zamknij

Wiadomości

Wodzisławska: barierki poprawią bezpieczeństwo?

2014-05-02, Autor: 
Komenda Miejskiej Policji w Rybniku chce, by barierki na ulicy Wodzisławskiej, gdzie kilka dni temu doszło do śmiertelnego wypadku, zostały przedłużone. Ta mała poprawka w infrastrukturze drogowej być może zapobiegnie kolejnym tragediom.

Reklama

Przypomnijmy, w miniony poniedziałek na ulicy Wodzisławskiej, na wysokości stacji benzynowych Statoil i Lukoil doszło do tragicznego wypadku. Zderzył się tam motocykl i samochód marki Opel Corsa. 27-letni motocyklista zmarł po przewiezieniu do szpitala.

Ze wstępnych ustaleń policji i relacji świadków wynika, że przyczyną wypadku była próba zawracania tuż za oddzielającymi pasy jezdni barierkami. Wyjeżdżając ze stacji Statoil kierowców obowiązuje nakaz jazdy w prawo. Prawdopodobnie 31-letnia kobieta kierująca corsą chciała pojechać w kierunku Rybnika, czyli w lewo. – W tym przypadku to nie infrastruktura drogowa była przyczyną wypadku, ale ludzki błąd i złamanie przepisów - mówi Ryszard Czepczor z Komendy Miejskiej Policji w Rybniku.

 

Rybnicka policja, wyciągając wnioski z tego wypadku, chce, aby urząd miasta przedłużył barierki, które oddzielają pasy jezdni na wysokości stacji benzynowych na ulicy Wodzisławskiej. – Przepisy nie są po to, żeby je łamać. To dowód, że znaki z jakieś przyczyny tam są, a niestosowanie się do nich może doprowadzić do tragedii. Czasami niestety ludziom trzeba postawić bariery, żeby uniknąć tak niebezpiecznych i tragicznych zdarzeń – komentuje Ryszard Czepczor z rybnickiej drogówki.

Do rybnickiego magistratu wniosek policji trafi lada dzień. Prezydent jednak już teraz zapowiada, że jest pewien, że odpowiedź będzie pozytywna. – Jeśli policja uważa, że przedłużenie barierek jest konieczne i zapobiegnie to w przyszłości kolejnym tragediom, to oczywiście poprawimy ten fragment infrastruktury drogowej – mówi Adam Fudali.

Oceń publikację: + 1 + 18 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (50):
  • ~morfeus12 2014-05-02
    09:10:52

    0 13

    Ludzie będą zawracać tak czy siak, tym razem jednak nie tam, tylko 20 - 50 metrów dalej. Proponuję poprowadzić barierki aż do Wodzisławia, wtedy osoby, które chcą zawrócić po prostu nie będą mogły, wtedy podobne wypadki nie będą miały miejsca. Rozwiązaniem może być jeszcze wprowadzenie w tamtym miejscu wysepki aż do skrzyżowania z Hetmańską, ale wysepka ta będzie musiała mieć przynajmniej 0,5 m wysokości, żeby zapobiec jej przekraczaniu. Ewentualnym wyjściem z tej sytuacji prawdopodobnie jednak okaże się dodatkowo obniżenie prędkości maksymalnej do 30 km/h. Mimo, tego, że to droga krajowa, bezpieczeństwo użytkowników nade wszystko!

  • ~sarin 2014-05-02
    09:22:52

    27 0

    ~morfeus12 te przedłużenie o 20-50m da bardzo dużo!! bo wyjeżdżając ze stacji kierowca najpierw będzie musiał wjechać na pas w kierunku wodzisławia, a nie od razu z rozbiegówki w lewo łamiąc przepisy. A tak będzie mógł skręcić w pierwszą lepszą drogę w lewo. Na pewno będzie bezpieczniej!

  • ~chammomila 2014-05-02
    09:24:19

    4 0

    Przedłużenie barierki może dać wymierny efekt bo już nie będzie "łatwego" nawrotu prosto ze stacji Statoil.
    A może ustawić tam kamerę i bezwzględnie walić mandaty w maksymalnej przewidzianej przez kodeks wysokości? Nic nie działa bardziej dyscyplinująco jak nieuchronność kary, a uderzenie po kieszeni boli i zapada w pamięć.

