zamknij

Wiadomości

Miasto przymierza się do zmiany organizacji ruchu na Żorskiej. Będą drogi rowerowe

2024-05-17, Autor:  bf

Urząd Miasta w Rybniku ogłosił przetarg na przebudowę ul. Żorskiej od Ronda Boguszowickiego go granic miasta. Będzie zmiana organizacji ruchu, będą drogi rowerowe.

Reklama

Jak czytamy w ogłoszeniu, przedmiotem zamówienia jest zmiana organizacji ruchu na ulicy Żorskiej w zakresie wyznaczenia pasów drogowych. Projekt zakłada powstanie jednokierunkowych pasów dla rowerów o szerokości 1,50m, wydzielonych z jezdni oznakowaniem poziomym linią segregacyjną P2b „Linia pojedyncza ciągła – szeroka” i P1e „Linia pojedyncza przerywana – prowadząca”.

W celu oznaczenia pasów dla rowerów zastosowano oznakowanie poziome P–23 „Rower” (występujący na początku pasa ruchu wraz ze znakiem P -8a „mini” i dalej co 50 m). Na całej długości przedmiotowego odcinka ulicy Żorskiej projektuje się likwidację oznakowania pionowego F-15 „Niesymetryczny podział jezdni dla przeciwnych kierunków ruchu” i F-16 „Koniec pasa ruchu na jezdni dwukierunkowej”. W celu ukierunkowania uczestników ruchu (kierujących samochodami oraz rowerzystów) zaprojektowano oznakowanie poziome, na całej długości odcinka odpowiednio zlokalizowane oznakowanie P-1e „Linia pojedyncza przerywana - prowadząca” i P-4 „Linia podwójna ciągła” oraz powierzchnie wyłączone z ruchu – czytamy w dołączonym projekcie.

Zakres zamówienia obejmuje:

1) zdejmowanie tablic znaków drogowych zakazu, nakazu, ostrzegawczych, informacyjnych - 277,0 szt.

2) rozebranie słupków do znaków - 126,0 szt.

3) postawienie nowych słupków do znaków drogowych z rur stalowych o śr. 70 mm - 88,0 szt.

4) postawienie nowych słupków do znaków drogowych z rur stalowych o śr. 70 mm z kolorową folią odblaskową – słupki podwójne - 170,0 szt.

5) przymocowanie tablic znaków drogowych zakazu, nakazu, ostrzegawczych, informacyjnych o powierzchni do 0.3 m2 - 9,0 szt.

6) przymocowanie tablic znaków drogowych zakazu, nakazu, ostrzegawczych, informacyjnych o powierzchni ponad 0.3 m2 - 239,0 szt.

7) roboty remontowe - frezowanie nawierzchni bitumicznej o gr. do 4 cm z wywozem materiału z rozbiórki na odległość do 1 km – frezowanie oznakowania poziomego - 5.908,0 m2

8) mechaniczne malowanie linii segregacyjnych i krawędziowych ciągłych na jezdni - 2.116,8 m2

9) mechaniczne malowanie linii segregacyjnych i krawędziowych przerywanych na jezdni - 323,2 m2

10) mechaniczne malowanie linii na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych - 172,2 m2

11) ręczne malowanie strzałek i innych symboli na jezdni - 149,3 m2

12) ręczne malowanie linii na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych – powierzchnie czerwone - 719,3 m2

13) remont cząstkowy nawierzchni z kostki nieregularnej o wysokości 8 cm na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem - 360,30m2

Co się ma zmienić na Żorskiej? W projekcie zapisano krok po kroku:

- na początku pasów ruchu dla rowerów oraz na końcu, w miejscu włączania się rowerzystów do ruchu odbywającego się na zasadach ogólnych zastosowano oznakowanie poziome P – 27 „Kierunek i tor ruchu rowerów”;

- w rejonie skrzyżowania z ulicą Rejtana projektuje się odpowiednio ustawione oznakowanie pionowe D-1 „Droga z pierwszeństwem” oraz likwidację istniejącego oznakowania pionowego D-1 „Droga z pierwszeństwem” oraz B-21 „Zakaz skręcania w lewo”, w ciągu ulicy Rejtana zaprojektowano likwidację istniejącego oznakowania pionowego C-2 „Nakaz jazdy w prawo za znakiem”;

- w rejonie skrzyżowania z ulicą Wróblewskiego projektuje się odpowiednio ustawione oznakowanie pionowe D-1 „Droga z pierwszeństwem” oraz likwidację istniejącego oznakowania pionowego D-1, w ciągu ulicy Wróblewskiego projektuje się ustawienie oznakowania pionowego B-20 „Stop”;

