zamknij

Wiadomości

Jan Fiałkowski „odjeżdża” z urzędu miasta! Kto jego następcą?

2019-04-03, Autor: 

Jan Fiałkowski przestanie pełnić funkcję rybnickiego Oficera Rowerowego. W połowie czerwca tego roku kończy pracę w rybnickim magistracie. Dlaczego? Kim jest jego następca?

Reklama

Jan Fiałkowski działał jako Oficer Rowerowy od 2015 roku. Po 4 latach pracy na tym stanowisku kończy tę przygodę.

Jak podkreśla prezydent Piotr Kuczera, decyzja Jana Fiałkowskiego o rezygnacji z pełnionej funkcji wynika z przyczyn osobistych i była mu znana od dłuższego czasu.

Sam zainteresowany przyznaje, że przykro mu opuszczać to stanowisko. - Od początku mojej służby nie zakładałem, iż przeczekam w Urzędzie do emerytury – śmieje się Jan Fiałkowski. - Najbardziej zależało mi na zainicjowaniu pewnych zmian w podejściu do traktowania przestrzeni publicznej w mieście. Tym samym koordynacją i realizacją założeń rybnickiej polityki rowerowej, związanej m.in. z wdrażaniem zapisów planu zrównoważonej mobilności miejskiej, zajmować się będą w całości Rybnickie Służby Komunalne we współpracy z pracownikami urzędu miasta – dodaje.

- Najbardziej cieszy mnie to, że podczas mojej pracy w urzędzie udało się wywiązać ze wszystkich składanych deklaracji, Rybnik pod kątem rowerowym zmienił się nie do poznania. Mamy system roweru miejskiego, zarówno główne ulice, jak i te w centrum są dostępne i bezpieczniejsze dla rowerzystów. Bulwary przyjęły się bezdyskusyjnie wśród mieszkańców, powstają centra przesiadkowe, które w przyszłości ułatwią rowerzystom korzystanie z komunikacji publicznej. Wierzę, iż prowadzona obecnie polityka rowerowa będzie miała swoją kontynuację w przyszłości, gdyż pozostało w urzędzie jeszcze sporo projektów i planów do realizacji. Rower nie jest już tylko środkiem rekreacji, a staje się realną alternatywą w codziennym poruszaniu się po mieście – mówi dalej Jan Fiałkowski.

Co dalej z polityką rowerową w Rybniku? - Pragnę zapewnić, że miasto nie zbacza z dotychczas obranego kierunku związanego z polityką zrównoważonej mobilności – słyszymy od Piotra Kuczery. - Do tej pory praktyczną stroną przystosowywania miasta do potrzeb rowerzystów i tak zajmowały się Rybnickie Służby Komunalne. Myślę tutaj o pracach takich jak choćby montaż infrastruktury, wykonywanie pasów i kontarpasów czy przygotowywanie ścieżek rowerowych. Naturalną koleją rzeczy wydaje się więc przekazanie do RSK koordynacji tych zadań. Jednocześnie pragnę zapewnić, że miasto nie zbacza z dotychczas obranego kierunku związanego z polityką zrównoważonej mobilności – dodaje prezydent.

Nowym oficerem zostanie Łukasz Karbowiński – pracownik RSK. - Sporo pracy jest jeszcze do zrobienia, do tej pory współpracowałem z Janem Fiałkowskim przy wprowadzaniu w mieście nowej organizacji ruchu, wynikającej z planu mobilności. Zrobię wszystko, co w mojej mocy, aby kolejne założenia przyjętej przez Rybnik polityki były zrealizowane – mówi Łukasz Karbowiński.

-----

Przyjazne rowerzystom zmiany to efekt realizacji założeń przyjętego przez Radę Miasta Rybnika Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej. Podczas prowadzonych szeroko konsultacji społecznych planu, mieszkańcy jasno wskazywali na brak infrastruktury rowerowej szczególnie na zatłoczonych ulicach w centrum miasta. Miasto postanowiło więc wyjść temu naprzeciw i umożliwiając mieszkańcom poruszanie się rowerem w bezpieczny sposób po dedykowanej infrastrukturze rowerowej.

Do zadań oficera rowerowego, będącego swoistym łącznikiem pomiędzy rowerzystami a urzędem miasta, należy m.in. planowanie i rozliczanie działań w ramach polityki rowerowej Rybnika, koordynowanie współpracy między miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie komunikacji rowerowej oraz współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi instytucjami na rzecz ruchu rowerowego.

Oceń publikację: + 1 + 42 - 1 - 93

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (54):
  • ~sympatykrybnika 2019-04-03
    14:00:51

    w imieniu wszystkich zadowolonych bardzo dziękuję i życzę pomyślności.

  • ~porucznigd 2019-04-03
    14:27:03

    W imieniu wszystkich niezadowolonych mam mimo wszystko nadzieję, że dzięki tej zmianie nie pojawią się kolejne absurdalne pomysły.

  • ~asdfzxc 2019-04-03
    14:28:30

    Najlepszy news obecnego roku! Oby nikt go nie zastąpił :)

  • ~Tomek_81 2019-04-03
    14:28:42

    Na Karoloince i Brudnioka płaczu nie ma. Pewnie nie tylko tam. Swoją drogą jak nowa organizacja a ruchu na Cegielnianej? Były zmiany, po dwóch dniach już ich nie było . Rozumiem że teraz powstaje kolejny genialny pomysł. Czekamy z utęsknieniem.

