zamknij

Wiadomości

Miasto apeluje o powrót kolei Rybnik – Gliwice

2019-10-21, Autor: bf, źródło: UM Rybnik

Była oddolna petycja napisana przez mieszkańców regionu, jest też apel rybnickiego magistratu, który przyłącza się do społeczników. Prezydent Piotr Kuczera mówi, że komunikacja z Rybnika do Gliwic przyniosłoby ogromną korzyść dla mieszkańców.

Reklama

Przypomnijmy, we wrześniu pisaliśmy o petycji mieszkańców, która dotyczyła stworzenia bezpośrednich połączeń kolejowych do Bielska-Białej, Knurowa czy Gliwic. W ten sposób umożliwiono by dojazd mieszkańców do dużych ośrodków miejskich >>Chcą bezpośrednich połączeń do Knurowa i Gliwic<<

Co prawda zbieranie podpisów pod petycją zostało już zakończone, ale do dyskusji dołączył również rybnicki magistrat. Jak mówi Agnieszka Skupień, rzecznik Urzędu Miasta w Rybniku, apel środowisk prokolejowych o uruchomienie regularnych połączeń między Gliwicami a Bielskiem-Białą, trasą przez Rybnik i Żory, dobrze odzwierciedla oczekiwania mieszkańców regionu, którzy w coraz większym stopniu szukają alternatyw dla zakorkowanych ulic.

- Widać wyraźnie, że komunikacja między Rybnikiem a Gliwicami podupada. Swoje kursy zlikwidował dawny PKS Gliwice, a wydłużenie komunikacji miejskiej z Gliwic do Wilczy to kolejny cios w firmy busowe, operujące na tej trasie. Równocześnie z dużym uznaniem przyjęta została oferta weekendowego pociągu "Kubalonka", łączącego Gliwice i Rybnik z kurortami beskidzkimi: Wisłą i Ustroniem. W słoneczne dni wielu Rybniczan korzysta z połączenia, umożliwiającego wygodny dojazd na całodzienną wycieczkę w góry

- dodaje Agnieszka Skupień.

Jak zaznacza, władze miasta dostrzegają spory potencjał, jaki drzemie w ponownym uruchomieniu połączeń kolejowych.

- Przypomnijmy, że pociągi osobowe między Rybnikiem a Gliwicami przestały jeździć blisko 20 lat temu. Trasa jest znacznie dłuższa niż drogą, zahacza o Leszczyny, Knurów i Gierałtowice. Ale też trzeba pamiętać o zmieniającej się sytuacji. Dziś drogi są do tego stopnia zakorkowane, że czas przejazdu rzędu 50 minut nie odbiega znacząco od tego, co oferują busy, a po drodze skomunikuje się też inne miejscowości

- mówi rzecznik UM.

- Dla nas ważne są dwa cele. Z jednej strony: komunikacja z Rybnika do Gliwic. To duże ułatwienie choćby dla studentów Politechniki, ale też jest szereg spraw, które załatwia się w Gliwicach

- mówi prezydent Piotr Kuczera.

- Takie połączenie byłoby z ogromną korzyścią dla mieszkańców. Ale jest też druga strona medalu. Kolej może być swoistym magnesem dla tych, którzy dojeżdżają do Rybnika. Takie połączenia powinny nie tylko służyć do przejazdów na pełnej trasie: uzupełnienie taktu między Leszczynami a Rybnikiem bardzo by poprawiło komunikację w ramach aglomeracji rybnickiej

- dodaje.

Pewnym zaskoczeniem może być fakt, że pociąg z Knurowa jedzie szybciej do Rybnika niż do Gliwic. Zapewniając dobry dojazd na tej trasie można nawet zachęcić do nauki w rybnickich szkołach średnich. Wymogiem jest jednak dobra i stabilna oferta przewozowa.

- W ostatnim roku kursowania pociągów między Rybnikiem a Gliwicami jeździły zaledwie dwa pociągi dziennie w każdą stronę

- mówi Bartosz Mazur z Wydziału Komunikacji.

