zamknij

Wiadomości

Jutro zamykają wiadukt na Chwałowickiej. Przypominamy o objazdach!

2018-01-25, Autor: bf

Przypominamy, że jutro (26 stycznia) nie przejedziemy już pod wiaduktem na ul. Chwałowickiej. Obiekt zostanie zamknięty na kilka miesięcy z powodu remontu. Pamiętacie, jakimi objazdami trzeba się kierować, by dotrzeć do centrum? Nie? Sprawdźcie teraz.

Jak mówi nam Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK, szeroki zakres prac na obiekcie nad ul. Chwałowicką, zapewniającym przejazd po sześciu torach, wymaga specjalnej organizacji ruchu kolejowego i drogowego. Obejmuje wymianę przęseł, wzmocnienie podpór oraz wymianę sześciu torów i sieci trakcyjnej. Prace podzielono na etapy, obejmujące kolejno dwie części wiaduktu.

Reklama

- Remont wiaduktu zakończy się w sierpniu 2018 roku. Pierwszy etap prac i związane z nim zamknięcia drogi pod obiektem potrwają do końca marca. Następny etap prac rozpocznie się w maju i potrwa do sierpnia. W pierwszym etapie od strony dzielnicy południowej zdemontowane zostaną 3 tory i stalowe konstrukcje wiaduktu. Następnie wykonany zostanie remont i wzmocnienie podpór. Na tak przygotowanym obiekcie, będzie montaż i scalenie nowej konstrukcji. Wykonane będą nowe powłoki antykorozyjne elementów stalowych i podpór. Po tych pracach zostaną ułożone nowe tory i podłączona sieć trakcyjną. Prace przejdą na kolejną część obiektu – wyjaśnia po kolei Jacek Karniewski.

Od piątku 26 stycznia, w uzgodnieniu z Urzędem Miasta w Rybniku, droga pod wiaduktem nad ul. Chwałowicką zostanie zamknięta. Jest wyznaczony objazd dla samochodów oraz dojście dla pieszych. Zachowane jest przejście przez teren budowy, w asyście pracownika budowy, dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Prace są skoordynowane z budową drogi Rybnik – Żory.  

Na czas zamknięcia obowiązywać będą następujące objazdy:

- Objazd Centrum: rondo Kamyczek, ulica Chwałowicką (DW 929), ulicą Świerklańską (DW 929), ulicą Prostą (DW 929), do ulicy Żorskiej (DW 935),

- Objazd Wodzisław Śląski, Racibórz: rondo Kamyczek, ulicą Chwałowicką (DW 929), ulicą 1 Maja (DW 929), ulicą Śląską, do ulicy Wodzisławskiej (DK 78),

- Objazd Świerklany, dz. Chwałowice: rondo Chwałowickie, ul. Obwiednia Południowa, rondo Północno – Irlandzkie, ul. Wodzisławską (DK 78), ul. Śląską, do ul. 1 Maja (DW 929),

- Objazd Żory, Katowice (dla poj. do 3,5t): rondo Chwałowickie, ul. 3 Maja, ul. Piłsudskiego, ul. Kościuszki, Powstańców Śl., rondo Powstańców Śląskich,

- Objazd Żory, Katowice (dla poj. powyżej 3,5t): Rondo Chwałowickie, ul. Obwiednia Południowa przez rondo Północno–Irlandzkie, rondo Lievin, ul. Raciborską (DW 935), do ulicy Kotucza (DW 935, DK 78).

Dodatkowo na czas remontu wiaduktu, na ulicy Parkowej zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy z wjazdem od ulicy Chwałowickiej na wysokości Parku Kozie Góry.

Ruch pieszych podczas całkowitego zamknięcia będzie możliwy wyłącznie przejściem podziemnym pod dworcem PKP.

Komunikacja miejska

- Na czas zamknięcia wiaduktu zmienione zostaną trasy autobusów komunikacji miejskiej kursujących na liniach: 5, 13, 22, 23, 26, 27, 29, 30, 31, 32, 33, 49, 49A.

- Obecny przystanek Rybnik Meksyk Kamyczek w kierunku centrum będzie przystankiem obsługiwanym w kierunku Chwałowic. Dodatkowy przystanek zostanie usytuowany w obrębie Ronda Kamyczek dla autobusów jadących w kierunku centrum.

