zamknij

Wiadomości

Chcą bezpośrednich połączeń do Knurowa i Gliwic

2019-09-12, Autor: 

W sieci krąży w ostatnim czasie ciekawa petycja. Dotyczy ona stworzenia bezpośrednich połączeń kolejowych do Bielska-Białej, Knurowa czy Gliwic. W ten sposób umożliwiono by dojazd mieszkańców do dużych ośrodków miejskich.

Reklama

Petycja składa się z kilku punktów. Pierwszy porusza prośbę o wsparcie akcji stworzenia bezpośrednich połączeń kolejowych w relacji Bielsko Biała Główna - Czechowice Dziedzice - Goczałkowice - Pszczyna - Radostowice - Suszec - Suszec Kopalnia - Suszec Rudziczka - Żory - Szczejkowice - Rybnik Gotartowice - Rybnik Piaski - Rybnik - Leszczyny - Knurów - Przyszowice – Gliwice

oraz

Bielsko Biała Główna - Czechowice Dziedzice - Chybie - Strumień - Warszowice - Baranowice Śląskie - Żory - Rybnik - Leszczyny - Knurów - Przyszowice - Gliwice.

- Staramy się także o stworzenie nowych weekendowych połączeń kolejowych przez stację Gliwice, Knurów Rybnik, Żory w kierunku stacji Zwardoń/Wisła/Zakopane/Cieszyn – mówią autorzy.

W petycji jest też punkt dotyczący uruchomienia codziennych połączeń w relacji Gliwice-Przyszowice-Knurów-Leszczyny-Rybnik i dalej w stronę Żor/Bielska /Zwardonia/Cieszyna.

- Umożliwi on dojazd mieszkańcom do dużych ośrodków miejskich. Obecnie Przyszowice, czy Knurów nie mają bezpośrednich połączeń z Rybnikiem. Ponadto oferta połączeń autobusowych z Gliwic do Rybnika jest bardzo uboga. Dodatkowo po wakacjach przewoźnik Feniks V nie przywrócił połączeń łączących Gliwice z Rybnikiem

- dowiadujemy się.

Jak dodają, stacja węzłowa Gliwice zapewnia bardzo wysoką dostępność do transportu publicznego - połączeń kolejowych w ruchu dalekobieżnym oraz regionalnym.

- Gliwice stanowią istotny ośrodek w zakresie dostępu do usług zdrowotnych, oświatowych, kulturalnych, czy społecznych

- wyjaśniają autorzy petycji.

Na końcu zwracają też uwagę na odcinek Chybie - Żory – Rybnik. Postulują o bezpłatny przewóz rowerów na odcinku Gliwice/Rybnik - Żory – Pszczyna/Chybie/Wisła.

Tutaj znajdziecie link do petycji.

Jak oceniacie powyższe pomysły?

 

Oceń publikację: + 1 + 295 - 1 - 6

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (35):
  • ~ 2019-09-12
    19:23:45

    120 8

    Normalnych regularnych autobusów to z Rybnika nie ma prawie wcale. Do Gliwic jeździ kilkudziesięcioletni ciasny wrak, do którego strach wsiadać. Do Katowice jeździ ciasny busik Intera ale rano jest tak przepełniony, że zawsze zostawia kilku na przystanku a wrócić z Katowic około 16:00 jest tak samo ciężko z powodu przepełnienia.
    Pociągi: Polregio do Katowic o 7:12 opóźniony regularnie od 20 do 60 minut tragedia! Pociągi powrotne: w godzinach szczytu to tylko jeden, co godzina, ludzie jadą na stojąco jak w Indiach. Odległość do Katowice 45 km czas dojazdu prawie godzina średnia jest taka, że można by to przejechać dobrym traktorem w tym samym czasie.

