zamknij

Wiadomości

"PGG już nie płaci firmom, te szykują się do zwolnień." Dramatyczny apel związkowców o pomoc

2020-03-31, Autor: 

Apelujemy do osób i instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo energetyczne kraju o natychmiastowe podjęcie działań ratujących branżę. To nie jest czas na robienie interesów na handlu energią elektryczną. Ratujmy miejsca pracy – apeluje Związek Zawodowy Kadra Górnictwo jako przykład wskazując problemy Polskiej Grupy Górniczej.

Reklama

Związek Zawodowy „Kadra" Górnictwo postanowił wydać dziś stanowisko popierające apel Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jana Krzysztofa Ardanowskiego z 26 marca 2020 roku.

Minister rolnictwa: apel o przemyślane krajowe zakupy

Szef resortu rolnictwa zaapelował o przemyślane zakupy produktów wytwarzanych w naszym kraju.

„Rozumiemy i w pełni popieramy intencje. Nie widać lepszego sposobu na zachowanie miejsc pracy dla polskich pracowników. Kupując produkty wytwarzane w naszych fabrykach zapewniamy finansowanie naszych miejsc pracy” czytamy w stanowisku podpisanym przez Krzysztofa Stanisławskiego, przewodniczącego MZZ „Kadra" Górnictwo.
Zdaniem związkowców Kadry krajowe zakupy powinny się odnosić również do energii, ponieważ to, co się dzieje prowadzi do upadku sektora górniczego, który dostarcza węgiel energetyczny. Kadra odnosi się tu zwłaszcza do PGG.

Kadra o działaniach PGG i górnictwa:

„Obserwując sytuację producentów węgla kamiennego a Polskiej Grupy Górniczej S.A. w szczególności stwierdzamy:
- zarząd przedsiębiorstwa, w naszej opinii, robi wszystko co możliwe ( zapewne popełniając masę błędów, ale ten się nie myli kto nic nie robi ) w celu utrzymania poziomu produkcji tak pod względem technicznym jak i pod kątem zabezpieczenia pracowników przed rozprzestrzenianiem się epidemii.
- utrzymanie zdolności produkcyjnych owocuje zapełnianiem się zwałów przykopalnianych
z powodu braku odbioru wystarczającej ilości węgla.
- ograniczenie ilości produkcji węgla z poszczególnych kopalń jest trudne, bez narażania tychże kopalń na likwidację.
- zlikwidowanie polskich kopalń węgla kamiennego spowoduje całkowite uzależnienie
energetyczne kraju od czynników zewnętrznych.” czytamy w stanowisku.

Import energii przekracza 250 proc. założenia

Kadra pisze do ministra rolnictwa, że „w sytuacji zmniejszenia zapotrzebowania na energię elektryczną import energii elektrycznej z kierunku niemieckiego przekracza o 250 % import wcześniej zaplanowany. Polski system energetyczny płaci instytucjom zewnętrznym za energię elektryczną zamiast spowodować wytwarzanie tejże energii w naszym kraju.”
Dalej w stanowisku czytamy:

„Informujemy, że polskie przedsiębiorstwa energetyczne Enea oraz Tauron nie zamówiły na miesiąc kwiecień w Polskiej Grupie Górniczej S.A ani tony polskiego węgla.
Informujemy, że zewnętrzne zwały węgla przygotowane przez ARM, po zmianie ministerstwa odpowiedzialnego za rezerwy materiałowe, nie funkcjonują.
Informujemy, że Polska Grupa Górnicza S.A. będąc w trudnej sytuacji finansowej zaprzestała płatności względem swoich dostarczycieli materiałów i usług.
Informujemy, że firmy współpracujące z PGG S.A. przygotowują się do zwolnień pracowników."

W nawiązaniu do tego Kadra Górnictwo apeluje do osób i instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo energetyczne kraju o natychmiastowe podjęcie działań ratujących branżę.

"To nie jest czas na robienie interesów na handlu energią elektryczną. Ratujmy miejsca pracy.”

Polska Grupa Górnicza nie komentuje doniesień Kadry Górnictwo.

Czy ZZ Kadra Górnictwo ma rację apelując o zakup polskiej energii i wspieranie krajowego górnictwa?

