zamknij

Wiadomości

Koniec negocjacji. Szpital rozpoczął zwolnienia pielęgniarek. Jedna osoba dostała już wypowiedzenie

2015-10-27, Autor: 
Dyrekcja Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 3 w Rybniku wręczyła dzisiaj wypowiedzenie jeden z protestujących pielęgniarek. Będą kolejne. To pokłosie strajku głodowego w rybnickiej placówce, który trwa już od ponad 2 tygodni. Szpital zawiadomił również prokuraturę.

Reklama

Jak wyjaśnia nam Michał Sieroń, rzecznik WSS nr 3 w Rybniku, szpital nie otrzymał informacji o zaostrzeniu głodówki, o której pisaliśmy w osobnym artykule >>Pielęgniarki zaostrzyły strajk. „Sejmik nie chciał nas wczoraj wysłuchać”<< W związku z tym, dyrekcja postanowiła zareagować w zdecydowany sposób. - Podjęliśmy kroki prawne. Po pierwsze zawiadomiliśmy prokuraturę, która sprawdzi, czy strajk jest legalny. Nie da się tak dalej pracować. Po drugie, dzisiaj jedna z protestujących pań otrzymała wypowiedzenie umowy. Pracowała na czas określony. Do stron związkowych trafią wkrótce kolejne wypowiedzenia dla pielęgniarek – powiedział Michał Sieroń.

Ile osób odpowiedziało na rekrutację nowych pracowników do szpitala? Rzecznik rybnickiej lecznicy nie chciał zdradzić szczegółów. - Natomiast o ewakuacji szpitala nie może być mowy. Jedynie trzy osoby, leżące na oddziale intensywnej terapii mogą zostać przeniesione. Pielęgniarki tam pracujące zapewniły nas jednak, że nie odejdą od łóżek – dodał Michał Sieroń.

Na chwilę obecną placówka jest w stanie obsłużyć bez przeszkód porody i zabiegi kardiochirurgiczne.

Oceń publikację: + 1 + 26 - 1 - 5

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (41):
  • ~siwy_rybnik 2015-10-27
    17:08:03

    94 0

    Szczerze, zgłupiałem, nie wiem o co teraz te pielęgniarki tak ostro strajkują. Na początku je popierałem, ale w międzyczasie (w połowie miesiąca) wyszło rozporządzenie Ministra Zdrowia, które gwarantują WSZYSTKIM pielęgniarkom w ciągu 4 lat podwyżkę w kwocie łączniej 1600 zł brutto miesięcznie (tj. ponad 1000 zł na czysto). Minister zdrowia podpisał rozporządzenie, zgodnie z którym wynagrodzenia pielęgniarek i położnych mają wzrastać po 400 zł przez cztery lata (czyli co rok pielęgniarka na czysto będzie zarabiać o ponad 250 zł więcej miesięcznie). Za 4 lata pielęgniarki bez dodatków będą zarabiać na czysto prawie 3 tys. zł. Do tego dojdą prace w godziny nocnych oraz inne dodatki. To o co w końcu one teraz walczą, ile by chciały one zarabiać? Przecież podwyżki wynagrodzeń są zagwarantowane. To są dość konkretne stawki podwyżek. Nie rozumiem dlaczego pielęgniarki dalej strajkują, co gorsza zaostrzają protest. Pieniądze na ich podwyżki pójdą z naszych podatków, a zamiast się z tego cieszyć, to jeszcze o coś walczą, a cierpią na tym niewinni pacjenci. W obecnej sytuacji w pełni popieram dyrekcję szpitala, należy usunąć z pracy osoby, które swym aroganckim zachowaniem narażają na niebezpieczeństwo zdrowie pacjentów, którzy często miesiącami czekają na zabiegi i muszą odchodzić teraz "z kwitkiem".

