zamknij

Wiadomości

Na Sławików zapadła się droga

2020-06-20, Autor: 

Dostaliśmy od Was informacje, że wczoraj rano na ul. Sławików zapadła się droga. Miejsce zostało odgrodzone barierkami. To efekt ostatnich ulew, czy problem z kanalizacją? A może to wina złego stanu drogi?

Reklama

O zderzeniu poinformował nas Czytelnik.

- Na ulicy Sławików zapadła się droga na skrzyżowaniu – pisze.

Barierki wokół niebezpiecznego miejsca postawiły Rybnickie Służby Komunalne w Rybniku.

- Dziura została zabezpieczona. Staramy się dowiedzieć, czyja jest to awaria. Prawdopodobnie to problem wodociągowy. Możliwe też, że droga zapadła się po ulewach. To pierwszy taki przypadek od czasu nadejścia deszczu – powiedział Marcin Usarek, kierownik działu utrzymania dróg.

Z kolei w dyspozytorni PWiK usłyszeliśmy, że dziura w drodze nie wynika z awarii w wodociągach.

- Nie otrzymaliśmy w piątek żadnego zgłoszenia w tej sprawie – ani od mieszkańców miasta, ani z RSK – dowiadujemy się.

Kolejny z naszych Czytelników zwrócił jednak uwagę, że cała ulica Sławików jest w opłakanym stanie.

- Od 2 lat proszę Urząd Miasta w Rybniku o remont tejże ulicy. Zawsze byłem zbywany tym, że jest budowa drogi Pszczyna-Racibórz i na razie nie będzie żadnego remontu. Dzisiaj droga w jednym miejscu się zapadła. Na całej długości woła o pomstę do nieba – zauważa.

Czy miasto zamierza w niedalekiej przyszłości zająć się remontem ul. Sławików? Do tematu będziemy wracać.

Oceń publikację: + 1 + 40 - 1 - 16

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (27):
  • ~bikerek 2020-06-20
    14:08:09

    Rybnik pod rządami jaśnie nam panującego na jednym zdjęciu.

  • ~ 2020-06-20
    14:28:28

    Arteks przecież twierdzi, że drogi w Rybniku mamy w bardzo dobrym stanie..... Za chwilę zapadną się studzieńki kanalizacyjne na ul. Cegielnianej - już wiele nie brakuje, gorzej jak dojdzie do tragedii tylko wtedy może być już za późno. Takiej miernoty jaką mamy obecnie w mieście z drogami - ja nie pamiętam od lat 90-tych. Zebrzydowicka od skrzyżow. z Raciborską wzdłuż Kauflandu do ronda obok Domusu zniszczona przez cięcie asfaltu pod ściężkę rowerową - ściężką nikt prawie nie jeździ za to setki tysięce aut dziennie nią przejeżdżających niszczą sobie zawieszenia. Janiego na Wawoku woła o pomstę do nieba. 3-go Maja od Focusa do Urszulanek trzeba slalomem jechać by mijać nierówności. Mógłbym dalej wymieniać ale szkoda dnia. Czy wreszcie ktoś w Urzędzie zapanuje nad rybnickimi ulicami???....

  • ~cyd 2020-06-20
    14:33:13

    Pomalować na czerwono, puścić rowery i będzie fajnie. A jak przyjdzie zima to smog w Rybniku zasłoni wszystko i fajnie.
    I nie zawracać głowy bo PO w Rybniku się stara, żeby PO wygrało wszędzie i żeby tak fajnie było w całej Polsce. A w ogóle na TVN powiedzieli, że ma być susza i nie wiadomo o co chodzi?

  • ~Thorax 2020-06-20
    15:10:18

    79 9

    "To pierwszy taki przypadek od czasu nadejścia deszczu – powiedział Marcin Usarek, kierownik działu utrzymania dróg."

    Pierwszy przypadek od nadejścia deszczu - no to super. Równo tydzień temu w rejonie Osiedla Południe 53 również drogą się zapadła, ale wtedy nie padało więc się nie liczy;-)

    Może redakcja dowie się co wtedy było przyczyną?