Oceń publikację: + 1 + 652 - 1 - 319

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (45):
  • ~grzegorz410 2020-03-31
    09:00:28

    Apelujemy o wprowadzenie piętnastej, szesnastej oraz siedemnastej pensji, obniżenie wieku emerytalnego do 35 lat, oraz ( tutaj sobie dopiszcie co tam chcecie )

  • ~Marco2 2020-03-31
    09:15:53

    grzegorz 410 zamów sobie wycieczkę do kopalni na poziom 1100 m . Przejdz tylko trasę z ekwipunkiem , jaki ma na sobie każdy górnik.Nie zapomnij zabrać ze sobą wody .Po Twoim wyjezdzie na powierzchnię możemy sobie podyskutowac o pracy górnika .

  • ~grzegorz410 2020-03-31
    09:30:05

    marco2 a co to ma do rzeczy bo nie rozumiem - czy to jest powód że od 20 lat dopłacamy do was miliardy ?

  • ~romcost 2020-03-31
    09:43:02

    ~Marco2 a ja cie zapraszam do pracy przy komputerze w biurze w sektorze niepublicznym, popracuj tak 30 lat i Ci gwarantuję chemoroidy, problemy z kręgosłupem (codziennie na silnych jękach przeciwbulowych), drętwienie kończyn, mrowienie i brak czucia, nadciśnienie, cukrzycę, nadwagę nie z niezdrowego a nieregularnego jedzenia i zepsuty wzrok... Do tego dodaj sobie, że przy komputerze siedzisz codziennie nie 6h a 10h plus nierzadko także w domu a telefony masz niemal całą dobę. Nie dostajesz Barburek, kartek, 14-stek, ołówkowych, jubilatów, premii, nie masz dofinansowania do wczasów, dodatkowego urlopu i L4 za stówę płatnego 100 %. Za to nasz stawkę zaszeregowania 4500 brutto i bony na święta za 400 zł. Do tego masz jeszcze perspektywę, że musisz tak jeszcze jak się nic nie zmieni przepracować 18 lat, Zapraszam zmień pracę...

  • ~Adam Duda 2020-03-31
    09:43:07

    Grzegorz410 Ty dopłacasz najwięcej A to ile górnictwo daje do skarbu państwa tego już nikt nie liczy

  • ~romcost 2020-03-31
    09:46:50

    ~Marco2 i jeszcze jedno, co do wycieczki na kopalnię, pracowałem na dole przez niespełna 2 lata, byłem, widziałem więc nie pie... l. Szczęść Boże.

  • ~grzegorz410 2020-03-31
    09:49:56

    Adam Duda - tak się właśnie składa że dopłacam

    https://www.forbes.pl/gospodarka/ile-doplacamy-do-gornictwa/sftjl1v

    https://www.fakt.pl/pieniadze/biznes/gornictwo-ile-zarabia-gornik-ile-do-gornictwa-doplacamy/hrq55t5

    https://www.newsweek.pl/wideo/zobacz-ile-doplacasz-do-polskiego-gornictwa/wect44x

    Ja wiem że związki zawodowe wmawiają wam że jesteście podporą Polskiej gospodarki - ale wierz mi że tak nie jest

  • ~Piotr Czaja 2020-03-31
    09:50:19

    5 17

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~neo_mavius 2020-03-31
    10:01:45

    Marco2 jak sie nie podoba weź się zwolnij i idz robić do prywaciarza, to sie dopiero dowiesz co to ciężka robota, być może da ci umowę a jak będzie miał dobry humor to i wypłatę a jak sie nie podoba to wywali na zbity pysk

  • ~RybnickiRekin 2020-03-31
    10:04:29

    Niech wam Duda i Sasin pomogą .

  • ~tomek325i 2020-03-31
    10:08:53

    Górnicy i tak sami zabiją swoje górnictwo... I to szybciej niż im się wydaje. Kto mądry to się przebranżowi a reszta będzie wierzyła związkowcom że nie dają zamknąć kopalni. A zwiazakowcy się cieszą bo mają bandę która im ślepo wierzy a oni się bawią za ich pieniądze ze składek :)

  • ~RybnickiRekin 2020-03-31
    10:09:05

    Marco2

    Ale nie musisz już tak ciężko pracować.
    naprawdę nie trzeba zjeżdżać na poziom 1100 i pracować w niebezpiecznych warunkach.
    Nie musisz wydobywać tego swojego węgla za 300 zł.
    Bo można kupić na wolnym rynku węgiel po 140 zł!!!
    Więc schowaj sobie ten twój węgiel do kieszeni, i poszukaj innej poważnej pracy.

