zamknij

Wiadomości

Związkowcy zapowiadają: od poniedziałku rusza protest w całym górnictwie

2015-01-30, Autor: 
Międzyzwiązkowy Komitet Protestacyjno-Strajkowy Regionu Śląsko-Dąbrowskiego podjął decyzję o rozpoczęciu w poniedziałek 2 lutego czynnej solidarnościowej akcji protestacyjno-strajkowej w całym górnictwie.

Reklama

- Powodem tej decyzji jest fiasko dotychczasowych rozmów przedstawicieli związków zawodowych z Jastrzębskiej Spółki Węglowej z Radą Nadzorczą i Zarządem spółki. Coraz trudniejsza sytuacja w JSW wymaga solidarnego wystąpienia załóg wszystkich spółek górniczych w celu wsparcia kolegów z jastrzębskich kopalń - podkreśli w komunikacie przedstawiciele MKPS.

- W ocenie MKPS jedyną szansą na doprowadzenie do szybkiego rozwiązania trudnej sytuacji w JSW jest aktywne włączenie się do rozmów przedstawicieli nadzoru właścicielskiego, czyli upełnomocnionych reprezentantów strony rządowej. MKPS wyraża gotowość uczestnictwa w tych rozmowach, przypominając, że podobne negocjacje prowadzone niedawno w sprawie przyszłości Kompanii Węglowej przyniosły porozumienie społeczne satysfakcjonujące obie strony - czytamy w komunikacie.

Dzisiaj natomiast w samo południe na jastrzębskich ulicach pojawiło się ponad 2 tysiące pracowników z Jastrzębskiej Spółki Węglowej. Zdeterminowani górnicy postanowili zablokować rondo na ul. Wodzisławskiej (obok marketu Aldi) oraz rondo z DGP na ul. Rybnickiej. To odpowiedź pracowników na na decyzję rady nadzorczej, która nie odwołała ani nie zawiesiła prezesa JSW Jarosława Zagórowskiego. – Postanowiliśmy wyjść na ulice, by rozładować emocje górników, którzy mieli już najróżniejsze pomysły – wyjaśnił Piotr Szereda, rzecznik prasowy związków zawodowych. – Chcemy pokazać, że jesteśmy zbulwersowani tym, co się dzieje – dodał.

Protest trwał przez godzinę. Wzięli w nim udział górnicy Ruchu Jas-Mos oraz Ruchu Zofiówka. – To co się dzieje powinno być sygnałem, że na ulice może wyjść nawet 20 tysięcy górników – wyjaśnił Szereda.

Oceń publikację: + 1 + 15 - 1 - 13

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (67):
  • ~fixfix 2015-01-30
    15:10:55

    0 8

    terroryści, mało mają 8tys brutto
    poprzewracało się w głowie
    Stalina brakuje

  • ~weinachten 2015-01-30
    15:11:57

    41 0

    cała prawda o górnictwie biznes.interia.pl/news/jak-oszukuja-w-kopalniach-spowiedz-gornika,2079166,4265

  • ~wojciechhammond 2015-01-30
    15:53:40

    46 0

    Ciekawe, czy protest poprze Bogdanka, Silesia nie wspominając Miedzi i Soli? Dlaczego armia pracowników zatrudnionych w firmach okołogórniczych pozbawiona jest w dniach strajku świadczenia pracy (ze strajkowania nic nie uzyskają). Pycha i bezczelność baronów związkowych nie ma granic.

  • ~cerberus1 2015-01-30
    16:45:00

    42 0

    idźcie strajkować przed swoimi siedzibami a nie na ulice bo inni ludzie musza do prawdziwej pracy dojechać!! Jak mi staniecie na drodze to porozjeżdżam, kopalnie i tak będą sprywatyzowane to już z góry zostało dawno zaplanowane a swoimi strajkami budzicie coraz większa nienawiść społeczeństwa. Pogódźcie się z tym!!!

  • ~dam_prace 2015-01-30
    17:46:51

    37 0

    Panowie górnicy jak się wam nie chce pracować to powiedzcie to wprost - ja do waszej restrukturyzacji nie mam zamiaru dokładać z moich podatków. Panowie związkowcy może zjechalibyście na dół i trochę porobili, a nie pierdzieli w stołki i omamiali górników. A wy szefowie związków zawodowych na kopalniach siedzicie sobie na stołeczkach przy biurku - zbieracie pensję z kopalni górników dołowych i możecie przejść na emeryturę po 25 latach pracy w tym może 15 lat na dole, a 10 przy korycie związkowym. Takie to są wasze przywileje górnicze wstyd panowie. Gdybym był w zarządzie JWS mielibyście dwa wyjścia albo sami się zwolnicie lub dyscyplinarka. Jak chce się wam strajkować to wszyscy do zwolnienia - widocznie nie chcecie nowoczesnej kopalni, nie chce wam się pracować to do zwolnienia

