zamknij

Wiadomości

PKP tnie połączenia, Rybnik odcięty od świata?

2009-07-28, Autor: 
PKP Intercity likwiduje – jej zdaniem – niedochodowe połączenia pośpieszne. Od 1 września z Rybnika nie odjedzie „Hutnik” do Warszawy i „Szyndzielnia” do Wrocławia.

Reklama

PKP Intercity obsługuje w kraju ponad 550 połączeń pośpiesznych i ekspresowych. Od 1 września zamierza zlikwidować lub skrócić te niedochodowe. Na „czarnej liście” cięć przewoźnika, niestety, znajdują się pociągi odjeżdżające z Rybnika. Według PKP Intercity, nie opłaca się utrzymywać kursów pociągu „Hutnik” relacji Racibórz – Warszawa (w lecie Racibórz - Ełk) na odcinku z Raciborza do Katowic oraz pociągu „Szyndzielnia”, który z Bielska przez Rybnik kursuje do Wrocławia.Jak informują władze PKP Intercity, zmiana tych decyzji jest możliwa pod warunkiem, że ministerstwo infrastruktury lub samorządy przeznaczą 60 milionów złotych dotacji na utrzymanie tych połączeń.


Oburzone decyzjami i argumentacją przewoźnika jest Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska, który w minionych miesiącach przeprowadziło kilka akcji na rzecz poprawy rozkładu jazdy pociągów w regionie. - Wbrew temu co mówi PKP Intercity, połączenia te cieszą się bardzo dobrą frekwencją, szczególnie w szczycie przewozowym, co pokazuje wykonane przeze mnie zdjęcie pasażerów oczekujących na pociąg „Hutnik” w sobotę 18 lipca. Moim zdaniem to będzie kompromitacja, jeżeli subregion zachodni wraz z 150 tysięcznym miastem Rybnikiem zostanie odcięte od połączeń dalekobieżnych! - mówi Stanisław Sobczyk ze Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska.


Stowarzyszenie nie zamierza czekać na rozwój sytuacji z założonymi rękami. Społecznicy wysłali pisma z prośbą o interwencję do polityków z naszego regionu. List do prezesa PKP Intercity wysłał już poseł Marek Krząkała. - Chcemy dowiedzieć się jakimi kryteriami kierowała się spółka sporządzając listę pociągów do likwidacji. Prezesowi PKP Intercity zwracamy uwagę na to, że te decyzje dotyczą nie tylko 140-tysięcznego Rybnika, ale całego subregionu, który zamieszkuje pół miliona ludzi – mówi asystent posła Łukasz Kłosek.


Członkowie stowarzyszenia przypominają także, że decyzje PKP Intercity, to podcinanie gałęzi na której siedzi przewoźnik. Ich zdaniem, jeśli ta część województwa zostanie pozbawiona pośpiesznych połączeń, lukę wkrótce może wypełnić konkurencja, bo od 2010 roku na polski rynek będą mogli wejść zagraniczni przewoźnicy. Czy PKP Intercity nie obawia się konkurencji ze strony czeskiej spółki Ceske Drahy, czy niemieckiego Deustche Bahn? Niestety, tego nie udało nam się ustalić, bo rzecznik prasowy PKP Intercity nie znalazł czasu, aby odpowiedzieć na zadane mu przez nas pytania.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (51):
  • ~ 2009-07-28
    00:33:56

    0 0

    A może nam wszystkim to wyjdzie na dobre, że PKP Intercity likwiduje te połączenia? Może w przyszłym roku przyjdzie inny przewoźnik z lepszym taborem a co za tym idzie lepszym komfortem podróży? Oby tak się stało bo półmilionowy subregion to zapewne łakomy kąsek dla Ceske Drachy i Deustche Bahn i może nie będą konkurencją dla PKP IC (bo jej tu po prostu nie będzie) ale dla siebie nawzajem, co tylko jeszcze bardziej,miejmy nadzieję, poprawi jakość tych połączeń.

