zamknij

Wiadomości

Spotkanie z oficerem rowerowym przełożone

2018-12-20, Autor: bf, źródło: UM Rybnik

Rybnicki magistrat informuje, że zaplanowane na dziś spotkanie dotyczące polityki rowerowej w Rybniku zostało przełożone na 17 stycznia (czwartek).

Spotkanie odbędzie się o 17.00, w sali 264 w Urzędzie Miasta Rybnika, przy ul. Bolesława Chrobrego 2.

Reklama

- Na spotkaniu zostaną omówione projekty infrastruktury rowerowej w mieście, zarówno te obecnie realizowane jak i planowane. Obecny będzie również Oficer Rowerowy Województwa Śląskiego, który przedstawi projekty Velo Silesia oraz Międzynarodowej Drogi Rowerowej EuroVelo biegnącej śladem postindustrialnych regionów w europie. Będzie okazja do dyskusji nad dalszym przebiegiem działań rowerowych w mieście – mówi Agnieszka Skupień, rzecznik rybnickiego magistratu.

Oceń publikację: + 1 + 13 - 1 - 83

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (23):
  • ~Gruby21 2018-12-20 10:42:10

    Ciekawe czy pokażą projekt tunelu rowerowego pod Towarowym. Bo jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić. Przyjdę posłuchać.

    63 2
  • ~DamiM 2018-12-20 11:44:07

    Muszą się naradzić w jaki sposób wyciągnąć kasa z naszych podatków.!!! I wymyślić jeszcze coś głupszego.??

    87 34
  • ~nowbody 2018-12-20 11:48:12

    Piękny słoneczny dzień - smogu nie ma - rekreacja Urzędników w pełni.
    Jeżdżę tędy wielokrotnie od lat , ale takiego tłoku rowerowego jeszcze nie widziałem.
    Może dziś zrobić powtórne zdjęcie - będzie "ciekawie".

    91 6
  • ~ 2018-12-20 12:37:12

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    19 2
  • ~Tomek_81 2018-12-20 12:57:11

    "okazja do dyskusji nad dalszym przebiegiem działań rowerowych" Po co? O dyskusji nad Brudnioka nikt nie słyszał a jest przecież wielki sukces i mieszkańcy zachwyceni.

    72 9
  • ~Jan R. 2018-12-20 13:35:19

    By jeździć po rybnickich ścieżkach rowerowych muszę sobie kupić hulajnogę pick-up. Będę ją woził w bagażniku auta. Następnie trzeba zaparkować auto gdzieś na perepetiach Rybnika i hulajnogą dojechać do centrum albo gdzieś tam.

    59 6
  • ~ 2018-12-20 13:37:13

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    18 2
  • ~ 2018-12-20 13:37:28

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    19 3
  • ~ 2018-12-20 13:37:36

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    18 2
  • ~asdfzxc 2018-12-20 15:27:55

    Kto i z jakich funduszy finansuje działanie tych wszystkich rowerowych oficerów, brygad i garnizonów?

    62 12
  • ~Kwinto 2018-12-20 17:14:03

    Może faktycznie w styczniu pojawią się jakieś informacje odnośnie tunelu pod PKP towarowy, czy w ogóle da się to ogarnąć. Ciekaw też jestem czy nowa ścieżka na Raciborskiej doczeka się kontynuacji po remoncie skrzyżowania z ul. Sportową.
    Kolejny rok z rzędu apeluję też aby przyjrzeć się leśnej ścieżce od Piasków w stronę Przegędzy i Kamienia, tym bardziej że już w przyszłym roku na ośrodku ma się zdecydowanie więcej dziać. Żal mi tych rodzin które z dziećmi przeciskają się rowerami pomiędzy drzewami bo droga jest zazwyczaj zalana. Wystarczyłoby parę wywrotek jakiegoś tłucznia, przynajmniej w tych najgorszych miejscach. Generalnie cały ten szlak prosi się o małą renowację.

    22 5
  • ~Piotr Czaja 2018-12-20 20:05:56

    spotkanie w UM w klimatyzowanej sali-dlaczego nie na perkingu rowerowy?

    23 8
  • ~Arteks 2018-12-20 20:59:24

    @asdfzxc - prezydent z miejskich funduszy. Z tych samych z jakich są finansowani inni urzędnicy w tym ci od dróg, podatków, inwestycji, meldunków czy rejestracji aut. Co cię w tym dziwi? Bo mnie to, że przez lata w 140 tys. mieście nie było ani jednej osoby która odpowiadałaby za ruch rowerowy. Przykładowo w mieście Gdynia oprócz oficera rowerowego, prezydent ma pełnomocnika odpowiedzialnego za politykę rowerową oraz... Radę Rowerową i to od lat(!) U nas też by się przydały jakieś zmiany w urzędzie bo ewidentnie Wydział Dróg jest niewydolny w wielu sprawach i trochę jakby został w tyle za zmianami jakich potrzebuje Rybnik. Może wreszcie w tej kadencji Kuczera coś zmieni bo w poprzedniej zostawił wszystko po staremu.

