zamknij

Wiadomości

W czwartek spotkanie z oficerem rowerowym

2019-01-15, Autor: bf

W najbliższy czwartek (17 stycznia) zapraszamy na spotkanie poświęcone działaniom prorowerowym w Rybniku. Spotkanie odbędzie się o godzinie 17:00 w sali 264 w Urzędzie Miasta Rybnika, przy ul. Bolesława Chrobrego 2.

W jego trakcie zostaną omówione projekty infrastruktury rowerowej w mieście, zarówno te obecnie realizowane jak i planowane. Przedstawione zostaną również wyniki audytu rybnickich turystycznych szlaków rowerowych.

Reklama

Obecny będzie Oficer Rowerowy Województwa Śląskiego, który przedstawi projekty Velo Silesia oraz Międzynarodowej Drogi Rowerowej EuroVelo biegnącej śladem postindustrialnych regionów w europie. Będzie to również okazja do dyskusji nad dalszym przebiegiem przyszłych działań rowerowych w Rybniku.

Oceń publikację: + 1 + 29 - 1 - 75

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (32):
  • ~pprywatne 2019-01-15 14:18:16

    Czyli to jeszcze nie koniec demolki...

  • ~Extraliga_1 2019-01-15 14:20:44

    Ścieżki rowerowe nie są odśnieżane i co na to oficer?

  • ~karolVTEC 2019-01-15 15:20:21

    Najpierw niech ktoś wyśle rowerzystów na kursy doszkalające. Ostatnio jeden tuż przed wjazdem na rondo wyprzedził mnie z prawej strony i tylko moja szybka reakcja uratowała jego gębę przed rozsmarowaniem na asfalcie. A to tylko jeden z wielu podobnych przypadków.

    95 9
  • ~Lateks 2019-01-15 15:28:30

    Spotkanie z Oficerem województwa śląskiego. Podobno ten Rybnicki przebywa na urlopie bezpłatnym...

    58 5
  • ~ursus 2019-01-15 15:46:47

    w listopadowym numerze Gazety Rybnickiej czytamy w artykule na temat działań "prorowerowych" :
    "Urząd miasta tłumaczy (...) realizacją projektu, który jest konsekwencją przyjętego przez radę miasta planu zrównoważonej mobilności miejskiej, a na realizację którego miasto otrzymało unijne dofinansowanie. Jednym z jego założeń jest poprawa bezpieczeństwa i komfortu niezmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego poruszających się po śródmieściu.(...) Wygląda więc na to, że klamka zapadła. (...) Rozpoczęła się też budowa tzw. centrów przesiadkowych przy dworcach autobusowym i kolejowym. W najbliższych latach planuje się też budowę ścieżek rowerowych wzdłuż głównych arterii (!!!) naszego miasta. – Najtrudniej walczyć ze starymi przyzwyczajeniami(...) Gdy powstał kontrapas na ul. Chrobrego, głosów sprzeciwu też było wiele, a dziś wszystko normalnie (!!!) funkcjonuje. Potrzeba czasu; jestem przekonany, że wiosną wielu mieszkańców przesiądzie się na rower. (...) Dlatego we wprowadzaniu w życie planu zrównoważonej mobilności miejskiej będę bardzo konsekwentny. A wyniki ostatnich wyborów utwierdzają mnie w przekonaniu, że działania te popiera spora część mieszkańców – komentuje prezydent Piotr Kuczera."
    z artykułu wynika, że decyzje dawno zapadły, a całe spotkanie ma mieć charakter tylko informacyjny, do tego przytoczony przykład Chabrowej wskazuje na to, że prezydent funkcjonuje w innej rzeczywistości
    do tego czytamy tam : "Trudno powiedzieć dlaczego, ale z kontrapasów wciąż korzysta w Rybniku niewielu rowerzystów." szkoda, że to spostrzeżenie nie dało nic do myślenia osobom odpowiedzialnym za ich powstanie, dalej brną w swoich pomysłach
    "Obecny będzie również Oficer Rowerowy Województwa Śląskiego, który przedstawi projekty Velo Silesia oraz Międzynarodowej Drogi Rowerowej EuroVelo"
    słabo, oni dopiero projektują i odkrywają Amerykę, a tymczasem np Małopolskie już zbudowało wiele świetnie poprowadzonych (nie kolidujących z drogami samochodowymi )tras rowerowych i buduje kolejne, widać tutaj , jak nasze województwo jest w tyle, dlatego bierzcie przykład z lepszych, a nie wymyślajcie czegoś, czym chcecie uszczęśliwić mieszkańców na siłę, jak to ma miejsce w naszym mieście