  • ~ 2020-03-31
    10:09:15

    Polak to taka św.......a , zawsze będzie patrzył do czyjegoś podwórka, nigdy swojego.
    My zamiast brać nasze produkty, bierzemy obce, wspomagamy Rusa.
    Popatrzmy na rodowitego Niemca: on nie kupi tańszej Skody, Renault, itp, w pierwszej kolejności wybierze droższego Volkswagena, Mercedesa.
    Dlaczego?, bo chce aby jego gospodarka szła do przodu, nie wspomaga innego państwa. W sklepie z żywnością jest to samo, kupują produkty niemieckie. Ale my będziemy tylko patrzeć drugiemu w talerz, takie z nas .....

  • ~Marco2 2020-03-31
    10:14:47

    romcost pracowałeś na dole niespełna 2 lata . Gratuluję Tobie wytrwałości !Wróć na kopalnie , będziesz miał mniej dolegliwości ...

  • ~Marco2 2020-03-31
    10:27:20

    48 75

    neo-mawius , Rybnicki Rekin - proszę Was o dokładne i ze zrozumieniem przeczytanie mojego pierwszego wpisu , gdzie tam jest napisane , że tak ciężko , że mi się nie podoba . Do wszystkiego można się przyzwyczaić ...! ,,Jak przywyknie to i wisieć piyknie ''

  • ~ 2020-03-31
    10:48:21

    Górnicy swoją pazernością sami zrujnują górnictwo.Przyjdzie czas na sprywatyzowanie lub pozamykanie kopalń bo innej opcji nie będzie.Wtedy oczy się otworzą i robota u prywaciorza będzie za ciut więcej niż najniższa krajowa bez dodatków, 14-stek, Barbórek, bez depatu węglowego, bez kartek i robota przez pełne 8 godzin pod okiem kamer i prywaciarza nie ustawowo 7.5 godz.z czego efektywy czas pracy nieraz wynosi 4 godz.po dojeżdzie i przyjeżdzie z pola pod szyb.

  • ~Silesia77 2020-03-31
    10:55:22

    Czytam komentarze i jak to zwykle bywa panowie i panie prawda jest gdzieś po środku ciężko pracują wszyscy nie tylko górnicy . Uważam ,że miejsce dla górnictwa energetycznego w Polsce jest tylko RZĄD nie ma jaj żeby górnictwo porządnie zreformować. Proszę nie miejcie pretensji do górników nie każdy apel związkowców to zdanie całej górniczej załogi. Załoga robi swoją robotę naprawdę w większości rzetelnie i chcą dostać to co wynika z ich umowy o prace tyle. Pretensje kierujcie do właściciela Firmy którym jest.....

  • ~sarin 2020-03-31
    10:58:28

    233 6

    Przepraszam a czy to przypadkiem prywatne spółki około kopalniane (dawnych dyrektorów, kierowników) niepowstały po to żeby doić kasę z spółek skarbu państwa?

  • ~ 2020-03-31
    11:01:32

    Ja mysle, ze to najlepszy czas, zeby przytrzymac ich w niepewnosci, a potem zaproponowac - bedziemy kupowac wegiel jesli... 1. wiek emerytalny 67 2. socjal ograniczony 3. nagrody wtedy jesli sa zyski. Jak nie to good bye....

  • ~Franek7 2020-03-31
    11:02:01

    W TVP Info mówią, że jest dobrze. W ramach tarczy antykryzysowej Morawieckiego bezrobotni i przedsiębiorcy bankruci będą mogli sobie zagłosować zdalnie w wyborach....I nie mówcie, że nie ma żadnej pomocy.

  • ~grzegorz410 2020-03-31
    11:03:34

    modelT - conajmniej od 15 lat ta sama śpiewka, a tym czasem żerują na całym społeczeństwie

  • ~Silesia77 2020-03-31
    11:12:31

    77 40

    @Bennet

    Akurat co to wieku emerytalnego bym dyskutował bo naprawdę jak ktoś 25 lat zap... na froncie to jego zdrowie w większości przypadków nie jest w najlepszym stanie. Ahh to są trudne tematy rzeczywistość nie jest czarno-biała.

  • ~krezus 2020-03-31
    11:17:51

    Do Adam Duda-Górnictwo nie daje tylko oddaje skarbowi państwa to co otrzymało w różnych formach pożyczek i dofinansowań.Wytłumaczę to po ludzku.Jak pożyczę Ci 10zł. a Ty mi dasz 5zł. to raczej mi oddajesz połowę tego co pożyczyłeś a nie dajesz.I tak jest co miesiąc,to sobie policz ile jesteś mi winien przez 20 lat.

