zamknij

Wiadomości

Żorska: motocyklista potrącił pieszego

2009-05-21, Autor: 
W ciężkim stanie został odwieziony do szpitala 52-letni rybniczanin, którego potrącił motocykl na przejściu dla pieszych.

Reklama

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (66):
  • ~woytas 2009-05-21
    11:49:04

    0 0

    Za szybko za szybko...
    A tablica rejestracyjna na motorze zdaje sie podgieta w gore?

  • ~BzK 2009-05-21
    12:04:37

    0 0

    A może pieszy wyskoczył ? Ile to takich wypadków jest ? Zresztą musiał jechać dosyć wolno bo przy prędkości większej by po prostu nie przeżył koleś. Ja to widzę tak. Koleś szedł z rowerem i motor zachaczył o ten rower a rower z impetem uderzył tego co prowadził. Nie rozumie tylko a) czemu motor jest na pasie środkowym i zdala od pasów b) czy zbadano trzezwosc prowadzącego rower ?;)

  • ~boardbike 2009-05-21
    12:07:05

    0 0

    ..jakas czarna seria motocyklowa wczoraj czy co? Na Gliwickiej na wysokosci sklepu meble roman tez byl motocykl rozstrzaskany o maske samochodu.. ktos cos wiecej wie na ten temat?

  • ~steel 2009-05-21
    12:25:10

    0 0

    bzk no tak rzucil sie z rowerem pod kola motocykla... badz powazny... widac ze reowerzysta zszedl z roweru i przeprowadzal go przez przejscie, zgodznie z przepisami. Motocyklista zgodnie z przepisami ruchu drogowego powinien jechac w okolicach przejscia z predkoscia umozliwiajaca zatrzymanie sie... tu na pewno bylo sporo szybciej... jesli pieszy byl juz na przejsciu to winny wypadku (bo poszkodowany pewnie spedzi wiecej niz 7 dni w szpitalu jesli ma obrazenia wewnetrzne i zlamania) bedzie motocyklista.

  • ~tymonn 2009-05-21
    12:33:57

    0 0

    Wiosna przyszła... będą warzywa...

  • ~tommi 2009-05-21
    13:11:08

    0 0

    napewno to..., napewno tamto..., duzo tego gdybania, nikt z nas tego nie widział, a demagogi mnóstwo, sprawę wyjasnią fachowcy i bedzie wiadomo

  • ~ 2009-05-21
    13:20:40

    0 0

    masz racje tommi

  • ~martin75fm 2009-05-21
    13:35:29

    0 0

    steel - jaki to przepis mówi o jeździe z prędkością umożliwiającą zatrzymanie się?
    Jest mowa tylko o zachowaniu szczególnej ostrożności ! i tu można się zgodzić że kierujący motocyklem prawdopodobnie jej nie zachował.
    Pieszy natomiast przed wejściem na pasy powinien się upewnić czy nie nadjeżdża inny pojazd - przepisy swoje a życie swoje więc piesi myślą że każdy pojazd zatrzyma się w miejscu jak oni tylko wejdą na pasy

  • ~tommi 2009-05-21
    13:42:33

    0 0

    a gdzie Ty masz pasy w tym artykule? pozatym kierujący ma obowiązek utrzymać odległośc 1 metra od mijanego rowerzysty

  • ~michal03 2009-05-21
    13:58:22

    0 0

    na tych pasach nigdy nie jest bezpiecznie
    za zakrętu nie zawsze widać samochody, które po staniu na czerwonym świetle i mając przed sobą pustą drogę często przekraczają 50km/h o motocyklu już nie wspomnę

