zamknij

Biznes

Nie chcą nowych zasad parkowania

2008-12-10, Autor: 
Właściciele firm znajdujących się w Rybnickiej Strefie Śródmiejskiej (RSŚ) są zbulwersowani planowanymi zmianami zasad parkowania.

Reklama

Jak informowaliśmy kilka tygodni temu, od 1 stycznia 2009 roku wszystkie osoby prowadzące działalność gospodarczą w RSŚ, będą mogły wjeżdżać do strefy w godzinach od 17.00 do 10.00. Przepis nie będzie dotyczył jedynie ochroniarzy i taksówkarzy.

 

> Koniec parkowania na rynku

 

Właściciele firm znajdujących się w obrębie RSŚ nie kryją obaw związanych z proponowanymi zmianami. Wśród najczęściej wymienianych problemów jest kwestia rozładunku i dostaw towaru. Trudności mogą mieć także klienci, który złożą większe zamówienia, ponieważ będą zmuszeni do odebrania go dopiero po godzinie 17.00 – zauważają przedsiębiorcy.

 

- Nie wyobrażam sobie funkcjonowania sklepu po wprowadzeniu tych zmian – mówi Halina Depner, prowadząca firmę w RSŚ. – Niemal wszyscy dostawcy z którymi współpracujemy powiedzieli, że nie są w stanie dotarczyć towaru we wskazanych godzinach, zwłaszcza, że magazyny znajdują się w innych miastach. Na takie warunki nie zgadzają się nawet hurtownicy z rejonu Rybnika. Urzędnicy powinni też zrozumieć, że nie wszystkie firmy mają możliwość rozładowania towaru od strony zaplecza. Przed budynkiem nie stoją przecież prywatne samochody, tylko dostawcy – twierdzi właścicielka sklepu spożywczego Jacek i Agatka.

 

Protest w sprawie proponowanych zmian trafił już na ręce prezydenta. Miejscy urzędnicy analizują również ankiety, które do końca listopada mogli wypełniać przedsiębiorcy. Prezydent jest jednak zdecydowanym zwolnnikiem zmian i nie podziela pesymistycznych wizji handlowców. – Zmiany zasad parkowania są konieczne, ponieważ dotychczasowe rozwiązania nie sprawdziły się, a płyta rynku zaczęła przypominać parking dla samochodów. Zdecydowaliśmy się na ten krok po interwencji ze strony mieszkańców Rybnika, którzy nie mogli spokojnie przejść przez centrum miasta. Proponowane przez nas rozwiązania sprawdziły się w znacznie większych miastach, takich jak chociażby Kraków, dlaczego więc nie miałyby sprawdzić się u nas? - mówi Adam Fudali.

 

Ostateczne decyzje władz miasta w sprawie parkowania w Rybnickiej Strefie Śródmiejskiej znane będą do końca roku.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (29):
  • ~ 2008-12-10
    15:00:12

    0 0

    Nie sprawdzą się, bo się wszyscy przyzwyczaili, że mogą sobie parkować na rynku i iść na zakupy (bo często tak to wygląda). Samochody już dawno powinny wylecieć z rynku i dobrze, że tak się w końcu stanie. W innych miastach jakoś to przedsiębiorcom ani klientom nie przeszkadza. U nas jest inaczej? Dlaczego?

  • ~arturrybnik 2008-12-10
    16:58:21

    0 0

    Pewnie że zamknijcie wjazd na rynek, niech wszyscy jadą do supermarkietów z parkingami, centrum niech całkiem zdechnie bo już wiele do agonii nie brakuje.

  • ~arturrybnik 2008-12-10
    17:05:47

    0 0

    Pan Prezydent niech pamięta że podatki to przedsiębiorcy głównie płacą a nie tych paru mieszkańców centrum. No i jeszcze ciszę nocną proponuję tak od 17.00 bo niech mają spokój ci mieszkańcy w swoich domach. W dalszym planie zróbmy w centrum domu spokojnej starości, niech mają emeryci gdzie wypoczywać w spokoju a gołębie też im zezwolcie znowu karmić. Tylko tak dalej a będziemy mieli dziurę zabitą dechami bo młodzi i tak już wolą jechać do Gliwic albo do Czech !!!

