zamknij

Wiadomości

Miasto bierze się za chodnik na Raciborskiej. Zamiast kostki – asfalt

2018-04-26, Autor: 

Na ten fragment trasy narzekało wielu cyklistów i sam oficer rowerowy. W najbliższej przyszłości kostka brukowa, po której poruszają się rowerzyści i piesi zniknie z ul. Raciborskiej. Zostanie zastąpiona asfaltem. Magistrat ogłosił właśnie przetarg na przebudowę tej ulicy.

Reklama

Ostatni raz ekipa budowlana gościła na ul. Raciborskiej 7 lat temu – podczas remontu na odcinku od ul. Krzywoustego do granic miasta. Wszystko na to wskazuje, że ul. Raciborska znów zostanie przebudowana. Miasto ogłosiło właśnie przetarg związany z budową dróg rowerowych w Rybniku.

Sprawa dotyczy fragmentu ul. Raciborskiej, w pasie drogi znajduje się bowiem chodnik z kostki brukowej, który przed laty został wydzielony dla ruchu pieszego i rowerowego. Takie rozwiązanie nie przypadło jednak do gustu wielu rowerzystów, w tym Jana Fiałkowskiego – dzisiejszego oficera rowerowego. - To, co aktualnie mamy w tym miejscu nie jest ścieżką rowerową tylko wymalowaną kostką brukową, na którą wszyscy narzekają - tłumaczy.

Dlatego też miasto zamierza w tym roku usunąć kostkę i zastąpić ją asfaltem. Przypomnijmy, że tego typu rozwiązanie znajdziemy m.in. na ul. Rudzkiej.

Jak wyjaśnia nam Anna Kolenda z biura prasowego UM Rybnika, przebudowa planowana jest na odcinku od ronda Lievin do granicy Miasta z wyłączeniem ostatnich 400 m, gdzie osobnym opracowaniem projektowane jest skrzyżowanie z ulicą Sportową. - W części ulicy Raciborskiej, gdzie istnieje chodnik ze ścieżką rowerową, planowana jest wymiana nawierzchni na asfaltową. W części gdzie nie ma istniejącego chodnika planowana jest budowa nowej ścieżki o nawierzchni asfaltowej poza istniejącą jezdnią – dodaje Anna Kolenda.

Przy okazji dokumentacja przetargowa wspomina o montażu 103 słupów oświetleniowych czy budowie sieci teletechnicznej.

Rozpoczęcie inwestycji planowane jest niezwłocznie po rozstrzygnięciu przetargu, który zaplanowano na 10 maja. Wtedy też znane będą koszty.

Oceń publikację: + 1 + 32 - 1 - 102

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (85):
  • ~wojto 2018-04-26
    16:12:06

    33 75

    Nareszcie. Mam nadzieję, że tym razem uda się także asfalt bez rytmicznego falowania w takt wjazdów na posesję jak to jest na Rudzkiej czy Mikołowskiej...

  • ~Silny 2018-04-26
    16:37:18

    Marnowanie pieniędzy

  • ~norton 2018-04-26
    16:44:37

    186 6

    A nie można od razu zrobić dobrze? Trzeba poprawiać? Marnować Nasze, moje, Twoje pieniądze? Bo się komuś nie chciało kiedyś?
    Ale wypłatę za bubla wziął.

  • ~Tomasz Kowalik 2018-04-26
    16:46:50

    135 3

    Może lepiej by się miasto zabrało za "chodnik" na ulicy Budowlanych, gdzie od dworca KM (idąc w stronę osiedla nowiny) do najbliższego ronda jest "coś" przypominające kamienie zalane betonem i przejście po tym jest nie fajne. Nie jest duży fragment (jakieś ok 150 m), ale ewidentnie wymaga wymiany. Jest na pewno bezcenny do testowania dobrego obuwia sportowego lub amortyzatorów w rowerze. Po drugiej stronie ulicy jest m/w to samo.

  • ~arax 2018-04-26
    16:50:30

    98 3

    Priorytetem powinien być odcinek rudzkiej gdzie spotyka się z Energetyków od str. szpitala. To jest dramat , przydałoby się tam rondo i równy asfalt, tym bardziej że powstaje nowy market . Niebezpieczny skręt w lewo szczególnie w g. południowych .

  • ~Mael 2018-04-26
    17:10:34

    54 22

    Dla mnie jako rowerzysty najlepszym rozwiązaniem są bitumiczne pobocza takie jakie są na ulicy Rudzkiej przy dojeździe do Rud lub takie jakie wykonuje Zarząd Dróg Powiatowych w Rybniku.

  • ~Kwinto 2018-04-26
    17:27:28

    11 61

    Brawo! wreszcie coś zrobią z tą Raciborską odcinek od ronda do ul Granicznej jest bardzo niebezpieczny, dalej jest już chyba szerokie pobocze.

  • ~przykopa 2018-04-26
    17:31:45

    26 8

    Ścieżka jest bardzo fajna. Gdyby usunąć tylko koszmarne krawężniki i najazdy na wjazdach do posesji i bocznych dróżek.
    ~arax Gdzie na Rudzkiej powstaje nowy market ?
    Tam gdzie jest pryzma ziemi i stawiają teraz skrzynki licznikowe energii. elektrycznej Powstają szeregowe domki jednorodzinne.

  • ~ran 2018-04-26
    17:52:31

    71 3

    Bez przesady. A co z brakiem chodnika na granicy Orzepowic i Nowin, przy Góreckiego? Piesi, szczególnie młodzież idąca m.in. do szkoły narażeni są na potrącenie, zwłaszcza, że ruch tam spory. Bubel.

  • ~Dador 2018-04-26
    18:00:11

    69 2

    To ja bym uprzejmie prosił, aby ul. Raciborską potraktować sprawiedliwie i wyremontować chodniki i nawierzchnię aż do ronda przy Plazie. Bo jak na razie w "lesie" mamy piękny asfalt i cudną ścieżkę, a w samym centrum największe koleiny, dziury w asfalcie i kwadratową kostkę pamiętającą lata powstawania osiedla Sławików i Dworek. O odcinku pomiędzy rondem Lievin a skrzyżowaniem z Kotucza/Reymonta, to już chyba nawet Bóg zapomniał, bo włodarze na pewno.

  • ~xxxx 2018-04-26
    18:03:49

    71 22

    Tanie państwo wg PO ,szastają pieniędzmi na lewo i prawo,niech się jeszcze rozejrzą może coś znajdą co się jeszcze im nie spodoba.

  • ~ 2018-04-26
    18:06:06

    39 2

    Kiedy remontu doczeka sie ulca Pod Wałem.Nawet kamela połomałaby se tam kopyta,Lata na łacie łatano latą.

