zamknij

Wiadomości

Koniec z samochodami na Armii Krajowej? Powstanie nowy parking wielopoziomowy? Rybnik czeka rewolucja

2021-06-21, Autor: 

Czy w przyszłości Plac Armi Krajowej zostanie zamknięty dla użytkowników samochodów na rzecz pieszych? Już wkrótce poznamy oficjalne stanowisko miasta w tej sprawie. Wiadomo, że magistrat widzi konieczność opracowania dokumentacji projektowej przebudowy. To samo tyczy się nowego parkingu wielopoziomowego przy ul. Reymonta.

Reklama

Ta informacja już kilkukrotnie docierała wcześniej do drzwi naszej redakcji. Chodzi o Plac Armii Krajowej pomiędzy KMP Rybnik a urzędem skarbowym. Według tych nieoficjalnych informacji miejsce te ma zostać w przyszłości zamknięte dla ruchu pojazdów mechanicznych na rzecz pieszych i rowerzystów.

Dzisiaj potwierdzenie zyskujemy częściowo dzięki projektowi uchwały o zmianie dochodów i wydatków w budżecie miasta. Jeden z punktów dotyczy bowiem wykonania koncepcji zagospodarowania terenu Placu Armii Krajowej (100.000 zł) oraz nagrody dla osób biorących udział w konkursie (80.000 zł).

- Konieczność opracowania dokumentacji projektowej przebudowy Placu Armii Krajowej wynika z planowanych przekształceń terenów w rejonie placu, zgodnie z którymi ma on się stać centralnym elementem strefy atrakcyjnych usług dla biznesu – czytamy w projekcie uchwały.

Co więcej, w tym samym miejscu dowiadujemy się, że miasto myśli o budowie nowego parkingu wielopoziomowego wraz z centrum przesiadkowym. Nowa inwestycja wynika z „przeprowadzenia analiz istniejącej struktury zabudowy oraz chłonności terenów niezabudowanych i wynikającymi z niej potrzebami komunikacyjnymi (m.in. zapewnienia wymaganej ilości miejsc parkingowych, rozwoju komunikacji autobusowej i rowerowej).”

- Analiza powstała w związku z planowanym rozwojem strefy atrakcyjnych usług dla biznesu w rejonie Ronda Chwałowickiego. Obszar opracowania projektowego, stanowiącego pierwszy etap realizacji inwestycji, obejmuje działki gminne przy ul. Władysława Reymonta (obszar obecnego parkingu terenowego nr 5) wraz z sąsiednim układem komunikacyjnym – dowiadujemy się.

Miasto w tej sprawie zwoła w najbliższą środę konferencję prasową.

- Rybnik przygotowuje przestrzeń wokół Placu Armii Krajowej na rozwój nowoczesnych przestrzeni biurowych, tzw. Business Services Sector (BSS). W ramach prywatnych inwestycji na tym terenie działa biurowiec K1, kolejny budynek o tym samym przeznaczeniu, jest przygotowywany przez inwestora. Inny inwestor zakończył właśnie budowę biurowca. Miasto Rybnik jest w trakcie zmiany planów zagospodarowania przestrzennego w tym rejonie, by uwolnić kolejne obszary pod podobne inwestycje – wyjaśnia Agnieszka Skupień, rzecznik rybnickiego magistratu.

Jak dodaje, kierunek rozwoju miasta generuje potrzebę zmian w obszarze komunikacyjnym tej części Rybnika. Koniecznym staje się też przygotowanie miejsc parkingowych oraz stworzenie udogodnień dla ruchu pieszego w tej przestrzeni.

Podczas konferencji zostanie zaprezentowana informacja o raporcie Kierunek Rybnik - opracowanym przez Miasto Rybnik i Colliers International, przy współpracy z Adecco Group, pod patronatem organizacji ABSL. Raport pokazuje jakie są możliwości rozwoju Rybnika w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu.

Jaka padnie dokładnie koncepcja zagospodarowania tej części miasta? Kiedy dojdzie do zmian i ile to będzie kosztowało? Do tematu wrócimy. Będziemy relacjonowali na żywo spotkanie w K1.

Oceń publikację: + 1 + 65 - 1 - 154

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (54):
  • ~Arteks 2021-06-21
    16:46:34

    Słyszałem o tym dawno - przestałem wierzyć, że ekipa Kuczery to w ogóle ruszy. Cieszy potencjalnie nowy biurowiec w okolicy i uporządkowanie placu tylko z nazwy. Bo tak naprawdę to asfaltowa patelnia. Co do parkingu wielopoziomowego to absolutnie nie jako osobna budowla. Już jeden mamy! Jeśli już to jako jakiś wspólny obiekt np. Miejski Inkubator Przedsiębiorczości z płatnym parkingiem jednocześnie. Na pewno nie parking wielopoziomowy jako parking - zwyczajnie SZKODA MIEJSCA! A jak się pojawi kasa na transformację rynku pracy - będą potrzebne grunty pod biurowce i usługi. Bo w tym kierunku musi podążać nowoczesne miasto.

  • ~tommi 2021-06-21
    16:51:07

    108 6

    jestem bardzo zainteresowany w jaki sposób beda parkować pracownicy i funkcjonariusze Policji, teraz jest festiwal możliwości.

  • ~MatiW 2021-06-21
    17:06:39

    To jest bardzo dobry pomysł, oby tylko nie został na papierkach. Niestety w Rybniku mamy układ drogowy z początku lat 90-tych, który należy zmieniać, także takimi odważnymi ruchami. Pomysł zdecydowanie na plus.