  • ~pprywatne 2020-06-20
    15:32:25

    67 4

    Drogi między na osiedlach domów jednorodzinnych to pamiętają jeszcze czasy głębokiej komuny. Teraz jak tam zniszczą coś to łatają kostką brukową - generalnie tragedia. Okolice Strzeleckiej i Żużlowej...

  • ~anettk 2020-06-20
    15:38:28

    41 20

    Niech ruszy kopalnia na Paruszowcu,a takie (tylko myślę o wieeele większego rozmiaru osuwiska)będą się zapadać od Cenrum miasta w każdym kierunku :/... (właśnie nie tak dawno o tym pisałam na portalu)

  • ~Arteks 2020-06-20
    16:02:48

    81 56

    @bikerek @cyd - sam zarzucam różne rzeczy obecnemu prezydentowi w tym to, że nie realizuje tego co obiecuje lub wielu rzeczy nie potrafi. Ale nie przesadzajcie z obwinianiem go o awarie - a z czymś takim mamy do czynienia. To zdarza się w każdym mieście nie tylko w Polsce ale i całego globu. Poniżej przykład z Katowic - dziura w centrum do której wpadło auto w mieście rządzonym przez PiSwpadło do dziury auto: https://katowice.naszemiasto.pl/zapadla-sie-jezdnia-na-krzywej-w-wyrwe-wpadl-samochod/ar/c4-4025510
    @bartezz - tak, uważam, że w Rybniku stan dróg jest przyzwoity, dużo lepszy niż przeciętna w województwie. Mamy bardzo dużo całkowicie przebudowanych całych ciągów ulic. Mało tego - te wielkie drogowe inwestycje odbywały się kosztem zaniedbań w innych dziedzinach np. budownictwie komunalnym, inwestowaniu w remonty naszych osiedli postindustrialnych, parków, chodników, a nawet rowerów - dla których przez lata nie robiono nic. Janiego to nie problem drogi tylko wykonania kanalizacji - jeśli komuś nie odpowiada jazda tą ulicą, ma równoległą Obwiednią kilkadziesiąt metrów dalej. Napisałeś też, że mamy w mieście "dziurę na dziurze" po czym sam jesteś w stanie podać przykłady z nierównościami w dodatku pojedynczych punktach. Bo... co jak co ale w Rybniku o drogi i kierowców bardzo się dba, a ty jak zwykle przesadzasz i wykorzystujesz awarię do poparcia swoich racji. ;[ @pprywatne - to niech lokatorzy osiedli jednorodzinnych przejmą sobie te drogi od miasta i je remontują tak jak np. spółdzielnie mieszkaniowe które same remontują wewnętrzne drogi, chodniki i parkingi ze środków lokatorów.

  • ~palaczzasypowy 2020-06-20
    16:06:19

    60 2

    jadąc janiego to jest dopiero wyzwanie,osobiście wolę jechać obok castoramy,współczuję tylko mieszkańcom.

  • ~lewy_gwint 2020-06-20
    16:14:20

    38 6

    No co to normalna rzecz,
    tak jak zatkanie kibla, awaria hamulca ręcznego, albo spalenie żarówki. Trzeba przepchać, naprawić, albo wymienić.

  • ~Esprit 2020-06-20
    16:32:10

    92 1

    Ważniejsze jest, by służby to dobrze zdiagnozowały i naprawiły.

  • ~jaro_t 2020-06-20
    17:28:24

    30 3

    Tylko czekać kiedy podobna sytuacja stanie się na Marii Skłodowskiej-Curie. Od lat na wysokości wjazdu na myjnię samochodową jest potężne wgłębienie w jezdni, z którym nikt nic nie robi. Dopiero jak wpadnie tam pół samochodu znajdą się pieniądze na remont.

  • ~sympatykrybnika 2020-06-20
    18:13:41

    92 22

    „Wiem, wiem – to wina Tuska, oj tam Trzaskowskiego, przecież to człowiek-awaria”
    Wszystko w cudzysłowie „”

  • ~pprywatne 2020-06-20
    18:14:48

    29 8

    ~Arteks
    Tylko czekałem aż napiszesz coś w tym stylu.

  • ~Haya 2020-06-20
    19:29:26

    15 2

    ch. z tym żeby jak najszybciej porządnie to zabezpieczyć, aby nikomu nie stała się krzywda (barierki w końcu jakiś znudzony życiem człowiek przesunie). Ważne aby ustalić CZYJA TO JEST AWARIA !

