zamknij

Wiadomości

Płać i płacz przedsiębiorco! Absurdalna sytuacja na Reja

2019-09-23, Autor: 

Przedsiębiorca z ul. Reja skarży się na absurdalną sytuację na ul. Reja. Uliczka jest wąska i wyłączona z Rybnickiej Strefy Śródmiejskiej – nie można tam wyładować towaru. Kilka metrów dalej strażnicy wlepili mu mandat, choć jak twierdzi, nie popełnił wykroczenia. - To gdzie mamy się zatrzymywać z dostawą? - pyta. Tymczasem straż miejska i magistrat w Rybniku nie widzą problemu.

Reklama

Absurd na Reja

Ul. Reja biegnie od Placu Wolności do ul. Jana III Sobieskiego. To wąska droga z donicami, gdzie kwitnie handel. Problem w tym, że ta uliczka nie wchodzi w skład Rybnickiej Strefy Śródmiejskiej, a więc nie obowiązują na niej przepisy określające godziny załadunku i rozładunku towaru.

Ten fakt już od dawna powoduje kłopoty dla przedsiębiorców działających na tej ulicy. - Ze względu na brak tych przepisów cały czas ktoś wjeżdża ul. Reja i nią wyjeżdża. Nie ma opcji, by samochody dostawcze czy kurierzy mogli na niej realizować dostawy. Wszystko jest tak zablokowane, że nie ma nawet minuty na postój pojazdu – mówi Mariusz Stępień, jeden z przedsiębiorców działających w tym miejscu.

Przed ul. Reja stoi znak zezwalający na wjazd pojazdów zaopatrzenia, ale nasz rozmówca wskazuje, że nie ma gdzie ich zostawiać.

- Musielibyśmy to robić na środku ulicy

- dodaje.

Jak mówi, kupcy przez długi czas radzili sobie jakoś z tym problemem.

- Przez lata odbywało się to tak, że wzdłuż słupków przy Placu Wolności zostawialiśmy samochody. Wybiegaliśmy z towarami, realizowaliśmy zamówienie i uciekaliśmy z powrotem do pojazdu. Ucieszyliśmy się nawet, bo miasto postawiło w tym miejscu znak zakazu postoju, ale powyżej 30 minut. Tyle czasu w zupełności wystarczy, by zrealizować dostawę

- słyszymy.

Tu pojawia się kolejny absurd. Mariusz Stępień twierdzi, że Straż Miejska w Rybniku uczyniła sobie z przedsiębiorców świetny dochód.

- Strażnicy mają tutaj kamerę, 19 sierpnia około godziny 9.00 podjechałem samochodem. Zrealizowałem dostawę i wróciłem. Trwało to kilka minut. Mimo to strażnik miejski dał mi 300-złotowy mandat. Tłumaczyłem mu, że znak zezwala na krótki postój. Nie słuchał mnie, a żale kazał kierować do tego, co ten znak postawił

- mówi.

- Boimy się tutaj zatrzymywać i nie wiemy, gdzie możemy to robić, by dostarczyć towar. Boimy się, że kolejne mandaty będą do nas spływać

- dodaje.

Absurd na Wysokiej

To nie koniec problemów przedsiębiorców. Podeszliśmy z Mariuszem Stępniem na ulicę Wysoką. Na łuku drogi, tuż przy fontannie znajduje się parking. Jest on przeznaczony tylko i wyłącznie dla samochodów zaopatrujących sklepy w towary. Mimo to wszystkie miejsca zajęte były przez prywatne samochody.

- Miasto powiedziało kiedyś, że wytyczy parkingi, gdzie będzie można parkować i wózkiem wozić towary. Tu jest jeden przykład. W tym miejscu nie ma kamery, straż miejska zapomniała o tym miejscu. Taką informację usłyszałem zresztą od strażnika. Teoretycznie my jako przedsiębiorcy możemy tutaj zatrzymywać się z zaopatrzeniem. W praktyce nigdy w tym miejscu nie ma wolnego miejsca. Nie mamy jak parkować, a ludzie przyzwyczaili się, że straż miejska tutaj nie prowadzi kontroli

- zauważa.

