zamknij

Wiadomości

Komendanci na wylocie

2007-06-21, Autor: 
Prezydent Rybnika w końcu zdecydował się na porządki w rybnickiej straży miejskiej. Wkrótce straż formalnie przestanie istnieć.

Reklama

Wszystko wskazuje na to, że 

wkrótce straż miejska zostanie

wyłączona ze struktur Urzędu

Miasta Rybnika.

Straż miejska w Rybniku nie cieszy się dobrą opinią. Mimo tego, że w rybnickim sądzie od dłuższego czasu toczy się proces o przekroczenie uprawnień służbowych (m.in. spalenie notatników służbowych) przez komendanta Ryszarda S. i jego zastępcę Andrzeja L., prezydent Adam Fudali nie decydował się na ich odwołanie.


Na reakcję prezydenta musieliśmy czekać dopiero do publikacji „Rybnika po godzinach”. Przed trzema tygodniami gazeta ujawniła, że rybniccy strażnicy co tydzień urządzają sobie zakrapiane imprezy nad Zalewem Rybnickim, na które to komendanci i szeregowi pracownicy dowożeni są służbowymi samochodami. Okazało się również, że zastępca komendanta Andrzej L. używa służbowego telefonu do celów własnej działalności gospodarczej (szkoła nauki jazdy).


Zaraz po tym prezydent zapowiedział wszczęcie postępowania dyscyplinarnego w stosunku do komendantów. Jednak ich odwołanie nie jest sprawą prostą, bo obaj są urzędnikami mianowanymi. Wczoraj rybnicki magistrat poinformował o jeszcze innym rozwiązaniu. - Prezydent Rybnika Adam Fudali podjął decyzję o rozwiązaniu Straży Miejskiej, funkcjonującej dotychczas jako jednostka organizacji wewnętrznej urzędu miasta. W zamian chce utworzyć miejską jednostkę budżetową pod nazwą „Straż Miejska” - informuje Krzysztof Jaroch – rzecznik prasowy prezydenta Rybnika.


Jednostka ta, wyodrębniona organizacyjnie i finansowo, przejęłaby zadania realizowane dotychczas w urzędzie miasta. - Utworzenie Straży Miejskiej jako samodzielnej, umundurowanej formacji pozwoli jej na sprawniejsze podejmowanie działań, mających na celu ochronę porządku publicznego na terenie miasta – argumentuje rzecznik.


Z prośbą o opinię w sprawie zmiany formuły funkcjonowania rybnickiej Straży Miejskiej, prezydent Rybnika wystąpił do insp. Arkadiusza Pawełczyka, Komendanta Wojewódzkiego Policji w Katowicach. Komendant wojewódzki ma również wydać opinię w sprawie odwołania ze stanowiska dotychczasowego komendanta Straży Miejskiej w Rybniku i powołania na stanowisko - z dniem 25 czerwca br. - Pełnomocnika ds. Reorganizacji Straży Miejskiej, z zakresem obowiązków obejmującym kierowanie Strażą Miejską.


Projekt uchwały rady miasta w sprawie reorganizacji straży miejskiej ma zostać przedłożony radnym na najbliższej sesji, w środę 27 czerwca br. Jednostka budżetowa miałaby powstać z dniem 24 września br. - Wielokrotnie wskazywaliśmy, że w rybnickiej straży miejskiej źle się dzieje. Dlatego poprzemy projekt prezydenta – mówi Piotr Kuczera – szef opozycyjnego klubu radnych Platformy Obywatelskiej. - Powołanie straży miejskiej w nowej strukturze jest rozwiązaniem kontrowersyjnym, ale jeśli to jedyny sposób na odwołanie obecnego kierownictwa, to jesteśmy „za”.


Po przyjęciu wspomnianej uchwały przez Radę Miasta Rybnika, wszyscy pracownicy Straży Miejskiej w Rybniku, łącznie z dotychczasowym komendantem, otrzymają wypowiedzenie umowy o pracę. Jak tłumaczy rzecznik rybnickiego magistratu, do czasu powołania nowej straży dotychczasowi pracownicy w okresie przejściowym przejdą weryfikację. - Dobrzy pracownicy nie mają czego obawiać – zapewnia Jaroch.


