zamknij

Wiadomości

Będzie 14-stka dla górników Kompanii Węglowej, w dwóch ratach

2015-02-05, Autor: 
W tym czasie, kiedy oczy wszystkich skupione są na Jastrzębskiej Spółce Węglowej, powracamy do górników Kompanii Węglowej. Wczoraj (4 lutego) udało się dojść do porozumienia pomiędzy związkami zawodowymi a zarządem spółki, w myśl którego pracownicy mogą liczyć na 14-stki. Mają być rozłożone na dwie raty.

Reklama

Jak informuje Solidarność Górnicza, związki zawodowe funkcjonujące w Kompanii Węglowej SA porozumiały się wczoraj z Zarządem KW co do terminu wypłaty tzw. czternastej pensji dla pracowników kompanijnych kopalń i zakładów.

Tym razem realizacja nagrody zostanie rozłożona na raty, ale tylko dwie, nie zaś - jak proponował Zarząd - dwanaście. Pierwszą część „czternastki”, stanowiącą 40 procent całości, górnicy otrzymają 13 lutego, resztę - najpóźniej do końca czerwca.

Z treści porozumienia możemy też wyczytać, że na pisemny wniosek uprawnionego pracownika złożony nie później niż 6 lutego 2015 r. wypłata nagrody może zostać dokonana w całości (jednorazowo) do dnia 30 czerwca br. Do tego dochodzą odsetki w wysokości 2% nagrody. Pełna wypłata „czternastki” następuje też momencie przejścia jednostki organizacyjnej do Nowej Kompanii Węglowej.
Oceń publikację: + 1 + 4 - 1 - 20

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (67):
  • ~ 2015-02-05
    07:38:53

    84 0

    Wypracowali zysk ???

  • ~sianko 2015-02-05
    07:53:43

    58 1

    Skąd ta kasa skoro firma praktycznie już nie ma płynności? Pytanie retoryczne.. wszyscy wiemy kto za to zapłaci.

  • ~major666 2015-02-05
    08:03:20

    38 1

    za co. Za tą blokadę na rondzie ?...

  • ~Koniczynka 2015-02-05
    08:11:00

    22 0

    Ci na górze pomyśleli że skoro zaraz będzie inny właściciel to starego skubniemy ten ostatni raz bo nie wiadomo co będzie i czy dalej będziemy mieli stołki. Związkowcy też tak pewnie pomyśleli, więc się wszyscy dogadali. Tyle w temacie

  • ~Shark73 2015-02-05
    08:18:08

    24 2

    z czego?? bo za co ? nie pytam.... a w ogóle co to za komunistyczne wymysły - rok ma 12 miesięcy , a jak firma ma zyski to jest premia roczna , a nie Barbórki,13tki,14tki itp komunistyczny ustrój trwa!

  • ~opeltest 2015-02-05
    08:26:16

    26 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Wuipe 2015-02-05
    08:57:05

    19 1

    Czekam na dzień, aż znajdzie się ktoś z jajami i ukróci te górnicze przywileje. Która firma prywatna płaci pracownikom 13ki i 14ki? O Barbórce i kartkach nie wspomnę. A kto daje na to kasę - Pani, Pan i oburzony Pan też.

  • ~jurempus 2015-02-05
    09:01:10

    16 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~danielo78 2015-02-05
    09:04:27

    22 4

    popieram przedmówców . 14-stki podobno płacą z zysków skoro nie ma płynności to z czego ta kasa?? pozwalniać darmozjadów i zatrudnić nowych ludzi za 1/2 wypłaty - chętni się znajdą.UTRZYJMU NASA KRECIKOM !!!

  • ~rob78 2015-02-05
    09:07:51

    20 2

    ~Wuipe, ten dzień nie nadejdzie. Jak będzie coś nie tak po myśli związkowców, to zagonią stado baranów na ronda i zablokują drogi, pobiją się z policją, spalą opony. Na tym się skończy i reszta Polski dopłaci do ich interesu.