  • ~pawelito 2009-07-28
    08:38:29

    0 0

    CD i DB w Rybniku? :DDDDDDDDD zawsze i wszędzie kolej subwencjonowana będzie

  • ~Arteks 2009-07-28
    09:25:36

    0 0

    To jakaś paranoja!!! Bo gdyby PKP IC zależało tylko na sprawach ekonomicznych to szukałoby oszczędności np. w pociągach do ...Terespola, który jest mniejszy od Czerwionki... Natomiast PKP tnie połączenia do Rybnika, Bielska czy Wałbrzycha - co świadczy o tym, że oni chyba nie mają zielonego pojęcia o geografii i potencjale ludnościowym poszczególnych regionów. Jeżdżę czasami Szyndzielnią i Hutnikiem. Obydwa pociągi mają dobrą frekwencję - nie widzę zbytnio różnicy między pociągami dalekobieżnymi w innych regionach kraju. Bardzo liczę nie tylko na interwencję posłów ale ich WALKĘ o te pociągi. Nie może być tak, że nasze państwo jest co raz bogatsze, rośnie PKB, rozwija się gospodarka, a PKP lekką ręką odetnie od świata półmilionowy region!!! Tu może się wykazać poseł Krząkała, Siedlaczek, Gadowski czy Zawadzki z PO tym bardziej, że to PO niespełna rok temu z ministrem Engelhardtem wymyśliła taką reformę kolei, że przekazała w prezencie spółce PKP IC pociągi pospieszne. Teraz mam nadzieję, że wyjdą z tego targu z PKP IC z honorem. Jeśli nie to z pewnością jako wyborcy to zapamiętamy. Nie wiem czy ktoś zdaje sobie sprawę, że jeszcze za komuny w 1989 roku mieliśmy 5 pociągów dalekobieżnych (+4 sezonowe), w 2000 roku 4 dalekobieżne (+3 sezonowe), czyżby w przyszłym roku nie było żadnego?! NIEWYOBRAŻALNE. Mieszkańcy powinni pisać protesty do parlamentarzystów - tylko oni mogą w tej sprawie interweniować.

  • ~alchemik 2009-07-28
    09:49:38

    0 0

    Może od razu zamknąć dworzec, rozebrać tory i po zabawie. Co się będziemy w kółko denerwować? Nie ma dworca PKS to i PKP niepotrzebny... Zakorkujemy się autami w tym naszym grajdole i będzie fajnie! Cholera, sporo jeżdże po Polsce - PKS i PKP i niby wszędzie da się dojechać, tyle tylko że nie z Rybnika.Jakby się nie jechało czy wracało, zawsze albo utknie się na parę godzin w Katowicach, bo do tego naszego za przeproszeniem zadupia nijak nie da się dojechać!!! Arteks - parlamentarzyści??? Zlituj się chłopie! Już ich widzę w "Hutniku" - pfff - oni mają autko do Katowic czy Gliwic,, a stamtąd dwie godzinki IC do Wa-wy. Po co im pociąg do Wisły? do Wrocka? Skandal!

  • ~minges 2009-07-28
    09:53:43

    0 0

    dlaczego w Polsce jest tak, że gdy pojawia się jakiś problem, to stara się go za wszelką cenę rozwiązać poprzez pozbycie się źródła tego problemu, a nie zastanawia się nad tym, dlaczego to źródło ów problem tworzy? czyżby lenistwo? szkoda tych połączeń, naprawdę szkoda...

  • ~ziupo 2009-07-28
    10:46:07

    0 0

    Źródłem jest PKP, które chyba lepiej gdyby było szybko sprywatyzowane i odsprzedane np DB. U PKP i PKS zyski tworzy się poprzez wycinanie połączeń, a powiedzcie mi jak firma, która zajmuje się przewozem osób może dorabiać się na wycinaniu połączeń? Nie wierzę, że są aż tak głupi i nie zdają sobie z tego sprawy. To podpada pod działanie na niekorzyść firmy. "zmiana tych decyzji jest możliwa pod warunkiem, że ministerstwo infrastruktury lub samorządy przeznaczą 60 milionów złotych dotacji na utrzymanie tych połączeń." - Było dobrze wiadomo, że tak się stanie po wprowadzeniu ustawy, dzięki której budżet państwa może dokładać do PKP, a to dopiero początek szantażów, bo PKP już zaciera rączki i będzie coraz częściej zaglądać do państwowego portfela. Póki co PKP ma się bardzo dobrze w tym kraju i póki co nie zapowiada się żeby ktoś miał z nimi konkurować. Gdyby chodziło o połączenia regionalne, to nawet dla PCC Rybnik by się to opłacało, ale ogólnokrajowe? Myślę, że raczej nie.

  • ~sfjenty 2009-07-28
    10:54:34

    0 0

    Zgadzam sie z alchemikiem. Zlikwidowac dworzec PKP i wybudowac porzadne lotnisko w Gotartowicach to bedziemy latac...

  • ~Arteks 2009-07-28
    10:57:55

    0 0

    Ziupo, piszesz mądrze ale twoja konkluzja końcowa jest błędna. Właśnie przewozy lokalne bez dotacji nigdzie nie będą opłacalne ale przewozy dalekobieżne są w większości przypadków rentowne. Przecież ostatnio PKP PR uruchomiła kilka pociągów IR na zasadach komercyjnych!!! Mam wielki żal, że posłowie i ministerstwo uchwalają ustawy które obracają się w niekorzyść wobec ludzi/podróżnych. Moim zdaniem posłowie powinni zażądać danych co do rentowności pociągów, dopłacić do tych nierentownych, jednocześnie pomóc zdemonopolizować rynek PKP IC pomagając wprowadzeniu do Polski przewoźników zagranicznych. Podobnie jak złamano kilka lat temu rynek Telekomunikacji Polskiej. Przy czym PKP IC jest gorsza od TP S.A. bo chce ograniczyć dostęp swoim usług w wielu miejscach w Polsce!!!