  • ~peesiks 2009-05-21
    14:13:03

    0 0

    martin75fm, owszem, pieszy przed wejściem na przejście powinien rozglądnąć się i sprawdzić czy przejście przez pasy będzie bezpieczne dla niego i dla innych użytkowników drogi. Możliwe, że poszkodowany pieszy to uczynił. Jednak nie zapomniajmy, że ścigacz to nie maluszek, który długo się rozpędza i jedzie max.100km\h . Jeżeli kierowca ścigacza jechał np. 100 km\h to odległość 28 metrów pokonywał w ciągu 1sekundy. Jako, że widocznosc w tym miejscu jest ograniczona, 4-6 sekund i już jest na pasach z dużą prędkością, z której nie tak łatwo wyhamować. Piesi nie mają biegać po pasach, żeby ujść ze zdrowiem i życiem. Nie mają jak "frogger" skakać jak najszybciej pomiedzy samochodami. Oni też mają swoje prawa (jak i obowiązki), więc kierowcy winni ich szanować na drodze. Więcej pomyślunku i mniej pośpiechu, a tragedii na drodze również ubędzie...

  • ~Jumpper 2009-05-21
    14:43:28

    0 0

    Popierdoleni motocyklisci nie dosc ze sami siebie zabijają to jeszcze starają sie zabic innych...

  • ~tommi 2009-05-21
    14:51:08

    0 0

    Jumpper z uwagi na fakt że jestem motocyklistą powiem że głupszej jak Twoja wypowiedzi to dawno nie słyszałem, nie bronię jednak tych co jeżdzą duzo za szybko i bardzo i niebezpiecznie, ale jako kierowca widzę że dotyczy to motocyklistów jak i kierowców samochodów, cała akcja ""kierowco spojrz w lusterka dwa razy" ma się nijak do sprawy wysokiej prędkości, tak jak pisze peesiks wystaczy rozwiązać zadanie gimnazjalisty i dowiedzieć sie przejezdzamy jadąc 100km/h, ale ta akcja zobowiązuje dwie strony,

  • ~bis 2009-05-21
    15:00:02

    0 0

    "Jumpper" zapraszam Cię 14-go czerwca na Rynek, w ramach Dni Rybnika odbędzie się tam akcja Śląscy motocykliści dla akcji "Motocykl ratowniczy dla Rybnika". Będziesz mógł osobiście powiedzieć to każdemu motocykliście z osobna, sam chętnie Cię oprowadzę, możesz nawet zacząć ode mnie. Z policjantami na motocyklach oczywiście też zaaranżuje spotkanie - wszak to także motocykliści. Skoro nie można Cię ukarać za swobodę wypowiedzi oraz beznadziejne, płytkie myślenie, to dostaniesz chociaż za obrazę funkcjonariusza. Pozdrawiam.

  • ~ 2009-05-21
    15:03:28

    0 0

    Jumpper masz rację jak najbardziej często widzę jak szaleją po drogach jak popier... mijają samochody jak w tej gierce na pegazusa 200 km/h z taką prędkością oni nie mają szans wychamować przed pasami.A tutaj widze że ktoś chce obwiniać pieszego który według przepisów zszedł z rowera i chciał przejść przez pasy.Ci szaleńcy na ściagaczach mają nierówno pod sufitem trzeba im wlepiać takie mandaty że się nie pozbierają.Taki się zabije na własne życzenie ale przy okazji pozabija innych.Brak słów

  • ~BzK 2009-05-21
    15:09:13

    0 0

    Jakby go walnął samochodem to połowa by pisała, że winny pieszy bo wyskoczył... Polska mentalność i tyle.

  • ~ 2009-05-21
    15:11:47

    0 0

    A co pieszy idący obok roweru robił na jezdni? Piesi to są najgłupsi uczestnicy ruchu.

  • ~steel 2009-05-21
    15:15:46

    0 0

    martin75fm pieszy na przejsciu ma pierwszenstwo... zachowanie szczegolnej ostroznosci to nie pedzenie 100km/h i wciskaniu klaksonu by nikt na przejscie nie wszedl. A jak ktos juz jest na pasach to predkosc pojazdu musi byc dostosowana by mogl sie zatrzymac, bo ktos np sie przewroci. Byc moze w tym przypadku motocykliste oslepilo slonce (bo wskazuje na to godzina i kierunek swiatla o tej porze), co nie jest zadny wytlumaczniem.

