zamknij

Biznes

Rybniccy handlowcy budzą się z letargu. Chcą wydłużyć godziny handlu

2012-09-07, Autor:  Wacław Wrana
Właściciele sklepów w centrum Rybnika chcą skuteczniej konkurować z galeriami handlowymi. Zamierzają wydłużyć czas otwarcia swoich placówek do godz. 19:00.

Reklama

O tym, że po pojawieniu się się Plazy i Focusa rodzimy handel w centrum Rybnika wymiera, widać gołym okiem. Organizacje pozarządowe i władze miasta głowią się, jak przywrócić życie handlowe na ruchliwych niegdyś ulicach Powstańców i Sobieskiego.

Wygląda na to, że z letargu budzą się sami przedsiębiorcy i biorą sprawy w swoje ręce. Jacek Sochacki – właściciel trzech sklepów z obuwiem w Śródmieściu i jednego w Plazie, chce skrzyknąć wszystkich handlowców i namówić ich do wydłużenia godzin handlu. Proponuje, aby sklepy od poniedziałku do soboty czynne były do 19:00. - Z roku na rok nasza sytuacja się pogarsza. Z Plazą i Focusem przegrywamy między innymi godzinami otwarcia sklepów. Myślę, że przy stosunkowo niewielkim wysiłku również i my możemy zaproponować klientom robienie zakupów wieczorem – tłumaczy Jacek Sochacki.

 

Z jego analizy wynika, że w sklepach, które zatrudniają więcej sprzedawców, wydłużone godziny otwarcia spowodują konieczność wprowadzenia zmianowego systemu pracy. Ci handlarze, którzy mają tylko jednego ekspedienta, będą musieli wygospodarować środki na nadgodziny lub dodatkowe pół etatu. - W świetle innych wysokich kosztów prowadzenia działalności, takie zmiany nie powinny zrujnować naszych budżetów. A myślę, że warto spróbować, bo jeśli nie podejmiemy żadnych działań, to za kilka lat może nas tu nie być – mówi Sochacki.

 

Pierwsze reakcje na propozycje rybnickiego biznesmena są pozytywne. Zainteresowanie wprowadzeniem nowych godzin otwarcia sklepów wyrazili już m.in. właściciele drogerii Damiani, księgarni Orbita i salonu T-Mobile. Wszyscy przedsiębiorcy są również zaproszeni na spotkanie informacyjne, które odbędzie się 17 września o godz. 17:00 w Powiatowej i Miejskiej Bibliotece Publicznej.

Oceń publikację: + 1 + 32 - 1 - 14

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (54):
  • ~pampers 2012-09-07
    09:07:36

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~anna 2012-09-07
    09:10:20

    0 0

    Nareszcie!!! bo godz. handlu są chyba dla niepracujących i emerytów, jak sie kończy prace o 16 , chociaż większość osób pracuje dłużej, to pozostają tylko galerie handlowe i supermarkety, małe placówki handlowe powinne dostosować sie do klienta,

  • ~Gosik321 2012-09-07
    09:17:03

    0 0

    Moim zdaniem błędem, było 5 lat temu to, że władze miasta zgodziły się na otwarcie aż dwóch centrów w naszym mieście. W sumie dla mnie jedynym plusem z obu są kina. Większości sklepów tam nie trawię-nadmuchane ekspedientki, drogie szmaty w marnej jakości i ochroniarze w sklepach, przy których w spokoju nie można niczego poszukać, bo patrzą na ciebie jak na złodzieja. Jeśli chodzi o mnie Focusa i Plazy mogło by nie być, wolę iść na targ, choć nie lubię tego tłumu ludzi, ale tam przynajmniej można kupić ubrania w rozsądnej cenie i dobrej jakości.
    Idąc ostatnio ulicą Powstańców byłam przerażona(dawno mnie tam nie było). Byłam w szoku, że połowa sklepów jest tam zamknięta. I tym że liczba placówek bankowych na Sobieskiego i Powstańców dochodzi do 20.
    Żal serce ściska, że centrum naszego miasta zamiera.

  • ~target 2012-09-07
    09:18:21

    0 0

    pampers89, a Ty co - pewnie etacik w realu, znaczy na umowę zlecenie co? Zazdrościsz? To rusz 4 litery i załóż 3 sklepy. Popłać ZUS, VAT, towar i potem pogadamy jaki z Ciebie biznesmen. Pozdrawiam Przedsiębiorców.

  • ~czeski1 2012-09-07
    09:38:18

    0 0

    BRAWO; Ze strony FUDALCA Przedsiębiorcy mogą liczyć na podwyższenie od przyszłego roku podatku od nieruchomości, wzrost cen wody, wprowadzenie wyższej opłaty za parkowanie etc. BRAWO przedsiębiorcy, że się jednoczą i mają pomysł na aktywne działanie.

