zamknij

Wiadomości

Ul. Kościuszki: potrącenie 17-latka na pasach (wideo)

2018-12-04, Autor: 

Kolizja z udziałem pieszego w centrum Rybnika. Dzisiaj po godzinie 15.00 na ul. Kościuszki potrącony został 17-latek. Na szczęście nic poważnego mu się nie stało.

Reklama

Na miejsce udała się straż pożarna, policja i karetka pogotowia. Ruch w pewnym momencie na ul. Kościuszki został zablokowany.

Jak mówi nam sierż. sztab. Dariusz Jaroszewski, rzecznik policji w Rybniku, kierowca hundai accent potrącił 17-latka. - Młody mężczyzna przechodził przez przejście dla pieszych. Zdarzenie drogowe zostało zakwalifikowane jako kolizję. Na szczęście 17-latkowi nic poważnego się nie stało – wyjaśnia policjant.

Kierowca pojazdu otrzymał od mundurowych mandat karny. Był trzeźwy.

Otrzymaliśmy od naszego Czytelnika wideo z miejsca zdarzenia:

Oceń publikację: + 1 + 24 - 1 - 37

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (35):
  • ~Anna Kowalska 2018-12-04
    16:56:30

    Bo chołota z tych szkol chodzi jak stada slepych baranów

  • ~Sosna Mañana Grzegorz 2018-12-04
    17:12:20

    Anna Kowalska chołota ? :-))))))
    Może chodziło o hołotę?

  • ~PogromcaSzkodnikow 2018-12-04
    18:06:03

    No to teraz pan prezydent ma mozliwosc zrozumienia tego jak malo potrzeba do nieszczescia.. i jak duzo rybniczanie maja szczescia, ze trafil na policje..

    cale szczescie ten kierowca byl trzezwy.. az strach pomyslec jakby to sie skonczylo jakby wypil "o jeden kieliszek za duzo" .

  • ~auralfloat 2018-12-04
    18:28:20

    98 41

    Kowalska, hołota wychodzi ze szkoły, a ty musisz wrócić do szkoły, albo do niej pójść.

  • ~Eugeniusz Jankowski 2018-12-04
    18:33:51

    121 7

    Piesz chyba przenosił kanister z benzyną, że aż 2 wozy strażackie przyjechały

  • ~qwer 2018-12-04
    19:37:46

    Ten potrącony to jeden z tych co uważają że na pasach mają pierwszeństwo.

  • ~Wojciech Chromik 2018-12-04
    20:54:48

    W kodeksie drogowym wyraźnie jest napisane że pieszy przed przejściem dla pieszych powinien się ZATRZYMAĆ spojrzeć w lewo później w prawo następnie jeszcze raz w lewo, po dojściu do środka jezdni jeszcze raz w prawo. Ciekaw jestem który z małolatów to zna. Każdy z nich pędzi aż miło najczęściej PATRZĄC ale w telefon.

  • ~Robert Cichy 2018-12-04
    21:14:49

    66 9

    Żeby pieszemu udowodnić jego wine to chyba jedynie z rejestratorem jazdy...

  • ~Tadeusz Kiełkowski 2018-12-04
    21:33:35

    86 31

    Należy dodać, że został potrącony nie na chodniku, a na jezdni. Jak sama nazwa wskazuje jest to miejsce do jeżdżenia, a piesi muszą niestety zachować ostrożność.

  • ~bikerek 2018-12-04
    22:08:45

    83 18

    Czy Państwo widzieliście już nowy kontrapas na Zebrzydowickiej (od Straży aż do ronda). Kontrapas namalowany, a jadąc w stronę ronda przy Auchan trzeba jechać praktycznie środkiem jezdni na której są dziury.
    Brawo jaśnie nam panujący 0,49 za uprzykrzanie życia kierowcom.