  • ~Wielewiedzący 2021-06-21
    17:08:51

    44 98

    To skrzyżowanie od lat woła nie tylko o remont, ile o zmianę jego koncepcji. Odważny pomysł, wart uwagi i realizacji. Panie prezydencie bez obaw z odważnymi decyzjami.

  • ~ 2021-06-21
    17:19:21

    Idźmy dalej - zamknijmy cały Rybnik w granicach administracyjnych dla wszystkich samochodów, autobusów i motocykli, bez wyjątku.

    A co tam, po co nam ten syf w mieście?

  • ~ 2021-06-21
    17:21:41

    "Koniecznym staje się też przygotowanie miejsc parkingowych" dlatego zaczęto od likwidacji parkingu pod ZUS.

    "wraz z centrum przesiadkowym" jakaś nowa, chora moda. Stworzycie to po to żeby pracownicy UM ze swoich limuzyn przesiadali się w LETNI PIĄTEK na rower?

    Po co pytać dlaczego ludzie opuszczają to miasto? Dla mnie jest jasne, że głównym czynnikiem są tęczowe rozwiązania komunikacyjne.

  • ~Abisall 2021-06-21
    17:45:06

    102 7

    Naprawdę ciekaw jestem jak w przypadku całkowitego zamknięcia dla ruchu tego placu puszczona zostanie komunikacja miejska - przecież tamtędy ciągnie tyle linii że chyba jedynie przez Chrobrego więcej ciśnie. Obwiednią puszczą? Tam już jest kiepsko, a jak dołoży się tam cały ten ruch z Reymonta i Jankowickiej to będzie mega wąskie gardło

  • ~MatiW 2021-06-21
    17:59:33

    40 75

    Nie rozumiem hejtowania tego pomysłu. Akurat okolica z K1 może być bardzo atrakcyjna tylko trzeba zmodernizować układ drogowy. To jest bardzo dobry pomysł.

  • ~Arteks 2021-06-21
    17:59:50

    30 93

    @kulfoniasty - nie musimy zamykać miasta przed autami z zewnątrz - ale możemy oddać place ludziom i mieszkańcom Rybnika, a autom wskazać te miejsca które chcemy aby zajmowały. :))) Niedawno Warszawa ogłosiła, że zwęzi Aleje Jerozolimskie - najważniejszą ulicę miasta. Będzie więcej miejsca na zieleń, rowerzystów, pieszych. Katowice również wywalają z różnych miejsc auta. Mieszkańcom Katowic zaczęło się to bardzo podobać. Przyjezdnym kierowcom trochę mniej. Ale kto powinien mieć większy priorytet dla władz miasta - mieszkaniec czy pracownik spoza miasta?

  • ~Arteks 2021-06-21
    18:01:29

    32 78

    @tf2 - rządzone przez PiS Katowice wprowadziły najwięcej ograniczeń dla aut z wszystkich miast naszego województwa w swoim Śródmieściu. Czy nazwiesz je tęczowymi? ;)

  • ~Miki7 2021-06-21
    18:16:33

    23 7

    Był projekt przebudowy na stronach BIP. Główna trasa poleci ul.Za Komendą i likwidacja Ronda Chwałowickiego. Jezdnie jednokierunkowe po 2-3 pasy ruchu.

  • ~Abisall 2021-06-21
    18:48:18

    10 5

    @Miki7
    Ciekawa koncepcja. Dałbyś radę namierzyć i rzucić linkiem do tego?

  • ~DobryK 2021-06-21
    18:55:45

    ja widzę po komentarzach że Arteks pozakładał multikonta, co za desperacja żeby popierać każdy ruch prowadzący do zakorkowania Rybnika żeby wyrzucić auta z centrum miasta i jednocześnie nie wyglądać jak jedyny świr tutaj xD
    A co do samego pomysłu, wy tam w tym UM nie pozamienialiście sie czasem z męskimi przyrodzeniami na łby? Z pewnością kolejny parking wielopoziomowy to dokładnie to czego Rybnik dzisiaj potrzebuje, nawet obecny nie jest w stanie się cały zapełnić a wy już myślicie żeby kolejny budować. Gdzie jest ta zabudowa mieszkalna która miała być przed obecnym parkingiem wielopoziomowym? Remonty dróg? Mało rzeczy jest do zrobienia w mieście? Nie dość że zacieśniacie Chrobrego na rzecz pasów rowerowych gdzie przejedzie nimi może 10 osób miesięcznie to jeszcze jedną z głównych przelotowych ulic chcecie wyłączyć z ruchu. Ogarnijcie się, naprawdę, jest milion ważniejszych wydatków w mieście niż jakieś śmieszne parkingi wielopoziomowe i pasy rowerowe. Zaczęlibyście od remontu ulic bo po zimie ilość dziur na drogach przypomina lata 90

  • ~MatiW 2021-06-21
    19:14:31

    22 42

    Parę newsów niżej jest artykuł o tym jak to młody radny z PiSu będzie na kocyku zastanawiał się z innymi jak zatrzymać młodych. Właśnie takie ruchy, z zaginięciem ulicy, budową placu dla mieszkańców i wprowadzaniem nowych inwestorów którzy będą budowali w centrum miasta jest krokiem do zatrzymania mieszkańców.