  • ~Gruby21 2019-04-03
    14:31:00

    Jako osoba, która często korzysta z wprowadzonych w ostatnich latach rozwiązań rowerowych trzymam kciuki za pracę Pana Łukasza. Pan Jan zrobił naprawdę dużo dla mieszkańców jeżdżących rowerami. Bulwary, kontrapasy na jezdniach czy nowe asfaltowe ścieżki to naprawdę nowa jakość w tym mieście. P.s. czekamy na tunel pod Rybnikiem Towarowym z niecierpliwością.

  • ~palaczzasypowy 2019-04-03
    14:33:17

    krzyż na drogę

  • ~Alpha 2019-04-03
    14:34:53

    Gratulacje za to co zrobił. Rewolucja zawsze szczypie beton, przyzwyczajony do wszystkiego co stare. Zmiany, które zaszły w mieście można śmiało nazywać powodem do dumy dla rybniczan. Rower to całkiem przyjazny wszystkim środek transportu i mamy w końcu do niego infrastrukturę. :)

  • ~Arteks 2019-04-03
    15:15:43

    Ja się mu nie dziwię bo jako architekt i urbanista może zarabiać kilkanaście razy lepiej niż na etacie w Urzędzie Miasta. Natomiast uznał pewnie, że to co najważniejsze czyli plan mobilności, standardy rowerowe oraz wiele ważnych prorowerowych przedsięwzięć albo jest zrealizowanych albo są trakcie realizacji. Przed rozpoczęciem pracy Fiałkowskiego Rybnik był kompletnym zaściankiem rowerowym z polnymi drogami dla rowerzystów i kilkoma drogami z... kostki "Bauma". Teraz jest miastem które dąży do najlepszych wzorców znanych z bogatych i reprezentacyjnych miast zachodniej Europy, a nasze rowerowe apetyty znacząco wzrosły. To nie on wymyślił prorowerowe idee ale przekonał prezydenta, jego zastępców i radnych do tego, że warto je wprowadzać. Każdy rowerzysta za coś mu będzie wdzięczny. Nawet malkontenci i jego hejterzy chwalili bulwary nad Nacyną - a to jest jego autorski projekt. :) Nie wszyscy już może pamiętają, że w tym uroczym dla wszystkich miejscu poprzednicy Kuczery planowali... drogę średnicową.

  • ~tuptyś 2019-04-03
    15:27:57

    No i dobrze i nikt po tym geniuszu płakał nie będzie, szkoda tylko że jego radosna twórczość zostanie z nami ( tzn idiotyczne pomysły- czerwone pasy, światła jazda pod prąd)

  • ~MatiW 2019-04-03
    15:29:55

    Chłopak bardzo dużo zrobił w tematyce rowerów w mieście. Oby miał godnego następcę!

  • ~ 2019-04-03
    15:31:26

    53 92

    Szkoda, że odchodzi. Zrobił naprawdę wiele by ludzie zrozumieli że KAŻDY uczestnik ruchu drogowego ma równe prawa w korzystaniu z miejsc publicznych.
    Ale i rozumiem decyzję. Ludzie powinni się rozwijać zawodowo. A siedzenie kilka lat w tym samym miejscu nie rozwija.
    Powodzenia :)

  • ~karolVTEC 2019-04-03
    15:38:27

    52 28

    Ja nawet roweru nie mam xD

  • ~rzyt 2019-04-03
    15:56:59

    8 9

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~trywialny 2019-04-03
    17:13:56

    Narobił bałaganiu i się ewakuuje. Niech wpisze sobie ten syf co nam zaproponował w CV. Mam nadzieję, że nikt tego pana nigdzie już nie zatrudni. Zbieranie kasztanów to jest max co może robić ten pan.

  • ~ 2019-04-03
    18:02:42

    74 21

    Tak, tak pensja czeka na takich geniuszy nie "kilkanaście" a kilkaset razy wyższa i to zaraz po studiach.
    Pomysły urzędnicze zniszczyły te miasto, oby nie bezpowrotnie.

  • ~ 2019-04-03
    18:16:53

    79 12

    Chyba mu zagorało pod nogami.!!!

  • ~green electricity 2019-04-03
    19:29:31

    23 52

    Po śmierci śp. Wojciecha Studenta stracił wsparcie we władzach, spróbujcie tak jak on zbierać cięgi za swoje i nieswoje. Chłopak ma potencjał i da sobie radę, powodzenia Janek!

  • ~Arteks 2019-04-03
    19:50:40

    26 90

    Jak widać stanowisko nie będzie zlikwidowane bo nasz prezydent doskonale sobie zdaje sprawę, że rowery to ważny temat dla rybniczan. Oceniam, że w Rybniku jest więcej rowerów niż aut. Nawet dzieci mają swoje rowery. Świadomi rowerzyści są bardzo wdzięczni Fiałkowskiemu, Kuczerze i wszystkim którzy przyczynili się do zmian na drogach za przywrócenie równouprawnienia rowerzystom. W Rybniku rowerzysta nie musi czuć się dyskryminowany. Cieszy też ilość rowerzystów szczególnie w centrum miasta. Gdybym miał to porównać z poprzednimi latami to jest ich w centrum kilka razy więcej niż kiedyś. Widać, że kiedyś jeżdżono wyłącznie rekreacyjnie, a teraz wielu jeździ "do miasta" na rowerze. @trywialny - syf to robią auta parkowane gdzie popadnie i kopcące kominy chałup. Jak się te dwa problemy uda przezwyciężyć, Rybnik może stać się na nowo bardzo przyjemnym miastem - jakim był jeszcze chociażby w latach 90. kiedy piece śmieciuchy nie były tak popularne.

  • ~Marcin Rost 2019-04-03
    20:07:24

    56 5

    @Arteks
    Z tą Europą zachodnią to żeś popłynął.

  • ~ 2019-04-03
    20:17:51

    49 5

    a gdzie oficjalny nabór ? jak to powinno wyglądać .... nie chyba tak .... "przeniesienie" ? kolejny funfel ? ....

