zamknij

Wiadomości

Kule będą śledzić kierowców

2011-01-04, Autor: 
W tym tygodniu na trzech skrzyżowaniach w Rybniku zaczną działać fotoradary umieszczone w wiszących kulach. Ma to być bat na kierowców przejeżdżających na czerwonym świetle.

Reklama

Rybnik lubuje się w nowinkach technicznych związanych z monitoringiem. Jako jedno z pierwszych miast wdrożył monitoring wizyjny i dźwiękowy w centrum miasta. Z kolei kilka tygodni temu straż miejska nabyła kamerkę, która pozwala strażnikowi nagrywać podejmowane w terenie interwencje.

Teraz przyszedł czas na czarne kule, które zawisły na skrzyżowaniu ulicy Kotucza i Rudzkiej, Wyzwolenia i Różańskiego oraz Gliwickiej i Komisji Edukacji Narodowej (Golejów). Zdaniem straży miejskiej, są to miejsca, gdzie kierowcy najczęściej dopuszczają się przejazdów na czerwonym świetle. Kule, kierowcom łamiącym przepisy robić będą trzy zdjęcia – jedno przy wjeździe na skrzyżowanie, dwa przy wyjeździe. Wszystko po to, aby dokładnie udokumentować moment wjazdu i wyjazdu ze skrzyżowania oraz zidentyfikować twarz kierowcy.

 

- Sam codziennie korzystam ze skrzyżowania Wyzwolenia z Różańskiego i mam spory kłopot z włączeniem się do ruchu pomimo zielonego światła. A to dlatego, że kierowcy notorycznie przejeżdżają na czerwonym świetle – przekonuje prezydent Rybnika Adam Fudali, który mieszka w dzielnicy Północ.

 

Rybnik będzie pierwszym miastem w województwie śląskim, które zdecyduje się na takie rozwiązanie. Na razie strażnicy będą testować nowe urządzenia, które wypożyczyli od jednej z firm. Koszt wynajmu (około tysiąca złotych) jednak szybko się zwróci. - Podpatrywaliśmy jak działają to urządzenie w Oświęcimiu. Jednego dnia na jednym skrzyżowaniu zrobiło zdjęcie 50 kierowcom przejeżdżającym na czerwonym świetle – opowiada komendant straży miejskiej Janusz Bismor.

 

Zgodnie z taryfikatorem, występni kierowcy karani będą mandatami od 300 do 500 złotych.

 

- Jeśli się okaże, że kule są potrzebne na innym skrzyżowaniu, będziemy przenosić. Łatwo je zdemontować i podłączyć w innym miejscu – dodaje komendant Bismor.

 

Kule na wspomnianych skrzyżowaniach miały zacząć fotografować już w grudniu. Jednak z powodu opóźnień z podłączeniem instalacji elektrycznej, uruchomione zostaną dopiero w tym tygodniu.

 

 

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (64):
  • ~krokoss 2011-01-04
    07:26:07

    0 0

    pełny profesjonalizm. żadnej większej analizy podpowiadającej gdzie to postawić. ot: prezydent jeździ tędy i wyjechać nie umie no to jedna na wyzwolenia, a kolejne dwie? no kto tamtędy jeździ z mocnych?

  • ~zorza54 2011-01-04
    07:29:19

    0 0

    Nie bardzo rozumiałem dlaczego akurat na skrzyżowaniu Wyzwolenia-Różańskiego ale kiedy doczytałem, że jaśnie nam panujący Fudal codziennie stamtąd wyjeżdża i ma problem to już wszystko wiemy dlaczego akurat tam ta kamera. Na Kotucza-Rudzkiej pewnie jego wujek nie może wyjechać a w Golejowie szwagier. Brawo, Brawo.......... Teraz cała familia Fudala ma problem rozwiązany za pieniądze podatnika.

