zamknij

Wiadomości

Pielgrzymka: ostatnia szansa dla niezdecydowanych

2010-07-31, Autor: 
Już w najbliższą środę rusza 65. Piesza Rybnicka Pielgrzymka na Jasną Górę.

Reklama

Organizator i kierownik pielgrzymki – ks. Marek Bernacki, nazywa Rybnicką Pielgrzymkę na Jasną Górę największym wydarzeniem religijnym na Ziemi Śląskiej. Ma ku temu powody – corocznie z Rybnika wyrusza około 4 tysiące pielgrzymów.

Tegoroczna pielgrzymka rozpoczyna się już w najbliższą środę. Zapisy do wszystkich grup pielgrzymkowych przyjmowane są w Biurze San Antonio przy Bazylice – poniedziałek i wtorek od 9.30 do 16.30, a w kancelarii parafii na Nowinach w poniedziałek i wtorek od 9 do 18.

 

Organizatorzy uprzedzają, że w środę wystąpią utrudnienia w ruchu na trasie przejścia pielgrzymki. Od 9.30 do 11.00 można spodziewać się korków na ul. Mikołowskiej, w kierunku na Paruszowiec aż do Kamienia i Książenic, a od 15.00 do 16.30 od Wilczej aż do Gliwic.

 

> Zobacz zdjęcia z wymarszu pielgrzymów w 2009 roku

 

> Wideorelacja z pielgrzymki w 2008 roku

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (47):
  • ~ 2010-07-31
    01:51:58

    0 1

    Znowu stare babcie będą blokować ruch?

  • ~mao 2010-07-31
    02:06:41

    0 0

    nielada dramat.. naszciescie w trasie :) powodzenia!

  • ~cavallo 2010-07-31
    03:49:14

    0 0

    Znów przy trasie wzrośnie sprzedaż prezerwatyw... :D -jak co roku...

  • ~kamilos 2010-07-31
    08:51:27

    0 0

    Proponuje samemu się przejść i potem skomętować, ja byłem i dużo mi Pielgrzymka dała. W tym roku idą moi bracia 21 i 12 lat także średnią wieku starych bab mocno zaniżą :D:D:D:D:D:D:D:D!!!!

  • ~L5-S1 2010-07-31
    09:15:53

    0 0

    szkoda, że na tych pielgrzymkach nie rozdają uczestnikom słowników ortograficznych :)

  • ~KeRim 2010-07-31
    09:29:26

    0 0

    W Polsce są dwie imprezy, na których jest naprawdę duża ilość ludzi, seks, alkohol, narkotyki i ogólne bydło. Jedna to Woodstock a druga to pielgrzymka do Częstochowy.

  • ~Syncmaster 2010-07-31
    09:31:32

    0 0

    Ja w tym roku idę po raz 11 a mam 22 lata :) i co roku jest ciekawiej mamy coraz większą ekipę znajomych i z niektórymi mam okazję się zobaczyć tylko na pielgrzymce polecam wszystkim szczególnie tym którzy nigdy nie byli a najbardziej krytykują a co do wieku ludzi na pielgrzymce to dominują właśnie tacy w wieku 18-25lat

  • ~zxr9 2010-07-31
    10:58:46

    0 0

    Ludzie co w was za jad? Byliście? zapewne nie więc nie komentujcie! Jedno co potraficie to siedzieć przed kompem i pisać komentarze jak nie tu to na onecie! Idzcie i przejdzcie pieszo tyle kilosów do Czestochowy a potem komentujcie frajerzy! ja byłem raz i ide w tym roku!

  • ~KeRim 2010-07-31
    11:13:04

    0 0

    Z tego co wiem, to każdy ma prawo do wyrażenia własnej opini na dany temat. A ty zachowałeś się jak typowy katol, obrażając komentujących. Nie zapomnij się z tego wyspowiadac jak już będziesz na miejscu. Poza tym każdy ma swoje zboczenia. Jedni lubią siedzieć przed komputerem i komentować a inni chodzić grupami i śpiewać "Bóg mnie kocha".

  • ~Pit 2010-07-31
    11:17:05

    0 0

    Hmmm, no to w środę trzeba będzie wracać z pracy przez piękne lasy wokół Rud...