- Przystanek Rybnik Śródmieście Policja nie będzie obsługiwany przez linie 23, 26, 27, 29, 30, 31, 32, 33, 49. Zaś przystanek Rybnik Meksyk Budowlanka nie będzie obsługiwany przez linię 49. Z kolei linia 49A na czas zamknięcia ul. Chwałowickiej zostanie zawieszona.

Zmiany tras - w stronę Chwałowic:

- Od przystanku Rybnik Śródmieście Sąd autobusy linii 26, 27, 29, 31, 33 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Śródmieście Dworzec Kolejowy
Rybnik Śródmieście Kościuszki
Rybnik Śródmieście Bazylika
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Meksyk Kamyczek
Rybnik Meksyk Park

- Od przystanku Rybnik Śródmieście Sąd autobusy linii 30 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Śródmieście Dworzec Kolejowy
Rybnik Śródmieście Kościuszki
Rybnik Śródmieście Bazylika
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Meksyk Budowlanka

- Od przystanku Rybnik Śródmieście Sąd autobusy linii 49 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Śródmieście Dworzec Kolejowy
Rybnik Śródmieście Kościuszki
Rybnik Śródmieście Bazylika
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Meksyk Tkoczów

- Od przystanku Rybnik Północ Rondo Gliwickie autobusy linii 23 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Śródmieście Plac Wolności
Rybnik Śródmieście 3 Maja
Rybnik Śródmieście Dworzec Kolejowy
Rybnik Śródmieście Kościuszki
Rybnik Śródmieście Bazylika
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Meksyk Kamyczek
Rybnik Meksyk Park

- Od przystanku Rybnik Śródmieście 3 Maja autobusy linii 22, 23, 32 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Śródmieście Dworzec Kolejowy
Rybnik Śródmieście Kościuszki
Rybnik Śródmieście Bazylika
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Meksyk Kamyczek
Rybnik Meksyk Park

Zmiany tras - w stronę centrum Rybnika:

- Od przystanku Rybnik Meksyk Park autobusy linii 26, 27, 29, 31, 33 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Meksyk Kamyczek (przystanek tymczasowy)
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Żorska
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Śródmieście Bazylika
Rybnik Śródmieście Chrobrego
Rybnik Śródmieście Sąd

- Od przystanku Rybnik Meksyk Park autobusy linii 5, 13 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Meksyk Kamyczek (przystanek tymczasowy)
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Żorska
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Śródmieście Bazylika
Rybnik Śródmieście Chrobrego

- Od przystanku Rybnik Meksyk Budowlanka autobusy linii 30 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Żorska
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Śródmieście Bazylika
Rybnik Śródmieście Chrobrego
Rybnik Śródmieście Sąd

- Od przystanku Rybnik Meksyk Tkoczów autobusy linii 49 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Żorska
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Śródmieście Bazylika
Rybnik Śródmieście Chrobrego
Rybnik Śródmieście Sąd

- Od przystanku Rybnik Meksyk Park autobusy linii 23 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Meksyk Kamyczek (przystanek tymczasowy)
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Żorska
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Śródmieście Piasta

Konieczność pokonania dodatkowej trasy wpłynie znacząco na zmianę godzin odjazdu poszczególnych linii. Dlatego też na każdym z planowanych etapów robót przewiduje się okres, w którym pod remontowanym wiaduktem będzie dopuszczony ruch tylko dla autobusów (z wykorzystaniem sygnalizacji świetlnej wahadłowej). O szczegółach informować będziemy na bieżąco.

Oceń publikację: + 1 + 12 - 1 - 29

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (38):
  • ~Natalka616 2018-01-25 10:33:08

    To będzie porażka, a zapewne jak remont się skończy tiry i tak będą się blokować pod tym mostem.

    60 17
  • ~MaciejK 2018-01-25 10:42:10

    Niedopuszczalne, że UM się na to zgodził nie wyznaczając drogi tymczasowej alternatywnej. Skandal i chamstwo

    74 21
  • ~marwal 2018-01-25 11:16:31

    Zastanawiam się, czy skoro wiadukt stoi już tyle lat to taki generalny remont nie mógł poczekać jeszcze ze 2 lata gdy ma zostać oddana do użytku droga Pszczyna-Racibórz na odcinki Chwałowicka-Wodzisławska. Wtedy na pewno nie byłoby tak tragicznie, a tak przez pół roku Rybnik będzie stać w gigantycznych korkach na Żorskiej i Wodzisławskiej.