Obawy co do weryfikacji strażników ma opozycja. - Będziemy na ten temat rozmawiać jeszcze z prezydentem. Nie chcemy, aby wylano dziecko z kąpielą, bo obecnie w straży pracuje wielu dobrych, młodych pracowników – zapowiada radny Kuczera.

 

Wacław Wrana

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (36):
  • ~ 2007-06-21
    10:43:10

    0 0

    "Utworzenie Straży Miejskiej jako samodzielnej, umundurowanej formacji pozwoli jej na sprawniejsze podejmowanie działań, mających na celu ochronę porządku publicznego na terenie miasta" ...bardzo dobry pomysł! Zgadzam się w zupełności. Straż Miejska jest bardzo potrzebna w mieście. W tym przypadku zmiany są konieczne.

  • ~kasiam 2007-06-21
    13:04:14

    0 0

    Kto teraz przeszkadzał Strażnikom Miejskim w sprawniejszym podejmowaniu działań? Czy zwiekszy się teraz poprzez powołanie nowego podmiotu ilośc strażników w dzielnicach? Obecnie pracuje w starży wielu dobrych, młodych pracowników, ok?ale co z tymi którzy są starsi , mają pare lub kilkanaście lat do emerytury? też sa dobrymi pracownikami ale jeżeli nie będzie dla nich miejsca gdzie znajda pracę?

    A kto poniesie koszty likwidacji z odprawami pracownikow i koszty nowego pewnie drozszego podmiotu?Oczywiscie my mieszkancy.I tak mamy 21wieki nowoczesne sposoby zarządzania organizacją-zlikwidowac,odsunąć od siebie i przenieść odpowiedzialnosc na kogość innego !!!!!

  • ~kasiam 2007-06-21
    14:09:09

    0 0

    Kto teraz przeszkadzał Strażnikom Miejskim w sprawniejszym podejmowaniu działań? Czy zwiekszy się teraz poprzez powołanie nowego podmiotu ilośc strażników w dzielnicach? Obecnie pracuje w starży wielu dobrych, młodych pracowników, ok?ale co z tymi którzy są starsi , mają pare lub kilkanaście lat do emerytury? też sa dobrymi pracownikami ale jeżeli nie będzie dla nich miejsca gdzie znajda pracę?

    A kto poniesie koszty likwidacji z odprawami pracownikow i koszty nowego pewnie drozszego podmiotu?Oczywiscie my mieszkancy.I tak mamy 21wieki nowoczesne sposoby zarządzania organizacją-zlikwidowac,odsunąć od siebie i przenieść odpowiedzialnosc na kogość innego !!!!!

  • ~ 2007-06-21
    21:11:58

    0 0

    Może tak straż miejska z Rybnika pochwali się efektami swojej pracy? A potem zaczniemy dyskutować czy jej finansowanie ma jakikolwiek sens? Moim zdaniem nie ma.

  • ~apurocs 2007-06-21
    21:32:51

    0 0

    Ja jestem za tym aby całkiem zlikwidować straż miejska, a pieniądze które były przekazywane straży miejskiej przeznaczyć dla policji bo jedyne co umieją robić to wlepiać mandaty za złe parkowanie.

  • ~woytas 2007-06-21
    21:45:07

    0 0

    Zlikwidowac a pieniadze przeznaczyc na dofinansowanie dzialalnosci Policji - wiecej etatow dzielnicowych.
    Zory zlikwidowaly te instytucje i zrobily bardzo dobrze !

  • ~ 2007-06-21
    22:11:14

    0 0

    Straż Miejska jest od spraw, które przeszkadzają obywatelom, ale są zbyt bzdurne, żeby zajmowała się nimi policja. Ja bym tak pochopnie jej nie likwidował. Ktoś meneli musi zwijać. Zgadzam się jednak z tym, że trzeba tam zaprowadzić porządek, bo rzeczywiście mają niezły bałagan.

  • ~piotr 2007-06-21
    23:45:36

    0 0

    hmm

  • ~beti 2007-06-21
    23:48:22

    0 0

    Straz miejska jak dla mnie nie jest potrzebna, czepiaja sie staruszkow spacerujacych z jamnikami, ze niby bez smyczy, albo ze ktos zaparkowal wzdluz linii ciaglej. Z jaka satysfakcja wypisuja wtedy mandat... ale jak widza grupke 15-latków pijacych piwo pod klatka, rozbijajacych butelki, nawet z samochodu nie wysiadaja. Wiem, bo sama ich wtedy wzywalam. Uwazam, ze nie ma ich tam, gdzie sa potrzebni, wiec dlaczego utrzymywac kogos, kto nie spelnia nałożonych mu wymagan?