  • ~superelektro 2014-05-02
    09:29:52

    0 6

    Barierki rozdzielajace są już obecnie na tyle długie przynajmniej od strony Rybnika że w zasadzie nie ma potrzeby ich przedłużania, ale można, szczególnie właśnie w kierunku Wodzisławia aby odebrać chęć zawrócenia. Od 3 lat co najmniej 1x dziennie wieczorem jadę tamtędy i na podstawie zdjęć oraz obserwacji wysnułem wniosek że oboje kierujacych przyczyniło się do tej tragedii. Moim zdaniem, motocyklista widząc włączający się do ruchu samochód, aby nie zwalniać zjechał na pas do jazdy w przeciwną stronę czyli za barierkę która zaczyna się długo przed stacją Shela. Nie przewidział tylko że babka wytnie taki numer i spotkają się na pasie do Rybnika. Gdyby pojechał swoim pasem ruchu to miał by szansę przejechać za nią kiedy zaczęła skręcać w lewo. Ale stało się jak się stało. Swoją drogą to nigdy nawet nie pomyślałem aby pojechać pasem oddzielonym barierką pod prąd więc .....resztę pozostawiam do Waszej interpretacji. A w czasach młodości też miałem motocykl. Nie był to taki " potwór " jakimi jeździ się obecnie, ale swoją moc i szybkość miał. Ci którzy znają Junaka 350, MZ 250 czy Panonię 250, wiedzą o czym piszę.

  • ~morfeus12 2014-05-02
    09:31:22

    0 10

    ~sarin nie zgadzam się, być może należy właśnie zlikwidować tamte barierki, gdyż poniekąd to one były przyczyną wypadku, kobieta musiała kombinować jak je ominąć... Gdyby ich nie było pewnie bardziej zwróciłaby uwagę na to czy coś jedzie czy nie... Poza tym ta sama sytuacja może się zdarzyć przy skręcie w lewo jak i przy manewrze zawracania. Miałem podobną kolizję jadąc motocyklem na ul. Lipowej, na szczęście mniej poważną w skutkach, przy czym kobieta wyjeżdżała z podporządkowanej w lewo i wymusiła pierwszeństwo, rzekomo nie widząc mnie, bo oślepiło ją słońce. Poza tym barierek na Wodzisławskiej jest już wystarczająco dużo. Doskonałym przykładem są barierki na Popielowskiej górce, gdzie dublują się dwa rodzaje barierek - biało czerwone i energochłonne. Nie dajmy się zwariować!

  • ~sarin 2014-05-02
    09:38:37

    2 0

    ~morfeus12 Jak możesz się nie zgodzić, przedłużą barierki do pierwszego lewo skrętu wszystko będzie zgodnie z przepisami.

  • ~kika101085 2014-05-02
    10:00:59

    0 8

    Barierki nic nie dają jeśli motocykliści będą wyprzedzać na trzeciego...jesli będą jezdzić z odpowiednią predkością i odległoscią to bedzie bezpiecznie...mialam wypadek przy stojącym aucie gdzie motocyklista wjechał mi na czołowo a w zasadzie wśliznął mi się pod auto i wiecie co auto poszło do kasacji i to nie małe bo volvo...które przodu dość trochę posiada...kamery dzięki którym policja mogłaby wlepiać mandaty na całej wodzisławskiej właśnie w takich miejscach i takich wypadków nie będzie i budżet się zasili...szczerze to chyba 1 na 10 motocyklistów jezdzi jak człowiek reszta to dawcy tylko nie wiem czego bo raczej nie mają co oddawać po takich wypadkach..szkoda tylko ludzi których potem sumienie gryzie że taki łosiek nie umiał jechac jak sie należy i rozwalił auto,motor i siebie...pewnie zaraz nie jeden powie o odezwała sie ta co powoli jezdzi...tak jezdze według znaków gdyż zazwyczaj wiozę dzieci...nie jednego kierowcę wkurza że na aucie pisze 3.0 a auto 50 się wlecze...a potem wyprzedzanie na trzecieg