  • ~Kwinto 2015-01-30
    18:05:30

    28 0

    I dobrze sami się wykończycie tymi strajkami. Wymyślacie coraz większe pierdoły aby zaogniać sytuację a prawda jest taka że chodzi tylko o wasze dodatki. Wczoraj w "Czarno na białym" jeden z górników przyciśnięty przez redaktora w końcu sam to powiedział z uśmiechem. Mam nadzieję że Niemcy faktycznie zainwestują w nową kopalnię w Orzeszu i pokażą ile kosztuje wydobycie 1 tony węgla przy zatrudnieniu ludzi na normalnych warunkach a nie głębokiej komuny. Polakom już się rzygać chce słuchając w TV waszych gorzkich żali, zresztą i Śląsk ma już dość tego cyrku.

  • ~ 2015-01-30
    18:23:56

    0 26

    Dam prace, jak byś był na fleku to byś wiedział , że państwo dało 10mld a wyciągło 200mld z kopalń więc nie pisz bzdur jak nie wiesz, jak byś był w zarządzie to byś z torbami na taczce wyjechał b....e jeden, zazdrośniku, ja im nie zazdroszczę, ale ktoś musi takiemu prezesowi zagrać na nosie, to że on prawie 2mln na rok zarabia to nikogo nie rusza?

  • ~weinachten 2015-01-30
    18:51:09

    25 0

    wróbelki ćwierkają że superprezes idzie na czołowe zderzenie mając nadzieję że go w********ą. Jeżeli mu się to uda przed 1 lipca to zgarnie wielomilionową odprawę. Po 1 lipca nie dostanie nic gdyż zmienia się prawo

  • ~dam_prace 2015-01-30
    19:19:27

    1 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~dam_prace 2015-01-30
    19:21:14

    0 15

    weinachten - ćwierkać to ty się możesz z swoją babą koliberku

  • ~song 2015-01-30
    21:45:40

    37 0

    Związkowcy niech strajkują , a prawdziwi górnicy niech zadbają wreszcie o swoje interesy. Ludzie obudźcie się. Ci związkowi "wodzowie" walczą tylko o swoje tyłki. Waszym kosztem. Jak się produkuje drogi, niekonkurencyjny cenowo towar to święty Boże nie pomoże. Nie dajcie się oszukiwać.

  • ~smr 2015-01-31
    00:42:23

    22 0

    Hej Kopalnioki, czy wam już kompletnie zapyliło te mózgi ? skoro mamy w kraju kryzys to mamy i jak są jakieś restrukturyzacje robione to trzeba się do tego ustosunkować a nie szantażować bo się należy i kropka.

  • ~ 2015-01-31
    03:29:11

    0 37

    smr ustosunkować to ty sie możesz do wymogów któe stawia ci Twoj prywatny pracodawca, więc merdaj ogonkiem jak ci będzie odbierał z i tak lichej wypłąty ;)

  • ~superelektro 2015-01-31
    08:58:33

    10 0

    Szkoda że nie można zastosować lokautu. To było naprawdę mądre i skuteczne rozwiązanie sytuacji jaką obecnie mamy w górnictwie.

  • ~marcin14 2015-01-31
    09:45:30

    16 0

    Kopalnioki to operatorzy łopaty i młota. Jak się tu nie bać utraty pracy, jak nic więcej nie potra..... Ile razy słyszałem od kolegów pracujących na kopalniach, " idę do roboty się kimnąć". Tak to wygląda dziennie przepracowane 5 h, taka to prawda i jak tu o to nie walczyć, jak można mało się narobić i zarobić, Zarabiam tyle samo co górnik w prywanej firmie, z tym że ja pracuję pod okiem kamer i jestem rozliczany ze swojej pracy.

  • ~adams78 2015-01-31
    10:31:06

    15 0

    Carboterroryści Jeżeli tylko wyjdziecie blokować drogi prawdopodobnie stracicie resztki i tak mizernego poparcia reszty społeczeństwa.Lepiej się dwa razy zastanowić.

  • ~ 2015-01-31
    11:05:12

    23 0

    Sami się grubiorze wykończycie tymi strajkami, bardzo dobrze, że nie mają zapłaconych szycht Ci co strajkują! bo za co za leserstwo?? jest ciężka sytuacja w naszym górnictwie i żeby ją uratować to niestety muszą Wam te deputaty obciąć i przywileje, komuna sie skończyła w 1989 roku, a Wy dalej żyjecie w tym przekonaniu, że sie Wam należy!! NIE!! teraz mamy inne czasy, jest z górnictwem coraz gorzej, szczególnie powinni odsunąć od koryt tych związkowców pasibrzuchów bo to oni robią największy ferment i podjudzają do strajków, żeby ich dupy ocalały!!!

