zamknij

Wiadomości

Kierowcy „zawalili” chodnik. Na Kościuszki trzeba się przepychać

2019-09-24, Autor: 

Mają parking tuż pod nosem, ale i tak wolą stawać w miejscu przeznaczonym dla pieszych. Mowa o kierowcach, którzy parkują na chodniku przy ul. Kościuszki. Tymczasem piesi muszą się przeciskać przez pojazdy.

Reklama

Problem poruszyła nasza Czytelniczka. - Od około 3 lat przy ul. Kościuszki (na odcinku chodnika skrzyżowanie ul. Łokietka wjazd do Technikum Górniczego) nasila się problem z parkowaniem na chodniku – pisze.

Jak dodaje, problem powstał, gdy wycięto drzewa, a wjazd na chodnik nie został niczym ograniczony. - Wcześniej samochody wjeżdżały na chodnik w godzinach wieczornych, aby być bliżej do drzwi sklepu Żabka. Teraz o każdej godzinie dnia i nocy trzeba przepychać się przez szeroki chodnik. Parkuje tu 5-6 samochodów naraz i to stało się już normą – zauważa Czytelniczka.

Problem mają piesi, a także rodzice pchający wózki z dziećmi.

- Naprzeciwko sklepu Żabka jest parking miejski z możliwością parkowania 1,5h bezpłatnie, niestety niektórzy nie chcą korzystać. Kierowcy agresywnie reagują na zwracane uwagi o bezpłatnym parkingu czy parkowaniu na skrzyżowaniu (gdy samochód parkuje na wjeździe do ul. Łokietka)

- wyjaśnia nasza Czytelniczka.

Czy ten problem uda się rozwiązać? Dawid Błatoń, rzecznik Straży Miejskiej w Rybniku informuje, że patrole zwiększą kontrolę w tym miejscu.

- Warto również wspomnieć, że osoby, które zauważą nieprawidłowo zaparkowany pojazd mogą wykonać zdjęcie i wraz ze wskazaniem miejsca zdarzenia oraz dokładnego czasu, kiedy zrobiono zdjęcie przesłać na adres [email protected]. Można również zgłoszenie przesłać za pomocą bezpłatnej aplikacji z telefonu, która nosi nazwę: akcja-reakcja. Na podstawie tych informacji oraz zdjęcia pojazdu, strażnicy wszczynają czynności wyjaśniające.

- podkreśla.

Z kolei Agnieszka Skupień, rzecznik rybnickiego magistratu zwraca uwagę kierowcom, że 3 minuty piechotą od wspomnianego powyżej miejsca jest parking przy ul. Kościuszki, na którym pierwsze 90 minut jest bezpłatne, za dłuższy postój od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 18 i w soboty od 8 do 14 płacimy 2,5 za godzinę a w niedzielę parkowanie jest bezpłatne.

Gdzie w Rybniku dochodzi do podobnych sytuacji? Dajcie znać.

Oceń publikację: + 1 + 48 - 1 - 24

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (40):
  • ~norton 2019-09-24
    10:41:19

    93 13

    Pizzeria obok mechanika - zgłaszałem parkowanie na mapie bezpieczeństwa. Niestety policjanci wykreślili - nie potwierdzone.
    Zastawiony chodnik i ścieżka rowerowa przez jakiś buraczanych właścicieli mercedesa.

  • ~Arteks 2019-09-24
    10:56:14

    84 73

    Ale chamstwo! Naprzeciw duży parking, reprezentacyjna ulica Śródmieścia i pozwala się na zagracanie chodników... Z drugiej strony w Rybniku można parkować wszędzie - nawet na Rynku, Rynkowej, Zamkowej... Jest to niestety tolerowane. U nas kierowcy sami sobie wyznaczają miejsca do parkowania (od pewnego czasu na d. bazie PKS czy na Klasztornej). A co z deklaracjami władz miasta, że parking wielopoziomowy spowoduje zmiany w parkowaniu? Dlaczego całe Śródmieście nie jest objęte strefą płatnego parkowania? Na razie motodominacja i niszczenie przestrzeni miejskiej trwa w najlepsze. @norton - masz rację, koło tej pizzerii już prawie "zalegalizowano" parkowanie kosztem chodnika.

  • ~Dariusz_Pawel_K. 2019-09-24
    11:10:42

    59 17

    Kierowcy garbusa mogą co najwyżej SM powiedzieć "dzień dobry" bo stoi na swojej posesji. Audi i Kia też stoją na działkach prywatnych ale raczej nie maja pozwolenia na to.