  • ~ 2018-12-04
    22:30:12

    69 6

    ~bikerek jechałem wczoraj godzinę po deszczu ulica Na Górze, jechałem obok kontrapasu, w którym stała woda na jednym odcinku na całej szerokości, a na drugim "tylko" połowicznie, można było się przekonać, że tak naprawdę rowerzyści się tutaj nie liczą, a tylko wizja kilometrów namalowanych pasów, statystyka i cyferki w zestawieniach i mydlenie oczu ciemnemu ludowi, że tak jest nowocześnie, aż chciało się krzyknąć wiwat oficer rowerowy za pomysły malowania pasów rowerowych gdzie popadnie, wiwat prezydent za wprowadzanie tych wizji i wiwat jego wyborcy, swoimi głosami popierający bylejakość

  • ~Arteks 2018-12-04
    22:46:58

    23 82

    Potrącenia i wypadki na pasach przez auta są niestety już czymś tak powszechnym, że niektórzy z wypowiadających się wolą skupiać się na kontrapasach zamiast na meritum. Ale ciekawe, że jakoś to nie rowery potrącają pieszych tylko zawsze auta. A może tak Tempo 30 i więcej fotoradarów np. w okolicy szkół i przejść dla pieszych?

  • ~ 2018-12-04
    22:50:22

    46 6

    ~Arteks " niektórzy z wypowiadających się wolą skupiać się na kontrapasach zamiast na meritum" napisał ten, który w wątku o połączeniach kolejowych rozpoczął wątek zabudowy i ogrzewania Wiednia

  • ~Mariusz Wiśniewski 2018-12-04
    23:18:25

    56 8

    Na szczęście nic poważnego się temu młodemu człowiekowi nie stało. Ale... Zagrożenie na tym przejściu pojawia się regularnie co 45 minut... Uczniowie "Tygla" przebiegają na drugą stronę ulicy, żeby sobie "zapalić fajeczkę" (na filmie jest to zresztą widoczne). Mam nadzieję, że ktokolwiek z kadry pedagogicznej przynajmniej od czasu do czasu upewnia się, że wśród palących nie ma uczniów poniżej 18-stki

  • ~Arteks 2018-12-04
    23:56:52

    7 43

    @ursus - pogubiłeś się i prowokujesz pod artykułem o czyimś nieszczęściu. Gdzie jakaś twoja odrobina taktu?

  • ~xerim 2018-12-05
    00:05:21

    53 6

    @Arteks a może by tak w okolicy szkół i przejść dla pieszych więcej patroli i ustawic i karać każde nagłe wtargnięcie pieszego przed nadjeżdżający pojazd i wreszcie nauczy się społeczeństwo, że pieszy ma swoje obowiązki nim wlezie na przejście!

  • ~THE Bill 2018-12-05
    06:34:58

    39 1

    Niech mi proszę jakąś mądra głową wytłumaczy po co na miejscu potrącenia dwa wozy strażackie? Co tam się stało? Karetka była 3 minuty później na miejscu zdarzenia. A UM powinno się wziąć za organizację ruchu przy ZUSie. Jak zusiki wychodzą z pracy całe centrum staje w korku. Jakieś światła im tam zrobić albo tunel

  • ~Arteks 2018-12-05
    10:37:52

    11 21

    @TakiOn - lepiej skonkretyzować przepisy. Na zachodzie pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo i jakoś wypadki z udziałem pieszych należą do rzadkości. W Polsce pieszy nie może czuć się bezpiecznie nawet na tak rzadkich przecież pasach. Czy to jest normalne? Z pewnością nie. A przepisy w końcu się zmienią - szczególnie jeśli ktoś z parlamentarzystów albo ich rodzin zostanie potrącony na pasach.

  • ~Dawid Dziwoki 2018-12-05
    11:08:20

    14 13

    Anna Kowalska ta chołota chodzi po pasach i ma priorytet żeby po nich chodzić. Kultura kierowcy powinna polegać na tym że zwalnia widząc pieszego zbliżającego się do przejścia dla pieszych. Tym bardziej że to przejście dla pieszych przy szkole. Mają znowu zatrudnić panie w odblaskach ze znakiem stop, które będą przeprowadzać dzieci przez ulicę, bo Chołota za kierownicą która dała juz w 200 plusów pod komentarzem Anny Kowalskiej nie potrafi uznać pierwszeństwa pieszego na pasach? Droga nie należy tylko do samochodów.