  • ~rzyt 2019-04-03
    20:41:14

    52 11

    @Arteks, coraz bardziej ten "nasz prezydent" przestaje nim być. I wcale komentującym i Rybniczanom się nie dziwię. Kto się wróblem urodził orłem nie będzie - powiedzenie ujka z Popilowa.

  • ~Jacek Kałusek 2019-04-03
    20:49:15

    7 3

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~emejciajol 2019-04-03
    21:13:35

    21 33

    Dobry wieczór!
    Pragnę opublikować swój mały komentarz w tym artykule.
    Nigdy żadne miasto nie osiągnie 100% zadowolenia ze swoich
    prac.
    Zmiany w miejskiej tkance - tworzenie kontrapasów i innych
    "dziwolągów"jest jednocześnie niechciane i nieuniknione.
    Jako europejczyk z danych mi prawie nieograniczonych praw
    do podróżowania, pragnę przywołać przykład Wiednia (wiem
    że przejaskrawiony w stosunku do Rybnika, ale to celowe),
    gdzie kilka (naście gdzieniegdzie) lat zajęło utworzenie tkanki
    zintegrowanego publicznego transportu miejskiego. I teraz
    miasto Wiedeń stawiane jest za przykład INTEGRACJI różnych
    form transportu - metro, tramwaj, autobus - jeden bilet, dogodne
    lokalizacje i połączenia.
    Ale te pomysły na integrację rodziły się też w bólach - przy głośnym
    sprzeciwie Mieszkańców, którzy teraz są bardzo przychylni władzom
    Wiednia - tak poprzednim, które zapoczątkowały zmiany, i obecnym,
    które je kontynuują.
    Wizje naszych władz zostaną również docenione - byle tylko za obecnej
    kadencji, ponieważ każda zmiana dotycząca ruchu kołowego (nie jest
    istotne czy chodzi o zmiany na poziomie ulicy, dzielnicy, czy miasta)
    nie znajdzie na początku zmian wystarczającej ilości popierających,

  • ~Jacek Kałusek 2019-04-03
    21:46:15

    40 6

    Co było nie tak w moim komentarzu?? Że zapytałem Arteksa czy jest Hanysem czy Gorolem??

  • ~Piotr Czaja 2019-04-03
    21:48:05

    5 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~x.treme 2019-04-03
    21:48:44

    7 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2019-04-03
    22:27:26

    42 4

    @emejciajol W Wiedniu pasy nie są częścią ulicy tylko dodatkiem do nich. Tam jest przestrzeń do ich budowy, w efekcie skutek nie jest tak absurdalny jak w naszym mieście.
    Ścieżki rowerowe to super pomysł, powinno być ich jak najwięcej. Są takie miejsca w Rybniku i nie widziałem żeby ktokolwiek się na nie skarżył w komentarzach. No może poza wywaleniem milionów na kostkę a potem wymianę na asfalt.
    Czerwone pasy przecinające ruchliwe skrzyżowanie, bez świateł, bez żadnego pomyślunku jest stwarzaniem niebezpieczeństwa.
    To prawda, że wszystkim nie dogodzisz, jednakże w sytuacji gdy ktoś notorycznie robi na złość i uparcie tworzy nie tyle złe rozwiązania, co GŁUPIE, nie słuchając mieszkańców trudno oczekiwać społecznego przyzwolenia. To trochę tak jak zardzewiałe donice na ul. Kościuszki, ludzie to "zaakceptowali", pogodzili się z nimi, co nie znaczy że stały się one ładne i zdobiące miasto.


    @Arteks "Cieszy też ilość rowerzystów szczególnie w centrum miasta." Niektórym ludziom tak MAŁO potrzeba do szczęścia ;-)

  • ~Arteks 2019-04-03
    22:34:49

    11 58

    @tf2 - u nas niebezpieczeństwo stwarzają wyłącznie kierowcy aut, nie rowerzyści i choćby dlatego nikt nie jest w stanie racjonalnie sprzeciwić się wprowadzanym rozwiązaniem, popieranym przez różnego rodzaju państwowe instytucje, zgodne z przepisami o ruchu drogowym. W Wiedniu, Budapeszcie, Berlinie - wszędzie spotkasz na drogach jednokierunkowych kontrapasy. Wszędzie spotkasz się z szykanymi wobec kierowców - nawet w reklamie Opla "Krisztof" podobno nie odczuwa jazdy po progach zwalniających i innych szykanach. Ale o ile wszystkie reklamy zawsze koloryzują różne produkty to reklamy koncernów motoryzacyjnych są kompletnie oderwane od rzeczywistości. Ale ty i inni przeciwnicy polityki prorowerowej możecie przecież zaproponować inne pomysły dla Rybnika. Jak wy rozwiązalibyście problem korków w centrum miasta? Jak poprawiłbyś bezpieczeństwo na drogach i zmniejszył ilość wypadków? Zamieniam się w słuch i czekam na konstruktywne wypowiedzi.

  • ~ 2019-04-03
    22:36:07

    53 11

    Narobic bajzlu i uciążliwości a potem zwinąć ogonek to nie sztuka!!!
    Arteks - w latach 90-tych Rybnik był " lasem w centrum miasta" nigdy już nie będzie takim fajnym miastem jak byś to widział, bo z zielonego Rybnika na każdym kawałku stał się betonem z powodu rowerów...!!!

  • ~ 2019-04-03
    22:48:24

    51 5

    Dodam jeszcze, że najpierw z powodu marketów wycięto setki drzew w mieście jeszcze za poprzedniej władzy, na Kampusie dziesiątki drzew poległy z powodu parku tematycznego, a teraz w ostatnich latach z powodu rowerów i tak beton zlewa się z betonem.