- To nie jest poważna oferta, którą można kogokolwiek przekonać do kolei. Niech się wydłuży wykład i już zostaje się „na lodzie”, a przecież trudno wyobrazić sobie, że wszyscy kończą zajęcia o tej samej godzinie, i to każdego dnia. Dlatego trzeba myśleć kompleksowo, takim akceptowalnym minimum wydaje się 6 połączeń każdego dnia w obu kierunkach. Wówczas można myśleć o faktycznym wykorzystaniu pociągów w dojazdach do Gliwic z Rybnika, zwiększa się też wówczas znaczenie kolei od Leszczyn, gdzie stacja obsługuje też całą dzielnicę Kamień

- wyjaśnia.

Wnioskowane połączenie leży w gestii organizatora przewozów wojewódzkich.

- Także z tej perspektywy wydaje się, że taka „nitka” zwiększyłaby spójność regionu. Tego rodzaju pociągi by łączyły szereg znacznych ośrodków w województwie, poprawiając możliwości przejazdu. Także perspektywa przebudowy węzła katowickiego nakazuje rozważyć kierowanie potoków innymi ciągami, jak choćby połączeniem Gliwice - Rybnik - Bielsko-Biała

- zauważa na koniec Agnieszka Skupień.

Macie podobne zdanie?

Oceń publikację: + 1 + 145 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (31):
  • ~Król Janusz 2019-10-21 15:41:45

    Wreszcie!

    62 4
  • ~majster86 2019-10-21 15:44:09

    pytanie jakie było obłożenie takich pociągów i może fajnie jakby tam jeździły jakieś tramwaje szynowe. ale pomysł bardzo dobry, żeby teraz dostać się do Gliwic to albo busem, albo do Leszczyn pociągiem lub 18 i potem linią 194 ale w sumie to prawie 2 godziny czyli straszne marnotrawstwo czasu.

    60 3
  • ~Abisall 2019-10-21 15:47:32

    I to jest jeden z projektów w sprawie którego nasi rybniccy parlamentarzyści powinni ostro lobbować. Nie absurdalne kanały czy inne kosmodromy.
    Ekonomicznie uzasadniona, społecznie oczekiwana, a przede wszystkim stosunkowo łatwa to zrealizowania

    83 5
  • ~siarzewski 2019-10-21 15:52:29

    Również i ja zdecydowanie popieram pomysł.

    Tylko główny problem to odcinek Knurów-Gliwice, gdzie pociąg wlecze się zawrotne 30-40 km na godzinę.

    Niemniej jednak, biorąc pod uwagę gigantyczne zatłoczenie dróg i brak miejsc parkingowych, ta inicjatywa na sens.

    57 7
  • ~maziizam 2019-10-21 16:06:51

    Najprościej linię Rybnik-Leszczyny-Knurów-Gliwice poprzez wydłużenie SKM Wodzisław-Radlin-Rybnik-(Leszczyny niektóre kursy są już tam wydłużone).
    Jeden pociąg Gliwice-Knurów-Leszczyny-Rybnik-Żory-Bielsko jest złym rozwiązaniem gdyż tracimy około 15 minut kierunku jazdy.
    A dodatkowo uruchomić dodatkowe skomunikowane pociągi w Rybniku Racibórz-Rybnik-Żory-Bielsko-Biała - będzie szybciej i lepiej dla wszystkich .

    39 6
  • ~adamczykhenryk 2019-10-21 16:52:03

    fascynującą podróżą w głąb PRL-u :)

    12 55
  • ~Lateks 2019-10-21 16:53:28

    Teraz pytanie co planuje PKP na Paruszowcu, trwają pomiary i pracownicy firm twierdzą że PLK chce poszerzać nasyp i wiadukty. I jakim celu? I w jaki sposób tego nikt nie mówi. PLK też milczy.

    16 8
  • ~kukulka123 2019-10-21 17:12:05

    a co z bezpośrednim do Kędzierzyna?