  • ~AlicjaeR 2010-07-31
    12:24:23

    0 1

    Masakra . Powinni zakazać poruszania się po drogach publicznych . Niech się modlą , chodzą gdzie chcą , ale niech nie paraliżują i tak już utrudnionego ruchu .

  • ~L5-S1 2010-07-31
    13:21:47

    0 0

    kerim85 napisał, że oni śpiewają "Bóg mnie kocha". Trochę to dziwne, bo ciągle czytamy o wypadkach na pielgrzymkach. Wjeżdżają w nich samochody, są ranni, bywają też ofiary śmiertelne. Jakoś słabo ich kocha.

  • ~april91 2010-07-31
    13:31:27

    0 0

    Dla tych co nie uczestniczą to dzień jak co dzień. Dla pielgrzymów to jeden raz w roku. Jeśli naprawdę ten jeden dzień trasy do Gliwic tak bardzo zablokuje wam ruch, to jak okropnie musicie się czuć, kiedy tyle remontów dróg i objazdów w około. Narzekać i krytykować każdy potrafi, ale katolików w dalszym ciągu w Polsce jest więcej i z ich punktu widzenia piesza pielgrzymka to świetna inicjatywa. Nie wiem co mają na celu Ci, którzy mówią o zwiększonym popycie na prezerwatywy, alkoholu i narkotykach. Pewnie, że na pielgrzymce, jak wszędzie znajdą się tacy, dla których to jest motywem. Nawet jeśli ktoś idzie pielgrzymką po to, żeby spędzić czas ze znajomymi, nie modlić się, tylko porozmawiać na trasie, to chyba nikomu nie robi tym krzywdy. Nie wiem czy przeciwnicy pielgrzymki czują zawiść, czy o co chodzi. Ktoś chce iść - idzie , ktoś nie chce - nie idzie. Troszeczkę więcej tolerancji.

  • ~rybnik moim miastem 2010-07-31
    15:12:25

    0 0

    Każdy ma prawo do posiadania i wyrażania własnych poglądów, o ile nie są one zabronione obowiązującymi przepisami (jak propagowanie faszyzmu). W tym ma prawo krytykować i być krytykowanym. O tak rozumianą wolność słowa walczyli Polacy przez cały okres PRL. Obrażanie czyichś uczuć, w tym również tych religijnych, nie jest już wykonywaniem prawa lecz jego nadużywaniem i jako takie nie korzysta z ochrony. Wyrażanie poglądów dla jednych odbywa się przez siedzenie przed komputerem, a dla innych przez uczestnictwo w pielgrzymowaniu. Jest to konstytucyjnie zagwarantowane prawo i nikt nie może go pozbawić tak jednych jak i drugich. Ważne, by wykonując swoje prawo nie naruszać praw pozostałych. Utrudnienia w ruchu są powodowane nie tylko przez Pielgrzymki, ale również przez strajki, parady miłości i roboty drogowe. Wszyscy, którzy z tego powodu cierpią takie czy inne dolegliwości, nie mogą się im jednak sprzeciwić, albowiem mieszczą się one w ramach konstytucyjnie zagwarantowanej wolności posiadania poglądów i ich wyrażania.

  • ~rybnik moim miastem 2010-07-31
    16:37:28

    0 0

    w uzupełnieniu do poprzedniego wpisu - można się sprzeciwić organizacji wskazanych w ostatnim zdaniu działań, ponieważ mieści się to w ramach posiadania poglądów i ich prezentowania, ale sprzeciw musi być poparty rzetelną argumentacją, a nie ograniczać się wyłącznie do wyśmiewania takich czy innych zachowań.

  • ~norton 2010-07-31
    16:45:37

    0 0

    Jak bedziecie mieli w Polsce meczety to ciekawe czy tez tak bedziecie szczekac.

    Zycze wszystkim wytrwalosci w drodze do Czestochowy!

  • ~ 2010-07-31
    17:01:03

    0 0

    ~norton dokladnie za kilka lat beda potulnie walic lbem

  • ~norton 2010-07-31
    17:13:14

    0 0

    Jedzcie do Francji tam nie ma pielgrzymek. A za kilka lat bedzie kalifat...