  • ~Arteks 2018-04-26
    18:07:30

    19 94

    @ran - wiesz co to jest? Motokultyzm. Bo gdyby nie on to przy budowie Góreckiego czy Obwiedniej Płd zadbano by też o potrzeby pieszych czy rowerzystów. Ale niestety liczyły się tylko potrzeby kierowców. Niestety brak chodnika w tych miejscach jest zauważalny, dokuczliwy i niestety niektórzy próbują chodzić wąskim poboczem. @Tomasz Kowalik - też bym się zgodził, od DKM w górę chodnik jest fatalny, a jest tam tak dużo miejsca, że można by zrobić drogę dla rowerów i chodnik dla pieszych. @balerina - jeśli mamy wyznaczać jakieś wzorce innym to niestety ale musimy pozbyć się ścieżek z kostki bauma. Takie budowano 10-15 lat temu. Teraz się od nich odchodzi w większości miast.

  • ~Arteks 2018-04-26
    18:15:48

    @xxxx - a co powiesz o państwie PiS w którym na odchodne wypłaca się gigantyczne nagrody czy spełnia każdy kaprys pewnego bogatego księdza z Torunia? Kuczera wydaje się być stonowanym włodarzem w porównaniu chociażby do tego dziwaka z Żor który wydaje po kilkanaście milionów rocznie na obsługę długów mimo, że od wielu lat niczego nowego w Żorach nie wybudowano.

  • ~rski 2018-04-26
    18:24:31

    83 4

    Największym absurdem jest fakt, że zapewnie Ci sami urzędnicy którzy 7 lat temu podjęli decyzję o zastosowaniu kostki brukowej dziś łaskawie będą ją likwidować. Pytanie się nasuwa oczywiste, czy za tą fanaberię nie powinni zapłacić urzędnicy zatrudnieniu w UM?

  • ~ 2018-04-26
    19:17:15

    39 4

    ~Arteks (...) "Bo gdyby nie on to przy budowie Góreckiego czy Obwiedniej Płd zadbano by też o potrzeby pieszych czy rowerzystów. Ale niestety liczyły się tylko potrzeby kierowców. "(...) a to nie przypadkiem wychwalana przez czołowego komentatora ekipa "doświadczonego samorządowca" zaprzepaściła szanse przy remontach m.in.Żorskiej, Gliwickiej, Wodzisławskiej, Raciborskiej, Wielopolskiej i budowie Góreckiego ? obecni też nie do końca inspiracje z bardziej doświadczonych w tym względzie miast, co widać chociażby po umiejscowieniu niewątpliwie potrzebnych, ale kiepsko poprowadzonych dróg w centrum, niestety prawdę napisał ~norton 2018-04-26 16:44:37
    A nie można od razu zrobić dobrze? Trzeba poprawiać? Marnować Nasze, moje, Twoje pieniądze? Bo się komuś nie chciało kiedyś?
    Ale wypłatę za bubla wziął.

  • ~Arteks 2018-04-26
    19:35:09

    22 49

    @ursus - ale dziwisz się tak bardzo, że w ekipie Fudalego nie znali się 10-15 lat temu na wszystkim? Ja się nie dziwię tym bardziej, że w tamtych czasach kto poza Trójmiastem zajmował się rowerami? Dopiero po protestach tzw. "masy krytycznej" wielu samorządowcom zapaliła się "lampka" odnośnie potrzeby inwestycji w rowery - najbardziej ekologiczny i mało przestrzenny środek transportu w mieście. Mimo to zarzucam sobie, że nie upominałem się bardziej dobitnie przy remoncie Wodzisławskiej i Żorskiej o pasy dla rowerów. Natomiast lata lecą, nowe władze mają świadomość ważności tego rodzaju inwestycji, a niektórzy nadal stoją w miejscu. Przyjrzyj się sobie i tym innym marudom z grona komentatorów, które nadal nie rozumieją potrzeby kontrapasów czy dróg rowerowych w centrum mimo tego, że na zachodzie Europy to standard.

  • ~Anatol Szafrański 2018-04-26
    20:12:07

    76 14

    Bardzo ładnie wygląda chodnik ułożony z kostki na ulicy Raciborskiej.Nie wyobrażam sobie ochydnego asfaltu zamiast kostki i marnowania pieniędzy na to.Jezdnianjest na tyle szeroka że można wyodrębnić na niej pas dla rowerzystówa a nie niszczenie czegoś co jest ładne i estetyczne.Uważam ten pomysł za całkowicie poroniony i te pieniądze przeznaczyć na remont innego zniszczonego chodnika a nie wyrzucać w błoto,

  • ~Zoltan666 2018-04-26
    20:13:31

    82 4

    Moi rodzice mieszkają pod lasem więc dosyć często korzystam z tej ścieżki, może nie jest idealna ale żeby to rozbierać po 7 latach!? Chyba się w d#@ch trochę poprzewracało. Kiedy w końcu doczekamy się normalnego chodnika wzdłuż łącznika pomiędzy ul. Raciborską i Kotucza (obok restauracji Wierzbowe Zacisze)? Chodnik się nagle urywa i trzeba zasuwać po luźnym żużlu. Fragment chodnika wzdłuż Raciborskiej w rejonach wyjazdu z ul Lektorskiej to też porażka. Stare betonowe połamane płyty a ci będą wymieniać całką dobrą równa kostkę bo się "niewygodnie jedzie".

  • ~Janek 2018-04-26
    20:15:26

    46 3

    Dador całkowicie Cię popieram, kolejny raz trwoniom pieniądze na coś co jest zrobione a co z Raciborską w drugą stronę z wózkiem nie da się przejść dzieci potykają się o krzywe płyty chodnikowe, kolejny raz Mlackało ze swoimi pracownikami się nie popisałeś !!!

  • ~Zoltan666 2018-04-26
    20:23:04

    46 5

    poza tym kostka ma swoje zalety, po opadach deszczu woda spływa pomiędzy szczeliny i ścieżka wysycha znacznie szybciej od nawierzchni bitumicznej.

  • ~ 2018-04-26
    20:23:33

    29 4

    Arteks "ale dziwisz się tak bardzo, że w ekipie Fudalego nie znali się 10-15 lat temu na wszystkim" dziwię się, że nikomu z decyzyjnych nie chciało się zobaczyć jakie rozwiązania stosuje się w cywilizowanym świecie i tam czerpać inspiracji, skoro sami nie są w tej dziedzinie fachowcami, mimo tego sami wiedzieli co jest najlepsze i nie dali dojść do głosu fachowcom, stąd mieliśmy takie kurioza jak różowy szlak rowerowy (na szczęście później dokonano korekt, ale to znowu pociągnęło dodatkowe koszty)
    "Przyjrzyj się sobie i tym innym marudom z grona komentatorów, które nadal nie rozumieją potrzeby kontrapasów czy dróg rowerowych w centrum mimo tego, że na zachodzie Europy to standard."
    przyjrzyj się sobie, bo gdy nie masz niczego mądrego do napisania zaczynasz swoje urojenia m.in. pod moim adresem, gdyż nigdy nie negowałem sensu istnienia SENSOWNIE poprowadzonych dróg rowerowych w centrum, także kontrapasów, które na zachodzie Europy (i nie tylko tam) są standardem, Ty jednak należysz do grona komentatorów, które nadal nie rozumieją, że byle jakie i na siłę wytrasowane kontrapasy czy drogi rowerowe naprawdę do tej Europy wcale nas nie przybliża, chyba też nie rozumiesz założeń kontapasów, dlatego zobacz gdzie i jak się je buduje w cywilizowanym świecie, bo na pewno nie tak, jak w Rybniku

