zamknij

Wiadomości

UE da 10 mln zł. na inwestycje rowerowe w Rybniku. Pojawią się centra przesiadkowe!

2018-02-09, Autor: 

Centrum przesiadkowe na Paruszowcu, Dworcu Komunikacji Miejskiej czy dworcu kolejowym w Rybniku. Do tego dochodzi budowa dróg rowerowych wzdłuż ul. Żorskiej czy Raciborskiej. Te i inne inwestycje rowerowe zostaną częściowo sfinansowane dzięki unijnej dotacji.

Reklama

Prawie 10 mln zł unijnego dofinansowania udało się pozyskać Rybnikowi na projekt związany z wdrażaniem przyjętego w lutym 2017 r. Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Miasta Rybnika.

- Projekt zakłada realizację siedmiu zadań – mówi prezydent Rybnika Piotr Kuczera. - Trzy z nich dotyczą rozbudowy istniejących centrów przesiadkowych w celu dostosowania ich do obsługi ruchu rowerowego, takich jak parkingi Bike&Ride oraz ułatwienia przesiadania się z samochodu na transport publiczny, czyli parkingi Park&Ride czy strefy Kiss&Ride. Pozostałe cztery zadania dotyczą rozwoju infrastruktury dedykowanej rowerom - dodaje.

Powstała infrastruktura ma pełnić funkcję komunikacyjną umożliwiającą zarówno dojazd do rozbudowanych centrów przesiadkowych i przesiadanie się tam na komunikację zbiorową, jak również korzystanie z niej w codziennych dojazdach np. na trasie dom – praca – dom.

Przy projektowaniu infrastruktury rowerowej korzystano z opracowanych w 2016 r. „Standardów projektowych i wykonawczych systemu rowerowego w Rybniku”.

Projekt składa się z następujących elementów:

- Centrum przesiadkowe Paruszowiec – w ramach zadania zaplanowano budowę stanowisk postojowych dla rowerów pod zadaszeniem w postaci wiaty, budowę miejsc postojowych dla aut osobowych w ramach parkingu P&R. Ponadto przewidziano wykonanie oświetlenia typu LED i monitoringu terenu. Dodatkowo planuje się budowę tunelu wraz ciągiem pieszo-rowerowym, który połączy obie strony nasypu kolejowego. Uzupełniająco wykonane zostaną elementy zieleni z obiektami malej architektury (śmietniki, ławki) oraz odwodnienie terenu. Zadanie przewidziane do realizacji w 2018 r.

- Centrum przesiadkowe Dworzec Komunikacji Miejskiej – w ramach zadania zaplanowano budowę miejsc obsługi rowerzystów w 2 strefach (stojaki na rowery, szafki rowerowe, wiaty rowerowe, ławki, kosze) wraz z systemem monitoringu oraz wykonanie parkingu P&R wraz z systemem parkingowym. Parking P&R zostanie oddzielony od dworca pasem zieleni. Dodatkowo zostaną przebudowane wjazdy na dworzec i utworzona strefa Kiss&Ride oraz miejsce dla taksówek. W niezbędnym zakresie wykonane zostaną: przebudowa odwodnienia i oświetlenia oraz elementy organizacji ruchu. Zadanie przewidziane do realizacji w 2018 r.

- Centrum przesiadkowe dworzec kolejowy Rybnik (dworzec główny) - w ramach zadania na istniejącym naprzeciwko dworca skwerze wykonane zostanie miejsce obsługi rowerzystów (stojaki na rowery, szafki rowerowe, wiaty rowerowe, ławki, kosze). Cały teren zostanie utwardzony kostką z wydzieleniem rabat kwiatowych i trawników. Wybudowane zostaną również siedziska w postaci podestów z drewna egzotycznego. Zadanie przewidziane do realizacji w 2018 r.

- Drogi rowerowe centrum Rybnika – w ramach zadania planuje się wyznaczenie poprzez zmianę organizacji ruchu (oznakowanie pionowe i poziome, urządzenia BRD) dedykowanych rowerom ciągów komunikacyjnych o długości 10 249 m. Wyznaczenie dróg rowerowych odbywać się będzie za pomocą: pasów ruchu dla rowerów, kontraruchu i kontrapasów na drogach jednokierunkowych, oznakowania kierunku i toru ruchu rowerów, jedno i dwukierunkowych dróg rowerowych oraz ciągów pieszo-rowerowych. Dodatkowo w ramach zadania wykonane zostaną punktowe roboty budowalne (np. obniżanie krawężników, korekty łuków). Zadanie przewidziane do realizacji w latach 2017-2018.

- Droga rowerowa odcinek Rudzka-Wierzbowa - w ramach zadania zostanie wybudowany ciąg pieszo- rowerowy o długości 1381,6 m. Dodatkowo wzdłuż całego odcinka zostanie wybudowane oświetlenie LED oraz miejsca postojowe (ławka + stojak rowerowy). Zadanie zrealizowane w 2017 r.