  • ~piotr 2007-06-21
    23:49:43

    0 0

    NTI a może sam lub sama zechcesz się zainteresować wynikami działań Rybnickiej SM co może mają składać na Twoje ręce sprawozdanie z działalności???? tutaj niema co dyskutować SM jest niezbędna w tym mieście Policja niejest wstanie sama sobie poradzić z natłokiem interwencji a jeżeli NTI niemasz pojęcia na jakiś temat to najlepiej niezabieraj głosu!!!

  • ~piotr 2007-06-21
    23:52:48

    0 0

    hej woytas czy dokońca wiesz oczym mówisz a czy wiesz otym że prezydent Żor uważa za życiową poraszkę likwidacje SM w Żorach?

  • ~as.wywiadu 2007-06-22
    06:18:36

    0 0

    oj oj chyba dużo strażników wypowiada się na tej stronie - czyżby bali się o Swe posady? jak dla mnie coś musi w tym być tzn. Straż Miejska i jej pracownicy poczuli się zbyt pewnie i zostali za to ukarani. A swoją drogą to czy ktoś rozlicza ich za przejechane kilometry ? ja bym ich wysłał pieszo i tyle,auta tylko w odległe dzielnice - na boguszowicach widziałem strażników tylko raz.

  • ~milka 2007-06-22
    08:38:38

    0 0

    To co napisano w rybnik po godzinach to stek kłamstw, to nie prawda, że mają imprezy co tydzień, bo ostatnia ich impreza była rok temu, i Straż Miejska jest często na osiedlu w Boguszowicach bo co chwilę ich tu widzę, cieszę się, że dobrzy Strażnicy dostaną szansę, bo uważam , że na to zasługują. I bardzo dobrze, że wlepiają mandaty za złe parkowanie, przecież gdyby nie oni to wkrótce drogi stałyby się nieprzejezdne bo ludzie parkowaliby na ulicy, i o tych psach - też ich popieram, przepisy nie zwalniają staruszek - każdy ma ich przestrzegać. STRAŻ MIEJSKA jest nam potrzebna !!! - a ta pożal się boże redaktor rybnik po godzinach - niech lepiej zajmie się inną pracą - bo do pisania to ona się nie nadaje - bo głupio i kłamliwie pisać to może każdy.

  • ~sianio 2007-06-22
    08:51:17

    0 0

    Wiecie co? jest takie przysłowie "zamienił stryjek siekierkę na kijek".Pan prezydent Miasta po prostu ma swojego pupilka a nie ma dla niego intratnej posady.Jeżeli by rozwalił tą zgraję przemądrzałych gówniarzy z ul.Hallera i na tym poprzestał to by było OK.Ale On tworzy swoją jednostkę zapewne po to aby za fundusze miasta pilnowały dzień i noc jego willi.A powiedzmy sobie szczerze po co jest straż miejska(celowo z małej litery aby wyrazić mój stosunek do tej instytucji),po to aby nabijać budżet miasta.Policja jak nałoży mandat to pieniążki odlatują od kasy miasta,a jak zrobi to straż miejska kasa wędruje do miasta.I nie łudzcie się ludzie że straż miejska przyjdzie wam z pomocą jak was w parku napadnie 4 zbirów,bo to nie daje korzyści dla miasta.A w życiu patrzy się pierwsze KASY.

  • ~Teddy 2007-06-22
    10:02:24

    0 0

    Już dawno ochrzczono Straz Miejska " Szczurami Nadbrzeża" (od siedziby nad Nacyną) a o tym ze to pupilki Fudalego to wszyscy wiedza bardzo dobrze. Darmozjady przesmradzające sie po miescie i lepiące mandaty za parkowanie. ALe jak trzeba interweniowac to pierwsi spieprzają z miejsca akcji.
    A o przekrętach tez ciągle słychać. A to imprezki nad zalewem, a to dorabianie komendanta na wózku widłowym na Elektrowni etc.
    Był komendant Głowacki (na Policji) i szkoda, ze nie rozwiązał tych pasożytów tak jak zrobił to w Żorach (morowy gość). I pewnie dlatego sam podał sie do dymisji bo przegniły moralnie Fudali pewnie nie jedna kłodę pod nogi mu rzucał. Broniąc swoich pupilków zapewne też W tym mieście należało by wypieprzyć na pysk całe władze począwszy od Prezydenta, przez Rade miasta do kilku wpływowych figur, które kręcą tym miastem wyłącznie przez kieszenie i wyłącznie we własnym interesie. Miasto i ludzie tak naprawdę to ich g..obchodzą..