  • ~WciagamWasNosem 2015-10-27
    17:13:53

    0 94

    PIS doszło do Władzy i już widać Pierwsze efekty, Most Łazienkowski oddany do użytku, akcje KGHM w górę, Prezes kompani podał się do dymisji a Szpital zaczął zwalczać niezadowolone pielęgniarki! Jeszcze tylko chwila a Górnicy nieroby zaczną dostawać wypowiedzenia Brawo PiS Brawo Brawo, jeszcze parę miesięcy i będziemy mieli spragniony Budapeszt w Warszawie. Tak Trzymać!

  • ~siwy_rybnik 2015-10-27
    17:18:10

    28 1

    Podsumowując, gdy rozpoczynały strajk, nie było jeszcze żadnych podwyżek. W połowie miesiąca minister zdrowia wydał rozporządzenie - WSZYSTKIE pielęgniarki dostaną co rok podwyżkę 400 zł brutto. A więc w pierwszym roku pielęgniarkom wzrośnie wynagrodzenie o 400 zł brutto (Ponad 250 zł na czysto) miesięcznie. Uważam, że to jest dużo. Za rok kolejna podwyżka 400 zł - tak w sumie przez 4 kolejne lata. Zamiast się cieszyć, to one chcą jeszcze kolejne 400 zł brutto? Czyli w sumie 400 zł brutto, którą zagwarantował im minister zdrowia to za mało, chcą od razu 800 zł brutto (ponad 500 zł na czysto). Gdzie się takie podwyżki w ogóle dostaje? Nawet górnicy czy nauczyciele o takich podwyżkach od razu nie mogli marzyć. To co teraz się dzieje, to już jakaś paranoja. Na prawdę co roku 400 zł brutto miesięcznie podwyżki to za mało i trzeba dalej prowadzić głodówkę? Na prawdę jeśli im źle, to niech założą prywatne spółki i niech próbują tam działać za większe pieniądze, bez szkodzenia podatnikom oraz pacjentom. Dostać tak solidne podwyżki i mieć gwarancję podwyżek na 4 lata i jeszcze uważać, że to za "mało", brakuje po prostu słów. Do tego dochodzą różnego typu dodatki, więc po co teraz strajkować?

  • ~Anetaa 2015-10-27
    17:52:58

    0 37

    drodzy komentujacy, kwota, którą tak często wymieniacie - 1600zł to kwota brutto brutto, wiec po 4 latach na reke wyjdzie przeszło 800zł, nie przeszło 1000 ...

  • ~myshorek1 2015-10-27
    18:07:25

    12 0

    Droga ~Anetao. Płaca minimalna od 2010 to: 2010: 1317 zł,2011: 1386 zł, 2012: 1500 zł, 2013: 1600 zł, 2014: 1680 zł, 2015: 1750 zł. Biorąc pod uwagę ostatnie cztery lata ok. 364 zł w całości. Po studiach, z wyższym wykształceniem.

  • ~siwy_rybnik 2015-10-27
    18:07:38

    19 0

    @Anetaa - widać, że matematyka oraz ekonomia nie jest Twoją mocną stroną. Dzielisz 1600 zł przez 2 i myślisz, że to wynagrodzenie na rękę? Jedna wielka bzdura. Ile wynosi aktualnie min. wynagrodzenie brutto w Polsce? Dokładnie 1750 zł brutto. Twoim tokiem myślenia na pełny etat minimalne wynagrodzenie netto to 1750/2 = 875 zł na rękę. Czy na pewno tyle zarabia się w Polsce? Bzdura - jeśli TAK, poprosze pasek. 1750 zł brutto to na czysto 1286,17 zł. Jeśli nie wiesz jak to obliczyć, znajdź sobie dowolny kalkulator do obliczania wynagrodzenia netto. Takich kalkulator znajdziesz np. na wynagrodzenia.pl. Dokładnie obliczając podwyżkę dla pielęgniarek, 1600 zł brutto w ciągu 4 lat oznacza, że na czysto podwyżka wyniesie dokładnie 1181,38 zł na rękę. Rocznie na czysto pielęgniarki otrzyma wzrost wynagrodzenia 295,34 zł (prawie 300 zł miesięcznie). Jeśli nie wiesz jak się oblicza koszty wynagrodzenia netto, to skorzystaj z jakiekolwiek kalkulatora wynagrodzeń, a nie twórz nowego algorytmu do obliczania wynagrodzenia.