  • ~bis 2009-05-21
    15:16:57

    0 0

    "Przeklinak" a kto tu obwinia pieszego??? Kto w ogóle ma prawo kogokolwiek obwiniać? Od tego są instytucje które wiedzą coś więcej aniżeli można wyczytać w internecie. Swojadrogą mało kto potrafi wyCHamować, częściej się hamuje, ale CHamstwo wychodzi już w Twoim pierwszym zdaniu. "Bzk" święte słowa, jest dokładnie tak jak piszesz + jak my kochamy narzekać... Pozwolę sobie zacytować przedmówcę "brak słów". Pozdrawiam.

  • ~ 2009-05-21
    15:17:07

    0 0

    W tym miejscu są pasy, racja. Widoczność z nich jest ze tak powiem słaba, z jednej strony wiadukt, a z drugiej zakręt.

  • ~steel 2009-05-21
    15:17:31

    0 0

    tommi przeczytaj pierwsze zdanie pod glownym zdjeciem :) ,,W ciężkim stanie został odwieziony do szpitala 52-letni rybniczanin, którego potrącił motocykl na przejściu dla pieszych.''

  • ~ 2009-05-21
    15:20:14

    0 0

    wafel ty jesteś najgłupszy w Rybniku wydaje mi się.Te cymbały jeżdzące samochodami i na motocyklach nie liczą się z pieszymi żeby przejść po pasach trzeba wyskoczyć przed samochód bo żaden zmotoryzowany ćwok sie nie zatrzyma chociaż ma taki obowiązek. Zanim kogoś dopuści sie do ruchu powinno wysłać się go najpierw na badania psychiatryczne.Jestem przekonany że wyszło by to na dobre wszystkim.Było by na drogach mniej samochodów czyli mniej wypadków,korków.czystsze powietrze.A pieniądze zamiast na budowe dróg wydać na coś sensownego na przykład na sport

  • ~steel 2009-05-21
    15:26:43

    0 0

    tommi i jeszcze jedno 1m od WYPRZEDZANEGO jednosladu lub pieszego ( Art. 24. 2. ) i nie myl tego z wymijaniem czy omijaniem bo tam mozna na tzw zyletke i jesli nikomu nic sie nie stanie to wg prawa jest ok...

  • ~steel 2009-05-21
    15:29:59

    0 0

    Przekliniak moze nie przesadzaj... nie wrzucaj wszystkich kierowcow do jednego worka... z drugiej strony jak oczekujesz ze kazdy kierowca bedzie sie zatrymywal by przepuscic jednego pieszego na kazdrym przejsciu to miasto stanie w korku... inna sprawa jest to ze pieszy jak wlezie na jezdnie i ma po srodku wysepke to nie oglada sie na strony zgodnie z PoRD tylko lezie jak debil... bo jest na przesciu... to nic ze traktowane jest to jako dwa osobne... tak jest np w dwoch miejsch na placu wolnosci.

  • ~ 2009-05-21
    15:40:55

    0 0

    Nie generalizujmy. Zawsze i wszędzie w każdej grupie społecznej znajdzie się czarna owca. I tak jak wsród motocyklistów i kierowców osobówek wiekszość stanowią normalni ludzie- tak w obu tych grupach znajdują się osobniki pozbawione wyobraźni. I te osobniki z całą surowością należy karać. Jest też tak , że jak ktoś jeździ normalnie motocyklem to nikt nawet nie zwraca uwagi. Ale jeśli znajdzie się jakiś szaleniec to automatycznie zwracamy na niego uwagę. Stąd też stereotypy dotyczące motocyklistów, kierowców golfów, skód, i samochodów z rejestracjami SRB i SWD.......