  • ~lukrecja50 2015-01-31
    13:39:32

    18 0

    Wcale się nie dziwię,że związkowcy potrafią jedynie namawiać załogę do strajków. Przecież w związkach to mógł się wybić tylko największy leń, nierób i krzykacz z dołu, taki co mu się robić nie chciało. Czy słyszał kto żeby związki potrafiły cos zrobić dobrego dla pracownika czy zakładu prócz namawiania do strajków? No może zorganizowali jakieś grzybobranie dla załogi a grzybiarze przy okazji zarzygali cały autobus. Tysiące ludzi pracuje bez dodatków i potrafią wyżyć z wypłaty. W moim zakładzie nie ma związków, nie ma też barów z piwem w najbliższej okolicy, żeby po wyjściu z pracy zaraz iść na kufelka.( i przepić pół wypłaty) Jak z nich takie głąby to niech strajkują na terenie kopalni, ale blokować drogi to już ich totalna głupota. Miasto w takim momencie blokowania drogi powinno wysłać tam polewaczkę - albo debili obleje, albo zrobi się ślizgawica i nogi połamią. Jeszcze trochę a te wasze kopalnie- miejsca pracy szlag trafi- dlaczego? Wiele firm pracujących dla górnictwa ma was coraz bardziej w d...e. Za remonty, naprawy nie płacicie na czas i firmy zaczynają produkować, remontować dla innych branż. Dziwię się,że jeszcze sklepy chcą realizować zakupy na te wasze bony żałosne kopidoły.

  • ~lukrecja50 2015-01-31
    13:43:36

    3 0

    A tu propozycja dla strajkujących na hymn
    www.youtube.com/watch?v=gwGs5dM3cnU

  • ~Eberhard Mock 2015-01-31
    15:02:25

    12 0

    Brawo! Słuchajcie przywódców związkowych i pogrążajcie się dalej, a szybciej się ten cyrk skończy.

  • ~michal84 2015-01-31
    15:31:32

    2 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~acia1982 2015-01-31
    23:41:02

    0 5

    Tak się nakręcacie na tych górników, którzy wcale nie są winni całej tej sytuacji tylko nasz rząd wspaniałomyślny, a nie rozumiecie że jak kopalnie zamkną to cały Śląsk zginie. Przecież górnictwo wszystko nakręca, dopóki są na rynku pieniądze czyli czym więcej górnicy ich wydają to mogą istnieć inne firmy, a jeżeli ludzie będą każdy oglądać dziesięć razy każdy grosz zanim go wydają i to na najważniejsze rzeczy to niestety firmy też padną. Więc nie warto szczuć przeciwko górnikom tylko ich wspierać, bo kopalnie to przecież nasze śląskie bogactwo i nie pozwólmy by go nam odebrali i zniszczyli.

  • ~bolektempy 2015-02-01
    08:21:04

    3 0

    http://manager.money.pl/prosto-z-firm/artykul/arcelormittal-poland-ma-nadzieje-ze-w,117,0,1703285.html

    jak tak dalej pójdzie to związkowcy doprowadzą do upadku JSW, nie zdziwię się jak Mittal w poniedziałek odstąpi od umowy z JSW i zażąda kar.
    Wtedy górnicy napewno wywalczą to o co walczą...

  • ~bolektempy 2015-02-01
    08:34:39

    2 0

    ~acia1982 z Twojej wypowiedzi wynika, że górnicy jednak nie mają tak źle skoro mogą dużo wydawać....
    Czy Twoim zdaniem zamrożenie pensji na 1 rok .. spowodowało by wielką biedę w tych rodzinach? no tak bo za 8 tys. to ciężko żyć.
    Urzędnicy np. mają zamrożone pensje od 2010 roku i co... oni nie chcieliby wydawać żeby nasz Śląsk nie umarł?
    Denerwuje mnie to, że strajkują grupy które mają w sumie nie najgorszą pozycję... górnicy, rolnicy.. wyjdą na drogę i wszystko dostaną a innych się nie słucha.
    Kobiety w sklepie za minimum mogą pracować i jest wg wszystkich ok.. bo to kobieta i po co jej więcej (w końcu pracuje tylko w sklepie).
    Ludzie obudźcie się bo innym jest dużo ciężej niż górnikom.
    Znam paru górników z JSW i napewno źle im się nie powodzi...

  • ~jessica87 2015-02-01
    09:19:23

    2 0

    Tak na marginesie - Policjanci, Strażnicy graniczni, więzienni itd mają pensje zamrożone od 8 lat!