    14 7
  • ~tf2 2019-10-21 17:20:38

    Słyszałem, że kiedyś pociąg jechał z Rybnika do Zabrza (trasą przez Knurów), ale do Gliwic?
    Pomysł fajny, zawsze był problem z dojazdem do Gliwic a PKS odkąd zlikwidowali dworzec w Rybniku jeździł jak chciał. Dojazdu do Gliwic więc nie było.

    Warto przypomnieć kolejowe wynalazki Platformy Obywatelskiej: pociągi jadące w dwa różne kierunki: pociąg jechał np.: przez 300km po czym był rozdzielany na dwie części i 1 część jechała do stacji X a 2 do stacji Y. Pasażerowie, którzy wsiedli nie do tej części mieli niespodziankę.
    Hitem były pociągi międzynarodowe z doczepionymi: jednym, dwoma wagonami na trasie krajowej. Cóż za ekonomia! Jeździło się na łasce obcego składu, w opóźnionym o wiele minut, niczym pasożyt pociągu. Motto lewaków to komunizm dla swoich kolesi i liberalne prawa rynku dla obywatela.

    22 55
  • ~rybnikus 2019-10-21 17:25:04

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    3 7
  • ~Marcin Talarek 2019-10-21 17:26:18

    Kapitalna sprawa! - a w zasadzie warunek sine qua non dla dynamicznego rozwoju miasta. Mam nadzieję, że ta inicjatywna nie „utknie” nigdzie i zostanie skutecznie zrealizowana. Z Rybnika do Gliwic w 20 minut koleją… niemożliwe? Pozdrawiam serdecznie wszystkich korzystających ze złotej polskiej jesieni!

    35 3
  • ~Arteks 2019-10-21 17:34:24

    Bardzo dobra inicjatywa władz miasta. Liczę na poparcie idei przez inne samorządy, radnych wojewódzkich oraz parlamentarzystów naszego okręgu! Jest to o wiele łatwiejsza do realizacji komunikacyjna idea niż budowa nowej linii do lotniska czy przywrócenie kolei do Jastrzębia. A jeśli niektórzy chcą uzyskać dla swoich mieszkańców coś co najpierw trzeba wybudować - czemu w naszym regionie nie można wykorzystać już istniejącej infrastruktury?

    39 30
  • ~lewy_gwint 2019-10-21 18:36:34

    Nie sądzę aby obłożenie tej linii było wielkie. Na tej trasie to sprawdziłby się zwykły tramwaj. Rozstaw kół pasuje 1435mm, jedynie osprzęt elektryczny do wymiany bo 600v to nie 3kV na PKP. No w ostateczności szybciej by jeździł ;). Mógłby jechać za towarowym

    7 28
  • ~Arteks 2019-10-21 18:51:06

    @lewy_gwint - nie żartujcie z jakimś mało pojemnym taborem. Urząd Marszałkowski zakupił jakiś czas temu dwuczłonowe Elfy, które w zamierzeniu miały być eksploatowane na mniej uczęszczanych liniach lub w dni o mniejszym ruchu pasażerskim np. weekendy. Okazało się, że przydają się jedynie w pociągach Katowice-Cieszyn i Chałupki-Racibórz. Na innych liniach okazały się zbyt małe... Pamiętam rok temu dysusję o połączeniu do Wisły. Byli tacy komentatorzy, którzy uważali, że to się nie przyjmie i pociągi będą wozić powietrze. Sam się przekonałem jadąc do Wisły/Ustronia 3x, że za każdym razem chętnych było więcej niż miejsc siedzących w całkiem pojemnym czteroczłonie(!). Wielu ludzi chętniej wybierze pociąg z trzech powodów: jest ekonomiczny, bezpieczny i można lepiej wykorzystać czas niż jadąc busem czy autem.

    33 16
  • ~adiky 2019-10-21 19:29:17

    Pełne poparcie dla tego pomysłu pod warunkiem, ze ten przekaz będzie trwał nie więcej niż 30 minut tzn. średnia 60 km/h bo jak dłużej to lepiej jechać rowerem.