  • ~Bartek Malina 2019-09-24
    11:14:51

    23 10

    czyli w d maja parkowanie kolo zabki zacofani niemyslacy którzy wola na chodniku czyli ludzie zwykli obywatele sa coraz czesiej nienormalni jak widać

  • ~lukasz-1985 2019-09-24
    11:37:30

    43 9

    sprawa parkowania przy restauracji i pizzeri na Kościuszki już została zgłoszona na policję a policja przekazała sprawę do urzędu miasta, żeby wstawić tam słupki tak jak w innych miejscach ulicy Kościuszki. Zobaczymy kiedy urząd wstawi słupki.

  • ~Arteks 2019-09-24
    11:44:27

    43 88

    W Rybniku można parkować nawet w środku Parku Wiśniowiec... Jesteśmy jednym z najbardziej zniszczonych przez auta miast. Dawniej miasto-ogród, teraz moto-miasto. @Dariusz_Pawel - to nie jest prywatna posesja bo kamienica należy do ZGM lub wspólnoty.

  • ~Dariusz_Pawel_K. 2019-09-24
    12:01:30

    50 15

    Arteks, po raz kolejny wygłaszasz opinie nie mające pokrycia w faktach.
    Nawet na RSIP możesz sobie łatwo sprawdzić że działka pod adresem Kościuszki 11 jest współwłasnością osób fizycznych, a także zobaczyć jej granice. Jak nie potrafisz posłużyć się RSIP to pod linkiem masz już zrobione. A już zupełnie na marginesie - po prostu znam właściciela i kiedyś mieszkałem w tym budynku.
    Posesja pod nr 9 czyli tam gdzie stoi Kia i chyba Opel jest współwłasnością gminną i osób fizycznych ale także jak można zaobserwować pojazdy te nie stoją w obrębie chodnika a osobnej działki
    https://ibb.co/qmXvQPV

  • ~Arteks 2019-09-24
    12:06:37

    28 71

    @Dariusz_Pawel - ale przecież mogą parkować na parkingu naprzeciw technikum. Za niewielkie pieniądze. Na Kościuszki jest wiele kamienic - a jednak tylko w tych dwóch miejscach (pizzeria i okolice ZST auta stoją na chodnikach).

  • ~Dariusz_Pawel_K. 2019-09-24
    12:42:36

    60 9

    ~Arteks "Na Kościuszki jest wiele kamienic - a jednak tylko w tych dwóch miejscach (pizzeria i okolice ZST auta stoją na chodnikach). "
    I znowu zachęcam przed napisaniem zorientować się w temacie w jakim się wypowiadasz ( i znowu zerknięcie w RSIP bardzo by w tym pomogło) Na całej długości ul Kościuszki prócz tych 2 posesji (9 i 11) nie ma ani jednego miejsca gdzie można zaparkować od frontu kamienicy na terenie prywatnej posesji. Są wzdłuż kamienic albo chodniki na terenie gminnym albo brak możliwości zaparkowania ( choć i tak jest bodaj tylko 1 miejsce gdzie grunt przed frontem kamienicy nie jest własnością publiczna )
    "ale przecież mogą parkować na parkingu naprzeciw technikum. Za niewielkie pieniądze."
    A czemu by mieli to robić skoro "u siebie" nie muszą płacić nic?
    Jest i druga strona - jak oni, właściciele, chcieli pójścia na rękę ze strony miasta to było "nie bo to teren prywatny" no to ok będzie teren prywatny na którym nie bierzemy pod uwagę interesów i pkt widzenia miasta.

  • ~Woziwoda 2019-09-24
    12:42:44

    24 11

    Stawiam dolary przeciw orzechom, ze SM nie zrobi NIC. Lub prawie nic. Pozostawienie zdjęcia z wykroczeniem skutkuje informacją zwrotną o pouczeniu sprawcy. Sprawa w sądzie nie wyląduje; bezczelni kierowcy pozostaną bezkarni. Słyszałem już zarzekanie się funkcjonariuszy SM, że rozprawią się z nagminnym chamskim stawaniem na chodniku przy Wiejskiej przed skrzyżowaniem z Raciborską. Do dzisiaj, każdego dnia auta są parkowane tam na wiele godzin, bezkarnie.
    A bezkarność prowadzi do dalszego rozbestwienia, po prostu do dobrej zmiany.