  • ~ 2015-02-05
    09:13:17

    0 7

    zysk lezy na zwałach

  • ~ 2015-02-05
    09:45:27

    23 1

    PARANOJA... Czy w naszym rządzie nikt niema JAJ??? MAM PROPOZYCJE DLA WSZYSTKICH POZA GÓRNIKAMI WYJDŹMY NA ULICE BLOKUJMY WSZYSTKO I NIECH NAM PAŃSWTO TEŻ DA 14 WYPŁATE!!! DLACZEGO MY MAMY BYĆ STRATNI? ALBO JESZCZE LEPIEJ ZABLOKUJMY WEJSCIE DO KOPALN NIECH KOPALNIA NAM WYPŁACI 14-STKI, MY IM DOKŁADAMY NIECH NAM TEŻ DOŁOŻĄ...

  • ~auralfloat 2015-02-05
    10:02:04

    1 1

    Zlikwidować 13-tki, 14-tki, znieść wysokie zarobki prezesów i dyrektorów i nagle górnictwo się uzdrowi. A górnicy jak są tacy mądrzy niech blokują sobie autostradę np. niech staną na 3 pasach A1.

  • ~graga112 2015-02-05
    10:13:25

    5 0

    Powiem tak!!!! teraz my wjdzmy na ulice my zwykli ludzie którzy też pracujemy!!!! ryle szantażują jak dzieci a rząd przychyla się temu !!śmiechu warte!!!!POPROSTU WYJDZMY TERAZ MY!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ~fuckPR 2015-02-05
    10:17:57

    0 23

    Prywaciarze nieroby czas dopłacić do ludzi pracy.

  • ~roger 2015-02-05
    10:20:40

    13 0

    Szanowna Redakcjo. Wydaje mi się (może jestem w błędzie), iż taką informacją tylko denerwujecie społeczeństwo. W obliczu tego co obserwujemy w naszym regionie w ciągu ostatnich tygodni taka informacja działa jak płachta na byka. Sami zainteresowani na pewno o tym już wiedzą, a reszta i tak już poddenerwowanego społeczeństwa z przyjemnością poczytała by o czymś przyjemniejszym niż to, że po raz kolejny sięga się do kieszeni podatnika by zaspokoić nieliczną grupę społeczną w naszym kraju. Pozdrawiam.

  • ~ariss19 2015-02-05
    10:21:04

    23 0

    i znowu się zaczyna :) zazdrość!!! powiedzcie mi wszyscy powyżej policja,straż,sądy,cała budżetówka czy oni przynoszą zyski ???? a tez mają 14 i inne premie wiec nie tylko górniki to dlaczego tylko się ich czepiacie niech mi to ktoś wyjaśni

  • ~fuckPR 2015-02-05
    10:28:27

    0 14

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2015-02-05
    10:30:04

    10 0

    ~fuckPR Ty znasz jakiegoś prywaciarza że uważasz że to nieroby?? każdy zapiernicza jak mały samochodzik żeby wyjść na swoje... a ludziom niech markety wkoncu zaczną płacić godziwe pieniądze!!! jestem za blokowaniem wejscia na kopalnie!!! oni mogą nam życie utrudniać to my im też utrudnijmy!!

  • ~sianio 2015-02-05
    10:37:43

    31 0

    Jak byście nie wiedzieli to tzw.14 wypłacane są też w administracji samorządowej.I tu pytanie dla oburzonych - jaki zysk może wypracować urzędnik samorządowy ?

  • ~korin 2015-02-05
    10:40:03

    6 0

    ariss19: moze wreszcie to zrozumiesz, ze sa zawody, ktore nie moga przynosic wymiernego zysku - zawody typu policjant, strazak, zolnierz, nauczyciel. Te zawody oplacane sa z budzetu. Zawody, ktore wszedzie na swiecie przynosza zysk jak gornik, hutnik, stoczniowiec musza zarabiac na siebie swoja praca. Jak nie zarabiaja to trzeba uzdrowic w nich sytuacje i przeprowadzic odpowiednie reformy.

