zamknij

Wiadomości

Groźnie wyglądający wypadek na Chrobrego

2012-09-23, Autor: 
Wczoraj ok. 22:00 doszło do zderzenia dwóch samochodów na niebezpiecznym skrzyżowaniu ulic Chrobrego i 3 Maja.

Reklama

Wieczorem na skrzyżowaniu zderzyło się bmw i mercedes. Pierwszy z samochodów po uderzeniu zatrzymał się na barierkach ochronnych przy banku. Wypadek wyglądał groźnie jednak nikomu nic się nie stało. Sprawca kolizji został ukarany mandatem. Dodajmy, że to nie pierwszy wypadek w tym miejscu. Skrzyżowanie należy do jednych z najniebezpieczniejszych w Rybniku, głównie z powodu ograniczonej widoczności dla samochodów jadących ulicą 3 Maja od strony Placu Wolności.
Oceń publikację: + 1 + 5 - 1 - 3

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (30):
  • ~anty_malkontent 2012-09-23
    14:17:56

    0 0

    To nie skrzyżowanie jest niebezpieczne tylko ludzie jeżdżą jak idioci!!!! Co takiego niebezpiecznego jest na tym skrzyżowaniu?? Osoby jadące ul. Chrobrego mają pierwszeństwo, a wjeżdżający na ul. 3 Maja mają dupny znak STOP, który jednoznacznie mówi, ze należy się zatrzymać i dopiero po upewnieniu się, że droga jest wolna wjeżdżać na skrzyżowanie. Proste jak budowa cepa.

  • ~target 2012-09-23
    14:20:49

    0 0

    Zgadzam się w 100% Jakie niebezpieczne? Widoczność wystarczająca, oznakowanie także. To, że jechał Mercedes i BMW o tej porze wyglądało pewnie banalnie - ja zdążę, ty nie. Skrzyżowanie jak najbardziej BEZPIECZNE.

  • ~krzysiek1435 2012-09-23
    14:28:47

    0 0

    To skrzyżowanie jest takie same jak inne skrzyżowania tylko że kierowcy sie nie stosują do tego znaku co tam stoi czyli STOP, jak każdy wie to jest bezwzględne zatrzymanie pojazdu przed skrzyżowanie i czy jedzie auto czy nie jedzie MUSI się zatrzymać.No ale co tam przecież ja mam BMW to mi wszystko wolno.

  • ~lukasz09 2012-09-23
    15:08:38

    0 0

    Hahaha, jaka ograniczona widoczność? Jeśli kierujący BMW zatrzymał się na znaku STOP, to nie miałby najmniejszego trudu z zobaczeniem nadjeżdżającego Mercedesa.

  • ~adamb 2012-09-23
    15:12:50

    0 0

    Były światła na tym skrzyżowaniu... ale komuś przeszkadzały :(

  • ~anty_malkontent 2012-09-23
    15:18:05

    0 0

    ~Adamb a po co na tym skrzyżowaniu światła? Żeby blokować ruch? Skrzyżowanie jest najprostszym z możliwych z dokładnie zaznaczonymi drogami pierwszeństwa!!! Patrzeć na znaki i tyle. I Panie Wacławie bo domyślam się po skrócie nazwiska jako autora tej jakże ważnej informacji. Wypadek i kolizja to dwie różne rzeczy, a oba stwierdzenia znajdują się w Pana "artykule". Od kogo jak od kogo ale od Pana to wymaga się troszkę dokładności w pisaniu tekstów.

  • ~ 2012-09-23
    15:39:25

    0 0

    Widoczność dla kierowców na 3 maja jest bardzo dobra, tym bardziej, że jest tam znak stop i zatrzymując się przed nim bardzo dobrze widać samochody jadące ulicą Chrobrego. Inna sprawa to bezpieczeństwo pieszych na przejściu na Chrobrego obok banku. Jadąc Chrobrego bardzo często nie widać pieszych na przejściu - przez samochód stojący przed znakiem STOP na 3 maja.

  • ~DrW 2012-09-23
    16:10:26

    0 0

    Na ul. 3-go Maja jest nie tylko znak pionowy - stop, ale również LINIA BEZWZGLĘDNEGO ZATRZYMANIA! I to oznacza, że należy ZAWSZE zatrzymać pojazd przed tą linią, niezależnie, czy ktoś nadjeżdża, czy też nie! Następnie wrzucić 'jedynkę', upewnić się, że nikt nie jedzie i dopiero wtedy ruszyć! Niestety wiele osób o tym zapomina i stąd tego typu sytuacje.