  • ~ 2019-09-12
    19:45:33

    63 20

    co Ty piszesz?
    przecież jak Arteks stwierdził:
    " Rybnik(...) , ma co raz nowocześniejszą kolej w tym więcej pociągów międzynarodowych niż Wrocław czy Kraków :) (...) Koleje Śląskie obsługują nasze miasto nowoczesnym taborem i oferują naprawdę dużo połączeń"
    to tak musi być i basta!
    a Ty zamiast cieszyć się, tylko "paplu-paplu"

  • ~Arteks 2019-09-12
    19:51:27

    40 85

    Oczywiście popieramy!!! Warto rozwijać połączenia transportem szynowym który nie stoi w korkach i jest najwygodniejszym i najbezpieczniejszym sposobem przemieszczania się. Jeśli rozkład i czas jazdy jest dobry - pociągi są przepełnione (co stwierdza mój poprzednik). @adiky - ciekawe, że w Warszawie bogaci i wpływowi jeżdżą przepełnionym metrem i są z niego dumni, a u nas ma uwierać kogoś to, że pociągi są pełne. Są pełne bo jest co raz więcej chętnych do jeżdżenia nowymi składami. Chcesz jechać super wygodnym pociągiem który jedzie z Katowic do Rybnika 40 minut? Masz taką możliwość - skorzystaj z połączeń PKP IC. :D A co do busików to jeżdżą nimi ci którzy się nie szanują. Świetny pisarz i dziennikarz Filip Springer powiedział, że "busiki to sposób na upokarzanie Polaków". Zgadzam się z nim. Bogata Europa jeździ koleją, a nie busikami.

  • ~Arteks 2019-09-12
    19:55:50

    25 71

    @ursus - i znowu paplasz i chcesz odwracać uwagę od meritum traktując ten portal jak plotki u ciotki Andzi... Stać cię tylko na głupie przytyki podczas gdy jacyś ludzie poświęcili pewnie sporo czasu na przygotowanie, zamieszczenie i rozesłanie tej petycji do wielu mediów, portali. I oni robią coś pożytecznego, a ty trollujesz...

  • ~ 2019-09-12
    20:19:39

    32 18

    Arteks
    "@ursus - i znowu paplasz i chcesz odwracać uwagę od meritum traktując ten portal jak plotki u ciotki Andzi... Stać cię tylko na głupie przytyki (...). I oni robią coś pożytecznego, a ty trollujesz..."
    wczoraj pisałeś, że mamy tu niemal "kolejowy raj", a dzisiaj zacytowanie Twoich "mądrości"w tym temacie to "paplanie", głupie przytyki" i "trolowanie"
    znalazłeś sobie sposób na samospełnienie, próbujesz kreować się na "znawcę",piszesz dla samego pisania (czemu wyraz dałeś chociażby na tym przykładzie), szybko zmieniasz zdanie, zależnie od chwili, a każde ukazanie tego faktu skutkuje prymitywnym atakiem personalnym z Twojej strony, a naprawdę zachowujesz się jak prymitywny internetowy troll

  • ~pprywatne 2019-09-12
    20:25:20

    48 49

    A w d...e to mam. Gdzie chcę i kiedy chcę dojeżdżam wygodnie samochodem bez smrodu, brudu i w komfortowych warunkach.

  • ~Arteks 2019-09-12
    20:52:43

    20 39

    @ursus - ty piszesz jedno i to samo, wczoraj czy dzisiaj. Zawsze albo to jakieś dąsy w moją stronę albo krytyka władz miasta. Nigdy nic pożytecznego i mało kiedy na temat. Tu też - ani zdania o petycji(!) Obecnie mamy kolejowy raj w porównaniu do innych miast i ogólnie do oferty rozkładowej chociażby sprzed 10 lat. Jeśli chodzi o połączenia międzynarodowe - nigdy w historii naszego węzła nie było tak dobrze i dopiero od niedawno można z Rybnika dojechać do Pragi, Wiednia czy Budapesztu. Ja skorzystałem i podejrzewam, że wielu innych podróżników czy turystów też. Ale skoro Wrocław walczy o lepsze połączenia międzynarodowe, Tychy chcą połączenia z Oświęcimiem, a Tarnowskie Góry lobbowały za przywróceniem linii do Zawiercia przez Pyrzowice - dlaczego nie mamy wesprzeć społeczników z Knurowa? Oni mają prawo do połączeń kolejowych tak samo jak inne miasta które je mają, a my możemy zyskać dzięki temu więcej pociągów do Leszczyn, połączenie z Knurowem, Gliwicami, a być może także z Bielskiem. Zyskałyby na tym także inne mniejsze miejscowości jak Pszczyna, Strumień, Żory.

