zamknij

Wiadomości

Remontu wiaduktu na Żorskiej na razie nie będzie. Zniknie za to rondo na Mikołowskiej

2016-12-20, Autor: bf

Kierowcy mogą odetchnąć z ulgą. Zapowiadany remont wiaduktu na ul. Żorskiej został przesunięty na bliżej nieokreślony czas. Miasto planuje za to likwidację ronda na skrzyżowaniu ulic Mikołowska – Wyzwolenia – Sybiraków. W tym miejscu zostaną postawione światła.

Przypomnijmy, w sierpniu tego roku pisaliśmy, że rybnicki magistrat przymierza się do remontu wiaduktu na ul. Żorskiej (tuż obok tzw. ronda z kulkami). Przebudowa zaplanowana jest na przyszły rok. - Na konieczność dokonania remontu wiaduktu na ul. Żorskiej i jego przebudowy wskazują dokonane przeglądy techniczne – słyszeliśmy wtedy w urzędzie miasta.

Reklama

>>Wiadukt na Żorskiej do remontu. Kierowcy muszą w 2017 roku przygotować się na utrudnienia<<

Kierowcy mogą odetchnąć z ulgą, remontu na razie nie będzie i nie wiadomo kiedy dokładnie się rozpocznie. – Remont wiaduktu przy budowie drogi Pszczyna-Racibórz mocno zakłóciłby nam funkcjonowanie centrum – zachwiałoby ruchem. Zrobiliśmy jeszcze raz badania wiaduktu, pokazują one, że po zawężeniu pasów ruchu nie ma żadnych negatywnych zmian. Obiekt powinien wytrzymać dwa, może trzy lata – tłumaczy prezydent Piotr Kuczera.

Jedyna zmiana jaka się szykuje, to likwidacja ronda na ul. Mikołowskiej. – Kompletnie nie radzi sobie z przepustowością – wyjaśnia prezydent Rybnika. Zamiast skrzyżowania o ruchu okrężnym zostanie postawiona tam sygnalizacja tak zsynchronizowana, by działała tzw. „zielona fala”.

Czy Waszym zdaniem wspomniane wyżej rondo powinno być zlikwidowane?

Oceń publikację: + 1 + 148 - 1 - 430

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (65):
  • ~olo-s 2016-12-20 07:57:29

    czy ktoś prowadził jakieś badania odnośnie przepustowości tego ronda? Bo głupoty piszecie i robicie... To nie rondo ma małą przepustowość, tylko blokuje się ono na skutek korkowania się skrzyżowania ze światłami na Mikołowskiej... Cały ciąg dalszych zdarzeń (blokada skrzyżowania, korki na Wyzwolenia) jest następstwem tego skrzyżowania. Zróbcie z tym porządek, a wtedy same rondo nie będzie problemem... Ewentualnie lekko bym zmodyfikował same wjazdy na rondo, bo wbicie się na nie od strony Wyzwolenia jest udręką...

    375 5
  • ~Tomek_81 2016-12-20 07:58:26

    Który z urzędników odpowie za skandaliczną decyzję o zgodzie na likwidacje bezkolizyjnego przejazdu rondem boguszowickim???? Zamiast żądać od inwestora przebudowy i poszerzenia ronda to daję się zgodę żeby sobie zrobił wyjazd jak najmniejszym kosztem, a ludzie niech stoją w korkach ( których nigdy wcześniej tam nie było )

    289 4
  • ~Tomek_81 2016-12-20 08:02:42

    Światła sobie poradzą?? To jakiś żart?? Korki są przez światła na Mikołowskiej

    316 3
  • ~colombo01 2016-12-20 08:04:48

    Właśnie przez korki na całej długości mikołowskiej tworzą się korki. Nic to nie zmieni. Potrzebna jest przebudowa alternatywnych dróg.

    138 2
  • ~paszekonie 2016-12-20 08:48:19

    Proponuję budowę drogi alternatywnej z Kamienia do centrum i kolejny problem mamy z głowy. Paranoją jest to, iż jadąc do pracy na 7-8 trzeba stać w korku już na wysokości skrzyżowania Mikołowska/Robotnicza. Kamień, cała gmina Czerwionka-Leszczyny i nawet miasta z poza powiatu skupiają się w jednym miejscu o danej godzinie!!!!