  • ~Arteks 2019-04-03
    22:51:38

    9 61

    @bartezz - każdy inny zrobiłby to samo, być może nie tak profesjonalnie i odważnie jak Fiałkowski. Sam kiedyś mu podziękujesz bo efekty z tego już są - część ludzi naprawdę do centrum zaczęła jeździć rowerami zamiast autami. :) A poza tym dojrzejesz do zrozumienia tematu, a jeśli nie to się z zaistniałą sytuacją pogodzisz tak jak palący w piecach w końcu pogodzili się z tym, że nie wolno palić flotami. Jedyny znany mi przypadek wycięcia lasów w Rybniku miał miejsce pod budowę drogi dla aut tzw. P-R (nowa obwodnica miasta). Brutalnie wycięto las w kilku miejscach: sporą część Królewioka, lasu obok dawnego szybu kopalni, koło grupy kolejowej KO oraz w okolicy wieży ciśnień i ul. Dolnej. Z powodu rowerów wycięto tylko pojedyncze drzewa. Sam widzisz jak niewiele strat mamy z powodu rowerów i jak wiele z powodu aut.

  • ~ 2019-04-03
    23:12:11

    42 9

    Arteks - droga P-R była już planach zagospodarowania w latach 70-tych swoją drogą, ale bardzo mi szkoda tych wyciętych hektarów lasu z powodu jej budowy, piękne okolice Królewioka, Stowków Boguszowskich, nie da się ukryć serce się kraje jak to się widzi, ale gdzieś do jasnej anielki ten ruch trzeba było puścic by odciążyć miasto.
    Rowery nie są pępkiem świata żeby dla nich niszczyć zieleń w śródmieściu miasta gdzie jest ona potrzebna jak woda, szczególnie latem.
    Jakiś czas temu rozmawiałem z pewnym urzędnikiem z naszego U.M. odnośnie centrum przesiadkowych i ścieżek rowerowych i z ręką na sercu przyznał mi rację, że wiele tych wyciętych i wycinanych drzew pod rowery mogło spokojnie zostać na swoim miejscu a centrum przesiadkowe i kontrapasy mogły zostać zupełnie inaczej zaprojektowane.... niestety jak ktoś nie pomyślał nad tym tylko pochopnie coś na upór zrobił to nie widzę sensu dywagować z tobą jak w większości tematów gdzie ty nie liczysz się ze zdaniem innych tylko klepiesz i powtarzasz jedne i te same brednie, że prostują cię tu prawie wszyscy w komentarzach - nic nowego!!!
    Dobranoc.

  • ~pilak34 2019-04-03
    23:20:40

    35 6

    No i git, a jeszcze niech brudnioka weźmie z sobą

  • ~aifargotamenik 2019-04-03
    23:39:23

    11 36

    Nie wszystkie rozwiązania rowerowe są sensowne, ale jak się działa to nie da się uniknąć błędów. Ogólnie kawał dobrej roboty. Trzeba mieć jaja żeby iść pod prąd, wbrew malkontentom, którym przeszkadza, że trawa jest zielona, a woda jest mokra. Dobrze pamiętam jak w naszym mieście poruszało się na rowerze wcześniej. Miasto powinno być przyjazne dla wszystkich.

  • ~polk 2019-04-04
    06:41:06

    34 2

    @Arteks nie przesadzaj, że niebezpieczeństwo powodują tylko kierowcy samochodów.
    Rowerzyści mają infrastrukturę, z której nie potrafią korzystać.
    Tak na szybko przykład ze wczoraj.
    Wodzisławską w kierunku plazy pomykał rowerzysta z tym, że lewą stroną, czyli pod prąd. Kierowcy wyjeżdżający że Sławików czy Szczęść Boże nie spodziewają się, że z ich prawej strony nadjedzie rower. To samo jest na Chrobrego i 3go Mają, rowerzyści walą pod prąd tymi ścieżkami, mimo wymalowanych strzałek kierunkowych.
    Dodatkowo nie wiedzą, przynajmniej co niektórzy, po co jest ta namalowana linią z trójkątów na skrzyżowaniach.
    I kto w tych przykładach powoduje niebezpieczeństwo?

  • ~THE Bill 2019-04-04
    07:22:08

    13 27

    Z wielkim smutkiem przyjmuje ta wiadomosc. Mimo iz tez nie ze wszystkiego sie ciesze, zycze jednak wielu sukcesow w nowym miejscu, a jego nastepnikowi wytrwalosci! Moge sie tylko domyslac ze powodem rezygnacji moglabyc fata hejtu ze strony zakochanych w samochodach mieszkancach, dla ktorych najwazniejsze jest dojechac samochodem wszedzie. Bardzo wiele dobrego zmienilo sie w tematyce rowerowej za czasow Pana Janka. Dziekuje i do zobaczenia na sciezce :)

  • ~rzyt 2019-04-04
    09:17:41

    26 3

    @Arteks jesteś gość znający się na wszystkim czyli...
    Kiedyś zagadnąłem nadleśniczego o wycinkę buków na Bukowej Górze /ciekawe czy wiesz gdzie to/, bo byłem tym zbulwersowany. Zaoferowałem, że zapłacę równowartość pozyskanego drzewa w rekompensacie by tylko nie ścinali pięknego buka. I nadleśniczy wyjaśnił mi na czym polega gospodarka leśna; co to jest wiek drzewa dla poszczególnych gatunków; wytłumaczył mi to tak, że teraz rozumiem ingerencję człowieka w lasy, kiedy wycina i nasadza nowe. Jednak likwidując duże drzewa z przestrzeni miejskiej już się nie zgadzam. Brak cienia.