  • ~ 2018-04-26
    20:30:33

    29 3

    asfalt na drogach rowerowych, w odróżnieniu od kostki jest standardem w świecie, a w niektórych miastach, np w Gdańsku, pasy rowerowe ( i tylko one) dla odróżnienia od reszty są wykonywane dodatkowo w kolorze czerwonym, ale rozumiem też rozgoryczenie niektórych pomysłem wymiany kostki na asfalt,które wygeneruje konkretne, niemałe koszty, szkoda że od lat mamy kiepskich rządzących i przez to nie da się niczego zrobić raz a dobrze

  • ~Arteks 2018-04-26
    20:30:55

    11 42

    @ursus - poza tymi twoimi pomrukami nigdy nie dowiedzieliśmy się od ciebie co jest złego w naszych kontrapasach i drogach rowerowych i dlaczego ci się nie podobają. Natomiast musiałem nie tak dawno podawać przykłady z innych miast bo nie chciałeś uwierzyć, że tam też kontrapasy wytyczono w centrach miast i to na ważnych ulicach. Musisz się chłopie dostosować bo jak widzisz pomyliłeś się wieszcząc wypadki i błędy. Sporo rowerzystów korzysta. Wczoraj w windzie spotkałem sąsiada który jechał na targ na rowerze mimo, że ma auto. :)))

  • ~ 2018-04-26
    20:51:22

    23 4

    ~Arteks "Natomiast musiałem nie tak dawno podawać przykłady z innych miast bo nie chciałeś uwierzyć, że tam też kontrapasy wytyczono w centrach miast i to na ważnych ulicach. "
    tak mi in. w Gdańsku, tylko że tam "nieco" inaczej, przypomnij sobie jak :)
    "Sporo rowerzystów korzysta" dlatego ze są, gdyby ich nie było, jechali by drogą
    "Wczoraj w windzie spotkałem sąsiada który jechał na targ na rowerze mimo, że ma auto. :))) " ja też ta targ od lat jeżdżę rowerem, pomimo posiadania samochodu bo nie chce mi się nosić w rękach zakupów, niedawne powstanie pasów i kontrapasów w centrum nie ma na to wpływu, bo i tak z nich prawie nie korzystam

  • ~Arteks 2018-04-26
    21:00:30

    12 34

    @ursus - ostatnie zdanie wyjaśnia wszystko. Jeśli ty nie korzystasz to według ciebie znaczy, że inni też nie mają korzystać. A jest odwrotnie bo inni korzystają, a twoje opinie mają charakter wyłącznie subiektywny. To tak samo jak z tym, że niektórzy lubią kupować na targu, inni w marketach, a inni u swojej ulubionej sklepowej w pobliskim sklepiku. Każdy robi to co lubi. Natomiast w przypadku rowerów do niedawna było tak - że w naszym mieście, nie było dla nich prawie żadnej infrastruktury, a jak sam zauważyłeś duże inwestycje drogowe ich nie obejmowały. Nadal nie wyjaśniłeś co według ciebie jest złego w naszych rybnickich rozwiązaniach. Nawet domyślam się dlaczego. ;)

  • ~1floyd 2018-04-26
    21:08:51

    24 2

    Jeżdżę tą ścieżką. Jak z resztą i innymi też. Na pewno jest o100% lepsza niż ta prowadząca nad rybnicki zalew. Nie wiem czy ktoś sprawdzał, procent wykorzystania tej ścieżki przez rowerzystów. Podejrzewam jest to jakieś 30% w porównaniu do tej nad zalew. To druga wymaga generalnego remontu nawierzchni. Bo tam dziura, dziurę goni, Miejscami uzupełniono ubytki tłuczniem, ale o innej grubości niż pozostały. Co powoduje że nie wiąże się z istniejącą nawierzchnią. Skoro są środki finansowe, to warto je wydawać z głową. I jeszcze jedno. Na drogach wzdłuż których biegną ścieżki rowerowe, winien być stosowany zakaz jazdy rowerem. Bo często te ścieżki są puste, a ruch rowerowy odbywa się drogą.

  • ~ 2018-04-26
    21:14:29

    19 4

    ~Arteks" ostatnie zdanie wyjaśnia wszystko. Jeśli ty nie korzystasz to według ciebie znaczy, że inni też nie mają korzystać"
    ciekawa myśl, sam bym na to nie wpadł
    "Nawet domyślam się dlaczego."
    czekam na kolejną odkrywczą opinię :) czy będzie tak błyskotliwa jak poprzednia ?
    "Nadal nie wyjaśniłeś co według ciebie jest złego w naszych rybnickich rozwiązaniach."
    temat był przecież już niejednokrotnie poruszany, sam dawałeś przykład Gdańska, polecam sobie przypomnieć i porównać z nim Rybnik, na kolejne powtórki szkoda czasu i klawiatury

  • ~ 2018-04-26
    21:21:19

    11 13

    ~1floyd
    "Na drogach wzdłuż których biegną ścieżki rowerowe, winien być stosowany zakaz jazdy rowerem. Bo często te ścieżki są puste, a ruch rowerowy odbywa się drogą"
    często jest tak, że ścieżki rowerowe nie nadają się niestety zbytnio do jazdy rowerem, szczególnie szosówką :( , przykładem niech będzie np ścieżka wzdłuż Rudzkiej przed remontem, z wielką rzadko wyschniętą kałużą (na wysokości Gzela), za to w sezonie pełną pieszych , w tym przypadku, dla bezpieczeństwa ruch rowerowy powinien być poprowadzony jedną, a pieszych drugą stroną drogi

  • ~Arteks 2018-04-26
    21:25:54

    10 35

    @ursus - tak porównywałem Gdańsk i daleko jeszcze nam do niego jeśli chodzi tamtejsze rozwiązania chociaż kierunek jest dobry bo właśnie Gdańsk należy do tych odważnych miast który nie robi dróg tylko w okolicy plaż czy moreny - ale w samym centrum miasta. I to właśnie w Gdańsku jest najwięcej kontrapasów w Polsce co chyba zdziwiło nawet ciebie w którejś z naszych dyskusji. Natomiast zapytam konkretnie o coś czego nigdy nie wyjaśniłeś. Co według ciebie jest złego w naszych rozwiązaniach prorowerowych. Jeśli jesteś czegoś pewny to nie będzie to trudne zadanie dla ciebie. No i chyba po pierwszym ciepłym miesiącu tego roku można już podsumować ich bezpieczeństwo. Jaką obiektywną ocenę byś im wystawił jeśli chodzi o mijający kwiecień? Już nie wspomnę w porównaniu z wypadkami spowodowanymi przez auta? Pozwolę sobie zauważyć, że nie tylko nie mamy żadnej hekatomby wypadków to mamy w centrum co raz więcej rowerzystów +60 oraz takich którzy jadą z dziećmi.

