zamknij

Wiadomości

Zakład karny w Rybniku?

2007-05-04, Autor: 
Okręgowy Inspektorat Służby Więziennej w Katowicach prowadzi negocjacje z władzami Rybnika w sprawie budowy w mieście zakładu karnego.

Reklama

Jak poinformował nas Andrzej Stradowski z Okręgowego Inspektoratu Służby Więziennej w Katowicach, śląska jednostka prowadzi rekonesans, gdzie mogłyby powstać nowe więzienia na terenie województwa. - Jak wiadomo więzienia w kraju są przepełnione i rząd chce budować nowe zakłady karne. W ramach tego programu przygotowujemy propozycje lokalizacji nowych placówek w naszym województwie – mówi Stradowski.

 

Rozmowy na ten temat są prowadzone m.in. z władzami Rybnika. Miasto przedłożyło Służbie Więziennej 4 propozycje lokalizacji, m.in. na terenie Niewiadomia. Teraz te propozycje zostaną przedstawione w centrali w Warszawie, gdzie zapadną wiążące decyzje. Nieoficjalnie mówi się, że szanse Rybnika są spore, bo w najbliższych latach w mieście powstanie filia Sądu Okręgowego. Prezydent Adam Fudali przekonuje, że warto się starać o lokalizację zakładu karnego właśnie w Rybniku. - Choć miasto teren pod budowę więzienia musiałoby przekazać za darmo, to i tak będziemy mieli z tego tytułu wiele korzyści. Prócz nowych miejsc pracy, zakład karny ma rocznie duży budżet na utrzymanie, co oznacza szansę dla firm, które zajmowałyby się zaopatrzeniem placówki – przekonuje prezydent.

 

To, gdzie na Śląsku powstaną nowe zakłady karne rozstrzygnie się w najbliższych miesiącach.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (24):
  • ~beat__ 2007-05-04
    12:14:21

    0 1

    witam to juz jest lekka przesada zeby zaklad karny powstal w Rybniku i to jeszcze jedna propozycja to Niewiadom jak juz to zaklad powinien byc gdzies na odludziu a pozatym trzeba najpierw zapytac sie ludzi w okolicach co o tym sadza a nie wszystko na huraa dziekuje!!!

  • ~Arteks 2007-05-04
    12:43:34

    0 2

    Zakład karny w Rybniku - dlaczego nie? Więzienia istnieją przecież w Katowicach, Raciborzu, Cieszynie czy Bytomiu i dają pracę kilkuset pracownikom. Nie słyszałem jeszcze, żeby tamtejsze więzienia były jakimś solą w oku mieszkańców. Dodatkowo taki obiekt to odbiorca żywności z wielu okolicznych firm. Jestem jak najbardziej za. A co do lokalizacji to możnaby wskazać wiele.

  • ~mund 2007-05-04
    13:13:53

    0 1

    Moim zdaniem rewelacyjny pomysł!!! Jeżeli chodzi o Niewiadom to faktycznie jest to centrum miasta ;] Włodarze zgłaszający właśnie te dzielnice Rybnika, dobrze wiedzą jak często tamże jest łamane prawo... a poza tym można otoczyć Morcinka murami i zrobić ZK, będzie taniej...

  • ~montypyth 2007-05-04
    13:14:27

    1 0

    Również jestem za, najlepiej gdyby to był zakład półotwarty gdzie osadza się sprawców lżejszych przestępstw lub odbywających końcówki kar. Zakład karny to nowe, porządne miejsca pracy.

  • ~Amelia88 2007-05-04
    15:50:15

    0 0

    hmm może i dobry pomysł ale w Niewiadomiu???? to przesada. Ciekawe co na to mieszkańcy. Mają tam dosyć łobuzów przychodzących na dyskoteki i rozwalających wszystko dookoła. Wiem bo mieszkam nie daleko.

