zamknij

Wiadomości

W niedzielę wchodzi korekta rozkładu jazdy pociągów. W regionie - delikatne zmiany

2022-11-05, Autor: 

Od niedzieli (6 listopada) na pasażerów będą czekały zmiany w rozkładzie jazdy pociągów. PKP PLK wyjaśnia, że dzięki temu pojawi się możliwość budowy nowych przystanków i bezkolizyjnych skrzyżowań. Jeżeli chodzi o nasz region, zmiany ograniczają się do delikatnych przesunięć w godzinach odjazdów pociągów.

Reklama

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wraz z przewoźnikami opracowały połączenia w taki sposób, aby najlepiej wykorzystać możliwości linii kolejowych dla atrakcyjnych podróży, a wykonawcom zapewnić kontynuację prac. Inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają atrakcyjność, dostępność i konkurencyjność kolei w podróżach dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych – czytamy w komunikacie PKP PLK.

Zmiany dotyczą głównie reszty Polski. W przypadku naszego regionu obejmują one delikatne przesunięcia w godzinach odjazdów pociągów. Wg nowego rozkładu jazdy, pociągi relacji Racibórz-Katowice będą odjeżdżały z Rybnika m.in. o:

- 4:24 (wcześniej 4:25), 7:34 (wcześniej 7:36), 10:35 (wcześniej 10:32), 16:26 (wcześniej 16:20), 19:48 (wcześniej 19:38).

Przedstawiliśmy tylko kilka przykładów zmian powyższej relacji. Największą różnicę widać o godz. 20:50. Pasażerowie pojadą z Rybnika do Katowic bez przesiadki. Wcześniej pociąg startował o 20:45, ale po drodze podróżnych czekała przesiadka.

Jeżeli chodzi o podróż Rybnik – Racibórz, tu również widzimy drobne różnice w minutach odjazdu pociągów:

Stary plan: 5:34, 6:22 7:30 – z przesiadką, 8:39 10:46, 12:24, 13:27 – z przesiadką, 14:21, 16:32, 18:45, 20:38, 22:39

Nowy plan: 5:32, 6:25, 8:38, 9:40, 10:45, 12:26, 14:25, 16:31, 18:45, 20:32, 22:44,

Relacja Rybnik – Chałupki (przez Wodzisław Śląski)

Stary plan: 5:29, 6:22 – z przesiadką, 7:30, 11:48, 13:27, 15:20, 16:24, 18:26, 18:45 - z przesiadką, 20:44, 21:35,

Nowy plan: 5:27, 6:25 - przesiadką, 7:35, 11:47, 13:27, 15:18, 16:41, 18:40, 18:45 – z przesiadką, 20:44, 21:39.

Na stronie Kolei Śląskich jest już opublikowany został nowy rozkład jazdy pociągów.

Wzięliśmy też pod uwagę dłuższe relacje, obsługiwane przez PKP Intercity. Poniżej zobaczycie godziny objazdów wg starego i nowego planu, a także czas jazdy.

Rybnik – Warszawa Wschodnia

Stary plan: 3:58 "Chopin" (czas 5:40), 6:56 "Silesia" (czas 4:02), 10:07 "Sobieski" (czas 3:44), 10:56 "Silesia" (czas 4:00), 18:08 "Polonia" (czas 3:33), 19:01 "Silesia" (czas 4:10)

Nowy plan: 3:58 "Chopin" (czas 5:08), 6:53 "Silesia" (czas 3:47), 10:07 "Sobieski" (czas 3:54), 10:55 "Silesia" (czas 3:55), 18:09 "Polonia" (czas 3:32), 19:02 "Silesia" (czas 4:06)

Rybnik – Wiedeń

Stary plan: 9:54 „Polonia” (czas: 3:55), 15:42 „Porta” (4:07), 17:50 „Sobieski” (czas 3:59)

Nowy plan: 9:48 „Polonia” (czas: 4:01), 15:42 „Porta” (4:07), 17:49 „Sobieski” (4:00)

Rybnik – Poznań

Stary Plan: 9:13 „Szyndzielnia” (czas 4:23), 17:21 „Halny” (czas 4:26),

Nowy Plan: 9:15 „Szyndzielnia” (czas 4:18), 17:25 „Halny” (czas: 4:19).

