zamknij

Biznes

Rybnickie przychodnie udzielały za dużo teleporad. Tracą kontrakt z NFZ

2021-06-28, Autor: ww

Narodowy Fundusz Zdrowia postanowił nie przedłużać kontraktów z dziewięcioma śląskimi przychodniami, które w ostatnich miesiącach udzielały ponad 90% teleporad. Wśród nich są dwie przychodnie z Rybnika.

Reklama

Skąd taki ruch Narodowego Funduszu Zdrowia?

- Ten poziom nie mógł zagwarantować bezpieczeństwa i właściwej opieki nad pacjentem. Umowa tej placówki z NFZ wygasa 30 czerwca, ale Fundusz nie zamierza jej przedłużyć – tłumaczy lakonicznie Narodowy Fundusz Zdrowia.

Wśród przychodni, które muszą pożegnać się z kontraktem z NFZ są m.in. placówki z Chorzowa, Gliwic i z Rybnika. W naszym mieście decyzja NFZ dotknie:

  • NZOZ MEDYK Spółka z o.o. mieszczący się przy ulicy Jastrzębskiej 12
  • Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej "PRO VITA" Spółka z o.o. przyjmujący pacjentów przy ul. Piasta 16 i Chrobrego 39.

Chcieliśmy prosić obie przychodnie o komentarz do sprawy. Na razie nie udało nam się z nimi skontaktować.

Narodowy Fundusz Zdrowia zapewnia, że po 1 lipca pacjenci z tych przychodni będą mogli skorzystać ze świadczeń medycznych w najbliższych poradniach POZ w Rybniku i regionie. I podaje ich listę:

  • Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Wojewódzki Szpital Specjalistyczny nr 3 w Rybniku, ul. Energetyków 46 - tel. 32 429 10 00, pon.-pt., g. 8.00-18.00
  • Ośrodek Usług Medycznych "ALERGOKOL" - Rybnik, ul. 3 Maja 31, tel. 32 421 09 70, pon.-pt., g. 8.00-18.00
  • Korporacja Medyczna KMK Spółka z o.o. - Rybnik, ul. Podmiejska 54, tel. 32 739 16 34, pon.-pt., g. 8.00-18.00
  • Figura-Kluszczyńska Sylwia - Rybnik, Grunwaldzka 66, tel. 32 424 06 20, pon.-pt., g. 8.00-18.00
  • NZOZ "EURO-VITA" Sp. z o.o. - Rybnik, ul. Śląska 1, tel. 32 421 74 26, pon.-pt., g. 8.00-18.00
  • NZOZ "AXIS" Sp. z o.o. - Rybnik, Górnośląska 140B, 32 422 69 69, pon.-pt., g. 8.00-18.00
  • Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej "RODZINA" sp. z o.o. - Rybnik - ul. Reymonta 60, tel. 32 755 75 10, pon.-pt., g. 8.00-18.00
  • "CENTRUM MEDYCZNE" sp. z o.o., Rybnik, ul. Byłych Więźniów Politycznych 3, tel. 32 432 94 44, pon.-pt., g. 8.00-18.00
  • Jolanta Chmielowska - Rybnik, ul. Łączna 9, tel. 32 429 12 23, pon.-pt., g. 8.00-18.00
  • MEDIKOL Sp. z o.o. - Rybnik, ul. Parkowa 4a, tel. 32 422 26 38, pon.-pt., g. 8.00-18.00
  • MEDIKOL Sp. z o.o. - Rybnik, ul. Stanisława Konarskiego 76, pon. g. 08:00-15:00, wto. g. 12:00-18:00, śr., czw., pt. g. 08:00-15:00
  • NZOZ Poradnia Medycyny Rodzinnej "SANUS" - Rybnik, Komisji Edukacji Narodowej 27, tel. 32 424 64 17, pon.-pt., g. 8.00-18.00
  • Poradnia Rodzinna Panaceum - Rybnik, ul. Rudzka 390, 32 421 00 83, pon.-pt., g. 8.00-18.00
  • Indywidualna Specjalistyczna Praktyka Lekarza Rodzinnego Zofia Fojcik-Kudła - Rybnik, ul. Weteranów 9, tel. 32 422 40 64, pon.-pt., g. 8.00-18.00.

W razie wątpliwości możecie dzwonić pod bezpłatny i całodobowy numer 800 190 590 lub pod numer telefonu 32 735 16 44.