    94 3
  • ~Arteks 2016-12-20 08:49:58

    Ronda w Rybniku przez ostatnie 25 lat to trochę jak etopiryna na wszelkie dolegliwości... Ronda powstawały często w miejscach nieprzemyślanych, dzisiaj blokują ruch zamiast go usprawniać. Przykładowo ul. Prosta (nowa) po co tam zlokalizowano rondo z ul. Drzymały która jest bardzo rzadko używanym traktem? Po co spowolniono ruch na drodze mającej charakter obwodowy gdzie nie ma obawy o pieszych? @Tomek_81 - nikt nie odpowie tak samo jak nikt nie odpowiedział za "autostradę" w centrum czyli zupełnie niepotrzebne poszerzenie drogi przez most nad Nacyną w miejscu gdzie priorytet mieli mieć piesi. Prezydent powinien wziąć wreszcie w obroty Wydział Dróg bo to jedna z najsłabszych komórek w urzędzie na którą skarżą się nie tylko mieszkańcy ale także inni urzędnicy. Oczywiście zgadzam się z tobą, że likwidacja by-passa przy Rondzie Boguszowickim to SKANDAL! @colombo01 - potrzeba przeróżnych działań alternatywnych i lepszego wykorzystania kolei, transportu miejskiego, rowerów. Nie można ciągle bazować na poglądzie, że nowe czy zmodernizowane drogi rozwiążą problem z autami - bo tak się nie dzieje i nie będzie się działo. Zwracam również uwagę, że to nie tylko Rondo Mikołowskie jest problem ale tysiące ludzi jacy dojeżdżają autami do różnych zakładów i biur na Paruszowcu. Świetnym i zupełnie bezkolizyjnym rozwiązaniem dojazdu w to miejsce z różnych miejsc Rybnika (np. Niedobczyc), Leszczyn, Czerwionki itd byłaby często kursująca w dni robocze kolej. Tak by to urządzili Niemcy, Czesi czy Skandynawowie.

  • ~Arteks 2016-12-20 08:52:57

    @paszekonie - to co napisałeś to klasyczny przykład na moto-obłęd... Stoimy w korku a więc "wybudujmy nową drogę"... Wydamy na to miliony, drugie tyle w jej utrzymanie aby po kilku latach okazało się, że także ta nowa droga jest zakorkowana... Przykłady z Rybnika? Obwiednia Południowa czy Wielopolska - dróg tych nie było 20 lat temu. Dzisiaj są i też tworzą się tam korki. Poczytaj w internecie co to jest kongestia, Paradoks Braessa, Prawo Lewisa-Mogridge'a.

    28 83
  • ~LEMUR 2016-12-20 09:17:16

    Rozumiem, że jeżeli zmiana ronda na skrzyżowanie przyniesie odwrotny skutek to ktoś za to beknie! Poza tym zróbcie coś ze światłami na Mikołowskiej (z ulicą Przemysłową oraz dalej Stawowa/Wielopolska - na tej przydał by się "zielony prawoskręt - na Wielopolską od Mikołowskiej) oraz Kotucza/Rudzka - wydłużycie cykl, tak aby nieco odciążyć.

    95 1
  • ~LEMUR 2016-12-20 09:18:20

    oczywiście chodziło o lewoskręt z Mikołowskiej od centrum w Wielopolską. Tam skręt w lewo graniczy z cudem (1-2 auta na jednym cyklu to czasami maks możliwości)

    66 1
  • ~Grisza 2016-12-20 09:18:43

    Moim zdaniem aktualne rondo zupełnie nie spełnia swojej funkcji. Po pierwsze przez jego zabudowaną wyspę centralną, co uniemożliwia zauważenie braku możliwości zjazdu z ronda, po drugie przez kierowców, którzy wjeżdżają na rondo nie mając możliwości jego opuszczenia. Jedno z drugim się wiąże. Sygnalizacja świetlna przy takim natężeniu ruchu nie rozwiąże wszystkich problemów, ale na pewno jest lepszym rozwiązaniem niż aktualne rondo. Jeśli będzie dobrze zsynchronizowana z sygnalizacją na skrzyżowaniu Mikołowska/Przemysłowa to powinno być lepiej niż jest.

    15 92
  • ~gero 2016-12-20 09:22:21

    Jak można było wybudować drogę krajową 78 z mostem nad rzeką Ruda z chodnikiem tylko z jednej strony? Most nad rzeką Nacyna na Obwiedniej Północnej bardzo wąski, a cała droga bez chodników - a miejsca jest tam za tyle.

    35 2
  • ~twojstary 2016-12-20 09:33:13

    Mam wątpliwości, czy rondo samo w sobie jest problemem, jego zakorkowanie bierze się ze świateł na Mikołowskiej. Zamienimy rondo na światła i JESZCZE BARDZIEJ zakorkuje się rondo Gliwickie, rondo z kulkami itd. Dużym ułatwieniem byłyby prawoskręty, nie rozumiem jak przy powstających rondach nikt na to nie wpadł, a w wielu przypadkach miejsca jest na to sporo.

    76 1
  • ~twojstary 2016-12-20 09:34:29

    Rondach i wszystkich skrzyżowaniach oczywiście.