  • ~green electricity 2012-09-07
    10:29:22

    0 0

    Bracia Sochaccy mają łącznie w Polsce ponad 20 sklepów, buty kupują we Włoszech i zawsze znajdę coś na moje nogi. Nota bene jest to jedna z ostatnich rzeczy którą kupuję w sklepie, reszta z netu. Jeśli jednak mógłbym po 17 znaleźć otwarte sklepy, może częściej bym się wybrał na miasto.
    @Gosik321 - w wielu publikacjach Rybnik jest podawany za przykład miasta w którym lokalizacja galerii ożywiła centrum i trudno się z tym nie zgodzić.
    Ruch na Powstańców/Sobieskiego jest w stanie wygenerować jedynie bezpłatny parking podziemny w okolicy bazyliki. Znając upodobania rybniczan do bezpłatnych parkingów wielu potencjalnych klientów zaparkowało by tam samochód by piechotą dojść do ścisłego centrum. Ale kto miałby za to zapłacić?

  • ~auralfloat 2012-09-07
    11:06:46

    0 0

    Handlowcy nie rozumieją jednak, że wydłużenie godzin handlu jest równoznaczne z wydłużeniem czasu pracy pracowników. A więc albo sami sobie niech pracują do 19., albo zrezygnują z umów śmieciowych za 600zł i potraktują poważniej pracowników.

  • ~LondOn 2012-09-07
    11:13:20

    0 0

    brawo, wkońcu ktoś poszedł po rozum do głowy...

  • ~sybin 2012-09-07
    11:28:43

    0 0

    Najpierw trzeba się zastanowić czy wydłuzenie godzin otwarcia w ogóle coś da. Nie koniecznie musi to przynieść korzyści, jednak jest dobrą inicjatywą. Przedsiębiorcy powinni zaangażować specjalistów, którzy pomogą im wydostać sie z tego dołka w którym się znaleźli po tylu latach bierności w przyciągnaniu klientów w stosunku do galerii handlowych, które cały czas się promoują.

  • ~gabi 2012-09-07
    11:30:55

    0 0

    NARESZCIE!!!! Kto to widział, żeby w takim mieście sklepy zamykać o 17. Potem zwykle w soboty miedzy 10 a 13 na mieście jest istne szaleństwo. Kiedy normalnie pracujący ludzie mają zrobić zakupy?
    BRAWO! Oby to się stało jak najprędzej. Przecież sklepy wcale nie muszą być otwarte od 9. Wystarczy - jak to jest w dużych miastach, jak będą otwarte od 11.
    A do pampersa89: Ty chyba jakieś kompleksy masz człowieku, jeśli uważasz, że inni nie potrafią, to sam weź się do roboty a nie krytykuj schowany za swoim monitorem

  • ~ 2012-09-07
    11:31:01

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~Arteks 2012-09-07
    12:39:17

    0 0

    Ok. 18-19 jest jeszcze spory ruch na miejskich ulicach. Przy czym warto pamiętać, że w okresie od listopada do marca (poza okresem przedświątecznym) kończy się ruch spacerowy czy ogródkowy i wtedy na mieście jest mniej ludzi. Myślę że najpierw wystarczyłoby wydłużyć czas pracy do 19.00 w czwartki, a w pozostałe dni do 18.00. Warto również powrócić do tradycji niedzieli handlowych przed świętami czyli dwie niedziele przed świętami - wszystkie sklepy normalnie czynne. To działa nawet w Niemczech - tam centra miast przed świętami żyją też dzięki organizowaniu koncertów spiritual, gospel albo kolędowych w centrach miast.

  • ~grzesnick 2012-09-07
    12:54:11

    0 0

    niedziele to też jest dobry trop - Naleśnikarnia na Sobieskiego była zamknięta w niedziele. Po Koronie Smakosza widzę, że mają otwarte. Tyle ludzi tam było. I fajnie, że wreszcie kupcy się organizują. Nikt im nie pomoże, jak się mai za to pierwsi nie zabiorą.

  • ~meksykankaa 2012-09-07
    14:11:03

    0 0

    Najlepiej niech sklepy otworza do 21;00,a co . Ci co pracuja w sklepach przeciez nie maja rodzin i życia prywatnego. To moga tam siedziec caly dzien. Chca otworzyc do 19;00 tak ?? zanim sie posprzata sklep i dojedzie do domu, to ktora bedzie juz godz ???

  • ~grzesnick 2012-09-07
    14:24:59

    0 0

    meksykankaa.. około 20 .. ja u siebie siedzę po kilkanaście godzin i jak słyszę takie marudzenie to mnie szlag trafia. Pewnie klienci powinni się dostosować do sprzedawczyń?