  • ~zk 2008-12-10
    18:55:11

    0 0

    Pierwsze 15 minut za darmo, każde następne np. 10,- zł

  • ~nick_na_forum 2008-12-10
    19:01:40

    0 0

    A ja sobie na ten przykład nie życzę, żebym w czasie spacerów po Rynku musiała kluczyć pomiędzy zaparkowanymi tam samochodami. Nie życzę sobie również wdychania ich spalin w czasie spacerów z moją rodziną. W innych miastach udało się jakoś ten problem rozwiązać, tylko u nas ciągle coś nawala. Jednego tez nie rozumiem - po co postawili to coś do brania karteczek przy wjeździe na Rynek, skoro i tak godzin postoju nikt nie sprawdza..? Jeśli mnie pamięć nie zawodzi, to za czasów urzędowania p.Makosza, tylu pojazdów tam nie było. Stał sobie jakiś śmieszny strażnik przy wjeździe, wydawał kartki i był w miarę porządek. A teraz..? Jeden wielki parking. Inna sprawa - dlaczego niby taksówkarze mają mieć możliwość wjazdu na Rynek..? Co to - problem jakiś, żeby jeden z drugim nachlany przeszedł się kilkadziesiąt metrów na postój - albo na Raciborską, albo na Pl.Wolności..? Prawda jest taka, że w nocy stoją w okolicach ratusza po kilka godzin - znaki drogowe ich nie dotyczą..? Może by się też ktoś z odpowiednich służb tym zajął..? "Dzielnym" strażnikom pod wodzą tego nowego grubasa jakoś niespieszno do karania - może równie "dzielni" policjanci ich wspomogą..? No pewnie, że nie wspomogą - przecież to za poważne służby są.

  • ~AlicjaeR 2008-12-10
    20:20:58

    0 0

    Kolejny idiotyczny pomysł Pana Prezydenta ...wystarczy dopracować system parkowania , wpuszczania TYLKO dostawców , bo coś nie wierzę ze znajomki PP i biznesmeni przesiadujący u kolegi w Delicji nie wjadą ... przeciez pod Delicjąparkują sobie legalnie jej stali bywalcy ;/furami bynajmniej nie dostawczymi

  • ~ 2008-12-10
    21:31:49

    0 0

    Zdecydowanie na główną płytę Rynku nie powinno być wjazdu, teraz gdy jest lodowisko, tym bardziej ludzie muszą się przepychać pomiędzy samochodami, wyjątkiem co najwyżej mógłby być dojazd samochodu pary młodej biorącej ślub w USC. A obecne bileciki,może i miałyby sens gdyby ktoś to kontrolował.

  • ~dizers 2008-12-10
    21:57:01

    0 0

    Zdecydowanie popieram prezydenta ,na rynku głównie widać samochody akwizytorów i właścicieli sklepów.Normalnie nie można swobodnie pospacerować z dzieckiem po rynku żeby sie nie nie natknąć na przejeżdżający samochód.Natomiast dostawcy swobodnie do godziny 10:00 dostarczą towar (tak jest np.na rynku w mikołowie ,narzekają ale się do tego stosują).Panie Prezydencie proszę nie ulegać przedsiębiorcom ...

  • ~bambinio 2008-12-10
    22:15:29

    0 0

    ~arturrybnik Wyjales mi to z ust piekny i wrecz idealny komentarz.....dodam jeszcze ze tym ktorzy mieszkania w blokach niech zabronia dojadu pod blok a tym co maja domki jednorodzinne niech pozamykaja drogi dojazdowe....ludzie a gdzie chcecie kupowac dobre ciuchy....w marketach??? gdzie zabawki , ksiazki itp.... skoro chcecie by przedsiebiorcy zbankrutowali bo zaden dostawca nie bedzie chcial im towaru dowieźć...Pomyslcie zanim cos napiszecie a postawcie sie na miejscu tego przewoźnika ktory pracuje czesto od 9 do 17 bo to sa godziny handlu i nie ma mozliwosci dowieźć towaru w innych godzinach???? A spacerki to proponuje sobie urzadzac w parkach, lasach... itp miejscach bo wierzcie mi ale to ze na płyte rynku nie wjedzie samochod nie oznacza ze bedzie tam mniej zanieczyszcen.!!!!