- w rejonie skrzyżowania z ulicą Buchalików projektuje się odpowiednio ustawione oznakowanie pionowe D-1 „Droga z pierwszeństwem” oraz likwidację istniejącego oznakowania pionowego D-1 „Droga z pierwszeństwem oraz B-21 „Zakaz skręcania w lewo”, w ciągu ulicy Buchalików projektuje się likwidację oznakowania pionowego C-2 „Nakaz jazdy w prawo za znakiem”;

- na wysokości budynku nr 283 projektuje się likwidację istniejącego oznakowania pionowego F-15 „Niesymetryczny podział jezdni dla przeciwnych kierunków ruchu” i D-1 „Droga z pierwszeństwem”;

- w okolicach skrzyżowania z ulicą Ziołową i Fabryczną projektuje się likwidację oznakowania pionowego C-2 „Nakaz jazdy w prawo za znakiem” oraz F-10 „Kierunki na pasach ruchu” i F-15 „Niesymetryczny podział jezdni dla przeciwnych kierunków ruchu”, za skrzyżowaniem po stronie lewej projektuje się ustawienie oznakowania pionowego D-1 „Droga z pierwszeństwem”;

- w rejonie skrzyżowania z ulicą Zgodną projektuje się odpowiednio ustawione oznakowanie pionowe D-1 „Droga z pierwszeństwem” oraz likwidację istniejącego oznakowania pionowego B-21 „Zakaz skręcania w lewo”, D-1 „Droga z pierwszeństwem”, C-2 „Nakaz jazdy w prawo za znakiem”, F-15 „Niesymetryczny podział jezdni dla przeciwnych kierunków” oraz F-16 „Koniec pasa ruchu na jezdni dwukierunkowej”;

- na odcinku za wiaduktem w kierunku Aeroklubu ROW projektuje się likwidację oznakowania pionowego F-15 „Niesymetryczny podział jezdni dla przeciwnych kierunków ruchu”, F-16 „Koniec pasa ruchu na jezdni dwukierunkowej”, B-21„Zakaz skręcania w lewo”;

- w ciągu drogi bocznej za wiaduktem zaprojektowano odpowiednio ustawione oznakowanie pionowe D-52/D-53 „Strefa ruchu/Koniec strefy ruchu i B-20 „Stop” oraz likwidację istniejącego oznakowania pionowego A-7 „Ustąp pierwszeństwa” wraz ze znakiem C-2 „Nakaz jazdy w prawo za znakiem” oraz likwidację oznakowania pionowego D-1 „Droga z pierwszeństwem” znajdującego się ciągu ulicy Żorskiej;

- na wjeździe na parking naprzeciw lotniska zaprojektowano oznakowanie pionowe D-52/D-53 „Strefa ruchu/Koniec strefy ruchu, na wyjeździe z parkingu zaprojektowano malowanie P-13 „Linia warunkowego zatrzymania z trójkątów” oraz likwidację oznakowania pionowego C-2 „Nakaz jazdy w prawo za znakiem”, w ciągu ulicy Żorskiej zaprojektowano oznakowanie pionowe C-5 „Nakaz jazdy prosto”;

- na wyjazdach z lotniska oraz ze stacji paliw zaprojektowano likwidację istniejącego oznakowania pionowego C-2 „Nakaz jazdy prosto”;

- w miejscu istniejącego przejścia dla pieszych zaprojektowano nowe malowanie P-10 „Przejście dla pieszych”, azyl pomiędzy przejściami zaprojektowano wykonać z czerwonym tłem, w rejonie przejścia dla pieszych zaprojektowano oznakowanie pionowe A-16 „Przejście dla pieszych” ustawione w obu kierunkach w odległości 50-100m przed przejściem, zaprojektowano likwidację istniejącego oznakowania pionowego D-1 „Droga z pierwszeństwem” wraz ze znakiem B-21 „Zakaz skręcania w lewo”;

- na drodze bocznej przy przejściu dla pieszych zaprojektowano likwidację oznakowania pionowego B-20 „Stop” i C-2 „Nakaz jazdy w prawo za znakiem”, zaprojektowano ustawienie oznakowania pionowego A-7 „Ustąp pierwszeństwa” wraz z malowaniem P-13 „Linia warunkowego zatrzymania z trójkątów”

- Istniejące oznakowanie dotyczące organizacji ruchu na rondach i skrzyżowaniach zwykłych nie ulega zmianie.

Termin składania ofert wyznaczono na 29 maja. Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 774466,07 PLN. Termin realizacji zamówienia: do 3 miesięcy od daty zawarcia umowy

Oceń publikację: + 1 + 26 - 1 - 121

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (13):
  • ~geolog 2024-05-17
    13:14:29

    88 15

    Jako rowerzysta jeżdżący Żorską do pracy pytam się PO CO?
    Kuczera przestań psuć rowerzystą przyjemność z jazdy! Kto Cię o to prosił? Jak Ci się nudzi to napij się wina - to jedyne co Ci w życiu wyszło!