  • ~puchacz 2011-01-04
    07:38:50

    0 0

    Popieram całkowicie pomysł postawienia sprzężonych ze światłami fotoradarów, ale też stwierdzam że w poprzedzającej wypowiedzi że autor ma całkowitą rację ! To ewidentny skandal !!! Skrzyżowanie ulic Mikołowskiej i Wielopolskiej jest na pewno większym zagrożeniem niż Wyzwolenia i Różańskiego,ale co tam.................Tamtędy jeździ jego wysokość Pan Prezydent Fudali. :-)

  • ~alandrijew 2011-01-04
    07:41:36

    0 0

    Bardzo dobrze. Szczególnie ul. Rudzka z Kotucza.

  • ~alandrijew 2011-01-04
    07:44:49

    0 0

    hehe jeszcze tylko oby nie działało tak, ze nad głową nam sie zmieni i przyjdą fotki do domu :/

  • ~ 2011-01-04
    07:51:27

    0 0

    Wyzwolenia-Różańskiego to światła gdzie przechodza dzieci do szkoły, więc kamera się przyda, bo kierowcy rano jadąc do pracy bardzo się spieszą.

  • ~tommi 2011-01-04
    08:13:03

    0 0

    jak dla mnie moga być na każdym skrzyżowaniu, poprostu musimy nauczyć się jeździć na zielonym, a nie na "późno zielonym", "wczesno pomarańczowym", nasze narodowe cwaniactwo jest tak bulwersujące, że ręce opadają gdy widzi się sposób jazdy na naszych drogach. zresztą nie tylko temat świateł jest poruszający. co do ustawienia ww kamer to kotucza mi pasuje, gliwicka też ale różańskiego nawet uzasadniając szkołę juz nie, uważam, że to zła lokalizacja, lepsza by była kotucza - raciborska, a tez jest blisko szkoły

  • ~mailo 2011-01-04
    08:16:15

    0 0

    "Koszt wynajmu (około tysiąca złotych) jednak szybko się zwróci. [...] Jednego dnia na jednym skrzyżowaniu zrobiło zdjęcie 50 kierowcom "
    Ja myślałem, że chodzi o bezpieczeństwo a nie o szybki zwrot kosztów. Widzę, że miasto zalazło sposób na dziurę budżetową. Szkoda tylko, że jak widać ważniejsze dla miasta jest zarobienie a nie bezpieczeństwo. Swoją drogą to tylko dwa skrzyżowania czyli 6 ludzi po 2 na skrzyżowanie po 8 godzin dzienna zmiana i obyło by się bez wynajmu czy kupna kamer tylko panowie ze straży miejskiej wyszli by do pracy cieplej ubrani i nadgorliwym kierowcom wystawiali by mandaty na miejscu. Było by bezpieczniej i taniej

  • ~mailo 2011-01-04
    08:17:53

    0 0

    Jest jeszcze jedno rozwiązanie - wybudować ronda i nikt na czerwonym nie będzie jeździł ;p

  • ~mlodyzabik 2011-01-04
    08:21:19

    0 0

    Zauważyłem, że u nas w mieście cokolwiek się nie zrobi, to pojawią się buraki, którzy wiedzą lepiej. Polecam więcej uwagi na drogach i na to, jak jeżdżą kierowcy. Skrzyżowanie Wyzwolenia - Różańskiego jest również dobrym miejscem dla tych kamer, gdyż bardzo często pajace, którym się spieszy śmigają na czerwonym. Ale co tam, przecież każdej decyzji będą przylepiane metki typu, bo wujek, bo Fudali. Puknijcie się w te łyse czoła i zastanówcie się, zanim coś naskrobiecie.