  • ~Arteks 2007-05-04
    19:00:04

    0 0

    W artykule pisze, że są 4 lokalizacje w tym jedna w Niewiadomiu. Swoją drogą to władze naszego miasta nie mają za dużego szczęścia do lokalizacji. Że wspomnę tylko a propozycji wybudowania Aquaparku w Kamieniu. Nie dziwię się, że inwestor się wycofał bo kto chciałby budować inwestycję która zwraca się inwestorowi po wielu latach w takim miejscu gdzie nie ma ani dużego skupiska ludzi ani dobrej drogi... Również dyskusyjna jest lokalizacja Sądu Okręgowego w miejscu dawnej szkoły muzycznej czy hali targowej obok zamku, a hali widowiskowo-sportowej za stadionem... WORD również powstanie kilka kilometrów od centrum na kompletnym wygwizdowie mimo że jest to instytucja ponadlokalna. Tak więc wcale mnie nie zdziwi jeśli stracimy szansę na powstanie więzienia przez złą lokalizację wskazaną przez miasto. A jeśli chodzi o moje propozycje to więzienie mogłoby powstać np. 1) w okolicach Drzymały i tych nieużytków jakie tam są 2) okolice Śląskiej i tzw. Żabiku 3) tereny dawnej kopalni Rymer itd.

  • ~Knorkator 2007-05-04
    19:55:50

    0 0

    A potem jakiś psychol z wieżyczki będzie do was strzelał,zastanówcie się

  • ~Teddy 2007-05-04
    19:58:07

    0 0

    No tak. Oczywiście i jak najbardziej!!! Niech powstaje ZK w Rybniku. To pewnie z tą myślą zlikwidowano większość zakładów pracy w Rybniku, żeby teraz otworzyć nowe miejsca pracy w Zakładzie Karnym :-)) Piękna perspektywa dla miasta. Najlepiej niech go wybudują na niezagospodarowanym parkingu przy ul. 3 Maja żeby Fudal mógł tam od razu trafić za przekręty i żeby daleko nie musiał jeździć.
    Wystarczy już że nabijają się z Rybnika z powodu Szpitala dla Psychicznie i Nerwowo Chorych.
    Proponuję, żeby zacząć budować w Rybniku także burdele. Wtedy będziemy mieli już komplet przydomków: "Miasto kwiatów i hipermarketów, k... i złodziei" !!! Jeśli Prezydent znowu tak jak z Focusem podejmie decyzję bez referendum wśród mieszkańców to powinni się wreszcie ludzie postawić i zrobić z nim porządek bo robi w mieści co chce nie licząc się z nikim i niczym.

    A tak na marginesie: nie myślałem Arteks, że jesteś aż tak pognieciony...

  • ~ 2007-05-04
    20:26:13

    0 0

    najlepsze miejsce to teren po starych halach Ryfamy! Np. 4-ro kondygnacyjna galeria handlowa z umieszczonymi w podziemiach lochami wieziennymi mozliwymi do zwiedzania! Oczywiscie odpłatne oglądanie mordercow napewno poprawi budżet miasta i pozwoli na wybudowanie...(wiadomo czego)

    ale ja jestem za! moze byc u mnie na placu!pytanie: ile?:D

  • ~ 2007-05-04
    20:27:52

    0 0

    BARDZO DOBRZE ŻE RYBNIK STARA SIE O ZAKŁAD KARNY W NASZYM MIEŚCIE,MIESZKAŃCY NIE STRACĄ NA TYM TYLKO ZYSKAJĄ.BRAWO !!!POPIERAM !!!

  • ~beat__ 2007-05-04
    21:04:42

    0 0

    Jak prezydencik jest mocny to niech kolo swojego domku cos takiego sobie strzeli :)pozdroo z Niedobczyc

  • ~zaneta_zabka 2007-05-04
    21:26:50

    0 0

    Prosze tylko nie w Niewiadomiu ! ! !
    Jestem mieszkanką Niewiadomia i już jest tu dość przestępców. Cała ta miejscowość to jedne wielkie przestępstwo i jeszcze teraz zakład karny ? ! !
    Ludziska zmiłujcie się...

  • ~sven 2007-05-04
    22:01:43

    0 0

    A może by tak cały Niewiadom otoczyć murem z drutem kolczastym i urządzić getto? Kochani radni zajmijcie się lepiej remontem dróg bo taką krótką uliczkę jak Dworek remontuje się już 3 tydzień a efekty marniutkie ojjj marniutkie!