  • ~daro 2015-02-01
    10:18:23

    4 0

    Nabrali kredytów na domy auta wczasy do egiptu bo myśleli że są nietykalni mieli miodzio myśleli że mniej nie zarobią tylko więcej i więcej praca pewna nie tak jak u prywatnego ,wszystko mieli teraz oczy im sie otwarły że za 2000 zł netto nie dali by rady żyć a gdzie tam kur...a wczasy zabawy wycieczki.... ja postawił bym sprawe prosto praca bez dodatków i koniec albo likwidacja miejsc pracy a jak nie to strajkujcie i powiększajcie dług kopalni aż padnie do końca na dodatki trzeba zasłużyć kto daje premie jak coś przynosi strate ???????
    wymieńcie mi jakąś branże bo ja nie wiem

  • ~acia1982 2015-02-01
    11:06:05

    3 0

    ~bolektempy do jednych 3 tys. na rękę jest dużo do innych mało tak właśnie zarabia mój mąż, czasem nawet mniej to zależy czy przepracuje jakąś sobotę czy nie, ja nie narzekam, ale nie mamy kredytu, ani nie jeździmy na wczasy co roku, nie ubieramy się w firmowych sklepach, ale 8 tys. to chyba przesadziłeś, może ktoś tyle zarabia ale nie przeciętny górnik. A tak w ogóle to chodziło mi raczej że jakby zlikwidowali kopalnie i pozwalniali te tysiące osób to raczej nie znajdą zaraz pracy tylko albo powyjeżdżają całymi rodzinami albo będzie jedna wielka bieda i wtedy Śląsk po prostu padnie, a tego chyba nie chcemy.

  • ~daro 2015-02-01
    11:15:41

    1 0

    ~acia1982 raczej cienko by było z znalezieniem pracy bo praktycznie nie ma jej -ja to przerabiałem i wiem za marne grosze a wymagania że niech to ch.. strzeli

  • ~mewa74 2015-02-01
    12:05:25

    5 0

    piotrusbartus1 Jak człowiek nie ma żadnej pracy i nie ma za co żyć to weźmie każdą pracę. Lepiej nie pracować i narzekać czy wziąć co jest i szukać czegoś lepszego?

  • ~mewa74 2015-02-01
    12:08:07

    7 0

    acia1982, Uwierz górnik nie jest jedynym żywicielem Śląska.

  • ~piotrekdec 2015-02-01
    19:18:55

    6 0

    możecie strajkować, głodować, nie wyjeżdżać na powierzchnię ale od dróg wara!; niech wam nawet nie przychodzi do głowy blokowanie bo mogę nie zdążyć się zatrzymać

  • ~acia1982 2015-02-01
    20:07:04

    0 5

    ~mewa74 masz rację nie jest, nie tylko kopalnie płacą podatki, ale czy nie jest tak że pieniądz robi pieniądz? Jak nie będzie kopalń to i firmy mniej będą zarabiać bo nie będą mieć klientów. A tak w ogóle to tylko jest zagrywka czy nie widzicie tego że na zwałach leży węgiel i nikt z nim nic nie robi, zamiast sprzedawać? Na pewno są na niego chętni, przecież można węgiel przetwarzać, a metan to gaz który też ma swoją wartość. No tak najlepiej zniszczyć zamiast działać, inwestować. Ludzie przecież musimy się jednoczyć a nie skakać sobie do gardeł bo ktoś ma lepiej. Mieszkamy na Śląsku i chyba nie chcemy by nas okradli z naszego naturalnego bogactwa. Tu nie powinno być podziału na rodziny górnicze i innych jesteśmy Ślązakami i walczmy o nasz Śląsk, bo My potrzebujemy Was a Wy Nas.

  • ~bolektempy 2015-02-01
    20:18:07

    4 0

    ~acia1982 czyli mam rozumieć, że osoba która po 10 latach (też w firmie państwowej...) ma 2400 zł BRUTTO - albo osoby mieszkające na Śląsku zatrudnione na umowach śmieciowych mają się jednoczyć z kimś kto zarabia 8 tys. BRUTTO lub więcej, którzy strajkują tylko dlatego że chcą im trochę ukrócić przywileje + rok zamrożenia płac??? Ja się na takie coś NIE PISZĘ!!!
    Odnośnie Twojego poprzedniego wpisu... 8 tysięcy miał na pasku górnik zatrudniony trochę ponad rok w JSW. Pracował na dole bez dniówek przodkowych i jak mówił przejdzie do przodka będzie trochę więcej.

  • ~ 2015-02-01
    21:14:16

    0 4

    ~bolektempy a kto komu każe pracować na umowe śmieciową, zamast poszukać lepiej płatnej pracy na normalnych warunkach. .
    Ale nie lepiej nic nie robić i narzekać całe życie a nie daj Boże, żeby ktoś miał troche lepiej jak ja. .

  • ~bolektempy 2015-02-01
    21:35:27

    5 0

    ~ScottyG01 no to idąc Twoim tokiem myślenia.. kto kogo zmusza do pracy na kopalni.. skoro taka mała tam płaca. Niejeden z tych z umową śmieciową chętne się zatrudni tam i będzie zapier....ł za mniejsze pieniądze nawet pod ziemią.