    6 29
  • ~ursus 2018-12-20 21:44:39

    w listopadowym numerze Gazety Rybnickiej czytamy w artykule na temat kontrapasów:
    "Urząd miasta tłumaczy zmianę organizacji ruchu realizacją projektu, który jest konsekwencją przyjętego przez radę miasta planu zrównoważonej mobilności miejskiej, a na realizację którego miasto
    otrzymało unijne dofinansowanie. Jednym z jego założeń jest poprawa bezpieczeństwa i komfortu niezmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego poruszających się po śródmieściu.(...)
    Wygląda więc na to, że klamka zapadła. Kierowcom pozostaje ewentualnie poszukanie innych dróg w tej części miasta.(...)
    Wkrótce kontrapasy dla rowerzystów zostaną też wytyczone na jednokierunkowych ulicach Szkolnej i Poprzecznej w dzielnicy Smolna, a pasy dla rowerzystów na ul. Wodzisławskiej i Zebrzydowickiej. Rozpoczęła się też budowa tzw. centrów przesiadkowych przy dworcach autobusowym i kolejowym. W najbliższych latach planuje się też budowę ścieżek rowerowych wzdłuż głównych arterii naszego miasta. – Najtrudniej walczyć ze
    starymi przyzwyczajeniami(...) Gdy powstał kontrapas na ul. Chrobrego, głosów sprzeciwu też było wiele, a dziś wszystko normalnie funkcjonuje. Potrzeba czasu; jestem przekonany,
    że wiosną wielu mieszkańców przesiądzie się na rower. (...) Dlatego we wprowadzaniu w życie planu zrównoważonej mobilności miejskiej
    będę bardzo konsekwentny. A wyniki ostatnich wyborów utwierdzają mnie w przekonaniu, że działania te popiera spora część mieszkańców – komentuje prezydent Piotr Kuczera."
    z artykułu wynika, że decyzje dawno zapadły, a całe spotkanie ma mieć charakter tylko informacyjny, do tego przytoczony przykład Chabrowej wskazuje na to, że prezydent funkcjonuje w innej rzeczywistości
    do tego czytamy: "Trudno powiedzieć dlaczego, ale z kontrapasów wciąż korzysta w Rybniku niewielu rowerzystów." szkoda, że to spostrzeżenie nie dało nic do myślenia osobom odpowiedzialnym za ich powstanie, dalej brną w swoich pomysłach
    "Obecny będzie również Oficer Rowerowy Województwa Śląskiego, który przedstawi projekty Velo Silesia oraz Międzynarodowej Drogi Rowerowej EuroVelo"
    słabo, oni dopiero projektują i odkrywają Amerykę, a tymczasem Małopolskie już zbudowało wiele świetnie poprowadzonych (nie kolidujących z drogami samochodowymi )tras rowerowych i buduje kolejne, widać tutaj , jak nasze województwo jest w tyle, dlatego bierzcie przykład z lepszych, a nie wymyślajcie czegoś na siłę, jak to ma miejsce w naszym mieście

    10 5
  • ~Arteks 2018-12-20 21:53:02

    @ursus - skoro chwalisz Małopolskę to ja pochwalę Kraków - tam kontrapasy są na co drugiej ulicy jednokierunkowej w Śródmieściu. Kierowcy się z tym już dawno oswoili i nie budzą dla nich żadnych kontrowersji. Może z tego powodu, że kontrapasy są tam od lat? Może na początku budziły? Ale kto te jeszcze pamięta lub jest w stanie sprawdzić? U nas też wszyscy się przyzwyczają - ty też. Alternatywy nie ma. Gdyby była to przecież ty czy inni podawalibyście alternatywne przykłady na rozwiązanie korków w mieście w stosunku do planu mobilności zaakceptowanego przez poprzednią Radę Miasta. Ale alternatywy nie ma.