  • ~eloo 2009-05-21
    16:06:32

    0 0

    Joseph a ty czym jezdzisz i na jakich tablicach co?????//// a i jeszcze jedno-napisz ile ci trolu jeszcze rat do splacania za te cos czym jezdzisz

  • ~pani doktor 2009-05-21
    16:20:12

    0 0

    Skoro widoczność jest zła, w obrębie tego odcinka drogi z pasami, to trzeba jeszcze przyspieszyć? Nie. Wystarczyło zwolnić. Na tych pasach nie można spokojnie przejść bez roweru a co dopiero z rowerem, lub po prostu na rowerze przejechać przez pasy. Ten Pan szedł i prowadził rower. Może się nie rozejrzał, nie wiemy. Ale z drugiej strony ilu z Was, kierowców samochodów znalazło się w sytuacji, gdy spoglądając w prawe, boczne lusterko nie widziało motocyklisty a po kilku sekundach i ponownym zerknięciu, już tak? Zdecydowana większość motocyklistów jeździ nieostrożnie i za szybko tam, gdzie nie powinni. Ten, kto jeździ ostrożnie i rozsądnie na pewno wie, czy o nim mowa, czy nie.

  • ~pani doktor 2009-05-21
    16:34:02

    0 0

    Skoro widoczność jest zła, w obrębie tego odcinka drogi z pasami, to trzeba jeszcze przyspieszyć? Nie. Wystarczyło zwolnić. Na tych pasach nie można spokojnie przejść bez roweru a co dopiero z rowerem, lub po prostu na rowerze przejechać przez pasy. Ten Pan szedł i prowadził rower. Może się nie rozejrzał, nie wiemy. Ale z drugiej strony ilu z Was, kierowców samochodów znalazło się w sytuacji, gdy spoglądając w prawe, boczne lusterko nie widziało motocyklisty a po kilku sekundach i ponownym zerknięciu, już tak? Zdecydowana większość motocyklistów jeździ nieostrożnie i za szybko tam, gdzie nie powinni. Ten, kto jeździ ostrożnie i rozsądnie na pewno wie, czy o nim mowa, czy nie.

  • ~mruzka85 2009-05-21
    16:35:53

    0 0

    Ja chciałam tylko zauważyć, że ten motor leży w miejscu, w którym nie ma pasów. Pasy sa kawałek dalej, więc co W TYM miejscu robił pieszy?

  • ~mruzka85 2009-05-21
    16:37:41

    0 0

    Ja chciałam tylko zauważyć, że ten motor leży w miejscu, w którym nie ma pasów. Pasy sa kawałek dalej, więc co W TYM miejscu robił pieszy?

  • ~boardbike 2009-05-21
    16:37:59

    0 0

    ..jeden drugiemu znow pluje w twarz.. a ja pytam czy ktos cos wie o wczorajszym wypadku na ul. Gliwickiej gdzie motocykl probowal skasowac auto..albo na odwrot.. w kazdym badz razie 2 radiowozy i tlum ludzi tam byl.. wiec ktos cos wiedziec powinien..

  • ~ 2009-05-21
    16:55:24

    0 0

    Mruzka85 na moje to ten motorek jechał od strony Żor nie wychamował na pasach i znalazł się na wiadukcie bo przecież jest oczywiste że jak nie wychamował przed pasami to nie może leżeć na pasach tylko dalej nie?

  • ~ 2009-05-21
    16:56:55

    0 0

    To sobie wyobraż teraz jak on musiał zapierdalać że motór leży na wiadukcie kilkanaście metrów za pasami

  • ~bis 2009-05-21
    17:00:19

    0 0

    "Pani doktor": Przez przejście dla pieszych nie przejeżdża się na rowerze. Uprzedzając chcących powiesić od razu na mnie psy - jestem również rowerzystą.
    "Boardbike": Nic dobrego, pewnie o tym napiszą i znów zacznie się dyskusja, na Gliwickiej (tradycyjnie) wymusił samochód ale motocyklista nie jest bez winy. Tyle.

  • ~bis 2009-05-21
    17:03:30

    0 0

    "Przekliniak" nie odpowiedziałeś mi na pytanie i nie odpisałeś jak się CHamuje po tym zap*** CHamskim I co kogo interesuje "na Twoje", "czyjeś", Szanowni Komentatorzy najlepiej od razu, bez żadnej wiedzy, dokonajcie linczu, tak na prowadzącym jednoślad, jak i na prowadzącym rower!