  • ~Arteks 2018-04-26
    21:28:23

    9 34

    @1floyd - pierwsze takie miejsce gdzie taki znak zakazu dla rowerzystów może się pojawić to Rudzka (po zakończeniu budowy drogi rowerowej bo jeszcze trwają na niej prace). Popieram. Będzie bezpieczniej dla kierowców i samych rowerzystów. Ale w innych przypadkach na razie nie ma szans bo niestety infrastruktura rowerowa wzdłuż głównych dróg prawie nie istnieje za wyjątkiem kawałka Mikołowskiej, Kościuszki i Raciborskiej.

  • ~bartex 2018-04-26
    22:17:07

    19 0

    Ktoś wie gdzie kostka będzie wykorzystana i czy w ogóle będzie? Chętnie odkupie kilkadziesiąt m2

  • ~geolog 2018-04-26
    22:20:28

    28 6

    Pozwólmy rowerzystom normalni jeździć po drogach. Tak będzie najlepiej. Zmuszanie ich do przeskakiwania co 1,5 km z jednej strony drogi na drugą, na marnej jakości drogi rowerowe, jest chore i niebezpieczne.

  • ~xxxx 2018-04-26
    22:22:05

    2 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2018-04-26
    22:30:43

    9 3

    ~Arteks" to właśnie w Gdańsku jest najwięcej kontrapasów w Polsce co chyba zdziwiło nawet ciebie w którejś z naszych dyskusji. "przy takim obszarze aglomeracji nie ma się czemu dziwić, dla trzeźwości oceny polecam jednak porównać ich umiejscowienie z rybnickimi, kontrapasy tam to tylko uzupełnienie głównych dróg, także tych biegnących przez centrum
    "Natomiast zapytam konkretnie o coś czego nigdy nie wyjaśniłeś. Co według ciebie jest złego w naszych rozwiązaniach prorowerowych. Jeśli jesteś czegoś pewny to nie będzie to trudne zadanie dla ciebie."
    jak to nigdy ? nie było to trudne zadanie dla mnie i szkoda że już nie pamiętasz, bo po moim wpisie nawet sam wtedy przyznałeś że kontrapasy powstają tam głównie w miejscach, gdzie istnieje uspokojony ruch, a jak jest u nas ? do tego porównałem rozwiązania stosowane w budowie i lokalizacji dróg rowerowych obu miast

  • ~Arteks 2018-04-26
    22:43:38

    7 22

    @ursus - ale to jest słaba odpowiedź bo w Gdańsku najpierw zaczęto uruchamiać drogi rowerowe i kontrapasy w centrum, a dopiero potem utworzono tam strefę uspokojonego ruchu. Jeśli jesteś za uspokojeniem ruchu w centrum Rybnika to cieszę się bo przybędzie kolejny sojusznik czegoś co będzie trzeba prędzej czy później u na zrobić. Zostawmy już te porównania. Skupmy się na Rybniku - która droga rowerowa lub kontrapas są według ciebie a) źle zaprojektowane b) niebezpieczne dla korzystających c) źle wykonane d) niepotrzebne dla rowerzystów. Ale nie proszę o subiektywne odczucia tylko o konkrety.

  • ~Niemalże Rycerz Na Koniu 2018-04-26
    22:57:09

    29 2

    Na zdjęciach wygląda elegancko. Co z nią jest nie tak, że wszyscy narzekają?

  • ~batman13 2018-04-26
    23:00:32

    19 6

    Mi sie bardzo podoba jak uśmiechnięci rowerzyści ze słuchawkami w uszach wesoło śmigają po jednokierunkowych kontrapasach pod prąd.

  • ~Arteks 2018-04-26
    23:07:07

    11 44

    @batman13 - kontrapasy polegają właśnie na tym aby rowerzysta mógł jechać pod prąd i czas się z tym pogodzić - bo czas oswajania nie powinien trwać wiecznie. Faktycznie rowerów na kontrapasach co raz więcej. :) Jedni słuchają radia w aucie, inni w słuchawkach jadąc na rowerze. Jedni i drudzy robią to na własne ryzyko i odpowiedzialność.

  • ~batman13 2018-04-26
    23:14:43

    25 4

    Arteks tu jako motokultysta cie zaskocze i powiem ci że doskonale wiem jak rowerzyści powinni korzystać z kontrapasów. Chodzi mi o to że wielu z nich tego nie wie i jadą niezgodnie z przepisem. No i faktycznie mieli dużo czasu by się z tym oswoić. Ba! Nawet na wikipedię wystarczyło zajrzeć. A co do słuchawek - możesz przekonywać jak chcesz ale radio w samochodzie zdecydowanie mniej "odcina" od otoczenia. Czy nie?

  • ~ 2018-04-26
    23:20:43

    21 6

    ~Arteks "Jeśli jesteś za uspokojeniem ruchu w centrum Rybnika" aby uspokoić ruch w centrum, trzeba stworzyć jakąś alternatywę ale jaką ? przedostając się z jednego krańca miasta na drugi i tak trzeba się pchać przez centrum, lub jechać na około stojąc co chwilę w wąskich gardłach, w komunikacji miejskiej, mimo szumnych zapowiedzi, nie będzie poprawy do końca tej kadencji, pomimo zatrudnienia eksperta - doradcy, a nasze pociągi to nie SKM
    "bo w Gdańsku najpierw zaczęto uruchamiać drogi rowerowe i kontrapasy w centrum, a dopiero potem utworzono tam strefę uspokojonego ruchu" ale większość kontrapasów i tak powstała później
    "Zostawmy już te porównania."
    skąd nagły zwrot, dlaczego nie brać przykładów z lepszych ?
    "ale to jest słaba odpowiedź " czyżby egzamin ? nie kupuję
    "która droga rowerowa lub kontrapas są według ciebie (...) (...) tylko konkrety" chyba wszystko na ten temat zostało już powiedziane (nie koniecznie przeze mnie), ale jeżeli nie są to argumenty dla Ciebie, bo chcesz na siłę coś udowodnić, to już nie moja sprawa

  • ~Marcin Dębosz 2018-04-27
    07:44:19

    19 2

    Jestem ciekaw u którego posła na placu,pojawi się owa prawie nowa kostka z ulicy. A i może u paru posłów :)

  • ~xxxx 2018-04-27
    07:56:50

    10 0

    ~Marcin Dębosz - posła? chyba ci chodzi o radnego

  • ~PawelE39 2018-04-27
    07:59:02

    21 6

    Ja pragnę przypomnieć, że przy kontrapasach są ustawione znaki dla rowerzystów. Pionowe jak i poziome. A skoro sa to trzeba z nich korzystać. Jeździcie jak królewicze. Słuchawki i zapier*** taki nie dość że pod prąd to o ustąpienia pierwszeństwa nie ma już mowy.