    75 12
  • ~polk 2018-01-25 11:16:47

    @Natalka616 to nie wina mostu tylko kierowców tirów, którzy mimo znaków pchają się pod most, bo a nóż się uda. Twój argument to jakieś nieporozumienie. To nie wina konia jak się wóz wywróci.
    @MaciejK co znaczy "wyznaczając drogi alternatywnej" Masz wyznaczony objazd więc o co Ci chodzi?

    26 29
  • ~akronaut 2018-01-25 11:24:41

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    2 0
  • ~Arteks 2018-01-25 11:29:36

    @marwal - nie mógł czekać bo mieszkańcy którzy chodzą pod tym wiaduktem często skarżyli się w UM, że wiadukt jest w kiepskim stanie, często kapie tam na głowę, a w zimie zdarzają się lodowe nacieki. Nie mógł też czekać skoro PKP dostało dotację na rewitalizację konkretnego ciągu przewozowego Kędzierzyn/Racibórz-Rybnik-Chybie/Bielsko/Oświęcim z ogromnymi środkami unijnymi które są do wykorzystania, a wiadukt pełni bardzo istotną rolę w obsłudze kilku linii kolejowych i w tranzycie ładunków oraz pasażerów. @MaciejK - są drogi alternatywne - Wodzisławska i Żorska, dla pieszych - przejście pod stacją. @Natalka616 - a sprawiałoby ci to jakąś przyjemność aby jeszcze więcej tirów było w tej okolicy? Bo mi nie. Tiry powinny być spychane jak najdalej od centrum, a taki wiadukt pełni doskonałą zaporę przed nimi.

    29 62
  • ~MaciejK 2018-01-25 11:49:27

    Tymczasowa alternatywna - zamiast Chwalowickiej. Objazdy wyznaczono drogami i tak istniejącymi i uzywanymi także teraz i nawet bez tego całego OGROMNEGO ruchu z Chwałowickiej są zakorkowane. Rozumiem, że mieszkańcy musza sobie poradzić, niech traca czas, pieniądze, niech się spóźniają do szkół i zakładów pracy. Niech starsze osoby, matki z dziećmi w wózkach męczą się chodząc pod PKP, a niepełnosprawni ruchowo niech w ogóle siedzą na tym Meksyku. Przeżyjemy. Tylko niech mi nikt nie mówi, że Urzad mojego Miasta nie ma mnie w d....

    53 16
  • ~Henryk Adamczyk 2018-01-25 11:52:05

    ~Arteks
    jak słyszę :
    rewitalizacja , środki unijne , PKP dostało dotację .
    To mi się włos na głowie jeży .

    57 16
  • ~polk 2018-01-25 12:12:07

    @MaciejK Jakbyś przeczytał tekst ze zrozumieniem to byś głupot nie pisał! Wyraźnie jest napisane,cytuję: "Zachowane jest przejście przez teren budowy, w asyście pracownika budowy, dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się."
    Czyli rozumiem, że dla Ciebie "tymczasowa alternatywna" to nowa droga, którą miasto miało zbudować na czas remontu??? Jeśli tak to podaj jeszcze możliwość bo nie wiem czy górą po nasypie czy mieli drążyć tunel pod nim, czy może jeszcze co innego.

    23 9
  • ~ 2018-01-25 12:45:33

    Ciekawe, ile "miasta" stanie w korku... generalnie, to przejazd przez Rybnik przypomina coraz bardziej przeprawę przez Wrocław - od pl. Grunwaldzkiego do Partynic i dalej na A4 trwało to prawie godzinę.