Straż miejska się (nie)tłumaczy

Dawid Błatoń, rzecznik Straży Miejskiej w Rybniku wyjaśnia, że znak, o którym pisaliśmy powyżej nosi nazwę B-39 - strefa ograniczonego postoju", który oznacza wjazd na część obszaru zabudowanego, na której postój na wszystkich drogach podlega specjalnym ograniczeniom.

- Znak B-39 stosuje się w celu oznakowania strefy, w której obowiązuje zakaz postoju pojazdów na wszystkich drogach poza miejscami wyznaczonymi do postoju pojazdów. Na znaku czas postoju jest określony i oznacza to, że postój w tej strefie nie może przekraczać 30 minut

- mówi.

Dlaczego więc strażnicy miejscy karzą kierowców, mimo tego, że jak w przypadku Mariusza Stępnia stoją za znakiem nie powyżej pół godziny, a kilka minut? Dopytywaliśmy o to Dawida Błatonia. Nie uzyskaliśmy odpowiedzi.

Rzecznik informuje jednak, że znak B-39 nie upoważnia kierowców do łamania innych przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym (np: zakazu blokowania wjazdów i wyjazdów, zakazu blokowania innych, prawidłowo zaparkowanych pojazdów, zachowania właściwej odległości przy parkowaniu przed i za przejściem dla pieszych, czy zakazu parkowania w obrębie skrzyżowania itp.

Jak rzecznik straży miejskiej odnosi się do problemów przy ul. Wysokiej?

- Nasi funkcjonariusze przeprowadzają interwencje na ul Wysokiej. Od 1 czerwca przeprowadziliśmy 24 interwencje dotyczące nieprawidłowego postoju pojazdów na tej ulicy

- informuje Dawid Błatoń.

Problemu nie ma?

Co na to rybnicki magistrat? Nie zamierza poszerzać Rybnickiej Strefy Śródmiejskiej o ul. Reja ani pozbywać się znaku drogowego B-39, który wprowadza zamieszanie w tym miejscu.

- Po pierwsze: nie planujemy usuwać donic z tej ulicy, po drugie: na tej ulicy jest możliwość dojazdu z dostawą a po trzecie: to chyba dobrze, że w tym miejscu chodzą ludzie, bo to ulica handlowa, jeżeli przestaną tam się pojawiać to, co z handlem?

- wyjaśnia Agnieszka Skupień, rzecznik UM w Rybniku.

Nasza rozmówczyni, zaznacza, że jeżeli przedsiębiorca stał w tym miejscu krócej niż 30 minut, a mimo to straż miejska ukarała go mandatem może dochodzić swoich racji na drodze sądowej.

Jak uważacie, kto ma rację w tym sporze?

Oceń publikację: + 1 + 32 - 1 - 110

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (37):
  • ~ 2019-09-23
    10:23:35

    Ręce opadają. Niestety, ale w SM nie pracują ludzie . Co do rzeczników ... hmmm .... najwygodniej powiedzieć , idź do sądu z tym. Dobrze , ze nie dodała , ze to przez pogodę.

  • ~polk 2019-09-23
    10:30:52

    219 6

    Jednego nie rozumiem. Skoro postój nie trwał powyżej 30 minut to po co przyjmował ten mandat? Po co w ogóle dyskutował ze strażnikiem? Robię zdjęcie znaku, na wypadek gdyby nagle zniknął, i czekam na wezwanie do sądu.

  • ~bikerek 2019-09-23
    10:38:17

    Czy Pan Piotr Kuczera panuje jeszcze nad sytuacją w mieście. Za niedługo z tego miasta uciekną wszyscy przedsiębiorcy zostaną tylko galerie, banki i jubilerzy.

  • ~tesla 2019-09-23
    11:02:40

    @bikerek Nie, nie panuje. Zagłosowałem na tego Pana, ale od jakiegoś czasu odnoszę wrażenie, że to miasto nie ma prezydenta i wszystko tu funkcjonuje siłą rozpędu. Nie pamiętam takiego bajzlu jaki teraz istnieje w poszczególnych komórkach UM, ze szczególnym wyróżnieniem wydziału dróg, bo oni byli, są i będą porażką zawsze. Absurdalność decyzji jakie zapadają jest coraz większa. Prezydent jakby uciekał od odpowiedzialności i nie chciał się narzucać, zasłaniając się rzecznikami, populizmami i dyplomatycznymi formułkami.