  • ~minowa 2014-05-02
    10:03:13

    9 0

    Nakaz jazdy w prawo ze stacji Statoil obowiązuje w taki sposób, że nie wolno od razu skręcić w lewo jeszcze na wysokości barierek a nie że nie wolno skręcić w lewo np. przez linie przerywane rozdzielające wysepkę za barierkami ! Po co zrobiono ukłon dla sklepu z rowerami i nie wymalowano tam wysepki w sposób ciągły ? Nie bronię kobiety, bo złamała przepis przejeżdżając przez wysepkę a nie żaden nakaz jazdy w prawo. Gdyby zawróciła dosłownie 4m dalej nie złamałaby żadnego przepisu !

  • ~kawa76 2014-05-02
    10:06:54

    12 0

    Jakos nikt sie nie wypowiada na temat pani w błogosławionym stanie która doprowadziła do tej tragedi.Z artykułu dowiadujemy się ,że sprawcą wypadku jest kobieta zawracająca na zakazie. Nie ma mowy nic na temat motocyklisty , czyli śmiem twierdzić ,że jechał prawidłowo. Jeszcze raz współczucia dla rodziny.

  • ~minowa 2014-05-02
    10:11:24

    9 0

    I jeszcze mam prośbe do pPolicji w sprawie ukrócenia wyścigów motocyklowych na ul. Wodzisławskiej pomiędzy Hetmańską i Staffa. Jak to wygląda ? Jeden jedzie jako pilot, sprawdza, czy nie ma policji, daje znać komórką i drugi urządza wyscig. Proponuję policji jechać na patrol od strony ul. Śląskiej, a nie ul. Wodzisławską !

  • ~superelektro 2014-05-02
    10:14:21

    0 4

    kawa76, Ty tak na poważnie czy jaja sobie robisz ? Jak można jechać prawidłowo jadąc pod prąd, pasem przeznaczonym do ruchu w przeciwnym kierunku i jeszcze oddzielonym barierką ? Coś się zmieniło w przepisach a ja o tym nie wiem ?

  • ~Abisall 2014-05-02
    10:28:57

    3 0

    ~superelektro Nie jechał pod prąd. Wysnułeś sobie jakąś teorię i uważasz ją za prawdę jedna i jedyną, bez zastanowienia się bez choćby pobieżnego przeanalizowania zdjęć. Znaleźli się na wysepce nie dlatego że motocyklista jechał pod prąd a dlatego że próbował ratować się uciekając w lewo na wysepkę.

  • ~kawa76 2014-05-02
    10:31:52

    2 0

    Do minova- Jak by 4m. dalej skręciła w lewo to by żadnego przepisu nie złamała (oczywiście mówimy o tym ,że na jezdni są przerywane linie) ale gdyby 4m. dalej zawracała to już łame art 22 p. 6 kodeksu drogoego który mówi:
    6. Zabrania się zawracania:
    1.w tunelu, na moście, wiadukcie lub drodze jednokierunkowej;
    2.na autostradzie;
    3.na drodze ekspresowej, z wyjątkiem skrzyżowania lub miejsca do tego przeznaczonego;
    4.w warunkach, w których mogłoby to zagrozić bezpieczeństwu ruchu na drodze lub ruch ten utrudnić.
    Były to godziny popołudniowego szczytu i już doprowadzenie do hamowania lub zatrzymania innego pojazdu przy manewrze zawracania jest utrudnianiem ruchu. Zawrócić na takiej drodze to sobie można w nocy jak nie ma ruchu.

  • ~kawa76 2014-05-02
    10:35:07

    5 0

    Ja napisałem moją wypowiedż po przeczytanu artykułu powyżej ,gdzie policja za przyczyny wypadku podaje zawracanie pojazdu na zakazie. Nic nie wyczytałem o motocykliście, że jechał nie prawidłowo.