  • ~wzw 2015-10-27
    18:14:50

    3 0

    siwy_rybnik podwyżka to 400 zł brutto brutto. Z kwoty tych 400 złotych musi zostać opłacone wynagrodzenie pielęgniarki i położnej oraz „koszty pracodawcy”. Tak więc z uzgodnionych 400 zł dla pielęgniarki i położnej zostaje kwota około 226 zł netto.

  • ~siwy_rybnik 2015-10-27
    18:24:17

    4 0

    @wzw - Ty piszesz o łącznym koszcie wynagrodzenia, a to nie jest to samo co wynagrodzenie brutto. Analogicznie ma się to podwyżek, mówimy o wzroście wynagrodzenia brutto o 400 zł co rok. Wracając do płacy minimalnej. Aktualnie mamy 1750 zł brutto, pracownik na czysto otrzymuje 1282,17 zł netto. Łączny koszt wynagrodzenia to 2110,68 zł - taki łącznie koszt ponosi pracodawca przy obliczaniu wynagrodzenia minimalnego dla pracownika. Wystarczy wziąc dowolny pasek do ręki (zwłaszcza osoba, która zarabia minimalną krajową), to łatwo to ocenić. Łączny koszt wynagrodzenia zawsze jest wyższy od wynagrodzenia brutto, to nie są te same pojęcia. W przypadku pielęgniarek mówicy o wzroście wynagrodzenia brutto o 400 zł, a nie wzroście łączny kosztów wynagrodzenia o 400 zł.

  • ~Anetaa 2015-10-27
    18:24:36

    0 13

    1600zł, to kwota BRUTTO BRUTTO! podwójne brutto, pisze niewyrażne? odsyłam do informacji na temat naszych podwyzek, których nikt jeszcze nie widział ...

  • ~*lila28 2015-10-27
    18:37:59

    3 0

    Brutto brutta z400 zł to 243,36 zł NA ROK.Czyli to jeszcze podzielić przez12 mies = 20,28 zl mies pod stawką a nie do stawki żeby nocki i święta z tego płacić. Mają być przez 4 lata. W czwartym roku na czysto powinno być 80,12 zł. Ale ,,gwarancja" jest tylko do czerwca 2016 r.Normalnie LUKSUS.

  • ~siwy_rybnik 2015-10-27
    18:39:50

    7 0

    @Anetaa - a czytałaś w ogóle rozporządzenie ministra zdrowia? Po pierwsze, rozporządzenie wyszło 15 października. Czy po 15 października pielęgniarki dostały jakiekolwiek wynagrodzenie? Z tego co wiem, to wynagrodzenie za październik otrzyma się dopiero w listopadzie. Wtedy dopiero wynagrodzenie będzie zawierać podwyżkę wynagrodzenia (dla miesiąca października 2015 r.). Dodatkowo wypłacone zostanie wyrównanie za miesiąc wrzesień. Finalnie podwyżka ta dotyczy okresu od 1 września 2015 r. Co roku 1 września wynagrodzenie pielęgniarek będzie wzrastać o 400 zł brutto. Podsumowując, poczytaj wynagrodzenie ministra zdrowia, zobacz terminy itd., a dopiero później się wypowiadaj na temat.