    26 3
  • ~Jan R. 2019-10-21 20:10:39

    Jak dobrze, że nie jestem politykiem, bo musiałbym robić dobrze każdemu kto o to poprosi. Na obecnych, kolizyjnych torach zug do Gliwic jest bez sensu. Drogą 78, autostradą zawsze będzie szybciej. Lepiej zmodernizować drogi w Rybniku,Pilchowicach i Gliwicach niż wskrzeszać kolej. Chyba, że się ją schowa pod ziemię. Houhg
    ,

    5 40
  • ~Mateus4 2019-10-21 20:20:18

    Dwa miesiące temu przesiadłem sie z samochodu na kolej. Codziennie dojeżdżam z Rybnika do Katowic. Pociągi i dworce są odnowione. Bilet kupuje w aplikacji, troche jeszcze jest tłoczno bo ludzi dużo, pociąg krótki. Od grudnia bedzie nowy rozkład i ma byc troche lepiej. Nie wracam do samochodu. Jest taniej i mniej sie denerwuje, bo za kierwnicą to jest walka, a nie jazda. 10 lat temu było luźniej. Teraz każdy w samochodzie siedzi sam. Nie tędy droga. To nie ma większego sensu. W każdej dobrze rozwiniętej aglomeracji kolej jest jej fundamentem. Linia do Gliwic to dobry pomysł, ale jeszcze lepsza byłaby druga nitka do Katowic. Pozdrawiam.

    44 2
  • ~Arteks 2019-10-21 21:30:34

    @Jan R. - kolizyjne tory? To drogi są kolizyjne - i to dosłownie. Ilość wypadków samochodowych, słtuczek, potrąceń przeraża każdego kto ogląda zdjęcia potrzaskanych aut. Zdjęć poszkodowanych i trupów nikt nie pokazuje, raz z powodu ochrony prywatności, dwa z powodu drastyczności tego jak wyglądają po wypadku. Wypadki kolejowe też się zdarzają ale są zjawiskiem na tyle rzadkim, że nie doszukałem się w Okręgu Rybnickim żadnego śmiertelnego od... 50 lat.. Po prostu system szynowy jest zdecydowanie najbezpieczniejszym środkiem przewożenia ludzi. Piszesz o modernizacji dróg i pewnie budowie nowych - przecież to jest robione. Z jakim efektem? Mamy co raz większe korki bo występuje u nas to samo zjawisko co wszędzie zwane kongestią (lepsze drogi - więcej aut). Wyjdziemy z tego chaosu jedynie inwestując w transport zbiorowy. Tym bardziej, że za jakiś czas na pewno będą rosły ceny za parkowanie, przejazdy A1 też nie będą wiecznie za darmo, a paliwo tanieć nie będzie.

    30 14
  • ~Jan R. 2019-10-22 08:01:40

    Arteks jestem wielkim fanem dobrze zorganizowanego transportu zbiorowego, lecz jednocześnie jestem wrogiem partactwa i "połowicznych" rozwiązań. Żyjemy w XXI w. gdzie na świecie realizowane są fantastyczne rozwiązania techniczne, których u nas jest ciągle mało. Kolizyjność dróg i linii kolejowych jest sprawą względną, zależy z którego pojazdu się patrzy. Modernizować tabor i torowiska można w nieskończoność, ale jeżeli nie zapewni się dwupoziomowych skrzyżowań tych linii oraz podwójnych torów patrz trasa Rybnik - Katowice to pociągiem nie dostaniemy się w rewelacyjnym czasie do Katowic czy Gliwic. Miałem możliwość podróżować S-Bahn oraz TGV więc od tego czasu na polskie rozwiązania patrzę z perspektywy tych kolei. Ps. Brakuje mi czegoś w rodzaju TGV relacji Kraków - Katowice (Gliwice) - Opole - Wrocław - Berlin.