  • ~HAN 2009-07-28
    11:40:23

    0 0

    Najlepiej utrzymywac pociagi papieskie i inne takie wynalazki nie wazne ze nik nie jezdzi wazne jak sie nazywa. Mam nadzieje ze Przewozy Regionalne wykorzystaja ta chora sytuacje i pojawia sie w zamian konkurencyjne IR na tych samych trasach. Jak IC przejmowalo pospiechy to wszysty mowili oprocz oczywiscie IC ze zacznie sie likwidacja. No i prosze nie minelo troche czasu.. Dla 'pocieszenia' ze nie tylko Rybnik, w Gorzowie Wlkp wycinaja wszystkie pospiechy w Zielonej Gorze prawie wszystkie, a miast takich w kraju bedzie jeszcze wiecej. Na naszych pseudo parlamentarzystow z Krzakala na czele bym nie liczyl, to zwykle marionetki bez wlasnego zdania.

  • ~Arteks 2009-07-28
    11:43:49

    1 0

    Drogi Hanie, jak znam życie posłowie z Zielonej Góry, Zamościa czy Gorzowa wybronią swoich pociągów. A nasz region zostanie jak zwykle w tyle bo przecież śląska dupowatość (jak to określił kiedyś Kutz) nie pozwala walczyć o swoje interesy...

  • ~ziupo 2009-07-28
    12:06:04

    0 0

    Arteks - dotacje OK, ale nie tak jak sobie to wyobraża PKP [nie w takim procencie], a poza tym miałem na myśli możliwości PCC Rybnik pod kątem infrastruktury [tory, lokomotywy]. Problemem jest także PKP PR, bo nie mogą albo bardzo trudno [sprawy papierkowe] byłoby stworzyć połączenie typu Hutnik, które przebiegają przez kilka województw.

  • ~tommi 2009-07-28
    12:59:23

    0 0

    ciekawie się słucha pracowników pkp, pkp energetyka zwala na cargo, cargo na przewozy regiolane, a regionalne na energetykę, każdy twierdzi że ma rację, utwozone spółki z odrębnych działów sprawiły że ta firma szybko spada na dno

  • ~charlie 2009-07-28
    13:12:25

    0 0

    Po pierwsze: NIE! jakimkolwiek dotacją z budżetu, po drugie przecież to zwykły szantaż, te połączenia są opłacalne tylko PKP IC chce jeszcze więcej kasy bo ta to dla nich za mało, po trzecie: wysłać tam prokuraturę, oskarżyć władze o działania na niekorzyść spółki i będzie po sprawie, nie może być tak, że zamyka się opłacalne połączenia, tylko dlatego, że chce się więcej pieniędzy z budżetu państwa. To skandal!

  • ~ 2009-07-28
    13:35:55

    0 0

    Gorzów i Zielona Góra to miasta wojewódzkie więc na pewno sie wybronią, takie miasta mają "siłę". nasz region nie ma szans na nic, przy sile GOP'u. PKP powinno brać przykład z czeskich kolei !

  • ~EP07-135 2009-07-28
    13:36:15

    0 0

    A ja zapraszam do ocenienia frekwencji z dzisiaj
    http://www.youtube.com/watch?v=12uN7zOnjSE&feature=channel
    Zapraszamy także do wysyłania pism do polityków z naszego regionu. Wzory pism znajdziecie na http://www.srkgs.rail.pl
    Pozdrawiam

  • ~Arteks 2009-07-28
    13:47:32

    0 0

    Właśnie tylko sęk polega w tym, że PKP IC oszukuje że te pociągi są nierentowne chyba że stosują jakieś nierówne miary. W zeszłym roku wracałem z Ukrainy pociągiem z Przemyśla ok. godz. 8.00. W pociągu do Szczecina było ok. 20 (!) pasażerów w sezonie turystycznym czyli lipcu. W naszym Hutniku rzadko się zdarza że od Katowic jedzie mniej niż 60-80 osób. W Szyndzielni zazwyczaj 100-150 osób. Nie są to więc ilości małe zważywszy, że na tak długich relacjach jak Hutnika (Warszawa-Katowice-Racibórz) następuje cały czas wymiana pasażerów. W skali całej trasy jest to pociąg megarentowny! Film EP07 powinien uświadomić naszych polityków że PKP IC najzwyczajniej KŁAMIE i frekwencja tego pociągu wcale nie jest mała.