  • ~siwy_rybnik 2015-10-27
    18:47:55

    10 0

    @wzw - zwracam honor, masz rację. Faktycznie rozporządzenie nie mówi o klasycznym wzroście wynagrodzenia brutto, a kwota ta musi wystarczyć na wynagrodzenie brutto + dodatkowe koszty po stronie pracodawcy. Faktycznie tak jest, a nie powinno tak być. Mimo to uważam, że 226 zł podwyżki na czysto miesięcznie to i tak duża kwota. Daje to ponad 900 zł (w ciągu 4 lat). W którym zakładzie pracy można spodziewać się takich podwyżek w ciągu 4 lat? Nie rozumiem o co tutaj dalszy płacz z strony rybnickich pielęgniarek. Tylko one w Polsce strajkują obecnie, inne pielęgniarki nie żądają jeszcze więcej.

  • ~dodo4 2015-10-27
    18:59:58

    0 5

    ~siwy_rybnik-żebyś nie musiał zwracać honoru wielu poprzednikom,bo jak widać czytanie ze zrozumieniem to nie twoja domena

  • ~dodo4 2015-10-27
    19:02:43

    0 1

    ~siwy_rybnik-i wypadało by przeprosić ~Anetaa

  • ~siwy_rybnik 2015-10-27
    19:21:58

    2 0

    @dodo4 - mylą się tylko Ci, którzy coś próbują faktycznie napisać. Ci co nie potrafią sklecić wielu zdań, to w czym się mają pomylić? Jak widać, Twoje zaangażowanie w dyskusję byłoby zerowe, postanowiłeś się tylko doczepić tego, że ktoś coś źle zinterpretował. Dwa krótkie zdania nie świadczą o Twojej inteligencji, tylko o uprawianiu hejtingu pod tematem. Jakbyś miał coś ciekawego do powiedzenia, to powyżej byśmy widzieli kilka Twoich ciekawych wpisów. Sorry, ale lepiej się pomylić w dobrej wierze (ja) niż być zwykłym trollem internetowym (Ty), może nawet idiotą.

  • ~roger 2015-10-27
    19:45:44

    11 0

    Praca w Polsce jest dobrowolna.Nie zmusza się nikogo do ciężkiej czy nie opłacalnej pracy. Więc strajki są nie legalne. Na miejsce osoby nie zadowolonej pewnie zaraz znajdzie się ktoś kto z chęcią podejmie pracę w miejsce osoby nie zadowolonej. Zlikwidować związki zlikwidować strajki i jest szansa na normalność.

  • ~dodo4 2015-10-27
    19:53:09

    0 0

    ~siwy_rybnik-problem w tym że ty się mylisz w prawie każdym swoim wpisie,i jeszcze do tego obrażasz ludzi.(Jaka może być z tobą merytoryczna dyskusja?)

  • ~wzw 2015-10-27
    19:55:41

    6 0

    ~roger proponuję wygooglować temat "Ile pielęgniarek przypada w Polsce na 1000 pacjentów?"

  • ~roger 2015-10-27
    20:09:15

    4 0

    ~wzw poszukaj lepiej statystyk na temat umieralności w polskich szpitalach. Na ten temat mogę powiedzieć wiele a nawet bardzo dużo, więc nie zaskakuj mnie statystykami dla pismaków.

  • ~Anetaa 2015-10-27
    20:10:02

    11 0

    pielegniarek nie ma i nie bedzie, strasznie to przykre,ze najczestszym argumentem komentujacych jest haslo,ze jak sie nie podoba , to wyjazd za granice ... juz wystarczajaca liczba naszych pielegniarek pielegnuje zagranicznych pacjentow, te ktore sie kształca, wiaza swoja przyszłość z wyjazdem z naszego kraju, jeśli tego nie widzicie, to bardzo mi Was żal...
    personelu jest coraz mniej, dodatkowej roboty papierkowej coraz wiecej, tyramy nieraz jak woły, to dla NFZ najwazniejszy jest papier, nie pacjent.
    na oddziale 35 osobowym pełnie dyzur jako samodzielna pielegniarka + opiekun medyczny ( 1 ) bo szpital oszczedza tnac nasze etety, jak myslicie, dlaczego za granica pielegniarki ne strajkuja? dlaczego chodza usmiechniete i maja duzo czasu dla pacjentów... mylicie nasze realia z oglupiajacymi programami typu "Pielegniarki "
    niestety Polskie szpitale to nie Lesna Góra... tylko mi nie mowcie, ze na nasze miejsce przyjda inne, chętne... no chyba,ze z Syrii :/

  • ~Anetaa 2015-10-27
    20:11:19

    0 0

    roger, czy Ty czlowieku sugerujesz,ze umieralnosci pacjentów winne sa pielegniarki ???