  • ~ziupo 2009-05-21
    17:44:08

    0 0

    Skoro na ulicy żorskiej to chodzi tu o kierunek w stronę centrum, a nie w stronę Żor [jak niektórzy tutaj myśleli]. Skoro ktoś nie widzi pasów a przynajmniej znaku, który jest sygnalizuje, to powinien iść do okulisty. Musiał szybko jechać, bo motor doleciał aż na wiadukt, zresztą popatrzcie gdzie się zatrzymał - na kończącym się lewym pasie, a to nie jest wcale małą odległość od przejścia. No nic, widać na motorze nie wszyscy umieją jeździć, inne przyśpieszenie i inna droga hamowania.

  • ~ROW_MiSiEk 2009-05-21
    19:53:37

    0 0

    Chciałem tylko zwrócić uwagę na fakt,że motocykl na asfalcie przy upadku z prędkością 50km/h potrafi nawet 100m się "ślizgać" jeżeli nie trafi na jakąś przeszkodę (szczególnie "platik"). Co do prędkości jaką jechał ten moto nie wypowiem się, bo nie widziałem i nie wiem...

  • ~karek1989 2009-05-21
    19:54:46

    0 0

    Wiecie co?? bardzo "zabawne" są opinie co poniektórych ludzi.... jesteście takimi specjalistami w zakresie przepisów ruchu drogowego, analizy wypadków, kto jest winny a kto nie, drogi hamowania pojazdu???? po co tyle gadania? skaczecie sobie do gardeł i nic mądrego z tego nie wynika...
    stał się nieszczęśliwy wypadek i trudno- nie pierwszy i nie ostatni... sama jeżdżę na motocyklu i samochodem, rowerem też się zdarza, a pieszym jest każdy więc trzeba patrzeć na ruch z każdej perspektywy- a jeśli się nie potraficie nawzajem uszanować to już Wasz problem... droga jest jedna a pojazdów masa więc polecam mieć oczy dookoła głowy.... każdy wini motocyklistów... a powiedzcie drodzy kierowcy samochodów czy nie jeździcie 150- 200 km/h ???? owszem jeździcie i jakoś sami siebie nie winicie za to.... więc dajcie na luz...( a może dlatego się na Nasy pastwicie bo jest Nas mniej niż samochodów)???
    pozdrawiam motocyklistów!!!

  • ~NaughtyBabes 2009-05-21
    20:26:51

    0 0

    WIECIE CO ? JAK CZYTAM BE NIEKTORE BZDURY TO SPRZEDAM AUTO !! KUPIE MOTOR .......... ZAłOSNE !!!!!!!!!!!!! nikt z was tam niebyl nikt z was nic nie widzial a najwiecej GADACIE taka mentalnosc PYSKI SIE NIE ZAMYKAJA !! nie obwiniajcie nikogo bo niewiecie jak i dla czego tak sie stalo ;///

    PS. kupie motor i sie na nim zabije bo mam taka wole i komus cos do tego ?
    moja glupota moje mandaty do zaplaty moje zycie !!

  • ~NaughtyBabes 2009-05-21
    20:32:08

    0 0

    ahaaa zeby niebylo... motocyklista na pewno tego niechcial... i nie obwiniajcie kogos bo mogliscie tak samo to byc WY !! czy jako kierowca czy jako pieszy !! i moze zanim sie wypowiecie to postawcie sie w jednej i 2 stronie sprawy... Boże a Ty widzisz i nie grzmisz ehhh ...oby jak najmniej bylo takich ludzi jak WY wielcy znawcy chyba wyrazania opinii na temat innych... ;/ nie znajac nie wiedzac nic o tym co komentujecie...ocencie siebie yhh

  • ~karek1989 2009-05-21
    20:35:23

    0 0

    ~wdowa89 .... kobieto wrzuć na luz- po co te nerwy??? i tak nic tym gadaniem nie zmienisz... masz rację ale po co ta eksploatacja?? ludzi i tak nie zmienisz...