    13 3
  • ~rzyt 2019-10-22 09:18:35

    Jedyną inwestycją w tej sprawie zarządu miasta jest kartka i długopis. A proces kosztów zrzucić na innego. Czyli sukces murowany, bo jak zrobią to "my mówiliśmy", jak nie zrobią to rząd jest be.
    Najbardziej obecnie wkurzają mnie korki przy wjeździe do Rybnika od strony Żor po likwidacji prawoskrętu, kiedy z Piasków do Rybnika rano trzeba jechać 20-25 minut. Korki generują spaliny, a rowerzysty tam jeszcze nie widziałem. Pozdrowienia dla logicznie myślących.

    13 5
  • ~Arteks 2019-10-22 10:19:27

    @Jan R. - to dziwne, że jesteś fanem transportu zbiorowego, a w poprzednim wpisie wolałbyś tylko modernizować drogi - czyli coś co robiono w Rybniku przez trzy dekady, a jakie mamy skutki to widzimy wszyscy... @rzyt - jedną z ról prezydenta jest dbanie o interes miasta i mieszkańców. Dobry transport szynowy jest w interesie zarówno mieszkańców jak i tych którzy dojeżdżają do naszego miasta. Zamiast ubolewać nad tym, że tak długo trwa dojazd z Piasków i zlikwidowano jakiś prawoskręt powinieneś zabiegać np. u swoich radnych aby zwiększono ilość kursów autobusów z Piasków do centrum. Moim zdaniem jest ich za mało jak na tak duże dzielnice i znaczenie przemysłowe Paruszowca.

    3 11
  • ~rzyt 2019-10-22 14:20:21

    @Arteks, dobrze napisałeś "dbanie o interes miasta i mieszkańców". Sam widzisz, że interes miasta stawiasz przed interesem mieszkańców. Interesem mieszkańców chyba jest ograniczenie smogu, który na tym rondzie robi się coraz większy poprzez jedną nieprzemyślaną decyzję z likwidacją prawoskrętu. Autobusy tak samo stoją w korku i generują dużo większy smog; samochody widzę z tablicami SZO i SRB. Rankiem przed 8:00 korek sięga ronda z lokomotywką. Gdyby tam przynajmniej jakiś rowerzysta się pokazał to uznałbym ten pomysł za trafiony, ale...
    Moi radni są z większości radnych w RM i pokończyli kierunki niepotrzebne nikomu....uprawiają dialektykę i ciągle kandydują.

    9 0
  • ~Arteks 2019-10-22 18:23:59

    @rzyt - ale przecież była dyskusja o tym prawoskręcie i wielu kierowców zwracało uwagę na niebezpieczne zachowanie jakie powodowali cwaniacy i jak się na ten prawoskręt dostawali. On został zlikwidowany nie tylko z powodu drogi dla rowerów ale także z powodu bezpieczeństwa. Korki są tam i są w innych miejscach - bo mamy w Rybniku za dużo aut, za dużo miejsc parkingowych, za dużo suburbiów z których komunikacja miejska nie jest na odpowiednim poziomie. W innej dyskusji wspomniałeś o gminie Lyski. Czy wiesz, że z tej blisko położonej gminy z 9 dużych wsi jakie do niej należą tylko 3 mają połączenie autobusowe z Rybnikiem, a tylko 1 ma połączenie kolejowe? Takich przykładów wykluczenia komunikacyjnego można by podać więcej. Potem się dziwić, że nawet już na Zebrzydowickiej tworzą się korki. Władze Rybnika mogą jeszcze trochę poprawić komunikację wewnątrz miasta, mogą lobbować o lepsze połączenia kolejowe np. z Gliwicami czy Żorami/Bielskiem ale dlaczego władze okolicznych gmin tak naprawdę olewają ten temat? Powtarzam 6 miejscowości jednej gminy Lyski nie ma komunikacji bezpośredniej z Rybnikiem - stolicą powiatu w której mieszkańcy ci pracują, uczą się, załatwiają sprawy, leczą się itd. Co o tym powiesz? To prawidłowe według ciebie? Jakie rozwiązania ty byś podjął gdybyś mógł coś zrobić? Zaproponuj proszę coś. Jeśli ktoś może jechać na rowerze np. z Gotartowic lub Żor - dlaczego mu tego nie umożliwić?