  • ~akukuruku 2019-09-23
    11:12:21

    Najbardziej mi sie POdoba jak jestem w Rybniku" PRYWATNY "parking pod UM ze szlabanem na interesanta.To jest naprawde ewenement w Europie,jesli nie w cywilizowanym swiecie.

  • ~norton 2019-09-23
    11:13:37

    Brawo Pani Agnieszko!
    Nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobisz.
    Brawo.
    Urzędnicy chyba zapomnieli, że mają służyć ludziom, którzy im płacą.

  • ~MatiW 2019-09-23
    11:16:47

    55 90

    Jakoś nie wierzę, że ten pan otrzymał 300 zł mandatu. Jeśli chodzi o mnie to kontroli jest i tak za mało. Kasowałbym wszystkich bo nie mogę patrzeć na to jak ulice są zawalone samochodami. Przecież tam się nie da przejść! Każdy chce wjechać jak najbliżej często tłumacząc się że z dostawą albo coś, ale to nie jest prawda.

  • ~Nienormalny 2019-09-23
    11:19:35

    SM w Rybniku już dawno powinna zostać zlikwidowana. Jakiś czas temu usłyszałem od nich, że czasem bywa tak że mają 1 patrol na całe miasto. Jeden! Mało tego, nie mogli wykonać interwencji przy ul. Piasta (samochody zaparkowane pod znakiem zakazu parkowania i postoju) bo nie dostali zgłoszenia. Pomijam fakt że w tej okolicy istnieje parkingowa wolna anerykanka. Do tego pracują tylko przez 12h. Nie mam pojęcia jak mogą wykonywać zadania do których zostali powołani, ale jak widać są miejsca szczególnie przez nich "pilnowane".
    A pan przedsiębiorca powinien się najpierw skonsultować z prawnikiem, jeśli potwierdzi że to on miał rację kolejnych mandatów nie powinien przyjmować.
    Trzeba korzystać z pomocy prawnej dopóki jeszcze istnieje w tym kraju.

    Co do winy p. Prezydenta- cóż. Jakby nie patrzeć jest odpowiedzialny za cały Rybnik. Natomiast nie jest królem, dużo zależy od nas. Jeśli mieszkańcy nie wnoszą skarg, zalżaleń, pomysłów itp to raczej nie ma szansy na zmianę.
    Więcej działania a mniej gadania, szanowni obywatele.
    A i tak zaraz pewnie wyskoczy jakiś kazo vel abrakadabra i stwierdzi że to dlatego że p. Kuczera jest z PO i zacznie swoją tyradę szaleńca.

  • ~ 2019-09-23
    11:25:26

    69 34

    Przepraszam za wyrażenie ale mam wrażenie, że czasem jestem w jakiejś wsi a nie w dużym mieście. To tak na początek w związku z tematem „afery”.
    1. Jak dostał mandat niesłusznie to należy dowieść że niesłusznie.
    2. Tam można parkować do 30 min więc w czym problem?
    Na koniec refleksja: w tym roku na urlopie widziałem centrum miasta CAŁKOWICIE wyłączone z ruchu samochodów. Sklepikarze dowozili towary do swoich sklepów na RĘCZNYCH wózkach.!
    To by był hit dopiero w Rybniku! To by była afera! „My rybniccy przedsiębiorcy mielibyśmy na wózkach? Jak to na wózkach? Na ręcznych wózkach? Strajk! Zamach na polskie wartości! !! !!”
    (Oczywiście pół żartem - pół serio ale .... )
    A jednak na świecie takie rzeczy się dzieją. :)

  • ~ 2019-09-23
    11:32:55

    33 19

    Jakby ktoś nie wierzył to teraz sprawdziłem na zdjęciach:) pan na czerwonym wózku wiezie kegi z piwem. I teraz doleję oliwy do ognia: pomyliłem się i bardzo przepraszam. Wózek nie jest ręczny - jest rowerowy :))))))))