  • ~milka 2007-06-22
    10:55:03

    0 0

    do wiadomości sianio: jak chcesz wiedzieć to kasa z mandatów idzie do zasranej warszawy a potem dopiero jakiś procent wraca do miasta, a jak cie w parku napadnie 4 zbirów to nawet policja ci nie pomoże.

  • ~beti 2007-06-22
    14:21:42

    0 0

    Ja nie mówie, że to źle, że daja mandaty, wiadomo, jesli to nalezy do ich obowiazkow to ok, ale do ich obowiazkow nalezy rowniez (a moim zdanie przede wszystkim) dbanie o bezpieczenstwo ludzi i tu naprawde nie widze żadnych dzialan. Dobrze wiedza, gdzie jechac, zeby powlepiac pare mandatow za zle parkowanie czy za psa bez smyczy, powinni jednak tez wiedziec gdzie jechac, kiedy nieletni pija piwo, wodke, wachaja klej lub inne srodki odurzajace, rozbijaja butelki i zaczepiaja nikomu nic nie robiących ludzi. I o to mi wlasnie chodzi. Chce czuc sie bezpieczna w moim miescie, i skoro jest ktos taki kto powinien o to dbac i za co mu placa, to powinien to robic. A i jeszcze jedno, to ze ktos pracuje w Strazy Miejskiej nie czyni go lepszym i wazniejszym- mam na mysli zwracanie sie do innych- jesli jestesmy osobami doroslymi to wydaje mi sie ze nie na miejscu jest fakt zwracania sie przez "ty" jak do jakiegos "szczeniaka".

  • ~słoma 2007-06-22
    16:21:28

    0 0

    te siano.Powinieneś się cieszyć że nabijany jest budżet miasta a nie budżet państwa. Bo przynajmniej z tych pieniędzy coś się zrobi do Miasta a nie przeznaczy je na policję która rozgoni bezbronne pielęgniarki trzystoma policjantami.Jak ci się to podoba?,tylko ciekawe co będzie jak się dostaniesz do szpitala i nie będzie miał się kto tobą opiekować a pamiętaj że jak jesteś choryto kto najbardziej znosi twoje marudzenie a szczególnie chłopów bo chyba jesteś chłopem.No kto - pytam-lekarz czy pielęgniarka? NO KTO?Odpowiedz jak jesteś taki mądry i wiesz że tam pracują gówniarze i że to on Fudali ma swoich pupili którzy pilnują jego willi.Jak jesteś taki madry to zadzwoń do redakcji rybnik pogodzinach i niech zrobią NOCNE ZDJĘCIE.może dostaniesz za to pieniądzejak pewnie dostali ci straznicy ktorzy zamiast zameldować Fudalemu to dzwonią do szmatławca.A jest to ich zasrany obowiązek.

  • ~kurteczka_on 2007-06-22
    21:43:53

    0 0

    Rozpędzić tę hołotę, tych darmozjadów na cztery wiatry.