    44 7
  • ~bartezz 2019-01-15 16:27:30

    pprywatne - chyba demolki ciąg dalszy... szkoda, że nie będę mógł być obecny na tym spotkaniu bo wyraziłbym dosadnie co myślę o tych pomysłach, szczególnie o wycięciu pięknych okazów drzew obok PKP na rzecz centrum odpoczynku, przysiadki i degustacji trunków wysokogatunkowych dla meneli oraz kontrapasu na Brudnioka.

    51 9
  • ~sianio 2019-01-15 17:00:55

    A ja się bardzo cieszę że Rybnik buduje ścieżki rowerowe i czekam z utęsknieniem na wiosnę.Budujcie tych ścieżek jak najwięcej to cykliści nie będą przeszkadzali kierowcą a kierowcy rowerzystą.

    27 52
  • ~ursus 2019-01-15 17:20:24

    ~sianio w rozważaniach na temat infrastruktury rowerowej należy oddzielić pomysły trafione (Rudzka, bulwar nad Nacyną czy Mikołowska do Sybiraków), od tych "innych" (kontrapasy w centrum, wyznakowane kosztem jezdni, z których rowerzyści nie korzystają, co zauważa nawet prezydent w cytowanym artykule), czy rozwiązań, których wprowadzenie jedynie utrudnia życie mieszkańcom (Karolinka), a w żaden sposób nie wpływa na bezpieczeństwo, ani na ruch rowerowy, osobiście jestem tylko za tymi pierwszymi

    47 4
  • ~Lateks 2019-01-15 18:12:10

    ~sianio !!!! KierowcOM RowerzystOM.

    Całkowicie się zgadzam z ~ursus. Ludzie pracujący w UM zapominają że ich celem jest ułatwianie życia mieszkańcom a nie utrudnianie według ich wizji. Wycinka drzew, utrudnianie życia wszystkim uczestnikom ruchu drogowego w imię pozyskania dotacji z UE paranoja.

    35 5
  • ~Arteks 2019-01-15 18:49:54

    Motokultyści sobie wbili do głów, że miasto i drogi należą do nich. A to nieprawda bo miasto należy do wszystkich, a drogi są publiczne i przeznaczone też dla wszystkich. To nie ciche i ekologiczne rowery są utrudnieniem życia dla mieszkańców miast - tylko auta. To nie rowery są przyczyną wypadków ale auta. Cieszę się bardzo, że w kwestii rowerów prezydent jest stanowczy i pewny siebie. Tak trzymać panie prezydencie! To dobry kierunek który potwierdzają eksperci. Kuczera przywrócił godność rowerzystom w naszym mieście - ale pozostało jeszcze wiele do zrobienia aby można było śmigać po centrum i między dzielnicami. @karolVTEC - a co z jakimś doszkoleniem kierowców? Spora część kierowców zachowuje się jak kursanci którzy dopiero się uczą na prawo jazdy.

    23 58
  • ~ursus 2019-01-15 18:58:13

    domyślałem się, że zaraz pojawi się znawca i komentator spraw wszelakich, po czym sprowadzi nas na ziemię, dowodząc, że myślenie i zdrowy rozsądek to nic nie znaczące cechy o obliczu "nowoczesnych, europejskich wizji i idei"

    28 6
  • ~Piotr Czaja 2019-01-15 19:02:00

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    8 2
  • ~Piotr Czaja 2019-01-15 19:07:14

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    6 1
  • ~kurm 2019-01-15 19:23:11

    Dzień dobry. Dziękuję za artykuł w Gazecie Rybnickiej na temat dróg rowerowych i sposobie ich punktowania w rankingu. Panie Oficerze Rowerowy potrzebował Pan Karolinki jak ryba wody!!!! Wprowadził Pan drogi jednokierunkowe po to by zrobić KONTR PASY, które są punktowane wysoko za każdy metr przebiegu. Czy jest Pan tak zadufany w sobie, że my mieszkańcy jesteśmy dla Pana nikim? TAK. Podziwiam Pana i nie pozdrawiam.