  • ~Fenrir 2021-06-21
    19:36:57

    64 11

    @Arteks
    Wychyliłeś nos z poza Rybnikm klakierze i załatwiałeś coś w Katowicach bardziej skomplikowanego niż zakup hot-doga?
    Bo ja całkiem dobrze pamiętam jak jeszcze na etacie pracowałam i szefostwo wysłało mnie do Urzędu Marszałkowskiego z dokumentacją na dopłaty unijne. Okazało się że przed złożeniem papierów na Ligonia, trzeba jeszcze wpaść na Reymonta i Dąbrowskiego itd. Tu nie zaparkujesz,tam nie dojedziesz i żeby jedną sprawę załatwić pół dnia spędziłem w tym Twoim idealnym mieście (nie wspominając że owo idealne miasto w sporej części zaludnione jest przez pochodzący z południa Europy lud Panda i trzeba się z nimi użerać podróżując z buta)

  • ~Miki7 2021-06-21
    19:50:49

    6 5

    @Abisall
    Plik wstępna koncepcja w pdf
    https://bip.um.rybnik.eu/Default.aspx?Page=113&Id=51806

  • ~Fenrir 2021-06-21
    19:55:37

    65 18

    @DobryK
    Obudzą się gdy w tym mieście z centrum wyniosą się wszyscy przedsiębiorcy bo niedługo pewno z Nowin trzeba będzie cisnąć z paleciakiem żeby towar sobie do sklepu dostarczyć. Potem będzie płacz że kamienice popadają w ruinę a właściciele nie mają kasy na remont bo lokale stoją puste. Knajp w Rybniku w okolicach rynku jak na lekarstwo, takie Gliwice wciągają nasze miasto nosem ale tam u władzy nie są pijani kierowcy i pod każdą praktycznie knajpę da się podjechać autem. Arteks pewno ze swoimi znajomymi jeździ do knajpy na rowerze bo lubią sobie powąchać smród spoconej pachy w czasie konsumpcji.

  • ~wagon 2021-06-21
    20:01:30

    20 5

    Przecież parkingi tam są pewnie chodzi żeby wybudować parking dla pałkarzy

  • ~Kwinto 2021-06-21
    20:08:24

    26 37

    Pomysł z zamknięciem części dróg dla samochodów w centrum popieram, myślę że taka będzie tendencja w większości miast w Polsce. Mniej aut więcej zieleni, parków i dróg pieszo rowerowych, to już się dzieje nie tylko w Polsce
    Co do Rybnika najpierw zacząłbym od Pniowca, miało być spokojne ciche miejsce a jest chaos, korki, krzyki smród spalin itd... Ostatnio już nawet rowerem z ul Łabędziej trudno było wjechać na ścieżkę, bo cała była zastawiona autami.
    Panie prezydencie pora zlikwidować te dzikie pobocza dla aut. Pniowiec tylko dla pieszych, rowerów, i autobusów.

  • ~Arteks 2021-06-21
    20:11:05

    15 62

    @fenrir - knajp w centrum jest pełno więc nawet nie potrafisz oceniać nawet obecnego stanu rzeczy, a chcesz się wypowiadać na tematy dla ciebie całkowicie niezrozumiałe... Sama/m (nie wiem jak się do ciebie zwracać bo raz piszesz "pracowałam", a potem "spędziłem". Twój przykład to świetna ilustracja dobrej metody mającej na celu zmuszać leniwych kierowców do chodzenia. Tylko pieszy jest klientem gastronomii, straganów, sklepów, punktów usługowych w centrum miasta. W centrum miasta nie ma ani jednego punktu typu "drive". Czym więcej będzie w centrum pieszych - tym będzie bezpieczniej i tym lepiej to centrum będzie egzystować. Słusznie podajesz przykład Gliwic bo to miasto motokultystyczne podobnie jak obecny Rybnik. Katowice to miasto które realizuje europejskie trendy i wdraża je w życie. Twoja wypowiedź pokazuje, że nawet dyletant/ka nie rozumiejąca dlaczego - widzi różnice między Katowicami a Gliwicami jeśli chodzi o podejście dla kierowców. Jeśli Rybnik chce być nowoczesnym miastem to musi iść śladami Katowic. :) @dobryK - odczep się bo ja nie jestem @artefaks który ma kilka kont w zależności które mu akurat zbanują. Ja piszę tylko z tego i cieszy mnie to, że co raz więcej osób rozumie takie sprawy. Byłem jednym z pierwszych mieszkańców które zauważyły, że Rybnik przesadził jeśli chodzi o motodominację. Jednak władze zauważyły, że czas to zmieniać, szkoda, że działają stosunkowo wolno.

  • ~Arteks 2021-06-21
    20:17:28

    15 45

    @kwinto - ostatnio przejeżdżałem dwa razy przez Pniowiec na rowerze i muszę ci powiedzieć, że miejsce to jest bardzo zniszczone przez auta. Niestety pokazuje słabość władz Rybnika i niekompetencję osób odpowiadających za transport. Miasto ponosi pewne koszty związane z tym kąpieliskiem, zarabiają tylko na wynajmie małej gastronomii ale nie potrafią zapanować nad kierowcami i zarabiać na parkowaniu, a mogłyby to być nie małe wpływy. Nie potrafią ustawić ograniczników parkowania. Miejsce przyrodniczo i rekreacyjnie fajne - niestety zajeżdżane przez auta. ;( Chyba nie o to chodziło pomysłodawcom stworzenia z Pniowca miejsca do rekreacji. ;(

  • ~Fenrir 2021-06-21
    20:20:32

    31 8

    @Arteks
    O jakich to europejskich trendach w Romowicach piszesz? Chyba o takich że Ci z meczetu na Warszawskiej usiłują wymusić by okoliczne knajpy nie serwowały alkoholu

  • ~jestemzerybnika 2021-06-21
    20:25:50

    19 6

    Odgrzewany kotlet ekipy Fudalego... aż tak głęboko trzeba już sięgać?
    Ciekawe czy ścigają się z centralnym portem komunikacyjnym?