  • ~werkk 2012-09-07
    14:42:49

    0 0

    A jaki jest z tym problem czy są ograniczenia (nie jestem w temacie) ja nie widzę problemu a niech handlują 24 godziny na dobę miasto tylko zyska.

  • ~grzesnick 2012-09-07
    14:52:33

    0 0

    i ja rozumiem, że ktoś ma małe dzieci itd Łatwe wybory to nie są. Handel jednak ma swoje prawa, a roszczeniowość pracowników tylko pogarsza ich sytuację

  • ~ 2012-09-07
    15:06:41

    0 0

    @grzesnick - w przypadku marketów i dużych sieci handlowych to nie pewnie nie byłbyś taki tolerancyjny ale widzę że w przypadku małych sklepów niektórzy są bardzo wyrozumiali... A przeważnie to pracownicy mniejszych sklepów są bardziej wykorzystywani niż w sieciach. Ja uważam, że można się zastanowić nie tylko nad wydłużeniem otwarcia sklepów ale również nad jakąś rybnicką kartą która obligowałaby do obniżek w sklepach i punktach gastronomicznych ale tylko w jakieś określone dni tygodnia czy pory tak aby zapewnić ściągnięcie ludzi w te dni czy pory gdzie jest mniej kupujących. Miasto mogłoby w jakiś sposób bardziej zadbać o estetykę ulic a z drugiej strony zachęcić handlowców do poprawienia wystaw sklepowych organizując jakiś konkurs na najlepszą wystawę. Nie wiem czy pamiętacie jakim powodzeniem cieszyło się obniżenie cen w rybnickich restauracjach, barach i kawiarniach w którąś z niedziel. Właściciele zanotowali niesamowity wzrost klientów.

  • ~grzesnick 2012-09-07
    15:16:28

    0 0

    orient - a skąd taka fantazyja u ciebie? Ja pracuję dużo, przynajmniej duużo godzin . Zakupy robię wyłącznie niemal w niedzielę. Nie wyobrażam sobie tego typu ograniczeń jak są np w Niemczech. A jak słyszę o pomysłach, że alkoholu na stacjach benzynowych nie będzie to wręcz wpadam w panikę ;) i to nie z powodu dostępu, ale benzynka od tego znów zdrożeje.

  • ~werkk 2012-09-07
    15:20:52

    0 0

    W Niemczech markety w soboty zamykane są o 20 w niedziele zamknięte ale u turka kupisz wszystko. moim zdaniem właściciel sklepu ma prawo handlować na okrągło to jego sprawa byle nie zatrudnia w tym czasie pracoholików natomiast sam niech robi jak mu się podoba.

  • ~grzesnick 2012-09-07
    15:21:01

    0 0

    a pracowników jest mi szkoda, ale nie wiem co z tym można zrobić. Sami godzą się na takie warunki i traktowanie. Niestety zazwyczja mają mały wybór i niewielkie pole manewru.

  • ~raff87 2012-09-07
    16:00:56

    0 0

    Państwo powinno wprowadzić zakaz handlu w niedzielę i święta z jednym ale.., że właściciel może sam w danym dniu pracować. Rozwiązało by to problem małych sklepów, bo wiadomo, że galeria w taki dzień była by zamknięta , małe sklepiki trzepały by kokosy a pracownicy tych małych sklepików mieli by czas dla swoich rodzin przynajmniej w ten jeden dzień, bo wydłużać godziny otwarcia to już przesada no chyba, że ci właściciele chcą sami stać za tą ladą! Rozumiem, że ktoś prowadzi nie jedną placówkę a 2 lub 3 to w takim razie istnieje jeszcze możliwoiść "zachęcenia" pracownika dodatkiem godzinowym za pracę w godzinach nadliczbowych (w danym dniu a nie w skali miesiąca) no ale raczej dziady się szczypią a potem się dziwią :/

  • ~ 2012-09-07
    16:29:03

    0 0

    oj szcypią i narzekają ,a jakie miny mądre przy tym zawsze mają...mogą podziękować panu AF za to co zrobił w tym mieście z handlem w centrum.

  • ~Tomek_81 2012-09-07
    17:10:40

    0 0

    Pan Sochacki ma racje co nie zmienia faktu że gdyby arogancja miała skrzydła to od razu by odleciał. Ci co mieli wątpliwą przyjemność go poznać osobiście pewnie to potwierdzą

  • ~Jan R. 2012-09-07
    17:57:47

    0 0

    Zgadzam się z przedmówcami, że w niedziele i święta sklepy powinny być zamknięte. Wprowadziłbym jednak zakaz bezwzględny, także właściciele nie mogliby wtedy pracować, po co mają robić konkurencję tym sklepom, które będą zamknięte. Poza tym jak znam życie Polacy coś by i tak wykombinowali, by złamać zakazy. Moja propozycja pracy handlu jest następująca: od poniedziałku do środy od 7.30-15.30 w czwartki od 7.30 do 18.00, w piątki od 7.30-13.00, a soboty i niedziele - wolne!!!!!!!!!!!!