  • ~Arteks 2019-09-24
    12:57:22

    18 57

    @Dariusz_Paweł - ale po to są preferencyjne stawki za parkowanie dla mieszkańców centrum. Po to miasto wydaje krocie na budowę parkingów i cywilizowanie różnych miejsc (pamiętasz jak wyglądało klepisko naprzeciw ZST)? Ale widzę, że na marnotrawienie pieniędzy bo kierowca jeden z drugim i tak postawi tam gdzie mu się podoba. A gdyby służby miejskie "myślały" to pokonałyby ten problem w łatwy sposób. Znak - zakaz postoju i parkowania na całej długości Kościuszki od Chrobrego, a w niektórych miejscach dodatkowo ograniczniki lub drzewa. A dla jednostek niedostowawczych - mandaty, do skutku.

  • ~arkussinus 2019-09-24
    12:59:38

    44 8

    jakoś na ul. Reja nie było problemów...zatem są równi i równiejsi!!! panie arteks idąc pańskim "gospodarskim tokiem myślenia" została jeszcze do wprowadzenia opłata za możliwość oddychania

  • ~Stanisław Nowak 2019-09-24
    13:01:08

    60 15

    Trochę wyrozumiałości. Chodząc do ZST od strony stacji PKP nigdy nie ocierałem się o samochody. Zauważyłem , że stoją tam bardzo krótko bo robią małe zakupy w sklepach. Wydumany jako ważny problem. Litości .włączmy trochę refleksji w miejsce nadmiaru złości.

  • ~Stanisław Nowak 2019-09-24
    13:02:04

    21 11

    Trochę wyrozumiałości. Chodząc do ZST od strony stacji PKP nigdy nie ocierałem się o samochody. Zauważyłem , że stoją tam bardzo krótko bo robią małe zakupy w sklepach. Wydumany jako ważny problem. Litości .włączmy trochę refleksji w miejsce nadmiaru złości.

  • ~Dariusz_Pawel_K. 2019-09-24
    13:19:28

    54 5

    @Arteks "- ale po to są preferencyjne stawki za parkowanie dla mieszkańców centrum" Eee ale oni - mówimy o właścicielach tych 2 posesji nie muszą z nich korzystać bo mają DARMOWE i legalne miejsce przed swoim budynkiem. Ma nie używać swojej posesji to niech mu dadzą opcję rekompensująca niedogodności a nie generującą jakiekolwiek koszty

  • ~Kurt_Wallander 2019-09-24
    13:28:17

    24 5

    ...a Policja pójdzie, policzy, pomierzy (prostokątne kostki mają wymiary 10x20 cm, kwadratowe 10x10), sprawdzi oznakowanie i nic nie zrobi. Ewentualnie na upartego wystawi komuś mandat, żeby medialnie wyciszyć sprawę. Choć ja tam widzę tyle placu (z grubsza jest na bank 150 cm miejsca), że jedynie do czego można się przyczepić to ogólnie parkowanie na chodniku.

    I to piszę ja, motokultysta.

  • ~absurdalny 2019-09-24
    14:07:24

    22 5

    Zamiast robić barierki w takich miejscach to stawiają je w polach i lasach, brawo UM.

  • ~minowa 2019-09-24
    15:02:12

    32 5

    "Przeciskać się przez pojazdy" ? "Przepychać się przez szeroki chodnik" ? Gdzie logika w tych określeniach ?

  • ~etet 2019-09-24
    15:16:52

    16 20

    I tak najgorsi są ci co przyjeżdżają do kościółka

  • ~schiphol1 2019-09-24
    15:58:47

    9 4

    Droga Pani rzecznik parking znajduje się jakieś 8,5 sekundy od tego miejsca. Wystarczy przejść przez pasy.

  • ~majster86 2019-09-24
    16:42:02

    30 10

    Arteks ma rację. Auta na Nowinach stające gdzie popadnie na trawie chodnikach pod blokami tam to dopiero nie można przejść i trzeba się przeciskać. Proponuję aby postawić tam zakaz parkowania w całej strefie a mieszkańcy niech parkują ne preferencyjnych warunkach na parkingu wielopoziomowym. Dodatkowo można by wprowadzić bezpłatną linię autobusową pomiędzy parkingiem a przystankami pod blokami. tak jak na Kościuszki tak skończmy z tym syfem także pod .