  • ~acia1982 2015-02-01
    21:43:23

    0 0

    ~bolektempy co do twojej umowy śmieciowej czy temu jest winny górnik raczej nie tylko ci sami co niszczą górnictwo i całą Polskę- nasz Rząd!Nie rozumiem jaki oni mają w tym interes?! A czy nie obiecali nam dużo miejsc pracy - powstało mnóstwo firm które miały możliwość zatrudniania właśnie na umowy śmieciowe (tylko o doktora i emeryturę się nie pytaj). A ta polityka prorodzinna? ludzie powyjeżdżali za granicę a ilu jeszcze wyjedzie, ilu wzięło kredyty (na dobrych warunkach) a ilu z nich popełniło samobójstwa (a miało żyć się lepiej). Czy tego chcieliśmy idąc do urn i wybierając nasze władze? Chyba nie o to nam chodziło. A teraz chcą jeszcze zniszczyć kopalnie nasze żywicielki, tego właśnie trzeba bronić. A co do JSW to już inny temat, tam zawsze więcej zarabiali a teraz jeszcze mają węgiel w wypłacie, ale masz rację mieć 8 tys i jeszcze marudzić że chcą mieć 14 wypłaconą w całości a nie w ratach no to się wygłupili, bo powinni się cieszyć że jeszcze ją dostaną.

  • ~song 2015-02-01
    23:40:10

    2 0

    Może wyda się to bluźnierstwem ale górnicy mogą zarabiać więcej. To naprawdę ciężka praca. Ale mówię o prawdziwych górnikach, tych zatrudnionych w ścianach i przygotówkach. I na tym koniec. Reszta musi być mocno, bardzo mocno przesiana. Kopalnia to nie zakład opieki społecznej. Od tego jest państwo. Kopalnia musi się kierować rachunkiem ekonomicznym , a przy takim koszmarnym przeroście zatrudnienia, wszechobecnej korupcji, braku kompetencji kadry zarządzającej i panoszących się wszelakiej maści ZW jesteście skazani na śmierć. A strajki ....... to samobójstwo. Naprawdę szanuję górników i ich ciężką prace. Ale na litość Boską zacznijcie myśleć o sobie.

  • ~jolaw2 2015-02-02
    08:59:09

    3 0

    związki zawodowe zaprowadzą polskie górnictwo na dno.. w dobie kryzysu i bezrobocia takie żądania??? to jakieś nieporozumienie

  • ~superelektro 2015-02-02
    09:14:21

    0 0

    @acia1982, chyba zbyt dosłownie wzięłaś sobie " do serca" jedno z haseł z okresu transformacji. Cytuję, " aby Polska rosła w siłę a ludziom żyło się lepiej ", pierwotnie to brzmiało tak : " Aby Polska rosła w siłę a niektórym żyło się lepiej ". I niektórym żyje się lepiej, to widać.

  • ~superelektro 2015-02-02
    09:31:54

    3 0

    @skot, mam za sobą 10 lat pracy na dole więc nie wciskaj kitu o etosie pracy górnika bo znam przynajmniej kilka innych równie niebezpiecznych zawodów. Praca jak każda inna. Albo mi odpowiada i pracuję, albo szukam innej. Mnie nie odpowiadała więc znalazłem inną. Każda praca ma być godziwie wynagradzana, bez żadnych dodatków typu : 13, 14, deputaty, itp. Wszelkie dodatki, premie powodują tylko zadrażnienia i niesnaski wśród ludzi i prowadzą do faworyzowania jednych kosztem tych drugich, tak jak to zrobiono teraz . Kiedy górnik dostanie do ręki to wszystko co teraz dostaje w różnych dodatkach to będzie wiedział co z tym zrobić i ten który bedzie chciał to nawet posiłek regeneracyjny sobie z domu przyniesie. I wtedy sprawa jest prosta. A teraz jedni mówią że górnik dużo zarabia licząc wszystkie dodatki, a górnik mówi że na rękę dostaje 3 tys i ja mu wierzę, tylko zaraz pytam o całą resztę. A tej reszty jest 2 X tyle tylko że nie w gotówce. Proponuję dać im wszystko co do grosza i niech sami o siebie dbają. Opieka państwowa jest najdroższa z możliwych więc znając zapobiegliwość slązaczek spro im jeszcze zostanie a warunki się nie pogorszą.