  • ~pwfm 2012-09-23
    16:26:23

    0 0

    Jaka tam ograniczona widoczność? Kierowca chyba był ślepy że nie widział auta nadjeżdżającego z lewej strony! Głupoty piszą na tym portalu jak mało gdzie. TuWodzisław chyba ten sam redaktor obsługuje bo tam podobne bzdety wypisują o kolizjach. Jest spora różnica między wypadkiem a kolizją!

  • ~ 2012-09-23
    16:36:20

    0 0

    "głównie z powodu ograniczonej widoczności dla samochodów jadących ulicą 3 Maja od strony Placu Wolności." - g... prawda. Głównie dlatego, że ludzie nie zatrzymują się na znaku STOP, który ustawiony jest w tym miejscu właśnie z powodu słabej widoczności. Choć nie mówię, że w tym przypadku tak było. Nie wiem, nie widziałem.

  • ~Callahan 2012-09-23
    16:39:27

    0 0

    Kierowca BMW powinien natychmiast udać się do okulisty jeśli nie widział świateł nadjeżdżającego Merca,bo najprawdopodobniej jest ślepy.

  • ~arturrybnik 2012-09-23
    16:54:52

    0 0

    Właśnie jest zła widoczność!!! Jak się jedzie od Pl. Wolności prosto, to jadące z góry samochody, które skręcają w lewo (w str. Pl. Wolności) zasłaniają te, które jadą prosto przez skrzyżowanie (prosto Chrobrego). Dlatego trzeba często czekać aż będzie widoczność na środkowy pas.

  • ~lolol 2012-09-23
    17:08:02

    0 0

    ..rondo zrobić !

  • ~dr Becker 2012-09-23
    17:25:51

    0 0

    Też tam skasowałem auto gdy pewna panna jadąca 3 maja nie dostrzegła co najmniej dwóch znaków stop przed skrzyżowaniem.

  • ~Arteks 2012-09-23
    17:50:25

    0 0

    Uważam, że tam powinne wrócić światła! Nie tylko ze względów bezpieczeństwa. W godzinach szczytu bardzo często kierowcy z 3 Maja muszą albo liczyć na szczęście albo na litość aby ich ktoś przepuścił na wprost. Światła byłyby korzystne także dla pieszych.

  • ~maximax 2012-09-23
    18:03:35

    0 0

    Na tym skrzyżowaniu trzeba uważać i jest tam STOP. Jak się patrzy na znaki i uważa to tam nie ma problemu, gorzej jak się komuś śpieszy. Tutaj macie sytuacje drogowe z rejestratora z Rybnika i okolic: http://youtube.com/maximaxiu

  • ~hardmark 2012-09-23
    18:19:41

    0 0

    Tak jest.Od Placu Wolności jest znak"STOP". Widoczność jest dobra.Problem jest w ciągu dnia ,gdy jest szczyt a kierujący jadący Chrobrego nie sygnalizują gdzie jadą.

  • ~investpm 2012-09-23
    19:10:55

    0 0

    Zgadzam się z wcześniejszymi opiniami.Ignorancja wobec przepisów jest wręcz powszechna wystarczy wspomnieć skręcanie w lewo z Rudzkiej na Kotucza na zakazie ( wczoraj widziałem autokar pełen ludzi!!!), jazda na wprost z prawoskrętu na rondzie na Gliwickiej i wiele innych.Każdy kierowca robi to oczywiście na własną odpowiedzialność a potem winy szuka wokół siebie.Strach!Pozdrawiam

  • ~Teddy 2012-09-23
    19:25:46

    0 0

    No tak. Ci co uważają to skrzyżowanie za bezpieczne i przejrzyste mają chyba kupione prawko, albo jeżdżą na piździkach na dowód. W tym temacie zgadzam się całkowicie z Arteksem. A co jest niebezpiecznego??? 1. Jeżeli Chrobrego jedzie coś co skręca na Plac Wolności to aż do łuku na Chrobrego nie widać nic z 3 Maja. 2. Kierowcy nauczyli się, że Chrobrego można popierdalać, a tam jest w pewnym miejscu nawet ograniczenie do 30km/h. A teraz przykłady debilnych zasad i łamania przepisów o ruchu drogowym na tym skrzyżowaniu... 1 Pierwszeństwo z ul. Chrobrego łamie "zasadę prawej strony" więc to już jest nienormalne i niezgodne z przepisami. 2. ulica 3 Maja jako przedłużenie i łącznik drogi DK78 powinna mieć pierwszeństwo. 3. Jeżeli ktoś przepuszcza pieszych koło banku to następny jadący z Chrobrego staje za nim blokując wjazd na skrzyżowanie z 3 Maja, a więc łamie przepis i tamuje ruch, a korek tworzy sie w godzinach szczytu aż do Łony. A poza tym.. od czasu kiedy na Kościuszki postawiono światła, znacznie zmniejszyły się potoki na Chrobrego i każdorazowe zatrzymywanie się aut na STOPie tylko ogranicza płynność na tym skrzyżowaniu i mam zamiar coś zw tym temacie zrobić, tylko muszę ustalić kto zarządza ul. 3 Maja i Chrobrego, żeby wiedzieć do kogo uderzyć, bo organizacja ruchu na skrzyżowaniach Kościuszki (zła synchronizacja świateł) i na Chrobrego - 3 Maja to szczyt głupoty inżynierii ruchu. A nie robią nic bo nie zabiła się tam jeszcze żadna szycha. Do czasu...