  • ~Gruby21 2018-04-27
    08:13:06

    4 11

    Nareszcie!!! :)

  • ~Arteks 2018-04-27
    09:36:56

    4 173

    @ursus - jeśli ktoś jest przekonany, że coś jest złe - to potrafi to dość łatwo uzasadnić. Ty ich nie masz i krążysz w kółko ze swoimi subiektywnymi odczuciami od wielu miesięcy i czepianiem się moich wypowiedzi zamiast napisać konkretnie co i jak jest złego w naszych rozwiązaniach, który kontrapas jest niebezpieczny, która droga rowerowa przeprowadzona niezgodnie z przepisami. Konkretnie pomyliłeś się też w ocenie bezpieczeństwa tych rozwiązań. Oczekiwanego "pogromu" na drogach w centrum nie ma, a rowerzystów od miesiąca jest dużo i NIE BOJĄ się korzystać z nowych rozwiązań. Za to wypadki z udziałem samochodów są codziennością. @batman13 - niekoniecznie bo np. ktoś na rowerze może w słuchawkach słuchać poezji, książek czy muzyki folkowej, a ktoś w aucie może słuchać techno, głośnego rocka lub rozpraszających go wiadomości.

  • ~minowa 2018-04-27
    10:46:54

    20 8

    To jest przesada ze zrywaniem kostki. Drogi rowerowe to nie maja być autostrady dla rowerów, na których pojedzie się 40-50 km/h. Trochę potrzęsie flakami to i dobrze dla trawienia. Jak ktoś chce się ścigać, to na TOUR DE POLOGNE.

  • ~twojstary 2018-04-27
    11:05:22

    19 1

    Pozornie dobra informacja, ale... Po co rozbierać nowy chodnik? Według mnie powinny być jakieś priorytety, czyli poprawienie chodników i ścieżek, które są w kiepskim stanie lub powstanie nowych, tam gdzie ich brakuje!

  • ~templariusz 2018-04-27
    11:09:07

    27 4

    Bo "oficer rowerowy" (a może raczej szeregowiec) "narzekał" - to trzeba zmienić. Odcinek drogi z poboczem jest normalny, szeroki itp. to czego chcecie - asfaltu ? Jak będzie mokro to znów "coś nie teges". Jak ten oficer narzeka, to niech pokryje z własnej kieszeni! Niepotrzebna robota i stracone pieniądze, bo ktoś ma focha.

  • ~batman13 2018-04-27
    11:22:55

    22 2

    Arteks ja ci powiem mało tego! Nie tylko że rowerzysta "może słuchać poezji" on NA PEWNO to robi. Techno i death metalu słuchają TYLKO kierowcy. Ja w swoim złym samochodzie mam nawet fabryczną blokadę na radiu na folk i poezję. Zawsze jak wsiadam do auta włączam sobie Some Kind of Monster na cały regulator i jade z zamkniętymi oczami. Człowieku to co ty piszesz to powoli robi się z tego nasz regionalny rybnicki Monthy Python.

  • ~orka 2018-04-27
    11:31:52

    14 2

    sorry ale Monthy Python, jest bywa zabawny, a nasz lokalny wieszcz Arteks , no cóż........

  • ~Łukasz Cesarski 2018-04-27
    11:33:07

    11 6

    marnowanie pieniedzy na raciborskiej bez sensu wiadomo ekorowerzysta włodarz rybnik pan per p. kuczera jedzie słuzbowym samochodem a lansowac sie ekorowerem czyli ekofioła antysmog który sciepcie włodarzu rybnika w krakowie smog smokowi wawelskiemu HI HI HI HI HI HI

  • ~Zoltan666 2018-04-27
    12:26:13

    11 2

    Ja bym się na miejscu osób decyzyjnych w UM zastanowił ponownie nad konicznością robierania tej ścieżki. Do wyborów niedaleko - dla opozycji to będzie idealny przykład na marnowanie środków publicznych.

  • ~Zoltan666 2018-04-27
    12:27:45

    8 1

    ...czasami warto posłuchać głosów mieszkańców - patrz sprawa parku obok Domusu.

  • ~secretkey 2018-04-27
    12:31:05

    13 0

    ~1floyd 2018-04-26 21:08:51
    " I jeszcze jedno. Na drogach wzdłuż których biegną ścieżki rowerowe, winien być stosowany zakaz jazdy rowerem. "
    Myślę że sprawa jest uregulowana:
    Art. 33.
    1. Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.

  • ~056211 2018-04-27
    12:47:28

    20 2

    Totalna głupota taki porządny chodnik rozwalać czy nie lepiej naprawić chodnik od ronda Lievin w stronę miasta.
    Miasto naprawdę nie ma na co przeznaczać pieniędzy, kto takie decyzje podejmuje, oburzające :(

  • ~Arteks 2018-04-27
    13:16:50

    8 23

    @emen @templariusz - nie piszcie tak bo potem jest argument na to jakim egoizmem kieruje się część społeczeństwa naszego miasta. Wszyscy kierowcy chcą wygodnych i prostych dróg. Dlaczego więc rowerzyści nie mogą chcieć tego samego? To nie jest marnowanie bo tę kostkę będzie można wykorzystać w jakimś innym miejscu np. na chodniki. Nic się nie zmarnuje. @zoltan - to poprawianie bubla więc raczej każdy będzie wyrozumiały tak samo jak w przypadku rynsztoka czy szpilkostrady na pl. Wolności. @batman13 - to dla mnie komplement. Cieszę się, że widzisz rowerzystów uśmiechniętych. Niestety ale u kierowców to rzadkie zjawisko. Może wynika to z tego, że jazda na rowerze po zakorkowanym mieście zahaczając też o bulwary, pasaże, parki - jest przyjemniejsze niż jazda żółwim tempem autem i jeszcze wkurzanie się na słabeuszy za kierownicą?

  • ~awas 2018-04-27
    13:31:26

    20 4

    przecież ten chodnik wraz ze ścieżką rowerową są w bardzo dobrym stanie nic im nie brakuje, więc po jaką cholerę go drzeć i kłaść asfalt? bo ktoś ma młodzieńcze niespełnione fantazje? szkoda kasy na takie niepotrzebne rzeczy. Może lepiej przyjrzeć by się drogom w centrum miasta dziura za dziurą !

  • ~Arteks 2018-04-27
    13:40:39

    5 23

    @awas - drogi w Rybniku są w świetnym stanie dzięki temu, że budżetu wszystkich podatników naszego miasta i budżetu EU zostały w dużej mierze zmodernizowane w ostatnich 10 latach. A korzystają z nich w dużej mierze także kierowcy spoza Rybnika. Rajdowcy w autach mogą spełniać swoje "młodzieńcze niespełnione fantazje" gdzie tylko chcą. A dla rowerów nie robiono nic lub robiono byle jak. Popatrzcie na proporcje ile miasto wydawało w ostatnich kilkunastu latach na drogi dla aut, a ile na chodniki i drogi dla rowerów? Typowy egoistyczny MOTOKULTYZM. Wszystko dać na drogi - a potem narzekać, że się stoi w korkach czyż nie? Od dawna odchodzi się od ścieżek rowerowych z kostki bauma tak jak w budownictwie drogowym odchodzi się od płyt betonowych, trylinki czy kostki granitowej.

  • ~minowa 2018-04-27
    14:01:23

    19 3

    @Arteks, w czynie społecznym będą rozbierać kostkę i kłaść asfalt, że nie będzie kosztów ? Może ty za to się weźmiesz ?