  • ~Abisall 2021-06-21
    20:31:15

    14 24

    @~Miki7
    Dzięki. Jak tak zerknąć na wstępny projekt to w sumie ma to ręce i nogi - przynajmniej jeśli idzie o układ dróg.
    Czy sam koncept "zagłębia biurowego" w tej lokalizacji to dobry ruch - ciężko powiedzieć, K1 sobie radzi.
    W sytuacji gdyby to miało być realizowane, to parking wielopoziomowy tam będzie konieczny. Żaden szanujący się przedsiębiorca nie będzie dymał z buta po zaparkowaniu w bocznej uliczce.
    Strefa Płatnego Parkowania w Rybniku się rozszerza i w końcu nawet ci hmm "oszczędni" kierowcy mając w perspektywie dymanie pieszką w temp takich jak ostatnio z tej np Szkolnej ( bo tam chyba teraz jest granica patrząc po ilości parkujących) wybiorą zacieniony parking

    Arteks co do Gliwic to zgodzę się z Tobą w całej rozciągłości - ostatni miałem okazję być tam zarówno jako pieszy i zmotoryzowany i to miasto jest koszmarnie nieprzyjazne dla pieszego. Porównania z Katowicami z ostatnich lat nie mam ale łażenie po Gliwicach jest doświadczeniem mało przyjemnym - nawet w porównaniu do Rybnika

  • ~Arteks 2021-06-21
    20:36:20

    10 45

    @abisall - tak, to powszechne odczucie które się udziela każdemu. Po Katowicach chodzi się świetnie, a Gliwice to moto-miasto którego centrum przecina DTŚka, a Zwycięstwa zamiast pełnić rolę najładniejszego deptaku miasta - to jest zawalona autami. Rybnik na razie też nie daje większego przykładu (za wyjątkiem dróg rowerowych i Rynku z okolicznymi deptakami) ale może wreszcie się władze przebudzą... Kiedyś trzeba.

  • ~burecki 2021-06-21
    21:15:45

    12 40

    Kluczowy błąd myślowo motomaniaków polega na tym, że ciągle przebywają w czasach sprzed 30 lat. Świat się zmienia - za jakiś czas nie trzeba będzie w ogóle chodzić do urzedów, bo wszystko będzie załatwić online. Tak samo z zakupami. Sklepy z badziewnymi szmatami z importu upadają na Sobieskiego? No ciekawe dlaczego - sklep dla bezrobotonych, 9 - 17, ciasne pomieszczenia i słabe zaopatrzenie.

    W czasach Zalando czy OLXa to już relikt przeszłości.

    Centrum miast będzie służył do wypoczynku, rekreacji i zabawy. Kto podróżował po Europie wie jak to wygląda. Możecie zaklinać rzeczywistość i marzyć o czasach, gdzie się samemu zawozi pralkę do warsztatu w centrum, ale prawda jest taka, że albo kurier po nią przyjedzie, albo po prostu trzeba kupić nową.

  • ~artefaks 2021-06-21
    21:26:05

    26 10

    ..@dobryK - odczep się bo ja nie jestem @artefaks który ma kilka kont w zależności które mu akurat zbanują. Ja piszę tylko z tego i cieszy mnie to, że co raz więcej osób rozumie takie sprawy. "

    @Arteks. Nie piszę od kilku dni , bo korzystam z uroków życia i dobrej pogody. Widzę że nie możesz beze mnie normalnie funkcjonować
    ( to taki syndrom kaczyńskiego do Tuska )
    Nie mam kilku kont i nikt mnie nie zbanował....
    Dobra rada. Jak wychodzisz na dwór załóż czapeczkę. Bo jesteś bezradny jak wuc w 2 różnych butach.
    ,,i cieszy mnie to, że co raz więcej osób rozumie takie sprawy. "
    Oczywiście to widać ( szczególnie po ocenach in minus )że coraz więcej osób rozumie Twoje sprawy. Egocentrycznego , narcystycznego, trolla.
    Przyjacielu. Zrób sobie wolne. Daj ludziom od siebie odpocząć

  • ~ 2021-06-21
    21:28:13

    29 14

    @Arteks "@tf2 - rządzone przez PiS Katowice wprowadziły najwięcej ograniczeń dla aut z wszystkich miast naszego województwa w swoim Śródmieściu. Czy nazwiesz je tęczowymi? ;)"

    Tak Arteks, jak w Katowicach zamykać będą Aleję Roździeńskiego czy Aleję Korfantego to będę te rozwiązania nazywał tęczowymi!

    Odpowiedniki dróg w Katowicach o których myślisz są na poziomie fragmentu Powstańców czy Sobieskiego, które u nas są dla odmiany niebezpieczną autostradą rowerową.

    Najlepszym porównaniem zamknięcia jednej z głównych arterii miasta: drogi Armii Krajowej w Rybniku jest to co robi Trzaskowski polityk na poziomie naszego Kuczery z Alejami Jerozolimskimi, grodzi, ogranicza pasami dla rowerów.
    W efekcie miastu grozi paraliż. Lewacki pseudo polityk nie przejmuje się jednak takimi sprawami jak dojazd ludzi do domu i do pracy, tylko sypie piach pod koła i stawia leżaczki. Ważna jest tęczowa ideologia.