  • ~tommi 2011-01-04
    08:24:07

    0 0

    do ~mailo, co mnie obchodzi dziura budzetowa, zdjęcia były zrobione "uczciwym: kierowcom? chyba nie, wiec jestem zadowolony, a że to podratuje budzet to chyba ok, pozatym nie mam złudzeń, wszystko musi przynosić dochód, wiec i to urządzenie też, tymbardziej, że jest wynajmowane. usprawiedliwiając koniecznośc postawienia ww urządzńe, jest taka, że wyjątkowo nie mam ochoty trafić na gościa który ignoruje światła drogowe wjeżdzając w mój samochód

  • ~Czaszek77 2011-01-04
    08:34:00

    0 0

    Skoro ma to być fotoradar to zgodnie z nowymi przepisami powinien być oznaczony :)
    a na razie nie jest. Zamiast lepić mandaty za przejeżdżanie na czerwonym to może pierwsze zweryfikowali by czy aby zmiany nie są za krótkie.

  • ~mailo 2011-01-04
    08:34:47

    0 0

    ~tommi a co z propozycją by straż miejska nie wynajmowała tylko sama stanęła na skrzyżowaniu? Nie mam nic przeciwko nowym kamerom tylko odnoszę wrażenie, że bardziej na zysk niż na bezpieczeństwo nastawia się nasze miasto.

  • ~luzik 2011-01-04
    08:55:49

    0 0

    pytanie - skoro montowane są takie kamery to może wytłumaczycie mi czemu co jakiś czas na tych światłach na dosłownie 2 może 3 sekundy zapala się czerwone światło po czym wraca zielone? - czyżby po to żeby właśnie nałapać odpowiednią ilość osób

  • ~arturrybnik 2011-01-04
    09:05:13

    0 0

    Może lepiej każdemu w Rybniku wszczepić w czoło taką mini kamerkę, zaczynając od mocowładnych to by się wiele spraw chyba inaczej potoczyło. A licząc wg tych danych 50*500 to można liczyć na wpływy na poziomie 25000 zł z kamery, jednak łebski ten nasz prezydent. Ciekawe co to za firma wynajmuje te kamery i czyja jest, ale znając życie to pewnie jakiegoś szwagra czy kogoś w tym rodzaju....

  • ~mlodyzabik 2011-01-04
    09:08:40

    0 0

    do ~luzik - po to, żebyś zwolnił a nie gnał przez miasto 80 km/h!!

  • ~Tomaszz 2011-01-04
    09:18:58

    0 0

    Niewiem czy ktoś zauważył ale od pewnego czasu (ok.3 tyg)na wyzwolenie robi się starszny korek od ronda mikołowskiego w strone gliwickiego,wracam z pracy po 18-tej korek zaczyna juz się koło Lewiatana do świateł.A odcinek od świateł do ronda gliwickiego luzik.Może to jakieś celowe zagranie.

  • ~tommi 2011-01-04
    09:45:51

    0 0

    do ~mailo , uważasz że to było by lepsze rozwiązanie? bo ja akurat twierdze,że kamery będa skuteczniejsze, panowie ze SM niech lepiej rozwiązują problemy na rynku, osiedlu itp niz mieli by sie pokazywać na skrzyzowaniu wlepiając mandaty lub kierować ruchem. od tego jest policja, a SM ma ich wspomagać a nie wyręczać.

  • ~zoltar23 2011-01-04
    09:52:18

    0 0

    Ja proponuję strzelać do tych kul!

  • ~ 2011-01-04
    09:53:18

    0 0

    Dlaczego nie zamontowali takiej kamerki przy tesco? tam od strony centrum na czerwonym (każdym) przejeżdża od 3-6-ciu samochodów,tam to byłoby kasy dla miasta.Pozdrowienia dla pana prezydenta.