  • ~ 2020-06-20
    19:50:08

    26 1

    Arteks - dobre mamy wylotówki z miasta to fakt! np. jadąc z Rybnika do Rud od razu widać przeskok w nawierzchni od Rybnika prawie "autostrada" szeroka i z poboczami a już w Paproci czyli po stronie powiatu Raciborskiego słabiutko koleiny i wyboje i brak poboczy. Skoro Rybnik potrafi zadbać o wylotówki z miasta, piękna droga Pszczyna - Racibórz to dlaczego w samym śródmieściu nie dba o drogi i my mieszkańcy musimy się męczyć po tych dziurach i nierównościach...? Przecież taka Zebrzydowicka odcinek od skrzyż. z Raciborską do ronda przy Domusie - makabra! Janiego - tor przeszkód, boczne uliczki domków jednorodzinnych obok stadionu też jest w katastrofalnym stanie - nawierzchnia pamięta lata 80-te czy nawet 70-te! tak blisko serca miasta a nikt o tym nie pamięta z decydentów.

  • ~przykopa 2020-06-20
    20:36:25

    13 13

    Odpowiedź sarkastyczna.
    Po usunięciu dziur , należałoby wydać kasę na progi spowalniające.

    A tak poważnie.To widać na asfalcie łaty po uprzednich robotach ziemnych. Więc jest tam jakaś infrastruktura podziemna po wcześniejszej naprawie.
    Artex ma rację. Takie sytuacje się w mieście niestety zdarzają. Chyba dziura w drodze nie będzie przyczyną ataku na władzę ?

  • ~Harry Keogh 2020-06-20
    22:31:37

    27 6

    No to teraz przejazd z Raciborskiej na Wodzisławską tylko przez rondo
    koło plazy albo światła na Reymonta. Bo jakiś debil zrobił poprzeczną i szczęść boże jednokierunkowe (szkolna zawsze była) z jakimiś poronionymi paskami dla rowerów ( nieważne, że parkują tam auta mieszkańców). Normalnie zarządzanie drogami to u nas jest bez ładu i składu, dno i metr mułu.

  • ~Arteks 2020-06-21
    11:09:35

    6 10

    @bartezz - nie tylko - takie same przeskoki da się zauważyć na innych granicach naszego miasta, a także podróżując po całym regionie. Cieszy mnie to, że wreszcie to zauważyłeś. Dziwiło mnie jak narzekałeś zawsze na drogi bo przeważnie kierowcy z innych miejsc zazdroszczą Rybnikowi jakości dróg. Natomiast drogi i instalacje to studnia bez dna - i naprawdę nie dziwmy się, że co jakiś czas wyskoczy jakaś pojedyncza dziura, czasami tak duża jak na Sławików. Poza tobą nikt nie skarży się, że uliczki na Północy o żadnym znaczeniu biznesowym, handlowym czy tranzytowym są w tragicznym stanie. Kto miałby zniszczyć ich nawierzchnię jak tam jest ruch mniejszy niż przez środek Jejkowic? ;) @HarryKeogh - a ja pamiętam wypowiedzi dość aktywnej osoby na tym portalu @polk - który słusznie domagał się uporządkowania np. ul. Szczęść Boże gdzie notorycznie trudno było minąć się przy parkujących tam pojazdach. Ważniejszy chyba jest interes mieszkańców którzy chcą zaparkować swój pojazd niż interes przejeżdżających. Ci ostatni mają do wyboru inne trasy. Mogą też jechać od strony Wodzisławskiej w górę. :) Naprawdę takie skargi wygodnickich kierowców są lekko nieprzyzwoite i roszczeniowe.