    Jak faktycznie powrót do Rybnika wydłuży mi się, to chyba serio przesiądę się na pociąg :))) Jak bum-cyk :)))

    30 2
  • ~Mariusz Niżyniec 2018-01-25 15:57:39

    Powiedzcie mi, co za "megamózg" z UM wymyślił, aby autobusy komunikacji miejskiej od Kamyczka gnały objazdem na około przez Żorską?? To przecież totalny kretynizm! Te autobusy dopiero utkną w korku. Moim zdaniem lepiej byłoby, gdyby autobus kończył kurs na Kamyczku, a po drugiej stronie czekał na przesiadających się pasażerów drugi autobus tej samej linii. Mógłby czekać np. przy dawnym PKS-ie albo na przystanku w pobliżu dworca PKP. Ileż to zajmie ludziom przejście tunelem na drugą stronę? Maksymalnie 3 minuty, jak ktoś idzie bardzo wolno. Kto chce, może iść pieszo do centrum Rybnika, kto chce jechać dalej - idzie na skomunikowany autobus na drugą stronę. Czyż wtedy autobus nie byłby efektywniejszy i bardziej atrakcyjny od samochodu, stojącego w korku na Żorskiej?

    57 5
  • ~MaciejK 2018-01-25 16:25:45

    Polk, tsk, ovzywiscie. Miasto dbajace o mieszkancow, widzac jak bardzo potrzebna i uczeszczana jest Chwalowicka, a pozostale i tak zakorkowane, zbudowalovy cos tymczasowego (np przejazd przez tory gdzies miedzy Kolejowa a Chrobrego, madre mozgi by cos wymyslily - gdyby dbali o ludzi powtarzam). Albo tunel na stale-jak najbardziej. Nie musisz tak bronic tego zlego rozwiazania (a wlasciwie braku rozwiazania). * co do starszej osoby, to moze nie masz kontaktu, ale wierz mi, ze schody - rowniez w "asyscie robotnika" sa problemem. Moze sie przekonasz jak sam bedziesz stary

    16 7
  • ~polk 2018-01-25 16:53:33

    @MaciejK może najwyższy czas wrócić do szkoły by zgłębić, jakże zapomnianą już przez wielu, sztukę czytanie ze zrozumieniem???
    Zatem jeszcze raz, przeczytaj uważnie to zdanie: "Zachowane jest przejście przez teren budowy, w asyście pracownika budowy, dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się." Nawet dla Ciebie i całej reszty osób, które nie wiedzą co czytają, redakcja zamieściła artykuł z łopatologicznym wyjaśnieniem.
    Pomysł na budowę tunelu, przejazdu na czas remontu, przemilczę.

    8 12
  • ~akronaut 2018-01-25 17:50:16

    Bez podawania linku:
    proszę znaleźć materiał na innych portalach dotyczący budowy stacji kolejowej w 9h. W Chinach takie rzeczy.

    16 0
  • ~czeski1 2018-01-25 18:03:40

    SKANDAL: niech Redakcja stoi tam od 6.00 do 22.00 i liczy ile będą "pracować"; SKANDAL

    24 3
  • ~MaciejK 2018-01-25 19:17:04

    a, przemilcz, przemilcz, polk. Tak właśnie jak Prezydent Mojego miasta przemilczał całą tę sprawę. Zezwolił na odcięcie tak ważnej drogi nie dając nic w zamian, nie pomagając ludziom w żaden sposób (bo to, że mogę jeździć po drogach, po których i tak mogłem jeździć, tylko teraz będzie 2 razy tłoczniej, to żaden dar nie jest).

    26 5
  • ~Arteks 2018-01-25 19:27:52

    @MaciejK - przeginasz z tymi pretensjami. W czasach Fudalego PKP PLK od nowa budowała wiadukt nad Zebrzydowicką oraz słynny "łuk Langera" nad Mikołowską i też miasto nie miało nic do gadki. Transport szynowy ma przywilej pierwszeństwa nie tylko na przejazdach ale także w remontach i modernizacjach. Cieszy mnie to, że znaleziono kompromis jeśli chodzi o przemieszczanie się osób niepełnosprawnych których mają pod wiaduktem przeprowadzać pracownicy budowlani. Reszta przeżyje - tak jak wszystkie zamknięcia i remonty. Ten uzasadniony strach przed tym remontem dowodzi tylko jak bardzo niezdrowym jest uzależnianie transportu prawie wyłącznie od aut co niestety preferowały władze Rybnika po 1990 roku. @Mariusz Niżyniec - bardzo dobry pomysł. Też bym wprowadził taką linię wahadłową. Ponieważ ruch będzie skierowany na przepełnione: Wodzisławską i Żorską - wszystkie autobusy będą stać w korkach razem z autami poza odcinkiem ul. Chwałowickiej która opustoszeje. Też bym uruchomił takie wahadła. Z pozytywów dla mnie jest nowy przystanek przy Kamyczku (od drugiej strony) i żółte wydruki rozkładów linii objazdowych na przystankach. Nareszcie ZTZ odróżnia linie stałe od objazdowych i wielu osobom będzie łatwiej odszukać.