  • ~burecki 2021-06-21
    21:38:47

    14 28

    Hmm, no popatrz - Trzaskowski rzuca piach pod nogi Warszawiaków, a nadal wygrywa w cuglach. Ciekawe, że to ostatnio sejm został otoczony wysokim płotem. Nie mówiąc już o policyjnym grodzeniu podupadającej hacjendy pewnego polityka z Żoliborza, hmmm...

  • ~ 2021-06-21
    22:19:19

    22 8

    @burecki

    "Centrum miast będzie służył do wypoczynku, rekreacji i zabawy."

    Czy idea holenderskich dzielnic uciech pełnych bur**i i narkomanów sprawdzi się w Rybniku?

    "Hmm, no popatrz - Trzaskowski rzuca piach pod nogi Warszawiaków, a nadal wygrywa w cuglach."

    Tyle że ten piach w Warszawie bardziej w oczy a w Rybniku jeszcze pod koła.

  • ~Miki7 2021-06-21
    22:25:13

    3 7

    @Abisall
    Tak. Koncepcja ciekawa, zwłaszcza z likwidacją tego ronda. Wąskie gardło - wiadukt - szkoda że na PKP nie wymuszono poszerzenia, wtedy ruch mógłby być rozdzielony dwoma pasami na Chwałowice i Prostą. Martwi mnie tylko, że stworzy się wielkie rondo od Orlenu do K1. Jazda na Kościuszki od strony Sądu to będzie wycieczka przez całe miasto - zwłaszcza komunikacją miejską. Druga sprawa to łuki będą bardzo spowalniać i tak spowolniony ruch. Najlepiej byłoby poprowadzić drogę przez parking od mostu na Nacynie, ale wiadomo, że to nie do zrealizowania.

  • ~Miki7 2021-06-21
    22:33:03

    10 7

    Teren po byłej zajezdni PKS to idealne miejsce na wysokie budownictwo. Mam nadzieję, że drugi biurowiec będzie co najmniej takiej samej wysokości. Parking podziemny dla części pracowników i tak musi powstać przy nowym budynku, a ogólnodostępny jest naprzeciwko ZUS. Nie będzie problemu z parkowaniem, nie potrzeba żadnego parkingu wielopoziomowego w tej części miasta. Bliskość dworca głównego PKP to same plusy tej lokalizacji.

  • ~Arteks 2021-06-21
    22:48:57

    3 27

    @artefaks - smutną rolą wszelkiego rodzaju trolli, hejterów, dziwaków, fanatyków politycznych jest to, że... nie potrafią żyć bez pisania swoich pustosłowiów nawet na urlopie. I taki wasz/twój nędzny los... Czy warto odzywać się nie na temat tylko z powodu dąsów zamiast naprawdę korzystać z wypoczynku? Czy chociaż teraz zaśniesz? ;)

  • ~Arteks 2021-06-21
    23:02:43

    6 28

    @Miki7 - no właśnie, w pobliżu jeździ sporo linii autobusowych ZTZ i MZK i jest blisko dworzec kolejowy. U nas niektórzy zapomnieli, a do innych nie dotarło, że można dojeżdżać do pracy w biurach pociągami i komunikacją miejską, a taka jest przyszłość tej okolicy. To takie rybnickie centrum biurowe i powinno nabierać co raz to bardziej reprezentacyjnych kształtów.
    Niedawno onet puścił ciekawy artykuł z którego wynika, że już połowa Polaków popiera zmiany urbanistyczne zmniejszające hegemonię aut w miastach. Sam się zdziwiłem bo myślałem, że jestem w mniejszości, a okazuje się, że nastroje Polaków wcale nie są tak prosamochodowe jak można by przypuszczać z wypowiedzi ludzi na portalach.
    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/przebudowa-w-centrum-miasta-i-wezsze-drogi-polacy-popieraja-pomysl/r5wz88d,79cfc278

  • ~Arteks 2021-06-21
    23:09:55

    6 31

    @tf2 - niezupełnie. 3 Maja to reprezentacyjna i kiedyś ruchliwa ulica w samym centrum Katowic. Dzisiaj mogą z niej korzystać tylko tramwaje i piesi. To samo Warszawska, Mickiewicza w obrębie centrum - dawniej ruchliwe drogi, dzisiaj z bardzo ograniczonym ruchem. Zmiany w Śródmieściu Katowic w czasach prezydenta Krupy i PiS są radykalne - na korzyść funkcjonowania miasta. Jeszcze parę lat temu niektóre ulice zamierały, a co trzeci lokal był na wynajem. Dzisiaj wszystko zajęte. Zwyczajnie ludzie chcą spacerować po miejscach gdzie nie hałasują auta i gdzie nie stwarzają zagrożenia. Jeśli Kuczera dokona tej przebudowy to będzie to chyba pierwsza w czasie jego rządów poważna zmiana urbanistyczna na plus pieszych. Ostatnią zawdzięczamy Fudalemu+PiS a jest nią plac pod bazyliką.

  • ~ 2021-06-22
    01:15:36

    23 7

    @Arteks,
    Wyłączymy ruch samochodowy na tym placu. I co dalej?
    Co będzie takiego co przyciągnie tam tłumy pieszych do spędzania wolnego czasu na tej betonowej pustyni? Kolejny deptak ze sklepami czynnymi od 9 do 17? Biurowce w których ludzie jedynie przychodza do pracy a zaraz po jej zakonczeniu wracają do swoich domów? (O ile nie będą pracować zdalnie). Park w którym nikt nie kosi trawy bo już 2 tygodnie deszcz nie padał i jest susza tak że nie ma nawet jak przyjść z dzieckiem żeby pobiegać po trawniku? Całoroczny jarmark jak ten obok rynku na którym jest ciągle to samo?