  • ~Karolina# 2019-09-23
    11:43:04

    49 9

    też nie rozumiem tego Pana, jeśli stał zgodnie ze znakiem, to po co przyjmował mandat? Przyjął, bo uznał się za winnego, a teraz płacz i lament, tylko po co? Czy to gra polityczna? Ale rzeczywiście, po co w Rybniku jest SM? Jest skarbonką, bankiem dla UM. Utrzymuje się dzięki kierowcom. Radzę każde spotkanie z nimi nagrywać, w szczególności to, kto i ile osób uczestniczy w interwencji. I jeśli ktoś czuje się niewinny, to nie przyjmuje mandatu.

  • ~Piotr Czaja 2019-09-23
    11:54:02

    28 23

    wszystko w porządku -jest czas ograniczony i tego trzeba przestrzegać - nie może być tak żeby ciężarówki blokowały tą wąską ulicę-markety też wprowadziły czas ograniczony i to był trafny pomysł

  • ~Jan R. 2019-09-23
    12:05:41

    31 17

    Po tym artykule muszę sobie nabić na telefon nr Straży Miejskiej. Jak np. w sobotę pójdę na targ i zobaczę "biedaków" parkujących prawie przy bramie na zakazie to momentalnie zadzwonię do SM.

  • ~Stan Stock 2019-09-23
    12:18:48

    48 26

    I bardzo dobrze że dostał mandat, jak zweryfikuje poglądy na kogo głosował to na przyszłość będzie się zastanawiał co z tym fantem zrobić
    dla władz Rybnika są w tej chwili ważne rowery i nic poza tym, podobną analogię widać w miastach gdzie rządzi znana opcja polityczna np. w Warszawie

  • ~ 2019-09-23
    12:30:25

    71 15

    Rzeczniczka jest bezczelna, ci ludzie placa podatki, z ktorych ma pensje.
    Za Fudalego sytuacja nie do wyobrazenia. Pamietam znajomi prowadzili maly biznes i miasto postawilo elementy malej architektury, ktore powodowaly, ze ten biznes byl nieegalny (plac zabaw i sprzedaz alkoholu). spotkali wiceprezydent i ta zaraz powiedziala, ze nie ma mowy, zeby jakis biznes zniknal przez wymysl urzedu - plac za tydzien byl przerabiany.
    Rzeczniczka powinna sie cieszyc, ze ktos chce prowadzic sklepy na miescie - caly handel przenosi sie do sieci ... Niezalezne sklepy powoduja, ze miasto jest atrakcyjne dla ludzi - jaki sens chodzenie do galerii w innym miescie - jesli tam sa te same sklepy co u nas z tym samym asortymentem. Babsko jest bezczelne i tyle.

  • ~gfuhrerwolf 2019-09-23
    12:49:07

    65 10

    Do UM Rybnik, proponuję jeszcze na Wyzwolenia jeden pas przerobić w ścieżkę rowerową, myślę że Kotucza też jest za szeroka. Dodatkowo proszę o likwidację wszystkich miejsc postoju w tym mieście poza super parkingiem na Hallera, a no i oczywiście zamykajcie dalej drogi w zestawach co najmniej po 2 , 3 bo za mało korków.

  • ~gfuhrerwolf 2019-09-23
    12:53:22

    16 6

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~JulianUrsynNiemcewicz 2019-09-23
    13:04:07

    53 9

    W sumie jest w tym logika - jak gość ma to i zapłaci. Żul niech sobie szcza, chla, s.a i capi - po niego nie ma co się ruszać bo i tak nic nie skapnie. Fajny sobie włodarz buduje elektorat.

  • ~gfuhrerwolf 2019-09-23
    13:08:01

    43 11

    Pozostaje mieć nadzieję że podczas Ryjka 2020 w rocznicę wydarzeń na obwiedni, wszyscy wiemy kto odbierze prawo jazdy w wydziale ruchu drogowego i zasmakuje korków i znów ulice zrobią się szersze w tym mieście .