  • ~daro 2015-02-02
    09:39:52

    0 0

    ~mewa74 szukałem jakiej kolwiek i była jedna wielka du.... z jednej pracy to zarobiłem 700zł bo gość płacił jak miał kase poza tym okazuje się że wszyscy wolą emerytów lub młodego co zna może ze dwa języki więc nie pisz pier...... bo gość co pracuje na kopalni i ma 40 lat znajdzie prace od strzała

  • ~superelektro 2015-02-02
    09:41:42

    0 0

    @piotrekdec, normalnie mnie zatkało jak przeczytałem co napisałeś. Czyżbyś zmienił poglądy ? Wypisz wymaluj JKM który od zawsze twierdzi że takie blokady należy rozjeżdżać nawet czołgami. Wolny człowiek w wolnym kraju ma prawo dać się przejechać bo chcącemu nie dzieje się krzywda. Chcesz protestować, protestuj, ale tak aby nie utrudniać życia innym którzy mają swoją pracę i swoje problemy.

  • ~acia1982 2015-02-02
    09:50:45

    0 1

    Ja czegoś tu nie rozumiem może mi ktoś to wytłumaczy czemu jesteście tak zawistni? Czemu w was tyle nienawiści do kogoś kto ciężko się narobi? Czemu ten górnik jest winny że tyle zarabia przecież pracuje na to ciężko. Czy wam ktoś patrzy do portfeli? Po co wam jakieś dowody paski czy pit? Macie pracę? Nie podoba się to się zwolnij podoba się to co się czepiasz innych? Jakoś prezesi kopalniani zarabiają w setkach tysięcy i okradają kopalnię a ich się tak nie czepiacie jak uczciwie zarabiających górników! Halo co z wami?

  • ~daro 2015-02-02
    09:56:26

    1 0

    nie chodzi o nie nawiść tylko oto że im mało np. sklep jak nie przynosi zysku to się zamyka tak jak z siecią AVANS tam nikogo nie pytali czy masz dziecko czy masz co do gara wsadzić ludzi zwalniali co pracowali po 15 lat bo też nikt nie chciał mniej zarobić

  • ~acia1982 2015-02-02
    09:59:48

    0 2

    A ty jesteś pewny że kopalnia nie przynosi zysku? I tu się MYLISZ!!!

  • ~daro 2015-02-02
    10:08:38

    0 0

    nie gadam że kopalnia nie przynosi zysku..górnicy tylko sie trzepią że im mało i nie chcą nic innego słyszeć tylko przywileje.. niech kopalnie pierwsze staną na nogi a potem by trzeba było gadać o przywilejach

  • ~acia1982 2015-02-02
    10:21:55

    0 0

    Najpierw by musiał ktoś uczciwy stanąć na czele kopalni, ktoś kto zacznie działać a nie własną kapsę zapychać tysiącami za godziny pracy.

  • ~Arteks 2015-02-02
    10:36:09

    1 0

    @piotrusbartus1 - nie można górnictwa przyrównywać do sklepu który tylko pośredniczy w handlu i łatwo go zastąpić innym. Górnictwo to jedna z najważniejszych branż w naszym kraju, która obecnie przechodzi kryzys głównie przez złe zarządzanie, a nie przez to że jest skazana na deficytowość. Natomiast pragnę zauważyć że najbardziej kosztowna dla budżetu państwa jest służba zdrowia która nie przynosi żadnych zysków finansowych, tak samo jak straż pożarna, wojsko czy komunikacja publiczna, nie mówiąc już o rolnictwie do którego dopłacamy miliardy ale nikt o zdrowych zmysłach nie będzie ich chciał likwidować. Po prostu są pewne branże czy instytucje ważna dla państwa i należy je chronić. Natomiast co do zarobków to w wielu innych branżach też mogłyby być równie wysokie jak w górnictwie ale pracownicy nie są na tyle zdeterminowani aby je sobie wydeptać, dzięki czemu większość zysków zostaje w korporacjach i zarządach korporacji. W przypadku górnictwa dobra kasa trafia także dla górników i dobrze - dzięki temu górnicy napędzają koniunkturę w naszym regionie. Ja przeciwko górnikom nic nie mam ale to wynika z tego, że nie jestem osobą zawistną czy zazdrosną jak wielu na tym portalu.

  • ~song 2015-02-02
    10:45:21

    0 0

    superelektro - pomijając emocjonalną uwagę o wciskaniu kitu całkowicie się z Tobą zgadzam. Pozdrawam