  • ~kurier 2012-09-07
    18:19:39

    0 0

    Drogi kolego Janie, jeśli jesteś taki radykalny że pozamykałbyś wszystkie sklepy w weekendy to spowodowałbyś tym większe bezrobocie. Bo iluś tam zmienników nie byłoby potrzebnych. A czy zakazałbyś odpustów w niedzielę na których się handluje przed kościołami? Rozumiem, że wszystkie stacje benzynowe też powinne być zamknięte bo przecież ich pracownicy też mają prawo do spędzania weekendów z rodzinami. Czy placówki kultury też byś zamkną? ;) Skąd się biorą na świecie tacy radykałowie?

  • ~ 2012-09-07
    18:27:26

    0 0

    Lepiej późno niż wcale.

  • ~auralfloat 2012-09-07
    18:33:29

    0 0

    ~werkk ty to masz zdrowe podejście. Jak komuś nie pasuje, że sklepy są zamknięte gdy kończy pracę - niech zmieni pracę. Albo robi zakupy w sobotę. Zakupy to nie sprawa obowiązkowa. Wszyscy tylko narzekają, że sklepy krótko czynne (i tak galerie, w których nic nie ma macie do 21:00) ale sami za kasą nie staną.

  • ~ 2012-09-07
    18:34:31

    0 0

    A cóż takiego Pan Prezydent zrobił z handlem w centrum? Mamy wolny rynek, widzę że niektórzy nadal tego nie rozumieją. Każdy powinien mieć prawo robić zakupy gdzie chce a miasto nie ma się wtrącać gdzie i jakie sklepy powstają. Akurat centra handlowe jak najbardziej powinny powstawać w centrum miasta. Nie podoba ci się dojazd - przyjdź pieszo, nie chcesz to nie przychodź i kupuj sobie sklepach osiedlowych. W centrum mieszka dużo ludzi i chce sobie robić zakupy jak najbliżej.
    Nie każdy też ma samochód żeby skakać po zakupy 15 km od centrum do marketu bo jakiemuś cofniętemu idiocie się wydaje że tylko tam mają prawo powstawać takie miejsca.

  • ~firmaq5 2012-09-07
    20:01:20

    0 0

    Taaaa a my zwykli ludzie będziemy J...ć po 15 godzin żeby sobie ktoś Buty czy spodnie kupił ...

  • ~truman20 2012-09-07
    20:45:26

    0 0

    ~nti - aleś teraz pojechał. Według Twojego rozumowania w centrum miasta są tylko galerie a reszta sklepów na osiedlach wokół centrum. To Cię zaskoczę, bo w centrum jest... (tfu), było mnóstwo sklepów. Teraz są banki i pożyczki na każdym rogu, bo tylko to się może utrzymać. Jest parę ledwo zipiących sklepów. "W centrum mieszka dużo ludzi i chce sobie robić zakupy jak najbliżej" - serio? To nie mogli ci ludzie robić zakupów w sklepach w centrum? Sklepach, które mieli pod nosem? Wydłużenie godzin pracy sklepów nic nie da. Dopóki nie zmieni się mentalność ludzi, to dalej będą chodzili do galerii czy supermarketów, bo mają łby nabite fałszywym marketingiem, że tam jest najtaniej i najlepiej. No i wszechobecny lans, bo łatwiej powiedzieć komuś, że kupiło się buty w oryginalnym firmowym sklepie w galerii niż w zwykłym sklepie. Kupowanie w zwykłych sklepach to teraz obciach. Poza tym w większości przypadków zyski z wydłużenia godzin pracy mogą zwyczajnie nie pokryć kosztów z tym związanych. Kiedyś sklepy były do godziny 17 czynne i jakoś wszyscy wszystko kupili, nie było problemów, ale teraz ludzie są zbyt wygodni i niestety płacą za to podwójną cenę.

