zamknij

Wiadomości

Radna: ludzie czekają w nocy przed wydziałem komunikacji. Odpowiedź prezydenta

2021-02-17, Autor: Bartłomiej Furmanowicz

Chyba żadne miejsce w Urzędzie Miasta Rybnika nie jest tak oblegane, jak Wydział Komunikacji. Radna Mirela Szutka wskazuje, że to problem. - Klienci czekają w kolejce przed urzędem miasta od wczesnych godzin rannych, a nawet można powiedzieć nocnych. Rezerwacje internetowe zajęte są na 2 miesiące do przodu – pisze w interpelacji. Prosi prezydenta o interwencję. Doczeka się jej?

Reklama

Radna Mirela Szutka (PiS) zaznacza, że interpelacja do prezydenta powstała wskutek próśb mieszkańców Rybnika.

- Zwracam się z prośbą o reorganizację Wydziału Komunikacji i zatrudnienie 2-3 dodatkowych pracowników dla tego wydziału. Klienci czekają w kolejce przed urzędem miasta od wczesnych godzin rannych, a nawet można powiedzieć nocnych. Rezerwacje internetowe zajęte są na 2 miesiące do przodu, sporo rezerwacji przepada z różnych powodów, więc ilość niezałatwionych spraw wzrasta – podkreśla radna.

Dodaje, że obecny system jest dobry, ale w krótszej perspektywie czasowej np. jednego miesiąca.

- Drugą ważną kwestią byłoby oddzielenie klientów instytucjonalnych (dealerzy samochodowi, firmy leasingowe, transportowe), których jest bardzo dużo w naszym mieście od klientów prywatnych. Powinny być dla nich przygotowane dwa czy trzy osobne stanowiska – podkreśla Mirela Szutka.

Trzecią kwestią – zdaniem radnej - jest brak wystarczającej ilości pracowników.

- Obsługa Wydziału Komunikacji pracuje w dodatkowych godzinach, które są tylko do wybrania, wybierać nie ma kiedy, bo za mało pracowników. Bez radykalnych zmian sytuacja nie ulegnie poprawie, należy jeszcze dodać, że wydłużone terminy np. rejestracji itd. związane z obostrzeniami Covid-19 od stycznia już nie obowiązują, więc sytuacja się tym bardziej nawarstwia i komplikuje – pisze do prezydenta.

Apel radnej choć ważny, nie spotkał się z pozytywną odpowiedzią prezydenta Kuczery.

- Zmuszony jestem poinformować, że pani propozycji nie może zostać rozpatrzona pozytywnie. Zwiększenie liczby etatów wiąże się ze zwiększeniem wydatków na administrację, a tego typu wydatki wobec braku akceptacji Rady Miasta Rybnika nie zostały uwzględnione w obowiązującym budżecie Miasta – wyjaśnia Piotr Kuczera.

Prezydent wskazuje też na to, że problemem jest sprzęt, a raczej jego brak.

- Wszystkie czynności związane z rejestracją pojazdu muszą być ewidencjonowane w Centralnej Ewidencji Pojazdów, która funkcjonuje w sieci wyodrębnionej od Internetu i obsługiwana jest za pośrednictwem stanowisk dostarczonych na zlecenie ministerstwa Infrastruktury przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych w ilościach przez ministerstwo ustalonych – dodaje.

Czy problem z kolejkami przed Wydziałem Komunikacji nie zostanie więc rozwiązany? Niekoniecznie.

- Problem sygnalizowany w pani interpelacji został również zauważony przez Kierownictwo Urzędu Miasta i w chwili obecnej podjęte zostały działania mające przynieść poprawę funkcjonowania Wydziału Komunikacji oraz poprawę jakości obsługi mieszkańców naszego miasta – zaznacza prezydent.

Co się zmieni w najbliższym czasie? Damy Wam znać. Jakie macie doświadczenia z Wydziałem Komunikacji w rybnickim magistracie?