    15 1
  • ~Krzysztof Schier 2016-12-20 09:47:24

    Co by zrobic z rondem Kamyczek zatkane prawie caly. Czas

    44 4
  • ~Okaoka 2016-12-20 09:56:33

    Tragedia...
    Zamiast burzyć dobrze usytuowane rondo i stawiać światła, które jeszcze bardziej utrudnia ruch, powinni postawić dwa ronda na Mikołowskiej "Rybnik-Kamień" zamiast skrzyżowań i nie było by problemu z uciążliwymi korkami na tej drodze. Opinia ludzi i utrudnienia w związku z niby 'zieloną falą' jest bardzo zła.

    69 5
  • ~sxe 2016-12-20 10:18:27

    Rondo na Paruszowcu jest jednym z najgorszych .
    Wjazdy od Bazyliki i Wyzwolenia są za blisko siebie a samo rondo ma zbyt szeroka wyspę jak na tak małe skrzyżowanie , dodatkowo strzałem w kolano nazwę wykonanie pierścienia ronda z betonu?!
    Od strony Wyzwolenia długość wysepek po obu stronach wjazdu są za długie i nie pokrywają sie ze znakami poziomymi(trójkąty na drodze)
    przez co kierowcy często wyjeżdzają zbyt daleko tworząc zagrożenie dal jadących od Katowic w stronę bazyliki.
    Największym problemem nie poruszonym jeszcze przez internautów jest zbyt wysoka wysepka obudowana betonem , która zasłąnia widok , co prowadzi do częstych wymuszeń pierwszeństwa oraz powoduje, że kierowcy aut z naczepami ocierają sie o bloki betonu z wyspy ronda.
    Mimo wszystko skłaniam się do pozostawienia ronda w tym miejscu
    lecz konieczna jest przebudowa polegająca na usunieciu betonu , obniżeniu wyspy do minimum oraz pomniejszenia całej wyspy tak , aby szerokość jezdni w tym miejscu miała min 4m .
    Problem Mikołowska - Przemysłowa jest nierozwiązywalny
    Robienie rond 3 wlotowych jest nieporozumieniem
    Rondo sprawdziloby się Lipowa-Gliwicka-wielopolska
    Jest tam sporo miejsca no i Elką ułatwiłoby zadanie

    52 7
  • ~Andrew 2016-12-20 10:24:19

    Ciekawe jak oni chcą zsynchronizować te światła żeby była zielona fala, światła na skrzyżowaniu Mikołowska/Przemysłowa mają zmienne czasy zależne od natężenia ruchu. Powinni zwiększyć przepustowość świateł na skrzyżowaniu Mikołowska/Wielopolska/Stawowa lub jak były plany zrobić tam wielkie rondo gdzie hotel byłby na rondzie

    24 3
  • ~Adam Szymiczek 2016-12-20 10:29:52

    Kiedy ktos pomyśli o przebudowie wiaduktu kolejowego na dk78 w dzielnicy zamyslow

    17 6
  • ~Michał Stencel 2016-12-20 10:35:02

    Zgadzam się z Arteksem co do osoby odpowiedzialnej za drogi w Rybniku w szeroko rozumianym pojęciu. Ten Pan był kiedyś w ministerstwie, potem w Katowicach, potem w Żorach, a od kilku lat ma ciepłą posadkę w Rybniku. Tyle w temacie.

    56 9
  • ~ 2016-12-20 11:10:47

    Rondo na Ligocie ul. Żorska - zlikwidowany prawo skręt z Żor na rzecz stacji BP. Kto na to pozwolił???? Ludzie z Rybnika robi się zaścianek komunikacyjny.

    78 2
  • ~ 2016-12-20 11:14:59

    olo-s, Tomek_81, colombo01, Daditt, Michał Stencel, Arteks - może coś zrobimy aby to się zmieniło. Rondo boguszowickie to jest skandal - - zlikwidowany prawoskręt powoduje korki. zamiana Mikołowskiego ronda na światła też pachnie brakiem rozumu.

    60 3
  • ~Michał Stencel 2016-12-20 11:37:33

    Pachnie brakiem rozumu, bo to akurat nie rondo jest tu "hamulcowym". Śmiem twierdzić, że światła jeszcze pogorszą temat.

    50 3
  • ~maijkel 2016-12-20 11:45:38

    Rondo Mikołowskie zostało zablokowane w momencie zainstalowania nowej sygnalizacji na skrzyżowaniu z ulicą Przemysłową. Ktoś zaprojektował i została zainstalowana strzałka w prawo. Problem w tym, że zapomniano wybudować pas do skrętu. Każdy chyba zauważył , że sygalizator jest zabudowany daleko od jezdni i jest zrobione miejsce na owy pas. Dlaczego nie został wybudowany? Oto jest pytanie. Stojąc na tych światłach zielona strzałka(świeci dobrze ponad minutę) pozwala skręcić, ale niema jak, bo poprostu niema pasa z którego by to można zrobić. I tak tworzą się tam korki. Ot cały problem.