    7 20
  • ~ursus 2018-12-20 22:01:15

    kontrapas + 2-3 szerokie pasy dla samochodów, przy głównym ruchu omijającym centrum miasta, to nie to samo, co mamy obecnie w Rybniku, dlatego tam nie było się do czego przyzwyczajać, gdyż jedno nie koliduje z drugim

    18 6
  • ~Antyk 2018-12-21 06:50:00

    A ja czekam na pierwszy wypadek z ofiarami ściśle związany z kontrapasami !!! I będę szczerze zadowolony, no i dodam, że prawie na pewno sprawa będzie umorzona, bo zrobiliście z tego "sztandarowy" hicik potrzebny ledwo kilkunastu osobom na rowerach- no ale na pewno będzie odczytywana w wielu statystykach wielu urzedów, czy instytucji-taki lans, ale i winnych wypadku na pewno nie będzie!!! Aha minusy mam w miejscu gdzie plecy tracą swoją dźwięczną nazwę

    6 6
  • ~Kwinto 2018-12-21 07:21:01

    ~Antyk to tylko świadczy o tobie i o tym że fala hejtu kilku osób w końcu doprowadzi do jakiejś tragedii . Zawsze znajdzie się jakiś półgłówek co specjalnie będzie zajeżdżał drogę rowerzystom . Na jakiś wypadek w kopalni też czekałeś bo przez węgiel źle ci się oddycha?

    5 5
  • ~Antyk 2018-12-21 08:31:25

    kwinto-"znajdzie się jakiś półgłówek co specjalnie będzie zajeżdżał drogę rowerzystom"....zatem proszę cię nie zajeżdżaj nigdy drogi ani rowerzystom, ani nikomu....

    5 6
  • ~colombo01 2018-12-21 09:01:31

    wykorzystanie dawnych tras kolejowych zdecydowanie rozwinęłoby rozwój tras rowerowych. Byłoby z sensem i praktycznie. Bezkolizyjnie i z pięknymi widokami.

    7 0
  • ~Arteks 2018-12-21 10:22:52

    @Antyk - tylko szaleniec czeka na wypadki i tylko szaleniec czerpałby z nich zadowolenie. ;((( Przed czasami internetowymi nie zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że w społeczeństwie mogą być takie kreatury. @colombo01 - w Rybniku też jest spory kawałek leśnej ścieżki rowerowej uruchomiony na dawnym nasypie po linii kolejowej. Nawet całkiem malowniczy. Natomiast jeśli chodzi o inne to w okolicach Jastrzębia powstaje "Żelazny szlak rowerowy" - ale tam kolej się zwinęła, a u nas działa i ma się dobrze. :)

    2 5
  • ~Arteks 2018-12-21 10:29:40

    @ursus - ale przecież jeśli ktoś nie chce przejeżdżać przez centrum Rybnika nie musi tego robić. Góreckiego-Budowlanych-Obwiednia czy Wyzwolenia-Kotucza to umożliwiają. A to, że kierowcy chcą "zaoszczędzić" na paliwie to druga sprawa. To nie rowery i kontrapasy stanowią problem ruchu w mieście ale zbyt duża ilość aut. Przez to potem pojawiają się głosy, że centrum jest nieprzyjemne do życia. Ograniczenie ruchu samochodów ogólnie w Rybniku, a szczególnie w centrum to poza smogiem najważniejsze wyzwanie dla władz miasta. I to jest zawarte w planie mobilności który jest realizowany. A jak sam widzisz - histerie kierowców nie zniechęcają władz miasta do wdrażania tego planu. :)

    2 7
  • ~ursus 2018-12-21 22:45:02

    Arteks "@ursus - ale przecież jeśli ktoś nie chce przejeżdżać przez centrum Rybnika nie musi tego robić. Góreckiego-Budowlanych-Obwiednia czy Wyzwolenia-Kotucza to umożliwiają. A to, że kierowcy chcą "zaoszczędzić" na paliwie to druga sprawa. To nie rowery i kontrapasy stanowią problem ruchu w mieście ale zbyt duża ilość aut."
    jak myślisz, czemu samochody jeżdżą przez centrum, nie dlatego, żeby zaoszczędzić na paliwie, korzystając z podawanych przez ciebie przykładów, jeździ się jeszcze gorzej,wolniej, stojąc na wszelkich możliwych skrzyżowaniach, ludzie po prostu wybierają mniejsze zło, dlaczego w cywilizowanym świecie wjeżdżając na obwodnicę miasta jedziemy cały czas z pierwszeństwem przejazdu, a skrzyżowania mają formę wjazdów i zjazdów ? co by było gdyby np na DTŚ zamiast wjazdów i zjazdów były ronda lub światła ? właśnie takie drogi czy obwodnice, odciążają centra miast "kanalizując" przelotowy ruch samochodowy, jak myślisz, gdyby obwodnicą dało się szybciej i sprawniej objechać miasto, ktoś pchałby się niepotrzebnie do centrum ?

    3 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Zakaz instalowania pieców na węgiel w nowych domach. Popierasz?




Oddanych głosów: 1895