zamknij

Wiadomości

Wypadek w centrum miasta

2009-08-28, Autor: 
Wczoraj około godz. 23.00 na skrzyżowaniu ulic Chrobrego i 3 Maja doszło do zderzenia dwóch samochodów. Jeden z nich dachował.

Reklama

Informację o zdarzeniu otrzymaliśmy od naszych internautów, którzy wysłali nam opis wypadku i zdjęcia przez Alert Rybnik.com.pl.- Jadący od strony Placu Wolności kierowca szarego peugeota prawdopodobnie nie zatrzymał się przed znakiem STOP sądząc, że ulicą Chrobrego nie jedzie żaden samochód. Nie zauważył jednak, że z lewej strony nadjeżdża honda civic, która uderzyła w peugeota z taką siłą, że auto wylądowało na dachu. Prawdopodobnie kierowcy peugeota widok utrudnił jadący również ulicą Chrobrego autobus. Zaznaczam, iż nie jest to relacja naoczna, a jedynie moja analiza tego wydarzenia. Znajdowałem się nieopodal, a na to zdarzenie moją uwagę zwróciło głośne uderzenie i płacz kobiety – relacjonuje internauta Arkadiusz.


Dziś rano dr Rafał Woźnikowski – ordynator oddziału ratunkowego rybnickiego szpitala poinformował nas, że w wypadku ucierpiały 4 osoby, które jechały peugeotem. - Lekko ranny został 48-letni kierowca auta. Na oddział dziecięcy trafiły też 3 dziewczyny w wieku 16-17 lat. Dwie z nich doznały wstrząśnienia mózgu. Wszystkie osoby zostaną w szpitalu na obserwację – powiedział dr Woźnikowski.


> Byłeś świadkiem wypadku? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

 

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (47):
  • ~ 2009-08-28
    08:28:49

    0 0

    Ja tez miałem 2 przypadki gdzie ktoś mi wyjechał przed maską na tym stopie bądź nawet się nie zatrzymując...A co do tego wypadku to przecież w centrum Rybnika są chyba kamery które zarejestrowały zdarzenie pozdrawiam i życzę spokojnego weekendu szczególnie że to ostatni tych wakacji... STOP wariatom drogowym...

  • ~Pit 2009-08-28
    08:34:51

    0 0

    Masakra! Ładnie huknął. Rodacy lepiej wiedzą gdzie się zatrzymać, a gdzie nie. A zresztą w nocy nie trzeba przestrzegać przepisów, ruch mały i nikt nie widzi... boshhh...

  • ~ 2009-08-28
    08:41:15

    0 0

    bo to skrzyzowanie jest do d...y ! Mimo, że jest oznakowane dobrze, jadącym od strony Gliwic naturalne wydaje się pierwszeństwo na drodze. ilu jeszcze tam musi zginąć, żeby pomyśleć o powazniejszych zmianach.

  • ~ 2009-08-28
    10:00:57

    0 0

    Błąd ten sam co w poprzednich wypadkach w tym miejscu a mianowicie nie zwracanie uwagi na znaki.Stwierdzenie, iż kierowcy peugeota widok utrudnił jadący z góry autobus wcale go nie usprawiedliwia wręcz przeciwnie.Tym bardziej powinien się zatrzymać.
    Druga sprawa to odległość stacji pogotowia od centrum miasta (około 4 km).Ktoś kto zadecydował o przeniesieniu go do Orzepowic
    nie był świadomy tego co robi.Byłem na miejscu i pogotowie przyjechało najszybciej jak mogło ale niestety dopiero po 15 minutach .

  • ~lukaszgwsh 2009-08-28
    10:50:10

    0 0

    który z nich był SRB?

  • ~janusz13 2009-08-28
    10:56:46

    0 0

    ~lukaszgwsh: to SRB juz sie robi nudne!

  • ~ 2009-08-28
    11:02:33

    0 0

    Pewne, że któryś był SRB !!! Bez dwóch zdań!

  • ~janusz13 2009-08-28
    11:16:05

    0 0

    Internet to potega!! Wszyscy moga sie aninimowo wypowiadac! Nawet inteligentni inaczej "studenci". Pozdrawiam i zdrowia zycze!

  • ~charlie 2009-08-28
    11:43:20

    0 0

    Jeden SRB drugi SWD :D

  • ~yakuz605 2009-08-28
    11:45:35

    0 0

    To już jest po prostu debilizm!! Przepraszam za użycie takiego słowa porządnych użytkowników tej strony ale po prostu już mnie słabią te bezsensowne wypowiedzi niektórych osób... Żal mi was!!