  • ~qwerty 2011-01-04
    10:10:38

    0 0

    to juz wiadomo dlaczego w ogole te swiatla na Rozanskiego sie pojawily. Bo staruszek Prezydent mial problemy z wyjazdem. A niby tlumaczyl sie, ze nie moze byc przejscia ze swiatlami tak blisko skrzyzowania (podobnie tlumaczyl fakt postawienia swiatel na Kominka/Budowlanych), tylko, ze dziwnym trafem takie skrzyzowanie jest kolo Carrefoura i tam jakos nie lamie zadnych przepisow dotyczacych skrzyzowan. Fudali to bezczelny prostak wykorzystujacy urzad do zalatwiania spraw swoich i swoich kolesi. Zapewne budowa rond na Zorskiej, zeby ulatwic wyjazd z uliczek, przy ktorych jest 15 domow rowniez podyktowana jest argumentami personalnymi.

  • ~marekm71 2011-01-04
    10:22:12

    0 0

    Ja polecam Panu prezydentowi pojeździć ul. Gliwicką aż do końca Ochojca na tym odcinku są światła które automatycznie się zmieniają. I oto jadąc w bezpiecznej odległości przed poprzedzającym autem szl...k człowieka trafia bo zawsze przed samą "buzią" zmieni się mu światło na czerwone, stanie nic a nic z bocznych ulic nie wyjedzie nikt przez krzyżowanie nie przejdzie i za chwile mamy zielone i tak na każdym skrzyżowaniu. Więc trzeba gonić samochody jadące przed nami by zdążyć na zielonym a jak nie to drzeć tarcze i klocki hamulcowe i zatruwać środowisko stojąc przed skrzyżowaniem i ponownie ruszając. Czy nie lepiej dla głównej drogi zrobić cały czas zielone a jak podjadą auta z boku to wtedy zmiana na czerwone ?

  • ~marekm71 2011-01-04
    10:24:36

    0 0

    A tak w nawiasie, to kiedy już o tych kamerach pisały wszystkie gazety i wszystkie portale to dopiero rybnik.com.pl się doczytał i coś o tych kamerach napisał? Myślałem że ten portal jest zainteresowany tym co się dzieje w Rybniku.

  • ~Pradom 2011-01-04
    11:36:02

    0 0

    Kula w Golejowie; zgodziłbym się gdyby jednocześnie ktoś zlikwidował złośliwe zmienianie się świateł na czerwone tuż przed nadjeżdzającym pojazdem, tak aby po 2-3 sekundach znów zmienić się na ziolone. I tak do następnego pojazdu. Komu służy taka zabawa w ciuciubabkę? Jeżdżący tamtędy codziennie kierowcy nie zatrzymują się na czerwonym, nie dlatego, że są piratami drogowymi, tylko nie lubią jak się z nich idiotów robi.
    Zaś kula na Rudzkiej to efekt zbyt krótkiej sesji pomiędzy zmianą świateł. Wystarczy jedno Punto z niebieskim znaczkiem L na dachu, aby okazało się, że skrzyżowanie za nim, już na czerwonym opuszczają min 2 samochody.
    Proszę przeanalizować to

  • ~werkk 2011-01-04
    11:43:15

    0 0

    Dobrze by było ostawić najpierw światła aby czasowo udało się przejechać choć jednemu samochodowi, absurd jest na skrzyżowaniu Kościuszki i Chrobrego światła sa tak ustawione dla pieszych ze przejście przez ul Chrobrego w czasie jak pali się zielone jest niewykonalne dla osoby starszej nie wspomnę już o inwalidzie. Ale mamy nowa zabawkę kule, a możne by zmobilizować Straż Miejska do większej kontroli tych miejsc.

  • ~marekm71 2011-01-04
    11:48:04

    0 0

    A czy czasem nie spowoduje to że kierowcy wiedzący o kamerze będą hamować na "szlak" by wyhamować jak nagle zaświeci się czerwone a jadący z nim będzie wjeżdżał mu w "kufer" ?

  • ~zorza54 2011-01-04
    14:13:57

    0 0

    Przynajmniej już wiemy jak Fudal zamierza załatać dziurę w budżecie miasta. Jak widać fotoradary będą ograniczane więc wymyślono kule-szpiegule. I znowu w ten sposób będą sięgać do kieszeni mieszkańców.