  • ~BORYS57 2015-02-05
    10:48:30

    0 9

    Ale momy strachliwy rząd!!!boi sie garstki nierobów a ciepie sie na Rosję,jakby w Warszawie roz hukło to byłby wrzesień 1939 BIS,SIKOR JUŻ W Ameryce siedzi

  • ~ariss19 2015-02-05
    10:52:28

    3 0

    korin to teraz tak jak napisałeś policja nauczyciel itp nigdy nie przynoszą zysku !!!!!!!! to oni mogą mieć 14 itp a górnik nie a kopalnie przynosiły zyski tylko ostanie 3 lata są problemy bo UE narzuca zamknięcie. To jest tak jak policja, straż,nauczyciel itp jest ustawa i z tego się trzeba wywiązać

  • ~kufelko 2015-02-05
    10:53:42

    15 0

    ahh... ta zazdrość :) polska mentalność :)
    o jakich wy tu 13-tkach piszecie? tego już nie ma dobry ładnych lat ;]
    a jak wam źle u prywacorzy to czamu nie wyleziecie na ulica? tylko narzekacie na necie
    Górnictwo to jedyna grupa zorganizowana która u mi o swoje powalczyć! :]

  • ~kutas 2015-02-05
    11:08:40

    0 5

    Polska mentalność to mentalność żydowska. Polacy mają mocne korzenie żydowskie czyli jak wy sami nie umiecie sobie poradzić i wywalczyć to ukradniecie i zmniejszycie innym by tylko mieli gorzej. Kali nie umie zarobić, to kali ukradnie temu co sobie wywalczyl.

  • ~graga112 2015-02-05
    11:16:19

    0 12

    Na kopalniach szefowie pozwalają wyjść na ulicę hmm to co my jesteśmy inni????!!! tak samo robimy!!!a jeśli do górnictwa się dopłaca bo tak jest to czyje to pieniążki ????nasze!! wszystkich podatników!!! więc czemu my mamy im płacić 14stki!!!! jeśli kopalnia ma złą kondycję pozabierać rylom i administracji dodatki na pewno sytuacja będzie inna ..a emerytom którzy blokują miejsca pracy pozabierać emerytury sięgające 4 tys i niech robią do setki widocznie przez 25 lat nie robili nic ....i wszystko wskazuje na to jaka jest praca na kopalnii....

  • ~ 2015-02-05
    11:28:25

    0 1

    Jaki wysyp frustratów i nierobów. Na pewno sami prywaciaże co ludzi mają za niewolników i płacą śmieciowe zarobki.

  • ~ 2015-02-05
    11:30:52

    14 0

    Tylko aby tą 14 pensję nam wypłacili to co miesiąc przez cały rok odejmują nam z wypłaty po parę złotych na te wynagrodzenie. Jesteście żałośni zawistne ludziska z tymi waszymi komentarzami.

  • ~hany256 2015-02-05
    11:32:28

    8 0

    hahaha, ale się uśmiałam..... każdy ciężko pracujący w mniejszym zakładzie człowiek, który wyszedł by na ulicę "powalczyć o swoje" wyleciałby z roboty z wielkim hukiem, a nie wywalczył "14". Ludzie puknijcie się w łeb. I to nie jest zawiść, jeśli kopalnie będą rentowne to wypłacajcie sobie nawet 17-tki i 20-tki i nic nam do tego. Ale nie w sytuacji kiedy my wszyscy musimy się zrzucić na te Wasze barbórki i 14-tki. W sytuacji kiedy Wasz zakład "leży i kwiczy" powinniście się cieszyć, że w ogóle macie pracę i 12 wypłat w roku, a nie wychodzić na ulicę i terroryzować resztę społeczeństwa..... Czasy "czy się stoi czy się leży 14-tka się należy" to już przeszłość, trzeba wypracować zysk i wówczas zbierać kokosy, a nie tylko wyciągać ręce po coś co się nie należy!!