Oceń publikację: + 1 + 9 - 1 - 111

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (25):
  • ~K-Dudek 2021-02-17 11:34:27

    wyłączcie te głupie quizy zasłaniające artykuły ! Problem w tym Wydziale jest od dawna i nikt nic z tym nie robi...

    239 2
  • ~Lokalny 2021-02-17 11:38:32

    TBS i posady dla swoich ważniejsze niż dobro mieszkańców. Jakoś w innych miastach dobrze funkcjonują wydziały komunikacji. U nas oczywiście się nie da.

    177 7
  • ~Kurt_Wallander 2021-02-17 11:46:37

    Ja nie mogę, quiz przed przeczytaniem artykułu, na głowę upadliście w redakcji czy co? I jeszcze jakieś dziwaczne reklamy citybuildera czy straszenie czymśtam (ciekawe, czym się kierował zastosowany algorytm choć mnie to wygląda na bezczelny hardkod) Jakkolwiek...

    ...wystarczyłoby se założyć profil zaufany, choćby przez bank i składać wnioski przez internet. Sam niedawno rejestrowałem auto i gdybym miał rezerwować termin, to faktycznie - czekałbym chyba do teraz. A tak wysłałem wniosek o rejestrację (niekompletny bo system nie akceptuje wagowo zbyt dużej ilości plików) i po dwóch tygodniach miałem to z głowy (bo jakoś średnio uśmiechało się mi jeździć na zagranicznych blachach przez pół roku); jedni lubią stać po ćmoku w kolejce, inni idą w miarę do przodu :o)

    90 16
  • ~Tomek_81 2021-02-17 11:53:53

    Daj Boże ostatnia kadencja

  • ~mancuso 2021-02-17 12:01:13

    Kompletny brak organizacji w tym Urzędzie. W innych sąsiednich miastach te sprawy są załatwiane na bieżąco. No tak to jest jak ludzie bez kwalifikacji się czym takim zajmują. Ogólnie cały UM jest do likwidacji..... trzeba go zamknąć, przynosi same straty, robią co chcą, zatrudniają kogo uważają .... nie rozumiem tego ... ogólna katastrofa. Aaaaa teraz ... się założę że każdy z Was Mieszkańcy dostanie większe podatki bo "bidoki" nie mają za co przeżyć do 1-szego. Może któryś z znanych posłów słynących z niczego, zacznie zbierać podpisy na likwidację UM rybnika.

  • ~zak 2021-02-17 12:10:33

    Ciekawe ,czy naprawdę nie można przesunąć pracowników z innych działów do komunikacji . Już nie mówię na stale , ale dla rozładowania kolejek. Nie wierzę , ze tam wszyscy aż tyle roboty mają .

  • ~ 2021-02-17 12:12:34

    Kuczera namaluje wam linie co 2m abyście się tak nie tłoczyli, na więcej go nie stać. Ale kolejnego Avatara zatrudnił do TBS

    118 6
  • ~norton 2021-02-17 12:13:53

    W naszym biednym kraju wszystko co jest związane z samochodem - prawo jazdy, rejestracja itp jest traktowane jako jakiś fetysz. rzeczy, które powinny być formalnością - tak jak rejestracja samochodu wyrastają do rangi elektrowni atomowej. Wysyłamy skany dokumentów przez profil zaufany, dostajemy pocztą DR i tablice. Odsyłamy pocztą oryginały, otrzymujemy twardy DR. Lekko łatwo i przyjemnie.

    62 14
  • ~exx 2021-02-17 12:19:59

    Ja się pytam dla kogo są radni i urzędy? I na co my płacimy podatki? Najprościej to wysłać policję na przedsiębiorcę. Na to nigdy nie zabraknie kasy. Ale zrobić coś dla zwykłego obywatela to już kasy nie ma. Więcej pomników, plakatów, światełek ledowych itd. Rozliczymy was na wyborach!