  • ~wojt320 2012-09-23
    21:23:09

    0 0

    Skrzyżowanie jest kiepskie.. sam tam 2 lata temu miałem kolizję... koleś z bielska mi wyjechał. Skrzyżowanie dobrze oznaczone ale światła by się przydały!!

  • ~Zachary 2012-09-23
    21:23:33

    0 0

    dobra jakość zdjęcia

  • ~bajer82 2012-09-23
    21:39:34

    0 0

    haha teddy jesteś the best !!! Twoja znajomość "przepisów" jest genialna normalnie nadajesz się na ministra transportu. Po pierwsze jakie łamanie zasad prawej strony ?? Zasada prawej strony (ręki) obowiązuje tylko na skrzyżowaniach równoległych a skrzyżowanie # Maja z Chrobrego do takowych nie należy. Po drugie: ul. Chrobrego jest drogą z pierwszeństwem przejazdu z kilku bardzo prostych i oczywistych przyczyn: 1. powodując postawienie znaku stop na ul. Chrobrego zatamowany zostałby ruch na ul. Kościuszki gdzie i tak w godzinach szczytu jedzie się ślimaczym tempem 2. jadący ul. Chrobrego mają 3 kierunki ruchu do dyspozycji i nie każdy jedzie na wprost dlatego wyjeżdżający z ul. 3 Maja mają większe możliwości włączenia się do ruchu po uprzednim zatrzymaniu się przed skrzyżowaniem 3. płynność na tym skrzyżowaniu utrudniają sami kierowcy którzy nie do końca wiedzą jak mają się zachować skręcając z ul. 3 Maja w prawo 4. wracanie do sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu byłoby największym błędem naszego magistratu, gdyż dopiero wtedy my jako kierowcy poczulibyśmy co to znaczy zakorkowane centrum miasta.
    A wracając do bezpieczeństwa to skrzyżowanie jak najbardziej normalne, tak samo "bezpieczne" jak każde inne - wszystko zależy od kierowców

  • ~Lateks 2012-09-23
    21:59:16

    0 0

    ~Teddy_ tak bo mało mamy zupełnie niepotrzebnych świateł w mieście. Najlepiej to zrobić tak jak w Rydułtowach na Raciborskiej i wtedy będziesz zadowolony. Jest znak STOP i moim zdanie wystarczy. Arteks po uja pana tam światła? mało mamy korków?
    Dobry przykład to jak pewien szczeniak wjechał pod pociąg w Czerwionce też nie zatrzymując się na STOPie i teraz każdy pociąg zwalnia prawie do zera przed przejazdem. Tylko nikt nie pomyśli po co? Tak stoi znak STOP i to w zupełności dla normalnych ludzi wystarczy, a że kierowcy są kulturalni i czasem kogoś przepuszczą to już tylko na plus dla wszystkich.

  • ~bajer82 2012-09-23
    22:05:45

    0 0

    haha teddy jesteś the best !!! Twoja znajomość "przepisów" jest genialna normalnie nadajesz się na ministra transportu. Po pierwsze jakie łamanie zasad prawej strony ?? Zasada prawej strony (ręki) obowiązuje tylko na skrzyżowaniach równoległych a skrzyżowanie # Maja z Chrobrego do takowych nie należy. Po drugie: ul. Chrobrego jest drogą z pierwszeństwem przejazdu z kilku bardzo prostych i oczywistych przyczyn: 1. powodując postawienie znaku stop na ul. Chrobrego zatamowany zostałby ruch na ul. Kościuszki gdzie i tak w godzinach szczytu jedzie się ślimaczym tempem 2. jadący ul. Chrobrego mają 3 kierunki ruchu do dyspozycji i nie każdy jedzie na wprost dlatego wyjeżdżający z ul. 3 Maja mają większe możliwości włączenia się do ruchu po uprzednim zatrzymaniu się przed skrzyżowaniem 3. płynność na tym skrzyżowaniu utrudniają sami kierowcy którzy nie do końca wiedzą jak mają się zachować skręcając z ul. 3 Maja w prawo 4. wracanie do sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu byłoby największym błędem naszego magistratu, gdyż dopiero wtedy my jako kierowcy poczulibyśmy co to znaczy zakorkowane centrum miasta.
    A wracając do bezpieczeństwa to skrzyżowanie jak najbardziej normalne, tak samo "bezpieczne" jak każde inne - wszystko zależy od kierowców