  • ~Arteks 2019-09-12
    20:56:34

    14 44

    @pprywatne - gdyby tak było, komentarze ze strony kierowców byłyby miłe, spokojne, zrównoważone... Ale kierowcy ciągle narzekają, jak nie na dziury, to na koszty paliwa, jak nie na to to znowu na awarie, a jak nie na to to wszystkich wkurzają korki, objazdy itd. Ciężko o dzień aby np. na A1 między Sośnicą a naszym regionem nie było chociaż godzinnego wstrzymania ruchu z powodu jakiegoś wypadku... Niech ludzie mają różnego rodzaju alternatywy bo nie wiemy co nas jeszcze może spotkać. Czym większa dostępność różnych form transportu i różnych kierunków tym większy komfort życia w jakimś miejscu.

  • ~Kwinto 2019-09-12
    21:04:29

    21 11

    Może być ciężko, choć akurat pociągi do Wisły jakąś szanse mają. Wydaje mi się że skoro frekwencja jest duża, to w okresie wakacyjnym czy w ferie powinny jeździć codziennie.
    Gliwice-Bielsko to chyba głównie połączenia przez Katowice? wątpię aby powstało takie przez Rybnik

  • ~Arteks 2019-09-12
    21:16:13

    27 32

    @Kwinto - przez Katowice nie powstanie bo przez Katowice jest linia S1 Gliwice-Częstochowa. Wszystko jest możliwe. Pamiętam jak walczyłem o lepsze połączenia do Warszawy. Byli tacy którzy zamiast pomóc to jeszcze wyśmiewali, że to niemożliwe i w ogóle. Pamiętam jak mieszkając tak blisko granicy mieliśmy problem dostania się do Ostrawy - teraz nawet można na dworcu czasami Czechów spotkać którzy się u nas przesiadają na pociągi w innych kierunkach. Przypomnę, że przez kilka lat w ogóle nie było połączeń do Chałupek - udało się je reaktywować. Reaktywacja Gliwice-Rybnik jest możliwa. Kiedyś w tej sprawie pozytywnie wypowiadał się radny Sobierajski (obecnie poseł) ale jak został posłem chyba zapomniał o tej sprawie. Może sobie przypomni i się zaangażuje? A pociąg do Wisły spotkał się z niesamowicie dobrym przyjęciem. W Knurowie chwalą się, że wsiadało tam czasami 50-100 osób... Co jest naprawdę wynikiem zaskakującym jak na stację po której w ogóle nikt się nie spodziewał zainteresowania bo jest dość daleko od centrum i od osiedli bloków. Myślę, że na fali renesansu kolei i tego, że młodzi ludzie chcą jeździć pociągami (choćby przez możliwość ładowania smartfonów i korzystania z nich), można z powodzeniem poprzywracać ruch na wielu liniach w tym na trasie łączącej Gliwice z Rybnikiem. Z ciekawostek jak raz przyjechałem pociągiem z wycieczki z Bohumina to z pociągu do Gliwic przesiadało się kilka osób. W Rybniku też na niego kilka czekało. Więc to nie tylko, że Kubalonka woziła do Gliwic/Knurowa z Ustronia/Wisły ale ten pociąg znaleźli pasażerowie również z innych kierunków.

  • ~jaro_t 2019-09-12
    21:33:43

    20 45

    DK78 już dawno powinna być dwupasmowa na trasie Rybnik-Gliwice. Połączenia kolejowe na tej trasie nie mają sensu.

  • ~Arteks 2019-09-12
    21:45:37

    22 39

    @jaro_t - to zrób petycję odnośnie DK78, a nie zaśmiecaj tematu. Ten dotyczy kolei i transportu publicznego.

  • ~jaro_t 2019-09-12
    21:57:38

    39 19

    Człowieczku z autobusem: sam zaśmiecasz ten portal bzdurnymi wywodami, co zresztą widać po tysiącach minusów, które już w swojej historii nałapałeś.

  • ~Arteks 2019-09-12
    22:09:31

    14 43

    @jaro_t - a ty człowieczku zaśmiecasz go nie nie tylko pisaniem nie na temat ale też ujawnianiem swojej niewiedzy w pojęciach drogowych. Bo 2 pasy to są nawet obecnie na DK78. ;P Typowy drogowy borok.