    Od tej "wolnosci" niektorym sie w tylkach poprzewracalo.

  • ~ 2010-07-31
    21:33:10

    0 0

    ~Vafel, ~cavallo, ~L5-S1, ~kerim85, ~AlicjaeR... itp. założę się, że jsteście wyborcami PO, bo nawet wyborcy SLD mają więcej umiarkowania , kultury. Tylko wielbiciele guru D.T. mogą pałać tak nienawistną miłością. Pielgrzymowicze pomodlą się i za was.
    To, że niewidomy od urodzenia twierdzi, że słońca nie ma - jest prawdą.

  • ~ 2010-07-31
    21:36:42

    0 0


    ~Vafel, ~cavallo, ~L5-S1, ~kerim85, ~AlicjaeR... itp. założę się, że jsteście wyborcami PO, bo nawet wyborcy SLD mają więcej umiarkowania , kultury. Tylko wielbiciele guru D.T. mogą pałać tak nienawistną miłością. Pielgrzymowicze pomodlą się i za was. To, że niewidomy od urodzenia twierdzi, że słońca nie ma - jest prawdą!?

  • ~zxr9 2010-07-31
    22:22:59

    0 0

    ambi spokojnie, ja jestem za PO a ide na pielgrzymkę. Wkuarza mnie to porównywanie PIS do katolicyzmu i PO do reszty. Wiara i poparcie dla partii to dwie różne rzeczy! Tak samo robienie szopki z tym krzyżem pod pałacem prezydnckim to jakas paranoja i celowe ośmieszanie katolików i dawanie pożywki tym pseudo ateistom. wiem wiem zeszłem z tematu :)

  • ~zxr9 2010-07-31
    22:28:29

    0 0

    ~kerim a ty lepiej teraz wbijaj na onet i komentuj! korzystaj ze swojego prawa

  • ~ 2010-07-31
    23:06:49

    0 0

    zr9 - wyjątek potwierdza regułę .Pytanko - kto robi szopkę z krzyżem? Na pewno PiS, powinienem się domyślić.

  • ~auralfloat 2010-08-01
    00:21:44

    0 0

    norton, w Polsce są już meczety i jakoś nikomu nie przeszkadzają. Tzn. przeszkadzać mogą tym, którym za komuny kościoły były niewygodne. L5-S1 czy jak ci tam, musisz iść do lekarza i poprosić o przedłużenie recepty, no chyba że ot tak sprzedali ci to świństwo w aptece?

  • ~ 2010-08-01
    09:43:18

    0 0

    Mawet gdyby mi ktos dał 10tyś zł to bym nie poszedł a z tego co widac to portal rybnik.com.pl powinien zmienic nazwe na www.wiadomosciparafialne.pl.
    Jak można wierzyc w te bajki ???

  • ~zxr9 2010-08-01
    10:31:43

    0 0

    A mi tam meczety i inne takie budynki przeszkadzają! Bo wychodze z założenia że skoro oni nam nie pozwolą tam budować kościołów ani za bardzo nosić krzyżyków to dlaczego my mamy się zgadzać na budowanie tych od nich świątyń! Mamy sie stać drugą francją? gdzie każdy musi juz teraz wchodzić w dupe arabą? Nie jestem rasistą ale poprawnosć polityczna czasem jest przesadnie nadużywana!

  • ~mily pan 2010-08-01
    10:43:44

    0 0

    RADIO EREWAN usuwa mi posty bo NIE sa po mysli MALARZA KOMINOWEGO i nowego GAJOWEGO ale jak POkemony obrazaja uczucia religine katolikow to nie widze zeby redaktorki usunely posty przeciwnikow wiary KATOLICKIEJ .

  • ~ 2010-08-01
    10:47:40

    0 0

    wiara w cokolwiek to największe zło na tej ziemi, prawie wszystkie wojny na tym swiecie były na tle wiary, hory ten swiat !! jak mozna dac sobie tak wyprac muzg !!