  • ~ 2012-09-07
    21:04:25

    0 0

    DLA CHCĄCEGO NIC TRUDNEGO !!!!!! JAK SIĘ CHCE TO SIĘ ZNAJDZIE CZAS NA ZAKUPY W GODZINACH TYCH CO SĄ TERAZ.POZA TYM W TYCH SKLEPACH TEŻ PRACUJĄ ŻONY I MATKI KTÓRE MAJĄ SWOJE RODZINY A NIE TYLKO PRACA W SKLEPIE PO TO ŻEBY NABIĆ KIESZEŃ SZEFOSTWU.ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE ALE NIE WSZYSCY TO ROZUMIEJĄ BO LICZĄ SIĘ DLA NICH TYLKO PIENIĄDZE.KIEDYŚ JUŻ BYŁO PARĘ SKLEPÓW CZYNNYCH DO 19 I CO ? I NIC !! KLAPA !! WIECZORAMI NIE MA LUDZI,JEDYNIE W BARACH ITP. A RYBNIK TO NIE WARSZAWA I NIGDY NIE BĘDZIE.TAK JESTEŚCIE ZACHWYCENI ZACHODEM TO POPATRZCIE W JAKICH GODZ.SĄ TAM OTWARTE SKLEPY I MARKETY.JAK PAN JACEK S.CHCE TO MOŻE NAWET SOBIE SIEDZIEĆ DO 24 W NOCY ALE SAM !!!!!!!!!!

  • ~dizers 2012-09-07
    21:21:37

    0 0

    _______prosty przykład ludzkiej bezmyslności______urząd pocztowy ,czy jak sie tam to cholerstwo nazywa ,jest niedaleko mojego domu ,czynne od poniedziałku do piątku od 9-tej do 17-tej ,a ja pracuję od 7-ej do 18-tej czasem 19-tej. Przychodzą do mnie listy w tym też polecone ..... pytanie JAK DO K... MAM JE ODEBRAĆ ???

  • ~auralfloat 2012-09-07
    21:28:59

    0 0

    ~dizers, jeśli uważasz, że jest za ciężko, zawsze możesz się zwolnić. Praca nie jest przymusem. Ewentualnie sam możesz stanąć za ladą po 17-tej.

  • ~ 2012-09-07
    21:37:55

    0 0

    Eeee ludzie po co wam łazic po sklepach i wydawac kase ,a w tych sklepach i tak sa same szmaty na jedno kopyto a na miescie coraz mniej sklepow bo tam są same banki !!!!!!!! lepiej se isc na wino do parku hahahahahahaa

  • ~martin75fm 2012-09-07
    23:18:51

    0 0

    Sporo czasu do namysłu mieli pseudo handlowcy skoro większość pracuje do godziny 16-17 to niby gdzie mamy kupować? Po 17 to jedynie centra handlowe mamy do dyspozycji lub markety, nie będę brał urlopu aby przejść się po lokalnych sklepach czynnych do 15-16. Ciekawe dlaczego na w pewnych krajach zamyka się sklepy i sklepiki od 12 do 14 na południową sieste? Bo w tych godzinach jedynie bezrobotni krążą po okolicy i sępią kasę od przechodniów a i tak nikt nic nie kupuje. Czekam na info kiedy US, UC i ZUS czy też Sąd będą czynne do godziny 18-19 aby można coś tam załatwić bez zamykania firmy w godzinach jej działalności. UM już nam oferuje w czwartki odwiedziny do godziny 18:00 i to jest bardzo dobry pomysł godny naśladowania dla innych instytucji publicznych.

  • ~grzesnick 2012-09-07
    23:23:55

    0 0

    czyli lepiej jak dizers czy ja opuścimy dobre stanowiska itd niż pani pracującą za 1000 której nie odpowiada ani praca, ani kasa. Już jest nieszczęśliwa i na dodatek będzie przeżywała traumę bo co drugi tydzień później wracać do domu.. To jest logika jak z Grecji, pewnie też tam dojdziemy. Do takiego podejścia do życia i pracy przekonujecie swoje dzieci? J

  • ~damian 2012-09-08
    16:58:02

    0 0

    KOMUNO WRÓĆ i wszystko w tym temacie pier..... kapitalizmu

  • ~eloo 2012-09-08
    17:47:00

    0 0

    hehehe UM oferuje nas otwarty gmach w czwartki do 18-tej ale jakim kosztem????? Piatek do 13-tej i weekend ot tak sobie poprostu

  • ~ 2012-09-08
    19:06:11

    0 0

    "To nie mogli ci ludzie robić zakupów w sklepach w centrum? Sklepach, które mieli pod nosem?" Że niby gdzie? W Żabce?
    Był czas, kiedy w centrum nie było ANI jednego sklepu spożywczego. Potem powstały Netto, Biedronka, kawał dalej Tesco.
    W centrum jest praktycznie tylko Alma.
    Jeżeli chodzi o odzież, to najwyraźniej te sklepy nie miały dobrej oferty skoro ludzie wybrali konkurencję. Trudno ich za to winić.
    Niestety nie żal mi tych butików, w których cwaniak zarabiał 10000 zł a pracownikowi (co z tego że od 9 do 17) płacił 1/10 tego.