  • ~ 2015-02-05
    11:34:44

    0 9

    Żałośni to są górnicy którzy twierdzą że mają mało!!! żałosne jest blokowanie dróg i żałosne są związki zawodowe!!

  • ~hany256 2015-02-05
    11:36:23

    0 2

    I jeszcze jedno mnie zastanawia, czy na okres strajku górnicy wzięli urlop bezpłatny, a może urlop na żądanie? A może urlop płatny? A może po prostu im za te dni normalnie zapłacą, bo inaczej znów wyjdą na ulicę?

  • ~fuckPR 2015-02-05
    11:39:01

    14 0

    graga112-tak jak ci napisałem nigdzie nie pójdziesz bo ci szef nie pozwoli:)przeciwko czemu chcesz protestować??o co chcesz walczyć jak nic nie nie masz co można by ci zabrać.Wytlumacz mi z czego np.ty dopłacasz do tych przywileji policjantow,strażaków,samorządowów i gorników,znając prywaciarzy to pewnie pracujesz na najniższej umowie(nie wnikam ile dostajesz poza nią) jak ją w ogóle masz ?z takiej jest odprowadzany podatek,zusy itp.Przecież te kwoty nie starczą nawet na najniższą emeryturę a nawet koszty obsługi twojego konta to z czego ty doplacasz??
    Co do emerytów to jedynie mogę się zgodzić,że powinni im zawiesić świadczenia jak pracują ale tu znowu się pojawiają chytrzy prywaciarze i zatrudniają ich na umowach na zaniżonych kwotach by nie obniżono im świadczeń a reszta do koperty,nie tylko w firmach górniczych ale i poza górnictwem ta praktyka nie jest żadną tajemnicą i jakoś nikt nie ma wyrzutów sumienia bo kasa się zgadza.

  • ~weinachten 2015-02-05
    11:43:42

    17 0

    Punkt 1. Rozwiązać kampanię węglową .Ponad 1000 tłustych zatków z jeszcze bardziej tłustymi apanażami pozwoli nieźle zaoszczędzić.
    Punkt 2. Usamodzielnić podmioty KWK , by same mogły zarządzać.
    Punkt 3. Rozwiązać rady nadzorcze które za nic nie odpowiadają, a jedynie przeszkadzają tym co pracują i generują koszty ( to będzie trudne bo przyssało się tu wiele pasożytów z kręgu polityki i mafii węglowej ,, już w białych kołnierzykach i rękawiczkach")
    Punkt 4. Dać kopalniom możliwość handlowania węglem i ustalania cen. Niech się rozwijają te kopalnie które przynoszą zysk.
    Punkt 5. Wyprowadzić działaczy związkowych poza teren kopalni i wypłacać im pensje ze składek członków.
    Punkt 6. Przyjrzeć się Węglokoksowi który mając 100 pracowników na wyłączności handlem węglem zarobił krocie pozwalające wykupić całą KW.
    Punkt 7. 14 na dzisiaj nie wypłacać. Jak kopalnie ( punkt 2 będą miały zysk) to niech w przyszłości kupują swoim pracownikom gwiazdkę z nieba. ALE NIECH TO ROBIĄ ZA WŁASNE PIENIĄDZE , A NIE ZA CUDZE I JESZCZE CAŁY CZAS WRZESZCZĄC ŻE ZA MAŁO. DOPROWADZILIŚCIE DO TEGO ŻE CAŁA POLSKA MA WAS DOSYĆ , A NA ŚLĄSKU TEŻ TAK MYŚLI JUŻ WIĘKSZOŚĆ.