Rozkład jazdy na 2023 rok pojawi się w drugim tygodniu grudnia. Powyższe dane opracowaliśmy na podstawie rozklad-pkp.pl.

Oceń publikację: + 1 + 7 - 1 - 12

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (6):
  • ~ 2022-11-06
    08:38:19

    19 0

    kto zna historyczne przyczyny dlaczego nie ma PKP z ROW do Gliwic w 20 minut ?, tylko np przez Katowice ? 2 godziny jazdy.

  • ~Franz Kawka 2022-11-06
    11:00:17

    8 0

    ~Escape prosta sprawa. Wszystkie linie kolejowe mają 100 lat a między Gliwicami a Rybnikiem była granica więc nikt kolei nie budował. Kiedyś było połącznie przez Zabrze ale czasowo tak samo beznadziejne jak przez Katowice.

  • ~siarzewski 2022-11-06
    11:39:10

    14 0

    Pozwólcie moi drodzy, że udzielę wam krótkiego wykładu historycznego.

    Linie kolejowe które u nas powstawały w latach +/- 1850-1900 miały na ogół "standard austryjacki". Były niejako budowane po kosztach. Jednotorowe, bardzo kręte, tak aby zminimalizować ilość robót ziemnych i obiektów inżynierskich. Nastawione były głównie na transport towarowy.

    ~Escape. Początkowo faktycznie była linia kolejowa Leszczyny-Gliwice Sośnica z bezpośrednim połączeniem do głównego dworca w Gliwicach. Jednakże po wytyczeniu polsko-niemieckiej granicy, w latach 20-tych, rozebrano odcinek Przyszowice-Sośnica, zastępując go nową linią Przyszowice-Makoszowy, które to były po polskiej stronie granicy.

    Obecnie linia Leszczyny-Makoszowy przebiega w większości po terenie czynnych i silnych szkód górniczych. Zgodnie z zasadami stosowanymi na PKP, determinuje to znaczne ograniczenia prędkości pociągów. Ponadto na szkodach górniczych nigdy nie stosuje się toru bezstykowego, tylko stukające połączenia łubkowe szyn. Generalnie - tak długo jak pod w/w linią kolejową będą fedrowały 3 kopalnie, nie ma co liczyć na sprawny i szybki transport osobowy.

  • ~pawlmesten 2022-11-06
    13:09:58

    13 2

    Mam wrażeni, ze połączenie Rybnik Gliwice to jakaś tragedia. Jeździ jakiś busik, którym przez całą drogę modlisz się żeby się nie rozpadł. Nie ma nic lepszego, bo nie ma popytu, a nie ma popytu bo wszyscy się przyzwyczaili, że nie ma połącznia.

  • ~ 2022-11-06
    13:52:00

    0 5

    Panowie, a wiecie cos moze o politycznych przepychankach, układach w latach 80 ? dotyczących "przyłączenia" Knurowa do Rybnika- Rowu

  • ~Arteks 2022-11-06
    17:55:09

    4 7

    @siarzewski - dlatego dobrze, że pojawił się pomysł budowy nowych szybkich linii kolejowych zwanych CPK i świetnie, że Rybnik na tym również skorzysta. Nawet po tych "pokręconych" liniach jak się je wyremontuje pociąg jedzie w całkiem sprawnym czasie. Np. ekspresy z Rybnika do Katowic dojeżdżają w 43 minuty i to jeszcze z postojem w Tychach. Szkody górnicze są utrudnieniem ale nie wykluczają inwestycji. Skoro można budować autostrady A1 i A4 po szkodach górniczych to czemu nie remontować linii kolejowej w kierunku Gliwic? Zresztą ona jest od Leszczyn do Knurowa wyremontowana. Remontu oczekuje odcinek z Knurowa do Gliwic gdzie pociągi obecnie się wloką 30 km/h. Po tym remoncie przejazd z Rybnika do Gliwic skróciłby się do ok. 35 minut. Z centrum do centrum. :) Myślę, że to prędzej czy później nastąpi tak jak doczekaliśmy się remontów także innych linii kolejowych i budowy nowych połączeń drogowych. W CPK także jest projekt odnogi w kierunku Gliwic - co jeszcze bardziej skróciłoby dojazd do Gliwic zupełnie nową trasą.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5344