  • ~charlie 2009-07-28
    13:58:51

    0 0

    Arteks dokładnie, masz rację, ja często jeżdżę do Warszawy i jeszcze nigdy! nie zdarzyło się, żeby w pociągu do KAtowic jechało mniej niż 50 osób, to jedyny możliwy publiczny transport do stolicy z naszego regionu. Dlatego mówię na tych skurw**** z PKP czeka już prokurator, oszustów i szantażystów

  • ~AlicjaeR 2009-07-28
    14:01:25

    0 0

    Ilekroć jechałam Hutnikiem i to nie w sezonie ...tyle razy pociąg był z bardzo dużą obsada pasażerów ...więc gdzie ta nierentowność ...chyba czas aby ktoś dokopał PKP ...niech wreszcie wejdzie konkurencja i niech spadnie na tych kłamców plajta

  • ~morfeus12 2009-07-28
    14:16:07

    0 0

    Z chęcią przejadę się od 2010 roku Deutsche Bahn do Wrocławia:]
    Wielka szkoda, że oszczędności szuka się w taki sposób...

  • ~Sylas 2009-07-28
    14:25:42

    0 0

    Brawo EP07-135! Na filmiku świetnie widać że dzisiaj w Rybniku wsiadło do Hutnika z jakieś 50 osób jak nie więcej! PKP IC to zwykli wyłudzacze pieniędzy! Jeśli to są nierentowne połączenia to może poprośmy kierownictwo PKP IC o wskazanie tych "rentownych"? Jeden facet już jakoś zareagował ale gdzie jest reszta? Gdzie jest reszta z PO i PISu, gdzie są radni, gdzie jest prezydent Rybnika? Wszystkie władze w naszym regionie powinny reagować i naciskać na władze PKP, a nie czekać na rozwój wydarzeń. Jeśli zlikwidują te połączenia to pozostaną nam jedynie przesiadki w innych miastach! Zrozumiałbym to gdybyśmy mieszkali w malutkiej miejscowości, ale tutaj? Jedyne co może nas przywrócić do cywilizacji to już chyba otwarcie rynku na innych przewoźników.

  • ~ja 2009-07-28
    14:41:33

    0 0

    Rozumię wasze wasze rozgoryczenie - ale ile razy jeździcie pociągiem w roku???? Wreszcie normalne posunięcie PKP- ludzie czy potraficie zrozumieć że tą olbrzymia kasę dokłada się z naszych kieszeni??? Powiem tyle- czas najwyższy sprywatyzować ten moloch!!!! Oczywiście zaraz podniosą głos populisci, demgodzy, bedzie słychać hasła "złodzieje"* ale niestety to jednyne rozwiązanie aby polepszyć jakośc transportu szynowego!!!

  • ~charlie 2009-07-28
    14:46:53

    0 0

    antysocjal, jestem za prywatyzacją, ale zrozum jedno, te połączenia są RENTOWNE, to co robi PKP to zwykłe wyłudzanie pieniędzy z budżetu, tutaj nie chodzi o to, że zamykają połączenia, gdyby były nierentowne byłbym jak najbardziej za, ale takla sytuacja tutaj nie ma miejsca! Śmierdzi mi tutaj szantażem, prokurator się tym powinien zająć

  • ~apurocs 2009-07-28
    15:10:54

    0 0

    Likwidują transport publiczny a potem się dziwią, że aut przybywa i drogi co raz bardziej zakorkowane. W tym kraju robi sie wszystko na opak.

  • ~Arteks 2009-07-28
    15:44:48

    0 0

    @antysocjal - pomijając wszystko ale w normalnym państwie są pewne zasady - jeśli są pociągi i są one składnikiem każdego normalnego państwa w tym Polski i państwo je utrzymuje w interesie kraju to niby dlaczego pozwolić na to aby w najbogatszym regionie Polski jakim jest Śląsk wycinać pociągi "bo są be i nierentowne", a jak już ktoś tutaj wspomniał zostawić pociągi do Terespola i Przemyśla?! A może ta sprawa wreszcie obudzi jakieś ambicje naszych posłów bo Śląsk przegrywa w wielu różnych dziedzinach - to jest kolejny "kwiatek" do kolekcji olewania Śląska! Ja kiedyś też nie zdawałem sobie z tego sprawy ale w naszym subregionie mieszka prawie 600 tys. ludzi a odległość do Katowic z Rybnika, Wodzisławia czy Raciborza wcale nie są takie bliskie.

  • ~andrzej1984 2009-07-28
    16:56:56

    0 0

    Ja na miejscu PKP to "Hutnika" bym puscił do Katowic jako osobowy przez Rydułtowy a dalej pośpieszny by wyelimować durnotę jaka jest rano i wieczorem.Polegająca na tym że o 5.20 osobowy do Katowic a o 5.40 pospieszny przez Katowice.a sądzac po jego składzie to uważam że osoby wsiadające do 2 (piętrowej )to PKP uważa za bydło bo ja se nie wyobrażam jazdy w takim wagonie na odc. Racibórz-Ełk.Natomiast co do "Szyndzielni"to od początku uważam za chory pomysł bo o 7.57 mamy osobówkę a na pośpiecha musimy się spręzyć na 6.39 czyli dobra godzinka snu więcej. A najlepiej byłbym zadowolony jak by wogóle pośpiech do Wrocławia nie jeździł tylko osobowy tak o 7 bo róźnica czasu jazdy miedzy "Szyndzielnia" a osobowym do Wrocławia to tylko 25 minut a różnica w cenie 13 zł.