  • ~thedcn 2009-08-28
    12:25:38

    0 0

    idźcie na oneta poklikać...

  • ~marekm71 2009-08-28
    13:20:48

    0 0

    Dlatego na tym skrzyżowaniu jadąc z góry zawsze uważam czy Ci od Placu Wolności napewno stają, bo już też widziałem auto wbite w barierki koło banku, bo ktoś go uderzył jadąc od Placu Wolności.

  • ~hiso 2009-08-28
    13:29:33

    0 0

    to nie było SRB tylko BMW!

  • ~ 2009-08-28
    13:38:16

    0 0

    Ludzie nie ekscytujcie się takimi debilami jak:student,charlie01 bo to pewnie jedna i ta sama osoba i chodzi jej o to żeby kogoś wqrzyć i tyle... cel swój osiąga i w każdym komentarzu będzie to robił bo cel swój osiąga... olać frajera to prędzej czy później mu się znudzi... obstaję przy prędzej:) pozdROWienia:)

  • ~ 2009-08-28
    14:29:56

    0 0

    ładne dachowanie - czekamy na filmik z miejskiego monitoringu:)

  • ~wikinson 2009-08-28
    14:37:04

    0 0

    @piccasso, cos mi sie wydaje, ze pomyliles wypadki i nie byles przy tym, o ktorym mowisz. Karetka przybyla na miejsce o wiele szybciej

  • ~gorkaz55 2009-08-28
    15:31:28

    0 0

    To niedbalstwo włodarzy miasta na tym skrzyżowaniu powinna być sygnalizacja świetlna

  • ~ 2009-08-28
    16:10:21

    0 0

    kiedyś nie bylo tam stopu a tylko zwykły A-7, wygladal jak kaktus na pustyni, pamietam jako pasazer autobusu, ktory skrecajac go tylem zachoczyl, swiatla raczej odpadaja - to dopiero sparalizowaloby nasze centrum

  • ~ 2009-08-28
    16:43:12

    0 0

    @wikinson twój sarkazm jest nie na miejscu

  • ~aguleczka2003 2009-08-28
    18:28:35

    0 0

    Oj student...a Ty znowu swoje?!....;) gorkaz55 - a czy światła załatwiły by sprawę??chyba raczej wręcz przeciwnie.

  • ~faziorek 2009-08-28
    18:56:00

    0 0

    Hm.. Nie każdy wie, co to za znak „Stop” i potem tak to wygląda a nie inaczej. Chyba, że przyczyna była inna, ale w to śmiem wątpić. Domniemam, iż była to brawura prowadzącego peugeota. Dlaczego?. „Na oddział dziecięcy trafiły też 3 dziewczyny w wieku 16-17 lat” Czyżby kierowca się zapomniał? A może po prostu chciał coś udowodnić. Szkoda, że dzieją się takie wypadki. Naprawdę Szkoda tych wszystkich ludzi.

  • ~sebas 2009-08-28
    19:15:30

    0 0

    bylem przy tym wypadku.. nie wiem Faziorek czy jestes swiadom, ale kierowca byl prawie 50letni wiec watpie, ze chcialby komus zaimponowac... po prostu wielu "wyjadaczy" uwaza, ze sa na tyle obyci w ruchu drogowym, ze moga sobie pozwolic na ekscesy z tytulu niezatrzymywania sie na B-20 do tego jakby nie bylo jest linia ciagla wyznaczajaca miejsce zatrzymania pojazdu... coz BRAWURA I CWANIACTWO, to widac do czego to prowadzi...
    Poza tym co.. jest 23, pozornie pusto na drodze, wiec dlaczego nie...?
    niema pozniej czemu sie dziwic ;)
    pis