    101 5
  • ~Robin Tell 2021-02-17 12:30:49

    Nasz kraj to w ogóle trzeba zaorać albo powierzyć jego zarządzanie jakiejś osobie z zagranicy vide kadra piłki nożnej, skoczków narciarskich, siatkarzy itp, którą kierują zagraniczni trenerzy, wtedy Polacy potrafią się spisywać. Jak długo jeszcze klątwa księcia Otto von Bismarcka będzie wisieć nad naszym krajem?

    41 20
  • ~zak 2021-02-17 12:41:37

    @Robin Tell - ale to chodzi o samorząd , to niby my za jego pomocą rządzimy , sami sobie radnych wybieramy . Ta klątwa będzie wisieć tak długo , aż nie nauczymy się dobrze wybierać . Raczej to jeszcze wieki potrwa:)

    44 11
  • ~Arteks 2021-02-17 12:48:21

    To uboczny efekt motodominacji... Dużo aut, oznacza dużo chętnych do ich rejestracji. Wydział który rejestruje auta rozwinięto tak, że zajmuje już prawie cały parter urzędu ze sztabem naprawdę rzetelnych i uwijających się urzędniczek. Gdzie tam jeszcze można dołożyć stanowisk i kosztem czego? Na korytarzu już jest "poczekalnia" dla oczekujących. Kosztem innych zadań urzędu? Akurat auta nie rejestruje się ani co miesiąc, ani nawet co rok więc raz na kilka lat można "wycierpieć" i postać przed urzędem lub poczekać na umówiony termin jeśli się ktoś rejestruje przez internet. Pewnym sposobem na ograniczenie posiadania aut w mieście byłaby poprawa działania ZTZ - ale w tym temacie mamy tylko niespełnione obietnice naszego prezydenta...

  • ~Adam72 2021-02-17 13:08:49

    Witam. Mieszkałem w Rybniku 23 lata przez ten czas rejestrowałem 11 samochodów ( ja pracuję samochodami i nie mam czasu- kurier)i przez te kilka lat zawsze stałem od 6 tej w kolejce. Więc nie narzekajcie, że po tylu latach nic się nie zmieniło -)))))) to norma... i już dawno można było się przyzwyczaić -))) Nie pomógł nawet system internetowej rezerwacji.
    Współczuję Wam. To najgorszy wydział komunikacji w Polsce od lat. Szkoda mi tylko tych pań ( nie wszystkich ), które tam muszą pracować i wysłuchać "zadowolonych" petrntów.

    85 3
  • ~ 2021-02-17 13:25:42

    Sprawa jest prosta.

    Czesc ludzi to - libertarianie, kuce Korwina, konfederaci etc sa przeciwnikami wszelkiej biurokracji, zawsze narzekaja na urzedy.
    TRZEBA IM POMOC!
    Podzielic kazdy wydzial UM na 2 czesci.
    80% sily roboczej przydzielic do obslugi normalnych obywateli, 20% do obslugi ludzi, ktorzy nienawidza biurokracji i urzedow - sami tego chca!
    Oczywiscie, zaraz zaczna wyc, ze powinni placic nizsze podatki, na zasadzie, ze dasz im palec to zaraz cala reke chcieliby pozrec. Ale miasto nie jest od polityki podatkowej.
    Wiec aby nie zalali sie lzami proponuje zwolnic ich z oplat parkingowych na czas zalatwiania wszelkich spraw urzedowych. W ten sposob krzywda ich zostanie wyrownana, ci majacy obsluge full wypas zaplaca wiecej a oni mniej.

    Charakterystyczne, jesli panstwo dziala sprawnie (nie ma kolejek w urzedach) to kuce Korwina dra ryja, ze biurokracje trzeba ograniczyc "bo oni w tych urzedach to nic nie robia - sam widzialem..." A jak nie ma na to srodkow, bo panstwo, samorzad bawi sie w "tanie panstwo" to wyja, ze jest zle. Nie dostrzegaja niekonsekwencji swoich demagogicznych postulatow.