  • ~minowa 2018-04-27
    14:04:12

    10 4

    @PawelE39
    Przecież dorośli rowerzyści nie muszą miec karty rowerowej, zatem nie muszą znać PoRD a więc nie muszą wiedzieć, co oznaczają znaki poziome i pionowe......

  • ~awas 2018-04-27
    14:36:33

    29 6

    panie Arteks nie opowiadaj mi głupot że w Rybniku są drogi w świetnym stanie bo wystarczy pojezdzic po centrum miasta by wpaść w nie jedną dziurę. Przeglądając pańskie komentarze stwierdzam że masz człowieku bzika na punkcie rowerów w centrum miasta i całej tej pro rowerowej akcji. Nikt tak się nie uparł na te rowery i nikt tak nie lamentuje jak pan panie Arteks.

  • ~ 2018-04-27
    16:03:24

    10 3

    Dzień dobry, ja tylko w sprawie rowerzystów z ostrzeżeniem: uważajcie zmotoryzowani na skrzyżowanie ulic Strzelców Bytomskich i Mikołowskiej - cykliści jadący od Bazyliki (z góry) jadą z taką prędkością, że stwarzają zagrożenie sami dla siebie ( pod drzewami w cieniu kompletnie niewidoczni). Oczywiście nie będą winni bo mają pierwszeństwo, ale nie mają wyobraźni (lub rozumu jak kto woli).

  • ~batman13 2018-04-27
    16:45:29

    11 2

    No faktycznie w naszym mieście jest od zatrzęsienia bulwarów, pasaży i parków. Na każdym rogu stragany i kramiki z miejscowymi produktami prawie jak w słonecznej Italii. Ja ogólnie uśmiecham się często cały rok siedząc w klimatyzowanym samochodzie i wcale nie muszę jechać przez centrum i stać w korku. Natomiast czekam na uśmiechnięte twarze rowerzystów, którzy ochoczo wskoczą na swoje bicykle w sezonie jesienno - zimowym.

  • ~batman13 2018-04-27
    17:36:51

    4 2

    kurm - ja coś czuje że to nie jest tak do końca. Myśle że to jest grupa motokultystów przebranych za rowerzystów w celu zrobienia tej wrogiej grupie czarnego pr-u.

  • ~Arteks 2018-04-27
    18:03:17

    6 23

    @awas - nie zależy mi abyś mówił mi przez pan bo w dyskusjach internetowych nie jest to wymagane za to fajnie byłoby gdybyś dokładniej czytał moje wypowiedzi. Gdzie ty widzisz jakieś lamenty? Przecież ja się bardzo cieszę zarówno z tej inwestycji, z polityki prorowerowej prezydenta Kuczery jak i z tego, że nie sprawdziły się lamentacje motokultystów z jesieni i zimy o masowym pogromie jaki nastąpi po wprowadzeniu kontrapasów w centrum. :DDD To jak zwykle lamentują motokultyści którzy nie tolerują żadnych innych inwestycji poza drogowymi. @emen - ja nie napisałem, że nie będzie kosztów. Koszty będą tak samo jak są przy każdej inwestycji drogowej, przy łataniu dziur, nowych dywanikach asfaltowych, akcji odśnieżania, malowania pasów, sprzątania po wypadkach samochodowych itd. Natomiast kostkę uda się wykorzystać w innych miejscach np. na mało uczęszczanych chodnikach. Kto był odpowiedzialny za remont Raciborskiej i tak tandetną drogę rowerową z kostki? Czy nie czasem pan Koper? ;)

  • ~awas 2018-04-28
    00:12:31

    17 2

    no właśnie że nie czytam z powagą twoich komentarzy Arteks bo widze że mało kto traktuje cię tu poważnie chodnik wraz ze ścieżką na Raciborskiej jest wyremontowany i w idealnym stanie jak można zerwać tak piękną kostkę i zalać to asfaltem? jak można tak bezsensownie wydawać pieniądze na coś co jest dobre? bo ktoś ma kaprys i chce zrealizowac swoje młodzieńcze wizje? przecież to się w głowie nie mieści co ci ludzie wyprawiają! całe szczęście że wybory już tuż tuż.

  • ~Zoltan666 2018-04-28
    00:21:48

    17 2

    ~Arteks, jechałeś bądź szedłeś kiedyś ta ścieżką? Tak jak pisałem ja korzystam z niej regularnie i nie jest to w żadnym wypadku bubel, jest zrobiona prawidłowo, są wyprofilowane zjazdy do posesji, krawężniki są obniżone przy skrzyżowaniach, nawierzchnia jest równa jak stół. Rozpruwanie tego wszystkiego bo się jakiemuś "oficerowi rowerowemu" kostka nie podoba nie ma najmniejszego sensu. I nie porównuj tego do rynsztoka obok rynku, tam był zły projekt i fatalne wykonastwo, wymagało to naprawy. Tak jak kilka osób zauważyło fragment chodnika pomiędzy rondem Lievin a ulica Kotucza po obu stronach jest nierówny i wymaga naprawy. Troche rozsądku by się przydało przy podejmowaniu takich decyzji, łatwo się wydaje nieswoje pieniądze.

  • ~Zoltan666 2018-04-28
    00:28:47

    8 0

    ... gdybyś miał problemy z odszukaniem miejsca o którym pisze to tu jest link do street view, zobacz sobie w jakim stanie są chodniki po obu stronach.
    https://goo.gl/maps/8VeiJSH8c1y

  • ~Adrian Sobik 2018-04-28
    17:59:31

    4 1

    ~norton Skoro położone zapłacone i za "nasze" pieniądze to chyba możemy sobie podjechać i tej kostki trochę pozbierać.......mi by się przydało parenaście metrów kwadratowych hahahaha ...... :D

  • ~Arteks 2018-04-28
    21:16:26

    5 10

    @awas - jeśli nie czytasz z powagą to nie powinieneś się do nich odnosić bo to przeczy jedno drugiemu. @zoltan - oczywiście, że korzystałem. Komfort jazdy taki sam jak autem po kostce brukowej czyli kiepsko jak na współczesne czasy. Od kostki brukowej w drogownictwie się już odeszło, tak samo powinno odejść się od kostki bauma na rowerowych trasach. Co do fragmentu między Livien to się zgadzam. A co do rozsądku to jakoś wszyscy lamentują nad wymianą archaicznej kostki bauma na Raciborskiej i uważają to za marnostrastwo. A co w takim razie powiecie na rozwalenie Wodzisławskiej i ul. Pod Zwałem z powodu budowy trasu P-R? Czy to wam też przeszkadza czy nie? Przecież to są świeżutkie inwestycje drogowe które trzeba teraz na nowo przebudowywać i będzie trzeba na nowo lać asfalt. A rozwalenie mostu na Jankowickiej który kilka lat temu był remontowany? Nikt się jakoś w tych przypadkach nie odezwał.