  • ~frugo 2007-05-05
    00:33:57

    0 0

    Teddy.....rece opadaja!!!
    Skad sie tacy biora?

  • ~chomik 2007-05-05
    08:21:41

    0 0

    Z tego co ja słyszałem jest rozpatrywana także opcja zaadaptowania części budynków Szpitala Psychiatrycznego na Zakład Karny właśnie i uważam że jest to jedna z lepszych propozycji biorąc pod uwagę zastrzeżenia mieszkańców dzielnic Rybnika. A jeśli chodzi o wpływ istnienia zakładu karnego w mieście może warto zapytać władze i mieszkańców Jastrzębia oraz Raciborza? Z tego co wiem np. w Jastrzębiu (wiąże się to oczywiście z kwestią że funkcjonuje tam zakład półotwarty) miasto ma z tego sporo korzyści, chociażby tanią lub wręcz darmową siłę roboczą przy pilnych wypadkach takich jak np. odśnieżanie miasta lub po prostu sprzątanie ulic. Pozdro

  • ~sven 2007-05-05
    12:42:08

    0 0

    A tak na marginesie to władze miasta chyba naoglądały się serialu Prison Break :-)))))

  • ~ravhousen 2007-05-05
    12:57:28

    0 0

    Widac ze wielu z was prezentuje bardzo ograniczone zeby nie powiedziec glupie myslenie. A ci bardziej ograniczeni to juz wala takie glupoty ze az czytac nie mozna. Jesli macie takie obiekcje do budowy zakladu karnego to chyba nie wiecie ze taki zaklad to ponad 200 (dwiescie) stalych miejsc pracy. To sa miejsca pracy na lata. Nikt tego nie zlikwiduje za rok czy 5 lat. Powinniscie sie cieszyc. Jasne ze nikt nie chce miec pod oknem wiezienia, ale wy juz placzecie teraz a jeszcze lokalizacja nie jest znana. Niewiadom to byla tylko jedna z kilku mozliwych lokalizacji. Nie bojcie sie, nikt wam 10 m od waszego domu czegos takiego nie zbuduje, bo to reguluja odpowiednie przepisy. Przeciez nie mozna wybudowac wiezienia w srodku osiedla mieszkaniowego. Wiec nie placzcie na zapas tylko sie cieszcie ze jest sznasa na to ze w Rybniku przybedzie duzo nowych miejsc pracy. Pewnie niejeden z was chcialby tam pracowac ale teraz to lamentujecie. Zaklady karne istnieja w Polsce w wielu miastach i jakos nikomu sie krzywda nie dzieje. W Rybniku bedzie podobnie.

  • ~xyz369 2007-05-05
    13:44:56

    0 0

    a nie korzystniejsze byłoby zapewnienie ludziom pracy oczywiście godnie opłacanej?! Może wtedy nie trzeba by było budować zakładu karnego?Tyle mamy młodych wykształconych pedagogów resocjalizacji / i nie tylko /.Chyba nie poprzez zakład karny droga do resocjalizacji.I chciałabym wiedzieć jaki procent osadzonych nie wraca więcej na drogę przestępstwa.

  • ~ravhousen 2007-05-05
    14:18:04

    0 0

    A czy nie uwazasz ze budowa zakladu karnego to jest to wlasnie zapewnienie miejsc pracy dla miedzy innymi ludzi po resocjalizacji czy pedagogice? To jest bardzo dobre rozwiazanie. A to czy zaklady karne sa dobra metoda resocjalizacji to nie wiem, ale wiele jest takich zakladow w kraju wiec chyba ty nie jestes temu przeciwny tylko dlatego ze uwazasz ze sa lepsze metody resocjalizacji?