  • ~ 2020-03-31
    11:19:43

    84 20

    @~Silesia77
    Jesli zakladasz, ze gornicy to naprawde prymitywne i tepe krety to tak. Ja mam troche wiary w ludzkosc.
    Kopalnia to nie tylko dol - tak? nikt tam nie musi robic do emerytury - moze sie przeniesc na gore i pracowac w tym samym zakladzie (za inne wynagrodzenie) - przeciez oni maja tam tyle terenu, ze moga sobie firmy budowlane pozakladac etc etc. Koreanski Hyunday to nie tylko samochody ale przede wszystkim duza budowlanka, elektronika, przemysl zbrojeniowy - karabiny maszynowe etc. Samsung to nie tylko telefony i elektronika ale i stocznie etc etc...

  • ~rosthost1 2020-03-31
    11:25:09

    Górnicy z podwyżki nie zrezygnują ale pomoc mamy im my wszyscy. Sorry. Stop!

  • ~Silesia77 2020-03-31
    11:25:27

    76 9

    @ Benett
    Oczywiście nie zakładam ,że górnicy to tępe krety. Wystarczy ,że właściciel firmy jest ograniczony umysłowo i nigdy nie wpadnie na pomysły które pan przytoczył.

  • ~master4k 2020-03-31
    11:27:09

    @ Adam Duda

    "A to ile górnictwo daje do skarbu państwa tego już nikt nie liczy"

    Liczy, liczy. Kłopot w tym, że licznik już 3 dekady nalicza straty, a nie zyski. Czas powiedzieć "Dość".

    @ goliat

    "My zamiast brać nasze produkty, bierzemy obce, wspomagamy Rusa." Piszesz serio? Polski patriotyzm kończy się pierwszym lepszym supermarkecie. A ten górniczy skończył się z chwilą, kiedy w zamian za przerwanie protestów (jednym z postulatów był m.in. zakaz importu węgla z Rosji) minister Sasin wyskoczył z podwyżka. Tą branżę i żyjących z nich ludzi wykończy własna pazerność.

  • ~rosthost1 2020-03-31
    11:30:26

    49 1

    Za wszystko płacą po 60 dniach -to 2m-ce darmochy!

  • ~roger 2020-03-31
    12:21:35

    Już dramat ? Już jęki ? Brać górnicza sama wraz z swoimi związkami doprowadzi do zapaści tego przemysłu. Ciągłe płacze o podwyżki przy znikomych zyskach lub dopłacaniu całego społeczeństwa teraz obnażają nagą prawdę o zyskowności. Nie ma pieniędzy a PiS Wam nie pomoże bo samo tonie w spirali zadłużania się na masową skalę. Obecna tragedia ogólnoświatowa zweryfikuje prawdziwą opłacalność tego co jest w rękach spółek. A jest źle bardzo źle. Widząc, iż na zwałach zalegają tony nie sprzedającego się towaru i jeszcze postulaty o podwyżki to była przesada. Teraz nie dziwić się, że naród będzie miał gdzieś Wasze narzekania . Skończy się stereotyp jaki wprowadził towarzysz Gierek, że tylko górnik wykonuje ciężką i niebezpieczną pracę. Życie dziś zweryfikowało, iż nie tylko górnik. Tyle w temacie. Szczęść Wam bo szczęście będzie potrzebne.

  • ~Katarzyna Sokoll 2020-03-31
    13:28:39

    129 6

    A pan przewodniczy Duda siedzi dziś na ciepłym stołku i milczy...Pewnie zajmuje się pupilem kacperkiem,kasa się mu zgadza,ten wie że żyje...

  • ~ 2020-03-31
    14:36:34

    Subiektywne zdanie:
    1. Jeśli górnictwo trzeba zreformować to dlaczego związki zawodowe o to nie walczą a jedynie o wzrost wynagrodzeń?
    2. Nikt nikomu nie każe pracować na kopalni (czy gdziekolwiek indziej) skoro mu się tam nie podoba bo praca za ciężka a płaca za niska
    3. Idąc do jakiejkolwiek pracy wiesz z czym ona się wiąże. Niezależnie od tego czy jest to praca w urzędzie, w sklepiku osiedlowym, korporacji, kopalni, itd
    4. Zwiększenie konkurencyjności osiąga się przez zmniejszenie kosztów (np poprzez automatyzację)