    10 36
  • ~polk 2018-01-25 21:15:09

    @Mariusz Niżyniec i @Arteks nie wiem czy pamiętacie ale kiedyś już takie coś funkcjonowało tylko nie pamiętam czy to było przy budowie ronda przy KBO czy jakiegoś remontu drogi. Było to z 20 może więcej lat temu i z tego co pamiętam nie sprawdziło się to zbytnio. Często zdarzało się, że jak jeden bus się spóźniał to drugi za mostem nie czekał, tylko odjeżdżał.
    @MaciejK jak ty sobie to wyobrażasz, przy każdym remoncie drogi mają budować inną drogę? A po remoncie co? Rozbierać ją? Zostawić? A co z kosztami? Jak wyglądało by miasto jak przy każdym remoncie zamiast wytyczać objazdy budowano by nową drogę? Ale lepiej rzucić bezsensowny pomysl niż pomyśleć.

    7 11
  • ~ 2018-01-25 22:06:03

    Polk, co ty tak bronisz wlasna piersia niefrasobliwosci Wlodarzy? Moze sam do tego przylozyles reke? I zaloze sie, ze nie mieszkasz "za koleja", wiec problem cie nie dotyczy , a cudza rana nie boli, no nie? Sądząc po oblozeniu Chwalowickiej, to inne polaczenie (bezposrednie! A nie przez Bazylike czy Radoszowy) jest od dawna potrzebne, a na czas remontu NIEZBEDNE. No ale co to obchodzi tych, ktorych to nie dotyczy... Tylko ze nie na to glosuje w wyborach, zeby wladze interesowaly sie tylko wlasnym interesem

    13 2
  • ~ursus 2018-01-25 22:15:37

    ~polk ja z kolei pamiętam remont wiaduktu nad linią kolei piaskowej na Mikołowskiej w lesie , było to na początku lat 90, autobus przyjeżdżał, ludzie wysiadali i przechodzili prowizorycznym przejściem, wsiadali do następnego autobusu który dopiero wtedy odjeżdżał i jechali dalej, co w tym niezwykłego ?
    pytasz "przy każdym remoncie drogi mają budować inną drogę?"przy każdym nie, ale tutaj jeszcze jedna możliwość przejazdu przydała by się, bo tory dzielą miasto jak rzeka

    14 0
  • ~polk 2018-01-25 22:21:23

    Gdzie Ty widzisz/czytasz, że ja bronię tego pomysłu? Myślę racjonalnie.
    Nawet gdyby miało być tak jak tu fantaści piszą, że powstała by inna droga, tunel, cokolwiek, to też ją trzeba wybudować. Wtedy też były by utrudnienia i też byłyby korki, nie wspominając już o pieniądzach niepotrzebnie wydanych.

    1 8
  • ~Arteks 2018-01-26 00:05:43

    @ursus - kiedyś uknułem takie sformułowanie, że nasze miasto jest podzielone torami jak rzeką, od pewnego czasu inne osoby zaczęły to powielać, w tym ty - co mi nie przeszkadza. ;) Chyba było to w czasach kiedy przekonywałem do sensowności budowy drogi P-R (było sporo osób które przeciwstawiały się tej inwestycji). Zwracałem uwagę, że poza tymi zaletami tej inwestycji o jakich mówiły władze miasta - jednym z najważniejszych argumentów za tą drogą było to, że będzie kolejną przeprawą nad torami. Obecnie aż przez ok. 4 km miasto jest podzielone na pół. Nie ma nawet kładek dla pieszych.