- Droga rowerowa ul. Raciborska – w ramach zadania na długości 4 404,3 m (od ronda Lievin do lasu za „Beatą”) powstanie infrastruktura rowerowa w postaci dróg rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych oraz wyznaczonych przejazdów przez jezdnie. Zadania zakłada także budowę i przebudowę oświetlenia, dostosowanie sygnalizacji świetlnych do ruchu rowerowego, a także przebudowę kolidujących sieci teletechnicznych i energetycznych. Zadanie przewidziane do realizacji w 2018 r.

- Droga rowerowa ul. Żorska - w ramach zadania na długości 2 470,88 m (od wiaduktu przy TESCO do ronda Boguszowickiego) powstanie infrastruktura rowerowa w postaci dróg rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych oraz wyznaczonych przejazdów przez jezdnie. Zadania zakłada także przebudowę i budowę oświetlenia, dostosowanie sygnalizacji świetlnych do ruchu rowerowego, a także przebudowę kolidujących sieci teletechnicznych i energetycznych. Zadanie przewidziane do realizacji w 2018 r.

Dofinansowanie przyznano w ramach konkursu z poddziałania 4.5.2 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.

Wartość projektu: 14 498 738,86 zł
Wartość dofinansowania: 9 851 459,38 zł
Wkład budżetu miasta: 4 647 279,48 zł

Oceń publikację: + 1 + 70 - 1 - 52

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (51):
  • ~waldus 2018-02-09
    16:41:03

    61 82

    w polityce nic nie jest za darmo ... to ...ciekawy jestem jaki rachunek unia nam wystawi jak kiedys zechcemy z tego eurokolchozu wystapic. moze trzeba bezie ziemia zaplacic albo lasami tak jak wujek komoruski planowal.

  • ~ 2018-02-09
    17:04:41

    69 23

    Widzę przyszłość :
    Nie stać nas będzie na elektryczne samochody i będziemy się przesiadać na rower .

  • ~Dador 2018-02-09
    17:08:25

    101 9

    Przy skrzyżowaniu Miarki i Prostej już od ok. miesiąca trwają prace przy ścieżce. Co do Raciborskiej, to od ronda Levin do ul. Gruntowej jest poprowadzona ścieżka rowerowa, więc co to za powielanie istniejącej infrastruktury? Mnie osobiście brakuje ścieżek wzdłuż Obwiednich (Południowej i Północnej) oraz - Góreckiego (tego do dziś nie potrafię zrozumieć, jak można było zaniedbać już na etapie projektu brak ciągów pieszo-rowerowych na całej długości tej drogi). Czekam na remont Mikołowskiej a wraz z nią na budowę ścieżki, która poprowadzi w bezpieczny sposób do Kamienia.

  • ~ 2018-02-09
    17:13:32

    49 20

    Nie rozumiem, ktoś zostawi rower pod stacją a potem pojedzie pociągiem do Warszawy?
    Nie ukradną? Dlaczego nie zabierze roweru do pociągu?

  • ~Mirela Auguścik 2018-02-09
    17:39:02

    47 15

    Panie Prezydencie moze chodnik na ulicy Różyckiego????Coz po rowerach skoro bezpiecznie nie mozna dojsc do domu??

  • ~jojo 2018-02-09
    18:48:11

    75 16

    "parkingi Park&Ride czy strefy Kiss&Ride."czy my Polacy nie mamy już własnego języka ?A arteks będzie wreszcie zadowolony.

  • ~jojo 2018-02-09
    18:49:39

    46 10

    Arteks pewnie jeszcze ma ferie, ponieważ jeszcze nie komentuje tak ważnej informacji dla rowerzystów.

  • ~Arteks 2018-02-09
    19:04:58

    37 93

    Bardzo mnie cieszy, że nasze miasto po latach moto-obłędu, zaczyna dbać także o interes bezinwazyjnych dla środowiska rowerów i pieszych. Bardzo dobrą wiadomością jest też ta, że są to inwestycje dotowane z EU. :DDD Brawo Kuczera i jego ekipa! @jojo - nie tylko ja ale rzesze rowerzystów z naszego miasta, a także ci którzy przyjeżdżają tu na rowerach w celach turystycznych. Zadowoleni będą też mieszkańcy Północy którzy aby dostać się na dworzec kolejowy - musieli pokonywać tę trasę albo bardzo okrężnie albo półlegalnie po niebezpiecznym nasypie, przekraczając torowisko. Podobno wkrótce PKP ma zamiar przebudować tam peron na wysoki - nie byłoby już możliwości wejścia na niego, a skoki mogłyby się też okazać niebezpieczne dla wielu.

  • ~ 2018-02-09
    19:14:01

    43 12

    Za to pieszych z dzielnicy Meksyk Miasto ma w odwloku. Zapraszam na rampe, ktora teraz jest jedynym polaczeniem tej dzielnicy z centrum. Bloto, dziury, wykopy, jezdzace samochody, tiry z towarami tam i z powrotem. Nawet pobocza nie ma

  • ~Lateks 2018-02-09
    19:14:25

    39 17

    Nic tylko lać beton i zrobić rowerzystów niepełnosprawnymi...
    Żal...