  • ~Jacem Em 2019-09-12
    23:55:05

    12 20

    nie za bardzo rozumiem po co ktos ze stacji Knurów Zadupie ma jechac pociągiem do Gliwic, skoro z osiedla na rowerze dojedzie tam szybciej (moze by zrobic sciezke rowerowa....???!!) Po co mieszkaniec Przyszowice ma jezdzic do Bielska? Sens tegorocznego pociagu, ktory jedzie 3h z Knurowa do Wisly jest conajmniej propagandowo wyborczy.

  • ~Jacem Em 2019-09-13
    00:01:15

    4 20

    jezeli maja jezdzic kolejne dziwne morawieckie pociagi, ktore pozamykaja szlabany, ostatnio sterroryzowane przez wagony z waglem to prosze wybaczyc ale jestem czterema konczynami przeciw takim rozwiazaniom pseudo pro obywatelskim

  • ~PawelE39 2019-09-13
    07:31:57

    25 7

    To dopiero trzeba być pospolitym chamem żeby obrażać ludzi jeżdżących busikami i nazywać to "nieszanowaniem".
    Zresztą co takiemu tłumaczyć, wielkomiejski pan co zapomniał skąd przyjechał. Pokaż te dwa pasy na 78, bo chyba nie masz na myśli tego 500m kawałka. W sumie cholera wie co ty masz tam na myśli.

  • ~ 2019-09-13
    08:07:34

    10 3

    Bezpośredni powinien być do Kędzierzyna szczególnie po remoncie trasy

  • ~entropia 2019-09-13
    08:13:41

    22 2

    Akurat busiki Intera są nowoczesne, bardzo wygodne, klimatyzowane i popierdzielają autostradą aż miło, a jak brakuje miejsca to podstawiają następny ;) pamiętam czasy gdy rozklekotane ezeteki gramoliły się 2 godziny do Katowic, od tego czasu wiele się zmieniło, położono nowe tory więc ta godzinka to już spory sukces aczkolwiek pewnie dałoby się się tymi Elfami jechać jeszcze szybciej. Propozycja połączeń z Gliwicami bardzo w porządku bo z tym zawsze był problem, ponad to darmowe (lub za 1 zł) przewozy rowerów na wszystkich liniach a nie tylko wybranych. No i do tego lepsze dostosowanie przedziałów rowerowych w pociągach bo co teraz jest to prowizorka jakich mało, nawet niepełnosprawni z wózkami mają problem się tam ulokować.

  • ~Lateks 2019-09-13
    08:57:10

    14 6

    Arteks coż z tego że czasem w Knurowie wsiądzie 50 osób do pociągu?
    Równie dobrze można chcieć ponownego uruchomienia kolejki wąskotorowej z Raciborza przez Rudy do Gliwic. Żeby to miało jakikolwiek sens to 1) te pociągi muszą zasuwać a nie się wlec po tych torach. 2) Musi być możliwość dojazdu dwie strony o każdej porze i to nie czekając 2-4 godzin na następny. Inaczej to nie wróżę sukcesu...

  • ~Arteks 2019-09-13
    10:21:22

    6 20

    @PawelE39 - DWA PASY to jeden w jedną stronę, drugi w drugą stronę. Pyskujesz, a podstaw kodeksowych nie znasz? Bus który przypomina dostawczaka nigdy nie będzie wygodnym środkiem do przemieszczania się i w takich określeniach nie ma absolutnie niczego chamskiego. To nie autobus zaprojektowany od początku do końca pod wygodę pasażera. @entropia - ale nawet te które jak to piszesz "po...ą" autostradami jadą co raz wolniej bo jest co raz więcej aut i co raz więcej korków. W godzinach szczytu dojeżdżają do celu wolniej niż... osobowe pociągi stające na każdym przystanku. Nawet te Intery w porównaniu do nowych Elfów czy Impulsów - są już przestarzałe... @lateks - słusznie. To ma sens jeśli pociąg jest w miarę konkurencyjny czasowo. I oczywiście tylko w takim przypadku miałoby to sens. Obecnie Kubalonka jedzie 46 minut z Rybnika do Gliwic. Będzie krócej jak PKP PLK naprawi odcinek w okolicy Mizerowa i Przyszowic. Wtedy co najmniej urwie się z 10 minut. A dojazd do centrum Gliwic w 36 minut - to byłby bardzo atrakcyjny czas jazdy. PKSy pokonywały tę trasę w 50 minut i jeździły często przepełnione.

