Od dnia wprowadzenia nowego systemu, magistraty w Polsce „tonęły” od nawarstwiających się kolejek. Okazało się, że CEPiK 2.0 zamiast ułatwiać pracę, generował kolejne błędy. Po kilku miesiącach problem w rybnickim magistracie nadal jest aktualny.
Przypomnijmy, co działo się niedawno, bo w połowie listopada 2017 roku. System CEPiK 2.0 miał ułatwić wymianę informacji między stacjami kontroli pojazdów, a także wyeliminować pojazdy, które zagrażają bezpieczeństwu nad drogach. Efekt jak na razie jest zgoła inny. Rybnicki wydział komunikacji co rusz musi się zmagać z błędami systemu, a ludzie odprawiani są z kwitkiem.
W pierwszym dniu funkcjonowania nowego systemu, liczba rejestrowanych pojazdów w rybnickim magistracie spadła do 20. Drugiego dnia było już lepiej – udało się zarejestrować 40 pojazdów. Z kolei przed zmianą systemu w Urzędzie Miasta w Rybniku rejestracja samochodu z zagranicy zajmowała urzędnikom maksymalnie 20 minut. Gdy uruchomiono CEPiK 2.0 zdarzały się sytuacje, że klienci musieli czekać ponad godzinę. >>Rewolucja, czy informatyczny bubel? Nowy system sparaliżował wydział komunikacji<<
Jak wygląda obecna sytuacja w rybnickim wydziale komunikacji? Lepiej, choć i tak daleko do ideału. - Ze względu na wprowadzony system trzeba stać w kolejce średnio pół godziny. Jest „kapryśny”, trudno przewidzieć jego działanie. Czasami coś się w nim zawiesza, przez co ludzie muszą uzbroić się w cierpliwość – mówi nam Agnieszka Skupień, rzecznik magistratu w Rybniku.
Dziennie w wydziale komunikacji udaje się załatwić sprawy około 300 osób. Dotyczy to zarówno czynności związanych ze zmianami w dowodach rejestracyjnych, wydawaniem ich, jak i samą rejestracją samochodów.
Urząd Miasta w Rybniku na bieżąco przesyła informacje o problemach do osób, które obsługują system CEPiK 2.0.
Załatwialiście ostatnio sprawę w rybnickim wydziale komunikacji? Ile musieliście czekać na swoją kolej?
Tagi: cepik, CEPiK 2.0, wydział komunikacji Rybnik, rejestracja samochodu, kolejki wydział komunikacji, UM Rybnik
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Tragedia w Lyskach. Nie żyje 15-letnia pasażerka motocykla, kierowca w ciężkim stanie (zdjęcia)
55701Minął miesiąc od tragicznej śmierci znanego biznesmena. Prawie 100 pracowników zostało na lodzie
34883Obrażenia były zbyt rozległe. 40-letni motocyklista zmarł w szpitalu
26626Autostrada A1: doszczętnie spłonął samochód osobowy
24445Sejm dał zgodę, a prezydent Duda? RAŚ ma apel do śląskich samorządów
18514Józef Makosz, były prezydent Rybnika - poparł Andrzeja Sączka
+429 / -233Koleje Śląskie uruchomią codzienne połączenia Rybnik-Gliwice - od 9 czerwca!
+190 / -2A. Sączek o hejcie w sieci: „niech 8 gwiazdek nie będzie stanem umysłu w Rybniku”. Zaproponował konsultacje społeczne
+261 / -102Rak wątroby u 12-latka. Filip z Jejkowic potrzebuje pomocy
+154 / -4Sport był jego pasją. Zmarł Ksawery Fojcik – nauczyciel i działacz sportowy
+143 / -10Mateusz Morawiecki na spotkaniu PiS w Rybniku. "Pełną parą zaczynamy kampanię do Europarlamentu"
38W Czernicy powstało profesjonalne pole do minigolfa. Można tam wypożyczyć sprzęt
37Historyczna chwila. Sejm za śląskim jako językiem regionalnym
34Grzegorz J. usłyszał wyrok: 2,5 roku więzienia!
25Minął miesiąc od tragicznej śmierci znanego biznesmena. Prawie 100 pracowników zostało na lodzie
23Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~MirekB 2018-02-08
11:22:44
Witam. System " kapryśny" bardzo delikatne określenie. W zeszłym tygodniu numerek pobrałem o godzinie 8:20, a przyjęty zostałem o godzinie 14:10 pewnie to tylko taki kaprys systemu. No i kolejny kaprys już się pojawił po chwili, - problem z zarejestrowaniem takiego motocykla bo.... system go nie przyjmuje, takiego nie ma. Choć to bardzo popularny model. Pozdrawiam.
~frees 2018-02-08
11:37:07
"Ze względu na wprowadzony system trzeba stać w kolejce średnio pół godziny." To chyba jakiś żart!!! O 7:30 otwarcie urzędu, o 7:50 nie można już pobrać numeru, ze względu na zbyt dużą liczbę oczekujących. Zresztą wystarczy popatrzeć teraz na stronie Urzędu na stan kolejki. 42 osoby w kolejce, komunikat: "Przepraszamy, zbyt duża liczba osób obsługiwanych. System wyłączony.". A dziś wydział przyjmuje do 18:00, czyli w 6,5h są w stanie obsłużyć tylko 42 osoby?!
~frees 2018-02-08
11:42:21
Przepraszam za post pod postem. Oczywiście piszę o kolejce do przerejestrowania auta. Sprawy związane z prawem jazdy idą bez problemu.
~Kamila Rychlicka 2018-02-08
15:47:19
W grudniu przed świętami czekałam 3 godziny...
~Grazyna Biegaj 2018-02-08
22:07:07
dziś czekałam 4godziny
~Lateks 2018-02-08
22:43:03
Chwila nowy CEPIK a problem stare jak wydział komunikacji,,,
Przecież nigdy tam się nie dało tego załatwić od ręki...
~Ci Hy 2018-02-09
21:48:54
To jest nie możliwe, przecież mamy dobrą zmianę ;P
~Małgorzata Ciurlik 2018-08-01
11:58:39
Pobrano numerek o 8.01.. nadal czekam w kolejce .. liczba oczekujących 35 ale nikt nie mówił że kolejka sie" cofie" było 6, 3, 9,8 .. to ilu oczekujących ?
Dodam że kolejka w urzędzie jest mała kilka osób z rejestracjami.. i nie jest to ważne czy ktoś wejdzie czy nie czekamy 20 min na zmiany numeru... to jest chore! Czekamy 4h ... chyba dziś nie dojdą do mojego nr..
~majka23 2018-12-14
11:41:05
Nie dziwię się, że z tym cepikiem są takie problemy. To jest ogromny program, mozna o tym poczytac tu: https://www.prawo-jazdy-360.pl/aktualnosci/cepik