    44 1
  • ~czarnapuszka 2016-12-20 11:47:36

    To nie te rondo jest słabe, tylko dwa kolejne skrzyżowania świetlne (ze Stawową i Przemysłową)
    Dodanie świateł zaburzy logikę wprowadzania samych rond w Rybniku.
    Węzły komunikacyjne wszystkie powinny być te same, albo wszędzie mam zielone albo wszędzie mam ronda.
    Rondo Wyzw/Mikoł/Sybiraków jest trudne ze względu na układ klinowy Wyzwolenia i Mikołowskiej do centrum, może eliptyczny kształt?
    A na skrzyżowaniu Stawowa./ Wielopolska / Mikołowska- może tam właśnie kolejne rondo(elipsa) ! Tylko działki prywatne ograniczają polepszanie tych dwóch skrzyżowań.
    Jadą dalej kolejna rzecz do poprawy- skręt na Sosnową- tam wszyscy robią skrót i to tam powinna iść droga "okalająca" Zastaw i Piaski aż do drogi 935. Powoli trzeba domykać pierścień całego Rybnika który w tym miejscy jest ewidentnie pomijany.

    37 2
  • ~BartGT 2016-12-20 12:21:02

    Jest kilka absurdów drogowych w cenrtum m. innymi ten o, którym mowa. Ja mam pytanie do tego " mądrego ", który to zmienił - otoż co zaważyło nad tym, że ul. Kolejowa od wysokości z ul. Mjr. Mażewskiego jest jednokierunkowa aż do samego wyjazdu w kierunku wiaduktu. Od xxx... lat była dwukierunkowa w obie strony i wszystko dobrze funkcjonowało.
    Czy ten kto dał ten projekt i go zrealizował zastanowił się, że przez ten pomysł utrudnia to życie kierowcom i mieszkańcom tej ulicy?? kompletny bezsens żeby skręcać w Mjr. Mażewskiego cofać się w górę i potem stać 30min. w korku na Prostej by dostać się pod wiadukt "Kamyczek ". Ludzie ogarnijcie się w tym Wydziale Dróg to ten pomysł uprzykrzył życie dziesiątkom kierowców i mieszkańców tej ulicy. Była spokojną cichą uliczką w dzielnicy Meksyk a teraz stała się jedną z najbardziej ruchliwych i ten niepotrzebnie stracony czas w korku na Prostej by wrócic sie do punktu wyjścia.

    55 2
  • ~ 2016-12-20 12:29:48

    Bart, dokładnie! Idiotyczny pomysł z ul. Kolejową!

    45 6
  • ~KSnake 2016-12-20 14:19:59

    Nie rondo stanowi problem!! Największy kłopot to skrzyżowania z Przemysłową i Wielopolską! Te pierwsze ma wyższy priorytet dla Przemysłowej i to jest bzdura. To, że pracownicy Tenneco nie mają jak wyjechać po szychcie nie powinno mieć wpływu na to skrzyżowanie, a ma. Z kolei skrzyżowanie z Wielopolską aż się prosi o światła "inteligentne" adaptujące się do ruchu. Często jest tam tak, że Mikołowską nic nie jedzie, a z Wielopolskiej nie da się wyjechać. I vice versa!
    W dodatku GDZIE JEST NOWA DROGA RYBNIK - KAMIEŃ?!!

    23 2
  • ~gimis 2016-12-20 14:49:55

    ~rosthost - świetny pomysł, chętnie przyłącze się do akcji :) aktualnie czekam na odpowiedź od um w sprawie łatania dziur na mieście, bo osobiście ten temat też mi się nie podoba. Wszystko robione zbyt wolno (chyba że ktoś uważa, że dziury pojawiające się wiosną, a łatane z końcem roku i to w dodatku na głównych wylotówkach, nie jest opieszałym działaniem). A o wykonywaniu ich niezgodnie ze sztuką budowlaną nie wspomnę...

    6 1
  • ~Arkadiusz Gawroński 2016-12-20 15:50:15

    Dokładnie likwidacja ronda jeszcze utrudni bardziej ten ruch, a przy okazji chciałbym się dowiedzieć i dostał pan prezydent za ten kawał ziemi (drogę) która poszła pod wjazd na stacje Bp na Żorskiej kto w ogóle na to pozwolił było płynnie a teraz są ciągle korki

    43 0
  • ~ 2016-12-20 15:55:46

    tam zawsze będą korki bo problemem jest skrzyżowanie przemysłowej z mikołowską

    17 10
  • ~twojstary 2016-12-20 16:23:26

    Ciekawa sprawa - jak mało kiedy liczni komentujący mówią jednym głosem! :)
    Ale skoro my, zwykli kierowcy umiemy ocenić sytuację i zaproponować inne rozwiązania, to kto podjął decyzję o zamianie ronda na światła i czym to było podyktowane?