  • ~Dariusz_Pawel_K. 2018-12-05
    11:14:08

    13 9

    Ciekawe zjawisko w tej naszej Polsce występuje - jak tylko ktoś usiądzie za kierownicą to od razu rzucają się mu pod koła szaleni piesi...
    Czytając komentarze pod informacjami o wypadkach z udziałem pieszych wychodzi że pieszy to najlepiej jakby albo w ogóle nie przechodził przez jezdnie albo ustępował zawsze i wszędzie "bo pierwszeństwo pierwszeństwem ale "
    Może idźmy dalej w tym myśleniu ? Zlikwidujmy wszelkie przepisy drogowe i poruszajmy się na nich w myśl zasady najsilniejszy/ największy ma zawsze najpierwszeństwo?

  • ~qwer 2018-12-05
    13:28:00

    15 4

    Dariusz_Pawel_K. Byłeś kiedyś w Czechach?
    Zrobiłem w tym kraju tysiace km i powiem jedno nigdy nie widziałem pieszego który wchodzi na pasy pod nadjeżdzający pojazd bo ma pierwszeństwo.NIGDY. Tutaj jest to nagminne.Na cmentarzu jest wiele pieszych co mieli pierwszeństwo.

  • ~Ancymon 2018-12-05
    14:28:52

    5 3

    ~qwer jeśli tylko piesi są winni tych wypadków na pasach ( kierowcy nie ponoszą żadnej winy ) to dlaczego jest tak dużo wypadków z udziałem dwóch i więcej samochodów , kto w tych wypadkach jest winny ?

  • ~pprywatne 2018-12-05
    15:09:47

    19 4

    Wlazł pod samochód, to go potrącił. Mógł poczekać kilka sekund, to by był bezpieczny.
    Na jezdnię wchodzi się tylko wtedy, gdy ma się pewność, że żaden samochód nas nie przejedzie!!!

  • ~ojzybik 2018-12-05
    15:22:18

    11 1

    Do pana Wiśniewskiego
    O godzinie 15.00 ( jak na filmie, na który się pan powołujesz) to widać młodzież z torbami i plecakami, domniemam po zajęciach, która w tym miejscu nie podlega już nadzorowi szkoły. A jak Pan sobie wyobraża taką akcję "upewniania" w wykonaniu nauczycieli? Może pan tam sam stanie i zacznie sprawdzać palących !

  • ~Arteks 2018-12-05
    19:02:56

    9 8

    @qwer - a ja ci powiem jako osoba która uwielbiam Czechy i często tam bywam także służbowo, że nie spotkałem jeszcze w Czechach auta na czeskich blachach które nie zatrzymałoby się pieszemu na pasach lub nie zatrzymało się przed przejazdem kolejowym. Wcale mnie nie dziwi, że największy wypadek z czeskim pociągiem Pendolino spowodował kierowca-gamoń z Polski.

  • ~qwer 2018-12-05
    20:36:46

    7 1

    Arteks w Czechach jak zauważyłeś napewno pieszy nie wchodzi na przejscie dopuki pojazd sie nie zatrzyma.
    Kierowca w Studence to osobny temat.