  • ~dhakarey 2008-12-10
    23:35:02

    0 0

    Pomysl Prezydenta Rybnika z jednes strony jest sluszny (uwolnienie rynku od samochodow), aczkolwiek niewiele zmieni. Obecne przepisy wcale nie sa zle, jednak ich egzekwowanie kuleje. Wprowadzenie nowych przepisow spowoduje tylko mozliwosc karania przewoznikow. Gdyby straz miejska przy pomocy monitoringu faktycznie pilnowala, aby nieuprawnione osoby nie wjezdzaly na rynek, to teraz mielibysmy gora 1/5 samochodw a tym samym znacznie odciazony ruch. Jestem mieszkancem i jednoczesnie pracuje w strefie srodmiejskiej. Swoj samochod parkuje na pobliskim parkingu, gdyz miasto daje mi taka mazliwosc (odplatnie, ale spokojnie do zaakceptowania). Taka mozliwosc maja rozniez przedsiebiorcy ze strefy srodmiejskiej, jednak tu koszt jest znacznie wyzszy. Dostawcy, ktorzy przyjezdzaja z towarem tez chca jak najszybciej wrocic do domu i nie parkuja samochodow po pare godzin, tylko gora 10 minut (tyle zajmuje rozladowanie i formalnosci). A osobiscie nie wyobrazam sobie rozladowania 2 palet i przeniesienia wszystkich paczek na rekach na odleglosc okolo 300 metrow. A czasem takich dostaw jest pare w ciagu dnia. Prezydent podaje przyklad Krakowa - jak bedziemy tak duzym i rownie starym miastem, to niech zamyka rynek (swoja droga przez 2 godziny w polodnie moga tam wjechac tylko samochody z dostawami - informacja od przewoznika). A po przeczytaniu ponizszych opini najczesciej powtarza sie jedna rzecz, cytat: "A obecne bileciki,może i miałyby sens gdyby ktoś to kontrolowal". Bez komentarza...

  • ~woytas 2008-12-10
    23:35:43

    0 0

    Oprocz "stalych klientow" delicji - ktorych jakos nikt sie nie czeapia - dlaczego? - pytanie do SM - same banki mamy - ciagle bankowozy wjezdzaja - moga to robic w nocy a nie scigac przechodniow po rynku. Kolejne samochody stoja pod knajpa "na poddaszu" - czy jak sie to cos nazywa - dobre samochody.. Co wolno wojewodzie...
    A renault thalia z napisem -kierownik lodowiska - koniecznie musi parkowac na rynku??

  • ~mpok 2008-12-11
    08:39:54

    0 0

    Popieram działania naszego Prezydenta. Wejście na rynek zaczyna być naprawdę horrorem, szczególnie gdy się ma małe dziecko. Puszczejąc go ciągle czeba obserwować jeżdżące samochody z rozglądającymi się kierowcami we wszystkich kierunkach z wyjatkiem kierunku w którym jadą. Gdyby to były tylko samochody z towarem, myślę, że nie byłoby problemu, ale te akurat nie jeżdżą w sobotnie popołudnia i niedziele a rynek jest pełny. Cieszę się, że temat będzie wreszcie rozwiązany. Pozostaną tylko "szaleni" rowerzyści pędzący między ludźmi z dużą prędkością. Dla dorosłych nie stanowią zagrożenia ale biegające dzieci nie wiadomo kiedy skręcą wprost pod taki rower, bo zobaczyły autko na wystawie... Nota bene, 6 XII musiałem ustąpić przejazdu panu Prezydentowi właśnie na rynku... jechał na spotkanie z Mikołajem