  • ~adi0665 2015-02-02
    11:19:08

    1 0

    No tak hejterzy wielce przeszkadzają wam utrudnienia to że jesteście nie udolni i pozwoliliście sobie odebrać wszystko i żyjecie za mniej niż minimum to już sprawa każdego indywidualna. Powiem że ja nie jestem w żaden sposób związany z górnictwem ale ich popieram w pełnej rozciągłości że czas na zmiany, ponieważ młodzi ludzie nie mają żadnych perspektyw w tym kraju aby żyć z biedą za 1200 zł z czego i tak większość przyjmuje na umowy śmieciowe. A Ci co teraz mówią że można górniką wszystkie przywileje wziąść to ciekawe ile oni się utrzymią na rynku pracy skoro pani "krysia" w sklepie nie zarobi ani grosza ponieważ nikt nie zrobi zakupów to niestety bedzie nie potrzebna i nie zarobi ani tych 1200zł. I dokładnie to samo czeka system usług oraz przemysłu i NIE myśl, że inne usługi nie padną bo akurat dziś masz pracę ale jeśli nie bd koniunktury pieniądza to żadna usługa ani wytwórnia przedmiotów dóbr nie będzie potrzebna ponieważ nie będzie grze sprzedać swojego towaru. Ale że ludzie tu są zawistni i pozwolili sobie wszystko odebrać to dobrze wam!!! Potraficie tylko zazdrościć zamiast przy okazji walczyć o godne pęsję również dla siebie. Pozdrawiam wszystkich Górników i Rolników oraz wszystkich tych którzy potrafią walczyć o swoje :)

  • ~adi0665 2015-02-02
    11:22:11

    1 0

    @Arteks - Masz racje :)

  • ~ 2015-02-02
    11:57:02

    0 0

    Górnicy to w naszym kraju święte krowy których niewolno ruszyć... nawet mają instynkt stadny jak krowy.. pastuszek ze związku powie strajk, a całe stadko robi co mu prezes związków karze!! OBUDZCIE SIE!!!! FIRMA WASZA MA STRATY WIĘC MUSI WAM TROSZKĘ ZABRAĆ!!! NIEMA ZYSKU NIEMA PREMII !!!

  • ~visa 2015-02-02
    12:11:07

    0 0

    Michał Kazek święte krowy to ty tolerujesz w rządzie i w sejmie co cie strzyga jak barana a im nie podskoczysz,ale widocznie lubisz być cierpiętnikiem wiec od czasu do czasu niech ci jeszcze babę przelecą, a z kolei ta baba niech ci tak porządnie dwa razy w tygodniu zastosuje wobec ciebie przemoc w rodzinie

  • ~daro 2015-02-02
    12:17:12

    4 0

    co to za pieprzenie cyt. wydeptać sobie większą wypłate---- jest takie bezrobocie że jak zapytasz pracodawce o podwyżke to wyj.... cie z pracy firma 3 osobowa jak chcesz niby zastrajkować nie rozśmieszaj mnie debilnym myśleniem też jeden pisz że zawistni jesteśmy a niech sobie zarabiają i po10000zł ale pewne ciemniaki nie widzą że kopalnie mają straty mój kolega ma 3000zł na rękę ni licząc bonów i tam innych dodatków i płacze że będzie musiał se kupić węgiel ja jakoś kupuje i nie płacze a nie zarabiam tyle i nie dostaje kur.. bonów

  • ~adi0665 2015-02-02
    12:32:59

    0 1

    Nieźle zawistny kolego jesteś po prostu zal mi Ciebie :)
    Zacznijmy od tego ile kopalnia przynosi zysku państwu aby mogło wydać kase na nikomu nie potrzebną ukraine a płaczą że to co zakoszą górnikom z zysku musza spowrotem oddać poprostu cyrk. A że reszta społeczeństwa jest białymi murzynami to już trudno... Zamiast walczyć i strajkować o zniesieniu umów śmieciowych i podwyższenie płacy minimalnej to wolicie płakać ze jak wy nie macie to drugi już wgl nie potrzebuje kasy ale jesli TY kowalski byłbyś na miejscu tego górnika to ciekawe czy dałbyś sobie odebrać wszystko a zreszta już dałeś pracując na śmieciówce za pare groszy

  • ~ 2015-02-02
    12:39:10

    0 1

    ~visa - strasznie inteligętna wypowiedź....daj mi tyle co zarabia górnik i będę robił 7 dni w tygodniu i uwierz mi nie będę narzekał

  • ~ 2015-02-02
    12:42:06

    0 1

    Zresztą dyskusja z kilofkami niema sensu... BLOKUJCIE STRAJKUJCIE NIECH WAS WSZYSTKICH WYP....DOLĄ Z PRACY. NA WASZE MIEJSCE JEST MASE CHĘTNYCH!!!!