  • ~qwerty 2011-01-04
    14:32:53

    0 0

    co do skrzyzowania Kosciuszki/Chobrego - nowa ulica miala spowodowac odciazenia Kosciuszki. Jaki sens? Ze nie tak wielki ruch zamiast w Kosciuszki w strone Bazyliki pojedzie w prawo za Ryfame? A "dzieki temu skrzyzowaniu" mamy wydluzenie korka w strone PKP i w strone wlasnie Bazyliki (od ktorej to strony niby ruch jest mniejszy, bo jego czesc jedzie nowa ulica, a korek jakos dluzszy !?!?).

  • ~norton 2011-01-04
    14:41:24

    0 0

    Ktos chyba rzeczywiscie keci przy swiatlach na Wyzwolenia - zmiany sa bardzo szybkie i niczym nie wymuszone (np przez pieszego - a mruga sobie swiatelko zielone dla nich wlasnie, anie przez pojazd wyjezdzajacy z Rozanskiego).
    Gratuluje pomyslu na biznes - naprawde szybko sie zwroci...
    Moze czas postawic straznikow przy Carrefourze - obok przystanku? To, ze nikogo jeszcze tam nie zabilo to chyba cud.

  • ~arturrybnik 2011-01-04
    14:43:46

    0 0

    To wszystko dla bezpieczeństwa, a że kasa wpływa przy okazji do miasta - to tak jakoś wyszło chyba przypadkiem.
    Dziur w drogach się nie naprawia też dla bezpieczeństwa - wolniej się jeżdzi, a i kasa w budźecie zostaje.
    Tak się rządzi - wszystko w trosce o obywateli.

  • ~idasmw 2011-01-04
    15:22:24

    0 0

    ...może i to dobry pomysł. Co do lokalizacji kamer to popieram. Myślę tylko, że gdyby tak zamiast normalnego świetlnego semafora zainstalowano by te odliczające sekundy równie było by bezpiecznie a i płynność ruchu oraz przepustowość znacznie by dzięki temu wzrosła. ( "liczniki" są np. w Opolu ).

  • ~regan 2011-01-04
    16:02:47

    0 0

    wielki Adam patrzy...

  • ~mily pan 2011-01-04
    17:08:54

    0 0

    Wazeliniarze z PO przeciez takie BOMNKI popieraja WASI RADNI,przeciez pieniadze ida z kasy miasta, a ze Adam lubi takie CUDA ktore sporo kosztuja to sie nie dziwie ze miasto tonie w DLUGACH

  • ~hiso 2011-01-04
    18:07:37

    0 0

    Frajerzy będą płacić. Nie wiem o co tyle szumu?

  • ~ 2011-01-04
    18:26:03

    0 0

    no to Marek Krząkała i Piotr Kuczera będą musieli uważać następnym razem jak będą jeździli po Rybnickich drogach:)

  • ~qwerty 2011-01-04
    18:27:31

    0 0

    szum jest o lokalizacje. Inne skrzyzowania w Rybniku skorzystalyby na takim rozwiazaniu bardziej niz Wyzwolenia/Rozanskiego, ale niestety przez te inne, bardziej niebezpieczne skrzyzowania szanowny "Pan Prezydęt" nie jezdzi.

  • ~jarotar 2011-01-04
    18:43:08

    0 0

    Wszechobecna inwigilacja! Za chwilę nie będzie mozna sobie spokojnie w nosie podłubać.

  • ~swistak.pl 2011-01-04
    19:17:41

    0 0

    oj... biedny ten nasz adaś.Ma problem z ruchem ojeju.A te jełopy z wydziału zarządzania ruchem niech siedzą i wymyślają najlepiej jak "postawić nowe bardziej dokładne PARKOMATY lub nowe opłaty za wjazd do centrum miasta.
    rząd Rybnika to chapole jakich mało.