  • ~ 2018-02-09
    19:15:21

    53 62

    Waldus, gdyby nie UE, mieszkalibysmy w barakach i jezdzili po gruntowych drogach. Brac i pluc na dawce- typowy zwolennik obecnej wladzy

  • ~Lateks 2018-02-09
    19:32:34

    57 35

    ~ nie wiem jak Ty ale ja i moi znajomi to przed wejściem do UE normalnie mieszkaliśmy w domach. A drogę osiedlową to utwardzaliśmy własnoręcznie, tylko materiał był z UM.
    Naprawdę są w Europie kraje które nie muszą wszędzie wstawiać tabliczek że dofinansowano z ue a żyje się tam znacznie lepiej niż w krajach unii.

  • ~Lateks 2018-02-09
    19:33:56

    44 21

    Co więcej nawet ścieżek rowerowych powstało wtedy więcej niż obecnie. I wprowadzały ruch rowerowy terenami nie kolidującymi z ruchem samochodowym.

  • ~timnet 2018-02-09
    19:52:22

    32 1

    Mam 2 uwagi: albo ta kładka tam zostanie zlikwidowana albo zlikwiduje się to przejście dla pieszych od dworca do ekonoma. Po jaka cholerę to zostało wybudowane? Po to to zostało zbudowane, żeby bezkolizyjnie piesi mogli przechodzic przez tą drogę i nie wadzili samochodom, ale widzę że władza zamierza tam jeszcze dowalić jeszcze przejazd dla rowerów...
    Kolejna kwestia: na wizualizacji nie ma narysowanego zjazdu z budowlanych na ten nowy parking od strony dawnego budozbytu. Skończy się to tak, że albo ludzie będą przez ciągła przejeżdżać, albo "kiss&ride" bedzie dalej tam gdzie teraz, czyli przed przejściem dla pieszych. Po raz kolejny widać że ktoś kto to projektował nie do końca to przemyślał...

  • ~rekin59 2018-02-09
    20:10:11

    28 34

    waldus to typowy pisowski stan umysłu

  • ~Arteks 2018-02-09
    20:11:39

    33 74

    @lateks - mógłbym zapytać o jakiś przykład tych ścieżek rowerowych które powstały przed wejściem do EU ale tego nie zrobię bo wprawiłbym cię w zakłopotanie... Chyba, że miałeś na myśli oznakowanie polnych dróżek, które istniały od zawsze... Ale one z drogami rowerowymi jakie zbudowano chociażby wzdłuż Mikołowskiej, wzdłuż Nacyny czy wzdłuż Rudzkiej, nie miały zbyt wiele wspólnego tak jak polna lub trylinkowa droga ma niewiele wspólnego z drogą asfaltową. Drogi przed wejściem do Unii Europejskiej wyglądały tak jak... ten plac przed ekspedycją na Kolejowej o ktorej wspomina @~ czyli dziura na dziurze, łata na łacie. Bez finansowania z EU nie powstałaby nigdy południowa obwodnica Rybnika (tzw. Droga P-R), nie miałbyś do dzisiaj cywilizowanego wychodka bo nie byłoby kanalizacji, którą w dużej mierze sfinansowała EU. Nie byłoby takich obiektów jak nowa Ruda, remontu TZR i wszystkich innych inwestycji do jakich dopłaca niemiecki, belgijski czy włoski podatnik w imię europejskiej solidarności. Dla bogatych krajów jak Norwegia czy Szwajcaria - EU nie jest do niczego potrzebna, dla takich krajów jak dawne demoludy w tym Polska, EU to wspaniały "dobry wuj" który ciągle robi nam prezenty. :D

  • ~Kwinto 2018-02-09
    20:40:11

    46 58

    Trzeba być tępym pisowskim przydupasem aby pisać że dotacje z unii są nam niepotrzebne. Proponuję poszukać na YT stary film z lat 90-tych jak wyglądał Rybnik. Z czego Polska by się rozwinęła gdybyśmy nie weszli do unii? Faktycznie Polakom bliżej do Rosji niż zachodu, najlepiej siedzieć w biedzie, narzekać i topić smutki w wódzie. Same marudy w tym Rybniku a to remont wiaduktu przeszkadza a to ścieżki rowerowe...aaa no przecież prezydent jest z PO to wiele wyjaśnia!

  • ~Janek 2018-02-09
    21:24:42

    49 13

    Chodnik rozpier..... na Raciborskiej że nie idzie przejść z wózkiem, firemki robiły jedna po drugiej żadna nie zostawiła po sobie porządku, tego nikt nie widzi, klapy ze światłowodów zarabowane a mlackała cały czas tylko te rowery i rowery aż sam kiedy ryj... w leci do środka

  • ~Lateks 2018-02-09
    21:46:20

    45 21

    ~Arteks kanalizację opłacają mieszkańcy nie UE. UE tylko przyspieszyła proces budowy, ale całość finansują mieszkańcy Rybnika. Gdyby było inaczej to PWiK nie brałoby kredytu na tą inwestycję, a w Rybniku woda i kanalizacja byłaby dużo tańsza niż jest obecnie. Zresztą piszesz o nowej Rudzie, fakt z bloku na wawelskiej nie widziałeś że kiedyś otwartych basenów było 5 czy 6 a teraz...
    ~Kwinto porównaj filmy z roku 90-tego i 2003 i najlepiej jeszcze porównaj ceny paliw... ;) tak UE ma dofinansowania... ale pieniądze nie biorą się z kosmosu...