    31 0
  • ~orionex 2016-12-20 16:48:25

    Zlikwidowanie prawo skrętu na rondzie Ligockim jest grubym nadużyciem na rzecz stacji BP!! dlaczego my kierowcy mamy cierpieć teraz i stać w korku do ronda, na którym teraz panuje chaos.

    61 0
  • ~mobilek 2016-12-20 17:03:35

    Dobrze że wspomnieliscie o tym fakcie na rondzie ligockim kto na to wydał zgodę że to miasto dostosowało się do stacji bp a nie stacja do głównej drogi. Mają olbrzymi plac to mogli oni sobie zrobic u siebie wjazd i wyjazd ze stacji a nie odbyło się to kosztem drogi i ronda które powstało jeszcze dzięki prezydentowi Makoszowi.

    59 0
  • ~lewy_gwint 2016-12-20 17:54:29

    Rondo Mikolowskie wspominam negatywnie. Miałem tam dwa zdarzenia drogowe praktycznie przy zerowej prędkości. Raz jakiś cymbal wyjezdzajacy z Wyzwolenia przejechał mi się po drzwiach, drugi raz dostałem w tył bo niby koleś za mną mnie nie zauwazył że hamuje przed innym pałacem. Nie będę płakać po tej prowizorce od Makosza. Wolę sygnalizację

    3 34
  • ~Ja Tom 2016-12-20 18:42:29

    Masakra co za pomysł dobrze mądrego posłuchać :-)

    9 0
  • ~totrzebaskomentowac 2016-12-20 18:56:05

    Korki korkami. Byłoby ich mniej, gdyby ludzie umieli się włączać do ruchu. Większość dojeżdżając do ronda zatrzymuje się, a po co?!!! Przecież jak ma lewą stronę wolną to jadę. Ludziska przy ronda chyba nie ma znaku STOP!!!
    Ruszę też korek na Raciborskiej. Stoimy od "Beaty" a dojeżdżając do obwiedni okazuje się ,że jest pusto_ bo połowa aut zostawia przed sobą odstęp 30 m, zamiast jechać ciągiem.
    Kolejna głupota w Rybniku to remont Raciborskiej bez dodatkowych pasów ruchu, za to piękne puste chodniki po obu stronach. Brawo dla tych co ją projektowali, naprawdę przepustowość zwiększona. ... Mam nadzieję,że prezydent Kurczęta da sobie radę z tymi anomaliami. Pomału widać postępy. Ale zbyt wolno panie Prezydencie.

    25 3
  • ~baster777 2016-12-20 19:55:28

    Zlikwidujcie światła na Żorskiej, Przyjaźni i Brzezińskiej (obok Lidla) a zróbcie tam rondo wtedy trochę korki będą mniejsze. Kolejny problem to światła na Mikołowskiej a nie ronda się czepiacie

    40 0
  • ~exx 2016-12-20 20:24:20

    ~totrzebaskomentowac, właśnie też nie rozumiem dlaczego tzw. kierowcy zostawiają miejsce przed pojazdem na 10-15m ale kiedy stoję na światłach pod górkę to taki kiep zatrzyma się za mną 10cm, żeby tego było mało to kiedy jest zielone co trzeci kierowca toczy się na luzie 5km/h tak jak by chciał zdążyć zatrzymać się na czerwonym. Ludzie, kto was uczył jezdzić, czy wy jesteście opóznieni w rozwoju ?

    19 2
  • ~BartGT 2016-12-20 20:54:57

    lewy_gwint - nie Ty pierwszy i podejrzewam nie ostatni tam miałeś zdarzenie. Akurat Makosz tą kwestię rozwiązał dobrze i nic mu nie można zarzucic. Przy światłach jeszcze zle ustawionych będziesz stał 10min. czekając za zmianę świateł tak jak ja dziś stałem na Brzezińskiej wjeżdżając w Żorską. Również zle ustawiona jest sygnalizacja dla skręcających w lewo z Kotucza w Rudzką jadąc od ronda Gliwickiego w dół tam też czeka się wieki i tak mógłbym tu wymienic jeszcze kilka takich skrzyżowań w Rybniku i w dzielnicach Rybnika gdzie nie jest przemyślane do końca ustawienie sygnalizacji świetlnej.

    21 2
  • ~exx 2016-12-20 21:21:31

    Odnośnie sygnalizacji świetlnej w rybniku, kto wpadnie w końcu na pomysł ustawienia świateł tak, żeby w godzinach szczytu zielone dla kierowców paliło się dłużej a dla pieszych krócej. Teraz ktoś ma wizję taką, że przechodzi pieszy, jest już dawno kilkanaście metrów na chodniku a czerwone dla kierowcy dalej się świeci. Może profilaktycznie niech to czerwone świeci się aż pieszy wejdzie do mieszkania.