  • ~1floyd 2020-06-21
    11:43:51

    7 3

    Jak to powiedział J. Kobuszewski w jednym z kabaretów. "Woda, napotykając dziurę wypływa. Praw fizyki Pan nie zmienisz, i nie bądź Pan głąb." Zapadnięcia dróg, chodników, występują w każdym miejscu w Polsce czy w świecie. Tam gdzie jest infrastruktura podziemna, zawsze istnieje ryzyko jej uszkodzenia. W naszym regionie, ryzyko tym większe bo występują szkody górnicze i wstrząsy. Pękają ściany budynków, i to jest widoczne. Pękają też rury pod ziemią, ale tego nie widać gołym okiem. W rurach powstają szczeliny, którymi przez miesiące czy lata, sypie ziemia. Powoduje to powstawanie pustek, i grunt się zapada. W okresie silnych deszczy, gdy grunt jest nawodniony zjawisko to przyspiesza. Warto wiedzieć że, ta infrastruktura ma swoje lata, więc jest bardziej podatna na uszkodzenia. Nie ma co szukać sensacji, czy winnych. Chyba że usilnie się chce.

  • ~ 2020-06-21
    12:10:27

    8 3

    Arteks - jak to nikt się nie skarży na uliczki osiedlowe w dzielnicy Północ? ~pprywatne chociażby parę komentarzy wyżej w tym artykule opisał stan dróg w okolicy Strzeleckiej i Żużlowej? Przecież to Północ Rybnika. Jedź i zapoznaj się ze stanem tych wszystkich ulic i uliczek domków jednorodzinnych a potem pogadamy - bo piszesz bzdury i nie znasz ich faktycznego stanu - widocznie tam nie bywasz panie szanowny. Skoro Rybnik dba o wylotówki z miasta i ma je w bardzo dobrym stanie to dlaczego nie dba o same śródmieście??? Arteks przejdź lub przejedź się Cegielnianą ( boczna Gliwickiej ) zaledwie pareset metrów od rynku - studzieńki kanalizacyjne się niebawem mogą zapaść - więc roszczenia mogą się dopiero zacząć jak to się zapadnie i ktoś tam wpadnie kołem - nie wierzysz??? Sprawdź sam.

  • ~ 2020-06-21
    12:24:41

    6 3

    Arteks - wracając jeszcze do twojego pytania... Kto miałby zniszczyć nawierzchnię tych uliczek? Jak wspomniał właśnie wyżej ~pprywatne - asfalt na tych uliczkach w dzielnicy Północ pamięta czasy głębokiej komuny - więc wystarczyły nawet czynniki atmosferyczne jak lato, upały, zima - mróz przez około 30-40 lat a o tych uliczkach chyba w Urzędzie zapomnieli.

  • ~Arteks 2020-06-21
    12:35:46

    3 8

    @bartezz - czyli chcąco czy nie chcąco przyznałeś wreszcie, że drogi niszczone są przez "czynniki atmosferyczne jak lato, upały, zima - mróz". A więc dziury pojawiają się co jakiś czas "same z siebie", nierówności bardzo często to wynik przeciążonych ulic i zbyt rzadkiego stosowania zakazów tonażowych na wielu drogach. Jeśli tak jest to popatrz na to z innej strony - miasto ciągle od 30 lat naprawia i buduje drogi, wiadukty, mosty, ronda, skrzyżowania, parkingi - jaki jest tego efekt i czy jest zadowolenie i wdzięczność kierowców? Niestety go nie ma. A popatrz na od strony pieszych i czy rowerzystów - ile radości jest jak miasto zrobiło szpilkostradę, wyremontowało starymi płytkami chodnik na Raciborskiej czy wybudowało nowe drogi rowerowe? Może kiedyś zrozumiesz, że w wielu miastach (w tym niestety także Rybniku) zagubiono równowagę inwestycyjną na korzyść aut. Jeśli nie jesteś zadowolony z budowy nowych dróg - to postuluj ograniczenie takich inwestycji, a w zamian remonty istniejących już dróg. Odnośnie @pprywatnie - słabiutko. Dwóch internautów... Słabiucieńki "lobbing" Północy - a może nie jest tak źle i problem jest przerysowany?