  • ~MatiW 2018-02-09
    22:24:06

    33 32

    Czy ktoś płaci za te durne antyunijne komentarze? Są pieniądze, Rybnik je otrzymał, będzie inwestycja i co? I źle! Bo Unia zła bo dała, a na pewno nie dała za darmo, prezydent zły, że wziął i ogólnie źle bo zaś coś rozkopią...Ludzie. Opanujcie się. I cieszmy się, że żyjemy w takim mieście jak Rybnik. Popatrzcie na sąsiadów czy też tyle się dzieje.

  • ~kurier 2018-02-09
    23:25:31

    33 41

    Kolego lateks czy ty się urwałeś z jakieś choinki? Porównać sobie jakieś filmy sprzed wejścia do Unii Europejskiej? Tak, obejrzyj sobie Dług, Cześć Tereska, a jeśli chcesz sobie przypomnąć śląską biedę to polecam Barbórkę, Czeka na nas świat, Hienę albo zobacz Benka w którym główny bohater założył firmę dla byłych górników którzy pracują razem w biedaszybach. Lata przed wejściem Polski do unii to beznadzieja, bieda, przestępczość i niskie zarobki. To Unia rozkręciła nam koniunkturę. To Unia dała ludziom godne zarobki. To Unia pomogła w znalezieniu 2 milionom ludzi pracy za granicą. To dzięki Unii mamy tanie rozmowy telefoniczne i możliwość swobodnego przemieszczania się między krajami. To dzięki Unii mamy jeszcze jaką taką demokrację w naszym kraju. To Unii zawdzięczamy rozwój Rybnika i Polski. Po co takie zacieranie rzeczywistości? Wyłącz Radio Maryja, włącz myślenie. I jedz produkty z lecytyną, one poprawiają pamięć.

  • ~Bogdan Franciszek 2018-02-09
    23:31:31

    30 12

    W tych 10 mln są uwzględnione ubezpieczenia dla użytkujących samochody a wchodzących w konflikt blacharski z rowerzystami, którzy nie muszą mieć ubezpieczenia OC, a mogą się poruszać traktami komunikacyjnymi objętymi obowiązkowym ubezpieczeniem OC dla posiadaczy samochodów?

  • ~Lateks 2018-02-10
    00:03:06

    47 25

    ~kurier masz rację, 2mln młodych zdrowych ludzi chętnych do pracy wyjechało z Polski to jest cały sukces wstąpienia Polski do UE. To nie ważne ile płacimy podatków ile w ZUS-ie brakuje pieniędzy, ważne że ci ludzie dostali pracę za granicą, zostawiając rodziny tutaj. A tanie rozmowy są z pewnością dlatego że Telekomunikację Polską kupiło państwo Francuskie. Wyprzedaż majątku narodowego za grosze i zamykanie kopalń za pieniądze banku światowego to sukces polityki europejskiej. Dziwne że te zamknięte kopalnie teraz niemcy i czesi chcą odbudowywać na nowo. Taka mała refleksja jak wyglądały ośrodki sportowe w Stodołach kiedy elektrownia była polska, a jak wyglądają po sprzedaży elektrowni francuzom ? Normalnie sukces pełną parą. Jeszcze kilka lat unijnych przewodniczących typu Tusk i Buzek i byśmy wszyscy byli niewolnikami we własnym kraju...

  • ~truman20 2018-02-10
    08:30:24

    43 19

    ~Kwinto - trzeba mieć wyjątkowy tupet, aby wyzywać kogoś od "pisowskich przydupasów" a jednocześnie wychwalać taką samą socjalistyczną politykę UE...