  • ~orzeszek 2018-04-28
    21:57:41

    5 4

    Mam nadzieje że jak będzie asfalt na ścieżce rowerowej to każdy rowerzysta jadący jezdnią dostanie mandat za korzystanie z jezdni i absurdalna inwestycja szybko się zwróci . Pozdrawiam Kierowca

  • ~awas 2018-04-28
    22:02:20

    11 3

    nie myl pojęć arteks budowa nowej drogi a z nią związane przebudowy, niwelacje terenu to nie zrywanie i niszczenie czegoś co jest dobre w idealnym stanie dobrze wykonane nie tak dawno temu bo ktoś ma taki kaprys że woli asfalt zamiast pięknej kostki. To powinno być nagłośnione i wzięte pod lupę bo jak można psuć coś dobrego dla zaspokojenia własnego kaprysu?

  • ~Arteks 2018-04-28
    22:54:04

    5 16

    @awas - widzę, że jednak traktujesz mnie bardzo poważnie skoro dokładnie przeczytałeś mój wpis i to błyskawicznie po jego opublikowaniu. ;) Co innego myślisz, a co innego piszesz. Wracając do tematu - w moich przykładach jest znacznie gorzej niż w przypadku kostki bauma na Raciborskiej - bo ona jest kiepskim materiałem i bardzo niewygodnym dla rowerzystów. Nikt już tak nie buduje dróg rowerowych i ta inwestycja poprawia ten ogromny błąd - porządkując różne ciągi dla rowerzystów. A w przypadku Wodzisławskiej i Pod Zwałem droga dla kierowców była wykonana idealnie. Nikt na ich jakość nie narzekał. A teraz się zrywa tam asfalt i całkowicie rozwala wykonaną kilka lat temu nawierzchnię. Ale według ciebie i paru innych motokultystów jest to uzasadnione bo... dotyczy inwestycji aut czyż nie? W przypadku aut można uzasadnić każdą inwestycję. W przypadku rowerów pleciecie coś o marnotrastwie. A co powiesz o moście na Jankowickiej? Jakiś czas temu był jego remont - teraz został rozebrany. A co powiesz o przebudowie Ronda Boguszowickiego - przecież niewiele wcześniej wyremontowano Żorską, a raptem chyba w zeszłym roku przebudowano zjazdy ze względu na budowę stacji benzynowej. Takich przykładów można by mnożyć. Drogi rowerowe z kostki bauma to obecnie obciach, a prezydent Kuczera bardzo dba o dobry wizerunek Rybnika stąd ta inwestycja.

  • ~awas 2018-04-29
    00:18:58

    11 4

    tak pochlebiaj sobie arteks i myśl co chcesz lecz wiedz że nie traktuje cie poważnie lecz z dużym dystansem bo widzę że lubisz fantazjować i rzucać pomysłami urojonymi w głowie lecz bez podparcia w rzeczywistości. dalej nie rozumiesz różnicy w budowie drogi która niesie za sobą przebudowy, burzenie obiektów, zrywanie mostów jeżeli ma być zrobiona zgodnie z planem i mylisz to z bezpodstawnym zniszczeniem chodnika i pasa dla rowerów bo ktoś ma taki kaprys? obciachem to jest twoja obrona tego pomysłu. widać że albo pracujesz w urzędzie albo tych co tak bronisz są twoimi bliskimi .

  • ~ 2018-04-29
    11:39:04

    9 1

    Nie dawno temu byłem w Niemczech w pewnym mieście w Nadrenii Północnej Westfalii i powiem szczerze, że nie znalazłem tam tak pięknego chodnika wraz ze ścieżką rowerową jaki chcą zerwać i położyć zamiast niego asfalt.
    Dlaczego czyjeś widzi misie ma być realizowane z publicznych pieniędzy...??? co brakuje temu chodnikowi... bo wizualnie, praktycznie i estetycznie jest wszystko w jak najlepszym porządku!!!

  • ~totrzebaskomentowac 2018-04-29
    13:21:03

    9 4

    Sprawy przetargów w naszym mieście nadają się tylko i wyłącznie do prokuratury. Jak co to na nic nie ma pieniędzy, a tu nagle ktoś ma Focha i przetarg zrobiony w kilka dni. Marnowanie i szastanie naszymi pieniędzmi. Poprawa rynsztoka, poprawą Raciborskiej, znajdzie się jeszcze parę innych, przenoszenie rybek, itp. Ktoś za to powinien beknąć. Audyt w mieście musi być, najlepiej jeszcze przed wyborami.

  • ~ 2018-04-29
    14:01:15

    5 1

    Dzień dobry, tak przy okazji tematu chodników, ścieżek rowerowych, remontów i inwestycji czy ktoś może mi odpowiedzieć na pytanie co z rozwiązaniem przetargu na budowę tunelu dla pieszych i rowerzystów w dzielnicy Paruszowiec ?

  • ~ 2018-04-29
    22:19:22

    8 0

    Władze miasta stosują podwójne standardy, na Raciborskiej chcą zrywać kostkę, a tym czasem przy budowie najnowszej inwestycji – tężni, biegnący tam popularny szlak rowerowy „wpleciono” w deptak wykładając go oczywiście…kostką ! od Mikołowskiej brakuje nawiązania do drogi, a od strony stawu połączono go z istniejącą nawierzchnią pod kątem ostrym (!), można co prawda ominąć to kuriozum i jechać starym przebiegiem trasy, ale trzeba przeskoczyć krawężnik i przejechać po spulchnionej ziemi z dodatkiem potłuczonego szkła, szkoda, że nie zrobiono tego raz a dobrze, takich „perełek” w mieście jest niestety więcej, ma tutaj rację Arteks pisząc kilka postów wyżej „takich przykładów można by mnożyć. Drogi rowerowe z kostki bauma to obecnie obciach, a prezydent Kuczera bardzo dba o dobry wizerunek Rybnika stąd ta inwestycja”
    jeżeli tak to ma wyglądać, to ja dziękuję za takie dbanie.
    ~Arteks a co do przebudowy ronda na Raszowcu i likwidacji sprawdzonego od lat rozwiązania (objazdu ronda dla jadących od Żor), na powodujące korki tylko dlatego by prywatna firma miała zapewniony wygodny wjazd do swojej siedziby, chyba nie uważasz tego jako inwestycję dla szerokiego grona kierowców (chciałem napisać motokultystów ), skoro teraz jest gorzej niż było poprzednio, a jeżeli nasi włodarze nie wiedzą, jak się takie sprawy załatwia, niech spojrzą na Gliwice i to co załatwiły tamtejsze władze w związku z budową Auchana na Rybnickiej, przebudowano tam sąsiadujące skrzyżowanie (dotychczas wiecznie korkujące się) na dwupoziomowe, a wjazdy i wyjazdy z centrum handlowego wybudowano jako bezkolizyjne, można trzeba tylko trochę się zaangażować a nie iść po najmniejszej linii oporu.