  • ~weinachten 2015-02-05
    11:49:51

    0 9

    Fuck Pr. Mylisz się US i ZUS odprowadza skrupulatnie podatki od sierot , wdów i całej biedoty. Natomiast KW ma ciągłe zaległości w płaceniu składek i załatwia sobie umorzenia ( ostatnio 2 mld)

  • ~fuckPR 2015-02-05
    12:06:03

    9 0

    ~weinachten fakty są takie,,Od momentu wejścia w życie ustawy do 30 września 2014 r. oddziały ZUS wydały 30 740 decyzji o umorzeniu należności na ogólną kwotę 572 659 786 zł'',to dane oficjalnej strony także argument ,że KW umorzono 2 mld to w skali calej polski nie jest żadnym argumentem,do kogo mieś pretensje za pozostale 98%długu ,też do górnikow?

  • ~adamo260 2015-02-05
    13:46:36

    18 0

    Jestem za niech biorą 14-kę i inne przywileje tylko ten przywilej jest odciągany miesiąc w miesiąc czyli tak jak byście sobie odkładali pieniążki do PKZP a raz w roku je wypłacili wszyscy myślicie że państwo im cały czas dokłada?? zazdrość was zżera a informacje macie bardzo słabe

  • ~ 2015-02-05
    13:56:47

    15 0

    Ludzie nauczcie się czytać.....czternastki są dla kompani węglowej a na rondzie protestowała JSW .

  • ~swistak 2015-02-05
    14:11:49

    8 0

    jak jesteś sierota jeden z drugim i sam sobie nie potrafisz cokolwiek załatwić boś dupa to siedzisz,psioczysz by innym wszystko zabrać bo mają więcej od ciebie . Mi było żal że nie mam 14 to się na kopalnie przyjąłem.Teraz się Wam śmieje w twarz.Ot proste.

  • ~coco39 2015-02-05
    14:22:39

    14 0

    Same" psy ogrodnika" -"samemu nie zeżre drugiemu nie da" sami frustraci zazdrośnicy.Wg was górnicy zarabiają za dużo tak czyli kobieta na kasie w "Biedronce,Lidlu"itp zarabia w sam raz? tak? to jej to powiedzcie !! Fajnie się jadem pluje na górników pod szyldem Nicku podpiszcie się z imienia nazwiska to nie bo co tata w domu wpe....l spuści kieszonkowego nie da a może teście odetną dopływ gotówki lub sąsiad ujawni jak to robisz przekręty na prywacie?
    Prawda jest taka ze ten co faktycznie uczciwie zarobi swoje pieniądze ciężką pracą na drugiego nie będzie nalatywał ale ten co w wała wali i śmierdzirobutą jest to zawsze żale lubi wylewać że ktoś ma lepiej.

  • ~facet1977 2015-02-05
    14:47:09

    18 0

    Ale ludzie wy jestescie hieny cmentarne, komentarze na poziomie rządzenia naszego rządu.jak wam wszystkim jest zle to wyjedzcie z tego kraju.tylko obrażanie gornikow a każdy z was gowno wie o gornictwie i pracy na dole. ja sam uwazam że nie powinno byc 14 pensji.a przywileje, zobaczcie jakie rząd ma przywileje i oni naprawde gówno robia nieroby zasrane. jestescie zaslepieni bo media napędzaja i szczują , to na lekarz, to na górnikow, rolnikow a zobaczycie ze teraz bedą kolejni , nauczyciele, kolej itd.i znowu bedzie szczucie. ZMIENIC TEN STARY RZĄD Z NIEROBAMI OD WIELU WIELU LAT co sie z was wszystkich smieją i maja was ludzi pracy w dupie.

  • ~górnik 2015-02-05
    15:41:41

    9 0

    nareszcie zapłacą!!! należy nam się.to my pracujemy na was nieroby

  • ~ 2015-02-05
    15:59:24

    0 4

    Ja się podpisuje imieniem i nazwiskiem i uważam że gówna wam się należy, wypracujcie zyski to wtedy wam się należy a jak narazie niestety premii mieć nie powinniście.