    "Z czego Polska by się rozwinęła gdybyśmy nie weszli do unii?" - dobrobyt bierze się nie z dotacji lecz z PRACY (jeśli wiesz co to znaczy). W sumie nic dziwnego, że ludzie w Polsce tak kochają dotacje, skoro prawie 60% ludzie nie ma pojęcia, że płaci podatek VAT a 20% ludzi nie ma pojęcia, że w ogóle płaci jakieś podatki. Ludzie myślą, że UE ma maszynkę do pieniędzy i rozdaje każdemu ile potrzebują. Niestety zarys dotacji w Polsce jest z grubsza dramatyczny - w necie znajdziesz wiele opracowań na co wydaje się i na co marnuje się pieniądze z UE. Buduje się ogrom obiektów użyteczności publicznej, na których utrzymanie gminy nie mają potem pieniędzy i nie mogą ich wykorzystać, aby na siebie zarabiały. Budowanie z dotacji setek kilometrów ekranów dźwiękochłonnych, barierek przy chodnikach, nierdzewnych ławek w parkach, innych niepotrzebnych budowli, sztuczne tworzenie miejsc pracy dla urzędników, remontowanie państwowych budynków, wydawanie tych pieniędzy na pierdoły "z musu" żeby nie przepadły - od tego dobrobytu nam nie przybędzie. Zamiast wydawać te pieniądze na przemysł, produkcję lub inne tego typu tematy, tak aby gospodarka się bogaciła, to wydaje się na głupoty. Niemcy traktują nas jak rynek zbytu ich towarów. Udzielają nam kredytu w postaci dofinansowań abyśmy kupowali ich produkty, jednocześnie przejmując ogrom naszego przemysłu i albo go niszcząc, albo wyprowadzając zyski do siebie - sprawiając, że realnie jesteśmy biedniejsi.

  • ~Targenor 2018-02-10
    09:17:29

    16 5

    W dalszym ciągu czekam na jakieś sensowne połączenie drogami rowerowymi centrum miasta z Nowinami. Największe osiedle w Rybniku nadal nie ma połączenia rowerowego z centrum. Buduje się drogi rowerowe na jakichś zewnętrznych rubieżach typu żorska, ale do centrum już nie ma jak bezpiecznie rowerem z największej miejskiej sypialni dojechać. To powinien być nr 1 na liście inwestycji, a nie jakieś "szafki rowerowe".
    A nawiązując do Unii - za klika lat jako kraj przestaniemy być już beneficjentem i będziemy więcej wpłacać do unijnej jej kasy, niż dostawać z powrotem. Nie przeczę, że sporo udało się sfinansować dzięki środkom unijnym, ale Unia to nie jest niewyczerpane źródło darmowych pieniędzy. A swobodne poruszanie się po Europie zawdzięczamy nie Unii, tylko traktatowi z Schengen. Przypominam, że np. Szwajcaria nie jest w UE, ale jest w Schengen, za to np. Wielka Brytanie odwrotnie - jest (jeszcze) członkiem UE, ale nie jest w strefie Schengen. Drobna, ale istotna różnica.

  • ~Zdzisław Stępień 2018-02-10
    10:20:07

    8 4

    A kiedy powstanie chociaż jeden kilometr drogi rowerowej w Chwałowicach !!!

  • ~mariusz64 2018-02-10
    10:25:57

    9 7

    ~Targenor, z Nowin do centrum to chodzi się pieszo

  • ~rekin59 2018-02-10
    10:39:33

    20 32

    Truman, zdecydowanie lepsza socjalistyczna polityka UE niż lewacka, rujnująca PIS. Efekty unijnych funduszy widać przy każdej inwestycji a efekty bolszewickiej polityki PIS będą trudne do odbudowy jak po komunie

  • ~1floyd 2018-02-10
    17:13:39

    11 2

    Wszystko fajnie. Jest dotacja, są zabezpieczone środki własne, no bo muszą, czyli ok 2mln zł. Sam poruszam się sporo rowerem. Więc mnie to cieszy. Tyle że ile powstanie miejsc parkingowych dla rowerów? Centra przesiadkowe? Ok. Tyle że, w ślad za nimi, muszą iść powiązania logistyczne transportu kolejowego, czy MZK. Czy miasto dogada się z koleją? Transport zbiorowy w naszym mieście też ma sporo do poprawy i ogarnięcia. Powstało dużo nowych osiedli, powstają dalej nowe. A co z komunikacją? Jak na razie tylko samochód rozwiązuje problemy ludzi tam mieszkających. Same ścieżki problemu nie rozwiążą.

  • ~auralfloat 2018-02-10
    21:52:10

    13 19

    Nie da się ukryć, że pana prezydenta Kuczery Rybnik zmienia się na plus, cywilizuje i otwiera się. ~waldus, idąc twoim tokiem myślowym, pływając w twoim płynie mózgowym zadam pytanie, ileż to mamy oddać Wielkiej Brytanii, skoro wychodzi z UE? ~jojo, język zmienia się, a pewne zjawiska, które trafiają do Polski z zachodu nie mają (jeszcze) swojego odpowiednika. ~lateks - zasady dofinansowań są jasne i np. w przypadku funduszy idących na prywatne inwestycje, a dających zatrudnienie w danym regionie, np. Podkarpacie, musi wisieć tablica informacyjna przez 5 lat. A, w których krajach "bez tablic" żyje się lepiej? I nie pisz o Norwegii, Islandii czy Szwajcarii bo to są kraje bogate, a będące w ścisłych kontaktach z UE.

  • ~fandango1972 2018-02-10
    22:09:02

    18 11

    Unia najpierw otrzymała te pieniądze z naszych podatków. To nie jest tak, że Unia coś daje sama od siebie.