  • ~Arteks 2019-09-23
    13:26:03

    26 68

    Ręce opadają kiedy słyszy się takie skargi dlatego, że co raz rzadziej spotyka się jeszcze miasta w których dopuszcza się możliwość jeżdżenia autem po tak wąskich uliczkach. Fudali rozpoczął proces zamykania ruchu w centrum i Kuczera powinien to kontynuować. Od władz miejskich chciałbym wreszcie usłyszeć o jakimś kompleksowym projekcie uporządkowania i uspokojenia ruchu w Śródmieściu. Już nie mówię o takich oczywistościach jak likwidacja parkingów przyulicznych, ruchu tranzytowego, czy przekształcenia jakichś ulic w deptaki czy woonerfy (np. koło Urzędu Miasta/poczty).
    @bikerek - bzdura totalna. Wszędzie tam skąd wywala się auta - pojawiają się tłumy pieszych i biznes się rozwija, a nie kurczy. Pieszych można przyciągnąć nie tylko ładną witryną, ciekawym sklepem czy zabytkową kamienicą - ale co ważne także ładnym otoczeniem (np. kwietniki), bezpieczeństwem oraz brakiem spalin.
    Ludzie rzadko chcą spacerować tam gdzie są auta - nawet jeśli sami są kierowcami.

  • ~Arteks 2019-09-23
    13:30:32

    28 48

    @Benett - w ostatniej kadencji Fudalego nastąpiły bardzo duże zmiany w Śródmieściu. Rewitalizacja deptaka, przekształcenie skrzyżowania pod bazyliką w plac, a dzięki temu uspokojenie ruchu na Saint Vallier, Wysokiej, Białych. To Fudali wprowadził zakaz poruszania się po Rynku i okolicznych uliczkach nawet dla dostawców. Potem wprowadzono poluzowanie tego, że do godz. 11.00 można jeździć. A za Kuczery wprowadzono drugie poluzowanie po 17.00. Obojętnie czy Fudali, Kuczera, Krupa czy jakikolwiek inny włodarz - wszyscy już wiedzą, że Śródmieścia i starówki są dla pieszych, nie dla aut. I to piesi powinni mieć w nich absolutny priorytet.

  • ~gfuhrerwolf 2019-09-23
    13:34:06

    45 8

    Mam pytanie dlaczego usunięto mój wpis ? Nie zawierał wulgaryzmów nikogo nie obrażał . Zatem napiszę jeszcze raz Pani Rzecznik jest na smyczy Urzędu i przekazuje opinii publicznej to co jej karzą się wyuczyć, nie można mieć do niej pretensji .

  • ~ 2019-09-23
    13:41:09

    39 14

    @ arteks
    Wyjasnij jak przedsiebiorca ma rozladowac towar (rozne gabaryty i ciezkosc) jesli nie moze zaparkowac samochodu.
    P.S. Doceniam Twoja misje odsamochodowienia centrum, ale jestes doktrynerem.

  • ~lewy_gwint 2019-09-23
    13:46:19

    36 10

    Za naruszenie zakazu postoju jest mandat 100zl. Pewnie dostał mandat za coś innego i teraz kręci.

  • ~Arteks 2019-09-23
    14:09:16

    23 45

    @benett - bardzo mi zależy na przedsiębiorcach i dostawcach dlatego chciałbym aby miasto inwestowało w jego estetykę i o nie dbało. Nie neguję też pór w których można by wjeżdżać do takiej strefy. Poza tym mamy w Śródmieściu co kawałek duży parking. Można na nim zostawić auto i dalej jechać z wózkiem. Zwracam uwagę na to, że w centrum jest mało sklepów oferujących coś wielogabarytowego. Większość to handlowcy który sprzedają lekki asortyment (kosmetyki, odzież, jubilerstwo, leki, obuwie, sprzęt do rehabilitacji itp). Weź pod uwagę, że strefy bez aut to coś co spotkasz w każdym większym mieście w Europie, działają od lat i bardzo się sprawdzają. Niedawno czytałem o Brukseli. Tam dopiero w 2015 roku zaczęto zamykać ulice dla aut. Pomysł tak się spodobał władzom i mieszkańcom, że zamyka się kolejne ulice - okazało się, że jak jest więcej pieszych, wzrastają obroty przedsiębiorców. Zdaje się mają tylko jedną porę do godziny 11.00 kiedy można załatwiać dostawę autami i to się sprawdza. W okolicy Rybnika jako wspaniałe przykłady mogę podać: Katowice, Ostrawę i Opawę - miasta w których w centrach pamiętam panoszące się auta, a które z tym już dawno sobie poradziły. Egzystują dużo lepiej niż kiedyś mimo obaw sklepikarzy i restauratorów. Każdy może to sprawdzić naocznie robiąc sobie tam wycieczkę.