  • ~Arteks 2019-04-04
    11:34:28

    5 28

    @polk - wiem, że takie rzeczy się zdarzają bo tak samo jak kierowcy tak i rowerzyści albo często nie znają przepisów albo świadomie je łamią. Natomiast mamy w mieście problem z wypadkami samochodowymi, mamy z potrąceniami na pasach przez auta, a nie mamy większych problemów z rowerami. Codziennie widuje różnego rodzaju nieprawidłowości, kilka dni temu widziałem auto jadące pod prąd do nowego parkingu od strony ul. Rzecznej. Zwróciłem kierowcy uwagę bo się zatrzymał w końcu mając na przeciwko sobie inne auta to mi powiedział "Jo wiym, że jada po prond ale nie wjym jak tu wjechać". @rzyt - wcale nie uważam abym się znał na wszystkim. Ale np. tematy transportowe mnie interesują od dziecka. :) @bartezz - czyli według ciebie można usprawiedliwiać wycinkę lasów(!) z powodu tego, że droga była planowana od kilku dekad, a wycinka paru drzew pod rowery to zło samo w sobie bo nie było planowane... A jak w takim razie postąpić z drzewami po wichurze która nie była planowana? ;P Jak zwykle w twoim przypadku poplątanie z pomieszaniem. A nie łatwiej byłoby powiedzieć, że czasami dla jakieś słusznej idei transportowej warto poświęcić drzewa jeśli nie są pomnikami przyrody? Tym bardziej jeśli można obok nasadzić nowe? Liczę się bardzo z innymi i dlatego w mieście zdominowanym przez auta widzę miejsce dla rowerzystów i pieszych. Ty widzisz tylko miejsce dla aut - a potem sam sugerujesz wyprowadzkę z miasta bo jest niebezpiecznie i głośno. Ja nie mam jakichś swoich idei. Bazuję na zrównoważonym transporcie i dobrych przykładach z zachodnich miast, które każdy rozsądny mieszkaniec prędzej czy później zrozumie.

  • ~cyd 2019-04-04
    16:36:50

    16 3

    Dajcie już spokój artkowi, wiadomo, że kiedy rzeczywistość się z nim nie zgadza tym gorzej dla niej a gdy rozum śpi budzą się artexy. Szkoda tylko, że gdy dorośnie będzie za późno na płacz i przepraszanie:)

  • ~ 2019-04-04
    16:54:35

    17 2

    Arteks - to nie są dobre przykłady z zachodnich miast tylko psucie czegoś co się sprawdziło w mieście od pokoleń a mianowicie - zieleń!!!
    Rybnik i jego śródmieście na starych mapach z lotu ptaka wyglądał jak jeden las, obecnie widać kolor szary i ciemny w tych miejscach gdzie w śródmieściu były drzewa. Nie usprawiedliwiam budowy drogi i związanej z nią wycinki zauważ - czytaj ze zrozumieniem!!! wręcz mówię, że serce się kraje jak to człowiek widzi, ale ze względu na ilość samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych TIR-ów, całego tranzytu przewijającego się przez Rybnik było to konieczne.
    Rowery są ważne i potrzebne ale nie do tego stopnia by wszystko w centrum pod nie ustawiać i robic kosztem wycinania pięknych wiekowych okazów drzew, które były w śródmieściu niezastąpione bo ktoś ma manię rowerową a sam do pracy wozi się drogą limuzyną!!!

  • ~ 2019-04-04
    17:13:21

    16 3

    @Arteks - Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale w pracy nie miałem czasu na pisanie komentarzy :)

    "Ale ty i inni przeciwnicy polityki prorowerowej możecie przecież zaproponować inne pomysły dla Rybnika"

    Proszę bardzo:
    Tworzenie dróg rowerowych nie blokujących i nie paraliżujących komunikacji w mieście. Nie powodujących korków i nie zniechęcających ludzi do odwiedzania Rybnika.
    Można to rozwiązać w banalny sposób - wyznaczanie tras w miejscu, które nie jest główną arterią miasta i tam gdzie budowa rynsztoka nie zrobi z dwóch pasów jednego. Mamy tyle wiejskich dróżek, równoległych do ulic, z których rowerzysta czerpałby przyjemność z jazdy.
    Spokojnie w newralgicznych miejscach, ten jeden na godzinę rowerzysta zmieści się razem z samochodem na drodze, tak jak to ma miejsce na całym świecie.