  • ~EP07-135 2009-07-28
    17:41:15

    0 0

    Zapraszam osoby które korzystają z Hutnika i Szyndzielni na forum -> http://srkgs.rail.pl/forum/ . Poszukujemy osób które mogłyby poświęcić swój czas na ratowanie połączeń

  • ~EP07-135 2009-07-28
    17:55:47

    0 0

    Zapraszam osoby które korzystają z Hutnika i Szyndzielni na forum -> http://srkgs.rail.pl/forum/ . Poszukujemy osób które mogłyby poświęcić swój czas na ratowanie połączeń

  • ~Lateks 2009-07-28
    19:06:33

    0 0

    a ja się pytam gdzie byli ich rodzice????
    a tak na poważnie to ja nie potrafię zrozumieć jednego, byłem ostatnio w trójmieście i tam biegną poczwórne tory od Gdańska do Gdyni... tylko po to aby pociągi SKM nie kolidowały z częstymi pośpiechami i EX....
    ja rozumiem że na śląsku są szkody górnicze, tory są mniej trwałe...itd. itp. ale patrząc na historię kolei na śląsku i tego jak kiedyś kursowały pociągi to mnie szlag trafia... np. Stacja Orzesze.... można było dojechać tam z Żor, Rybnika(Leszczyn), Zabrza, i Katowic... nie dziwi mnie że tu nic się nie opłaci, no bo jak w tedy kiedy w kato trzeba czekać na pociąg do rybnika 2.30h...

    Może znajdzie się w końcu ktoś na śląsku kto wskrzesi kolej, bo na pewno jeden kurs do warszawy tego nie zrobi, a zamknąć świetny pomysł tylko za chwilę się ugotujemy w autach stojących w korkach i nie pomoże nam ani A4 ani A1

    inna sprawa że wracając z trójmiasta pociąg miał zastawione wszystkie korytarze ( nawet 1klasa) i nie wiem w czym problem dołączyć kilka wagonów czy zaplanować tak pociągi żeby nie brakowało miejsca przez wakacje (chociaż przypuszczam że w roku szkolnym jest podobnie) pozdrawiam Lateks

    p.s. inna alternatywa to jutro wyrusza pieszo do Częstochowy zamiast PKP:P

  • ~dzidzi007 2009-07-28
    20:06:34

    0 0

    do andrzej1984 a propos Szyndzielni Tobie może potrzebna godzina snu dłużej ale dla mnie te połączenie jest właśnie idealnie a wspomnianym osobowym pociągiem nie zdążyłabym na zajęcia. Ps kto wpadł na tak ambitny pomysł likwidacji połączeń z których korzysta wielu pasażerów????

  • ~ 2009-07-28
    20:40:59

    0 0

    Przepełniony pociąg na całej trasie z wagonami piętrowymi zamiast dalekobieżnych jakie debile z PKP ustawili w składzie pociągu jadącego z jednego krańca Polski na drugi się nie opłaca?
    To co im się opłaca? Może tak zamiast połączeń tym razem zlikwidujemy całą PKP (z spółkami i s półeczkami), zamiast tej farsy zróbmy kolej.

  • ~ja 2009-07-28
    21:17:33

    0 0

    Mimo wszystko , będę trzymał się swojego zdania! Dziwi mnie tylko reakcja biura posła Krząkały - mimo że jestem zwolennikiem Po uważam że jego zachowanie jest na wyrost! Otóż zgodzę się z wami że te pociągi są wypełnione, ale dlaczego każdy z was cieszy się tylko z "obrotu"? Dlaczego z was nikt ni mówi o KOSZTACH- prąd, ludzie, amortyzacja i inne koszty.. A może inaczej- zamiast likwidować może lepiej podnieśc ceny biletów, albo zwolnić większość ilość ludzi w PKP. Założę sie że jeśłi przyjdzie firma prywatna bedziemu sie opłacało utrzymac takie połączeni..i to z nowym taborem :) tylkoi że taki pociag nie bedzie obsługiwany przez 100 osób tylko przez dwie!

  • ~andrzej1984 2009-07-28
    21:32:15

    0 0

    do ~dzidzi007 powiedz mi czymś dojeżdzał jak "Szyndzielnia"odjeźdzała o 7.57??