  • ~Arteks 2020-06-21
    13:00:16

    5 9

    @bartezz - i jeszcze jedna dygresja odnośnie Śródmieścia - od niepamiętnych czasów prezydent miasta nie mieszka w centrum. Czas to zmienić w przyszłych wyborach. Fudali przynajmniej mieszkał blisko - inni prawie zawsze na peryferiach. Być może to ma wpływ lekkiego "odrealnienia" się od różnych śródmiejskich problemów. Zresztą to samo masz w innych miastach gdzie prezydenci nie mieszkają w centrum i nie wczuwają się odpowiednio w jego problemy (np. Socha i wymarła starówka). Za wiele ważnych dziedzin funkcjonowania naszego miasta odpowiadają nie-rybniczanie. Pewnie byłoby mi to obojętne gdyby wszystko szło do przodu ale ani komunikacja miejska, ani bezpieczeństwo, ani inwestycje, ani inżynieria ruchu nie idą niestety do przodu - szczególnie w II kadencji Kuczery. Mam prawo uważać, że dla takich najemników najważniejsza jest pensja - a nie efekty swojej pracy. Słyszałem nawet taką "plotkę", że Kuczera nie radzi sobie z betonem jaki odziedziczył w UM po poprzedniku. Ale niestety to też nie świadczy dobrze o nim jako przywódcy i organizatorze bo powinien zwyczajnie taki beton usuwać i to w pierwszym roku po zajęciu stanowiska. A on tego nie zrobił. Bergera z ZTZ usunął dopiero w zeszłym roku mimo, że wszyscy mówili, że jest to jeden z głównych hamulcowych naszej komunikacji... Zaściankowego Błaszczyka od architektury też pozbył się dopiero niedawno. Ktoś z większą charyzmą na jego miejscu zrobiłby to w pierwszym roku na urzędzie. A Hawel, Koper? Czy oni są niezastępowalni? Sam jestem ciekaw jak wyglądałby ZTZ, drogi, inżynieria ruchu, chodniki - gdyby zajmowały się tym nowe osoby - chętnie rybniczanie.

  • ~ 2020-06-21
    14:02:55

    5 0

    Największa porażka naszych dróg , to kanalizacja w świetle drogi . Jazda to ciągły slalom , albo ryzyko wjeżdzania w studzienki. Jedna dziura więcej , czy mniej cóż to za różnica , wiadomo , że na szkodach górniczych mieszkamy i zawsze się będzie to zdarzać. Lekarstwo to zakaz jeżdzenia samochodów ciężarowych drogami lokalnymi.

  • ~Arteks 2020-06-21
    16:20:18

    6 1

    @zak - zgadzam się z tobą i zastanawiam się czemu na niektórych ulicach nie ma takiego problemu, a czemu np. na Janiego - co kawałek jest studzienka i to na obydwu pasach ruchu?

  • ~ 2020-06-21
    17:19:07

    7 1

    Arteks - ale ja nie muszę nic przyznawać bo to, że warunki atmosferyczne niszczą drogi to oczywiste i jasne jak słońce, dziwi mnie, że tak blisko śródmieścia jest Północ a na, niektórych tam ulicach jest asfalt z lat 70 i 80- tych. Cieszy mnie fakt, że po kilku latach naszych przepychanek słownych wreszcie znaleźliśmy częściowo wspólny język co do nieprzemyślanych działań Kuczery. Szkoda, że zauważyłeś to późno ale lepiej późno niż wcale. To co mówisz o tym, że nie mieszka ten pan w centrum jak najbardziej może mieć wpływ na odrealnienie. O tym betonie co mówisz to akurat też słyszałem różne inne rzeczy. Szkoda, że jeszcze aż 3,5 roku będzie nan serwował pomysły z kosmosu wzięte.... Referendum odwoławcze byłoby bardzo dobrym pomysłem by do władzy dopuścic kogoś kto nie rzuca słów na wiatr tylko realizuję mądrą przemyślaną politykę.

  • ~rzyt 2020-06-22
    09:21:30

    1 1

    @1floyd, masz rację ale gdyby chodziło o rury wodociągowe czy kanalizacyjne to są własnością spółki miasta Rybnik. Tzw. kanalizacja deszczowa w Rybniku jest we władaniu miasta poprzez RSK. Tu nie widzę problemu w ustaleniu, kto za co odpowiada.
    Miasto dbając o infrastrukturę naziemną /ścieżki rowerowe/ daje gwarancję temu co jest pod ziemią, bo nie wierzę że ktoś będzie kopał w tym samym miejscu. Chyba, że Kobuszewski...;))

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5338