  • ~minowa 2014-05-02
    11:06:13

    0 6

    Kawa 76, skąd wiesz, że utrudniała ruch ? A moze od Wodzisławia akurat nikt nie jechał, bo były wczesniej czerwone swiatła na skrzyżowaniu z Hetmańską a za nią najbliższy samochód był 50m ???

  • ~superelektro 2014-05-02
    11:25:10

    0 0

    Abisall, Kawa76, przeczytajcie wszystko co zostało w tym temacie napisane a nie tylko te kilkanascie wpisów w tym wątku. Być może się mylę, ale po pierwsze układ pojazdów po zdarzeniu na to wskazuje, a po drugie w innym wątku wypowiadali się ludzie którzy to widzieli. Poza tym, trzeba by być idiotą aby widząc że samochód skręca w lewo i próbować wyminąc go też z lewej strony a o to nieszczęśnika który zginął nie podejrzewam.

  • ~Bart 2014-05-02
    12:01:48

    6 0

    Bez względu na wszystko główna wina leży na kierującej corsą,jak mogła w tym miejscu zawracać!! kompletne bezmózgowie!!! za to, że zginął przez nią młody człowiek, przed którym było życie nie powinno być dla niej żadnych okoliczności łagodzących, surowa kara nawet odsiadki kilku lat oraz dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów z odebraniem prawa jazdy i tak nie przywrócą życia Szymonowi!!!

  • ~superelektro 2014-05-02
    12:29:27

    0 5

    Bartolek, uważasz że jazda z szybkością która powoduje przesunięcie ważącego około tony auta o kilka metrów świadczy o tym że pod deklem jest wszystko w porządku ? Jak pisałem jadę tą trasą co najmniej raz dziennie i często widzę rzeczy o jakich nawet mi się wcześniej nie śniło i to zarówno w wykonaniu motocyklistów jak i kierujących samochodami. Ostatnio było to tańczenie na dachu jadącego dość szybko auta. Kretyni wychodzili przez okna i w kilka osób podskakiwali na dachu. W pierwszej chwili myślałem że to ze mną jest coś nie tak i mam zwidy. Kto był by winien gdyby takie bezmózgowie spadło wprost pod inny samochód ? I nie bronię wcale kobiety która zawracała w niedozwolonym miejscu. Jej wina bez bezsprzeczna. Ale z drugiej strony motocyklista też nie jest bez winy.

  • ~lidka1310 2014-05-02
    13:16:20

    10 0

    Widze od pewnego czasu że na tym portalu panuje zasada Czym mniej wiem tym więcej powiem! Szymon spoczywaj w spokoju! i mam nadzieje że redakcja zadba o opisanie finału tej sprawy czy Pani....?.. odpowie za swoje czyny!?

  • ~ 2014-05-02
    13:29:56

    0 0

    czytam te komenatrze to smiac mi sie chce z was ludzie

  • ~Fiodore 2014-05-02
    14:15:27

    7 0

    Ciekawe ilu kierowcow pojedzie na pamiec i walnie w te barierki.

  • ~obserwator 2014-05-02
    14:40:38

    16 0

    Nie rozumiem skąd tyle krytyki. Każdy pomysł mający na celu poprawę bezpieczeństwa jest na pewno dobrym pomysłem i zasługuje na poparcie. Jeśli już to pytanie nie powinno brzmieć po co te barierki, tylko dlaczego tak późno. Przy okazji, dziękujemy serdecznie Policji za dzisiejszą eskortę z Jejkowic do Niedobczyc. Pozdrawiam

  • ~moratorek 2014-05-02
    18:20:17

    1 0

    Może łatwiej skrócić lub całkowicie wyeliminować pas rozbiegowy ze Statoil-a (+ znak STOP). Niestety ten sam problem jest po drugiej stronie ulicy. Przypuszczam, że wydłużenie barierek manewrom zawracania nie zapobiegnie, a będą powodem jeszcze większych kolizji w ruchu, ponieważ będą wykonywane z wąskiego pasa jezdni.