  • ~Teddy 2009-08-28
    22:09:09

    0 0

    Faktycznie ~charlie...masz coś z głową. Oba samochody to SR, ale Ad rem... Kiedy rozległ się huk, byłem w parku "sztywnych" koło Juliusza. Pierwsze sygnały służb ratowniczych słyszalne były dopiero po ok 10 minutach. Z Peugeota poszkodowanych wyciągał znajomy, który był jednym z pierwszych bo był niedaleko w lokalu. A skończyło się tylko dlatego i tylko tak, ze zadziałały kurtyny w Peugeocie. Bo szkła i odłamków było pełno aż pod ścianę banku PEKAO. Prawda o tym skrzyżowaniu jest taka, ze zawsze z góry od Ryfamy się leci, no bo przecież z górki to można pocisnąć. Ja na Chrobrego zawsze zwalniam, bo logika nakazuje pierwszeństwo od placu Wolności i można sie spodziewać ze ktoś sie zagapi, a slalomy i pościgu jakie sie na Chrobrego wyprawia to czasem mrożą krew w żyłach, no bo trzeba wyprzedzić kogoś przed skrzyżowaniem (totalny debilizm). Kolejny debilizm to ten, ze fragment ulicy dojazdowej jaką jest Chrobrego jest drogą z pierwszeństwem przejazdu, gdzie głównym ciągiem komunikacyjnym i tranzytowym, jest gliwicka - 3 maja, więc to na Chrobrego powinne być STOPy i pasy zwalniające, bo nawet przechodzenie przez pasy na Chrobrego to karkołomne zadanie. I niestety z tego co mówią świadkowie tez z Hondy cisnął zdrowo. i jak trafisz na takiego idiotę, to nawet jak staniesz na Stopie i ruszysz to nie zdążysz uciec bo skrzyżowanie jest złe widoczne bo Chrobrego jest łukiem !!! 20 LAT TEMU BYŁY TAM ŚWIATŁA, POTEM JE ZDJĘTO, ZAMONTOWANO I ZNÓW ZDJĘTO I DLATEGO CIĄGLE BĘDĄ WYPADKI!!!

  • ~Teddy 2009-08-28
    22:16:50

    0 0

    Dopóki na tym skrzyżowaniu nie rozwali się jakaś szycha typu Prezydent Miasta, albo Komendant Policji to z tym skrzyżowaniem nikt nic nie zrobi bo po co miasto ma płacić z sygnalizacje. Lepiej postawić sygnalizację na jakimś zadupiu, na przejściu dla pieszych gdzie i tak pól dnia świeci się zielone, no ale gdyby przechodził jakiś Radny to ma przynajmniej bezpiecznie. Niech w końcu do kogoś dotrze, że na tym skrzyżowaniu co 2 miesiące średnio jest makabryczny wypadek, a w zeszłym roku nawet samochód który przeleciał przez barierki ściął słup monitoringu, wiec nie wiem czy koszty remontów barierek i całe infrastruktury nie jest kosztowniejsza niż te światła a skrzyżowaniu. Kiedyś ktoś w środku dnia przeleci przez barierki, wpadnie w tłum przechodzących chodnikiem ludzi, kogoś pozabija i wtedy ktoś dopiero pójdzie po rozum do głowy, bo na razie to chłopaki z policji maja radochę, że se pojeżdżą z kółeczkiem i pomierzą odległości. Echhhh..

  • ~cige 2009-08-28
    22:45:59

    0 0

    lukaszghsh student charlie - a wy pewnie jestescie SR bo to widac po waszych wypowiedziach i poziomie inteligencji!!!!
    jezeli ktos ma SR a jeździ tez SRB to wasza zguba nadejdzie a myślę ze nie macie prawa jazdy nawet

  • ~dizers 2009-08-29
    00:03:45

    0 0

    w sumie czy to ważne czy to SRB czy SWD i tak zachowują się tak samo !!! ... a wracając do rzeczy w tym miejscu jest monitoring !!! Dlaczego nie ma nagrania ??

  • ~robaczek73 2009-08-29
    06:00:50

    0 0

    Proponuję następne rondo:))

  • ~Teddy 2009-08-29
    10:16:38

    0 0

    ~robaczek73 - może i rondo byłoby rozwiązaniem, ale akurat w tym miejscu nie ma miejsca na rondo bo na Chrobrego sa 3 pasy ruchu i zbijanie ich tak jak na Raciborskiej koło Plazy byłoby pokazem totalnego idiotyzmu inżynierii ruchu. Poza tym skrzyżowanie nie jest symetryczne, wiec budować co?? Nerkę zamiast ronda - kolejna paranoja. No i niestety w takim miejscu musi być rondo co najmniej wielkości Gliwickiego, a powinno mieć 2 pasy ruchu wiec to nierealne, żeby takie coś powstało na Chrobrego - 3 Maja. Dlatego nadal optuje za SYGNALIZACJA ŚWIETLNĄ bo przynajmniej jest z daleka widoczna i co mądrzejszy przynajmniej się chwile zastanowi. A co do filmu z monitoringu, to owszem, przydałby się choćby dla celów dydaktycznych, tylko jak znam kolesiów z rybnickiego monitoringu to pewnie oglądali d... na rynku, albo pieski w bramach, a kamera akurat była zwrócona w druga stronę :-) Tak ostatnio było z bramą wjazdowa na Młyńskiej. Przyjechali, zdjęli, wywieźli na złom, ale kamera była odwrócona w drugą stronę i niczego nie zarejestrowała - ot i wszystko w temacie. Zresztą gdyby mieli film - a jest to dowód niepodważalny - to przesłuchania świadków i uczestników wypadku nie trwałyby na środku wysepki na Chrobrego GRUBO PONAD PÓŁ GODZINY !!!