    1 12
  • ~Jan R. 2019-10-22 19:04:10

    Arteks odnoszę nieodparte wrażenie, że twój znak Zodiaku to Baran w okresie andropauzy. Twoje musi być zawsze na wierzchu. Kto ma budować bezkolizyjne skrzyżowania to wynika z tego komu zależy na szybszym transporcie. W tej chwili podróż z Rybnika do Katowic koleją trwa zdecydowanie za długo. Brak jest właśnie bezkolizyjnych skrzyżowań z drogami oraz drugiego toru. Budując kolej do Gliwic należy przewidzieć ile osób byłoby skłonnych z niej skorzystać i ile ktoś by na tym stracił. Linie komunikacyjne projektuje się w stosunku do potrzeb i opłacalności. Podam przykład. Moja podróż do pracy i z pracy to pokonanie 20 km samochodem w 35 min. Kiedy jadę autobusami komunikacji miejskiej zajmuje mi to, bez dojścia do przystanków , 1 godz. 50 min. Jak myślisz Arteksie który sposób wybieram by dotrzeć do i z pracy. Dodam, że do głowy by mi nie przyszło by naciskać na władze by mi zorganizowały szybszy transpotr po prostu byłoby to totalną głupotą.

    10 2
  • ~jose_23 2019-10-22 19:37:19

    niech dadzą nowy pociąg co 2 godziny z prądem i wifi to napewno sie przyjmie

    1 0
  • ~Arteks 2019-10-22 20:55:09

    @Jan R. - gdyby tak było jak piszesz, wystarczyłyby auta. Pociągi, tramwaje i autobusy byłyby już zlikwidowane. A jednak... jak się czyta wypowiedzi kierowców, prawie wszyscy narzekają. Teraz jest awaria urządzeń w Leszczynach więc pociągi jadą dłużej i się spóźniają. Ale przed awarią rozkładowo stający na każdym przystanku pociąg na linii kolejowej z połowy XIX wieku, jednotorowej na większej części - pokonuje ją w 50 minut. Czy to jest zły czas w porównaniu do jazdy niedawno wybudowanymi autostradami bez postojów? Przyznasz, że nie. Tym bardziej jeśli potem tracisz czas na szukanie miejsca parkingowego w centrum Katowic - bo tam nie jest tak łatwo o parking jak w Rybniku. Trzeba dać ludziom różne formy przemieszczania się - a oni sami sobie wybiorą czym chcą jechać.

    0 9
  • ~rzyt 2019-10-22 23:00:27

    @Arteks, jesteś mistrzem w zadawaniu sobie pytań i odpowiadaniu na nie.
    Ponadto jesteś mistrzem w pomijaniu odpowiedzi na pytania Ci nie bardzo pasujące.
    W sprawie braku połączenia komunikacyjnego sołectw gminy Lyski proponuję interwencję u swoich posłów by usunąć tą niedogodność.

    Dodatkowo masz okazję interpelować u Starosty Powiatowego, bliskiego Twojej opcji politycznej, o większą aktywność w tej materii.

    Niczego nie zapropnuję bo ja za to nie biorę pieniędzy. Niech Kuczera pokombinuje jak potrzebni mu są mieszkańcy gminy Lyski. Wiele pomysłów jest przechwytywanych ale przy tych władzach często zarżniętych. Ja nigdy nie uważałem się za Arteksa tego forum, by wszystkim radzić.

    @Arteks starałem odpowiedzieć Ci na wszystkie pytania w przeciwieństwie do Ciebie.