  • ~frank 2009-05-21
    21:24:03

    0 0

    Oj dziś jeden szedł ze mną na czoło, tempem takim, że ho ho na moście na elektrowni, jak chcą ryzykować ich sprawa, ale od tego jest tor, a nie zwykła droga, sam się zabije jego wybór, ale jak uszkadzają innych przez swoją brawurę to nie robi się za fajnie

  • ~ 2009-05-21
    21:40:08

    0 0

    Vafel to najglupszy internauta swiata,widac net jest za tani skoro takich pajacy typu vafel stac na niego.Scigacze to pikus w stosunku to idiotow na skuterach np.straz wiejska gdzie sie podziali ci wspaniali chlopcy posolarium na swych skuterach??? moze patroluja swoj nowy palac na reymonta albo organizuja transport z imprezy integracyjnej na kotwicy???,albo dorabiaja w nauce jazdy ?

  • ~pani doktor 2009-05-21
    22:01:48

    0 0

    bis - nie zrozumiałeś widzę. Chodziło o to, że na tym przejściu dla pieszych niebezpiecznie jest przechodzić, a co dopiero przechodzić prowadząc rower. Zaś skrajną głupotą jest już wjeżdżać na nie na rowerze (co się rowerzystom również zdarza). Właśnie po takich komentarzach widać, kto szuka zaczepki.
    Trzeba szanować siebie nawzajem. Motocyklista chciał czy nie chciał zabić lub zranić - pewnie nie chciał. Ale zarówno kierowcy samochodów, motocykliści, rowerzyści i piesi muszą mieć świadomość, że ich decyzje na drodze mają swoje konsekwencje. Dobranoc.

  • ~swistak.pl 2009-05-21
    22:12:05

    0 0

    Jeśli by to był samochód o czym mieliście by się wykłócać?A że to motocykl...........to już komentarzy od zalania! Wiecznie nas oczerniacie.Nie myl gówniarza lansiarza z motocyklistą !!!!!
    A bo on zły a bo on niedobry bo ma szybkość ,zwrotność,przyśpieszenie.Kto wie jak było naprawde? Kogo to wina?? mało ważne.
    Życze motonicie zdrowia przede wszystkim,poszkodowanemu też oczywiście.Sam jeżdze moto i wiem co sie dzieje na drogach..........

  • ~steel 2009-05-21
    22:53:11

    0 0

    @wdowa89 wyluzuj trroche.. jak chcesz sie zabic na motorze to wolna droga... ale zrob to tak by zazden uczestnik rychu nie byl w poblizu... @karek1989 twoje posty pokazuja ze mlody i zaplaczywy wiek masz... nie generailzuj... bo to troche smieszne... co do mniejszosci na drogach to byc moze to tez nieprzyzwyczajenie do jednosladow ale tez byc moze opinia dzieki wariatom drogowym. Co do winy w tym przypadku to nie ma watpliwsci bylo za szybko... z 50km/h powinien wychamowac na ok 12-13m plus sek na reakcje... przy 100km/h jak zaaczal hamowac to byloby za pozno... droga hamowania wynioslaby jakies 50m + jakies 28m ktore przebylby do czasu reakcji... to takie proste obliczenia :) Ja na gliwickiej czesto widze motory mknace ponad setka... na 40 czy 50 to zadna nowosc. Znacznie rzadziej widze tam samochody z taka predkoscia. Fakt ze kierowcy samochodow powinni miec troche tolerncji do motocyklistow ale tez motocyklisci powinni miec troche wiecej wyobrazni gdyz ich nie chroni stalowa blacha i przy sporej roznicy mas szanse w kontakcie zawsze mniejsze ma motocyklista. czasem wystarczy musniecie... dlatego zyczac wszystkim wiecej wyobrazni i rozwagi pozdrawiam

  • ~ziupo 2009-05-21
    23:02:23

    0 0

    Aż 1sek na reakcje? Nie przesadzasz?

  • ~ 2009-05-21
    23:23:22

    0 0

    też jestem motocyklistą - ale na Żorskiej faktycznie niektórzy przesadzają (i nie tylko na Żorskiej) prawda jest taka że półgówki bez wyobrazni jeżdżą i motocyklami i samochodami a piesi też sie zdażają... jak to ludzie...