    34 8
  • ~secretkey 2019-01-15 19:39:14

    @Arteks "Motokultyści sobie wbili do głów, że miasto i drogi należą do nich" Hmmm. Czy ktoś zabraniał rowerzystom korzystać z pasa do skrętu w lewo na Brudnioka kiedy ów jeszcze istniał? Czy ktoś zabraniał rowerzystom poruszać się Wodzisławską zanim nudzący się pracownicy utrzymania wymalowali tę odrobinę farby???

    28 4
  • ~rekin59 2019-01-15 19:42:40

    Tak minowa, wszyscy, którzy oszczerczo oskarżają Owsiaka powinni spodziewać się wizyty policji.STOP pisowskiej szczujni.

    4 28
  • ~Lateks 2019-01-15 19:49:05

    Wszechwiedzący z apartamentu w króliczoku, jako pasażer PKP nie musisz o tym wiedzieć. Ale rowerzysta według kodeksu ruchu drogowego to "pełnoprawny uczestnik ruchu drogowego". Pełnoprawny a nie niepełnosprawny. Niestety większość nowoczesnych ludzi idzie w tym kierunku. Domagają się pierwszeństwa dla pieszych i rowerzystów zupełnie zapominając o bezpieczeństwie i o tym że piesi i kolarze są o wiele bardziej narażeni na urazy niż pasażerowie samochodów. Nic nie działa lepiej niż instynkt samozachowawczy. Bo własne poczucie zagrożenia determinuje odpowiedzialne zachowanie na drodze. Wywracanie tego stanu rzeczy i przekonywanie pieszych że mają pierwszeństwo przed jadącym samochodem jest jedną z głównych przyczyn śmiertelnych zdarzeń na drogach. Dla zainteresowanych można poszukać że częściej dochodzi do potrąceń pieszych na oznakowanych przejściach niż w innych miejscach. Po prostu nikt nie pakuje się świadomie pod samochód gdy ten jedzie. Tak samo jak na normalnej drodze przepisy jednoznacznie określają jak ma się zachowywać uczestnik ruchu. Tak w tych głupotach to nawet autor (oficer rowerowy) nie ma pojęcia jak to pogodzić z przepisami ruchu drogowego.

    29 4
  • ~Arteks 2019-01-15 20:01:14

    @lateks - niewiele wiedzący z kopcącej chałupy, poruszający się tylko po najbliższej okolicy i tylko autem - nie musisz się znać na współczesnych europejskich trendach, nie musisz rozumieć dlaczego centra miasta na nowo zwraca się pieszym i dlaczego tak bardzo preferuje się rowery. Ale musisz się do tego dostosować - tak jak każdy. I nie nie wiem dlaczego piszesz na temat wypadków na pasach jakie powodują auta. Spotkanie i ten artykuł dotyczą rowerów, a nie aut.

    4 45
  • ~ursus 2019-01-15 21:08:40

    ~Arteks ". Spotkanie i ten artykuł dotyczą rowerów, a nie aut."
    odkąd władze postawiły na "rozwój" infrastruktury rowerowej w mieście kosztem innych użytkowników dróg, temat także ich dotyczy

    15 3
  • ~Arteks 2019-01-15 21:26:17

    @ursus - dlaczego piszesz "kosztem użytkowników dróg"? Przecież użytkownicy dróg będą beneficjentami największych inwestycji miasta!: drogi P-R, drogi śródmiejskiej z nowym rondem czy parkingu wielopoziomowego. Koszt inwestycji dla pieszych czy rowerzystów jest nieproporcjonalny do gigantycznych wydatków jakie pochłaniają auta. A przecież to nie jest tylko miniony czy bieżący rok. Od wielu lat w naszym mieście najwięcej kasy pochłaniają inwestycje nakierowane na nich. A miasto w zamian ma wiele problemów, narastające korki i... ciągłe utyskiwania kierowców. A to nie wszystko bo każda nowa droga to dodatkowy wydatek dla miasta bo trzeba o nią dbać, oświetlać, odśnieżać, malować oznakowanie itd. Naprawdę się dziwię, że w kontekście tak miażdżących dysproporcji - można jeszcze pisać coś tak tendencyjnego.