  • ~zxr9 2010-08-01
    12:46:34

    0 0

    TolBoy gadaj co chcesz... ale 90% takich ateistów jak ty sie nawraca w godzinie śmierci! Ciekawe czemu, czyżby kozactwo przechodziło i pojawiał sie strach? po 2 po jaka cholere korzystasz z wolnego w pracy przypadającego podczas świąt kościelnych? lec do roboty, rób!

  • ~ 2010-08-01
    13:05:15

    0 0

    ~TolBoy- wierzysz, że nie wierzysz, a więc też wierzysz, ...w to, że religie...,że wszechświat, że PO.., ŻE COŚ TAM JESZCZE.

  • ~ 2010-08-01
    13:14:27

    0 0

    miasto z ikra, portal tez, wiadomo jaki dac artykul na weekend aby kazdy moglby sie wybluzgac, po prostu zal czytac artykuly tego portalu, a moderatorzy pewnie sie smieja z tych komentarzy niz je moderowac

  • ~wodziu 2010-08-01
    13:44:01

    0 0

    Czytanie waszych komentarzy jest ciekawsze niż artykułu. Reasumując wszystko: Również jestem za PO, pomagałem przy kampanii Bronisława Komorowskiego, jestem katolikiem, ministrantem (animatorem), i pomagam przy organizacji pielgrzymki. W kwestii sexu, narkotyków nie wypowiadam się. Każda osoba będąca pod wpływem czy to narkotyków, czy alkoholu przestaje być pielgrzymem i jest oddawana w ręce odpowiednich władz. Fakt, wśród panów są tacy, dla których dzień bez jednego piwka wieczorem to dzień stracony, ale chyba nic w tym nagannego. Jeśli chodzi o blokowanie ruchu to osoby za to odpowiedzialne są odpowiednio przeszkolone, a nasza pielgrzymka jest w tym temacie jedną z najlepiej zorganizowanych w województwie (potwierdzają to policjanci na trasie). Wiekowo taka pielgrzymka kształtuje się od maluszków (w wózkach), przez dzieci, bardzo liczną młodzież, dorosłych, aż po ludzi starszych. Nieistotne są poglądy polityczne, kolor skóry, czy nawet wyznanie. Są osoby deklarujące ateizm, które idą bo uważają to za fajną przygodę, albo interesuje ich co katolicy w tym widzą. Jeśli nie byłeś, bardzo proszę nie krytykuj, jeśli nie masz na tyle siły by iść, można w sobotę przyjechać do Częstochowy. Po Apelu Jasnogórskim, aż do 24 młodzież prowadzi czuwanie, spontaniczne, żywiołowe. Naprawdę super i polecam wszystkim. A jeśli to za trudne, to chociaż w środę, przed 8:00 przyjdź pod bazylikę i zobacz na własne oczy, kto idzie na pielgrzymkę. Pozdrawiam wszystkich!

  • ~Lateks 2010-08-01
    14:49:39

    0 0

    Wodziu fantazja cię poniosła..., owszem zdarzają się czarne owce jak wszędzie. A czuwanie w sobotę jest do rana..., zależy jak damy radę, o ile pamiętam w zeszłym roku było do 4.15... p.s. czytając wasze komentarze nieźle się ubawiłem....

  • ~wojtek_jj8 2010-08-01
    17:16:39

    0 0

    Czytając komentarze, nasuwa mi się taka oto refleksja: po co afiszować się ze swoją wiarą? Niech każdy w ciszy pomodli się lub wyśpiewa chwałę do swojego Boga (nie koniecznie chrześcijańskiego) i wszyscy będą szczęśliwi. Każdy ekstremizm jest zły. Tak samo jak nie popieram "love parade", tak samo również nie popieram pielgrzymek. Czyż wszystkie te pielgrzymki oraz publiczne deklarowanie wiary chrześcijańskiej nie jest wodą na młyn dla innych mających inne poglądy i nie zawsze zgadzających się z tzw. wartościami chrześcijańskimi (np. in vitro, aborcja, eutanazja). Nie wiem czy ktokolwiek zauważył, że nauki Chrystusa w ogóle nie poruszały tych tematów. Dlaczego Kościół katolicki ma mieć wyłączność na decydowanie o tym co dobre a co złe. Dlaczego lekcje religii realizowane są od przedszkola do końca liceum (i to w wymiarze przekraczającym liczbę lekcji matematyki i fizyki - etyki nie ma)? Dlaczego Księża mający lekcje z uczniami są zwalniani z zajęć w czasie kolędy? Na te i inne pytania odpowiedzcie sobie sami.