  • ~Abisall 2014-05-02
    18:54:34

    0 0

    ~superelektro Dokładnie tak - poczytaj, pooglądaj zdjęcia i skonfrontuj to z tym co jest tam na drodze i ze zdrowym rozsądkiem. A tekst o głupocie uciekania w lewo to pominę milczeniem bo choćby z racji wieku należy ci się szacunek a nie postponowanie twego intelektu.

  • ~superelektro 2014-05-02
    19:08:10

    0 2

    Abisall, pytanie za 100 punktów. Jeżeli widzisz pojazd skręcajacy w lewo to którą strony będziesz go wyprzedać ? Lewą, czyli przed nim, wjeżdżając mu prosto pod koła, czy prawą, czyli za nim gdzie jest wolne miejsce ? Odpowiedz proszę w tym wątku.

  • ~tom100 2014-05-02
    19:41:58

    3 0

    superelektro a jak ktoś Ci wyjeżdża ze stacji i jest na pasie rozbiegowym i na dodatek być może Ci wymusza pierwszeństwo to chcąc go ominąć uciekasz na prawo??? Widzę, że do Ciebie nie dociera, że ta pani WYJEŻDŻAŁA ZE STACJI!

  • ~martin75fm 2014-05-02
    20:00:01

    5 0

    W całej UE jakoś wystarczają znaki pionowe i poziome aby kierowcy wiedzieli jak się poruszać po drodze. W PL zaś musi być barierka, monitoring, fotoradar - kto tym ludziom daje prawo jazdy ? Pytania kto ich uczy jeździć lepiej nie zadawać - instruktor ma warunek - posiadanie prawka 3 lata i nikt nie pyta o doświadczenie, byle opłacił i zdał egzamin i może każdy uczyć kto wyciągnie z szuflady prawko.

  • ~Abisall 2014-05-02
    20:15:33

    0 2

    ~superelektro Jadąc motocyklem w-godzinach szczytu -po bardzo ruchliwej drodze -blisko środka drogi będziesz w przypadku nagłego zauważenia pojazdu który zajeżdza ci drogę będziesz a) uciekał na teoretycznie pustą wysepkę między pasami ruchu licząc że albo osoba zajeżdżająca naciśnie na hamulec albo zdążysz "przelecieć "przed maską b) uciekał w prawo mając świadomość sznura pojazdów które poruszają się w tym samym kierunku co ty a także widząć że większa część pojazdu który blokuje twoją trasę znajduje się z prawej strony?

  • ~opony.rybnik 2014-05-02
    20:25:47

    3 0

    ~Abisall brakuje w twojej wypowiedzi opcji c) motocyklista jedzie w kolumnie samochodów środkiem swojego pasa ruchu zgodnie z przepisami. Nie ma przyzwolenia na motocykle jadące po liniach ciągłych i omijające korki, chcą być traktowani jak inni uczestnicy ruchu więc niech się tak zachowują.

  • ~martin75fm 2014-05-02
    21:02:03

    2 0

    Banalnie proste rozwiązanie -> jeździć zgodnie z przepisami. Motocyklem jeździmy okazyjnie, samochodem osobowym często, samochodem ciężarowym lub autobusem jeżdżą osoby posiadające dodatkowe uprawnienia jak świadectwa kwalifikacji - motocykliści jeżdżą najmniej z tej grupy i mają najmniejsze doświadczenie jak i umiejętności co się przekłada na sporą liczbę wypadków z ich udziałem.

  • ~eloo 2014-05-02
    23:22:28

    0 5

    po dziasa kombinowac z barierkami, kamerami itp najlepeij to zlikwidowac tenksztele i po problemie a po przeanalizowaniu zdjec z wypadku na 90% motocyklista ciosał z drugiej strony barierek i kierujaca oplem nie spodziewala sie ze tam moze cos jechac no bo jak

  • ~kawa76 2014-05-03
    06:47:31

    5 0

    do superelektro- Przeczytałem całość już wcześniej i czytałem wypowiedzi pseudo świadków. Jakby świadkowie byli do by ich policja nie szukała , a jak plicja szukała świadków to znaczy , że ich nie było albo byli i mieli różne zeznania. (widziałem czołg na wodzisławskiej. Kiedy , o której? No wiesz nie wiem dokładnie , ale kolega w pracy mi mówił, że 13-tego tak koło 15-stej!)
    do opny.rybnik - Motocyklista może zgodnie z przepisami omijać krki , warunek nie może przekraczać lini ciągłej.
    Pas rucuhu ma 3.5m. najszerszy pojazd 2.5m. zostaje 1m. ale baran stanie na środku i jak pies ogrodnika nie przepuści. Mało tego widziałem jak samochody na widok motocykla jadą do osi jezdni zamiast do prawej krawędzi.