  • ~cige 2012-09-23
    22:49:42

    0 0

    Zgadzam się za Wami, ale ludzie robią według siebie. Zapomnieliście skomentować, że było to ok 22 praktycznie w nocy, więc ten co powinien zatrzymać się przed STOP MUSIAŁ WIDZIEĆ ŚWIATŁA NADJEŻDŻAJĄCEGO SAMOCHODU Z GÓRY !!! memoryfajlsiaraiwszystkojasne ;)

  • ~kucz 2012-09-23
    23:38:30

    0 0

    tak jak pisza wszyscy skrzyżowanie bezproblemowe wystarczy dokładnie patrzeć na znaki !! a że nie zatrzymują się tylko zwalniają to juz ich wina.znak stop mów sam przez siebie Stop, a nie zwolnij np do km/h poczytajcię małą anegdotę: Policjant zatrzymuje faceta jadącego mercedesem, ponieważ nie zatrzymał się na znaku Stop.
    - Poproszę prawo jazdy.
    - Ale panie władzo, czy mógłby pan powiedzieć, co ja takiego zrobiłem?
    - Nie zatrzymał się pan na znaku Stop.
    - Ale panie władzo, po co miałem się zatrzymywać? Nie widziałem żadnego samochodu w odległości kilometra.
    - Nic nie szkodzi, przepisy trzeba przestrzegać.
    - No, ale panie władzo, gdy dojeżdżałem do znaku to zwolniłem gdzieś do 20 kilometrów na godzinę i gdy nie zobaczyłem żadnego samochodu, pojechałem dalej.
    - Zwolnił pan, ale się pan nie zatrzymał - mówił poirytowany glina.
    - Czy nie ma pan co innego do roboty, tylko wlepianie mandatów za nic? Lepiej idź pan sobie pączka zjeść!
    - Udam, że nie słyszałem ostatniego komentarza. A teraz prawo jazdy poproszę.
    - No dobra, ale niech pan mi najpierw wytłumaczy, jaka jest różnica pomiędzy zwolnieniem a zatrzymaniem. Ja nadal nie rozumiem, czemu nie wystarczy zwolnić.
    - Chętnie panu wytłumaczę - glina otwiera drzwi od merca, wyciąga kierowcę i zaczyna go lać pałą po łbie. Po pięciu minutach pyta:
    - Czy chce pan żebym zwolnił, czy żebym się zatrzymał?

  • ~mb3366 2012-09-24
    06:14:37

    0 0

    Glosna muzyka + 4 lub 5 młokosów w bryce i już przepisy nie mają znaczenia.
    W ten sam wieczór- dosłownie 15 minut później mogło dojść do kolejnego podobnego wypadku/kolizji, tym razem koło Palzy. Pseudo usportowiona Honda wypchana młodzieżą z impetem przejechała koło Plazy jadąc Raciborską. Tylko przytomność kierowcy który był na pierwszeństwie (jechał od Sądu) pozwoliła uniknąć przykrych konsekwencji. Tak wiec troszkę myślenia droga młodzieży. Też miałem kiedyś 18 lat... ale wszyscy w końcu chcą dojechać do celu.

  • ~osk-instruktor 2012-09-24
    17:12:09

    0 0

    Nic nie zmieniać. Jest dobrze tak jak jest. Niebezpieczne??? Jak ktoś się zatrzyma jak trzeba, ale podkreślam zatrzyma a nie tylko zwolni, to nie ma żadnego problemu z przejazdem przez to skrzyżowanie. Faktycznie jadącym z góry ul. Chrobrego stojący przed znakiem stop zasłaniają pieszych ale wystarczy odrobina zdrowego rozsądku i wszyscy będą na tym skrzyżowaniu bezpieczni.

  • ~smr 2012-09-24
    22:23:16

    0 0

    Beemka i SRB i wszystko jasne ...

  • ~firmaq5 2012-09-26
    19:41:19

    0 0

    Skąd wiesz że BMW to SRB ? ja jak wiem to SWD :) no to nie mam nic do dodania , Pewnie GPS nie włączył kierowca z Wodzisławia.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5546