  • ~jackoc 2008-12-11
    09:02:30

    0 0

    A gdzie są strażnicy miejscy, bo ja ich widzę tylko jak jeżdżą służbowymi autami zamiast chodzić po rynku i porządku pilnować. w głównej mierze chodzi o bezczelnych i bezkarnych szpanerów wjeżdżających swoimi furami pod delicje i izbę, bo im szkoda wydać na bilet parkingowy na ulicy Hallera , a stamtąd tylko(a dla nich AŻ) dwa kroki do rynku.Uczciwy i skromny człowiek wykupi bilet i się przejdzie spacerkiem te dwa kroki na rynek, ale niektórym nie wypada pokazać się pieszo wśród innych spacerujących, muszą wjechać na rynek swoją błyszczącą furą przedłużającą męskość i pokazującą jego/jej status społeczny. Także dopuki straż miejska nie weźmie się do roboty, to będziemy dalej się obijać o auta buraków na rynku.U nas nie ma problemu z wjeżdżającymi autami na rynek, u nas jest problem z egzekwowaniem tego w formie wysokich mandatów, a nie w formie- panie prezesie ,panie dyrektorze, Władek, Staszek-tu nie wolno wjeżdżać itd. itp. Z pozdrowieniami dla Straży Miejskiej.

  • ~steel 2008-12-11
    09:27:52

    0 0

    mpok z tym prezydentem to swietnie wyszlo (piekny przyklad hipokryzji)... w koncu on ma daleko od parkingu pod UM... Wiec po czesci popieram inicjatywe ale nie kosztem przedsiebiorcow majacych dzialalnosci na rynku! Jak ktos napisal dostawcy nie zalezy zeby stac kilka godzin na rynku tylko zrobic co zrobic i w dalsza droge... postawic jednego Straznika przy wjezdzie jak to kiedys bylo i niech on kontroluje czy to dostawca czy nie... bo Maszynka do wjazdu sie nie sprawdzila... Co sie tyczy wiekszych zakupow, ktore ciezko niesc kawalek do parkingu (choc tu glownie lenistwo jest przeszkoda bo nikt mi nie powie ze np po komputer trzeba podjechac i nie da siego przeniesc 200m do parkingu) to wystarczy przy wyjezdzie pokazac fakture lub paragon za ten duzy towar. Mozna tez zrobic liste towarow o znaczynych gabarytach i ciezarach by nie bylo watpliwosci. Wystarczy pomyslec i usprawnic egzekwowanie a nie skazywac przedsiebiorcow na problemy.

  • ~AlicjaeR 2008-12-11
    10:24:02

    0 0

    Rozbawiły mnie komentarze , że z dzieckiem nie można spokojnie pospacerować po Rynku ...a to już z dziećmi nie chodzą młodzi rodzice do lasu , parku na place zabaw ....
    Dokładnie ...SM powinna pilnować zasadności wjazdu na Rynek i egzekwować w razie konieczności odpowiednim pouczeniem w postaci opłaty ;) ale od WSZYSTKICH nie tylko od maluczkich .... ale także od tych panów co im sie wydaje ze Rynek to ich prywatny folwark .
    Co do wjazdu PP na spotkanie z Mikołajem ...Pan Makosz dziennie rano robił NA PIECHOTĘ obchód Rynku i okolic ... na Rynek na uroczystości też chodził piechotą ....

  • ~aneta-1936 2008-12-11
    12:05:12

    0 0

    Wszystkie komentarze mają po trochę racji.Należy wspierać naszych polskich przedsiębiorców,a nie budować kolejnych wielkich supermarketów,które wykorzystuja naszych pracowników i nie odprowadzają kasy do budżetu.Moim zdaniem wjazd na rynek w poprzedniej formie,czyli czasowy i dla samochodów dostawczych jest jaknajbardziej w porządku.Czy rybniccy przedsiębiorcy mają zasilić listy dla bezrobotnych łacznie ze swoimi pracownikami?A jeżeli chodzi o wykorzystanie powierzchni rynku dla pieszych i spacerowiczów-to co tam robi taki okropny niewypał,jakim jest lodowisko?!Swoją drogą ani ładne,ani popularne.Na tego typu rozrywkę jest miejsce na szkolnych boiskach!A inną stroną sporu są rybnickie parkingi,a raczej ich brak w okolicach cenrum.