  • ~Eberhard Mock 2015-02-05
    17:03:46

    0 0

    U nas, w firmie prywatnej są 14-tki. Przykładowo: jadę do Olsztyna 6h, na miejscu pracuję 2h i wracam znów 6h. Jak by nie liczył wychodzi "czternastka". Zdarzają się również siedemnastki, osiemnastki... Kieryś grubiorz się zamieni? Uprzedzając głupie komentarze dodam, że na drogach ginie więcej ludzi niż w kopalniach.

  • ~coco39 2015-02-05
    18:05:43

    11 0

    Michał Kazek ty to jesteś ewenement któremu zresztą nic nie pasuje górnicy, dym z komina, kościół, karta nauczyciela blokady rolników a najbardziej pokrzywdzony to ty jesteś normalnie jest mi cię żal ciężko musi być takim osobom u których jest wszystko na NIE. A dla twojej wiedzy "14" to nie premia a wypłata comiesięcznej składki która jest odkładana na jednorazową pensję tzw. 14. Jeżeli coś jest zapisane w ustawie to to się należy każdemu kogo to dotyczy koniec i kropka.Kazdy z was wyciąga rękę po państwową kasę co nie? dam przykład: ulga na dzieci zapisana w ustawie kto z was nie pobiera jej przy rozliczeniu PIT???? I nie patrzycie czy jest dziura budrzetowa ale się należy więc bierzecie co wasze.
    Eberhard Mock ale to ze za friko jeździsz służbowym autem załatwiasz prywatne sprawy na wakacje służbowym itd to już cicho sza bo co bo się należy??? na drogach fakt więcej ginie osób ale w 99% z własnej winy i głupoty.Gdyby jeden z drugim jechał normalnie to wiele z nich by jeszcze żyło. Nie będę teraz rozstrzygał kto jak jeździ ale przykład dałem dla zobrazowania.

  • ~hartom 2015-02-05
    18:17:00

    0 6

    Ludzie wyjdźmy na ulicę i zróbmy jakąś demonstrację przeciw okradaniu obywateli przez kopalnie. Niech sobie nie myślą że tylko oni mogą protestować. Mam już dość szantażu jaki stosują górnicy!
    Pracowałem w dużej zachodniej korporacji, w pewnym momencie pozmieniali prezesów zaczęli obcinać etaty, premie i czternastki powód. Wzrost zysków firmy był wolniejszy w stosunku do lat poprzednich. Firma nie przynosiła strat, mało tego przynosiła i przynosi ogromne zyski, niestety mniejsze od oczekiwanych. Zatrudnili zewnętrzną firmę która miała szukać oszczędności. Więc nie rozumiem jak można utrzymywać nierentowną przynoszącą straty kopalnię jak nawet nikt nie potrzebuje jej produktów. No a jak słyszę o premiach i 14tkach to krew mnie zalewa. Jakie to niesprawiedliwe!!!! Dziwi mnie że grupa zawodowa która obaliła poprzedni system nadal żyje w tym systemie!

  • ~graga112 2015-02-05
    18:45:09

    0 16

    I tu się Pan pomylił!!! tak samo płacę podatki dosyć wysokie i ja i całe społeczeństwo płacimy !!! za chwilę podatek wzrośnie ,bo rylom mało.... a jeśli kopalnie są nie rentowne nie przynoszą zysków to po co istnieją??????nie potrafią wypracować więc nie powinni się 14 domagać szantażem!blokowaniem dróg jak dzieci!!! niech na A1 idą najlepiej hmm boją się???!!! a druga strona medalu musi być Pan rylem i jak ryl oczekuje tylko na dodatki ..do roboty!!!