  • ~Arteks 2018-04-29
    22:55:32

    7 12

    @ursus - kostka na fragmencie deptaka i to jeszcze takiego nowoczesnego rodzaju, równiutko położona przy tężni nie stanowi żadnego problemu. Na Raciborskiej masz "kociołbiastą" kostkę baumę - tę samą która pomału wychodzi z użytku. A co do wykończeń pełna zgoda - niestety ale fuszerka. Miałem nadzieję, że to poprawili bo byłem tam raz na rowerze jeszcze przed oddaniem tężni do użytku ale jeśli nie to te wjazdy są żenujące. Nie wiem dlaczego przytoczyłeś przykład inwestycji z Gliwic związanej z Auchan??? Co to ma wspólnego z tematem? U nas żaden market nie powstał przy DK78 więc trudno o takie porównanie. Jeśli jest prawdą, że Auchan wybuduje nowy obiekt przy Wodzisławskiej za stacją towarową - wtedy przekonamy się czy władze miasta staną na wysokości zadania i wynegocjują podobne bezkolizyjne rozwiązania co w Gliwicach. @bartezz - ale to przecież bardzo proste. Jak mogłeś widzieć w Nadrenii drogę rowerową z takiej samej kostki jak na Raciborskiej skoro tam się jej nie stosuje - wyłącznie asfalt lub kostka brukowa (jeśli takie są wytyczne np. konserwatora zabytków na jakieś starówce). Jeśli ty lub ktoś nadal uważacie, że kostka bauma jest "praktyczna" dla rowerzystów to poczytajcie sobie co na temat uważają specjaliści. @awas - ty chyba nie rozumiesz pewnych sformułowań które stosujesz. Jak można napisać komuś kto podaje realne przykłady z naszego miasta, że "fantazjuje", jak można zarzucać komuś kto cieszy się z co raz bardziej nowoczesnych rozwiązań infrastrukturalnych w Rybniku - "lamentacje"? Jeśli ktoś wspiera dobre rozwiązania znane z innych dużych miast - od razu musi być "wrogiem" lub "pracownikiem urzędu"... ;)

  • ~ 2018-04-30
    11:00:32

    9 5

    Arteks - " co uważają specjaliści "??? dla mnie to nie są żadni fachowcy, którzy swoje widzi misie chcą realizować kosztem budżetu miasta, bo oficerkowi nie podoba się chodnik i ścieżka z pięknej kostki w eleganckim stanie. Właśnie nie widziałem w tym mieście gdzie byłem tak pięknej ścieżki z kostki bo niestety muszę to stwierdzic, że panował tam syf i brud w porównaniu z naszymi miastami. Nie jedno miasto w Polsce i za granicą chciało by mieć tak piękny chodnik ze ścieżką rowerową jaki jest na Raciborskiej, dlatego jest to nie zrozumiałe dlaczego chcą to rwać i lać asfalt!!! Dlaczego nie przyjrzą się w mieście i na obrzeżach miejscom gdzie w ogóle nie ma ścieżek rowerowych i rowerzyści muszą jechać ruchliwą drogą wśród aut np. ul. Rudzka od oczyszczalni w kierunku ronda w Orzepowiach...??? i tak mógłbym wymienic tu jeszcze kilak takich przykładów.

  • ~Arteks 2018-04-30
    12:32:21

    7 16

    @bartezz - a jak według ciebie "na obrzeżach" miały być dobre ścieżki rowerowe skoro do niedawna w całym mieście w ogóle ich nie było nawet w centrum? A nie było ich dlatego, że 99% wszystkich środków na inwestycje transportowe zabierały u nas inwestycje dla aut. Muszę przyznać, że chociaż nie byłem zwolennikiem Kuczery w poprzednich wyborach, to właśnie on przywraca jakieś zdrowsze proporcje w wydatkach, chociaż do pełnej normalności jest jeszcze daleko. Nie szydź z ekspertów bo ich zdanie wobec kostki na drogach rowerowych jest nie tylko negatywne z powodu komfortu jazdy. Naukowcy z Polskiej Akademii Nauk ostrzegali już w 2010 roku przed szkodliwością tej kostki dla jej użytkowników! Co ty i inni fani "świetnej ścieżki" na Raciborskiej? Cytuję: "Badania polegały na przejechaniu rowerem przez ścieżki rowerowe zbudowane z różnego rodzaju nawierzchni: nowego asfaltobetonu (takiego, jaki stosuje się na nowych ulicach), z kostki betonowej (polbruku), z polbruku na drodze obfitej w krawężniki i z polbruku niefazowanego (bez obciętych krawędzi). Oto wyniki pomiaru współczynnika VTV na różnych rodzajach nawierzchni drogowej: asfaltobeton: 3,4, polbruk: 6,7, polbruk niefazowany: 4,6, polbruk niefazowany z krawężnikami: 6,8. - Norma Unii Europejskiej wskazuje, że już przy wartości VTV powyżej 2,5 metra na sekundę do kwadratu należy próbować ograniczać drgania. Przy wartości VTV powyżej 5 są to już wibracje zagrażające zdrowiu. Co więcej, drgania mogą szkodzić nie tylko rowerzystom, ale również dzieciom, które znajdują się w wózkach. Bardziej wrażliwe maluchy mogą po prostu zwymiotować, gdy rodzice będą przez dłuższy czas na spacerze szli po bruku. Drgania oddziałujące na nasze ciało podczas jazdy rowerem przenoszone są przez podłogi, siedziska, oparcia itp. Codzienne narażanie się na zbyt intensywne drgania rąk trzymających trzęsącą się kierownicę roweru po pewnym czasie mogą u rowerzysty wywołać trwałe uszkodzenia stawów i mięśni nadgarstków i łokci." Nie wierzycie to poszukajcie w necie o szkodliwości kostki na drogach rowerowych - dlatego na zachodzie w ogóle ich się nie stosuje, a w Polsce powoli zamienia te które zostały wybudowane na asfaltowe. Władze Rybnika są więc na fali dobrego trendu.

  • ~Janek 2018-04-30
    21:00:55

    11 3

    Arteks - powinieneś mieć pseudo "Kofeina" bo jak czyta się Twoje komentarze to odrazu dzwiga się ciśnienie.

  • ~ 2018-05-01
    20:31:21

    10 0

    szkoda, z psem przy rowerze już tam nie pojadę, asfalt to świństwo dla psa, szkoda.
    Mam wrażenie, że rybnik robi się miastem niepełnosprawnych ludzi, ludzi, ktorzy nie mysla przed. Gdzie popatrzec, same koperty, mialy byc to miejsca dla potrzebujacych, cel w sam sobie super, niestety, robi się z tych znaków maszynkę do robienia pieniędzy, szkoda tylko, że wykorzystywane są pieniądze w niewłaściwy sposób. Są dzielnice z ruchliwymi, wojewódzkimi drogami, bez pobocza dla pieszych, ludzie giną przy drodze, ale co tam, ważne, że poprawiac można coś, co niekoniecznie wymaga poprawy.

  • ~ 2018-05-01
    20:49:34

    8 1

    ~Arteks 2018-04-27 13:16:50 " Dlaczego więc rowerzyści nie mogą chcieć tego samego? To nie jest marnowanie bo tę kostkę będzie można wykorzystać w jakimś innym miejscu np. na chodniki"
    Rowerzyści mają prawo do odpowiednich dróg, piesi do chodników, asfalt na drodze rowerowej to porażka, a gdzie to niby będzie wykorzystana ta kostka? z artykułu nie wynika - czy to znaczy, że będzie do dyspozycji uprzywilejowanej "kasty" urzędniczej? Komu się przyda? proszę o dane tej osoby lub nieruchomości...

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5053