  • ~rekin59 2018-02-11
    00:11:53

    10 19

    fandango piszesz o czym nie masz zielonego pojęcia. Dostaliśmy dużo więcej niż wpłaciliśmy. To z podatków niemieckiego i francuskiego podatnika dostajemy. Albo nie masz wiedzy albo przyzwoitości pisząc takie rzeczy

  • ~ 2018-02-11
    09:41:24

    9 8

    Rekin: niestety nie "albo", tylko "i". To osoba jak większość popierajaca obecne rządy: bez wiedzy i bez przyzwoitosci. Plus prostota lub wręcz prymitywizm. To powoduje, ze bardzo łatwo poddaja się manipulacji. Smutne

  • ~1floyd 2018-02-11
    12:35:02

    23 6

    Mam już trochę siwych włosów. Trochę w życiu widziałem. Czytając wypowiedzi, piszących na forum, nie raz otwieram oczy ze zdumienia. Mam wrażenie że rozwój Polski czy Rybnika rozpoczął się z chwilą wstąpienia do UE. Wcześniej w tym kraju wiatr hulał, i bieda z nędzą w berka się bawiły. Niestety, nie do końca jest to prawda. Potrafiliśmy odbudować kraj po wojnie, zbudować silny przemysł stoczniowy, górnictwo. W Rybniku działały zakłady zatrudniające po kilka tys. osób.
    Wybudowano całą masę osiedli, szkół. No szpital trochę długo. To wszystko bez pomocy środków UE. Wciągu ok 40lat. Obecnie? Jak powstaje zakład zatrudniający 100 osób to piejemy z zachwytu. Bo pozyskano środki z UE. Tak naprawdę mamy krótką pamięć?

  • ~Łukasz Cesarski 2018-02-11
    13:31:37

    27 6

    MACIE EKO FIOŁA PANIE PREZYDENCIE KUCZERA WIEM BO JEDZIE PAN SAMOCHODEM A NIE ROWEREM TAKA JEST PRAWDA LUBIE JEZDZIC ROWEREM ALE TO JUZ PRZESADA TOTALNA !!!

  • ~Łukasz Cesarski 2018-02-11
    13:33:32

    26 9

    NAWET SCIEZKI ROWEROWE NIE ADEKWATNE DO JAZDY TO CHOROBA EKOLOGICZNA WŁODARZA RYBNIK NIESTETY JUZ PAN NIE WYGRA WYBORÓW PRZYKRO MI !!!

  • ~waldus 2018-02-11
    14:36:46

    13 4

    podzielam tutaj zdanie czesci kometujacych. w Posce za podlego PRLu mial sowj wlasny przemysl i polskie marki .... ba nawet polski przemysl motoryzacyjny istnial i mial sie dobrze. nie mamy potencjalu militarnego, ktory jeszcze za rezimu jaruzelskiego budzil respekt. teraz premeier sie chwali ze bedziemy mieli rozbudowe googla w Polsce ... czyli nic wlasnego z polskimi niewolnikami. w ciagu 30lat tzw trasformacji zniszylismy caly przemysl wlasny, pobudowalismy troche marketow no i autostrady .... yyyy sorry wlasciwie unia dala kase i wyciagamy rece po jeszcze. brak godnosci, brak honoru. wszystko postawione za unijny kredyt bo tak te pieniadze trzeba trakotwac co pokazuje min brexut.

  • ~mekes5508 2018-02-11
    18:50:26

    19 4

    Już współczuję sobie i mieszkańcom tego bloku bo wieczorami i w nocy będzie zbierać się menelstwo na tych ławkach i krzyki ryki gwarantowane!!!!!
    Dziękujemy, że zgotuje nam pan gehennę a był spokój!!!

  • ~tomkat 2018-02-11
    19:39:52

    15 6

    Dobrze, że powstaje taka inwestycja, ale... wszystko trzeba robić z głową. Na chwilę obecną to, co powstało w centrum miasta, np. w rejonie ul. Chrobrego jest pożałowania godne. Wykrojono na siłę miejsce dla rowerów, kosztem pasa parkingowego dla samochodów, który stał się wyraźnie węższy, co skutkuje tym, że parkujące samochody zajmują częściowo pas ruchu - jazda tym pasem stała się bardzo niebezpieczna. A ruch tam jest spory i nie zmieni tego życzeniowe myślenie rowerzystów. Można to było zrobić byle jak lub po prostu dobrze - zrobiono byle jak. Byle było. Może lepiej zająć się skomunikowanium centrum z dzielnicami poprzez rowerowe pasy ruchu, zamiast odwalać taką fuszerkę? Dodatkowo przez Domusem powstały jakieś ławy, tego zupełnie nie rozumiem, bo to miejsce ewidentnie nie sprzyja odpoczynkowi, gdy za plecami odbywa się intensywny ruch samochodów. Ani widoków, ani czystego powietrza, zero atrakcji - ale znowu, byle było. Taki nasz rybnicki miś, na miarę naszych czasów. Zamiast coś naprawdę pożytecznego zrobić...