    26 4
  • ~Arteks 2016-12-20 21:40:42

    @rosthost - no można byłoby pomyśleć nad jakąś akcją bo nasz Wydział Dróg nie tylko, że jest ospały, bezkoncepcyjny i zaściankowy - to jeszcze psuje różne dobre rozwiązania. Ostatni przykład to bajpas przy Rondzie Boguszowickim. Jestem prawie pewny, że nie będzie fanfarów z okazji oddania nowej stacji benzynowej, a w zamian wzmocniona krytyka kierowców. Przystanek koło Tesco powstawał 11 lat (w jakim innym mieście przystanki przed centrami handlowymi tworzone są latami?), prawoskręt na Rondzie Chwałowickim od Obwiedniej wygląda jakby był zrobiony dla jednośladów, a nie dla aut, w czasie budowy łącznika z parkingu na Brudnioka zapomniano o pieszych - chodnik kończy się na murze, pofałdowana droga rowerowa przy Rudzkiej... Wymieniać dalej?
    Pomijam to, że miasto zostało w ostatnich latach totalnie zepsute dla pieszych, a o problemach rowerzystów myśli tylko oficer rowerowy bo WD do niedawna nie wiedział nawet co to asfaltowa droga rowerowa. Jaki naczelnik tego wydziału - tacy jego pracownicy. Inżynieria drogowa w Rybniku zawodzi na każdym kroku. @Michał - Koper to wiceprezydent odpowiedzialny za różne rzeczy, także inwestycje. Mógłby zrobić więcej jako wiceprezydent ale przynajmniej zajmuje się inwestycjami. Natomiast kierownictwo Wydziału Dróg jest naprawdę słabe... Jakbym nie podpowiedział na forum jak można ułatwić kierowcom życie w czasie remontu mostu na Raciborskiej (likwidacja zakazu skrętu w lewo z Rudzkiej w Kotucza) to oczywiście sami by na to nie wpadli. Trzeba o tym przypominać na każdym kroku władzom miasta. Może wreszcie coś z tym zrobią a jeśli nie to będą musieli brać na klatę kolejne kompromitacje, których nie przykryje droga Pszczyna-Racibórz.

    24 6
  • ~Zhojma 2016-12-20 22:03:32

    Ta sygnalizacja chyba będzie zsynchronizowane z latarniami. Nie wiem z czym jeszcze i jak? Satelią.

    13 0
  • ~ 2016-12-20 22:31:51

    Wiele osób dostrzega problem ronda boguszowickiego, ul. Kolejowej a teraz ronda Mikolowska Wyzwolenia. Co robimy, zakladamy fan page na Facebooku czy piszemy do mediów lub idziemy grupa pod urząd. Naprawdę czuć słaba rękę urzędnika na naszych drogach.

    24 0
  • ~Arteks 2016-12-20 22:39:30

    @rosthost - najpierw lepiej zacząć od miękkiej krytyki i wykazywać konkretne błędy urzędników z Wydziału Dróg. Prezydent Kuczera i jego ludzie muszą sobie zdawać sprawę z tego, że jeśli oni nic z tym nie zrobią i nie będą reagować to wykorzysta to opozycja bo ona też czyta ten portal i też korzysta z dróg w mieście i poza nim.

    16 4
  • ~BartGT 2016-12-20 22:51:57

    rosthost - jestem jak najbardziej za żeby zadziałać w porę aby uniknąć potem nieporozumień. Bo problem ul. Kolejowej i ronda Ligockiego to rażące błędy urzędników, które mają decydujący wpływ na nas kierowców w ruchu codziennym.

    27 0
  • ~BartGT 2016-12-20 22:56:25

    W TVN Turbo jest właśnie taki program " Absurdy drogowe " chłopaki jeżdżą po Polsce nową Syrenką i pokazują oraz interweniują na żywo z tego typu " absurdami drogowymi " .

    26 0
  • ~totrzebaskomentowac 2016-12-20 23:13:06

    PRZEPRASZAM za końcówkę mojego wpisu . Nie chodziło mi o obrazę Pana Prezydenta. Oczywiście nie Kurczęta a Pan Kuczera. Wskoczył wyraz ze słownika.