  • ~auralfloat 2010-08-01
    17:23:25

    0 0

    zxr9 - kto ci powiedział, że nie można budować kościołów w krajach muzułmańskich? Nie ma takiej fatwy, a dodam, że na świecie są tylko dwa kraje muzułmańskie, w których nie ma kościołów - Egipt i Arabia Saudyjska. W Egipcie kiedyś były kościoły, ale "przerobiono" je na meczety. Podobnie jest z krzyżykiem. Zdziwiłbyś się jak wyglądają kraje muzułmańskie, gdybyś choć w jednym był. To co przekazują media to tzw. półprawda, a jak wiadomo rozróżniamy prawdy: świnto prowda, tyż prowda i g... prowda. Proponuję ci abyś też sięgnął po słownik ortograficzny.

  • ~ 2010-08-01
    19:54:24

    0 0

    Niestety ale żyjemy w kraju wyznaniowym, tylko nie mogę jednego zrozumieć dlaczego katolicy chcą mnie uszczęśliwiać na siłę ?

  • ~DjRaFii19 2010-08-01
    19:58:14

    0 0

    Ja byłem raz na pielgrzymce i bylo SUPER!!!POLECAM

  • ~charlie 2010-08-01
    20:54:35

    0 0

    TolBoy to Ty chyba nie byłeś w kraju wyznaniowym. Jakbyś w takim kraju wypisywał to co wypisujesz to w najlepszym wypadku na środku rynku by Cię zlinczowali. Państwo świeckie może istnieć tylko na krótką metę. Dlaczego? spójrzcie na Francję, jeszcze kilka lat i będzie to państwo wyznaniowe, ale nie chrześcijańskie tylko muzułmańskie. Nie żebym coś do nich miał. Tylko, że najpierw wyrżną w pień wszystkich komuchów a żyć z nimi będą musieli Katolicy. Kiedyś w Iranie partia Tudeh (komuchy) pomogła dojść do władzy Chomeiniemu, to właśnie najpierw ich wykończył. Zastanówcie się w jakim państwie chcecie żyć. Cieszcie się, że możecie pluć na Kościół Katolicki bo on wam nie odda, i cierpliwie będzie patrzył i odchodził w cień. A później no cóż, później skończy się to opluwanie bo będzie ono jednoznaczne z odcięciem tej głowy, która splunęła.

  • ~ 2010-08-01
    21:41:21

    0 0

    dlaczego ateista to odrazu komuch ?

  • ~wodziu 2010-08-01
    21:57:32

    0 0

    wojtek_jj8 skąd wniosek że księża są zwalniani z lekcji w czasie kolędy... znam wszystkich księży uczących w Rybniku, i mam znajomych w każdej szkole ponadgimnazjalnej, i nie znam takiej praktyki. Możliwe że jest tak na wsiach, gdzie kolęda zaczyna się bladym świtem, i wtedy księża są zwalniani, ale w Rybniku na pewno nie ma takiego zwyczaju.
    TolBoy rozsądni katolicy (nie jacyś radykalni i przesadni) nie chcę Cię uszczęśliwiać na siłę. Nie chcesz, nie musisz. A to że trzeba przyjść to kierujemy głównie do tych, którzy negują a nigdy nie byli.