  • ~Fabian Czarnecki 2021-06-22
    03:01:50

    12 25

    Taka jest przyszłość. Według mnie genialny pomysł. Świat zmierza do wykluczenia transportu z centrum miasta i do mikro transportu. Chociaż sam dużo jeżdżę samochodem i ciężko wyobrazić sobie miasto bez tej drogi ale jestem za. Przez samochody jesteśmy leniwi... niekiedy przejść 500m z parkingu do urzędu to dla wielu za daleko...

  • ~Arteks 2021-06-22
    08:47:50

    5 23

    @Fabian - otóż to! Ja też korzystam z auta ale tak sobie ustawiam plany aby nie jeździć nim codziennie. A jak stoję w korku to nigdy nie narzekam bo wiem, że sam go powoduję. :) Tak, masz rację, takie są trendy, a poza tym, że ten plac jest tylko z nazwy to jeszcze w dodatku często kierowcy skarżą się, że jest to bardzo niebezpieczne miejsce generujące wiele stłuczek i wypadków. @kulfoniasty - z pewnością nie będzie to miejsce tak żywe jak pl. Wolności czy Rynek po 16.00 ale przecież same auta też temu miejscu nie zapewniają żywotności. Poza tym od tego są urbaniści aby kreować pewne miejsca i potoki osób. W Katowicach przystanki autobusowe i tramwajowe są tak rozlokowane w okolicy dworca aby... wzmagać ruch pieszych. I jeszcze jedna uwaga. Nie wiem czy kiedykolwiek byłeś w znamienitych miastach Europy. Nawet w niektórych turystycznych nie wszystkie place są stale wypełnione ludźmi. A te w centrach biurowych pustoszeją w godzinach wieczornych by ożyć w ciągu dnia. Ten można wykorzystać jako centralne miejsce naszego rybnickiego centrum biurowego. W okolicy pl. Armii Krajowej w promieniu 500 metrów pracuje ponad 3000 osób. To wielki potencjał do zagospodarowania pod każdym względem. Nowy plac można również jakoś zazielenić, ściągnąć tam małą gastronomię.

  • ~Mateus4 2021-06-22
    08:52:44

    9 14

    A jaki był płacz jak zamykali część ul.Mikołowskiej i Powstańców śl. pod bazyliką (obecny plac wody)? Że sie zakorkuje, że co oni robią, a jest dużo lepiej. Ruch przenieśli na ul. Byłych więźniów politycznych i da się przejechać autem na "drugą stronę". Jeśli tutaj też przeniosą ruch na ul. Za komendą - a tak jest w koncepcji wstępnej - to nie bedzie problemu, tylko znów trzeba będzie słuchać tych samych płaczy, ludzi mentalnie-w-latach-90, którzy tyłka od fotela samochodowego odkleić nie mogą. Haters gonna hate...

  • ~ 2021-06-22
    09:43:50

    8 4

    Można też US za adoptować dla milicji. TO JUŻ było.!!!!!

  • ~ 2021-06-22
    10:01:54

    18 5

    @Arteks,
    "W okolicy pl. Armii Krajowej w promieniu 500 metrów pracuje ponad 3000 osób. To wielki potencjał do zagospodarowania pod każdym względem. "
    Skoro to taki wielki potencjał to kojarzysz tereny po dawnej Hucie Silesia?
    Aktualnie pracuje tam więcej ludzi i jakoś nikt okolicznych ulic nie adaptuje na deptaki. Dlaczego? Przecież to taki potencjał. Nawet większy.

    "Nowy plac można również jakoś zazielenić, ściągnąć tam małą gastronomię."
    Np. posiać trawę której nikt nie kosi całe lato (tak samo jak pod Twoimi apartamentami), posadzić drzewa w doniczkach (jak na placu pod bazyliką) i postawić budki z hot dogami.
    Faktycznie, już tam idę na spacer ;)

  • ~Arteks 2021-06-22
    10:24:31

    4 20

    @kulfoniasty - nie rozumiesz dużych miast i nie rozumiesz współczesnej urbanistyki. Za mało czytasz, nie jesteś zorientowany. A negować i krytykować to każdy głupi potrafi. Więc pozostaje ci tylko patrzeć jak Rybnik będzie przeżywał metamorfozę w różnych dziedzinach. :D Po co tworzyć deptak w okolicy d. Huty Silesia skoro nie tylko okoliczni mieszkańcy mają tam gdzie spacerować. Są ścieżki, jest teżnia, dużo drzew, staw, molo, mostki... Całkiem przyjemne miejsce jak na uprzemysłowioną dzielnicę miasta. :) Nie to co morderowe strefy przemysłowe w których nie ma miejsca na nic poza modułowymi halami.

  • ~ 2021-06-22
    12:31:32

    14 3

    @Arteks,
    ze jak?
    Niedawno nazwałeś te hale brzydotą i montownią, którymi gardzisz. A praca tam jest nudna masakrycznie.
    Dzisiaj nazywasz to uprzemysłowioną dzielnicą?

    To jak wyglądają te modułowe hale których nie ma w Rybniku a są w osciennych miastach?

    A co do współczesnej urbanistyki. były koncepcje żeby budować superjednostki czy wielkie blokowiska i jakoś okazało się że te koncepcje są do niczego. Dasz gwarancję że aktualne koncepcje takie nie będą?