  • ~aneta-1936 2008-12-11
    12:13:07

    0 0

    A jeżeli chodzi o strażników miejskich,to chyba świetną propozycją była likwidacja tej chorej instytucji.Założenia początkowe były dobre,ale "urośli w piórka" i zdają się być lepsi od policji.Wracając do parkowania,to czy ktoś parkował już na starym miejcu parkingowym przy wjeździe z ulicy Gliwickiej na przystanki czerwonych autobusów przy ulicy Wyzwolenia?Proszę o opinię na temat możliwości postoju tam,bo ja mam swoje doświadczenia,ale zdaniem strażników miejskich nie znam się na znakach.Dodam tylko,że mam prawo jazdy od 1992 roku i jeżdże zawodowo i od momentu wprowadzenia punktów zdobyłam 1.Ale strażnik ma zawsze rację!

  • ~discopolo 2008-12-11
    23:06:54

    0 0

    Przecież nie ma żadnego problemu - towar będą dowoziły taksówki i firmy ochroniarskie, dorobią sobie :)

  • ~ 2008-12-15
    08:53:05

    0 0

    Protest to sobie w dupe wsadzcie i nie róbcie z rynku ronda, bo też uważam że ruch w tym miejscu jest za duży i należy go ograniczyć.

  • ~dhakarey 2008-12-15
    23:47:54

    0 0

    Nikt nie chce robic z rynku ronda, chodzi glownie o dojazd pojazdow z dostawami pod sklepy. Lucas piszesz, ze nalezy ograniczyc, to fakt. A owy protest odnosi sie TYLKO i GLOWNIE o dostawy, a nie o samowole - czyli bezkarny wjazd i robienie sobie z rynku darmowego parkingu. Wiec jak nie wiesz o co chodzi w owym protescie, to sie po prostu nie wypowiadaj. No chyba ze chcesz pomagac charytatywnie w noszeniu towaru z pobliskich parkingow (np. ksiegarnie maja male, 20 kg paczuszki - przejdz sie tak 30 razy na dluzszym odcinku. Dochodza jeszcze takie dziedziny jak: chemia, artykuly zywnosciowe czy paczki wielkogabarytowe, o dostawach znajdujacych sie na paletach nie wspominajac). Jedynym wyjsciem bedzie przeladowywanie tegoz towaru na pojady z danych punktow, ktore beda mogly wjechac na pol godziny (jako przdsiebiorca maja mozliwosc otrzymania karty RSŚ), wiec jaka jest roznica, ktorym pojazdem sie podjedzie - spedytora czy wlasnym?? A swoja droga nawet jak rynek zostanie "zamkniety" dla ruchu, to kto tego dopilnuje, jak teraz odpowiednie sluzby tego nie potrafia zrobic. Jest uchwalane kolejne martwe prawo.....

  • ~dziki1234 2008-12-16
    19:19:56

    0 0

    Szanowni przedsiębiorcy zabierajcie swoje super autka z rynku i problemu nie będzie !!! sam widziałem jak Policjanci robili porządek razem ze strażnikami a facet ich bluzgał cóż porshe sie ma to żadne znaki nie obowiązują.

  • ~Kenifled 2008-12-17
    23:48:19

    0 0

    nie chce mi sie czytac wszystkich komentarzy, ale powiem cos od siebie, bedąc w srode na rynku na zakupach, stwierdzilam ze rynek staje sie kolejnym parkingiem, auto na aucie, do tego nie tylko przedsiebiorcy tam parkuja, bo widzialam pare razy ludzi w autach luksusowych ktorzy podjezdzali sobie pod bankomat wyplacic pieniadze, a wjezdzajac na rynek trabia na bogu ducha winnych pieszych... SKANDAL, wiec dostawcy, macie do dowiezienia towart, to albo po godziach albo jazda na rower zapakowac i tyle!!