  • ~Arteks 2019-09-13
    10:33:05

    6 16

    Dodam jeszcze, że w interesie każdego miasta jest to aby transport był jak najlepiej rozwinięty, a mieszkańcy byli mobilni i mogli bezpiecznie i wygodnie się przemieszczać. Aż to mnie to zdziwiło, że ktoś może być sceptyczny w sytuacji kiedy DK78 to trochę "droga śmierci" z bardzo dużą ilością wypadków śmiertelnych, a z drugiej strony alternatywą są tylko busiki... W zeszłą niedzielę kolega miał przygodę, że wsiadł do busika, któremu w czasie ruszania odpadła mu rura wydechowa. Kierowcą była pani która poinformowała, że dalej nie pojadą i poprosiła aby wszyscy wyszli... Na kolei oczywiście też są awarie ale nie wynikają one ze zdezelowanego stanu taboru ale np. burzy i uszkodzenia Trafo. Jak jednostka ma jakąś awarię to nie wyjeżdża z bazy. Busiki zwane marszrutkami to pomysł na podróżowanie z krajów postsowieckich. Na zachodzie od lat rozwija się kolej i pasażerowie chętnie z niej korzystają. Jeśli dzisiaj społeczeństwo nie wywalczy państwowego transportu między tymi miastami to za jakiś może tam nie być nawet busów bo busiarstwo to system powoli wymierający i chyba niezbyt rentowny dla przewoźników skoro nie wymieniają taboru, a kierowcy są przeważnie w wieku emerytalnym... To nie ma przyszłości.

  • ~PawelE39 2019-09-13
    10:36:39

    16 2

    "dwupasmówka (w języku potocznym) - to droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w danym kierunku

    dwupasmówka (w oficjalnym żargonie budowlanym (drogownictwo, mostownictwo)) - to droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu (po jednym w każdym kierunku, bądź z dwoma pasami ruchu w przypadku drogi jednokierunkowej) "
    Czepiasz sie nazewnictwa jak wiadomo o co chodzi jaro_t

  • ~jaro_t 2019-09-13
    10:45:08

    6 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~hiacynta 2019-09-13
    11:19:25

    13 0

    w szczególności połączenie Rybnik -Gliwice , popieram w 100%

  • ~Arteks 2019-09-13
    15:00:12

    4 15

    @PawelE39 - czepiam się bo atakujesz, trollujesz i jeszcze niepoprawnie używasz pojęć drogowych. Wiem, że potocznie się mówi na drogi dwujezdniowe dwupasmówki - ale to pojęcie nie jest poprawne. Przypominam, że temat dotyczy kolei. Nie interesuje cię - nie pisz. Dla mieszkańców Rybnika, Leszczyn, Knurowa, Przyszowic czy Gliwic to istotny element przywracający normalność w komunikacji.

  • ~ 2019-09-13
    15:29:26

    13 0

    ~Arteks 2019-09-12 20:52:43
    " Obecnie mamy kolejowy raj w porównaniu do innych miast i ogólnie do oferty rozkładowej chociażby sprzed 10 lat. "
    akurat 10 lat temu, to okres wielkiej stagnacji na kolei
    "Jeśli chodzi o połączenia międzynarodowe - nigdy w historii naszego węzła nie było tak dobrze i dopiero od niedawno można z Rybnika dojechać do Pragi, Wiednia czy Budapesztu. "
    nigdy było tak dobrze ?, pamiętam czasy, gdy z Rybnika można było dojechać aż nad Morze Czarne
    nie tłumacz mi sensu reaktywacji połączeń, pamiętam czasy, gdy prawie wszędzie gdzie były tory, można było dojechać pociągiem, ale do "raju" którym się tak zachwycasz, jeszcze droga daleka