  • ~daro 2015-02-02
    12:44:09

    2 0

    A po za tym rolników najbardziej mi szkoda 24 godziny na nogach przekonałem się na własnej skórze tam chorobowego czy wczasów pod gruszą urlopików i tam innych nie ma

  • ~visa 2015-02-02
    12:45:57

    0 1

    Michał Kazek piz*o idź i zastrajkuj sobie jak górnicy nikt ci nie broni, ale tobie się nawet togo nie chce

  • ~daro 2015-02-02
    12:49:25

    0 1

    ~adi0665 ty debil jesteś kolego podaj przykład jak zastrajkować w prywatnej firmie 3 osobowej no podasz czy nie? może powiesz że po całej polsce mam dzwonić i pytać każdego czy przyjedzie do warszawy budowlance sprzedawcy fryzjerzy itp

  • ~ 2015-02-02
    13:02:02

    0 0

    visa- strasznie mądrze gadasz.... Firma w której pracuje nie przynosi dochodu, jest kryzys i ja to rozumie... i niemam zamiaru iść i strajkować bo mnie się nalezy!!! Mi się bedzie należało jak firma w której robię, zacznie przyzwoicie zarabiać!! ale Ty tego niezrozumiesz masz rozum jak za komuny mieli.... MNIE SIĘ NALEŻY!!! i przez takich jak Ty ten kraj tak wygląda...

  • ~adi0665 2015-02-02
    13:43:20

    0 2

    @piotrusbartus1 - no skoro tak uważasz ale i tak jako budowlaniec nie bd miał roboty bo kto będzie budował i remontował jak nie bd kasy w obiegu... także też Bd strajkował tylko że później trochę... Że rząd nie przemyślał swojego działania... bo jeśli jedna gałąź pójdzie w dół to myslisz że reszta otoczenia się utrzyma? też zrobią zaciskanie pasa i zamiast 1200zł zarobisz 800zł za co jedynie z bieda zrobisz cześć opłat. Poprostu jeb*ć prywaciarzy którzy normalnemu człowiekowi nie dają zarobić i to całkowicie abstrakujac od tematu górnictwa.

  • ~piotrekdec 2015-02-02
    15:30:18

    0 0

    superelektro: nie obrażaj mnie i porównuj do dna-korwina (sorry: ze stanu na dzień dzisiejszy to już chyba KORWiN); mam dość rylskich jęków, którzy idą jak bezmózgi za tym co peltą ich związkowe gwiazdy; dość mam jęków jakoby to tylko oni pracowali i to wszystko co jest na śląsku istniało tylko dzięki węglokopom; tyle napisałem, nic o czołgach, strzelaniu, nic o nie dzianiu się złego temu który chce, ani nawet nic o przekazywaniu poglądów żonie poprzez spermę jej męża

  • ~piotrekdec 2015-02-02
    15:44:04

    1 0

    acia1982: "Ja czegoś tu nie rozumiem może mi ktoś to wytłumaczy czemu jesteście tak zawistni? Czemu w was tyle nienawiści do kogoś kto ciężko się narobi? Czemu ten górnik jest winny że tyle zarabia przecież pracuje na to ciężko." niestety ale to ty nie rozumiesz, że praca nie jest po to żeby pracować ale głównie po to żeby zarabiać, ewentualnie jakoś się realizować; jeśli ktoś ciężko pracuje, a w ostatecznym rozrachunku to wszytko przynosi straty to widać nie ma sensu; to coś jak jeszcze do niedawna praktykowana we -ogólnie mówiąc- wschodnich województwach praca na roli; trzeba było się ujeb..ć, nie ważne jak to było wydaje ważne że się człowiek ujeb..ał, wtedy już nikt mu nie mógł zarzucić, że jest pasożytem (to co, że zarobił mniej niż kosz badań i lekarstw które miałby podreperować utracone zdrowie)

  • ~visa 2015-02-02
    21:00:39

    0 0

    Michał Kazek twoja firma może zacznie zarabiać i nie będzie przynosić zysku, ale ty będziesz w to wierzył bo masz rozum jak za św inkwizycji. Właśnie przez takich jak ty ten kraj tak wygląda, strzygą jednego barana to myślą że resztę tez mogą

  • ~acia1982 2015-02-03
    10:37:43

    1 0

    ~piotrekdec chciałam ci powiedzieć że nie wszyscy górnicy mieszkają na osiedlu i ich praca nie kończy się tylko na kopalni, ale w domu nie jeden ma gospodarstwo czy inne obowiązki za które nie dostają pieniędzy a narobić też się muszą, sama tak mam i co mam doprowadzić do ruiny domu i gospodarstwa bo zysku moja praca nie przynosi? Ktoś Wam wmówił że kopalnia daje straty po to tylko żeby takich jak ty wkurzyć i nas podzielić. No i narobili niepotrzebnej haje!

  • ~piotrekdec 2015-02-03
    12:37:53

    0 1

    acia1982: chcesz mi teraz porównywać rentowność pracy wokół "obejścia" z rentownością zakładu pracy nazywanym kopalną węgla kamiennego? tym chcesz usprawiedliwiać istnienie niewydolnego systemu górniczego w polsce? nie mam czasu na żarty; "Ktoś Wam wmówił że kopalnia daje straty" dawać to (od bidy;) raczej można zysk, a kwk nie daje tylko przynosi i nie zyski tylko straty

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5342