  • ~roger 2015-10-27
    20:42:37

    7 0

    Anetaa podam Ci przykład nie z opowieści plotek itd tylko jaki przeżyłem sam na swojej skórze. Lipiec 2007 rok rybnicki SW onkologia.
    Mój ojciec, który leżał tam bardzo długo był w o dziwo traktowany na tym samym oddziale w dwojaki sposób. Jedna zmiana robiła wszystko co tylko szło by go ratować a druga wszystko by jak najszybciej się go pozbyć.Dochodziło do bardzo wielu nie miłych sytuacji, aż skończyło się na interwencji u ordynatora a później dyrektora szpitala. Dwa lata później oddział dziecięcy nie wiele inna sytuacja od wspomnianej wcześniej. Szpital w Wodzisławiu urologia przedawkowanie leków doprowadza do częściowego braku wzroku u pacjenta. Szpital w Jastrzębiu, Żorach, Bystrej, Sosnowcu i kilka innych o pikantnych szczegółach nie piszę. Uwierz mi przykłady mogę mnożyć i mnożyć wszystko z dowodami.

  • ~Anetaa 2015-10-27
    20:47:24

    0 6

    dlaczego nie wymieniasz sytuacji, gdzie pielegniarki wielokrotnie uratowały zycie pacjentom?
    wiesz, dzieki takim opiniom i podejsciu do naszej pracy coraz czesciej zaluje, ze wybrałam ten zawód...

  • ~elizabeth 2015-10-27
    21:10:55

    14 0

    Pielęgniarki nie dostaną ani złotówki z obiecanych dodatków! To była tylko kampania PO przed wyborami. Rzucenie idiotycznego Rozporządzenia przez MZ w którym wyraźnie zaznaczono, że dodatki do wynagrodzenia są uzależnione od Dyrekcji Szpitali, w zależności od kondycji finansowej danej placówki. Więc łatwo się domyślić, że nikt w naszym szpitalu nie zobaczy tych dodatków, bo Rybnicki Szpital ma 110 mil zadłużenia.

  • ~xYouStysiAx 2015-10-27
    21:15:23

    4 0

    Dlaczego lekarze tylko rzucą hasło, że będą strajkować i każdy już trzęsie galotami i zaraz podwyżki sypie z rękawa. Czemu w takim wypadku nie działa zasada, że jeśli oni dostali podwyżki to innym też się należą. A tu jedne dziewczyny się odważyły i walczą ostro o to co od kilku lat im było obiecywane to słyszą, że jak im źle to mają za granicę wyjechać. Panie z anestezjologii zrobiły specjalizację, a nikt im za to żadnych bonifikat nie dał mimo podniesienia tak wysoko swoich kwalifikacji. A zrobiły to między innymi dla lepszej, bardziej efektywnej pracy-dla dobra pacjenta pogłębiają swoją wiedzę i umiejętności. A "koleżanki" po fachu zamiast trzymać z nimi murem, żeby pokazać, że pielęgniarki też potrafią i chcą walczyć o swoje to tylko podjudzają wszystkich przeciwko im! Kto im bronił wcześniej wziąć sprawy w swoje ręce? Wolą teraz gadać, że oni swoje podwyżki oddadzą w "dobre ręce pani dyrektor".
    Odnośnie pracy Pań z oddziały anestezjologii. Nikt z nas nie wie jaki kawał dobrej roboty odwalają podczas gdy my smacznie śpimy.Chwała za to, że mamy tam taki wykształcony personel, który zna swoją wartość i w końcu odważył się otworzyć oczy innym. A afisz z paskiem, który widnieje w miejscu strajku to rzeczywista kwota wynagrodzenia pielęgniarki pracującej bez dyżurów. To chyba nie jest wiele więcej niż zarabia ktoś np. w zieleni miejskiej nie ubliżając nikomu oczywiście! Chodzi mi tylko o porównanie odpowiedzialności za pracę oraz wymaganego wykształcenia.
    Trzymam dalej kciuki