  • ~ 2019-09-23
    14:25:54

    23 9

    @ Benett
    Tak,, ale w tych strefach "bez aut" masz wyznaczony czas na dostawy etc. Gdzie autem dojedziesz. Jesli prowadzisz lokal gastronomiczny to masz towar, w ktorym nie mozesz przerywac cyklu chlodniczego - temperatura nie moze wzrosnac ponizej pewnego poziomu. I niestety cisnac wozeczek, nie pomoze, zeby dostarczyc dajmy na to ryby, skorupiaki albo swieze mieso. Niestety z Twoich wypowiedzi wynika, ze znasz Zachod \europy, ktorym sie tak chelpisz bardzo pobieznie, ja znam z codziennego zycia. I tak znam strefy bezsamochodowe i tak, nie ma tez tam wielkiego zachwytu wszystkich nad nimi. Jest duzy opor biznesow, w obawie o utrate klientow. Dlatego miasta musza im to rekompensowac - obnizaniem lokalnych podatkow - co z kolei wplywa negatywnie na budzet miasta. Nie mowie, ze takie strefy nie maja sensu, ale nie, ze sa idealne.

  • ~mateusz130 2019-09-23
    14:30:53

    27 7

    Na ul. Reja można dojechać od ul. Sobieskiego. Wjazd do godz. 11:00 jest za darmo i dla wszystkich. Tym bardziej jeżeli dowozi towar na Reja.
    Gość coś kręci.
    Poza tym mandat za 300 zł. może być za parkowanie na skrzyżowaniu.
    A tam co chwila ktoś staje.

  • ~zibi0207 2019-09-23
    14:43:05

    30 3

    Panie Furmanowicz - gratuluję artykułu. Widać, że nie ma juz o czym pisać w Rybniku.
    Dla mnie sprawa jest prosta: skoro gość dostał mandat i go przyjął to coś jest na rzeczy. A teraz robi z siebie ofiarę.
    Jeżeli byłby niewinny to odmówił by i sprawę rozstrzygną by sąd.
    Poza tym w tym miejscu kierowcy parkują byle jak - przejść czasami nie można. Kontroli powinno być więcej.

  • ~Arteks 2019-09-23
    14:43:38

    12 35

    @Stan Stock - jest jedno miasto w pobliżu w którym rządzi PiS. Często je podaje jako wzór dla Rybnika właśnie w polityce zamykania ulic Śródmieścia dla aut. W tym roku zamykają kolejną - Dworcową. Przy okazji usuwając parking na chyba 150 aut. A czy rowery w Katowicach nie są ważne? To przeczytaj sobie chociażby ten artykuł. Tam to dopiero będą mieli inwestycji rowerowych bez liku: http://katowice24.info/rowerowe-plany-katowic-10-milionow-na-drogi-i-najwieksza-siec-wypozyczalni-w-regionie/
    Pamiętaj, to nieważne czy rządzi PiS czy PO albo SLD. Jeśli władze miasta są nowoczesne i słuchają współczesnych urbanistów - każdy będzie chciał ograniczać ruch samochodów w centrum. Każdy będzie tworzył centrum przyjaźniejsze dla pieszych. Każdy będzie prowadził politykę prorowerową. Nie ma innej drogi. Motodominacja doprowadziła do korków, marnowania powierzchni na parkingi i do odstraszania przez hałas samochodowy i wypadki ludzi od centrów. Teraz czas na proces odwrotny.