  • ~kurier 2018-02-11
    19:49:32

    7 5

    Koledzy 1floyd i waldus oczywiście, że macie rację z PRL kiedy budowano i inwestowano bardzo dużo. Chodziło mi o strasznie ubogie i beznadziejne lata '90 do czasu wejścia do unii. Po wejściu do unii wiele zmieniło się na lepsze. Szkoda, że wiele rzeczy zaprzepaszczono właśnie w latach '90 kiedy masowo likwidowano przedszkola, żłobki, zakłady pracy, kina i wszystko co błędnie kojarzono z PRL.

  • ~1floyd 2018-02-11
    22:26:32

    6 2

    Kurier. Zauważ że to był okres, jak ja to nazywam "pierwszej pomocy" zachodu dla naszej gospodarki. Plan Sorosa, wdrażany przez znanego nam profesora. Tą terapię wstrząsową odczuwamy do dzisiaj. Każdy cokolwiek rozgarnięty wie że, działania w gospodarce to działania długo falowe. Kraje ówczesnego zachodu, doskonale wiedziały co robią. Przejmując, i wygaszając nasze gałęzie przemysłu, doskonale przygotowały sobie rynek zbytu, na swoje produkty, czy usługi. Obecnie nic się nie zmieniło. Mocne rozwinięte gospodarczo kraje UE, dalej dbają o to, by mieć rynek zbytu. Jako że, Polskie inwestycje które przynosiły im potężne zyski, powoli się kończą patrzą na kolejny duży kraj, jakim jest Ukraina. My spadniemy do roli płatnika składki netto.

  • ~Arteks 2018-02-11
    23:17:55

    7 33

    @tomkat - jazda autem ul. Chrobrego wcale nie stała się niebezpieczna. Co najwyżej przez to, że przestała być "szeroką autostradą" kierowcy jeżdżą teraz wolniej, a to zjawisko w Śródmieściu bardzo pozytywne. Jeśli auta wystają z parkingu poza linię to świadczy, że nie potrafią parkować równolegle. To powinno być karane przez policję lub straż miejską. To prawda, że samochody nie sprzyjają wypoczynkowi i liczę na to, że na niektórych drogach w Śródmieściu np. na Chrobrego (obok UM) ruch zostanie ograniczony np. tylko dla komunikacji miejskiej, dostawców i służb miejskich.

  • ~Teddy 2018-02-11
    23:58:34

    23 6

    Donald da kasę, Kuczera zrobi jeszcze większy bajzel w mieście jak z pomysłami na skrzyżowaniach 3 Maja - Piłsudskiego, Jankowicka - plac Armii krajowej, albo pas parkingowy i kontrapas na Chrobrego, spadnie ze stołka po wyborach, a następny Prezydent będzie się bujał z tą schedą przepieprzonych pieniędzy na idiotyczne rozwiązania i z zagrożeniem bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Brawo Wy!

  • ~Teddy 2018-02-12
    00:11:43

    28 6

    @Arteks... naprawdę trudno już słuchać tych Twoich bredni!!!! Idź zmierzyć szerokość pasa parkingowego na Chrobrego, a potem sprawdź szerokość samochodu klasy B, C i pierwszego lepszego SUV-a. Nie da się tymi samochodami wpasować w pas szerokości Yarisa!!! Jak nie wierzysz zasypię Cię filmami gdzie 80% parkujących tam samochodów nie zmieściło się na pasie. Dlaczego nie zrobiono tak jak przy taryfach koło dworca czyli chodnik - pas parkingowy - kontrapas tylko kontrapas, którym nikt nie jeździ przy chodniku a potem pas parkingowy? Bo jakiś inteligentny inaczej z Wydziału dróg nie pomyślał?? A może Pan projektant z Dąbrowy Górniczej nie był w ogóle na Chrobrego??? A może użytkownicy tego pasa najpierw powinni podjechać do Olmet-u i poprosić, żeby im troszkę boczki przygnietli w zgniatarce bo się na debilnym pasie nie mieszczą? Ciebie jeszcze za te herezje nie wywalili z Urzędu? Byłby święty czas!

  • ~ 2018-02-12
    08:18:53

    22 2

    Na Chrobrego jest teraz beznadziejnie. Autobus nie dal rady sie wlaczyc do ruchu z przystanku, po prostu sie nie miescil, gdy na pasie obok byly akurat wieksze samochody. Tam to akurat jeden z debilniejszych pomyslow w miescie