    8 0
  • ~Jan R. 2019-10-23 08:10:26

    Arteks, 50 min. do Katowic pociągiem to żadna konkurencja dla samochodu. Mój przyjaciel codziennie jeździ do Katowic autem na gaz, choć przyznaje, że w pociągu by mu bardzo pasowało, bo rano mógłby w nim już popracować. Od dawien dawna są metody naukowe projektowania przemieszczania się ludności. W skrócie - można obliczyć gdzie pociąg, gdzie tramwaj a gdzie autobus. Politycy, którzy znają się na wszystkim, czyli na niczym mogą "z płuc" wygadywać różne głupoty w celu sprowadzenia swego elektoratu na manowce, czytaj, żeby ich ponownie wybrali.

    4 0
  • ~Arteks 2019-10-23 09:01:35

    @Jan R. - w godzinach szczytu autem nie pokonasz w tak dobrym czasie drogi z centrum do centrum do obu miast. Natomiast są też inne przesłanki w kierunku transportu szynowego dzięki któremu w krajach dawniej bardzo zmotoryzowanych jak Niemcy, Austria, Holandia, Dania - kolej święci triumfy. Mam na myśli bezpieczeństwo, ekonomię, lepsze wykorzystanie czasu i przestrzeni nie mówiąc już o ekologii. Życzyłbym sobie aby do Rybnika więcej osób dojeżdżało pociągami. Tych którzy z różnych miejsc województwa dojeżdżają do centrum Katowic przeważnie już nie trzeba do tego namawiać. @rzyt - odpowiadam grzecznie na pytania i to samo bym oczekiwał od innych. Dlaczego tylko Kuczera ma kombinować odnośnie transportu z innymi gminami jeśli po drugiej stronie nie ma z kim gadać? Z Wodzisławiem świetnie się dogadano odnośnie dodatkowych pociągów. Do partnerstwa trzeba dwóch stron. Wiem, że bliżej ci do krytykantów (chociaż takich umiarkowanych i uprzejmych) niż do osób koncepcyjnych. Mi się zdarza czasami podpowiedzieć jak można rozwiązać jakieś problemy. Czasami ktoś posłucha innym razem nie. Ale nie da się racjonalnie przeciwstawić poglądom związanym ze zrównoważeniem w transporcie - bo to są już obecnie poglądy naukowe i sprawdzone w wielu miastach. Co do starosty to moim zdaniem jego zaangażowanie w sprawy transportowe ogranicza się tylko do dróg... Nie słyszałem o jego jakichkolwiek inicjatywach związanych z komunikacją publiczną.

    0 4
  • ~rzyt 2019-10-23 09:11:28

    @Jan R. Masz rację ale to jest efektem upolitycznienia samorządów, kiedy przez tak zwaną podwójną weryfikację partii dostajemy kandydatów o których piszesz. Na niczym się nie zna; mocny w gębie, po studiach na modnym, niewymagającym kierunku by zdobyć upragniony tytuł otwierający mu drzwi do kariery politycznej, bo np. u mnie w firmie tacy wysokoszkolacy są traktowani jako bez zawodu-do przyuczenia. Efekty działań takich ludzi są widoczne w Rybniku; bez pomysłu do przodu. Socjolog, politolog czy inżynier, architekt - oto jest pytanie.

    4 0
  • ~HAN 2019-10-23 20:21:39

    50min do Gliwic? chyba na rowerze pod wiatr. Jakie to sprawy panie Kuczera zalatwia sie tam? Ja tam nic nie zalatwiam wszystko jest w Rybniku. Likwidacja komunikacji pomiedzy miastami chyba o czyms swiadczy. Gdyby byli chetni nikt by jej nie likwidowal. Ludzie tam nie jezdza bo nie maja po co. Nie widze tutaj stanowiska Gliwic w tej sprawie tylko plaszczacego sie Kuczere. A Rybnik dalej zamkniety na inwestycje przemyslowe i mieszkaniowe. Tym by sie w koncu prezydent zajął. Gliwice sa dobrym przykładem akurat.

    1 2

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy to dobrze, że konferencja "Tęczowa zaraza - antychrześcijańska rewolucja w Polsce” nie odbyła się?




Oddanych głosów: 2478