  • ~ 2007-06-22
    23:14:15

    0 0

    odłużcie państwo politykę na bok.chcę Wam cos opowiedzieć.jestem kobietą i prowadzę rodzinną firmę wykończenia wnętrz.od 8 lat mam ten sam problem.
    wjazd na teren ;zakazany;robimy usługi na rzecz mieszkańców,sklepów kantorów,barów i innych.po wjeżdzie z towarem pod kamienicę na ul sobieskiego podeszły dwie panie ze straży m grożąc mandatem bo to teren zakazany.
    doradziły mi że mam wjechać na miejscowy parking i z tamtąd przenieść płyty gipsowe i inne towary do kamienicy.za dwa tygodnie z kamienicy naprzeciw odpadła łata tynku o wymiarach3x 2 m reszta wisiała w powietrzu właściciel wezwał firmę budowl celem usunięcia zagrożenia.i znów straż z grożbami mandatowymi bo mili państwo
    za zagrodzenie chodnika [nawet jeżeli stwarza ta sytuacja zagrozenie miasto pobiera haracz od inwestora,włąściciela itd niejeden może i wyremontowałby elewację ale koszt tego haraczu jest straszny.następne wjeżdza firma autem osobowym wezwana do usunięcia awarii-są tacy co działają jako pogotowie awaryjne i kartka za szybą .
    żaden z was panowie radni nie ma pojęcia ile trzeba ostrzyc facetów aby zaołacić czynsz zus i inne oplaty.ile trzeba sprzedać majtek i innych ciuchów.wy dostajecie za darmo tak darmo bo 80 % z was za te wasze niby decyzje otrzymuje więcej niz niejeden który daje miejsca pracy. wy nawet nie macie pojęcia jak stworzyć miejsce pracy i z tąd te wasze mądre decyzje ustawy i rozporządzenia.
    czasami mam wra żenie że działacie na czyjeś zlecenie przeciwko własnemu narodowi.

  • ~ 2007-06-22
    23:21:24

    0 0

    Ale wy głupio gadacie!! Strażnicy też ludzie a ze kilka baranów się znajdzie i złodzieji to jak wszędzie!! Z tego co wiem to raz na jakiś czas mają imprezy ale za swoje pieniądze!! Ściema jakich mało!! Niech lepiej Wodzisław sprawdzą!! Tam to jest dopiero straż!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ~słoma 2007-06-23
    00:56:20

    0 0

    Mój Boze to już lepiej zlikwidujcie tą straż a nie kazcie pilnować nowemu omendantowi i finansów bo niestety jak mu się trafi taka pracownica ksiegowości jak była w rsk to jeszcze ucierpią na tym finanse Miasta bo ten nowy podmiot i Komendant jak nie będzie miał Srodków na dodatkowe etaty do obslugi finansowo administracyjnej to na pewno nie uczyni jej lepszej.Do tej pory finanse Miasta są pilnowane przez Skarbnika i niech tak zostanie bo on je dobrze pilnuje.Pytanie czy ktoś wie ile dochodów dla miasta wypracowuje Straż miejska?

  • ~strażnik 2007-06-23
    11:30:51

    0 0

    Mam małe zastrzeżenie do portalu "rybnik.com.pl" - proszę powiedzieć (napisać) w którym to miejscu wspomniana przez Was gazeta napisała o COTYGODNIOWYCH zakrapianych imprezach..? Napisali o COMIESIĘCZNYCH imprezach - co zresztą i tak nie jest zgodne z prawdą. Jak długo pracuję, to wspomniane spotkania przy grillu, piwku, tańcach i śpiewie odbywają się dwa razy do roku - pod koniec maja i pod koniec września. Imprezy te organizujemy z własnych pieniędzyi (zrzucamy się po 30zł), każdy z nas jest tam w swoim czasie wolnym od pracy i naprawdę nie widzę powodu dla którego pracownicy pewnej gazety przyczepili się do tego, że imprezy są zakrapiane, słychać głosne śpiewy, itp. Przeciez nie spotykamy się w tym miejscu po to, by w ciszy kontemplować i wpatrywac się smutnymi oczyma w rybnicki zalew. Jeśli chodzi o wykorzystanie samochodu służbowego - faktycznie, przejechał może ze cztery razy więcej niż w czasie normalnej służby tę trasę. Jednakże nie działo się to absolutnie kosztem jakichkolwiek interwencji, a osoby, które zostały z Kotwicy do Centrum podrzucone, dokonały wpłaty na konto Domu Dziecka w Rybniku... IIIII A dlaczego (wg. pewnych źrodeł oczywiście) nie cieszymy się dobrą opinią..? A dlatego, że nie pozwalano nam o tę dobrą opinię zadbać. Nie pozwalano, by do prasy trafiały choćby najkrótsze nawet opisy naszych dokonań, odmawiano wywiadów dziennikarzom, nie informowano opinii publicznej o faktach, o których informowana byc powinna... Pozdrawiam w imieniu Straży...