    5 1
  • ~Przemek22 2016-12-21 05:03:19

    https://www.facebook.com/rondowyzwoleniamikolowska/

    1 7
  • ~THE Bill 2016-12-21 07:39:15

    Światła na Mikołowskiej to jeden problem. Te rondo traci swą przepustowość przez światła na ŻORSKIEJ!! Wyjazd z Tesco i następne z Brzezińską (zobaczcie ile samochodów przejeżdża od Żor w czasie gdy jadący od Rybnika już stoją). Jest to moim zdaniem celowe obniżanie przepustowości żeby zniechęcić do jazdy tą drogą. Arteks, a te rondo jest potrzebne z Drzymały, bo bez niego tam by się po 120 jeździło. Widziałem tam już dwa poważne wypadki przy dojeździe do ronda. Zdecydowane NIE dla likwidacji rond i zastępowania ich światłami. To się nie sprawdzi !!! Będą kolejne korki dla przyjeżdżających od Żor. Urzędasy wydrukujcie sobie tą wiadomość, jak się pomylę i korków nie będzie to stawiam dużą Colę.

    5 5
  • ~miro81 2016-12-21 08:36:42

    @~exx: To zależy które światła. Jest w Rybniku wiele świateł, że pieszy musi być zdrowy i dorosły aby zdążył na zielonym, a jak spóźni się pół sekundy i naciśnie przycisk to czeka cały cykl skrzyżowania, a niepotrzebnie, bo mógłby (szczególnie przy tak krótkich cyklach pieszych) spokojnie zdążyć.

    6 1
  • ~miro81 2016-12-21 08:41:58

    Nie ma to jak wydawać pieniądze w błoto. Rondo nie jest problemem i nawet światła zamiast niego nie poprawią sytuacji - bo są korki na kolejnych światłach. Codziennie tamtędy przejedżam. Nie wierzę, że utworzą "zieloną falę" - jak będzie dużo aut to i tak będzie korek i ktoś może stać na każdym czerwonym. Wiem co mówię, bo jechałem nieraz w różnych miastach na "zielonej fali" i jakoś nie zauważyłem, żeby to pomogło. Na Mikołowskiej trzeba dodać prawoskręt w Przemysłową (miejsce i sygnalizacja przygotowane), zmienić nieco cykle i dostosować do obciążenia ruchu. Przy Tesco także do poprawy - skrócili skręt do Tesco, cykl skrętu strasznie krótki (od strony Żor) i korek gotowy - a przecież to nie tylko Żory, ale i Ligota, Piaski, Boguszowice jadą do Tesco/MM/Praktiker.

    8 2
  • ~Arteks 2016-12-21 08:54:14

    @The Bill - ale nowoczesne trendy w europejskich miastach są właśnie takie aby podwyższać prędkość na obwodnicach i trasach omijających tereny zabudowane, a spowalniać i ograniczać ruch w centrach miast i na osiedlach. Nowa ul. Prosta świetnie nadaje się do zwiększenia prędkości przynajmniej do 70 km/h, a rondo na Drzymały do likwidacji. Ta uliczka daje tak niewielki ruch samochodowy, że spokojnie mogłoby tam funkcjonować zwyczajne skrzyżowanie. Generalnie należałoby zrobić przegląd rond w Rybniku. Niektóre zupełnie się nie sprawdzają.

    13 4
  • ~darroo 2016-12-21 18:00:38

    W Anglii w newralgicznych punktach sa ronda wielopasowe z czasowa sygnalizacja swietlna,ktora dziala w godzinach szczytu.Popisowe rondo znajduje sie kolo lotniska heathrow-tam jest glowne rondo po ktorym jezdzi sie w dwoch kierunkach a dojazdy i zjazdy sa z malych rondek dookola duzego.

    1 3
  • ~bartezz 2016-12-21 23:24:17

    exx - są też tacy co dalej stoją gdy zapali się zielone bo czekają chyba aż to zielone zmieni się w niebieskie.

    14 0
  • ~lewy_gwint 2016-12-22 00:06:33

    A niech będą korki od strony Zor i Katowic Im mniej pojazdów w centrum tym swobodniejszy ruch. I właśnie to można osiągnąć odpowiednio programujac sygnalizację. Także Rybniczanie cieszcie się, w przeciwieństwie do mieszkańców Zor, którzy będą mieć pod górkę i których chyba tu nie brakuje. He he

    2 8
  • ~miro81 2016-12-22 10:57:50

    @lewy_gwint: a jak mieszkaniec Rybnika wraca do centrum to też poczeka? Już widzę wdzięczność wielu kierowców za taką przysługę :-(

    3 1
  • ~p1chrunch 2016-12-22 13:56:34

    To proponuję powiększyć rzeczone rondo o dodatkowe 2 - 3 metry na całej średnicy, wówczas przyjmie "na klatę" więcej aut. Tak jest na Rondzie Wileńskim.