  • ~damian 2012-09-08
    21:16:33

    0 0

    BIJĄC DO WYPOWIEDZI ~nti

    10 tys zarobić w prywatny biznesie jeśli nie jest się komornikiem czy lekarzem jest marzeniem
    powiem tak swego czasu miałem sklepy 2 jeden w centrum dzięki pewnemu zbiegowi okoliczności dostałem się na kwk /6 lat temu/ i powiem że jestem szczęśliwy bo po ukończeniu studiów mam dobre stanowisko pewny zarobek i dodatki węgiel dopłaty do wczasów podręczników szkolnych dla dzieci itp i pewne że jestem ubezpieczony i będę miał świadczenia zus, musisz wiedzieć że ci PRYWACIARZE to się skończyli dziś prywaciarz to dziad bazujący na kredytach i limitach w kontach na domiar tego traktujący podle pracowników umowa zlecenie o dzieło lub z 1/2 etatu a robią po 10 godz za 1000 zł oczywiście są wyjątki

  • ~comaja 2012-09-09
    12:16:32

    0 0

    LUDZIE O CZYM WY TU DYSKUTUJECIE ?!!! TEN KRAJ SIE KLADZIE OBROTY SPADAJA WSZEDZIE OD MORZA AZ PO GORY !! Nie pomogą wydłużone godziny handlu, bo ludzie jakby chcieli kupowac to beda o 16,55 w sklepie i KAZDY sklep automatycznie bedzie wydłuzac godziny handlu widzac, ze ma klientow. LUDZIE NIE KUPUJA BO NIE MAJA ZWYCZAJNIE KASY !! Wzrasta tylko sprzedaz na zywnosci bo tym sie charakteryzuje zubozona gospodarka !! Poczytajcie COS z ekonomi co to jest paradoks Giffena !! RZąd Was okłamuje i zwyczajnie okrada, kazdy normalny to wie !! Wzrost kosztow Nosnikow Energi o przeszło 50% przeklada sie zwyczajnie to ile wam kasy zostaje w kieszeni !!! na inne zakupy niz tylko chleb i ziemniaki !! Zacznijcie myslec systemowo zamiast sie zrec miedzy soba !!

  • ~ 2012-09-09
    16:52:11

    0 0

    Mam pytanie czy człowiek który ma takie genialne pomysły zastanowił się nad pracownikami którzy beda zmuszeni pracować po 10 godz. Gdyż dzisiejszy rynek pracy stawia (prywaciarzy) w roli pana i władcy, niejednokrotnie sprzeciw pracowników którzy już pracują po 9 godz. skończy się słowami - jak się Wam nie podoba to żegnam. Żaden ze sklepikarzy nie jest w stanie zatrudnić drugiego pracownika lub okaże sie nie jest ekonomicznie opłacać składki na nowym etacie , będzie taniej jak wypłaci staremu pracownikowi 10 zł za 1 nadgodzinę albo i mniej. Czysta ekonomia panie Sochacki. A czy pomyślał pan o rodzinie tych pracowników ?? Jestem Ciekaw czy za 2 lata wpadnie pan na inteligentny sposób otwarcia sklepu w niedziele?? Paranoja

  • ~elaga 2012-09-09
    22:47:50

    0 0

    A ja też wypowiem się jako klientka, która mieszka poza centrum. Po pracy wracam o 16 do domu i zanim troche odetchnę to na sklepy w centrum nie mam sie już co wybierać. Muszę szukać w galeriach albo supermarketach. Popieram takie rozwiązanie, na pewno będe z niego korzystać.

  • ~Teddy 2012-09-10
    10:44:21

    0 0

    Dla tych co to uważają, ze jaśnie panujący nam Adaś nie przyczynił się do ruiny małych sklepów w centrum tłumaczę... po zmowie, a raczej ultimatum jakie Dyrekcje Galerii postawiły miastu, ze "nie po to stawiały galerie, żeby im fitulityn geschefty robiły konkurencję" Pan Adaś tak wyśrubował czynsze w budynkach komunalnych, ze handlowcy padli. Nawet sklepy, które funkcjonowały po 20 lat przeniosły się w inne miejsca, albo do mniejszych lokali bo NIE WYRABIAJĄ. Kogo stać, żeby zapłacić kilkanaście tysięcy złotych za wynajem sklepiku w centrum, przy takich obrotach jakie są, czyli coraz słabszych. Co do pracowników... kiedyś sklepy były czynne od 10, więc teraz tez mogą być i do 18 jest 8 godzin jak w pysk. A kto chce zapier... do sklepu o 6 czy 7:30 niech se jedzie do MAKRO. Uważam, ze od 10 - 18 otwarcie sklepu w zupełności wystarczy. A czy wydłużenie coś da?? Wątpię. Moze dla przyjezdnych, ale oni idą do galerii bo tam mają wszystko pod ręką i mało kto lata po rynku. Ja jako rybniczanin kończący pracę o 16 zdążę do 18 zrobić wszystkie zakupy jakie potrzebuję, a i tak nie będę latał z siatami po mieście bo w jednym sklepie kupię jedno, w drugim, drugie a w piątym trzecie, tylko jak potrzebuję to jadę do marketu i tam kupuję wszystko od razu. Po drugie... jak nasi handlowcy będą tak śrubować ceny to niech nie spodziewają się kokosów. Ostatnio to samo mydło w Rosmannie kosztowało 2,89, a w Damianim 3,90 wiec co się dziwić, że ludzie nie kupują u prywaciarzy???