    6 25
  • ~ursus 2019-01-15 21:38:04

    Arteks, nie próbuj stosować manipulacji, przecież doskonale wiesz, że nie o wielkość wydanych środków tu chodzi, przy okazji, czy to nie ruch samochodowy, a nie pieszy czy rowerowy nakręca gospodarkę w mieście ?

    13 5
  • ~ursus 2019-01-15 21:38:22

    Przyznam się Arteks, że jestem zażenowany Twoją postawą, jako znawca nowoczesnych, europejskich rozwiązań, czy zasad zrównoważonego rozwoju, wielokrotnie powołujesz się na nie, tymczasem właśnie w tej nowoczesnej Europie, tymczasem zgodnie z nowoczesnymi trendami, najpierw wyprowadzono główny ruch przelotowy z miast, głównie poprzez obwodnice, zapewnia się alternatywę dla samochodów, w postaci dobrze funkcjonującej komunikacji miejskiej, a później dopiero zabiera się za ograniczenie ruchu samochodowego w centrach i przynajmniej częściowe zastąpienie go innymi formami komunikacji, w tym rowerową, w naszym mieście jak narazie ani trochę nie zrealizowano dwóch pierwszych punktów, nie zbliżając naszego miasta ani o krok do nowoczesnych rozwiązań, ale ambicja władz wepchnęła nas od razu na wyższy poziom( droga P-R, gdy w końcu zostanie oddana do użytku, tylko częściowo rozwiąże ten problem, z kierunków Mikołowskiej czy Gliwickiej brak będzie możliwości sensownego dostania się do tej drogi, komunikacja miejska, pomimo wielokrotnych zapowiedzi, od lat" leży i kwiczy" i nie zmieniły tego "nowatorskie" rozwiązania jak ekarta czy etablice na przystankach) dziwię się, że jako znawca nie dostrzegasz tych elementarnych błędów i jeszcze przyklaskujesz takim pomysłom, chociażby tekstem "Kuczera przywrócił godność rowerzystom w naszym mieście" , gdy tymczasem można zauważyć trend, że dyletanci mają pomysły, dyletanci podejmują decyzje i dyletanci im przyklaskują, a nas mieszkańców pozostaje jak zwykle, serwowana nam przez władze bylejakość :(

    19 4
  • ~Arteks 2019-01-15 22:22:07

    @ursus - a ja jestem zażenowany tobą bo z jednej strony jesteś świadom potrzeby zmian transportowych - a z drugiej strony jesteś zawsze przepojony jakąś przekorą. I zawsze na nie, cokolwiek by zrobiła ekipa rządząca miastem - wszystkie działania skrytykujesz. I niestety robisz to w sposób delikatnie mówiąc infantylny - bo nie podajesz kontrprzykładów, nie piszesz konkretów tylko ogólniki, nie masz pomysłów jak można by coś zrobić. Źle bo źle bez żadnego argumentu na to. A zmiany w naszym mieście są wprowadzane. Ja uważam, że są zbyt wolne ale doceniam, że są regularne. Zauważ, że ci mniej obyci i zorientowani - w ogóle nie chcieliby czegokolwiek zmieniać - mimo, że w innych dyskusjach narzekają na korki. Jaką gospodarkę napędzają auta w centrum miasta? Większość miast w Europie jakoś sobie świetnie bez nich radzi. Poza tym na 100 tys. aut jakie są zarejestrowane w naszym mieście - ile z nich związanych jest z firmami? 15%? Dajmy nawet 20%. I tak to będzie mniejszość. A dla sklepu, kawiarni czy salonu piękności - nie liczy się czy klient przyjechał autem, autobusem, pociągiem, na rowerze czy przyszedł pieszo. W przypadku pubów - nawet lepiej aby skorzystał z transportu zbiorowego. ;)