  • ~Arteks 2019-04-04
    18:02:07

    1 23

    @cyd - a jednak władze bardziej liczą się z opiniami "artexów" niż z nudziarzami i hejterami. ;) @tf2 - no i tego się właśnie spodziewałem. Zawsze jesteś na nie, a jak ktoś cię poprosi o inne rozwiązania komunikacyjne to piszesz jakieś banały o wyznaczaniu tras poza "arteriami" - tak jakby ktoś w Rybniku na jakichś ważnych arteriach utrudniał życie kierowcom. Chociażby jak świetnie pogodzono interes rowerzystów i kierowców na wyremontowanych arteriach: Rudzkiej i Kotucza? Dobre rozwiązania dla rowerzystów będą sprzyjać do odwiedzania Rybnika ludzi z całego Śląska właśnie na rowerach. Nie wierzę, że te tłumy rowerzystów jakie latem oblegają plac przy bazylice to tylko nasi lokalni miłośnicy dwóch kółek. Mamy ciekawe punkty i trasy, w świat poszła informacja, że u nas można swobodnie jeździć nawet po centrum, mamy słynne bulwary i fajny Rynek. Rowerzyści będą ciągnąć - a nasz biznes gastronomiczny będzie na nich zarabiać. :) @bartezz - ale nikt nie wycina pięknych wiekowych drzew pod rowery w Rybniku bo drogi rowerowe na: Jankowickiej, pl. Armii Krajowej, 3 Maja, Brudnioka, Wodzisławskiej, Hallera wytyczono bez wycinania drzew! Najwięcej drzew usunięto w czasie remontów dróg dla aut co niektórzy pomijają lub usprawiedliwiają mimo, że przecież proporcje są zupełnie nieadekwatne. Paradoksalnie na lubianych przez wszystkich bulwarach trzeba było w niektórych miejscach usunąć drzewa bo... nie dałoby się wybudować szlaku spacerowo-rowerowego. Ogólnie też jestem przeciwny niepotrzebnego wycinania drzew i jestem zwolennikiem wyrzucenia z niektórych miejsc aut - i zrobienia w tym miejscu parków czy skwerów. Czasami są fajne miejsca dla drzew, czasami są potrzeby inwestycyjne. Przykłady? Proszę bardzo - Wiśniowiec (wywalenie aut z tego parku), Pl. Wolności - przy wylocie w kier. Łony (likwidacja parkingu i posadzenie kilku drzew czy zrobienie parkletu), Curie-Skłodowskiej (likwidacja parkingu miejskiego i poszerzenie skweru). Parkowa - przywrócenie alei drzew i likwidacja miejsc parkingowych. W miejscu stadniny koni przy Nacynie - uruchomienie nowego skweru tak samo z drugiej strony, a także uporządkowanie i wytyczenie nowych alejek oraz posadzenie nowych drzew wokół tężni, przeznaczenie na park terenu za pawilonem Bodzio, utworzenie parku w dz. Nowiny za ul. Góreckiego, w przyszłości utworzenie ogrodów koło zamku/sądu. Popierasz czy dla zasady nie bo pisze to Arteks - twój wyimaginowany wróg? ;)

  • ~artefaks 2019-04-04
    18:14:55

    24 1

    ,,Rybnik może stać się na nowo bardzo przyjemnym miastem - jakim był jeszcze chociażby w latach 90. kiedy piece śmieciuchy nie były tak popularne."
    Panie Arteks .W latach 90" było o wiele większe zadymienie jak teraz.Za to zdrowie psychiczne obywateli było lepsze. Gdyż nie istnieli jeszcze forumowi zadymiarze

  • ~ 2019-04-04
    19:54:14

    15 2

    Arteks, jeżdżenie wokół Bazyliki to zupełnie inna bajka niż jeżdżenie rynsztokiem przy samochodzie.
    Nie byłem "na nie" tylko podpowiedziałem sensowne rozwiązanie.
    Zrozum, że wielu ludzi jedzie samochodem z rowerami na dachu, nie wierzę, że przyjadą z nimi do Rybnika po to żeby pojechać czerwonym pasem przy ulicy.

  • ~Arteks 2019-04-04
    21:35:34

    2 26

    @tf2 - widocznie nie rozumiesz potencjału turystyki rowerowej. Ona już dawno jest bardziej popularna od np. górskiej turystyki pieszej. Sporo rowerzystów przemieszcza się pociągami i w przypadku takiego miasta jak Rybnik musi się włączyć do ruchu od razu po wyjściu z dworca. Koło niego nie ma "polnych czy leśnych ścieżek". A aby dojechać np. do bulwarów i dalej nad zalew, do Rud czy do różnych obiektów zabytkowych lub industrialnych trzeba przejechać przez centrum. Nasi malkontenci lub osoby nie bywające w miastach boją się kontrapasów. Ale jeśli przyjedzie do nas rowerzysta z Katowic, Czech, Niemiec czy Warszawy - będzie nimi jechał z wielką przyjemnością i będzie się czuł jak u siebie. @artefaks - to taki powtarzany mit bo w tamtych czasach nie było dmuchaw, wielu jeszcze ogrzewało gazem, ludzie bardzo oszczędzali na opale bo czasy były ciężkie, nie było kilku tysięcy nowych chałup powstałych po tym okresie i wyposażonych w piece śmieciuchy. Nie piszę, że był kurort ale było dużo lepiej niż obecnie.

  • ~ 2019-04-05
    00:01:11

    14 2

    Arteks - nie wycina się wiekowych drzew pod rowery... nie?? Centrum przesiadkowe obok PKP wyciętych kilka grubych okazałych drzew z początku lat 60-tych, ul. Żorska obok Tesco i obok salonu Skody ok. 10 drzew wyciętych na ścieżkę rowerową, Kampus - dla toru rowerowego wycięte drzewa... mówic dalej...? Arteks - nie jesteś moim wyimaginowanym wrogiem bo nie zrobiłeś mi nic złego. Natomiast uważam cię za człowieka, który ma strasznie dziwny charakter i musi postawic za wszelką cenę na swoim, że ma rację!!! a jej nie masz niestety. Nie docierają do ciebie argumenty z innym zdaniem dziesiątek ludzi z tego portalu, którzy jednogłośnie zwracają ci uwagę na twój zamknięty świat. Jesteś naprawdę ewenementem na dużą skalę, że masz ochotę siedzieć przez tyle czasu na dobę i toczyć pojedynki słowne... podziwiam!!! dobranoc ;-)

  • ~ 2019-04-05
    08:31:04

    11 1

    Arteks, cóż a upór i wąski horyzont postrzegania rzeczywistości! Jeżeli wszyscy urzędnicy magistratu są tacy uparci, to nie dziwi mnie, że miasto tak źle wygląda.

    " w przypadku takiego miasta jak Rybnik musi się włączyć do ruchu od razu po wyjściu z dworca. Koło niego nie ma "polnych czy leśnych ścieżek"."