  • ~Arteks 2018-12-05
    21:34:39

    6 8

    @qwer - może jesteś słabym obserwatorem lub swoją opinię opierasz na wyjątkach (a te mogą się zdarzyć, bo wariat drogowy może trafić się wszędzie). W Czechach nawet prawo o ruchu drogowym mówi: "Kierowcy zobowiązani są do zmniejszenia prędkości lub zatrzymania pojazdu w przypadku, gdy pieszy przechodzi przez jezdnię lub wyraźnie zamierza przejść przez jezdnię na przejściu dla pieszych" (źródło Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego). A w krajach zachodnich to każdy kierowca zatrzymuje się nawet jak nie jest pewien czy pieszy chce przejść na drugą stronę lub nie. Ja kiedyś myślałem, że to wynika z wyższego poziomu kultury tamtejszych kierowców. Ale byłem w błędzie. Oni to mają zapisane w przepisach. W Polsce też jest już batalia o to i wspomniana wyżej KRBRD wnioskuje o zmianę przepisów na rzecz pieszych. Ja oczywiście to popieram. Polska jest krajem przodującym w statystykach wypadków drogowych i z udziałem pieszych.

  • ~mewa74 2018-12-05
    21:40:10

    7 1

    ~ Wojtek Chromik, to się policytujemy na to co kto powinien wiedzieć i czego przestrzegać. Informację o tym czy małolaty znają te zasady powinieneś mieć z pierwszej ręki, uczą tego już od przedszkola. Kierowców też obowiązuje zakaz telefonowania, wysyłania smsów i co ? Zacytuję: " Każdy z nich pędzi aż miło najczęściej PATRZĄC ale w telefon.". Czas skończyć z dyskusjami kto jest lepszy, tylko pilnować samego siebie i musi to robić każda ze stron.

  • ~mewa74 2018-12-05
    21:48:20

    4 1

    ~ Mariusz Wiśniewski, tylko nauczyciel potrafi dokopać drugiemu nauczycielowi. Żaden lekarz publicznie nie dałby prztyczka drugiemu lekarzowi. A jeśli już, to może jako radny zaproponuje Pan barierki w tym miejscu i wtedy uczniowie będą zmuszeni zwolnić przed przejściem.

  • ~mewa74 2018-12-05
    21:52:12

    1 0

    Poza tym z większości wypowiedzi wynika, że winny był nastolatek. Z tekstu artykułu nie można tego wyczytać, ba nawet jest napisane, że młody mężczyzna przechodził. Gdyby wtargnął, czy przebiegał, to dociekliwa redakcja na pewno by o tym wspomniała, bo lubią chwytliwe nagłówki.

  • ~qwer 2018-12-05
    22:00:39

    5 4

    Arteks być może jestem słabym obserwatorem bo nie zauważyłem aby młodzież zatrzymywała sie przed przejsciem i patrzała w lewo prawo lewo raczej tak jak przedmówca napisał patrzy w smartfonik.
    Nie dotyczy to osób starszych.One zatrzymują sie i patrzą inaczej mówiąc interesują się otoczeniem czego nie można powiedzieć o młodych.

  • ~Dawid Dziwoki 2018-12-05
    22:07:53

    5 2

    Arteks masz rację.

  • ~Aneta Faikis 2018-12-05
    22:29:17

    1 1

    A godzinę później też na pasach potrącony 16 letni chłopiec... znamienne. Wtedy jednak było już ciemno, na wjeździe z ul. Reymonta do lidla.

  • ~mewa74 2018-12-05
    22:30:56

    6 2

    Ktoś z Was czytał komentarze na fb? Wypowiada się osoba będąca świadkiem, iż młody człowiek był już po drugiej stronie przejścia, a potrącił go kierowca z zaparowanymi szybami, który otrzymał mandat. Gdyby nie był winny, to nie zostałby ukarany. Za to tu większość uznała za winnego małolata. Poza tym co zauważam za nagminne u kierowców- pieszy jeszcze nie zdąży przejść przez przejście, a już mu jadą po piętach. Tak, wiem, że przez przejście trzeba sprawnie i bez ociągania, ale może akurat osoba przechodząca ma problemy w poruszaniu, albo może się potknąć itp.
    Najlepsze przejście dla pieszych w Rybniku jest na Wyzwolenia tuż przed rondem. Są tam barierki i trzeba przejść między nimi, żeby się dostać do pasów. W wielu miejscach takie powinny być.

  • ~Jan Marian 2018-12-06
    07:47:27

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5337