  • ~przemo1809 2009-07-28
    22:01:54

    0 0

    Witam wszystkich
    drodzy koledzy i koleżanki pozwole sobie przypomnieć, że kolej na całym świecie jest dotowana przez Państwo poprostu kolej jest nierentowna była jest i bedzie bez dotacji ze strony Państwa i władz lokalnych nie ma szans na przetrwanie. PKP od poczatku zmiany ustroju traktuje pasażerów jak zło konieczne swego czasu głośno sie mówiło , ze w PKP opłaca sie tylko rządzić i widać,że kolejne władze nie zmieniaja swojego zdania " nic sie nie opłaca poza rzadzeniem" oni zawsze dadza sobie rade tam pieniędzy nie brakuje.J aosobiście jestem za utrzymaniem tych połaczeń ha śmiem twierdzić, że spokojnie 2 połaczenia minimum 2 pociagi były by przydatne dla naszego regionu . PKP samo wbija sobie samobuja mówiac w reklamach, że mys.li o rozwoju jakim rozwoju jaki taborem z przed 30 lat brak informacji w gazetach mediach dotyczacych nowych połaczeń aby zachęcic ludzi do podrózowania pociagiem a nie samochodem wracając do taboru ostanio zdecydoałem się przejehać się pociągiem z Rybnika do Rydułtów (Córeczka bardzo nalegał) dziecko ma 3 latka i samo stwierdziło że śmierdzi w pociagu i bardzo niwygodne sa plastikowe siedzenia. Panowie z PKP jest rok 2009 anie 1980
    Osobnym tematem śą dworce kolejowe w miastach ale to ponoć cięższy problem władze miasta powinny naprawde dbać a nie udawać że to co jest- jest wystarczajace to jest wizytówka danego miasta.
    Kolej BYŁA, JEST, I Będzie

  • ~przemo1809 2009-07-28
    22:05:13

    0 0

    Witam wszystkich
    drodzy koledzy i koleżanki pozwole sobie przypomnieć, że kolej na całym świecie jest dotowana przez Państwo poprostu kolej jest nierentowna była jest i bedzie bez dotacji ze strony Państwa i władz lokalnych nie ma szans na przetrwanie. PKP od poczatku zmiany ustroju traktuje pasażerów jak zło konieczne swego czasu głośno sie mówiło , ze w PKP opłaca sie tylko rządzić i widać,że kolejne władze nie zmieniaja swojego zdania " nic sie nie opłaca poza rzadzeniem" oni zawsze dadza sobie rade tam pieniędzy nie brakuje.J aosobiście jestem za utrzymaniem tych połaczeń ha śmiem twierdzić, że spokojnie 2 połaczenia minimum 2 pociagi były by przydatne dla naszego regionu . PKP samo wbija sobie samobuja mówiac w reklamach, że mys.li o rozwoju jakim rozwoju jaki taborem z przed 30 lat brak informacji w gazetach mediach dotyczacych nowych połaczeń aby zachęcic ludzi do podrózowania pociagiem a nie samochodem wracając do taboru ostanio zdecydoałem się przejehać się pociągiem z Rybnika do Rydułtów (Córeczka bardzo nalegał) dziecko ma 3 latka i samo stwierdziło że śmierdzi w pociagu i bardzo niwygodne sa plastikowe siedzenia. Panowie z PKP jest rok 2009 anie 1980
    Osobnym tematem śą dworce kolejowe w miastach ale to ponoć cięższy problem władze miasta powinny naprawde dbać a nie udawać że to co jest- jest wystarczajace to jest wizytówka danego miasta.
    Kolej BYŁA, JEST, I Będzie

  • ~zenek65 2009-07-28
    22:21:07

    0 0

    dotacje do PKP są w gestii samorządów Urząd marszałka woj. śląskiego ma tu dużo do powiedzenia a marszałkiem jest B.Śmigielski, związany z Sosnowcem, to pewno Rybnik go nie interesuje

  • ~Arteks 2009-07-28
    22:36:28

    0 0

    Mam pewną sugestię aby w tym temacie nie rozdrabniać się na inne żale i niedole kolejowe. Dyskutujmy co można zrobić aby te dwa pociągi ratować bo to że są potrzebne i że wożą sporo ludzi nawet nie trzeba nikogo przekonywać kto kogokolwiek nimi jechał czy odprowadzał kogoś. Jeśli ktoś mówi tutaj o rentowności to warto sobie uświadomić, że wojsko, szkoły czy biblioteki też nie są rentowne a tym bardziej nie są nastawione na zyski. Czy ktoś o zdrowych zmysłach pozwoliłby je zlikwidować? A myślicie że służba zdrowia albo poczta to dochodowy interes? Jeśli już to dla wybranych dyrektorów i ordynatorów. Jeśli Ministerstwo Infrastruktury dopłaca do przewozów wojewódzkich to Rybnik i Subregion Zachodni ma ŚWIĘTE PRAWO do tego aby tutaj pociągi dalekobieżne także jeździły. I domagajmy się tego od naszych reprezentantów których mamy naprawdę sporo - więcej niż relacji dalekobieżnych PKP ;P Przypomnę, że reprezentują nas w sejmie posłowie: Krząkała, Gadowski, Siedlaczek, Zawadzki, Piecha, Gawęda, Janik, Piecha, Kloc i Motowidło oraz senatorowie: Motyczka i Gruszka. To niewiarygodne ale mamy aż 12 parlamentarzystów! Piszmy do nich przede wszystkim w tej sprawie. Inni posłowie potrafią dbać o sprawy kolejowe swoich regionów to dlaczego nasi mają zajmować się tylko górnictwem i służbą zdrowia?! PKP IC jest przed prywatyzacją i posłowie mają wielki argument wobec nich tym bardziej, że to obecny rząd spaprał całkowicie reformę kolei przekazując pociągi pospieszne do spółki PKP IC!