  • ~swistak 2015-02-05
    19:02:01

    3 0

    skoro rząd nie jest rentowny i nie przynosi zysków to po co istnieje ? Nie potrafi pracować to powinni zamknąć. To samo jest z kopalniami. Albo zamykamy burdel albo go utrzymujemy.A na razie utrzymujemy i jeden i drugi. więc możecie sobie ponarzekać do woli.
    Póki istnieje tak złodziejski rząd puty będziemy za każdym kto walczy o swoje !

  • ~niuti 2015-02-05
    19:07:46

    0 9

    "Do tego dochodzą odsetki w wysokości 2% nagrody. " Ale sie w dupach poprzewracało, za "łaskawe"czekanie biednych grubiorzy 2% odsetek. ehhhh niech to klęka jak najszybciej. I żeby była jasność...nie życzę Wam górnicy zle, ale bez przesady....zakłady Wasze upadają a Wy ciągle, i więcej i jeszcze i dalej, nikt nie wysili szarych komórek, żeby stwierdzić...ok. wstrzymajmy, zaczekajmy, nie zginiemy bez dodatków itp. Nie tu i teraz choćby skały sr.ały.

  • ~ 2015-02-05
    19:41:57

    5 0

    Płaczki i malkontenci o co wam chodzi? Macie wszystko. Rząd PO, super premiera i od nie dawna prawdziwego super prezydenta Rybnika, Kuczerę. Do kogo macie pretensję? I najważniejsze. Od dziś startuje figurant i jego przyboczna Komorowski na prezydenta, więc dalej na nich głosować i zapierdzielać za 1250 netto

  • ~wiolka2318 2015-02-05
    19:48:00

    12 0

    niech pozamykają te kopalnie wszystkie w tedy zobaczy cały kraj ile wszystko kosztuje : ten tani węgiel z zagranicy pójdzie w górę o 400% a co za tym pójdzie(cwaniaczki co dupę grzeją na gazie) cena gazu takk was wszystkich ruski załatwią ze drzewo będziecie kraść z lasu i gałązki zbierać !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ~eloo 2015-02-05
    20:33:37

    13 0

    zostawcie juz tych gornikow w spokoju, niech dalej maja dodatki,itp a za niedlugo zawitaja do urzedu pracy swoim postepowaniem. Kazdy jedzie po rylach jak po burej suce ale to nie wina tego zwyklego ryla tylko tych z powierzchni i biur

  • ~x.treme 2015-02-05
    20:57:12

    0 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2015-02-05
    21:55:27

    10 0

    Uwielbiam czytać tutaj komentarze ludzi na temat górnictwa :) co do "14tki" dzisiaj dowiedziałem się jak będzie wypłacona, więc artykułu nie musiałem czytać, jak wiadomo najbardziej ciekawiły mnie komentarze i oczywiście znów nie pomyliłem się jakie one w większości będą :)
    Szczęść Boże!

  • ~Jan R. 2015-02-06
    10:50:35

    0 1

    Górnicy bardzo ciężko pracują powinni zatem dostać również 15-tkę.

  • ~firmaq5 2015-02-06
    16:17:30

    0 3

    Kopalnie upadają a ci chcą 13 i 14 , czy to nie śmieszne .......... potem wszystko na politykę , a nic na straty w kopalni. Sami sobie winni.

  • ~firmaq5 2015-02-06
    16:21:39

    3 0

    a jeszcze jedno , dlaczego górnicy , związkowcy przeszkadzają nam zwykłym obywatelom w dniu codziennym , w pracy itd . Co to ma być blokujemy drogi. Przecież kierowca Tira , dostawczego też jest w pracy , a ci chodzą po rondzie. Może zróbmy tak że w Pon rano zablokujemy dojazd z centrum do Chwałowic i od Jankowic to samo ?? Niech jadą przez las...