  • ~beti 2007-06-23
    13:28:35

    0 0

    Drogi Panie Strażniku!
    A dlaczego Wasze dokonania mają być nagłaśniane? Przecież podejmowane przez Was działania należą do Waszych OBOWIĄZKÓW, które należy wypełniać sumiennie, dążąc do pozytywnego rezultu działań (czyli Waszych dokonań) i za spełnianie których dostajecie przecież pieniądze. W kazdym zawodzie są określone wymagania i czy bębni się o tym, ze gornicy bezwypadkowo wydobyli ileś tam ton węgla, albo że lekarzom udało się przeprowadzić ileś tam operacji? Zamiast gadać, proponuję przejechać (albo lepiej przejść się) po osiedlach i na tym polu pokazać, na co Was stać i że naprawdę jesteście potrzebni.
    P.S. Co do imprez, jeśli nie jest to kosztem służby ani finansów miasta, to nie mam nic przeciwko, każdy potrzebuje w życiu troche rozrywki. Pozdrawiam.

  • ~ 2007-06-23
    17:28:06

    0 0

    „Jeśli chodzi o wykorzystanie samochodu służbowego - faktycznie, przejechał może ze cztery razy więcej niż w czasie normalnej służby tę trasę. Jednakże nie działo się to absolutnie kosztem jakichkolwiek interwencji, a osoby, które zostały z Kotwicy do Centrum podrzucone, dokonały wpłaty na konto Domu Dziecka w Rybniku...” jeżeli napisał to prawdziwy strażnik to ja jestem niesamowicie oburzony tą wypowiedzią. Wam nie tylko przydadzą się zmiany organizacyjne, ale przede wszystkim mentalne!!! Ironizując: tak sobie myślę, że chcę wypożyczyć wasz radiowóz i pojechać sobie nim np. nad morze. W zamian za to wpłacę pieniądze na dom dziecka. Panie człowieku, gdybym był pana przełożonym to bym pana wyrzucił z pracy! To są chyba jakieś jaja! Coś mi się wydaje, że tam u was to się silna ręka przyda. Z taką mentalnością to panu się chyba zawód pomylił. Brak mi słów. Jestem niezadowolony, że ludzie o tak patologicznym myśleniu czuwają nad moim bezpieczeństwem. Co to ma znaczyć, że „zostały podrzucone”? Pan tu nie widzi żadnego zła? Tak jak mówię u mnie to pan by już dawno z pracy wyleciał za błędny system wartości. Akcja jest podobna do tej „hamburgerowej” nagłośnionej ostatnio w mediach (tylko, że tam o policjantów chodziło). Oj trzeba tu zrobić porządek…

  • ~słoma 2007-06-23
    20:44:49

    0 0

    Wiecie co?A ja chyba myslę ze ten strażnik ma rację.Bo o jak by się tak zastanowic rzeczywiście to wszędzie czy przy wypadku czy przy wylanych paliwach przewróconych ciezarówkach, w sądach ,podłożonych bombach wybuchach gazu katastrofach budowlanych ,w knajpach jak robi policja nalot na małolatów to wszędzie jest nie tylko policja ale przedewszystkim straz miejska ,straz pozarna pogotowie rybnickie sluzby komunalne.ALE ZAUWAZCIE W PRASIE PISZA ZE POLICJA TO CZY TAMTO.O zadnych innych słuzbach się nie pisze.A ciekawe czy policja pomagała jak jak była POWÓDZ w rybniku i tragedia się stała na cmentażu?Czy ktoś pamięta to proszę napisać.A jak szukano mateuszka w zimę stulecia to robiła to tylko policja?A jak szukano po lasach ludzi to sami policjanci?A moze zamiast strażników odezwałaby się straz pozarna tez bo oni sa wszedzie .No chłopie jak by się tak zastanowić spokojnie bez emocji to masz rację.Jak dziś pamietam ze najdłuzej jak był wybuch na placu wolnosci kto stali straznicy i uwazali zeby się nam nic nie stalo dodatkowo a policja zeszlą jak juz droga byla otwarta.ITERAZ JUZ WIEM IM CHYBA CHODZI OTO ZE POLICJA POPRZEZ TE SWOJA KOBIETE SIE CHWALI A NIGDY NIE MOWI NIC O TYM KTO JEJ POMAGAL.Wiecie jeszcze jedno czesto widac policjanta w samochodach strazy ale nie widziałem jeszcze straznika w samochodzie policji