  • ~Pit 2009-05-21
    23:29:37

    0 0

    Wypowiem się nieco przewrotnie :) Większość zapytanych o najmniej ulubiony przedmiot w szkole odpowiada bez zastanowienia: fizyka! Brak wiedzy wychodzi w takich właśnie przypadkach. Motocykliści upajają się przyspieszeniem (tym ujemnym również). Kierowcy samochodów podobnie. Wydaje się Wam, że jak jest sucho, macie ABS, ESP czy, pożal się Boże, kask na głowie i tym podobne pierdoły, to prawa fizyki przestają obowiązywać???

  • ~Pit 2009-05-21
    23:32:29

    0 0

    Niemal zapomniałem dodać, że w życiu pewna jest tylko śmierć i prawa fizyki. Czasem nierozerwalnie związane.

  • ~ 2009-05-22
    02:59:56

    0 0

    Przeklinak, dokładnie. trzeba wskoczyć przed maskę tak jak piszesz, do zobaczenia na urazówce zaniedługo, właśnie tacy jak ty tam kończą, albo w worku :)

  • ~bis 2009-05-22
    07:39:15

    0 0

    "Pani doktor": Najmocniej przepraszam. Napisałaś po prostu o przejeżdżaniu przez pasy, tylko odpisałem jak to działa, wybacz ale bez żadnego ataku na Twoją osobę :) Nie moja rola tutaj mądrować, od tego mamy tu paru stałych bywalców, a z tym szukaniem zaczepki... dość trafna uwaga, gdybyś przejrzała moje starsze wypowiedzi , może podświadomie, ale jeśli się już wypowiem, to staram się pootwierać niektórym oczy. Miłego dnia.

  • ~steel 2009-05-22
    09:23:23

    0 0

    zuipo 1sek to wcale nie tak duzo... przecietnemu kierowcy reakcja ma blysk czerwonego swiatla na badaniach zajmuje srednio okolo 0.2s przy czym jest on gotowy na to... reakcja na niespodziewane zdarzenie jest znacznie dluzsza... bo nie tylko musisz zareagowac na samo zdarzenie ale takze wykonac szereg roznych analiz i czynnosci... wiec ok sek to zajmuje wszytko...

  • ~Tomson 2009-05-22
    10:23:06

    0 0

    nic tylko zyczyc szybkiego powrotu do zrowia... szkoda tej cebki... niezle musial dostac... lagow nawet nie widac

  • ~piter 2009-05-22
    12:18:16

    0 0

    pewnie jechal tak szybko ze nie zdążył wychamowac :p

  • ~tommi 2009-05-22
    13:00:11

    0 0

    pewny jestes tego "pewnie"?

  • ~ziupo 2009-05-22
    15:38:25

    0 0

    Steel - biorąc pod uwagę, że uczymy się kierować samochodem m.in. po to, żeby w takim wypadku nacisnąć hamulec bez zastanowienia. Wcisnąć gaz do dechy na autostradzie każdy głupi potrafi, ale tu nie o to chodzi. Refleks kierowców sportowych kształtuje się na poziomie 250-200ms [1/4 - 1/5s]. Oczywiście pod warunkiem, że przez pomyłkę nie wciśnie gazu zamiast hamulca, ale im się to raczej nie zdarza.

  • ~steel 2009-05-22
    15:46:21

    0 0

    popatrz na testy przecietnych kierowcow w sytuacjach kryzysowych... 1 na 10 potrafi sie odpowiednio zachowac w sytuacji kryzysowej a i tak sadze ze troche przesadzilem z iloscia... Niestety tego nie ucza na kursach prawa jazdy... do tego trzeba potrenowac troche by prawidlowo sie zachowywac... po to sa akademie doskonalenia jazdy...