    2 1
  • ~jajko 2016-12-22 19:55:40

    Czy osoby tutaj krytykujące takie rozwiązanie, łącznie z wszechwiedzącym Arteksem potrafią zrozumieć napisany tutaj tekst? Przecież jest jasno napisane, że rondo zostanie zlikwidowane, aby utworzyć sygnalizację świetlną z tzw. "zieloną falą". Czyli zostanie zaprojektowane tak, aby udrożnić nie tylko przejazd na tym skrzyżowaniu, ale głównie po to aby światła na Mikołowskiej nie powodowały korków w tym rejonie. Kolejny temat poruszony przez Arteksa to korek na Wielopolskiej. Dlaczego się tworzy? Przez światła. I właśnie nowa sygnalizacja ma to zmienić. Proste? Chyba nie. Lepiej od razu przechodzić do krytyki niż zrozumieć słowo pisane lub zastanowić się nad nim...

    3 6
  • ~Juls Cziwello 2016-12-22 22:29:15

    W wielu zachodnich miastach w momencie tworzenia się korków wyłącza się sygnalizacje świetlną i o dziwo przepustowość poprawia się automatycznie. Może by tak wypróbować to u nas ?

    6 2
  • ~Gienek Kupczak 2016-12-23 08:52:00

    Kompletnie się z tym nie zgadzam korki tworzą się miedzy 7-9 rano i 14-16 godz to szczytowy ruch i tak zawsze będzie bo blokują światła przy silesi i światła na paruszowcu skręt na ul wiolopolską, A do tego doszedł jeszcze dojazd do A1 w Stanowicach Jeżdze ta droga do pracy 30 lat

    6 0
  • ~Przemysław Szymik 2016-12-24 15:10:25

    @jajko: oprócz czytania ze zrozumieniem konieczne jest też myślenie. Jako, że u mnie z tym słabo, proszę odpowiedz na te dwa pytania:
    1. jak to możliwe, że likwidacja ronda na Sybiraków udrożni wąskie gardło jakim są światła na Przemysłowej i Stawowej?
    2. jakim cudem na skrzyżowaniu z pięcioma wjazdami światła będą bardziej przepustowe niż rondo?

    ad 1: Jeżeli pkt A wpływa na punkt B, lecz punkt B nie wpływa na A, to nie wiem jak zmiana B ma poprawić działanie całego układu.
    No i może by zacząć od zielonej fali tylko na tych dwóch skrzyżowaniach, które już istnieją? (Stawowa i Przemysłowa)
    Proponuję też zrobić "zieloną falę" na Żorskiej, gdzie również między wiaduktem a Makro światła drastycznie "usprawniają" ruch.

    3 1
  • ~lewy_gwint 2016-12-25 21:57:47

    Dlaczego w dużych miastach nie ma skrzyżowań bez sygnalizacji albo rond bez sygnalizacji na ważnych wezlach komunikacyjnych? Odp. Po to aby sterować, lub programować przepustowość na zadanym kierunku. Odp2 po to aby wymusić zmianę przyzwyczajeń kierujących, które prowadzą do tworzenia się korków.

    Jak zrobić aby kierowcy jeździli dłuższą droga dookola miasta a nie przez śródmieście.
    Odp1 zakazać całkowicie jazdę przez centrum co zwykle nie jest możliwe
    Odp2 zorganizować tak ruch aby był nieprzyjemny na przelot, co też jest trudne bo obciąża dodatkowo drogę obwodową
    Odp3 postawić w centrum kilka sygnalizacji w taki sposób aby sztucznie wydłużyć czas wjazdu do centrum lub przejazdu przez nie. Np. Z priorytetem dla pieszych czy rowerzystów.

    0 1
  • ~lewy_gwint 2016-12-25 22:21:26

    Dlaczego pierwsza sygnalizacja w tzw zielonej fali jest zwykle krytykowana? A to dlatego, gdyż ma na celu uformowanie jednolitego strumienia ruchu. Najlepiej aby takie formowanie odbyło się na możliwie najbardziej złożonym skrzyżowaniu o ruchu kierowanym. Na zwykłym rondzie nie da się uformować jednolitego strumienia ruchu,( o zadanych odstępach i predkosci) Warunkiem tego jest to aby na tym skrzyzowaniu każdy kierunek ruchu miał osobny pas ruchu. W Rybnickie warunkach jest to trudne, ale przy odpowiednim zainwestowania jest do zrobienia.

    1 1
  • ~alejaja 2016-12-26 14:07:48

    "Zielona fala" powinna być na każdym skrzyżowaniu ze światłami! Światła działające w trybie "always red" to pomysł złośliwego skurkowańca, życie kierowcom trzeba ułatwiać a nie utrudniać! Wszystkie światła przełączyć w tryb "always green"!

    4 0
  • ~HAN 2016-12-29 00:37:34

    Nareszcie, te pseudo rondo juz dawno powinno byc zlikwidowane. Wroca swiatla tak jak kiedys byly. Wogole wiekszosc rond w Rybniku powinno byc zlikwidowanych i zastapionych sygnalizacja swietlna

    1 3

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy Waszym zdaniem Kanał Śląski powstanie?




Oddanych głosów: 1621