  • ~mmm1 2010-08-02
    10:48:16

    0 0

    ~wojtek_jj8 a myslisz że na pielgrzymke ludzie idą po to zeby sie afiszowac ze swoją wiarą? ja tez ide juz ktorys raz i nie jest to dla mnie afiszowanie sie zeby rodzina czy znajomi widzieli jakim to ja nie jestem katolikiem, tylko po prostu jest to dla mnie z jednej strony poswiecenie bo wiara nie konczy sie na chodzeniu co tydzien w niedziele do kosciola, pozatym to jest naprawdę wyjątkowe przeżycie nie tylko dla ludzi wierzących. Zawsze na pielgrzymce ide z grupą kilku znajomych z ktorych niektorzy w kosciele są 2 razy w roku w swieta, a niektorzy wogole i oni nie idą po to zeby sie afiszowac ze swoja wiarą. Poza tym zauważyłam, że większość ludzi myśli że na takiej pielgrzymce idą babcie z kółka różancowego, a takich jest naprawdę kilka. I zachęcam tych którzy się teraz smieją z pielgrzymek, żeby poszli raz chociazby tylko dlatego zeby zobaczyc jak to wszystko wyglada i zaloze sie ze u wiekszosci tych osob na jednym razie by sie nie skonczylo.

  • ~wojtek_jj8 2010-08-02
    15:20:12

    0 0

    wodziu, to nie wniosek lecz pewnik (nie będę podawał źródła informacji) i to nie na wsi tylko w centrum Rybnika. Przede wszystkim w tym przypadku chodzi mi o poruszenie równości obywateli wobec Państwa. Niestety Kościół w Polsce rządzi się swoimi prawami i jest poza nim (przykład samochodów sprowadzanych w latach 90 tych, biura podróży bez zarejestrowania organizujące tzw. pielgrzymki do wszystkich zakątków świata, kwestia płacenia podatków, przypadki pedofilii itp.) Do mmm1: dla mnie poświęcenie to pomaganie innym, np: praca w hospicjum, opieka nad osobami niepełnosprawnymi. W przeszłości były organizowana rajdy turystyczne i pokonywało się o wiele więcej kilometrów niż w przypadku pielgrzymki do Częstochowy, tylko w tym przypadku nikt nie mówił o poświęceniu, tylko o przyjemności.

  • ~charlie 2010-08-02
    20:31:26

    0 0

    TolBoy aż się zdziwiłem i sobie przejrzałem mój post. Nigdzie tam napisane nie jest, że ateista to komuch.

  • ~AlicjaeR 2010-08-02
    22:54:22

    0 0

    ~ambi urzekła mnie twoja hist(e)ria ;P


    napisałam chłopcze , że niech sobie idą gdzie chcą , niech się modlą do kogo chcą ...ale niech nie blokują ruchu i tak już utrudnionego ...czy w twoim katolickim mysleniu już zabrakło czytania ze zrozumieniem ???

  • ~hany256 2010-08-03
    16:32:45

    0 0

    Ludzie!! Nie przesadzajcie, zachowujecie się tak jakby ta pielgrzymka odbywała się co najmniej 3 razy w tygodniu. Pracuje w Gliwicach i co roku na przełomie lipca i sierpnia, wyjeżdżając rano do pracy spotykam pielgrzymkę, a potem wyjeżdżając z Gliwic spotykam ich drugi raz (akurat przez moje 8h pracy przydreptują do Gliwic). Da się to raz do roku przeżyć, zwłaszcza, że jestem o tym uprzedzona i wiem co mnie jutro czeka!! Mogę wyjechać trochę wcześniej i wrócić do Rybnika inną trasą. Do wszystkich "komputerowych malkontentów" - NIE PRZESADZAJCIE!!!!

  • ~Arteks 2010-08-03
    18:06:33

    0 0

    @mmm1 - wiesz co? Moja mama raz była na pielgrzymce i powiedziała - nigdy więcej w życiu! Poza gderającymi dewotami ujadającymi na wszystko - na upał, deszcz, bolące nogi, trąbiące auta i złe warunki noclegowe, nigdy nie zapomni przeklinających na wszystkie świętości ludzi z opuchniętymi nogami i Częstochowy która w pielgrzymach widzi jedynie pomysł na zarobek. A zresztą sama Jasna Góra to też taki trochę kościelny kombinat do robienia pieniędzy. Niech idą i sprawdzą jak to jest na własnej skórze. Ja się nie wybieram ;)

  • ~imprezowicz102 2010-08-03
    21:44:08

    0 0

    życzę dużo wytrwałości wszystkim uczestnikom tej imprezy ...... Powodzenia :-)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5327