    Przecież Kościuszki ma chodnik rowerowy, po którym jadący rowerzyści nie mają problemu z "włączeniem się do ruchu z dworca".
    Pomijam fakt, że rzadko nim ktoś jedzie, wiele osób korzysta po prostu z ulicy jadąc rowerem.
    Słabo znasz Rybnik skoro nie widzisz na przykład drogi od dworca do ul. 3 Maja. Tamtędy najlepiej jedzie się rowerem i to bez rynsztoka.

    Po cóż więc bezmyślna budowa "centrum przesiadkowego"? Skoro pasażer ma zabierać rower do pociągu, dlaczegóż miałby go porzucać w tym miejscu?

  • ~Arteks 2019-04-05
    11:31:30

    2 13

    @tf2 @bartezz - wasze wpisy świadczą tylko i wyłącznie o niezrozumieniu tematu i jakiegoś zamknięcia na różnego rodzaju nowoczesne społeczne i transportowe idee. Przecież w zamierzeniu polityka prorowerowa ma sprawić, że rower staje się w miastach alternatywą do poruszania się wobec aut i odciąży ulice. Czy więc to coś złego? @tf2 pisze "bezmyślna budowa centrum przesiadkowego". Kiedy ostatni raz byłeś gdzieś pociągiem? Czy byłeś w ostatnich latach gdzieś w Europie? Przecież takie centra dla rowerów mniej lub bardziej profesjonalne istnieją już w wielu lokalizacjach lub są w trakcie budowy czy projektowania. Dlaczego Rybnik miałby zostać w tyle? Pytasz dlaczego nie zabrać roweru do pociągu. Bo jeśli ktoś pracuje w Katowicach 5 minut od dworca, a w Rybniku 15 minut jazdy rowerem to ten rower jest mu potrzebny tylko u nas - po co ma zabierać rower i płacić dodatkowy bilet? Poza tym w takim pociągu nie ma za dużo miejsca na rowery - lepiej zostawić je komuś kto akurat dojeżdża w takie miejsce gdzie musi jeszcze od stacji docelowej dojechać gdzieś rowerem. Nie myślcie samolubnie bo po części samolubne myślenie jest powodem zapychania się miast autami - każdy kierowca myśli tylko o swoim interesie. @bartezz - jestem ideowcem i zależy mi do przekonania innych do jakichś słusznych i dobrych idei które sprawdziły się w innych miastach. Ale jak zauważyłeś w nocy śpię i nie szusuję wtedy po internecie. :) O jakich argumentach ty piszesz? Wasze argumenty o niebezpieczeństwie kontrapasów okazały się bzdurą, a innych nie macie. Kiedyś coś przebąkiwałeś, że zabrano naprzeciw Delikatesów coś autom - a potem sam się przekonałeś, że niczego nie zabrano i poprawiono stan jaki był z parkowaniem na pasie dla kierowców wystających aut. Chętnie bym pogadał z jakimś przeciwnikiem na konkretne argumenty ale nie ma z kim. Ty też przerzuciłeś się nagle na drzewa które stają się nowym "pseudoargumentem" przeciwko rowerom. Ale nie chcesz zauważyć, że wszystkie inwestycje transportowe wymagają czasami jakiegoś kompromisu. Przy czym drogi i parkingi wymagają o wiele większych wycięć od tych dla rowerów. Nie wycięto wiekowych dębów czy kasztanów (czyli min. 100 letnich) ale w przypadku Żorskiej kilkudziesięcioletnie topole - gatunek co raz częściej uważany za inwazyjny. Co do parku tematycznego wspomniałeś wycięcie pod jakiś tor, a pominąłeś milczeniem wycięcie pod place zabaw, boiska do gry, pod estradę czy pod parking dla aut(!). Może zapomniałeś, a może po prostu jesteś tendencyjny. Również pomijasz dobrą wolę miasta które przesadziło na Kościuszki jedno starsze drzewo nie wycinając go.

  • ~ 2019-04-05
    14:37:56

    14 0

    Arteks - witaj misiu :-) wybacz ale byłem w pracy i nie mogłem ci wcześniej odpisać, no ja w dzień czasami w nocy pracuję i też nie szusuje po necie... sporadycznie gdy mam czas jak zauważyłeś, czasami mam nawet przerwę 2 - 3 miesięczna też tak bywa, czasem kilkutygodniową, za to ty gdy tylko otworzysz swoje oczęta rano szusujesz do późnych godzin nocnych... twój cyrk twoje małpy ;-)
    co do zabrania miejsc pod U.M. obok nocnego to tak jak najbardziej zabrano kilka miejsc parkingowych przez wprowadzenie parkowania wzdłużnego. Te głupoty nie wymagają żadnego kompromisu bo to są absurdy wdrożone w życie pod czyjeś widzimisie!!!
    Arteksiku zjem obiad i idę pojeździc na rowerze z dala od śródmieścia i tych czerwonych kontrapasów trzeba wykorzystać ładną pogodę ;-) miłego popołudnia, trzymaj się cześć ;-)

  • ~Dintojra 2019-04-05
    16:12:03

    10 2

    Nie mam nic przeciwko cyklistom :) ale zaczyna mnie nieco drażnić ta ich roszczeniowa i pełna bzdur postawa.
    Pisze się tutaj o równouprawnieniu rowerzystów, że jest wreszcie przywracane... no to gdzie jest obowiązkowe ubezpieczenie OC rowerzystów ? gdzie jest obowiązkowy podatek drogowy ? gdzie są obowiązkowe badania techniczne ?
    Niektórzy piszą bzdury, że rowerzyści nie powodują wypadków... serio ?
    Kierowcy pojazdów z napędem spalinowym aby korzystać z dróg muszą płacić podatek drogowy, muszą też "badać" swoje wehikuły, a często widzę na drogach radosnych rowerzystów bez kawałka odblasku, nie wspominając o świetle jakimkolwiek.
    Dlaczego kierowcy samochodów są karani za wykroczenia drogowe kilkuset złotowymi mandatami za byle co, a rowerzyści albo wcale, albo 50zł... i proszę nie pisać, że rowerzyści nie popełniają wykroczeń np. jazda po przejściu dla pieszych, jazda bez w/w świateł, jazda chodnikiem, czy nawet przekraczanie dozwolonej prędkości.
    Mam wrażenie, że to raczej kierowcy są w tym kraju i mieście szykanowani, a nie rowerzyści.