  • ~sebas 2009-08-29
    10:16:45

    0 0

    kolejne rondo...? watpie, ale reorganizacja ruchu na chrobrego moglaby przyniesc efekty... zeby tam byl stop a nie na 3 maja...

  • ~ 2009-08-29
    11:11:46

    0 0

    Światła na tym skrzyżowaniu kompletnie sparaliżowały by centrum Rybnika.Rondo byłoby pewnym rozwiązaniem ale trzeba by całkowicie przebudować to skrzyżowanie i przede wszystkim zlikwidować ten płatny parking od PCK-a w dół.

  • ~Arteks 2009-08-29
    21:15:27

    0 0

    Zgadzam się z Teddym, że tam na tym skrzyżowaniu powinne być światła! Zupełnie nie rozumiem dlaczego jakaś mądrala z ekipy Makosza je zlikwidowała na początku lat 90. Nawet za komuny przy niewielkim ruchu uznano, że to skrzyżowanie wymaga świateł!

  • ~ 2009-08-29
    22:16:40

    0 0

    arteksiku piesku Fudalego,zupelnie nie rozumie dlaczego zadna madrala z ekipy twojego prycypala przez tyle lat nie przywrocila swiatel w tym miejscu ?

  • ~Robson_1987 2009-08-30
    00:13:19

    0 0

    A moje zdanie jest takie że cantralnie przed znakiem STOP bym dał próg zwalniający choć wiem że to nei możliwe i tyle na ten temat.

  • ~lapon 2009-08-30
    10:37:19

    0 0

    hej. Byłam na miejscu wypadku. Konkretnie - w rozwalonym peugeocie. Sądzę, że niektóre z osób wypowiadających się tutaj mogłyby się powstrzymać od komentarzy na temat kierowców samochodów, zwłaszcza, że pewnie nawet nie widzieli wypadku. Co do tego skrzyżowania, to faktycznie trzeba by było coś z tym zrobić, ale myślę, że najważniejsze jest bezpieczne prowadzenie pojazdu. Pozdrawiam :)

  • ~unwritten 2009-08-30
    11:32:59

    0 0

    Cześć. Też jestem jedną z dziewczyn, które uczestniczyły w wypadku. Dzisiaj wypisali dwie z nas do domu :) Nie mam zamiaru się tutaj z nikim kłócić, chciałam tylko podziękować: ludziom, którzy pomogli nam na miejscu wypadku, zanim przyjechały wszystkie służby ratownicze (szczególnie jednemu mężczyźnie, który wszystko zorganizował, udzielił pierwszej pomocy), sanitariuszom, lekarzom i pielęgniarkom ze szpitala w Orzepowicach (przyjechali naprawdę bardzo szybko, to było 5-10 minut) oraz wszystkim którzy odwiedzili nas w szpitalu :) Miałyśmy bardzo dużo szczęścia, dzięki Bogu, że tylko tak się to skończyło... To by było na tyle, pozdrawiam :)

  • ~ 2009-08-30
    15:37:59

    0 0

    Dziś obserwowaliśmy przez 20 minut to skrzyżowanie i wiecie kto się zatrzymał na tym STOP-ie, to były dwie L-ki , jeden kierowca autobusu i Ci co już musieli.Proponuję jednak tańsze rozwiązanie a mianowicie wideo rejestrator w kierunku Placu Wolności oraz foto radar w kierunku Chrobrego.Budżet gminy bardzo by się wzbogacił a ,,inwestycja,, szybko by się zwróciła:)

  • ~ 2009-08-30
    22:26:53

    0 0

    A wystarczyłoby przestrzegać znaki...a nie imponować nastolatkom. Tak piszecie o światłach, jakby nikt w Rybniku nie przejeżdżał skrzyżowania na czerwonych światłach.