  • ~adamos33 2014-05-03
    10:32:34

    2 0

    A co to da że przedłużą barierki?o 10m czy 20m,zostawić tak jak jest,tylko monitoring z oby dwóch stron i po kieszeni za łamanie przepisów,jak by był to i policja nie szukała by świadków bo było by nagrane.

  • ~adamos33 2014-05-03
    10:40:20

    1 0

    Upsss!pomyłka,przecież monitoring kosztuje,no i jest wydatek,tylko nasze władze miasta wolą inwestować w jakieś śmieszne figurki na rondach.

  • ~superelektro 2014-05-03
    11:25:25

    0 3

    Samochód ma bardziej uszkodzony przód niż tył. Wniosek ? Motocyklista pieprznął w przedni słupek drzwi kierowcy gdyż tam są największe zniszczenia. Tak wynikało by również z obrażeń a właściwie ich braku u kierujacej. Gdyby przygrzmocił w drzwi efekt dla niej był by całkiem inny. Po drugie. Zakładam że nikt nie przemieszczał pojazdów po zdarzeniu gdyż takich rzeczy nie wolno robić przed obfotografowaniem ich przez policję. Jak wyraźnie widać na zdjęciu nagłówkowym oba pojazdy znajdują się na pasie w kierunku do Rybnika. Zasypane ślady zaczynają się od lini środkowej jezdni. Dodatkowo Opel jest skierowany tak jak gdyby chciał jechać pod prąd w kierunku Wodzisławia co prawdopodobnie jest efektem uderzenia właśnie w przedni słupek. Gdyby to się stało na pasie do Wodzisławia to na pewno nie stał by w tym właśnie miejscu. A przód Opla po uderzeniu znajduje się na środku pasa w kierunku Rybnika, czyli przed kolizją był wysunięty jeszcze dalej na tym pasie. Co w takim razie tym miejscu robił motocykl ? Skąd się tam wziął. A teraz zerknijcie na odległość od barierek które widać na zdjęciu. Ile tam może być ? Według mnie 6 - 10 m. Jeżeli motocyklista chciał by wyminąć przeszkodę w postaci samochodu przejeżdrzając przed nim, nie wiem po co, gdyż prawy pas był w tym czasie całkowicie pusty, to po skręcie w lewo za barierkami już by się wyłożył i co najwyżej zniszczył by próg w Oplu a nie słupek. No i chyba najważniejsze.

  • ~superelektro 2014-05-03
    11:27:13

    0 2

    W jaki sposób jadąc prawidłowo, mając wolny pas ruchu o szerokości około 6 m do jazdy na wprost można znaleźć się na środku pasa przeznaczonego do ruchu w przeciwnym kierunku ? Moim i nie tylko jak można przeczytać moim zdaniem motocyklista widząc włączający się do ruchu pojazd aby nie musieć zwalniać, przed barierkami zjechał na pas do Rybnika, tylko nie przewidział że kierująca chciała zawrócić i spotkali się tam gdzie się spotkali czyli na środku pasa przeznaczonego do ruchu w przeciwnym kierunku. Tyle że są to tylko moje gdybania jak dotychczas nie poparte żadnymi dowodami, a mają taką samą wartość jak Wasze. Naprawdę jestem ciekawy jak wyjasni to policja. I czy ci wszyscy którzy z takim zacietrzewieniem bronią jednej lub drugiej strony będą w stanie przyznać się do błędu. Absolutnie nie wyłączam siebie z tego grona. Zaczekamy, może się dowiemy. Aż dziwne,od zdarzenia upłynęło już kilka dni a policja " milczy ". Przecież wystarczyło by zapytać sprawczyni i obejrzeć monitoringi. Czyżby z jakiejś przyczyny mieli zamiar " zamieść sprawę pod dywan " ?