  • ~Arteks 2009-07-28
    22:38:20

    0 0

    @zenek65 - przewozy lokalne - osobowe są w gestii marszałka, a dalekobieżne dotowane są częściowo przez Ministerstwo Infrastruktury. A swoją drogą o Śmigielskim i obecnym Zarządzie nic nie pisz bo to przecież oni skompromitowali się na początku roku praktycznie rujnując rozkłady pociągów lokalnych.

  • ~ 2009-07-28
    22:54:21

    0 0

    Arteks ma rację! Często jeżdżę czeskimi kolejami i wiem, że są w dużej mierze dotowane przez Państwo, które dostrzega zasoby transporty szynowego! Współpraca CD i Państwa są znakomite - działania skoordynowane, a rozwój kolei w Czechach niesamowity! Chyba moje dzieci nie doczekają się takiej komunikacji jak w Czechach!! Wystarczy, że pojedziecie do Nowego Bohumina i zobaczycie ile pociągów odjeżdża w ciągu godziny!! Nie wspomnę już o dworcu, peronach, itp. Tylko w Polsce każdy idzie w swoim kierunku i nie dostrzega dobra wspólnego!! Przykre, ale prawdziwe!!

  • ~ 2009-07-28
    22:56:20

    0 0

    Antysocjał, pozwolisz że oświecę. Ciebie oraz rzeszę ubogich w inteligencję pseudo liberałów, że problemem i kulą u nogi nie są ci biedacy pracujący za kwotę poniżej minimum socjalnego, uwłaczającą godności ludzkiej lecz podejmujący decyzje pod kontem swoich zysków bogacze na górze. Szara strefa i banda cwaniaków zwana obecnie kwieciem polskiego biznesu rujnuje ten kraj od wielu lat ku uciesze tłumów winą obarczając i kosztami obciążając tych do których swoim złodziejstwem doprowadzili do biedy.
    Można sypnąć nazwiskami czołowych przedstawicieli tego gatunku, ale pewnie każdy je zna. Roi się wśród nich od "światłych neoliberalnych ekonomistów" i polityków PełO.

    Rybnik w zeszłym roku był skomunikowany gorzej niż miasto 15 000 tys. na wschodniej granicy Polski.

  • ~ 2009-07-28
    22:57:41

    0 0

    15 tys...

  • ~ 2009-07-28
    23:02:47

    0 0

    "Witam wszystkich drodzy koledzy i koleżanki pozwole sobie przypomnieć, że kolej na całym świecie jest dotowana przez Państwo poprostu kolej jest nierentowna była jest i bedzie bez dotacji ze strony Państwa i władz lokalnych nie ma szans na przetrwanie."

    Przemo - 100% prawdy.
    Oczywiste było, że IC będzie likwidować połączenia pospieszne, taka była idea tej "reformy". Nie wierzę, że się coś zmieni na lepsze a walka o zmianę mentalności i oświecenie w tym rządzie mułów to jak walka z wiatrakami.

  • ~AlicjaeR 2009-07-28
    23:50:51

    0 0

    cytuję za ~Arteks
    Przypomnę, że reprezentują nas w sejmie posłowie: Krząkała, Gadowski, Siedlaczek, Zawadzki, Piecha, Gawęda, Janik, Piecha, Kloc i Motowidło oraz senatorowie: Motyczka i Gruszka. To niewiarygodne ale mamy aż 12 parlamentarzystów! Piszmy do nich przede wszystkim w tej sprawie. Inni posłowie potrafią dbać o sprawy kolejowe swoich regionów to dlaczego nasi mają zajmować się tylko górnictwem i służbą zdrowia?!



    bo oni stamtąd się wywodza ...bo zwykli ludzie nie zastrajkują na dworcu PKP w Rybniku , bo nie pojadą na Warszawe na wojenkę ;/...
    bo ....w końcu ...oni nie jeżdżą tymi pociągami ...ich stać na IC , EC ...i co tam jeszcze ale przede wszystkim stać ich na podróże furami swoimi za marne poselskie dietki kupione ...
    Są ludzie co wolą do Warszawy jechać 6 godzin ale za podróż ich stać zapłacić bez uszczerbku dla budżetu rodzinnego ...na podróże IC kogo będzie stać