  • ~ 2019-09-13
    15:41:15

    13 1

    Arteks 2019-09-13 10:21:22
    "Bus który przypomina dostawczaka nigdy nie będzie wygodnym środkiem do przemieszczania się i w takich określeniach nie ma absolutnie niczego chamskiego. To nie autobus zaprojektowany od początku do końca pod wygodę pasażera. "
    pisząc autobus chyba nie masz na myśli wynalazków jeżdżących po Rybniku, budowanych pół chałupniczo na podwoziach ciężarówek przez Autosana o takim komforcie, one idealnie wpisują się w Twój opis
    a czasy ciężarowych busów przerabianych garażowo na osobowe, mamy już za sobą
    obecnie żaden normalny przewoźnik nie pozwoli sobie na jeżdżenie takimi wynalazkami, bo w razie jakiegokolwiek zdarzenia, pójdzie z torbami,
    współcześnie produkowane busy, pomimo częstego podobieństwa do dostawczaków, to zupełnie inne konstrukcje, zaprojektowane i zbudowane z myślą o komforcie podróżowania (wygodne fotele, dobre wyciszenie, sprawna wentylacja i klimatyzacja zaprojektowana na kilkanaście osób, dynamiczny silnik), ale Ty jako mantrę powtarzasz swoje "złote myśli", od lat już nieaktualne

  • ~ 2019-09-13
    15:44:04

    13 1

    ~Arteks 2019-09-12 21:45:37
    "a nie zaśmiecaj tematu. Ten dotyczy kolei i transportu publicznego."
    upomina ten, który jsam jest w stanie zaśmiecić każdy temat

  • ~Arteks 2019-09-13
    15:48:46

    3 13

    @ursus - pisz na temat np. "nie podpiszę petycji bo popiera ją Arteks" albo nie "podpiszę bo jestem zawsze we wszystkim na nie" ale nie pisz elaboratów nie na temat bo tego nikt nie czyta. Ja też sobie daruję. Za to zachęcam znajomych aby się podpisali - nikt nie odmawia. Trzeba pomóc pozytywnie zakręconym społecznikom.

  • ~ 2019-09-13
    16:07:53

    10 2

    Arteks 2019-09-13 15:48:46
    @ursus - pisz na temat np. "nie podpiszę petycji bo popiera ją Arteks"
    nie mierz wszystkich swoją miarą i nie traktuj mnie jak idioty
    "albo nie "podpiszę bo jestem zawsze we wszystkim na nie"
    ciąg dalszy "mądrości"
    "ale nie pisz elaboratów nie na temat bo tego nikt nie czyta. "
    biorę z ciebie przykład
    J"a też sobie daruję. "
    kolejny raz pokazujesz, że nie jesteś tutaj zainteresowany jakąkolwiek polemiką, tylko piszesz swoje "prawdy objawione"
    dlatego nie oczekuj, że ktoś takie wpisy będzie traktował poważnie

  • ~Arteks 2019-09-13
    16:17:25

    2 12

    @ursus - ale o czym polemizować z tobą w tym temacie? Jest petycja, albo się ją popiera albo nie. A ty byś chciał w każdym temacie prowadzić jakieś debaty bo ci się nudzi... Po co i na co? Akurat jak podziwiam autorów bo jeszcze nie spotkałem się na Śląsku z taką próbą działań wspierających jakieś idee transportowe. A co do traktowania to... od pewnego sam się dajesz tak traktować - słuszne spostrzeżenie.

  • ~ 2019-09-13
    16:24:18

    10 2

    Arteks 2019-09-13 16:17:25
    "od pewnego sam się dajesz tak traktować - słuszne spostrzeżenie"
    każdą próbę polemiki z Tobą starasz się obniżyć do swojego poziomu i atakujesz z pozycji doświadczonego trola

  • ~Arteks 2019-09-13
    19:13:00

    3 10

    @ursus - chyba się źle czujesz lub coś ci się poplątało. Przypomnijmy. Artykuł o petycji jakichś społeczników i pierwszy twój wpis: "to tak musi być i basta! a Ty zamiast cieszyć się, tylko "paplu-paplu"... Trolling w czystej postaci lub rozpaczliwa próba zwrócenia na siebie uwagi?

  • ~hub381 2019-09-14
    10:38:52

    5 1

    A dlaczego nie z Gliwic p.Zabrze Makoszowy,knurów,Rybnik do Bielska ?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5052