  • ~Maksymilian Popeć 2024-05-17
    14:26:28

    12 38

    @geolog - jeśli dobrze zrozumiałem powyższy tekst, to wydaje mi się, że DR będzie wydzielone z jezdni czyli nie będzie rollercostera jak na Żorskiej przy Obi. Może to będzie pierwsza DR w Rybniku, która nie uprzykrza życia rowerzystom tylko go nieco ułatwia... W każdym bądź razie na pewno zostanie postawiony las nowych znaków... :)

  • ~geolog 2024-05-17
    15:27:33

    29 5

    ~Maksymilian Popeć - takie wydzielone pasy dla rowerów stają się miejscem zrzucania całego brudu z drogi (patrz: Raciborska lub Wodzisławska), zwłaszcza szkła po stłuczkach i żwiru po zimie.

  • ~blitz! 2024-05-17
    15:53:32

    46 6

    Głupota !!!!

  • ~Gruby21 2024-05-17
    16:11:44

    13 24

    Wreszcie będzie można skręcać z posesji w lewo!! Rewelacyjna wiadomość. Nieraz trzeba było nadkładać kilometr do ronda bo była podwójna ciągła. Gratuluję pomysłu.

  • ~Jakub - Mieszkaniec Rybni 2024-05-17
    16:31:29

    45 6

    No i po co to? Nie ma ważniejszych spraw do załatwienia? Jako rowerzysta stwierdzam, że ulicą żorską od r. boguszowickiego do granicy z Żorami jedzie się dobrze. Zarówno po drodze jak i chodniku.

  • ~Zwykły mieszkaniec 2024-05-17
    17:22:44

    33 2

    Po szybkim zapoznaniu się z załącznikami graficznymi tego projektu zamiany organizacji ruchu, mam wrażenie, że sposób w jaki ruch rowerowy przechodzi przez poszczególne ronda stwarza zagrożenie dla rowerzystów i kierowców. Rowerzysta nagle traci swój pas, włącza się w pas dla samochodów, a chwilę wcześniej znajdują się jeszcze zatoczki autobusowe. Jako rowerzysta mam mieszane uczucia.

  • ~truman20 2024-05-17
    19:05:11

    45 1

    Znowu kolejne skrajnie niebezpieczne bzdury... Swoją drogą zima się skończyła a miasto chyba spoczęło już na laurach? Ul. Wolna - tragedia, 3 Maja - tragedia, Górnośląska - do wymiany po całości... Panie prezydencie wybory picem wygrane i można już olewać? Szło się spodziewać...

  • ~Maksymilian Popeć 2024-05-17
    19:17:50

    18 1

    @geolog - bo miasto powinno czyścić takie drogi, zwłaszcza w okresach bezśnieżnych zim a nie dopiero bo majowych ulewach, gdy już cały syf z drogi spłynie. Kompletnie nie rozumiem takiego podejścia do czyszczenia dróg u nas. No ale u nas wszystko na głowie.

  • ~geolog 2024-05-17
    20:42:03

    19 1

    ~Maksymilian Popeć - Tu się z Tobą pełni zgadzam, ale jeśli miasto nie potrafi (lub nie chce) utrzymać DR w czystości to lepiej niech ich nie wytycza.

  • ~Maksymilian Popeć 2024-05-17
    21:08:22

    9 5

    @geolog - bo w UM w transporcie nie ma nikogo, kto by faktycznie jeździł na co dzień rowerem i patrzył przez pryzmat rowerzysty a nie kierowcy samochodu. I to co zrobił Fiałkowski woła o pomstę do nieba a to czego nie robi Karbowiński nie wymaga nawet komentarza. Ale jak zrobią na Żorskiej DR w pasie drogowym, czego ja osobiście jestem zwolennikiem, przynajmniej w stosunku do niebezpiecznych i niepraktycznych obecnych rollercosterów nadających się tylko na fulla, będziesz mógł każde zasyfienie takiej DR zgłaszać do służb - niech to ogarniają!

  • ~margaretka2000 2024-05-17
    21:55:14

    40 3

    Większość ulic w Rybniku posiada nawierzchnię jak szwajcarski ser, od końca zimy nie zrobione nic, dziura na dziurze. A oni chcą grzebać przy jednej z lepszych dróg w regionie bo jakieś nowej amebie z UM przyszedł kolejny genialny pomysł do głowy.

  • ~oberschleisier 2024-05-19
    10:36:43

    6 2

    następny ciekawy pomysł na wydawani publicznych pieniędzy już był pomysł remontu familoków dla patoli na Piaskach, już był pomysł niedziałającej informacji komunikacji miejskiej na przystankach, pomysły oszczędności koszenia poboczy czy sprzątania nawierzchni dróg oraz oczywiście wywozu śmieci. ciekawe kto wygra przetarg i skasuje publiczny grosz.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

MEN powinno wprowadzić zakaz wyjazdów dziecka na wakacje w trakcie roku szkolnego?




Oddanych głosów: 618