  • ~elek 2007-06-24
    12:48:07

    0 0

    Pracowałem w Straży Miejskiej dokładnie 12 miesiecy i nie zgadzam się z opinią, że strażnicy to darmozjady i nieroby.Praca strażnika jest naprawdę ciężka, a momentami niebezpieczna.To nietylko wlepianie mandatów, jak to zwykle postrzegają ludzie, ale też interwencje do pijanych, bardzo agresywnych ludzi,narkomanow itp.Uważam, że strażnicy wykonują dobrą robotą jednak za zbyt małe pieniądze-dlatego właśnie podjąłem decyzję o zwolnieniu się i wyjeździe z kraju. Pozdrawiam wszystkich Strażników!!!

  • ~strażnik 2007-06-24
    13:00:45

    0 0

    Drogi Panie/pani betisaint! Owszem - bębni się o tym, że górnicy wydobyli ileś tam węgla, że lekarze przeprowadzili jakąś nadzwyczajna operację/zabieg. Nie chodzi mi o to, by chwalić się codziennością służby, lecz o to, by nasze dokonania były przekazywane rzetelnie i wiarygodnie. Ile razy Pan/Pani w gazecie/radio widział/a np. "...Policja i Straż Miejska zabezpieczyły teren odnalezienia niewypałów...", "...Policja i Straż Miejska przeczesywały okoliczne lasy w poszukiwaniu..."..? Chodzi mi tylko o to, że jestesmy w takich sytuacjach pomijani. Zarówno Policja jak i my robimy tylko to, co nalezy do naszych ustawowych obowiązków, jednakże o nich sie pisze, o nas milczy... Pozdrawiam :) ####hukaj - jesli jesteś osoba, która nigdy nie miała do czynienia ze Strażą Miejską - pozostaje i szeroko otworzyć oczy nad bezinteresownością Twojej nienawiści. I nie pisz mi proszę o mentalności, skoro dla Ciebie podróż nad morze i czterokilometrowy wyjazd poza Centrum to to samo. Zauważ proszę - nie napisałem, że było to zachowanie poprawne, z perspektywy czasu uważam wręcz odwrotnie. Myslę jednak, że pisałeś ten tekst powodowany jakimś bardzo, bardzo osobistym urazem, tóry pozbawił Cię odrobiny obiektywizmu...

  • ~ 2007-06-24
    14:29:23

    0 0

    Porównując przejazd z Kotwicy z wyjazdem nad morze użyłem celowo wyolbrzymienia i ironii aby pokazać problem którego pan nie widzi . Jeżeli według pana podrzucenie kogoś z imprezy samochodem służbowym to nic takiego to podtrzymuję, że pana myślenie jest patologiczne. Co tam 4 kilometry nie? Urazu do straży miejskiej nie mam wręcz przeciwnie nieraz zamiast dzwonić na policję dzwoniłem na straż miejską gdyż uważam że są bliżej ludzi, a sam w przyszłości planuję zostać albo policjantem albo właśnie strażnikiem miejskim. Dlatego tym bardziej oburza mnie pana patologiczny tok myślenia. Dochodzę do wniosku, że jeżeli większość strażników w Rybniku prezentuje takie wartości jak pan to ja jednak wolałbym pracować w policji.

  • ~strażnik 2007-06-24
    20:00:07

    0 0

    Szanowny Panie! Napiszę to wyraźnie i wprost - absolutnie nie jestem dumny ani szczęśliwy z faktu wykorzystania pojazdu służbowego w sposób, w jaki zostało to zrobione. I z tego co mi wiadomo - reszta strażników również. Głowy poleciały. Jestem pewien, że taka sytuacja nigdy się nie powtórzy. I na zakończenie polemiki - życzę Panu, by - gdy już zostanie Pan fukcjonariuszem publicznym - nigdy Pana nie skusiła wizja jazdy pojazdem słuzbowym poza godzinami pracy... Życząc miłego wieczoru, pozdrawiam...

  • ~przefajniusia 2007-06-24
    20:50:04

    0 0

    wiesz co hukaj masz chyba nierówno pod sufitem. zobacz sebie jak się różna służby na kotwicy czy gdzie indziej bawią a potem czepiaj sie tych strażników. bywam tam prawie codziennie i niejedno widziałam.

