zamknij

Wiadomości

Pomiędzy Żorami a Pszczyną pociągi będą jeździły do 120 km/h. Skorzysta też Rybnik

2023-04-12, Autor: 

Ta inwestycja ma przyśpieszyć czas przejazdu na linii kolejowej Pszczyna-Żory. Czas przejazdu ma się skrócić o 10 minut. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosił przetarg na zaprojektowanie i wykonane prac, które podniosą standard podróży pociągiem między Pszczyną a Żorami i dalej w stronę Rybnika i granicy z Czechami.

Reklama

Jak zapowiada Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK, pomiędzy Pszczyną a Żorami będą wygodniejsze podróże ze stacji Suszec oraz przystanków Suszec Rudziczka, Suszec Kopalnia, Radostowice, Pszczyna Czarków. Perony zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Będą wiaty, ławki i nowe oświetlenie. Orientację w podróży ułatwi nowe nagłośnienie, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Stacja i przystanki będą dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się.

Wymiana ok. 25 km torów i sieci trakcyjnej zapewni szybsze przejazdy pociągów. Prędkość, z obecnych dzisiaj 50-60 km/h zostanie podniesiona do 120 km/h dla składów pasażerskich i do 100 km/h dla towarowych. Przebudowane będą 54 obiekty inżynieryjne (mosty i przepusty) oraz 16 przejazdów kolejowo-drogowych – wylicza Katarzyna Głowacka.

Jak dodaje, efektem zadania będzie lepszy dostęp do kolei na linii Pszczyna – Żory i dalej w stronę Rybnika i granicy z Czechami oraz w stronę Czechowic-Dziedzic, Bielska-Białej i w Beskidy.

Sprawniejsze będą podróże i przewóz towarów. Dzięki podniesieniu prędkości pociągów skróci się czas przejazdu o ok. 10 min (z 32 min. do około 22 min). Zwiększy się poziom bezpieczeństwa, dzięki przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych. Realizacja projektu pozytywnie wpłynie na wybór kolei jako ekologicznego i konkurencyjnego środka transportu – wyjaśnia.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na projekt i budowę zadania „Prace na linii kolejowej nr 148 na odc. Pszczyna – Żory”. Planowana jest realizacja inwestycji w latach 2023 – 2026. Finansowanie przedsięwzięcia przewidziano ze środków Krajowego Planu Odbudowy.

Oceń publikację: + 1 + 50 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (11):
  • ~pawlmesten 2023-04-12
    10:22:46

    16 14

    Jak na razie, to w 2020 ukraińskie koleje były średnio bardziej punktualne niż polskie. Powiem szczerze mnie to nie dziwi.

  • ~ 2023-04-12
    10:46:45

    22 13

    Najwieksza inwestycja w Rybniku ostatnich lat .
    Oczywiscie oprocz sciezek rewerowych.

  • ~Arteks 2023-04-12
    11:21:05

    10 29

    @pawlmesten - 88,6% pociągów w 2022 było punktualnych (dane UTK). Zdecydowana większość! W motoryzacji indywidualnej to niemożliwe aby uzyskać tak wysokie standardy punktualności. A przysłowiowy: korek, wypadek czy objazd to codzienność powodujący spóźnienia do pracy czy na spotkania. @moral - przed PiS wyremontowano linię do Katowic, z Rybnika do Chałupek, a także zaprojektowano i rozpoczęto remont linii Nędza-Rybnik-Żory-Chybie. Wybudowano też autostradę i budynek dworca Rybnik Paruszowiec. Niestety w czasach PiS inwestycje spowolniły. Ścieżki rowerowe, przepust pod Paruszowcem, Storczyków, remont Rudzkiej czy nowa obwodnica Rybnika - to zasługa Kuczery i UE, a nie PiS.

  • ~Abisall 2023-04-12
    11:58:34

    13 6

    A. Czyli znając dotychczasowe "osiągnięcia" w "usprawnianiu" połączeń Rybnik - Pszczyna/B-B/ Zwardoń to znikną już pewnie i te resztki możliwości na dojazd koleją w te rejony.

  • ~Arteks 2023-04-12
    12:18:26

    8 13

    @Abisall - za połączenia lokalne odpowiada marszałek województwa. Za połączenia dalekobieżne minister infrastruktury. Do tych dwóch można zwracać się z propozycjami i wnioskami usprawniającymi połączenia. PKP odpowiada za torowiska, stacje, bezpieczeństwo, perony, informacje rozkładowe itd.

  • ~Ryk 2023-04-12
    19:21:51

    7 8

    Co to znaczy skorzysta Rybnik. My mieszkańcy dzielnicy Piaski od ponad roku prosimy PKP o rozwiązanie naszego problemu. Od czasu modernizacji linii Rybni - Żory w czasie przejazdu pociągów towarowych nasze domy dosłownie drżą. Niby nas rozumią, ale nie wiedzą ,która z firm ma zły tabor bo przecież linię zmodernizowali. Jak przyjdzie do rozszczelnienia sieci gazowej i tragedia , to przypuszczam, że nikt z urzędników PKP nie będzie odpowiedzialny. Może szanowna redakcja rybnik.com.pl nam pomoże

  • ~Arteks 2023-04-12
    21:13:18

    6 6

    @Ryk - to raczej problem starości i słabej jakości budynków, a nie kolei.

  • ~Franek 7 2023-04-13
    06:14:34

    5 8

    A najważniejszej informacji- ile milionów/miliardów będzie nas kosztowało to skrócenie czasu przejazdu o 10 minut nie ma?

  • ~Arteks 2023-04-13
    09:19:55

    6 5

    @Franek 7 - to obowiązek państwa aby dbać o infrastrukturę transportową zamiast np. marnować środki na jakieś państwowe fundacje Czarnka, Bielana, Rydzyka i innych.

  • ~Ryk 2023-04-13
    15:07:36

    6 0

    Arteks, po części się z Tobą zgadzam, ale jeżeli po głośnej modernizacji torów relacji Rybnik-Żory, gdy szyny są bezstykowe zaczął się nasz problem, to coś tu się nie zgadza. Tłumaczenia PKP , że tory są ok, tylko tabor firm jest taki jaki jest do nas nie przemawia. Jedzie pociąg i nic się nie dzieje, a przy innych tragedia. Jestem za modernizacją, ale nie buduje się autostrad i nie wpuszcza się na nie furmanek, a tak jest na kolei. My mieszkańcy ponosimy koszty za firmy, które dla zysków nie inwestują w tabor.

  • ~vipanovynf 2023-04-13
    16:36:44

    0 2

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5347