  • ~Teddy 2012-09-10
    10:51:17

    0 0

    A w kwestii cwaniactwa handlarzy to myślicie, ze oni jeżdżą na giełdy o 5 rano po towar?? G.. prawda. Tez kupują w Makro, czy innych marketach i podbijają ceny. Taki szef "Koniaczka" kupuje np.: zgrzewki napojów w Lidlu, podbija cenę i sprzedaje u siebie o 1, 2 zło drożej. Marka ARO (wyrobeno dla Makro) u niego to powszechność, nie wspomnę o artykułach z żółtymi naklejkami Makro (pochodzące z rozdetalowanych opakowań, albo dzień przed terminem ważności) wcale nie rzadko można kupić i co więcej, nawet NIE ZERWIE tej zółtej cenówki z Makro a cenę podbije :-)Wiec co się dziwicie szanowni Handlowcy, ze Was ludzie mają w głębokim poważaniu. Takich handlowców sam bym wykończył.

  • ~michasz 2012-09-10
    12:09:33

    0 0

    Jeśli żal Wam pracowników to ich sami wspomóżcie finansowo, a nie narzekajcie na pracodawców. Ktoś z Was im pomógł czy tylko narzekacie w komentarzach? Ktoś z narzekających stworzył kiedykolwiek jakiekolwiek miejsce pracy? Jeśli ktoś nie chce pracować, droga wolna, to nie jest niewolnictwo, żeby ktoś kogoś zmuszał do pracy. Jeśli pracownik chce mieć więcej pieniędzy to pracuje, jeśli nie to nie. Jeśli pracownik tak zaplanował sobie życie, że założył rodzinę i zatrudnił się w sklepie, to na jakiej podstawie szukacie winy u pracodawcy? Jeśli tak Wam szkoda rodzin ekspedientów, to nie widzę przeszkód, aby przy niedzielnych zakupach dać im np. 200 zł napiwku. Warto też dowiedzieć się jakie obecnie w Polsce są koszty pracy.

  • ~michasz 2012-09-10
    12:18:09

    0 0

    @Łukasz Kiper Czy ty stawiasz dobrobyt innych rodzin ponad dobrobytem swojej rodziny? Jeśli tak to przedstaw dowody swojego postępowania. Jeśli nie to dlaczego zmuszasz innych do takiego postępowania, a nie zaczniesz wymagać tego od siebie?

  • ~pampers 2012-09-11
    17:49:40

    0 0

    nie mam czego zazdrościć bo szczycić się spuścizną mamusi to każdy może ;) on sie tego sam nie dorobił łajzo

  • ~Bogna 2012-09-12
    00:32:22

    0 0

    Jasne najlepiej niech wysztko jest czynne 24h,żeby apacze mogli chodzić i wkurzać ekspedietów,taaak niech robią do19 teraz robia do 17-17.30 co tam że nie mają kiedy iść do lekarza ze sąbą lub z dzieckiem,dlaczego bo siędzą w robocie! A pikuś z wywiadówką dziecka po co tam iść,no taak nie podoba ci sie to się zwolnij, a co ty kierownik że z takim tekstem wyskakujesz? No jasne że w Rybniku roboty łod groma!!! I wszystko na umowa i sładki no jasne,ludzie obudźcie sie! I tak ci ludzie mają najgorsze zmiany pracy jakie rynek zarzucił! Ja też jestem klientem,ale wyrozumiałym,patrzycie tylko na swoje dobro a co z innymi? Pracujesz do 16, wygeneruj sobie czas jak chcesz zachaczyć o rynek,ci ludzie potrzebują naszych pieniędzy żeby mieli za co żyć,ale jak kończysz o 16 to masz jeszcze1,5h żeby wydać całą wypłatę,w większości sklepów pracują perfekcyjni sprzedawcy którzy szczerze i z dobrącią ludzką cię obsłużą oszczędzając twój czas.Współczuje przedsiębiorcą podwyżek opłat,ale współczuję bardziej ludzią pracującym w rynkowych sklepach,w porównaniu z nimi, mamy czas dla rodziny,dla siebie,na zakupy. Postawcie się w sytuacji matki,wychodzi do pracy dziecka nie ma bo jest w szkole już go wyprawiła,wraca do domu raptem3h spedza ze swoim dzieckiem,ile ty czasu spędzasz ze swoim dzieckiem?Może niech wszystkie zakłady są otwarte24h a ludzie niech pracuję nie 8h ale dodatkowo 2,5h, to nie godziny otwarcia są winą spadku popytu,ale nasze portfele,przykład focus i plaza ile splajtowało sklepów