  • ~mily pan 2011-01-04
    19:36:58

    0 0

    Wy, POkemony zamiast pisac posty lepiej naprawiajcie BURDEL na kolei, albo do budowy drog , bo tam jest tam WASZE MIEJSCE.Z drugiej strony Fudali to jakis wazny gos,c ze jak jedzie do pracy to musi miec zielone swiatlo.Chyba juz mu woda SODOWA bije w glowke.

  • ~Antek 2011-01-04
    20:33:52

    0 0

    Jeżdżę przez Ochojec codziennie do pracy i rozumiem, dlaczego niektórzy przejeżdżają "na czerwonym". Chodzi o to, że tamte światła jak już ktoś wspomniał bawią się w ciuciubabkę z kierowcami. Nerwicy można się nabawić. Teraz zamiast patrzeć na drogę gapię się w to zielone czy w momencie wjeżdżania na skrzyżowanie nie zgaśnie. Chore...

  • ~elmo 2011-01-04
    21:19:41

    0 0

    Zgadzam się z przedmówcami norton I ~Tomaszz~- macie rację, ja również zauważyłem "dziwny" cykl świateł na Wyzwolenia. Jak nigdy dziś popołudniu był korek pod samą stację Bliska i bardzo krótkie zielone dla jadących Wyzwolenia w obie strony a za światłami pusto aż do samego BP/MC"donald. Klucz do sukcesu - odpowiednie ustawienie świateł. Niemniej jednak popieram ten cud techniki na miarę XXI wieku na skrzyżowaniu Rudzka-Kotucza i pozdrawiam wszystkich jadących od strony BP w lewo na Rudy...;p

  • ~ 2011-01-04
    21:20:34

    0 0

    A ja chciałem dodać , ze służbowa skoda za każdym razem jak Pan Prezydent wraca do domu to skręca w ulicę Poniatowskiego i z niej też wyjeżdża i jedzie do UM. Jakoś nie udało mi się zobaczyć skrętu Pana Prezydenta w ulicę Różańskiego. Światała na tym skrzyżowaniu zostały ustawione do pracy automatycznej, a nie na wezwanie pieszego dlatego migają jak choinka i tworzy się korek.
    Zwracam uwagę również na ustawione dwa sygnalizatory w każdym kierunku (najpierw stacjonarny, a potem wiszący) - ciekawe w którym miejscu będzie robiona fotka. I ciekawe czy zostanie oznaczony?

  • ~mily pan 2011-01-04
    21:31:11

    0 0

    Na TORY dzieci TUSKOWE, naprawiac burdel na KOLEI,a jak BURDEL wyglada obejrzyjcie SOBIE filmik tuz obok.

  • ~Radegast 2011-01-04
    21:37:22

    0 0

    Ciekawe co z tymi, którzy wjadą na żółtym... Czy oni też się będą kwalifikować się do mandatu czy nie?
    Ja tam wolę na razie omijać w/w skrzyżowania - przynajmniej do czasu, aż okaże się jak kamerki są ustawione...

  • ~swistak.pl 2011-01-04
    21:39:21

    0 0

    Panowie.. pętla indukcyjna mądre urządzenie nie przynosi zysków,bo ona tylko pomaga rozładować ruch.A fotoradary są lepsze bo nabijają kasę..I tym oto sposobem adaś wyrąbie nas z kasy....za mandaty.

  • ~mily pan 2011-01-04
    21:50:42

    0 0

    1945 wojna sie skonczyla,wiec minelo 66 lat.A ludzie przy POparancach w pociagach jezdza jak BYDLO.Jedynie KACZYNSKI moze roz.iedolic ten BURDEL

  • ~mao 2011-01-04
    22:06:06

    0 0

    kaczynski sie konczy nie na szczescie nie jest juz problemem politycznym a psychatrycznym. odnosnie kul - dobrze ze ktos sie zainteresowal przejezdzajacymi na czerwonym, a źle że miasto szuka pomysłów na wpływy do budżetu kosztem kierowców, bo przecież fotoradary odebrało ITD. Policja na A4 zajęła sie problemem jezdzacych lewym pasem, teraz czas na przeciwmgielne wlaczone w kazda pogode...