Oceń publikację: + 1 + 100 - 1 - 38

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (22):
  • ~marketing@geecolabs.com 2021-06-28 10:27:50

    To skandal, że zaszczepieni w pierwszej kolejności lekarze boją się przyjmować pacjentów. Ekspedientki, nauczyciele cały czas muszą mieć kontakt z klientami. Często ci sami lekarze prywatnie przyjmują wszystkich.
    NFZ powinno ukarać kierowników przychodni i odebrać im prawo do zajmowania kierowniczych stanowisk a nie likwidować placówki NFZ.

    301 7
  • ~jaro_t 2021-06-28 10:37:14

    Zgadzam się z poprzednim komentarzem. Najlepsze było uzasadnienie sytuacji, w której nagminnie stosowano teleporady: "Dobro i bezpieczeństwo pacjenta".

    180 3
  • ~Lokalny 2021-06-28 10:55:56

    Czyli karze się pacjentów, a nie lekarzy (Ci sobie znajdą pracę w innych placówkach). Nie prościej obniżyć stawki za teleporady?

    163 8
  • ~Paweł Mrozek 2021-06-28 11:01:42

    Inne placówki nie są zawieszone bo w ogóle się do nich nie dało dodzwonić. Dzwoniąc obojętnie o której godzinie jest się 45 a przy dobrych wiatrach 30 osobą w kolejce na połączenie. Panie w rejestracji albo telefon wyciszony albo nie odbierały i problem z głowy. I teraz z tych 3 przychodni kolejni ludzie do podziału na pozostałe. Życzę powodzenia... I love POZ...

    158 6
  • ~Cieśla 2021-06-28 11:05:34

    @Lokalny, to nie takie proste. Obniżenie stawek nic nie da. Już tłumaczę. Ktoś z mojej rodziny chciał w grudniu uzyskać teleporadę w Pro Vicie. Pierwszego dnia nie udało się w ogóle dodzwonić. Drugiego się udało, ale nie do lekarza. Udało się jedynie zapisać na rozmowę z lekarzem, która odbyła się dopiero 3 dni później. Myślę więc, że lekarze tam zatrudnieni większość swojego czasu i tak spędzali w prywatnych gabinetach, a teleporady były dla nich jedynie finansowym dodatkiem. Po obniżeniu stawki to się nie zmieni, tylko lekarze zarobią trochę mniej. A że będzie mniej miejsc takich jak Pro Vita? Może i lepiej, bo osoba, o której pisałem nie została dobrze zdiagnozowana przez telefon i już niestety nie żyje.

    94 5
  • ~Robert Kowalewski 2021-06-28 11:17:11

    A gdzie na tej liście dostępnych przychodnia z Mikołowskiej?

    41 2
  • ~Teddy 2021-06-28 11:20:58

    Szefowa "Pro-Vity" od dawana ma pacjentów w d****. Cztery rejestratorki na jednego lekarza, repety za 3 dni, teleporada co najmniej za 2 dni, wizyta osobista - cud i łaska, wiecznie któregoś lekarza nie ma, popołudniu nie ma mowy o konsultacji, telefony nie odbierane. Następna do zamknięcia Mikołowska - ten sam Team !

    101 3
  • ~romcost 2021-06-28 11:31:25

    A z ciekawości, co z pacjentami tych przychodni, czy z automatu zostaną przeniecieni do innych przychodni, czy sami muszą dopełnić formalności? Czy w tym zakresie redakcja może coś więcej napisać?

    61 4
  • ~hub381 2021-06-28 11:44:13

    Nareszcie po tak długim okresie Przychodni PROVITA przy Piasta 16 odebrano "koncesję"z NFZ.

    62 4
  • ~Kredka Waleczna 2021-06-28 11:50:18

    Chodziłam na Piasta do lekarza. Przed pandemią została tam tylko jedna lekarka. Druga odeszła. Jedna osoba na tyłu chorych to naprawdę przegięcie. Jak to ogarnąć? Powiem tak ,ja liczę po cichu że znowu podpiszą z nimi umowę.

    15 26
  • ~kulfoniasty 2021-06-28 12:03:15

    @Kredka Waleczna,
    no nie wiem, może zatrudnić drugiego lekarza albo i trzeciego?
    Odbierać telefony w rejestracji?
    Rejestrować na konkretną godzinę a nie z numerkami i czekaj w poczekalni od 8 do 12 a do rejestracji przyjdź na 7 bo potem się nie załapiesz na wizytę?