  • ~polk 2019-09-24
    17:03:53

    12 3

    Tak samo z ulicą Szczęść Boże. Od rana zawalona samochodami, które znikają po południu. Auta niekiedy zaparkowane są aż na wylocie na Wodzisławską i ani policja, ani SM nic z tym nie robi. Ulica jest dwukierunkowa a jedna strona drogi zastawiona jest autami. Ktoś wjeżdża od strony Raciborskiej i musi jechać pasem "pod prąd", gdy jest w połowie od Wodzisławskiej wjeżdża ktoś inny i nie ma możliwości wyminięcia. Pisałem w tej sprawie do UM i nic nie zrobią gdyż od 2017 roku nie mogą dogadać się z radą dzielnicy.
    Cytuję:
    "Należy tutaj wspomnieć, iż od 2017 roku propozycje wprowadzenia jakichkolwiek zmian w organizacji ruchu na ww. ulicy są w trakcie konsultacji z Radą Dzielnicy Smolna, która do dnia dzisiejszego nie zajęła stanowiska. Dlatego też w przedmiotowej kwestii proszę o kontakt z tamtejszą Radą Dzielnicy, gdyż po jej ustosunkowaniu się do propozycji zmian zostaną podjęte odpowiednie kroki związane z ewentualną zmianą organizacji ruchu."
    Pisałem w tej sprawie do redakcji, bo być może ich interwencja by pomogła, ale też olali sprawę.
    To jest jakaś paranoja, że jedni robią co chcą a inni nic nie mogą z tym zrobić.

  • ~arek28 2019-09-24
    17:33:45

    19 8

    Majster86 - świetny pomysł :) Ja bym poszedł dalej w każdej dzielnicy wprowadzić zakazy wjazdu pojazdami bo blokują przejście , spaliny zanieczyszczają powietrze a co w zamian. Na obrzeżach miasta wybudować parkingi podziemne, wielopoziomowe , naziemne itp. i za drobną opłatą miesięczną 100 - 200 zł. zmusić właścicieli samochodów do użytkowania tychże parkingów a dowozić ich komunikacją miejską do centrum też za drobną opłatą. Miasto zarobi, autobusy ZTZ, nie będą miały pustych przewozów - same plusy . Zresztą jest tyle ścieżek rowerowych , miasto zainwestowało w rowery w stojakach - będzie zdrowo i ekologicznie.

  • ~Arteks 2019-09-24
    18:23:01

    9 33

    Tak jak piesi nie powinni znajdować się na jezdniach poza pasami - tak auta nie powinny znajdować się na chodnikach i deptakach. Powinniśmy się domagać od władz miasta działań zmierzających do likwidacji takich patologii. @majster86 - nie wiem dlaczego wyskakujesz z Nowinami? Akurat RSM pomału ale skutecznie rozwiązuje sprawy parkingowe. Polecam zobaczyć np. okolice Wandy, polecam Dąbrówki 3 i 5 z okolicą. :) Jakby u nas jakieś auta stały na chodnikach - od razu ktoś zadzwoni po SM. Poza tym nie tak dawno przy wejściach do klatek schodowych zabrano po jednym miejscu parkingowych, stawiając słupki tak aby nikt nie blokował dojścia. Czekam aż Urząd Miasta i podległe mu służby naprawią nasze miasto i zlikwidują wszystkie bezpłatne parkingi w centrum oraz powiększą strefę płatnego parkowania. @polk - akurat Szczęść Boże to już trochę za Śródmieściem ale na wielu ulicach problem rozwiązałaby strefa płatnego parkowania. W Gliwicach podzielono miasto na kilka stref, oczywiście w tej najbliżej Rynku parkowanie jest najdroższe. Osobiście mam znajomych z SWD którzy parkują w okolicy Ogródki i nawet się śmieją, że to prawie samo centrum, a można na pół dnia zostawić auto za darmo.

  • ~ 2019-09-24
    18:56:24

    13 3

    "Czekam aż Urząd Miasta i podległe mu służby naprawią nasze miasto i zlikwidują wszystkie bezpłatne parkingi w centrum"