  • ~Arteks 2019-04-05
    19:07:39

    2 16

    @dintojra - gdyby włodarze państwa rzeczywiście zaczęli traktować wykroczenia kierowców to w zasadzie mogłoby to być podstawowe źródło dochodów państwa. Czy jadąc gdzieś powiedzmy 10 minut autem spotykasz się z sytuacją aby nikt nie złamał przepisów w terenie miejskim? Bo ja nie. Obserwuję sceny które 10 lat temu należały do rzadkości lub ich nie było. Np. parkowanie na całej szerokości chodnika, na trawnikach, wyjeżdżanie ze stacji benzynowych/sklepów/myjni na zakazie po podwójnej ciągłej, jeżdżenie autem po chodnikach(!) i omijanie korków... Jeśli uważasz, że kierowcy są dyskryminowani czy szykanowani to to albo żartujesz albo jesteś tendencyjny. Ja nie jestem i jako kierowca uczciwie przyznaję - przyczyniliśmy się swoimi autami do wielu negatywnych zjawisk szczególnie w miastach. :/ W Polsce nie ma żadnego podatku drogowego, a drogi są publiczne - utrzymywane z wszystkich wpływów z różnych opłat i podatków. Obojętnie czy kupujesz paliwo, chleb czy bilet na pociąg - zawsze zapłacisz podatek. Niesłusznie niektórym się wydaje tak jak np. @bartezzowi, że coś zabrano kierowcom i dano rowerzystom bo to nigdy nie należało do kierowców! Przestrzeń publiczna należy do mieszkańców, a nie do kierowców. Irracjonalne jest w naszym mieście to jak wiele miejsca marnujemy z powodu aut... Czekam kiedy zaczniemy czerpać przykład z Katowic - miasta które rok do roku odbiera jakąś ulicę kierowcom i zamienia ją w deptak - z pożytkiem dla okolicy i mieszkańców centrum. @bartezz - tak bez urazów i z ręką na piersi - co ty dobrego przekazałeś w swoich wpisach poza przesadyzmami, ciągłą negacją, a nawet hejtem? Naprawdę dużo pożyteczniej spędzisz czas jeżdżąc na rowerze niż pisząc byle co. Ale ja mam coś do przekazania i jestem przekonany, że niektórych przekonałem. Pamiętasz co pisałeś przed wyborami? A jaki był wynik? :D Zauważyłem, że jak piszesz w nocy to przeważnie z negatywnymi emocjami, jak w dzień twoje wpisy są bardziej stateczne i pozytywniejsze. :)

  • ~ 2019-04-06
    00:27:40

    10 1

    Arteks - ty mnie pouczaj co ja mam robic i jak mam spędzać czas tylko sobie patrz na siebie jak ty masz spędzać pożytecznie czas bo znowu udziela się w tobie typowy narcyz zakochany w sobie!!! weź wreszcie zrób coś pożytecznego, chwyć się jakiejś roboty, posprzątaj może swój "apartamentowiec" a nie siedź od rana do wieczora na necie i nie wypisuj tych wypocin :-) no widać jak przekonujesz do siebie ludzi po tym co ci ludzie odpisują i jak kpią a ciebie w komentarzach.
    Co do wyniku głosowania to powiem ci tak od serca, że wielu z tych co głosowali na tego gościa już tego żałuję i plują sobie sami w twarz po ostatnich poczynaniach w mieście... no ale cóż każdy zrobił to co uważał za stosowne teraz cierpią. Co pisania w dzień czy w nocy u ciebie to bez różnicy kiedy napiszesz, zazwyczaj paplasz głupotki, z którymi 97% komentatorów się tu nie zgadza... :-)

  • ~Arteks 2019-04-08
    11:54:13

    0 13

    @bartezz - ty się powinieneś określać jako hejtezz... Zazwyczaj jak nie potrafisz napisać niczego na temat to przechodzisz do hejtowania.
    Ale wiesz co? Biorę tę twoją złość na klatę - grunt, że miasto staje się co raz bardziej prorowerowe. A tobie pozostaje hejting i bezsenność... ;)

  • ~ 2019-04-08
    12:59:17

    9 0

    Arteks - no jako tako jeszcze nikt jak dotąd mojego nicku nie przekręcał na inny w przeciwieństwie do ciebie. Widziałem już jak ci odpisywali jakiemuś " Artefiksowi, Artefaksowi " itd itd.. wiec znowu popatrz na siebie nie na mnie!!! Również nikt ze mnie nie ma tu na portalu takiej zabawy jak z ciebie - zauważ po ocenach twoich komentarzy i to co ci ludzie odpisują - wręcz drwią!!! Nie martw się o mój sen bo sypiam średnio 6 -7 godz.na dobę mi to wystarcza. Ja przynajmniej spędzam życie jak normalny człowiek bo pracuję, odpoczywam, podróżuję, relaksuję się a dopiero na ostatnim miejscu jak mam czas i ochotę to napiszę komentarz, nie siedzę od rana do wieczora na portalu i nie toczę utarczek słownych z ludźmi jak ty.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4881