  • ~Arteks 2021-06-22
    13:13:20

    2 20

    W Zoom na Rybnik właścicielka nowego biurowca na Jankowickiej mówi, że całość jest już wynajęta i to pod firmy IT. :DDD
    @kulfoniasty - jaka montownia? Tam się produkuje grzejniki - produkuje, a nie składa złączki... W Tenneco też się produkuje od lat różnego rodzaju części. W Greif pojemniki. Jesteś naprawdę nieprzygotowany do dyskusji mimo, że gadatliwy... To prawda, że koncepcje w urbanistyce się zmieniają - dlatego nie wolno pozwolić aby Rybnik był w tyle. Zamiana skrzyżowania przed bazyliką na placu i Pl. Armii Krajowej w prawdziwy plac to dobre kroki podobnie zresztą jak rozbudowa całej biurowej strefy. Blokowiska też były modne i nadal są, a zapotrzebowanie na mieszkania w nich jest bardzo duże. W Rybniku blokowiska zaprojektowano w takich miejscach, że każde ma dostęp do jakichś fajnych zielonych oaz. W przeciwieństwie jednak do naszych sąsiadów jak np. Żor, Wodzisławia czy Jastrzębia - u nas główną rolę odgrywa Śródmieście, a osiedla są dodatkiem. Tak jak w miastach GOP, a nie u sąsiadów gdzie osiedla są najważniejszym składnikiem miasta. Moda na rozwój suburbiów i wsi pod miastami też minie. Na zachodzie już dawno minęła. Ta koncepcja nie sprawdza się przez niewygodę w ciągłych dojazdach i zakorkowanie wylotówek w każdy polskim mieście. A ludzie co raz bardziej szanują swój czas...

  • ~artefaks 2021-06-22
    13:40:34

    15 5

    @arteks.Nie jestem na urlopie .Nie możesz zrozumieć że nie mam ochoty po prostu z Tobą dyskutować?

  • ~Gruby21 2021-06-22
    13:59:04

    4 14

    Genialna wiadomość! Zmieńcie wreszcie ten nagrzany do czerwoności asfaltowy "plac" w coś reprezentacyjnego, tam jest strasznie. Często tamtędy przejeżdżam i obskurnie to wygląda. Szkoda, że niedawno remontowana policja i US są wyremontowane po najniższej możliwej cenie i najtańszy sposób bo nie stanowią reprezantycjnego tła - tak podchodzi do rybnickich urzędów centrala... Ale jest szansa godnie zagospodarować przestrzeń między to budynkami. Róbcie to, szybko i dobrze! Ja popieram!

  • ~ 2021-06-22
    14:03:27

    13 3

    @Arteks,
    Sposoby produkcji są różne. Zespawanie/zgrzanie dwóch blach jest taką sama produkcja jak włożenie jednej złączki w drugą. Chociaż dla ciebie pocięcie rolki stali w Resko steel także jest zaawansowana produkcja. A gardzisz produkcja złączek. Jednocześnie osobie po studiach na kierunku technicznym (np. na uczelni której to filii już w Rybniku nie ma) proponujesz pracę w sądzie albo w ASO.

    A co do hal to nie zmienia to faktu że ani Purmo ani Greif nie ma tutaj żadnego centrum badawczo-rozwojowego (czyli miejsca pracy dla inżynierów projektantów) Ot zwykły zakład produkcyjny jakich wiele w okolicy.

    A co do koncepcji urbanistycznych to one są niejako modą. Taką sama jak jest moda na meble z Ikei, budowanie domów z płaskim dachem, posiadanie trenera personalnego, posyłanie dzieci na wszystkie możliwe zajęcia dodatkowe czy kupowanie wszystkiego co ma w nazwie eko, niezależnie jak dużo surowców i syfu emitujesz przy jego produkcji liczy się czy mało emituje podczas użytkowania co jest skrajna głupotą.

    Tak samo ślepe podążanie za wszystkim nowym co stworzą urbaniści nie jest wyznacznikiem postępu. Jest jedynie podążaniem za modą, niezależnie czy jest to sensowne czy nie - czyli po mojemu jest skrajna głupotą co można zobaczyć śledząc historię koncepcji urbanistycznych. Zdecydowana większość miała być super pomysłem i rozwiazaniem a równie często było dokładnie odwrotnie. Nic więcej.

  • ~Arteks 2021-06-22
    14:22:50

    3 17

    @kulfoniasty - w każdej dyskusji wyglądasz na osobę pogubioną... Najpierw zaczynasz od absurdalnego sarkazmu, że najlepiej zamknąć Rybnik - a nie trzeba zamykać miasta. Trzeba tylko porządkować przestrzeń i kształtować umiejętnie politykę parkingową tak abyśmy co najwyżej zyskiwali na kierowcach - a nie marnowali takie place na to aby jakaś Grażyna z Żor miała bliżej do ZUS z auta. ;) Najlepszy wzór dla nas - Katowice, tak właśnie robi nawet jeśli przyjezdnym może się to nie podobać. Kulturalnie odpowiedziałem odnośnie Paruszowca i zakładów, a ty dalej jak trochę nawiedzony chcesz ciągnąć temat. Zadam pytanie na temat - czy miasto jest dla ludzi czy dla aut? I dlaczego twoja opozycja w sytuacji kiedy to ma się przyczynić do dalszego rozwoju i zabudowy biurowej? Bo to wszystko jest w sprzeczności z twoją negacją i mądrościami ludowymi o miejscach pracy w naszym mieście.

  • ~Arteks 2021-06-22
    14:30:28

    3 18

    @kulfoniasty - jeszcze jedno to się nazywa luksus wyjść z zakładu produkcyjnego i znaleźć się na skwerze, przy parku, nad zalewem czy przy tężni. Takie rzeczy oferują tylko miasta ze starymi zakładami budowanymi "z głową" przez dobrych planistów mimo różnych epok. Dzisiaj strefowe mordery w których nawalono hale na parkingi z małymi trawniczkami zazwyczaj w polach na peryferiach to wyjątkowo nieprzychylne i nieprzyjazne miejsca do pracy. Czas zweryfikuje tę "modę".