  • ~ 2008-12-20
    22:00:12

    0 0

    kiedk na kasę nie trzeba zapracować [ w przypadku rady miasta] to dobrze się mowi w ten sposob na temat zaopatrzenia.
    można oczywiście przkształcić całeśrodmieście na bary i banki one nie potrzebują zaopatrzenia w tych godzinach.nejpierw wielki pan makosz były prezydent rozwalił rodzinny handel wpuszczając hipermarket .teraz to jest już normą.czas zabrac się za tych co jeszcze żyją z handlu na rzecz tych co napisalem powyżej.sami żeście rybniczanie wybrali takich różnych lazarów pobierających podwójne diety i innych których wasz interes i wasza rodzina nic nie obchodzi.to prawda że jest duży ruch .ale to też wynika z faktu zatkanego miasta z ktorym do dzis nikt sobie nie radzi.i nie poradzi chocby miał najlepsze chęci.poczekajcie jeszcze parę lat a tak jak we włoszech będziecie parkować na łukach chodnikach .a i służbom nie będzie przeszkadzało że sami jadą po chodniku aby dojechać .pewnie że jak nakażecie władcy tego miasta że nie będzie można wjechać to ludzie się dostosują.najlepiej załóżcie stalowe barierki lub bramy i kłódki.a kto wymyślił że wjazd jest przez rynek.a od kościoła to nie można?a na rynku wmurujcie słupki betonowe. i jak powiedziała jedna pani ze straży miejskiej-; a niech wjadą na parking i niech te płyty gipsowe i cement noszą w wiaderkach.a co do tych uprzywilejowanych to ludzie macie rację.co z tego że straż czy policja ich spisze jak z tego nic niema.na 1 dostawcze auto stoi przeciętnie 5 limuzyn.a może stworzyć centrum handlu poza centrum miasta?????

  • ~ 2008-12-20
    23:02:47

    0 0

    ~dhakarey Nie chodzi mi o dostawców, ale o te łajzy co parkują przy Rossmanie i sobie zakupy w nim robią min pan z granatowego passata !!!

  • ~Arteks 2008-12-22
    12:51:06

    0 0

    Praga, Wiedeń, Kraków - w samym Śródmieściu piękne sklepy, czasem 2-3 kondygnacyjne i ...całkowity zakaz wjazdu między 10-17. I jakoś sobie radzą. Nikt nie rozpacza. Ja proponuję aby w Rybniku pora bez ruchu samochodowego była ustanowiona na godz. 11.30-17.00 bo wtedy jest największy ruch pieszych, byłby to też jakiś kompromis wobec sklepów które mogłyby towar odebrać w godzinach dopołudniowych. Na parkingu przy Brudnioka miasto mogłoby ustawić koszyki na kółkach (takie wielkie jak w makro) na monety którymi możnaby transportować kartony z rzeczami które sklepikarze muszą odebrać w godzinach kiedy będzie zakaz. Natomiast nie ma co kwestionować samej potrzeby likwidacji ruchu samochodowego w centrum miasta. Obecna sytuacja jest nienormalna aby auta dostawców stały gdzie popadnie, a na Rynku bywały sytuacje, że pojazdy omal nie potrącały pieszych.