  • ~elizabeth 2015-10-27
    21:18:45

    3 0

    Pielęgniarki A i IT w WSS nr 3 w Rybniku, dobrze zdawały sobie z tego sprawę, dlatego ten protest. Jeśli ktoś śledzi ten protest, to dobrze zdaje sobie sprawę, że pielęgniarki już dawno deklarowały zakończenie protestu jeśli dostaną na piśmie Związki, że to co obiecał MZ w rozporządzeni zostanie włączone do wynagrodzenia.

  • ~wzw 2015-10-27
    21:32:29

    4 0

    ~xYouStysiAx po1. niemal na każdym oddziale są pielęgniarki, które mają specjalizację i nie dostały z tego tytułu żadnych dodatkowych pieniędzy. po2.to pielęgniarki anestezologiczne w przeddzień rozmów z dyrekcją odłączyły się od sporu zbiorowego i postanowiły ugrać dla siebie jeszcze więcej. I mają żal, że nie mają w tej kwestii poparcia?!
    ~roger sugerujesz, że śmiertelność w polskich szpitalach jest duża ze względu na błędy pielęgniarek?!

  • ~raffo85 2015-10-27
    21:33:25

    0 2

    400zl na rok nie na miesiąc!!!! Na miesiąc to jakieś 20zl netto!!!

  • ~darekzrybnika 2015-10-27
    23:36:26

    2 0

    Treść porozumienia Zębali
    http://www.porozumieniepoz.pl/userfiles/file/Porozumie_MZ_z_OZZPiP_23092015.pdf

  • ~lukrecja50 2015-10-28
    00:26:06

    5 0

    ~siwy_rybnik - co w dzisiejszych czasach znaczy że pielęgniarki mają podwyżkę zagwarantowaną za kilka lat? Może tam w rzadzie zagwarantują sobie podwyżki diet i wynagrodzeń i wprowadzą je za kilka lat! Może gdyby to nie były pielęgniarki a pielęgniarze czyli faceci to inaczej potoczyły by się rozmowy i pieniądze by się znalazły i o zwolnieniach nie było by mowy. Nierówność jest i będzie. Jeśli ktoś zatrudni na to samo stanowisko faceta i kobietę i ich kwalifikacje są identyczne to i tak kobieta dostanie niższą stawkę, a jeszcze jej dołożą pracy. jak zabraknie np prądu i oboje stoją przy maszynach to na 100% kierownik podejdzie do kobiety i powie że by w tym czasie posprzątała np magazynek, jadalnię czy męska szatnię. A koleś pracujący na maszynie obok będzie podpierał maszynę.Dziewczyny walczą o swoje, a za gwarancję nie kupisz chleba, nie zapłacisz coraz większych rachunków.Oczywiście strajk odbija się na tym,że przekładane są zabiegi, operacje i najbardziej poszkodowany jest pacjent. Ale przecież płacimy składki na służbę zdrowia, więc może trzeba w końcu też coś z tym zrobić i wymagać. Przeciętny Kowalski ile razy choruje w roku i korzysta z wizyty u lekarza ? Trzy, cztery razy ? - a składkę płaci co miesiąc. Idąc prywatnie płacisz i masz, a nie czekasz pół roku.