    5 17
  • ~Arteks 2018-01-26 00:09:54

    @polk - nie przejmuj się ludźmi którzy chcieliby "mieć ciastko i zjeść ciastko". Oni i tak niczego nie zrozumieją. Wygodniccy kierowcy chcieliby mieć idealne warunki do jazdy nie zastanawiając się nad potrzebą remontów, zamknięć, objazdów itd. Zamiast docenić fakt, że za jakiś czas będą mogli jeździć pod pewnie lepiej oświetlonym i odnowionym wiadukcie który już nie będzie wyglądać tak jakby coś miał spaść w każdej chwili na pojazd.

    5 29
  • ~marys76 2018-01-26 07:19:47

    I jak sytuacja po zamknięciu przejazdu?

    5 0
  • ~elmo 2018-01-26 08:41:20

    No i zaczęło się... Korek az do Policji w kierunku Bazyliki...szerokosci

    21 0
  • ~martin75fm 2018-01-26 14:04:44

    Cisza i spokój na rondzie Kamyczek, na Świerklańskiej czasem przejedzie jakieś auto. Takiego spokoju to tu nie było nawet w niedzielę :)

    11 7
  • ~ 2018-01-26 16:00:17

    No, gratulacje. Całe śródmieście stoi, główne i boczne drogi. Nic ni da się ano objechać ani ominąć. Pozdro z korka na Piasta :-D

    21 2
  • ~ 2018-01-26 16:27:15

    Na Chrobrego korek w nieskonczonosc.

    21 0
  • ~ 2018-01-26 16:27:57

    Po feriach miasto bedzie sparalizowane. Gratulacje, Panie Prezydencie

    25 6
  • ~ 2018-01-26 16:29:26

    Po feriach miasto bedzie sparalizowane. Gratulacje, Panie Prezydencie

    29 8
  • ~Arteks 2018-01-26 20:55:55

    @marys76 - z jednej strony oczywiście większe korki - szczególnie w okolicy Ronda z kulkami, na Żorskiej, Brzezińskiej, Kościuszki. Ale są też miejsca które się całkowicie odkorkowały. :) Np. Miejska, Reymonta, Pl. Armii Krakowej, 3 Maja... Coś za coś... ;)

    6 37
  • ~hajdamen 2018-01-27 08:36:02

    @arteks masz racje pewne drogi w Rybniku były nadzwyaj puste np drogi w pobliżu remontowanego wiaduktu i pod samym wiaduktem. Natomiast pozostała część Rybnika była sparaliżowana przez wiele godzin. Dlaczego objazdy są poprowadzone już i tak zakorkowanymi drogami, dlaczego PKP w ramach projektu nie postarala się wykonać alternatywnego przejazdu przez tory.

    8 1
  • ~Tadeusz Kiełkowski 2018-01-27 10:34:29

    Blachosmrodziaże będą mieli kłopot.

    5 9
  • ~ursus 2018-01-27 12:08:12

    zwolennicy autobusów też, stojąc w tych samych korkach

    10 0
  • ~MaciejK 2018-01-27 17:41:10

    Hajdamen - zadajesz pytanie, jakbyś żył w mieście, w którym się dba o mieszkańców... Meksyk został odcięty od normalnego funkcjonowania. A na co dzień (już będzie widac od najbliższego poniedziałku, a od poniedziałku 12go w pełnej krasie) ucierpią wszyscy. I to nie jest problem kwadransa, tylko prawie godziny. Będzie to miało nie tylko drobne konsekwencje typu dziecko spóźnione do szkoły,ale także poważne - zawodowe, zdrowotne, ekonomiczne. Przypłacimy nie tylko kieszeniami i nerwami. Dziwię się Prezydentowi Miasta, że wziął na siebie taką odpowiedzialność, moje sumienie by mi na to nie pozwoliło. W każdym razie ten pan już 7 głosów z mojej rodziny i co najmniej 15 spośród znajomych, podczas wyborów nie otrzyma. Ale co z tego - nic nie zwróci kosztów (niekoniecznie materialnych), jakie poniesiemy z kompletnego braku rozsądku z tej sprawie u władz miasta :(