  • ~magborn 2007-05-05
    16:31:23

    0 0

    DO TEDDIEGO: ochłoń chłopcze, bo za pomówienia i zarzucanie komuś przekrętów można dostać wyrok! A niby dlaczego prezydent ma pytać mieszkańców w referendach o pozwolenia na inwestycje czy budowy? Nie na tym polega demokracja matołku! Mieszkańcy mu ufają czy ci się to podoba czy nie! Jest znowu prezydentem. Zgadzam się na to aby powstał taki zakład w Rybniku, nie mam nic przeciwko temu! Argumentów "za" jest więcej niż "przeciw" - przeanalizuj dobrze wpisy ludzi. A jeśli tak ci źle w Rybniku, bo jest tu szpital psychiatryczny to się przeprowadź.... i uważaj bo nigdy nie wiadomo czy np. nie wylądujesz w takim szpitalu po wypadku z uszkodzeniem mózgu. Tylko prymitywni ludzie istnienie takiego szpitala uznają za ujmę, podobnie prymitywny jest pomysł budowy domów publicznych... Smutek wielki jak się patrzy na takich "lokalnych patriotów" jak ty!

  • ~Arteks 2007-05-05
    21:39:40

    0 0

    Miejsca pracy związane z zakładem karnym to byłoby błogosławieństwo dla naszego miasta. Bo obecnie bardzo brakuje miejsc pracy dla absolwentów resocjalizacji, psychologów itd. Poza tym po wejściu Polski do Schengen pracę w rejonie Chałupek może stracić kilkadziesiąt osób ze straży granicznej. Po jakimś przekwalifikowaniu mogliby pracować w ZK, a to są ludzie zamieszkujący także Rybnik i okolice. Teddy, czego ty chcesz? Chcesz rozwoju miasta? No to czemu jesteś przeciwny instytucji które dałaby na stałe pracę 200 czy więcej osobom. Pracę niezależną od koniunktury i sytuacji gospodarczej. Przez to wzrasta prestiż miasta bo więzienie odwiedza masę osób z rodzin z całej Polski - przy okazji miasto. Dodatkowo osadzeni pochłaniają ogromną ilość towarów z których np. pieczywo musi być wyprodukowane na miejscu. Same korzyści!!! Sądzę, że wybudowanie więzienia to lepsza inwestycja niż wybudowanie kilku halowych fabryczek plastików jakie powstają obecnie w Gliwicach, a które za kilka lat mogą przenieść się do Chin.

  • ~HAN 2007-05-06
    13:25:39

    0 0

    Nie wiem czy pieniacy sie tu krzykacze wiedza ze praktycznie kazde wieksze miasto na Slasku ma ZK dodam do wymienionych juz, Gliwice Zabrze Cieszyn Tarnowskie Gory Bielsko. Kto mi powie ze obecnosc tych instytucji w tych miastach zwiekszylo przestepczosc?? myslenie niektorych tu piszacych nie wykracza poza szkole podstawowa, moze warto by uzupelnic wyksztalcenie?? Teddy moze sie w koncu przeprowadzisz stad, jak na razie nic ci nie pasuje, ale najlepiej jest krytykowac gorzej jak juz trzeba pomyslec i swoje propozycje przedstawic. Na szczescie prezydent sam zdecyduje o tej inwestycji w naszym miescie bez brania pod uwage tych buraczanych opinii, wiec juz niedlugo pewnie doczekamy sie budowy.
    ps. mozna sie tu nawet wielu ciekawych rzeczy dowiedziec, Niewiadom to miejscowosc hahaha napiszcie jeszcze cos zabawnego niezle sie smieje czytajac te teksty:)

  • ~dr Becker 2007-05-07
    09:55:27

    0 0

    Nasze wladze specializuja sie w kompletnie chybionych lokacjach a w tym wypadku polozenie ma dosc istotne znaczenie wiec jestem przeciw.

  • ~Pepe 2007-05-08
    15:52:55

    0 0

    Nowe więzienie, po co ???
    Wystarczy tylko ,żeby sądy pracowały sumienniej i o wiele szybciej, a kara powinna by odpowiednio wysoka i nieuchronna.Przekonamy się wtedy , że areszty dziwnie sie wtedy wyludnią , a i przestępczośc napewno zmaleje.
    Nie tędy droga mili państwo,bo mozemy sie doczekac czasów , kiedy to będzie więcej więzień i aresztów niż domów.
    No , ale to Polska właśnie....

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jak zamierzasz spędzić wakacje 2024?





Oddanych głosów: 331