    Arteks, to będziesz czekał wieki , bo oni nie umieją nawet upilnować dzikich postojów. Samochody stoją na chodnikach codziennie wokół Teatru, nadal blokują miejsca do rozładunku. Wczoraj przyszło tam dwóch strażników, nawet walczyli baaaaaaaaardzo długo z jedną babą parkującą w miejscu niedozwolonym , ale chwilę potem wszystko powróciło do "normalnego" trybu. Dziś znowu parkują na miejscu do rozładunku, odrobinę chyba się poprawiła jednak sytuacja koło Focusa. Po raz pierwszy od miesięcy jadąc lewym pasem nie musiałem objeżdżać samochodów.
    Parkingi są w porządku, darmowe, płatne itd.
    Problem w tym, że im droższe auto, tym większy problem z wystawieniem mandatu postój w miejscu niedozwolonym.
    Idealnym przykładem jest sytuacja o której pisze norton - pod "górską chatą" chodnik zamieniony w parking a patologia trwa od lat. Ludzie muszą przechodzić pasem dla rowerów, co naraża ich na wypadek. Do miejsca, które w nazwie ma wino powinno się iść pieszo a nie jeździć samochodem. UM nie widzi (w dosłownym tego słowa znaczeniu) problemu a SM wystarczyłoby żeby się przeszła pieszo przez miasto i zarobiłaby tyle w kilka dni, że można by zafundować mieszkańcom Rybnika darmowe parkingi na cały rok.

  • ~lukson997 2019-09-24
    18:59:35

    17 3

    Gdzie nasza kochana straż miejska? Acha zapomniałem wypisuję mandaty za chodzenie po trawniku.

  • ~Arteks 2019-09-24
    20:49:37

    7 17

    @tf2 - oni nie musieli by walczyć tylko mogliby zacząć używać lawety lub zakładać blokady na koła? Jeśli zwykły mandat nie podziała na kogoś - to który kierowca chciałby się tak poniżać i prosić o przyjazd SM aby mu zdjęli koła, czekać na nich i widzieć śmiejące się twarze osób przechodzących obok niego? Czasami się to zdarza. Gdzieś tu czytałem, że ktoś widział blokadę w aucie stojącym obok parkingu wielopoziomowego. Ale chyba zbyt rzadko przez co kierowcy się rozbestwili. Zgadzam się z tobą, że kierowcy parkują skandalicznie - mimo, że mamy do czynienia z miastem mającym chyba najwięcej placów parkingowych i miejsc parkingowych w centrum w Polsce. Kiedyś naliczyłem w centrum Rybnika ok. 30 parkingów, a to nie brałem pod uwagę parkingów należących do instytucji czy firm.

  • ~cabrio 2019-09-24
    20:58:29

    20 7

    To jest efekt chorej polityki drogowej w tym mieście efekt zabierania miejsc parkingowych osobą które mają kilka spraw do załatwienia w krótkim czasie . Ja nie bd parkował w wielopoziomowym molochu i biegał po całym mieście bo nie mam na to czasu dobrze że są miejsca gdzie można postawić mercedesa w centrum nie zdradze gdzie . teren prywatny i straż miejska i urząd miasta mają wała do tego mogą mi naskoczyć . to co wyprawia się w tym um to jest chore zamiast budować więcej pasów do samochodów tak jak w gliwicach gdzie przejazd 3 pasami zajmuje 5min to robi się wszystko żeby to miasto zakorkować łącznie z tymi pop****ściezkami rowerowymi

  • ~Arteks 2019-09-24
    21:18:51

    4 24

    @cabrio - nie chcesz parkować w "molochach" to nie parkuj. Możesz parkować na całym "wachlarzu" parkingów w centrum których jest u nas więcej niż skwerów. Na razie nadal wiele miejsc parkingowych jest bezpłatnych. Natomiast cieszy mnie to, że mieszkańcy co raz bardziej wkurzają się na parkujących byle jak autach i zgłaszają to Straży Miejskiej lub interweniują w mediach jak pani której chciało się porobić te zdjęcia. W Zakopanem górale skończyli z uprzejmym zwracaniem uwagi i dzwonieniem na SM. Sami radzą sobie z kierowcami zagracającymi miejsca które nie są parkingami dziurawiąc opony: https://wiadomosci.wp.pl/uwaga-gorale-dziurawia-opony-turysta-porzucil-samochod-obok-platnego-parkingu-6402838395349121a

  • ~Abisall 2019-09-24
    21:24:01

    8 20

    @~cabrio
    Ta polityka już powoli przynosi efekty. Jeszcze się miotacie, jeszcze kombinujecie ale w końcu zaczniecie parkować jak w nowoczesnym mieście. Nie gdzie się ma widzimisię ale tam gdzie ew pozwolą i wyznaczą miejsca.
    Nie musisz parkować w "molochu" - nie pchaj się po prostu rupieciem do centrum jak nie masz potrzeby - a jak widac nie masz skoro tracisz w cholerę czasu na kombinowanie i szukanie darmowego parkingu jak jakiś żebrak co za 2,5 będzie się żenująco poniżał wciskając komuś na prywatny plac.
    Nie zdziwi mnie jak pod tymi kamienicami zaraz pojawią się Tobie podobne żebroki bo dowiedzieli się że tam da się zaparkować a straż miejska nie bardzo może mandat dać. Pewnie właściciel tego budynku za parę dni będzie montował słupki bo mu plac zajmą "sprytni" tfu kierowcy

  • ~Arteks 2019-09-24
    22:57:11

    5 20

    @abisall - wielki dzięki, że zwróciłeś uwagę na coś bardzo ważnego. Coś czego nie ma @cabrio i wielu mu podobnych kierowców-darmusów. Zwykłej godności...