    7 23
  • ~Adam72 2021-02-17 13:32:03

    Arteks-- pozdrawiam. Niektórzy muszą rejestrować więcej niż jeden pojazd na 5 lat. Bo takie są wymogi firmy dla której pracujesz. Więc nie pisz głupot o których nie masz pojęcia zza biurka swojego komputera. Kiedyś Ci pisałem wstań i wyjdź zobaczyć rzeczywistość. Miłego dnia

    62 1
  • ~Kurt_Wallander 2021-02-17 13:54:00

    @ Arteks - Ty jak zwykle bredzisz o "motodominacji" - szczerze mówiąc, ja podziękowałbym zbiorkomowi, w którym nie zostałem wpuszczony do pojazdu bo jest za dużo ludzi albo jest wolniejszy od roweru. Porównując Rybnik do metropolii jakimi są np. Hamburg czy Manchester, to decydując się na wybór środka komunikacji w postaci zbiorkomu, to się po prostu musi opłacać i działać. W takim Londynie czy Brukseli nie opłaca się jeździć samochodem z powodu cen, kosztów parkowania, wjazdu do strefy (Londyn) i w końcu samego przejazdu przez miasto.

    @ ~Adam72 - w Rybniku nie jest tak źle, kolega chyba nie próbował zarejestrować auta we Wrocławiu czy Katowicach :)))

    21 2
  • ~HAN 2021-02-17 13:56:08

    Ten problem nie istnieje od dzis i nie jest to spowodowane covidem. Juz od czasow Fudalego nie da sie rozwiazac tego problemu. Ta pseudo rozbudowa urzedu miasta nic nie dala, dalej tam jest ciasno. NIe wierze ze wszystkie wydzialy maja tyle pracy ze nie mozna dac dodatkowych ludzi, do tego te teksty prezydenta ze nie ma pieniedzy:) Na pensje prezesa nowej spolki znalazly sie szybko. Proponuje przeniesc ludzi z tego wydzialu gdzie sie zajmuja inwestorami chcacymi inwestowac w miescie. I tak ich nie ma wiec pewnie siedza i nic nie robia. Albo z wydzialu urbanistyki moze w koncu przestana blokowac powstawanie nowych osiedli mieszkaniowych w miescie.

    34 1
  • ~jolaw2 2021-02-17 15:13:32

    Nasz pan prezydent na wszystkie problemu mieszkańców jest bezradny...i niewinny , zawsze znajduje się wymówka , żeby odciąć się od problemu. Nie rozumiem czy taki petent wydziału komunikacji ma zgłaszać problem do ministerstwa ????

    29 2
  • ~Adam72 2021-02-17 15:27:16

    @ kurt_w ... może na szczęście nie musiałem rejestrować auta we Wrocławiu itp ale w Rybniku był zawsze horror. Mogłeś nawet wykupić stójkowego, który wziął numerek z automatu dla ciebie. Szkoda czasu na rozpisywanie tematu.....Pozdrawiam i życzę WSZYSTKIM REJESTRUJĄCYM DUŻO CIERPLIWOŚCI ORAZ ZDROWIA,- ZACHOWAJCIE DYSTANS ( COVID 19) ,-))

    14 0
  • ~hub381 2021-02-17 16:23:50

    Aż dziw, że sprawy w wydziale komunikacji nie da się rozwiązać ?
    Czasami jak chodziłem tam do kasy i siedziałem przez 15 minut, widziałem jak się tam niektórzy urzędnicy szwędali tam i z powrotem po biurach. A co z CEPiK 2,0 ? Który miał ułatwić wiele spraw.