    13 4
  • ~Arteks 2018-01-27 20:44:09

    @MaciejK - ale jaką widziałbyś alternatywę? Chciałbyś wydać ileś milionów z budżetu miasta na nowy tunel lub nowy wiadukt? Wiesz ile trwa dogadywanie się, projekt i przetarg związany z krótkim i wąskim przepustem na Paruszowcu? Chyba z 3 lata. Myślę, że taki tunel pod stacją czy nowy wiadukt mógłby powstać w 5-6 lat (biorąc pod uwagę wykupy gruntów). Zamiast histeryzować, zaproponujesz w którym miejscu i przez czyj teren? W podobnej sytuacji został postawiony prezydent Fudali kiedy PKP remontowała wiadukt nad Zebrzydowicką i budowała nowy nad Mikołowską. Pamiętam, że dodatkowo zbiegło się to z remontami dróg. Co w takiej sytuacji byś zrobił na miejscu prezydentów bo ja zrobiłbym to samo co oni czyli co najwyżej poprosił aby nie było to robione w grudniu - co w szczególny sposób zaszkodziłoby przedsiębiorcom i miastu. A ty? Poskarżyłbyś się do premiera na kolej? To jakieś szaleństwo. Przecież dla wszystkich w tym kraju i EU transport jest priorytetem - dla naszych kopalń czy elektrowni, to kolej jest podstawą, a nie drogi. W przypadku dróg - można znaleźć objazd, w przypadku kolei uszkodzenie tego wiaduktu to paraliż kolejowy dla całego Śląska, górnictwa i energetyki. W interesie państwa i miasta jest to aby mosty i wiadukty były w takim stanie aby nie stanowiły zagrożenia dla użytkowników - zarówno dla kolei, kierowców czy pieszych. To co piszesz jest kompletnie niedorzeczne. @hajdamen - obawiałem się, że będzie gorzej. Miejska, Piłsudskiego (obok WKU), 3 Maja, Prosta, Chwałowicka, Pl. Armii Krajowej, Reymonta były wyraźnie pustsze niż chociażby dzień wcześniej kiedy wiadukt był jeszcze przejezdny. Wiem bo to z ciekawości przetestowałem wczoraj w godzinach szczytu. Gorzej było tylko na Żorskiej, Brzezińskiej, Kościuszki i Piasta. Na Wodzisławskiej tak jak zawsze - bez większych różnic. :) @ursus - to prawda ale gdyby aut było mniej na drogach tak jak chociażby jeszcze z 15 lat temu, autobus nie stałby w korku, a jeden mógłby zastąpić 50-100 aut. Warto rozważyć wprowadzenie bus-pasów na niektórych odcinkach jednokierunkowych, dwupasmowych. Bardzo ważne dla Rybnika jest zakończenie wszystkich remontów ze strony PKP i lepsze wykorzystanie kolei w przyszłości. Nowo powstała metropolia GOP już zapowiedziała, że będzie współfinansować przewozy kolejowe aby zmniejszyć ruch indywidualny w miastach. U nas pierwszą "jaskółką" może być kolej aglo Rybnik-Wodzisław. Od czegoś trzeba zacząć.

    5 17
  • ~ 2018-01-27 23:21:54

    Nie można winić ani prezydenta ani urzędników miejskich za to, że PKP PLK do tego tak podchodzi. Rybnik jest podzielony szlakiem kolejowym a układ dróg (nie zawsze korzystny...) nie powstał wczoraj.

    Co nie zmienia faktu, że jak już jeżdżę gdzieś, to wjazd do miasta nie korkuje się tylko chyba od strony Gliwickiej... Albo wracać musiałbym o 12.00... Z A1 nie ma znaczenia, czy jadę Mikolowska czy Zorską.

    9 1
  • ~Arteks 2018-08-14 23:35:14

    Dzisiaj w Genui doszło do tragedii polegającej na zawaleniu się wiaduktu drogowego. Nie pierwszy to raz kiedy wali się jakiś wiadukt lub most ze zwykłej starości lub przeciążenia. Chciałbym zwrócić uwagę na to bo jeszcze nie tak dawno wiele osób miało pretensje do całego świata o to, że PKP remontuje swój wiadukt nad Chwałowickiej, a władze miasta musiały się na to zgodzić. Remont minął w miarę szybko, a najważniejsze, że przez kolejnych kilka dekad będziemy mieli bezpieczny obiekt na styku kolejowo-drogowym. Warto dbać o takie obiekty!

    0 1

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy liczysz na wysoką emeryturę?




Oddanych głosów: 793