  • ~Nienormalny 2019-09-25
    00:19:25

    8 6

    Już pisałem wcześniej- SM w Rybniku nie istnieje po to by pilnować porządku, lecz nie wiadomo po co. Oni w ogóle nie są w stanie (a tym bardziej dobrze) robić tego do czego zostali powołani i tyle w tym temacie.
    Majster86 chciał napisać ironicznie, ale wyszedł mu całkiem ładny opis nowego, wielkomiejskiego (i dobrze zaplanowanego) osiedla.
    Co do Cabrio- gdyby taki "darmus" miał na tyle czelności żeby kilka razy zostawiać swojego gruza na moim placu bez mojej zgody, z radością obserwowałbym jakby na jego karoserię spada kilka kg ziarna. Gołębie baaardzo by się wtedy ucieszyły.
    A co do Piasta i okolic, to jest to drogowy horrorek. Wbrew temu co pisze arteks nie ma w pobliżu parkingu więc dojeżdżający do Hanki czy na zakupy do centrum zawalają większość jednokierunkowych dróg od 7 do 16 i naprawdę większość tych samochodów to SRB/SWD.
    Do tego kontrapasy, które musiały się tam znaleźć. Mimo iż cieszy mnie rozwój rowerowy miasta, tak kontrapas na Ligonia jest jednym z najbardziej idiotycznych pomysłów. Podobnie jak na Ogródki, Damrota, Antoniego. Orzeszkowej rozumiem (tam zawsze była ścieżka) ale z powodu spabych oznaczeń jest tam kompletny misz masz i nie wiadomo o co chodzi.

  • ~Abisall 2019-09-25
    09:24:12

    3 0

    Jeśli ktoś przyjeżdża na zakupy w centrum i parkuje na Piasta to ma bardzo, powiedzmy że ekstrawaganckie, podejście do swojej wygody, czasu i pieniędzy i raczej nie ma dla niego już ratunku.

  • ~PawelE39 2019-09-25
    14:51:29

    11 0

    Dziurawienie opon przyjezdnym bez których całe te góralskie życie by nie istniało nie jest "radzeniem sobie" z problemem. To jest przykład chamstwa "prawdziwych górali"

  • ~minowa 2019-09-25
    15:32:31

    15 0

    @Arteks, pieszym wolno przebywać na jezdni poza przejściami dla pieszych w przypadkach określonych przepisami. Samochodom - wolno na chodnikach - w ramach przepisów.

  • ~kiba 2019-09-25
    21:21:48

    0 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~kiba 2019-09-25
    21:34:42

    2 1

    Chcialo się bo nie ma nic innego do roboty

  • ~Bartek Malina 2019-09-26
    12:52:17

    1 1

    tf 2 gdyby były bezpatne parkingi to bys nie postawil auta głupek z ciebie pomys logiczne rybnik ma 133 tys mieszkancow a jeszcze z wodzislaia jatrzebia czy zor dojezdzaja nie ma miejsca nawet jak jest platy parking trochę pomysl ! gdyby wiekszosc ludzi autobusami rowerami jezdzila to nie ma problemu

  • ~Arteks 2019-09-26
    19:56:58

    2 6

    @PawelE39 - nigdy samosąd nie jest dobrą metodą załatwienia problemu. Ten przykład pokazuje jedynie, że są miejsca gdzie ludziom puszczają nerwy i warto aby kierowcy o tym pamiętali. U nas też słyszałem o samoobronie pieszych w postaci np. nalepek na auta, wciskaniu czegoś do zamków czy rysowaniu aut które stoją w miejscu gdzie nie powinny. @minowa - ale piesi np. nie zostawią swojego łóżka czy zakupów na środku jezdni. A kierowcy zostawiają swoje wehikuły zagracając przejścia.

  • ~kiba 2019-09-27
    06:33:33

    5 1

    No rzeczywiście naje..ne ze nie można przejść . Patrzcie swojego życia a nie ciagłe wpie....nie się w czyjeś

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5372