  • ~ 2007-06-24
    21:04:40

    0 0

    A więc dobrze. Po prostu z pana wypowiedzi wywnioskowałem, że chciał pan usprawiedliwić ten czyn jako, że nic takiego się nie wydarzyło, ale jeżeli jednak dostrzega pan w tym zło to niema sprawy. /przefajniusiu rozmawiamy o czymś całkiem innym, dlatego przeczytaj najpierw ze zrozumieniem przebieg naszej dyskusji i dopiero potem postaraj się mnie obrazić. Może Ci wyjdzie. Pozdrawiam.

  • ~piotr 2007-06-24
    23:35:45

    0 0

    HUKAJ to może lepiej zatrudnij się w policji tam nietakie wałki będziesz musiał zrobić i nikt się Ciebie niebędzie pytał czy tego chcesz.... poprostu rozkaz!!!
    albo nie- najlepiej zatrudnij się w pogotowiu wtedy będziesz mugł przewozić materiały budowlane karetką pogotowia i zobaczymy jakie wówczas będziesz miał nastawienie!!!!
    czytając wasze wypowiedzi zbiera mnie na wymioty!
    co wy mozecie wiedzieć na temat specyfiki tej pracy nikt kto nienosi mundury niepowinien się wogule wypowiadać w kwestii bezpieczeństwa.... Rybnicka SM robi kupe dobrej roboty - roboty o której nikt nietrąbi na lewo i prawo jak w przypadku policji (niejestem strażnikiem) to właśnie strażnicy narazają się niemal codziennie na niebezpieczeństwo zagrożenia zycia i zdrowia tylko nikt otym niemówi zainteresujcie się ludzie ilu strażników odniosło obrazenia na skutek podejmowanych interwencji zanim wydacie bzdurną poinię że SM nic nierobi i niema ich gdy są potrzebni albo uciekają z miejscazdarzenia - to bzdura Ci chłopcy to bardzo dobrze wyszkolona kadra która często funkcjonuje jako mięso armatnie w sytuacjach zagrozenia a ich wyniki przypisuje sobie KMP !
    a wypisywanie mandatów to także ich zasrany obowiązek który z pewnością wykonują dobrze bo przecierz gdyby nie oni to nasze miasto wyglądało by jak katowice duża ochydna dziura gdzie samochud stoi na dosłownie kazdym chodniku albo jak żory które zasypane są śmieciami do granic możliwości!

  • ~piotr 2007-06-24
    23:41:14

    0 0

    a wracając do rybnik po godzinach to szmatławiec którego redaktorka teraz czepia się policji z rybnika i poluje na jakąś sensacje! pozdrawiam "panią pani redaktor" i mam nadzieje że będzie pani pracowała również krótko w tej gazecie jak w innych!!!!
    a wy droga obsługo rybnik com pl pomyślcie czasem oczym piszecie bo ostatnio zaóważyłem staczacie się po równi pochyłej!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ~Arteks 2007-06-25
    21:17:55

    0 0

    Ale bez epitetów w kierunku "Rybnika po godzinach" i jej wspaniałej redakcji! Strażnicy miejscy powinni się zachowywać po dżentelmeńsku, a tutaj prezentują takie grubiaństwo - wstyd! To z pewnością najlepsza popołudniówka jaka wychodzi na Śląsku! A to, że udało im się ujawnić prywatę w straży i spowodować odwołanie kierownictwa rybnickiej Straży Miejskiej to wielki sukces!!! Człowieku, dzięki temu artykułowi wzrosło zainteresowanie "Rybnika po godzinach" bo wszelkie skandale i kontrowersyjne sprawy powodują większe zainteresowanie jakimś tytułem. Tak trzymać droga pani Redaktor Naczelna!

  • ~piotr 2007-06-26
    11:51:14

    0 0

    no Właśnie Arteks drogi pracowniku z pewnością rybnika po godzinach pani redaktor chodzi tylko o zwiększenie zainteresowania brukowcem i to bez znaczenia czy pisze w nim prawdę czy mija się z prawdą jak to świetnie potrafi robić naczelna a to że pisze tam bzdury to już niema znaczenia byle się sprzeda !!!! tak trzymać to jest właśnie POLSKA

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5372