  • ~TAKI JA 2020-03-31
    16:23:35

    Polskie górnictwo węglowe to patologia. Patologia zaczyna się od Zarządu i kończy na nowoprzyjętym. Jeżeli się z tym nie zgadzasz to dla Ciebie: patologia zaczyna się od nowoprzyjętego i kończy na Zarządzie. 50% decyzji przełożonych jest błędna, kilkanaście procent materiałów jest marnowanych, dewastacja sprzętu i maszyn górniczych to standard. Górnik = debil ekonomiczny, jemu się należy. Górnikowi obiecaj coś a on to zrobi, wykopie dół pod kolegę sam w niego wlezie i powie, że jemu się pomoc należy. Jestem pewny, że moja opinia spotka się z krytyką, ale moje doświadczenie z górnictwem zaczęło się w 1980roku i trwa do dziś, na dole przepracowałem ponad 20 lat.

  • ~jurempus 2020-03-31
    16:32:16

    Marco2 ile ty robisz na tym dole 3 godziny?? To ja cię zapraszam do mnie na śmieciarka...bedziemy żużel zbierać 10 godzin dziennie ciekawe czy będziesz taki mądry a powiem że wielu już pakerów co siłki w małym paluszku mieli wymiękało...Ja musze chwytac te zarazki ten pył wszystko co na smieciach jest a górnicy tylko mało i mało...

  • ~Jarosław Mazelanik 2020-03-31
    17:16:19

    93 11

    może zlikwidować szarą strefę w różnych firmach i firemkach?
    trzeba wywalić emerytów to jest szara strefa
    połowa kasy pod stołem żeby nie stracić emerytury
    Wstyd

  • ~Jarosław Mazelanik 2020-03-31
    17:39:43

    30 9

    może kto mnie minusuje wyjdzie z ukrycia i napisze imie i nazwisko?
    anonimowość jest najlepsza w takiej sytuacji

  • ~Undead_1 2020-03-31
    18:09:44

    92 21

    Szanowni Państwo!

    Z całym szacunkiem ale zacznijcie pilnować swoich portfeli i swoich interesów, swoich miejsc pracy. Każdy ma pracę taką na jaką sobie wywalczył i jaką chciał mieć i na jaką zasługuje. Swoim zachowaniem udowadniacie jacy jesteście prostymi ludźmi. Przypominam wam że co poniektórzy lejący tutaj nienawiścią do górników wywodzą się z rodzin górniczych. Co więcej duże grono ludzi lata temu przyjechało tutaj na ten znienawidzony węglowy Śląsk za chlebem który dawał śmierdzący wszystkim węgiel. Każdy doskonale wie jakimi podatkami obwarowany jest węgiel w naszym kraju. Ale może nie każdy wie że w branży górniczej na całym świecie prosty ryl nie zarabia takich kwot jak u nas! o dziwota zarabiają więcej ! A to że kopalnie są zarządzane naprawdę nieudolnie i nie odpowiedzialnie to wina górnika ? to że rząd przyzwala na to żeby w spółce górniczej rządziły związki zawodowe które wywalczyły 6 % podwyżki. I teraz wielce oczy im się otworzyły bo kasa w spółce się skończyła. PGG leży na dnie i taka jest prawda i nie dotrwa do czerwca ku waszej radości. Niech tak będzie niech zamkną i te kopalnie niech zamkną wszystko. Jak tak!
    to mamy prawo powiedzieć że nie życzymy sobie dofinansowanie firm prywatnych które nie zgromadziły odpowiedniego kapitału na przetrwanie ciężkiego czasu. Jak koniec socjalizmu to koniec, zacznijmy się bawić w ostry kapitalizm i wolny rynek niech przetrwa ten który miał głowę na karku ! To samo tyczy się banków jak już przestaniemy płacić kredyt bo nie będzie z czego.