  • ~Teddy 2015-10-28
    00:32:32

    12 0

    A ja powiem krótko. W 2009 roku piguła ze średnim wykształceniem zarabiała po 15 latach racy ok. 2400 na rękę (w naszym szpitalu) - znam osobiście. Ja obecnie po 20 latach pracy, po wyższych studiach muszę zapier*** za 2200zł i nie mogę ani sobie dorobić dyżurami, ani protestować, a podwyżki nie miałem od 8 lat!! Sorry, ale biorąc pod uwagę (z autopsji) jak opier*** się piguły na niektórych oddziałach, jak zlewają pacjentów, że leżą brudni, w pokrwawionej pościeli bo się nie chciało plastra z gazikiem przyłożyć, jak na prześcieradłach są po operacjach plamy wielkości zeszytów A5 bo nie sprawdziły opatrunków, to przepraszam, za co podwyżki? Ja też chcę choćby 200 zł na rok, a nie mam. Prawidłowa polityka szpitala. Komu się nie podoba - wypad. Może wreszcie naucza się szanować prace, a nie tylko żądać. Jak nie dasz do kieszeni (bo kawa czy bomboniera to już za mało) to zapomnij o należytej opiece. Następnych wypier** doktorków cwaniaków, pracujących na 5 etatach a na oddział przychodzących tylko żeby się wyspać na dyżurze za 24 tys. netto.

  • ~ 2015-10-28
    06:28:40

    4 0

    Dziwię się szerzącej się tu propagandzie na temat obiecanych przez ministra podwyżkom. Otóż prawda jest taka,że mało kto wie,ale to podwyżki średnio 400zł brutto, ale nie miesięcznie, tylko na cały rok !!! czy miesięcznie brutto ok. 33 zł !!!

    Proszę sobie ze zrozumieniem przeczytać tutaj :

    http://www.mz.gov.pl/aktualnosci/minister-zdrowia-podpisal-rozporzadzenie-zapewniajace-podwyzki-pielegniarkom-i-poloznym

    W tym roku nie wypłacono jeszcze ani złotówki ! Jeśli wypłata ma być od września, to na ten rok pielęgniarki otrzymają ok. 132 zł brutto !!!!


    W przypadku tego protestu w Rybniku, pielęgniarki żądały podniesienia dodatku ,który przeciętnie wynosi 250zł brutto,do kwoty 400zł brutto (czyli żądanie kwotowe dotyczyło 150zł brutto podwyżki!!!)i wliczenie go do podstawy.

    Koszt takiej podwyżki dla szpitala jak podała dyrekcja to kwota 9tys. brutto miesięczne !
    (Lekarz za jeden dyżur otrzymuje ok. 1tys. zł)

    Jeśli szpital i marszałek województwa nie potrafią (nie chcą)znaleźć takiej kwoty,to nie ma o czym mówić.

    Szpital rozpoczął nabór na stanowiska pielęgniarskie w sytuacji,kiedy strajk nie stanowił żadnej uciążliwości i wręcza wypowiedzenia jednocześnie prowadząc rekrutację.

    Tą sprawą też zajmie się prokuratura.

    Manager ,który nie potrafi dojść do kompromisu z protestującymi od kilku lat i niemającymi wygórowanych oczekiwań pracownikami, nie powinien piastować takiego stanowiska, a wypowiedzenia wręczane protestującym świadczą dobitnie o arogancji i nieudolności.

  • ~waldus 2015-10-28
    09:17:35

    0 3

    nie ma problemu. jak komus praca w szpitalu nie pasuje to szuka sobie innej lub wyjezdza za granice. na ich miejsce przyjda nastepne albo przyjada ukrainki, beda robic zq 1200zl do reki i jeszcze zadowolone beda.

  • ~waldus 2015-10-28
    09:25:20

    1 0

    genralnie, zamknac nfz i niech sie szpitale prywatyzuja. ludzie sami sie ubezpiecza i pojda tam gdzie opieka bedzia najlepsza. jak ludize beda wiedzieli ue beda musieli zaplacic za szpital, za lekarza, za leki itd to sie 10 razy zastanowia zanim wezma fajke do ust. zaczna sie lepiej odzywiac i wiecej sportu uprawiac ==> zdrowsze spoloeczenstwo. w medycynie chodzi o to zeby ludie byli chorzy zeby pieliegnoiarki i lekarze mieli co robic. proste?