  • ~superelektro 2014-05-03
    11:34:31

    0 0

    Natomiast w sprawie świadków o czym ktoś wyżej wspomniał, to napiszę tylko tyle że jeżeli ktoś kiedyś zgodził się uczestniczyć jako świadek w jakimkolwiek postępowaniu to drugi raz już tego błędu nie popełni. Nie bez przyczyny przysłowie mówi że " świadek dostaje w zadek " więc pomni tego wolą powiedzieć że nic nie widzieli. Poszkodowany, lub sprawca mogą przyjechać na rozprawę czy przesłuchanie a świadek musi, więc trudności z ich odnalezieniem przez policję akurat dziwią mnie najmniej. To co napisałem powyżej i wcześniej to są moje przypuszczenia na poparcie których mam swoje doświadczenie jako kierujacy najrózniejszymi pojazdami, w tym również motocyklami oraz doświadczenie tzw. życiowe. Ale mogę się mylić. Nie zawsze to co wygląda jak np. krowa okazuje się krową. Zaczekam na opinię policyjnych fachowców.

  • ~Abisall 2014-05-03
    11:38:59

    0 1

    superelektro kiedy Ty ostatni raz jechałeś tą ulicą? Przejdź do galerii zdjęć z wypadku zerknij na zdjęcie przedostanie te na którym widać 2 radiowozy i wóz strażacki i popatrz gdzie zaczynają się te barierki...

  • ~tom100 2014-05-03
    12:03:34

    0 3

    superelektro wiesz gdzie zaczynają się te barierki? Jak motocyklista był na ich początku to ona jeszcze mogła płacić za paliwo... Te barierki nie mają 10 m ani nawet 100...

  • ~minowa 2014-05-03
    12:53:38

    1 2

    Dużo wiemy i motocykliście. Kim był, gdzie mieszkał. Nic nie wiemy o kierującej Oplem. To mnie niepokoi.

  • ~ 2014-05-04
    07:04:43

    0 0

    Jeśli motocyklista jechał "pod prąd" pasem do Rybnika, czyli po drugiej stronie barierek, to badzmy szczerzy - wina jest po stronie motocylisty znaczna. Nawet gdybym tam zawracał, niezgodnie z przepisami, to nie spodziewałbym się kogoś jadącego pod prąd.

  • ~ 2014-05-04
    07:11:29

    1 0

    minowa - fascynacja danymi sprawcow wypadku, poszkodowanych itd. Po co???? Numer karty kredytowej tez chcesz....

  • ~minowa 2014-05-04
    07:58:08

    2 0

    Rosthost - bez przesady. Wiemy, kim był motocyklista, gdzie pracował, gdzie mieszkał, jakie miał plany życiowe. Tu nie było sprzeciwu. Interesuje mnie równowaga w przypadku kierującej oplem i podobne dane. Tylko tyle.