    60 0
  • ~Kredka Waleczna 2021-06-28 12:15:36

    @kulfoniasty
    Podobno szefostwo Pro Vita wiedziało że lekarka odchodzi i nic nie robiło. Nie szukali...nie wiem może myśleli że jedna osoba da rade wszystko ogarnać. A z telefonami to cyrk. Jeszcze przed pandemią nawet szło się dodzwonić ale teraz...można zapomnieć. Całe szczęście, że chociaż wystawili skrzynkę na recepty.

    42 1
  • ~kulfoniasty 2021-06-28 13:34:10

    @Kredka Waleczna,
    Każda przychodnia to prywatna firma, która ma podpisana umowę z NFZ na refundację. Nie chcieli zatrudnić nowego to efekt jest jaki jest.

    Wiele klinik stomatologicznych nie ma umowy z NFZ, a nawet jak ma to refundowane są tylko niektóre zabiegi, i jakoś nikt z tego powodu płaczu nie robi że muszą płacić.

    A tutaj wielkie halo że do lekarza rodzinnego za wizytę trzeba płacic.

    7 43
  • ~waldus 2021-06-28 13:45:36

    ~marketing@geecolabs.com

    to nie jest skandal. Zwykla psychoza, idiokracja lub spisek. Tak naprawde to po ponad roku wiadomo jeszcze mniej niz na poczatku.

    14 2
  • ~Paneuropa 2021-06-28 13:59:33

    Chce mi się śmiać, bo "AXIS" na wrębowej, to jakieś nieporozumienie. A to dalej będzie funkcjonować....

    41 1
  • ~ 2021-06-28 14:57:26

    To wlasnie lista przychodni ktora powinna zostac zamknieta.

    24 2
  • ~truman20 2021-06-28 15:04:26

    "To skandal, że zaszczepieni w pierwszej kolejności lekarze boją się przyjmować pacjentów." - oni się nie boją, im tak jest po prostu wygodnie a aktualna sytuacja sprzyja temu idealnie.

    56 6
  • ~przemmat 2021-06-28 15:27:27

    Czy któryś z wspaniałych rządzących wziął pod uwagę to, że w przychodni Medyk leczy się z kilka tysięcy ludzi z m. in. Boguszowic?

    43 7
  • ~Mirella Musiał 2021-06-28 22:07:08

    Mam wątpliwości, co do tzw tele porad w "Medyk" w Rybniku na Jastrzębskiej 12.
    Dziwnym trafem Zawsze dodzwoniłam się do przychodni i 99% byłam przyjęta osobiście przez lekarza. Nie spotkałam się z odmowa przyjęcia mnie.
    Córka należała do przychodni na Patriotów 11, i nigdy nie została przyjęta osobiście. Przykład? W zeszłym tygodniu zadzwoniła do lekarza z bólem biodra i nogi. Diagnoza przez telefon - to napewno rwą kulszowa. Lekarz jej nie widział i nie badał.
    Nastepnego dnia przeniosła się do przychodni "On, Ona, Ono".
    Została przyjęta osobiście w tym samym dniu, dostała Skierowanie do ortopedy i na RTG. Teraz jeszcze rezonans i bd pewna diagnoza. Można? Można. Lepiej NFZ zająłby się Przychodnia na Patriotów a nie plotl bzdur o przychodni na Jastrze skiej.

    20 6
  • ~orginalnyy 2021-06-29 00:26:52

    @~Mirella Musiał, ja miałem covida jesienią zeszłego roku , teleporada z Medyka na Jastrzębskiej na której z góry zasugerowałem lekarzowi,że to prawdopodobnie covid bo nie miałem węchu i smaku to usłyszałem e telefonie,że to "na szczęście tylko grypa" nie wysłano mnie na wymaz. Dostałem antybiotyk i lekarz myślał, że po sprawie a z powikłaniami po covidzie borykałem się jeszcze w marcu tego roku.

    16 2
  • ~Danuta Kwiatek 2021-06-29 20:45:29

    nie, NFZ powinien być natychmiast zlikwidowany a nie przychodnie ,to jest po prostu skandal, siedzą na stołkach,gówno robią ,biorą ciężkie pieniądze za nic,,,,,,tylko likwidują,,,jak dlugo jeszcze to potrwa ,to złodziejstwo i kumoterstwo

    9 3
  • ~rybnikus 2021-07-04 21:06:40

    ~Danuta Kwiatek, mam nadzieję, że to udowodnisz przed sądem. POmówienia i oszczerstwa kosztują.

    3 4

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy pojemniki na używaną odzież są potrzebne?




Oddanych głosów: 464