    5 25
  • ~tf2 2019-01-15 22:46:49

    "wbili do głów, że miasto i drogi należą do nich"

    Jest odwrotnie. To UM wbił sobie to do głowy likwidując, zwężając drogi, wydzielając pasami dla rowerów. Wg UM Rybnika pasy wycięte na drodze (nie mylić z ścieżką rowerową!!!) mają należeć tylko do rowerzystów, którzy zmuszeni są do poruszani się po nich. Do tej pory nie było żadnych problemów gdy rowerzysta jechał ulicą (wszyscy się zmieścili) czy przejechał po chodniku (nie miałem problemu z tym jako pieszy). Wszyscy zgodnie współżyli, ale statystyki "ścieżek" rowerowych się nie zgadzały w sztucznych rankingach.

    22 5
  • ~secretkey 2019-01-16 07:24:53

    "A dla sklepu, kawiarni czy salonu piękności - nie liczy się czy klient przyjechał autem, autobusem, pociągiem, na rowerze czy przyszedł pieszo." Oczywiście że się liczy, szczególnie zacznie się liczyć gdy klienci "samochodowi" z powodu restrykcji przestaną odwiedzać tego typu biznesy w centrum co wprost skutkuje mniejszymi przychodami. Nikt do salonu piękności czy kawiarni a nawet do sklepu nie wybierze się w taką pogodę jak dziś rowerem, pieszo czy nawet komunikacją. Dla każdego kto prowadzi biznes w centrum ważne jest by klientów było jak najwięcej choćby tylko z powodu wyższego czynszu w centrum. Jeśli tylko mieszkańcy tegoż centrum wygenerują przychody zadowalające właściciela biznesu to ok - domyślam się jednak że aspiracje są większe. Większość usług zaczyna pojawiać się w dzielnicach ościennych i kłopotliwa wycieczka do centrum przestaje być interesująca. Oby witryny w centrum nie stały się ekspozycją bannerów których treść zawiera się w słowie "Wynajmę + nr telefonu". W wielu miastach widać ten trend gdzie główne, reprezentacyjne ulice centrum zamieniły się w siedziby banków a sklepy i punkty usługowe są w odwrocie. Nawet Tauron swój POK otwarł daleko poza centrum w galerii handlowej.

    13 1
  • ~secretkey 2019-01-16 07:47:11

    Co do często podnoszonego argumentu że w mieście tak dużo zrobiło się dla ruchu samochodowego. Proszę przypomnieć na ilu tych zmodernizowanych czy wybudowanych ulicach/drogach stoi znak B-9 zakazujący rowerzystom korzystania z tej infrastruktury - proszę podać ogólną długość takich odcinków w metrach. Komunikacja miejska też może korzystać z tej infrastruktury jeśli tylko byłoby to uzasadnione potrzebą prowadzenia tam linii. Oczywiście proszę nie brać pod uwagę odcinków gdzie wzdłuż drogi wybudowana jest DDR (droga dla rowerów).

    6 3
  • ~jabibe 2019-01-16 10:29:26

    heh to jest piękne, że przez tyle czasu do naszego "ulubieńca" nie dotarł prosty przekaz. Ludzie nie są przeciwni zmianą, ludzie nie protestują przeciwko budowanym ścieżką rowerowym. Ludzie są przeciwko głupim zmianą które nie mają sensu, są przeciwko marnowaniu kasy na malowaniu kontrpasów na drogach które przede wszystkim wymagają remontów, są przeciwko tworzeniu tych kontrpasów w miejscach których w głównej mierze utrudniają życie kierowcom, bo rowerzyści mają z tego marginalny wręcz pożytek. Ludzie są przeciwko temu, że urząd próbuje im wmówić, ze konsultował przeprowadzone zmiany z mieszkańcami. On tego nie zrozumie, będzie dalej pierdzielił swoje farmazony o europejskich trendach, o zacofaniu o moto kultyzmie. Biedny człowieczek, który wybiera sobie fragmenty wypowiedzi, dopowiada sobie do nich treść i udaje później mądrego.