  • ~superelektro 2014-05-04
    11:13:22

    0 0

    Abisall, gdyby chciało Ci się, tak jak mnie, przeczytać wszystkie wiadomości w tym i innych dotyczących tego zdarzenia wątkach to wiedział byś że że od trzech lat co najmniej 1 x dziennie jadę z Rybnika do Wodzisławia. Poza tym, zdjęcie które wskazujesz nic nie mówi, tam gdzie stoją radiowozy to nie jest początek a raczej, biorąc pod uwagę kierunek jazdy pojazdów bioracych udział w zdarzeniu to jest odcinek koncowy, ale nie koniec. Dziś jadąc do Rybnika zwolniłem specjalnie w tym miejscu i stwierdzam że popełniłem błąd w tym co pisałem wczoraj. Linia przed którą stoją przednie koła Opla to nie jest linia wyznaczajaca środek pasa. To jest linia zewnętrzna ograniczajaca szerokość pasa jezdni, a to co jest poza linią to jest prawoskręt do stacji benzynowej Lukoil. Czyli Opel zajmuje całą szerokość pasa do Rybnika co jeszcze bardziej utwierdza mnie w tym co pisałem wcześniej że motocyklista jadący w kierunku Wodzisławia nie miał prawa tam się znaleźć jeżeli jechał prawidłowo. Drugi błąd który popełniłem wczoraj to określenie odległości od końca barierek do pozycji Opla. Pisałem 6 do 10 metrów. Dziś koryguję, tam jest około 5 m. Sposób zrobienia fotki jak widać ma kolosalne znaczenie i nawet w najlepszej wierze wyrokowanie na takiej podstawie może być obarczone dużym błędem. Skrócenie czy wydłużenie perspektywy powoduje że można błędnie ocenić. My tu rozgrzewamy klawiatury do czerwoności a policja " myśli ". Ciekawe jak długo jeszcze będą myśleć i co wymyślą.

  • ~minowa 2014-05-04
    12:27:52

    4 0

    Superelektro, potwierdzam to co piszesz. I nadal uważam, że gdyby motocykl jechał prawą "nitką", to pod kątem uderzyłby w Opla, gdyby w ogóle uderzył w jego bok i "odleciał" w stronę sklepu rowerowego. A co do "myślenia" policji to byc moze zależne jest od statusu kierujacej Oplem. Nic o niej nie wiemy. PODEJRZEWAM, że być może jest mieszkanką os. przy Witosa i wyjeżdżała z uliczki poniżej Statoil na stację benzynową i potem zawracała do Rybnika. Bez sensu byłoby jechać z centrum Rybnika po benzynę na Statoil. A przy ul. Witosa raczej mieszka klasa średnia i wyższa....

  • ~adi0665 2014-05-04
    13:18:27

    0 4

    Serdecznie zapraszam do polubienia strony:
    https://www.facebook.com/pages/Moje-szkice/675322152514004
    Z góry bardzo dziękuję :))

  • ~eloo 2014-05-04
    18:02:23

    3 0

    na rybnik1 sa fajne foty z wypadku- analiza+prawa fizyki daja odpowiedz którym pasem poruszał sie motocykl i na bank nie była to predkosc 60-70km/h

  • ~Teddy 2014-05-04
    20:06:43

    0 1

    Największa bzdurą jaką zrobili rybniccy drogowcy (zresztą nie pierwszą) jest brak wyjazdu w lewo ze Statoila. Nawet jak barierki będą do świateł to i tak nic nie da bo będą zawracać na światłach, a przecież trzeba tez skręcić i wyjechać w przecznice Wodzisławskiej, więc przedłużenie jest durnym pomysłem. Nikt nie będzie robił kilometra więcej, żeby wrócić ze Statoila do Rybnika. Jedyna rozwiązanie to wysepkę z barierkami przerobić na lewoskręt i wyjazd na i ze stacji. Z powodu jednego wypadku trudno, zęby zabronić skręcania. Myśląc takimi kategoriami, wszystkie drogi należałoby wybudować w tunelach, żeby samochody nie mogły się spotkać z naprzeciwka a i tak nie jeden by wjechał w d.. drugiemu czy zajechał tak jak w tym przypadku. Jak rybnickie pały będą tak myślały (nie powiem, ze pałami) to najbliższe zawroty będą na rondach w Raciborzu, Żorach, Gliwicach i Wodzisławiu :-P

  • ~minowa 2014-05-04
    21:19:40

    1 0

    Teddy, co takiego jest na Statoilu. aby jechać z Rybnika tam tankować ? Jest Lukoil przy Kuczy, jest ta mała stacja 300m poniżej Statoila/Lukoila na Zamysłowie (najtaniej w Rybniku), więc po co ? Siła nawyku ? Jakieś punkciki ? O co chodzi ?

  • ~adamos33 2014-05-04
    23:04:25

    0 0

    ~minowa a kto powiedział że tankowała?tam też jest myjnia samochodowa.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5337