  • ~siwy_rybnik 2015-10-28
    10:48:36

    0 0

    Bez względu na to jak wygląda sytuacja, o jakich faktycznych kwotach podwyżek mówimy itd., dla mnie jedno nie ulega wątpliwości - jeśli działania tych pielęgniarek powoduje szkodę wsród pacjentów, to takie osoby nie są godne wykonywania swojego zawodu. Wiele osób od miesięcy czeka na różne zabiegi, a teraz okazuje się, że terminy nieaktualne. Dla niektórych osób czekanie kolejnych kilka miesięcy, może oznaczać BYĆ albo NIE BYĆ - bez powodu nie poddaje się różnym zabiegom. Podwyżki dla pielęgniarek - TAK, ale ich działanie nie może szkodzić pacjentom. Są pewne zawody, które wymagają odpowiedzialności wobec społeczeństwa. Dotyczy to też pielęgniarek. Np. jeśli policjanci nie będą zadowoleni z swych zarobków, to też ma być akceptowalne to, że nie będą wykonywać swoich obowiązków, tylko głodować? Co wtedy z bezpieczeństwem ludzi? Jeśli pracownicy elektrowni nie będą zadowoleni z swych zarobków, to też zaprzestaną pracy i trzeba będzie ludziom odciąć dostęp do energii na czas protestu? Jeśli pracownik straży granicznej stwierdzi, że za mało zarabia, to normalnym stanem rzeczy będzie to, że zamiast pilnować bezpieczeństwa granic, to zacznie głodować a przez granice z Wschodu będą masowe przechodzić nielegalnie różne osoby? Wiele zawodów to służba i wykonuje się je dla społeczeństwa i najważniejsze jest to by nie szkodzić społeczeństwu. Szpital może mieć rację, że pielęgniarki strajkują nielegalnie,ich działanie naraża na straty zwykłych ludzi. Pielęgniarstwo to służba, nie zawód.

  • ~darekzrybnika 2015-10-28
    11:29:02

    13 0

    Dyrekcja szpitala do wymiany,nieudolny zespół zarządzający szpitalem.

  • ~ 2015-10-28
    12:22:03

    13 0

    Ze zdziwieniem przeczytałem, że w tym szpitalu są wykonywane zabiegi kardiochirurgiczne. Przecież w Orzepowicach nie ma oddziału kardiochirurgii. Jeśli taką wiadomość przekazał redakcji rzecznik szpitala, to natychmiast powinien zostać odwołany, bo nie wie, jakimi oddziałami dysponuje szpital. Z tego, co wiem, to w szpitalu wykonuje się zabiegi kardiologii inwazyjnej w pracowni hemodynamiki (koronarografia i angioplastyka wieńcowa), ale to nie jest kardiochirurgia. Na zabiegi kardiochirurgiczne pacjenci są wysyłani do Ochojca lub Zabrza. Jeśli mylę się, to proszę o sprostowanie przez kogoś, kto jest dobrze zorientowany.

  • ~Arteks 2015-10-28
    12:23:34

    0 8

    @don Tytus - na pewno rzecznik ma większą wiedzą od ciebie. ;)

  • ~ 2015-10-28
    13:31:06

    9 0

    Zgadzam się, ale chętnie spotkam się z nim w szpitalu i niech pokaże mi oddział kardiochirurgii.

  • ~Joshua23 2015-10-29
    08:10:19

    4 0

    do siwy_rybnik, jeżeli moja żona taką podwyżkę dostanie jak piszesz, to możesz być pewny że będziesz pierwszą osobą która się o tym dowie, a narazie nie piernicz głupot.

  • ~instrumentariuszka 2015-10-31
    09:45:13

    1 0

    dyrekcja przed upływem 2015 nie ma zamiaru wypłacać żadnycpieniędzy

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5449