  • ~zaczytana 2008-12-26
    14:26:10

    0 0

    Jak zwykle najwięcej pieklą się ci, którzy najmniej wiedzą. Oczywiście prawda leży, jak zwykle, gdzieś pośrodku, ale w wielu komentarzach jest sporo najzwyklejszej w świecie nieprawdy. Po pierwsze nieprawdą jest to, że nikt nie kontroluje wjeżdżających na rynek przedsiębiorców (celowo wspominam o przedsiębiorcach, nie o panach z furami, którym nie chce się tyłka ruszyć z pobliskiego parkingu). Straż miejska coś robi, chociaż wybiórczo. Co jakiś czas robią obchód i rozliczają się z właścicielami samochodów nie tylko w kwestii czasu, ale i rodzaju samochodu. Pewnie nie znacie przepisu, który mówi, że na nasz rynek może wjechać TYLKO samochód ciężarowy. Jak to się ma do rzeczywistości? A no tak, że fury pod Delicjami ciężarowymi samochodami zupełnie nie są i dalej tam stoją blokując ruch przy wjeździe, a rzeczywistych właścicieli firm rozlicza się z tego, że mają samochody osobowe, a nie ciężarowe. Paradoks następny: właściciele firm wg straży muszą mieć samochody ciężarowe, to nic, że może to być seicento cztery razy mniejsze od np. VW, który akurat ciężarowym nie jest. Inna sprawa, że wjazd z pobranego bilecika jest na pół godziny i nie wierzcie w bajki, że rozładowanie całego samochodu zajmuje 10 minut. Kolejna rzecz to jak to nazwali niektórzy "ściganie pieszych przez kierowców". gospodarcza strefa śródmiejska jak sama nazwa wskazuje para się działalnością gospodarczą.Trąbienie jest zabronione, no i pieszy maja pierwszeństwo w tym miejscu.Rowery? zakaz wjazdu.Sprawdźcie.

  • ~Callahan 2008-12-27
    15:40:32

    0 0

    Ja bym zaczął od wywożenia lawetą fur stojących w centrum na parking policyjny(nie ważne że właściciel/ka będzie biegał/a dookoła machając rękami),jakby buraki popłaciły koszty transportu+mandacik,a w dodatku musieliby się przejść pieszo na komendę to by się im odechciało.Tylko nie mówcie że tego się nie da zrobić,wystarczy tylko kilka stróżów prawa z prawdziwego zdarzenia.Jeśli zaś chodzi o kwestie dostaw do sklepów to właściciele mają czas do 10-tej,a hurtownie są chyba czynne od rana(6 lub 8).Zdecydowane NIE dla samochodów na rynku !

  • ~dhakarey 2008-12-27
    19:55:01

    0 0

    Odp. dla "zaczytana": czas 10 minut jest usredniony, rozladowanie 5 malych paczuszek z formalnosciami trwa nawet do 2, rozladowanie 2 palet do 15-20 minut, a calego auto to ja juz daaawno nie rozladowywalem, ale w pol godziny mozna sie zmiescic (chyba ze firma ma wymog sprawdzenia calej dostawy u klienta i to bylo owe cale auto - 1 przypadek na rok) Odp dla Callahan: fakt, niektore hurtownie sa otwarte nawet od 6, wiekszosc od 8, ale co to zmienia jak firma znajduje sie w Warszawie, czy Krakowie?? doliczyc 5 godz i wychodzi 12. A nawet firma kurierska z Katowic przyjezdza o 12 w poludnie. W Rybniku nie ma centrum przeladunkowego, ani centrali spedytorow, w przeciwienstwie do duzych miast jak Krakow. Dlatego w duzych miastach jest to realne do zrobienia. odp dla Arteks: Jak sie zapytalem o mozliwosc przeladunkowa np. na Brudnioka i o owych koszykach, to mnie facet z urzedu miasta wysmial. A co do wypowiedzi callahana co do odwiezienia samochodow osobowych na parking policyjny, to sie zgadzam. Moze wtedy ci ludzie sie naucza, ze rynek nie jest parkingiem. I naprawde wystarczylaby wieksza czestotliwosc patroli SM po rynku i wystawianie mandatow, a nie pouczen....

  • ~Wachu 2009-01-03
    16:50:45

    0 0

    Nowe przepisy będą obowiązywać oczywiście tylko szarego mieszkańca bo fur stojących pod Delicjami to policja i stróże nocni ze straży mogą co najwyżej popilnować

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5327