  • ~facet1977 2015-02-06
    17:24:39

    3 0

    ~firmaq5 i pokazujesz jaki jestes nie obyty w temacie gornictwa i gornikow. 13 pensji niema juz bardzo bardzo dlugo ale pewno kolega kolegi powiedzial ze te pier... ryle mają a Ty nie masz. 14 pensja jest i jest ona w dwoch ratach 40% 13 lutego i 60% do 30 czerwca. Ale kolejną sprawą jest to że tutaj jest mowa o kompani węglowej a drogi blokowali pracownicy z JSW ale Ty niewiesz o co chodzi. Poczytaj, porozmawiaj , popatrz na wiadomosci to sie wiele rzeczy dowiesz.

  • ~Afordancja 2015-02-06
    19:56:20

    1 0

    A ja tam nie widzę, żadnego problemu... bo wiem, że górnicy/zwiazkowcy to odpowiedzialni ludzie, i oczywiście potem nie będą płakać o wsparcie..albo jak coś trzeba będzie zamknąć bo nie rentowne, to nie będą wołać...widocznie wszystko idzie b. dobrze..

  • ~jacke25 2015-02-07
    00:01:46

    0 0

    No to do roku będzie powtórka z rozrywki. Kopalne na skraju bankructwa lub na licytacje. I dopiero będzie płacz i obwinianie wszystkich tylko nie siebie. ??????

  • ~ 2015-02-07
    11:00:37

    0 0

    ~facet1977 tak to już jest, że najwięcej do powiedzania mają Ci co jak się okazuje mają niewielką wiedze na dany temat bo niby skąd. . no chyba, że z bardzo wiarygodnej stacji telewizyjnej jaką jest TVN, później nie ma się co dziwic niektórym komentarzom. .

  • ~coco39 2015-02-07
    11:22:36

    2 0

    Polecam wszystkim potrafiącym czytać ze zrozumieniem bardzo dobry artykuł

    http://www.nettg.pl/news/127118/nie-rozwiazano-kluczowych-problemow-branzy

  • ~maks2008 2015-02-07
    17:35:21

    0 2

    Kilka % GÓRNIKÓW widzi gdzie leży problem,ale siedzi cicho bo sie boi stracić państwowa posade.Reszta to tępe ryle manipulowani przez zwiazki zawodowe.Wystarczy wypłacić im 14 by znów byl spokój na kopalni.Reszte mają w d...e.Za rok znowu wyjdą na ulice i beda blokować drogi(to przeciez zawsze dziala)Boją sie prywatyzacji bo dobrze im w komunistycznym molochu,gdzie lewizna goni lewizne.

  • ~daro 2015-02-07
    20:54:25

    0 2

    pracuje w banku za pytałem tępego ryla jaki od pana jest stan cywilny? jo robia na gróbie hahah i wszystko jasne barany

  • ~facet1977 2015-02-08
    08:56:11

    3 0

    ~piotrusbartus1 , ja też pracuje na kopalni, pochwal sie w ktorym banku pracujesz to wpadne i porozmawiam z bardzo mądrym bankowcem, Ciekawe czy zawsze taki mądry jestes. I zobaczymy kto więcej ma do powiedzenia na temat bankowosci i choć wogole masz cos do powiedzenia. Wysmiewac sie potrafisz a "za pytalem sie ryla" piszę sie tak "zapytalem sie ryla" . Więc już pokazales swoją klase.

  • ~visa 2015-02-08
    11:04:51

    0 0

    http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/grupy-zawodowe-pod-szczegolnym-nadzorem/7d4q8#.VNcjZf0RrrM.facebook ,wydaje mi się że o kimś zapomnieli, i nie wiem czemu się ciągle tych górników czepiają, czy lekarz zza wschodniej granicy nie będzie tańszy? itd., itp.

  • ~wulkanizacja 2015-02-15
    20:01:48

    4 0

    zas zazdrosc jak sie nalezy to niech placa

  • ~dziurek 2015-02-22
    22:14:33

    0 2

    bo jak by taki górnik otworzył swój zakład i widział żę nie przynosi zysk to po zwalniał by pracowników dla mnie to banda na która wszyscy podatki płacą zysku nie ma ale pieniądze chcą pytanie za co

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5337