  • ~dzidzi007 2009-07-29
    18:43:35

    0 0

    do andrzej1984 dojeżdżałam pociągiem osobowym 4.40 a w tej chwili Szyndzielnia ma taki odjazd który naprawdę mi pasuje i zawsze pasował i naprawdę szkoda by zabrali tak dobre połączenie. Ps a co Ty wolisz by go nie było tylko Ci przypomnę że jak zabiorą połączenie z Rybnika to te powrotne do Rybnika też zabiorą no ale przecież ty wolisz osobowymi jeździć wiec pewnie Ci to nie przeszkadza bo na pewno masz inne połączenia w tym czasie. Ps zgadzam się że nie warto krytykować w tej chwili innych uciażliwości na pkp a zająć się ratowaniem owych połączeń. Pozdrawiam

  • ~Dawidddddddd 2009-07-29
    19:08:33

    0 0

    Dziwna bardzo sprawa... granicząca ze skandalem. centrum regionu bez połączeń kolejowych? Nie wierze... Już PKSu nie ma teraz zburzymy Dworzec? Dobrze, że się znalazł ktoś kto zareagował, przynajmniej jeden... A co z resztą?? Gdzie się podział nasz gospodarz.... :D:D Pozdrawiam

  • ~xenir 2009-07-29
    20:07:59

    0 0

    Nie tylko Rybnik znalazł się w takiej sytuacji -
    http://miasta.gazeta.pl/gorzow/1,35211,6873998,Bez_pociagow_pospiesznych_bedziemy_Gorzowkiem.html

  • ~andrzej1984 2009-07-29
    21:30:52

    0 0

    ~dzidzi007 kiedyś był o 7 osobowy do Wrocławia i każdemu pasowało.a teraz mamy 2 i jest więcej bałaganu niż był .A tak na marginesie "Szyndzielnii"nie zawieszą to tylko sianie paniki.

  • ~The Economist 2009-07-29
    22:59:48

    0 0

    Już wcześniej zauważyłem, że ROW nie jest dla nikogo priorytetem komunikacyjnym. Teraz tylko się to potwierdza. Taki nasz pech, że z punktu widzenia Warszawy leżymy gdzieś tam na uboczu. A IC wyraźnie idzie w kierunku zagęszczenia kursów na głównych szlakach, czyli w tym wypadku Wrocław-Katowice-Kraków, gdzie niedawno uruchomiono bezpośrednie połączenie Wrocław-Lwów. Nadzieja w tym, że faktycznie przyjdą nam z pomocą bracia Czesi, którzy mogliby mieć interes w uruchomieniu połączeń typu Ostrawa-Wrocław. Na DB bym jednak raczej nie liczył.

  • ~minges 2009-07-30
    12:20:48

    0 0

    http://www.rybnik.pl/index.php?id=223&p=news,11,show,4822
    proszę przeczytajcie to i oceńcie, chociaż zwolennikiem pana Prezydenta Fudalego nie jestem, to myślę, że za powyższy list należy mu się plus.

  • ~minges 2009-07-30
    12:22:11

    0 0

    o dziwne, i nagle list przepadł... zbieg okoliczności?

  • ~Arteks 2009-07-30
    12:37:57

    0 0

    Fudali zareagował jak przystało na dobrego samorządowca z klasą. Tutaj jest jego pismo: http://www.rybnik.pl/index.php?id=223&p=news,11,show,4823 Natomiast zupełnie nie rozumiem posłów którzy całkowicie przespali "reformę" ministra Engelhardta który przekazał wagony, pracowników i lomotywy spółeczce PKP IC która teraz wymachuje szabelką i szantażuje likwidacją wielu niezwykle ważnych połączeń. Owszem, otrzymałem zapewnienie od biura pana posła Krząkały, że interesują się sprawą i poseł Krząkała będzie interweniował. To trochę za mało. Tu trzeba zwołać posłów koalicji i wystąpić do władz PKP IC z groźbą zablokowania ich prywatyzacji jeśli nie wycofią się z demonicznego planu likwidacji tak ważnych połączeń. Po cichu liczę, że posłowie PO tak zrobią bo jeśli to będzie to kolejny powód żeby olać PO w wyborach samorządowych w przyszłym roku dla wielu ludzi! Nie mówiąc o tysiącach prostestów jakie będą do nich docierać z całej Polski. Wyobraźcie sobie np. sytuację moich znajomych którzy jeżdżą z niepełnosprawnym dzieckiem pociągiem do Warszawy do Centrum Zdrowia Dziecka co dwa tygodnie pociągiem. Dla nich utrata bezpośredniego połączenia to dramat!!! A przecież mamy podobno XXI wiek i żyjemy w podobno jednej z większych aglomeracji w kraju!

  • ~Arteks 2009-07-30
    13:11:19

    0 0

    Poseł Krząkała również na swojej stronie poinformował o zaangażowaniu w sprawę ratowania tych połączeń :)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5359