  • ~ 2019-09-23
    15:07:33

    22 4

    W tym mieście wiele rzeczy nie funkcjonuje prawidłowo, ale to wina tego, że zamiast problemy rozwiązywać UM unika odpowiedzialności. Przykładem jest zjazd do Focusa. Na lewym pasie umożliwiającym zawrócenie na Placu Wolności i zjazd do Powstańców lub Kraszewskiego przez wiele godzin dziennie parkuja samochody SRB, SWD. NIKT sie tym niebinteresuje. Proponuje umożliwić skręt z Łony ludziom w lewo i zlikwidować nielegalny "parking", zorganizować ruch tak aby nie był fikcją.

  • ~elastynka 2019-09-23
    18:05:07

    21 3

    Proszę Państwa, wysokość mandatu świadczy o tym, że bohater artykułu pozostawił swoje autko w obrębie skrzyżowania, zaś gdyby nie zastosował się do znaku, mandat wyniósłby 100 zł i 1 pkt karny. W artykule jest informacja, że Pan przedsiębiorca otrzymał 300 zł. Wątpię, że strażnik miejski dla 200 zł (różnicy na mandacie) zaryzykowałby swoją odpowiedzialnością karną.

  • ~akukuruku 2019-09-24
    02:54:15

    9 7

    Arteks napisal-"Wszędzie tam skąd wywala się auta - pojawiają się tłumy pieszych i biznes się rozwija, a nie kurczy."

    Hmm przeszukalem moj caly HDD w glowie i z cala skromnoscia musze stwierdzic ze jestem albo" diamentem lub innym rodzynkiem"bo NIGDY w zyciu NIC nie kupilem (ok.100miast calego swiata) gdzie NIE moglem podjechac autem,no moze poza cygaretami lub cos "na zab".Arteks Ty nie sciemniaj tylko POwiedz otwarcie ze zalezy ci na klientach twojego banku i dlatego boisz sie roznych "czarnych furgonetek", a z Rybnika chcesz zrobic centrum finansowo-rowerowe i ubezpieczalni calego swiata!Piniadz robi piniadz ,nie Arteksie?
    A PO 2gie CO wyscie zrobili z Rybnikiem,kaj sa szynki AS,Szarotka,Mis i inne???Zeby w Rybniku NIE SZLO sie piwa w szynku napic?Masakra!

  • ~Mateusz Borkowski 2019-09-24
    06:46:59

    11 6

    Mandatu się nie przyjmuje i czeka na wezwanie do sądu. Straż miejska przegrywa i tak do skutku, aż się nauczą.

  • ~Arteks 2019-09-24
    10:19:57

    4 10

    @Mateusz - mandaty są tylko dla tych którzy łamią prawo. Dlaczego uważasz, że sąd przyzna rację komuś kto łamie prawo? @akukuruku - u nas też podjedziesz prawie pod drzwi Aldi, Biedronki czy Lidla. A w centrum Rybnik masz prawdziwe parkingowe szaleństwo. Nie znam drugiego miasta powyżej 100 tys. w Polsce które w centrum miałoby tak wiele parkingów - o wiele za dużo. A ty znasz? Bardzo dobrze, że tych spelun które wymieniłeś już nie ma.

  • ~akukuruku 2019-09-24
    15:08:35

    8 0

    Arteksie jak zwykle NIE zrozumiałeś.
    Piszesz że w centrach miast bez aut handel KWITNIE a ja Ci POdalem artykuły tego "handlu ";obligacje i polisy.
    Gdybys napisał że spokojniej zyje się mieszkancom,mniej hałasu i spalin to wtedy OK.Ale nie mów że tam rozkwita handel.Pozdrawiam.

  • ~Bartek Malina 2019-09-26
    12:46:15

    1 3

    wina pisu bo trzeba kraść

  • ~Bartek Malina 2019-09-27
    16:25:41

    0 1

    ja bym nie dal w zyciu pieniędzy policji ani strazy mogą se tym utrzyc d zyje w wolnym kraju podalbym ich do sadu i odszkodowanie np.1000zl bo mi się należy ha

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5450