  • ~krokoss 2009-05-22
    16:01:40

    0 0

    jak masz duże, zimowe buty to wcale nietrudno wcisnąć gaz zamiast hamulca :P a dojeżdżając np. do świateł można się spodziewać czerwonego w kilka sekund, jadąc w terenie zabudowanym przejście dla pieszych też nie jest żadną niespodzianką, a to wszystko podciągane jest pod 'kierowca powinien zachować szczególną ostrożność'- więc w tym przypadku bez sensu jest żonglować tymi cyferkami ile ms potrzebuje kierowca na reakcję. jadąc od strony żor, skoro nie zauważył tego rowerka, to albo już niezłą prędkość miał na samym skrzyżowaniu, albo ruszył z kopytka na widok zielonego. gdyby jechał przepisowe 50 to wątpię żeby rower wylądował tam, gdzie wylądował. Dziwne tylko, że się nie rozsypał na części

  • ~ziupo 2009-05-22
    16:18:38

    0 0

    Steel - no właśnie, niestety nie uczą, bo dziś każdy uczy się trasy egzaminacyjnej ba pamięć i tyle. To już nie jest szkolenie tylko tresowanie, bo nawet małpę da się nauczyć tym sposobem jeździć! Pamiętam, że kiedyś był taki pomysł nowelizacji ustawy dotyczącej egzaminu praktycznego, ażeby dodać parkowanie równoległe z wykorzystaniem hamulca ręcznego a także awaryjne hamowanie [coś takiego, jak teraz przeprowadza się an wspomnianych przez Ciebie akademiach]. Niestety pomysł nie wszedł w życie i o ile to parkowanie z wykorzystaniem hamulca ręcznego, to może nie jest najlepszy pomysł, o tyle to drugie już tak. Póki co, taki test egzaminowanemu zapewnia zawsze przypadkowy przechodzień, który nagle wtargnie na pasy w trakcie egzaminu praktycznego :)

  • ~kan 2009-05-22
    16:41:21

    0 0

    Do wszystkich niewykształconych: HAMUJE, WYHAMUJE pisze się przez samo 'H'. Aż oczy bolą od czytania tych wyrazów przez 'ch'.

  • ~hanys13 2009-05-22
    20:42:46

    0 0

    wafel pszemyśl 3 razy zanim coś napiszesz pieśi na pasach to świentoś aci co prowadzom ałta lub motory powińi zwalńiać pszet pszejściem dla pieszych apiratuw drogowych powino sie zamykac lup zabierać prawo jazdy dorzywotnie

  • ~karek1989 2009-05-22
    21:36:30

    0 0

    ~steel może i mam młody wiek ale czasem takie głupie gadanie strasznie mnie denerwuje... zresztą jak przeczytałeś te wszystkie komentarze to sam możesz stwierdzić jakie w Tobie uczucia wywołały...
    pozdrawiam:)

  • ~anty_absurd 2009-05-23
    14:03:15

    0 0

    Redakcjo na stronie KMP Rybnik widnieje informacja że w wypadku uczestniczył mieszkaniec Rud Raciborskich, a nie Rudy Śląskiej. Może małe sprostowanie

  • ~steel 2009-05-24
    20:40:02

    0 0

    karek1989 to ze cie to denerwuje nie znaczy, ze musisz jechac po wszytkich... fakt ze wiele z komentarzy bywa pisanych podobnie jak towj w przyplywie emocji... ale to nie znaczy ze nalezy uogolniac... Ja staram sie nie podchodzic do tego emocjonalnie. Ocecniam sprawe na zimno... prawda jest taka ze wielu zarowno kierowcow samochodow (w tym takze tirow i autobusow miejskich) ma zerowa wyobraznie... i nie patrzy dalej niz czubek wlasnego nosa. I tylko wlasna wzmoznona nieufnosc do innych uzytkownikow drogi moze (ale nie musi gdyz czasem po prostu sie nieda) nas uchronic przed niebezpieczenstwem. Zyczac wszystkim wiecej wyobrazni i przestrzegania przepisow w tym i czesto zapominanych znakow poziomych...pozdrawiam

  • ~pani doktor 2009-05-24
    23:45:52

    0 0

    dobranoc, bis, fajnie, ze odpisałeś i że się zrozumieliśmy.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5551