  • ~mao 2011-01-04
    22:08:26

    0 0

    ps: mozna zakwestionowac mandat, skuteczne i sprawdzone ze strażą miejską w gliwicach!

  • ~queene 2011-01-04
    23:22:07

    0 0

    jeszcze koniecznie na +Wodzisławska z Plebiscytową na Zamysłowie....tam to są istne jaja...

    a Różańskiego - jezdze tam codziennie pod szkołę i nieraz zdarzało mi sie przejechać na czerwonym od Ronda Gliwickiego w lewo jak nikt nie szedł na pasach, ale tam to nie stwarza niebezpieczeństwa...teraz już sobie podaruję ;)

  • ~major666 2011-01-05
    11:08:07

    0 0

    " A czy czasem nie spowoduje to że kierowcy wiedzący o kamerze będą hamować na "szlak" by wyhamować jak nagle zaświeci się czerwone a jadący z nim będzie wjeżdżał mu w "kufer" ? " dokładnie, trzeba będzie hamować 'na szlag' ????

  • ~karus 2011-01-05
    11:19:16

    0 0

    major666-czerwone światło nie oświeca się nagle tylko po pomarańczowym co oznacza,że hamowanie na" szlag" raczej nie wchodzi grę,bo już na pomarańczowym powinieneś być" przygotowany" do zatrzymania auta.....hmmmmm, a może przepisy się zmieniły i pomarańczowe to to samo co zielone?

  • ~BORYS57 2011-01-08
    09:12:23

    0 0

    A mówią za komuną ludzie byli prześladowani!!!teraz to dopiero są prześladowani przez tych bonzów a wiecie dlaczego??bo to najwięksi złodzieje i aferzyści i nie radzi się dzielą i myślą że jak oni jeżdżą na czerwonych światłach no to już wszyscy,ja już mam dosyć tej niby demokracji.

  • ~zwyklyobywatel 2011-01-08
    10:25:00

    0 0

    no to życzymy naszym włodarzom aby również byli srogo karani za każde "pierdn**cie". Pozdrawiam Big Brothera, i zaczynam mieć coraz bardziej dosyć tego więziennego miasta! Jeszcze chwila i dostaniemy chipy pod skórę i będziemy śledzeni 24h przez 7 dni w tygodniu!

  • ~dajluz 2011-01-08
    11:26:37

    0 0

    Ciekawe jak się mają te pierd***** szpiegowskie kule do nabijania kasy nieudacznemu miastu z nowym prawem o fotoradarach i skubaniu kierowców, bo jeśli ktoś sobie myśli że to dla bezpieczeństwa to się myli, bezpieczeństwo jest tu sprawą poboczną przy okazji skubania, to wszystko jest bandytyzmem władz miasta nad mieszkańcami i gośćmi z innych miast. Według nowego prawa muszą być odpowiednio wcześnie zainstalowane tablice informujące o fotoradarze bo jak by nie było są to fotoradary, jedno czy wiszą na słupie czy stoją - wszystko kur** jedno, jeśli nie będzie tablic to sam tą sprawę zgłoszę tam gdzie trzeba. Co za pierd***** czasy, wszechobecna inwigilacja, w nowym roku życzę żeby realizatorzy tego skór***łego inwigilacyjnego przedsięwzięcia pozdychali w męczarniach !

  • ~zwyklyobywatel 2011-01-08
    11:36:39

    0 0

    a swoją drogą to miasto powinno zainstalować ŚWIATŁA Z LICZNIKIEM ODLICZAJĄCYM tak żeby można było zobaczyć czy sie na zielonym zdąży!