    Pozdrawiam :)

  • ~Final Cut 2020-03-31
    18:55:25

    40 20

    Nie znam się ale czytając komentarze jestem przeświadczony że polska ma kilka elektrowni atomowych,może kilkanaście gazowych, kilkadziesiąt wodnych,kilkaset wiatrowych .... Może tak jest

  • ~Final Cut 2020-03-31
    18:56:16

    26 21

    Nie znam się ale czytając komentarze jestem przeświadczony że polska ma kilka elektrowni atomowych,może kilkanaście gazowych, kilkadziesiąt wodnych,kilkaset wiatrowych .... Może tak jest

  • ~piter 2020-03-31
    19:40:58

    15 19

    Do grzegorz410 ja dopisuje zebyś się pie....nył w lep ciekawe w jakiej branży ty robisz ze cie nie dotknoł paraliż spowodowany koronawirusem ze poszesz takie pierdoły

  • ~honiszm 2020-03-31
    23:17:38

    26 13

    Kiedy płacą wegiel i ile bo mi sie ten tv 55 2 letni wydaje za maly dam sasiadce a wezme jakiegos 75cali

  • ~Daniel Jeleń 2020-04-01
    09:47:52

    38 5

    300 milionów rekordowych premii i zadanie podwyżek o 12% (ostatecznie ustalono 6%). A można było uregulować zobowiązania albo stworzyć fundusz na przeczekanie, a nie znowu zwiąchole krzyczą o pomoc. Niech wreszcie te puste związkowe łby zrozumieją, że komuna się skończyła i kopalnie działają w rzeczywistości rynkowej gdzie każda firma jest zależna od innych, popytu, podaży, obiegu pieniądza. Nie ma sprzedaży węgla to po co fedrujecie jak powaleni? Idźcie na urlopy i wróćcie po kryzysie.

  • ~Arteks 2020-04-01
    11:49:58

    17 15

    @goliat - ale Niemiec chętnie jeździ pociągami czy autobusami po swoim mieście czy regionie. Chętnie kibicuje swoim drużynom płacąc za bilety. Chętnie płaci za parkingi bo wie, że w ten sposób wspiera swoje miasto. Chętnie zwiedza swój land czy kraj płacąc za wszystkie bilety wstępu. Chętnie chodzi do swojego centrum miasta i tam udaje swoje pieniądze - wspierając inne miejsca pracy. Zgadzam się z tobą, że trzeba wspierać lokalne biznesy, że trzeba wspierać swoje Koleje Śląskie, że lepiej kupować polskie towary niż np. tanie chińskie dziadostwo. Ja to popieram - ale z dyskusji jakie pojawiają się chociażby na naszym portalu wynika, że większość woli np. wszędzie jeździć autem budując w ten sposób pozycje oligarchów rosyjskich czy szejków arabskich...

  • ~sympatykrybnika 2020-04-01
    23:14:38

    1 1

    Co na to ZZ Kadra Górnictwo i PGG, że
    PGE zmniejsza produkcję energii z węgla i zyskuje przez więcej uprawnień do emisji CO2.
    Polska Grupa Energetyczna opublikowała wyniki z 2019 roku.
    Zanotowała niższą produkcję energii w elektrowniach opalanych węglem brunatnym (spadek o 6,8 TWh)
    i elektrowniach opalanych węglem kamiennym (spadek o 1,8 TWh).
    Zwiększyła zysk głównie w wyniku przyznania jej dodatkowych uprawnień do emisji CO2.

  • ~sympatykrybnika 2020-04-01
    23:28:16

    2 0

    Energetyka na łasce rządów przez koronawirusa. Analitycy apelują o działanie.
    Aurora Energy Research i BCG opublikowały raport, z którego wynika, że koronawirus uderzy w fundamenty sektora energetycznego, który znajdzie się na łasce rządów.
    Najwięksi producenci energii notowani w indeksach S&P 500 oraz S&P 500 Utilities zanotowali spadek wartości akcji o 20-40 procent w ostatnim miesiącu.
    Pandemia koronawirusa
    ogranicza mobilność ich siły roboczej,
    zakłóca łańcuchy dostaw,
    zmniejsza płynność i zdolność kredytową,
    a także wzmacnia wpływ rządu w związku z pakietami stymulującymi gospodarki.
    Aurora i BCG rekomendują sektorowi energetycznemu „samopomoc” w celu zapewnienia przepływów finansowych i utrzymania fundamentalnych projektów. Jednak oceniają, że ich los będzie zależał głównie od INTERWENCJI RZĄDOWYGH.
    Czy w tych 212 mld Tarczy Antykryzysowej jest coś na PGE i PGG.

  • ~silesia-first 2020-04-24
    13:32:56

    0 0

    Ślask ma robić to czego warszawka od niego oczekuje namiestnicy warszawscy maja tego dopilnować, i nie wychylać się nie wychylać się macie pracować i nie podnosić głów. Slazacy placa potworna cene za własna naiwność względem tego kraju i brak wyobraźni.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5575