  • ~michasz 2012-09-12
    09:45:03

    0 0

    @Bogusia86 Jeśli patrzymy tylko na swoje dobro, a nie innych to nasza sprawa (z resztą tworzenie miejsc pracy chyba nie jest patrzeniem tylko na swoje dobro). W jaki sposób ty pomagasz innym, skoro wymagasz tego od innych i los obcych osób nie jest Ci obojętny? Nasze i Twoje portfele drenuje państwo polskie, które nie ma swoich pieniędzy - wszystkie pochodzą od nas podatników albo z pożyczek, które w przyszłości będziemy musieć spłacić w postaci podatków. Pracownik zarabiający przeciętną pensję płaci ok. 26035 zł podatków rocznie, co stanowi ok. 53% wypracowanego przez niego dochodu, więc jeśli w małżeństwie pracuje mąż i żona, to można powiedzieć, że wynagrodzenie jednego z nich zabiera państwo. Pół roku pracujesz na państwo - w zamian otrzymujesz służbę zdrowia, do której nie masz kiedy iść. Nie lepiej byłoby obniżyć podatki i udać się do lekarza prywatnie kiedy Ci pasuje (będziesz mieć ponad 20 tys. zł rocznie więcej z tytułu obniżenia podatków)? Chodzisz do prywatnego czy publicznego dentysty? Od 2011 r. średnie wynagrodzenie netto wzrosło o 105 zł, natomiast koszty pracy aż o 284 zł, różnica stanowi wzrost opodatkowania pracy (179 zł). Łącznie w 2012 roku przeciętnie zarabiający Polak zapłaci o 2235 złotych więcej podatków niż rok wcześniej. Od 2000 roku wydatki państwowe wzrosły aż o ok. 381 miliardów złotych. Do tego wali się ZUS. Zastanówcie się, czym więcej pieniędzy wydaje państwo, tym mniej zostaje w waszych portfelach, bo państwo pieniądze ma od podatników.

  • ~hartom 2012-09-15
    22:15:36

    0 0

    Wystarczy powrócić do dwnego pomysłu czyli "handlowe czwartki w Rybniku" czyli w czwartki sklepiki czynne do 19 .00 - 20.00 a w sobotę wystarczy że do 17.00 a nie jak obecnie 13.00. W okresie letnim (wakacyjnym) powinny być jednak otwarte codziennie do 19.00. Po co teraz jak będzie ciemno o 16.00 otwierać sklepy do 19.00 jeden dzień tygodnia wystarczy. Dziwi mnie natomisat fakt że handlowcy w Rybniku całkowicie olali przedswiąteczne weekendy - niegdyś "handlowe niedziele". Sami sobie odpuścili największe utargi na rzecz centrów handlowych.

  • ~katharos 2012-09-16
    11:07:59

    0 0

    Przestańcie pieprzyć głupoty! Ponad 5 lat temu nie było tu ani Focusa ani Plazy, a jakoś nikt nagi ani głodny nie chodził z powodu tego, że pracuje akurat w czasie, w którym są sklepy otwarte i niby nie może zrobić zakupów.

  • ~Jusiaa1992 2012-09-19
    22:41:03

    0 0

    Jak dla mnie to chory pomysł...
    Dlaczego wszystkie urzedy nie sa otwarte do 20 czy 21?????
    Kiedy mamy załatwić swoje sprawy? skoro juz pracujemy w takich godzinach??
    Kazdy chce mieć troche życia prywatnego.. a niestety otwarcie w takich godzinach sklepow odbije sie tylko na pracownikach...
    Koszty utrzymania wzrosną a watpie ze odbije sie to na wiekszej gotówce:)
    To i tak od godziny 16 tym bardziej zimą gdy robi sie szybko ciemno miasto pustoszeje i ludzie przenoszą sie do focusa i plazy gdzie maja ciepło nie pada nie wieje...

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za aquaparkiem w Rybniku?





Oddanych głosów: 1058