  • ~Customizer 2011-01-08
    11:40:44

    0 0

    Orwellowskie czasy nadchodzą. Kamery są wszędzie a za niedługo chipy RFID będziemy nosić w skórze. Tyrania jaka się nie śniła najgorszym despotom! Jakiemuś niemieckiemu ministerstwu firma Hitachi zaproponowała chip RFID z cyjankiem, gdzie za jednym przyciskiem można uśmiercić "nosiciela" póki co ministerstwo nie przyjęło tego pomysłu.

  • ~zwyklyobywatel 2011-01-08
    11:42:57

    0 0

    TAKIE LICZNIKI ILE JESZCZE ZOSTAŁO CZASU by wyrównały szanse, bo człowiek sobie jedzie, akurat sie zmienia swiatlo na żółte, to ci zrobia fotke tak że niby wjezdzasz na czerwonym, bo kierowca widzi z perspektywy czyli z 10 m wcześniej, a oni robią fotki auta na linii światła i d.... zbita, juz raz tak mialem i dziękuje tempym policjantom, zaznaczam ze nie uznaję żółtego i wczesnego czerwonego, bo cenię sobie zdrowie i miednicę w jednym kawałku...

  • ~gwarek 2011-01-09
    11:01:22

    0 0

    kto decyduje o długości działania zielonego światła z kierunku kotucza w rudzką . Aktualny czas to wyrażna chęć zarabiania peniędzy przez miasto

  • ~vip.ryb 2011-01-09
    11:17:18

    0 0

    Miasto w długach, a na nowinki techniczne nas stać?! Dlaczego wielmożny pan Fudali dopiero teraz się na to zdecydował, po wyborach? Zastanawiam się ile wypadków było związanych z przejazdem na czerwonym świetle na tych skrzyżowaniach? Analizował ktoś to? Pewnie nie, bo po co. Lepiej wydawać na nowinki techniczne kasę, bo może za kilka lat się zwróci, niż przeznaczyć ją na doraźne ważniejsze cele. Ale to już nie będzie problem pana Fudali bo on zapewne w następnych wyborach nie będzie startował ze starości!

  • ~karek1989 2011-01-13
    07:27:27

    0 0

    Mam ogromne pytanie:
    Czy te fotoradary robią zdjęcia kierowcom również w nocy???

  • ~ 2011-01-14
    21:16:02

    0 0

    Panie Fudali, przez pana to teraz bardziej się korkuje ulica Wyzwolenia, mam już dość stania w tym coraz to większym korku, no ale oczywiście masz pan to gdzieś te moje słowa ...

  • ~raz111 2011-01-15
    13:24:58

    0 0

    aaa sranie w banie .... straż miejska ma kolejny sposób na zarabianie kasiaory ....
    jeżdżę zawodowa jako kierowca i wiem ze dużoooooo lepszym rozwiązaniem były by wyświetlacze pokazujące czas światła.. było by to dużo bardziej bezpiećzniejszę!!! a teraz jadać 50h/km nagle masz pomarańczowe, na pace masz towar łatwy do uszkodzenia , wiadomo nie będziesz hamować bo będziesz 3tyś zł w plecy, wyjeżdzając masz czerwone i zdjęcie a straż 500zł...
    a tak jadąc już z daleka widzisz ze za 4sekundy będzie zmiana światłą wiec już z daleka możesz hamować .....
    ahaaaaa ale to nasz coraz bardziej "wspaniały" Rybnik :(

  • ~raz111 2011-01-15
    13:48:33

    0 0

    a tak w ogóle jak myślicie czy czyta ktoś te opinie i komentarze kto miałby jakikolwiek wpływ na te kule albo na to co sie dzieje w rybniku ??

  • ~ufok 2011-01-16
    15:34:51

    0 0

    fajny pomysł .

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5319