  • ~sebas 2009-08-30
    22:49:17

    0 0

    dobrze dziewczyny, zescie cale... wy najlepiej bedziecie wiedziec dlaczego tak naprawde do wypadku doszlo... kierowca nie zatrzymal sie?

  • ~rubin 2009-08-30
    23:36:23

    0 0

    Moi drodzy! Czytam te komentarze z mieszanymi uczuciami. Moja córka jeszcze leży w szpitalu.....mąż też. Dziękuję wszystkim z całego serca, że tak błyskawicznie zareagowali na miejscu wypadku. Wiem jak wspaniale organizował pomoc młody człowiek , którego ciągle wspomina moja córka. Nie znajduję odpowiednich słów, aby wyrazić swą wdzięczność. Tam pomagali wszyscy. Dziękuję ekipie pogotowia ratunkowego , personelowi szpitala i wszystkim którzy okazali tak wiele serca.

  • ~vizual83dbz 2009-08-31
    01:05:54

    0 0

    popieram slowa piccassa powiem wam tylko tyle ze jakbym byl policjantem to bym se stanol na ul chrobrego i dziennie wystawilbym tyle mandatow ze mi braknie palcow zeby to zliczyc tyle tam jest wykroczen

  • ~buchu 2009-08-31
    08:55:39

    0 0

    Tak sobie czytam i czytam i sami eksperci. Żadne światła, ronda itp nie pomogą. To my kierowcy jesteśmy winni wypadkom. Powiedzmy to sobie szczerze, że w Polsce kultura jazdy jest nie najlepsza. W tym przypadku nikt nie zginął i całe szczęście.

  • ~unwritten 2009-08-31
    09:02:27

    0 0

    ~sebas - było tak jak jest napisane w artykule - kierowca nie zatrzymał się przed stopem i nie zauważył, że zza autobusu wyjeżdża samochód. Ludzie! To nie wynikało z żadnej brawury! Pomyślcie zanim coś napiszecie, bo to jakaś totalna bzdura!

  • ~sebas 2009-08-31
    10:44:49

    0 0

    jednak znak b-20 zobowiazuje do zatrzymania pojazdu... a brawura to zazwyczaj przecena swoich mozliwosci, wiec dlaczego sie na nim nie zatrzymal, skoro powinien?

  • ~zbyszek720 2009-09-01
    22:04:11

    0 0

    Do tej pani, której mąż i córka leżą w szpitalu. Współczuje ale w pani tekscie nie zauważyłem słowa przepraszam do tego młodego człowieka na którym pani mąż wymusił pierszeństwo. Szczęście, że nic poważnego nikomu sie nie stało. Jeszcze jedno, jedna z uczestniczek wypadku napisała, że nie wynikało to z brawury, zgadzam się, to głupota i brak wyobraźni. Mam nadzieje, że sprawca przemyśli swoje postępowanie, bo następnym razem może nie mieć tyle szczęścia i nie daj Boże kogoś zabije. Obym nigdy go i jemu podobnych nie spotkał na swojej drodze. Byłem świadkiem wypadku.

  • ~ 2009-09-01
    22:11:34

    0 0

    Zróbmy STOP tej dyskusji i miejmy nadzieję, iż nikt więcej na tym skrzyżowaniu nie ucierpi a do władz miasta mam prośbę: ZRÓBCIE COŚ Z TYM.

  • ~sebas 2009-09-01
    22:21:19

    0 0

    co mieli zrobic to zrobili... ! jak BYK stoi STOP czerwony jak wloski pomidor i tylko JEDYNY znak drogowy o takim ksztalcie, a i tak go kazdy ma gleboko w d... moze powinien byc pulsacyjnie podswietlony diodami????????? albo niech miasto tam zafunduje leda takiego jak na plazie "kierowco! zatrzymaj sie..." bez przesady. znaki sa po to, zeby ich przestrzegac, kazde ma swoje przeznaczenie, moze czasem stoja w chorych miejscach i sa rozmieszczone w wielce nieprzemyslany sposob, ale COZ stoja i trza sie do nich stosowac.. pozdr

  • ~jozin 2009-09-04
    23:29:55

    0 0

    Dokladnie mamy tutaj przyklad jak konczy sie nie stosowanie sie do znakow i kodeksu drogowego choc musze przyznac ze to skrzyzowanie do bezpiecznych nie nalezy chodzi o widocznosc jadac od strony pl.Wolnosci a z drugiej strony kierowcy jadacy chrobrego w dol przewaznie maja ''ciezka'' noge...

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5373