    16 5
  • ~foka 2021-02-17 16:45:03

    Problemem jest/było zamknięcię urzędu miasta dla mieszkańców na bardzo długi czas.
    Rejestrowałem samochód wczoraj ( i robię to minimum raz w roku)
    Teraz wystarczy przyjść pod urząd o 7dmej i postać godzinkę w kolejce po bilet (uwaga wydawane są 32 bilety - więc można sobie policzyć czy jest sens stać)
    To co dało się zauważyć - rejestrację samochodów prowadzą trzy stanowiska plus czwarte - dla rezerwacji internetowych
    Tempo załatwianych spraw - różne ( widać kiedy rozpoczynają się przerwy - wtedy obsługują tylko dwa stanowiska) - tak jak by nie można zapewnić ciągłości pracy tych stanowisk (można by zarejestrować przez to dodatkowe 4 auta
    Rezerwacje internetowe - powinny być potwierdzane najpóźniej na dzień przed wizytą - inaczej termin wygasa -i robi się dodatkowe miejsce dla normalnych rejestracji. Wczoraj te rezerwacje internetowe obsłużyły 7 numerków przez cały dzień - marnotrawstwo (bo ktoś już zarejestrował wcześniej a miał kolejkę)
    Na koniec nie dam wiary że nie można poprawić efektywności pracy tych "stanowisk" - ktoś patrzył na ich pracę? - rejestrowanie przez jednego urzędnika 11 aut dziennie to słaby wynik

    28 2
  • ~Mysterio1986 2021-02-17 18:43:58

    Miałem doświadczenia urzędowe i wiem, że urzędniczki z Komunikacji naprawdę starają się obsłużyć jak najsprawniej klientów, ale przy ograniczeniu dostępu do odpowiednich stanowisk komputerowych - żeby mieć pracować trzeba mieć na czym i nawet przesunięcie pracowników innych wydziałów niewiele tu pomoże. Nie wspominając już o wdrażaniu i doszkalaniu ich - przy matkowaniu nowym na stanowisku swoją pracę wykonuje się jeszcze dłużej, więc cała ta rozkapryszona hałastra, która dopomina się o przesunięcia międzywydziałowe znowu zacznie się uskarżać, że kolejka się dłuży...

    18 6
  • ~Drago18 2021-02-17 21:10:42

    A ja Wam powiem tak: organizację pracy tego wydziału trzeba zmienić, owszem, bo to ten aspekt leży, a nie kadra. Pracownice wydziału komunikacji się starają w ramach stanowisk, jakiem im zorganizowano i zapewniono, a stale słyszą wyrzuty, że źle, że wolno. I to chyba nie tylko ze strony klientów... To nie są dobre warunki do pracy, a mówimy tu o ludziach mających prawo do szacunku, wypoczynku i urlopu nie mniejsze niż klient ma prawo do obsługi - a skoro tak, to po co one mają w ogóle się starać, skoro wszystko i tak będzie "źle"? Może powinny przez pewien czas przestać przychodzić do pracy, w końcu mamy taki chorowity czas - z góry negatywnie nastawieni i tak będą przecież narzekać i rejestrować auta na potęgę świadomi i tak długich kolejek. Sęk w tym, że jeśli by takiego "sprawniejszego" od powolnej urzędniczki klienta posadzić za pensję minimalną do obsługi rozżalonych życiem maruderów to pewnie nie poszliby na taki układ. Ludzie, wina to nigdy domena tylko jednej strony.

    17 2
  • ~arok2 2021-02-18 07:17:04

    LOKALNY Wielki plus dla Ciebie za trafne oceny. A te minusy to podobne jak w poprzednim komentarzu.

    1 0
  • ~safo 2021-02-20 19:28:52

    A ja byłem w czwartek około południa w wydziale komunikacji wyrejestrować auto i udało mi się. Pobrałem numerek, byłem 4 w kolejce. Czas oczekiwania około 20- 30 minut

    1 2

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Kto w głównej mierze ponosi odpowiedzialność za złą sytuację rybnickiego szpitala?






Oddanych głosów: 1543