  • ~Arteks 2018-02-12
    11:08:58

    5 24

    @teddy - a właśnie, że wystają poza linię tylko auta kierowców którzy nie potrafią parkować równolegle! Problem leży w braku umiejętności kierowców, a nie w zwężeniu drogi. I chodzi jednak o mniejszość, bo większość dobrze sobie radzi. Pasy dla innych kierowców są prawidłowej szerokości - takiej jak na większości ulic w Rybniku. Ale co ciekawe nigdy nie przeczytałem aby ktoś się skarżył na szerokość pasów na ul. Łony, Hallera czy Curie-Skłodowskiej - a przecież są takiej samej szerokości jak po zwężeniu na Chrobrego! Prezydenci muszą realizować wizję miasta dla wszystkich swoich mieszkańców. Muszą pamiętać zarówno o kierowcach - ale także pieszych, rowerzystach czy niepełnosprawnych. Prezydent Kuczera przekonał się, że rowerzyści byli w Rybniku grupą "upośledzoną" jeśli chodzi o inwestycje i zaczął realizować politykę prorowerową znaną z miast na zachodzie czy Czechach, a także Polski (Trójmiasto, Toruń, Kraków, Jaworzno, Tychy, Katowice, Opole). A twój brak szacunku do prezydentów Fudalego i Kuczery wynika z jakichś kompleksów wobec nich? Zauważyłem u ciebie takie ciągłe pretensje do władz miasta - obojętnie cokolwiek by nie zrobili.

  • ~morfeus12 2018-02-12
    12:58:37

    4 18

    A ja czekam na kolejne pasy rowerowe w centrum! Kosztem kolejnych miejsc postojowych i szerokich pasów dla samochodów. Wreszcie będzie można normalnie poruszać się rowerem po mieście. Korzystałem i polecam innym. Z perspektywy rowerzysty te rozwiązania są bardzo czytelne.

  • ~mobilek 2018-02-12
    16:13:04

    24 2

    @~Arteks - nie kompromituj się pisząc że poza linię wystają auta kierowców, którzy nie potrafią parkować równolegle i że to po ich stronie leży wina bo szerokość pasa do parkowania jest dobra dla małych aut np. Seicento, które i tak mieszczą się na styk, ale już większe auta segmentu B, C nie mieszczą się w tej szerokości między wyznaczonymi liniami do parkowania tylko siłą rzeczy wystają na pas ruchu. Nie broń rażącego błędu i niedopatrzenia odpowiedzialnych za tą sytuację bo choćbyś nie wiem co napisał na przekór to i tak wszyscy widzimy i wiemy co jest grane. Sugeruję żebyś się tam przeszedł na Chrobrego i dobrze zapoznał się z sytuacją na żywo niż wypisywał farmazony.

  • ~arteksik 2018-02-12
    16:34:24

    11 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Arteks 2018-02-12
    18:08:23

    3 23

    @mobilek - dlaczego piszesz, że się kompromituję? Przecież wielu doświadczonych kierowców przyzna mi rację, że niektórzy nie potrafią prawidłowo zaparkować auta na parkingach równoległych. Wielu kierowców unika takich parkingów. A niektórzy nie potrafią prawidłowo na nich stanąć i w tym jest problem. A rozwiązanie jest proste. Jeśli ktoś nie dobrze opanowanego manewru chowania się za inne auto w obrębie wyznaczonego pasa - powinien sobie szukać innych parkingów np. w Focusie lub na parkingu przy 3 Maja. Wiem, że niektórzy ze wsi boją się też parkomatów czy ślimaków - ale oni lepiej gdyby parkowali gdzieś daleko od centrum na parkingach bezpłatnych np. przy cmentarzu lub nie przyjeżdżali do miasta autem... Nie ma tam "żadnego rażącego błędu" i na miejscu policji zrobiłbym czasami nalot, kierowcy aut wystających na pas ruchu powinni być pouczeni lub ukarani mandatem. A jeśli ktoś chce tam zaparkować jakimiś szerokim "amerykańskim" autem to niech się nauczy, że to miejsce nie jest dla niego! Proste. Nie zachowujcie się jak moto-egoiści, którzy drogi chcą zawłaszczyć tylko dla siebie. A przypomnę, że WSZYSCY mieszkańcy miasta utrzymują drogi. Dlaczego więc miasto miałoby dbać tylko o potrzeby kierowców, a nie o potrzeby rowerzystów, pieszych czy niepełnosprawnych?

  • ~ 2018-02-12
    22:58:35

    10 1

    Arteks - znowu obrażasz ludzi " ze wsi " choć mieszkam w śródmieściu nie podoba mi się to, że obrażasz ludzi jak zwykle z poza Rybnika lub okolic. O niczym to nie świadczy, że ktoś jest " ze wsi " i nie umie parkować - panie miastowy z wieżowca!!!
    Wystarczy się przejść po parkingach i zobaczyć jak parkują ludzie z miasta to ręce opadają.
    Co do ul. Chrobrego szerokość miejsc parkingowych jest na tyle wąska, że nie trzeba mieć " amerykańskiego szerokiego auta " bo nie mieszczą się tam w liniach nawet zwykłe europejskie auta segmentu premium, nie wspominając już o limuzynach, suv-ach i terenówkach. To wg. ciebie są to teraz po zmianie miejsca dla określonych małych modeli samochodów z wąskim rozstawem osi idąc twoim tokiem rozumowania...??? facet ogarnij się bo to co tu nawypisywałeś jest więcej niż żałosne, już nie wiesz jak masz bronic obecnej ekipy, czyżby sprawdzało się tutaj stare przysłowie, że " tonący brzytwy się chwyta " ...

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 3550