  • ~ 2021-06-22
    15:20:33

    11 3

    @Arteks,
    a czym się różnią te 3 hale na Paruszowcu od takich samych hal w Żorach czy w Czerwionce?
    Takie same warunki pracy, takie samo otoczenie a jednak te na Paruszowcu uważasz za pożądane a te w Żorach są złe.

    " I dlaczego twoja opozycja w sytuacji kiedy to ma się przyczynić do dalszego rozwoju i zabudowy biurowej?"
    Cokolwiek napisałeś nie rozumiem. Może za dużo słoneczka w główkę? ;-)
    Ale generalnie inne zdanie od zdania rządzących powinno skłaniać do myślenia że może są także inne rozwiązania których ludzie oczekują zamiast tych które rządzący chcą na siłę wprowadzić. A demokracja z założenia polega na tym że ludzie mogą posiadać inne zdanie.

    "Bo to wszystko jest w sprzeczności z twoją negacją i mądrościami ludowymi o miejscach pracy w naszym mieście."
    Bywa. Zapomniałem że jesteś jedyną osoba która może mieć rację.

  • ~rzyt 2021-06-23
    08:09:39

    6 2

    Z tymi biurowcami bym nie przesadzał. Po lockdawnie wiele firm przetestowało pracę zdalną i rezygnują z biur na rzecz pracy "domowej". Mam przykłady firm, które zrezygnowały ze stałych siedzib i samochodów służbowych na rzecz ciągle usprawnianej formy telekonferencji. Warszawa ma bardzo wiele pustych przestrzeni biurowych już teraz.
    Należało by zrobić wpierw analizę socjologiczną czy taka forma pracy /zdalnej/ ma szansę zagościć na stałe w naszym życiu, bo przenosi pewne koszty na pracownika. Z relacji tak funkcjonujących pracowników wiem, że utrzymanie domu wzrosło nawet do 600pln na miesiąc. To są koszty utrzymania stałej temperatury zimą, opłaty za prąd, wodę i. .... dodatkowe kilogramy masy ciała.

    Znowu może dojść do spotkania się dwóch przeciwstawnych wizji liczenia profitów.

  • ~ 2021-06-23
    09:43:34

    6 3

    @rzyt,
    są tacy którym pasuje praca zdalna i jeśli tylko będą mogli to będą chcieli ją dla siebie utrzymać (bo np. dojeżdżają codziennie 30km do pracy z jedną stronę i zobaczyli ile czasu teraz oszczędzają) a są tacy którzy nie mogą się już doczekać żeby wrócić do biura.

    Natomiast to co się pewnie zmieni to podejście pracodawców do pracy zdalnej, bo skoro tyle czasu to działało to dlaczego by nie ciągnąć tego dalej. A to może sprawić że koszty utrzymania biura dla pracowników mogą okazać się wyższe niż dopłaty dla nich jako ekwiwalent pracy z domu (za prąd, wodę czy ogrzewanie), a wtedy utrzymywanie biura dla pracodawcy może okazać się nieopłacalne (nie mówiąc o czasie który ktoś zaoszczędzi na dojazdach). No i wtedy nie ogranicza go także lokalny rynek pracy przy poszukiwaniu pracowników. Także inwestowanie w dzielnice biurowców może okazać się strzałem w stopę bo z tego co ja wiem to coraz więcej firm rozważa pracę zdalną w mniejszej lub większej formie u siebie.

  • ~300trojan 2021-06-24
    00:36:48

    4 7

    Ja tak troche z boku...
    Nie ro\umiem tego ciągłego minusowania Arteksa.
    Koleś przedstawia wiele argumentów na które najczęściej brakuje odpowiedzi.
    Same frazesy i często wyzwiska lub słowa niemiłe.
    Żeby nie było. Nie jestem Arteksem nr 3 czy 4. Nie znam człowieka.
    Tak po prostu z boku.... (nie zboku ;) )..... To....
    Kogoś chyba boli ,że ktoś zna sie lepiej w temacie więc po polsku tak po prostu zawsze będzie na nie. NA NIE !
    A swoja drogą bardzo imponuje mi ,że Arteks ma swoje zdanie ,ciągle pisze ,nikogo nie obraża i daje powody do dyskusji.
    ps.Zamiast narzekac na Rybnik i zmiany to proponuje sie wybrac na weekend do Bytomia ,Rudy Ślaskiej , Wodzisławia lub Siemianowic....
    Tam każdy znajdzie coś dla siebie.

  • ~Arteks 2021-06-25
    09:24:42

    1 6

    @trojan300 - ooo tak... bardzo chętnie odpowiadam na zarzuty czy pytania adwersarzy ale oni nie chcą odpowiadać na moje... Czyżby były za trudne? Słusznie zauważyłeś, że gdyby tak ludzie trochę pojeździli widzieliby różnice tak samo zresztą jak my jadąc np. do Krakowa czy Katowic też możemy się czegoś uczyć. Ja niedawno parę razy bywałem w Jastrzębiu autem i stwierdzam, że tak podziurawionych i połatanych dróg nie widziałem dawno - nawet we wspomnianym przez ciebie Bytomiu jest lepiej. W Jastrzębiu szanują nawet farbę na oznakowanie poziome bo na wielu przejściach dla pieszych farba była zdarta...

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5369