    13 2
  • ~Arteks 2019-01-16 11:21:53

    @secretkey - ale przecież w centrum miasta nie doszło do tej pory do żadnych ograniczeń jeśli chodzi o auta! Więc jeśli uważasz, że jest jakiś problem i jakieś biznesy się przenoszą w inne miejsca to na pewno nie wynika to z "kłopotliwych wycieczek" bo Rybnik jest chyba jedynym miastem w Polsce w którym w centrum ZAWSZE znajdziesz miejsce parkingowe. Nie ma też u nas żadnej głównej drogi wyłączonej z ruchu samochodowego tak jak np. 3 Maja w Katowicach. Nie znam tak zepsutego miasta pod względem placów parkingowych w centrum co nasze. Czym centrum będzie przyjaźniejsze zielone i pełne deptaków, fontann, zieleni - tym chętniej będzie odwiedzane przez mieszkańców - także całego półmilionowego ROW bo alternatywy dla klimatycznego centrum z ciekawą ofertą poza Rybnikiem w okolicy nie ma. No i rozwój mieszkaniowy centrum to jest przyszłość. Mamy ogromne tereny marnowane przez auta - a moglibyśmy mieć nowe ładne budynki z których dochody podatkowe są o wiele większe, a także nowych mieszkańców którzy będą korzystać z centrum - nie potrzebując do tego auta. @tf2 - "wszyscy zgodnie współżyli" - ale miły przerywnik rozbawiający czytelników. Bo przez lata można było przeczytać w komentarzach jak to rowery na niewydzielonych drogach przeszkadzają kierowcom, a auta rowerzystom. Poza tym jakie to jest współżycie skoro jedni dostawali wszystko - a inni nic? @jabibe - twój bełkot nastawiony przeciw mnie świadczy, że jesteś cienki i nie masz nic do przekazania w temacie. Hejtem nie da się przekonać radnych czy władze miasta do niczego ale argumentami jak najbardziej. ;)

    3 11
  • ~jabibe 2019-01-16 11:39:11

    Każdy jest cienki, jeżeli nie zgadza się z tobą. ty i tak masz gdzieś jakiekolwiek argumenty jeżeli nie zgadzają się z twoimi, ignorujesz je, zaczynasz skupiać się na nieistotnych pierdołach. Nie odnosisz się do treści dyskusji, tylko mataczysz i manipulujesz wypowiedziami tak by tobie podpasywały. Zaczynam odnosić wrażenie, że korzystasz z gotowych formułek które po prostu kopiujesz w komentarz, nie patrząc na to czy mają sens.

    10 1
  • ~rzyt 2019-01-16 11:50:47

    A ja się cieszę z hospicjum czyli najbardziej pro rozwojowej inwestycji w Rybniku. Rybnik wymiera, a Wy o zaspokajanych ambicjach ludzi bez wyobraźni. Wiecie ile firm pogrzebowych zapłaci za teren w pobliżu hospicjum? To będzie tzw. Golden Mile w Rybniku. Jak zabraknie pieniędzy na utrzymanie tych DDR to będą budować punkty poboru opłat?

    6 0
  • ~Arteks 2019-01-16 12:00:28

    @jabibe - w temacie z znowu mniej niż ZERO. @rzyt - Polska wymiera i będzie jeszcze gorzej bo młodzi co raz bardziej odkrywają, że to w porównaniu do Europy zaścianek. Już nie mówiąc o naszym regionie gdzie nawet kontrapasy czy likwidacja pieców węglowych budzi kontrowersje. ;|

    3 14
  • ~secretkey 2019-01-17 07:42:05

    Wyludnia to fakt. Dziwnym zbiegiem okoliczności młodzi nie chcą mieszkać na osiedlach takich jak Tysiąclecie w Katowicach - "Według prognoz w wariancie pesymistycznym w 2020 r. na Osiedlu Tysiąclecia w Katowicach ma mieszkać 21 000, a w 2030 r. − już tylko niecałe 18 000 osób!

    3 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy w Rybniku istnieje problem związany ze spożywaniem alkoholu przez osoby małoletnie?






Oddanych głosów: 2188