zamknij

Wiadomości

Radny PO proponuje podnieść prędkość na ulicach. Na których i dlaczego?

2014-07-28, Autor: Bartłomiej Furmanowicz
Benedykt Kołodziejczyk z klubu radnych PO w Rybniku wysunął propozycję zwiększenia dopuszczalnej prędkości na dodatkowych pasach umożliwiających wyprzedzanie. Radny chce w ten sposób poprawić płynność ruchu na rybnickich drogach. Co na to magistrat?

Reklama

- Proszę o zwiększenie dopuszczalnej prędkości na dodatkowych pasach umożliwiających wyprzedzanie na ul. Wodzisławskiej i ul. Gliwickiej (Rybnickiej) do 80 km/h, a na ulicach Mikołowskiej i Żorskiej do 70 km/h, na co pozwala organowi zarządzającemu ruchem art. 21 ust. 2, pkt 2) ustawy Prawo o ruchu drogowym. Ponadto na pozostałych pasach ruchu ul. Wodzisławskiej, Gliwickiej i na ul. Żorskiej proponuję podnieść prędkość dopuszczalną do 60 km/h podobnie jak ma to miejsce na ul. Raciborskiej – zaapelował Benedykt Kołodziejczyk we wniosku do prezydenta Adama Fudalego.

Jak dodał radny Platformy Obywatelskiej, jako codzienny użytkownik ul. Mikołowskiej i Wodzisławskiej widzi, że w prawie stu procentach wyprzedzanie na dodatkowych pasach odbywa się z prędkością przewyższającą 50 km/h. - Warunki ruchu na ww. odcinkach tych dróg zapewniają zachowanie bezpieczeństwa ruchu przy prędkościach dużo większych niż 50 km/h, dlatego nigdy nie odczułem zagrożenia ze strony kierowców wyprzedzających mnie z prędkością ponad 50 km/h. Taki sposób jazdy ewidentnie poprawia płynność ruchu na tych drogach – argumentuje Benedykt Kołodziejczyk.

Rybnicki radny dodał, że odnosi wrażenie by obecna regulacja prędkości, głównie na ulicach Wodzisławskiej i Gliwickiej, umożliwiająca karanie kierowców mandatami dużej wartości, jest formą zwrotu kosztów poniesionych na tę drogę przez Skarb Państwa i nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwem ruchu.

Co na to prezydent Rybnika? – W sprawie podniesienia dopuszczalnej prędkości obowiązującej w obszarze zabudowanym na ulicach: Wodzisławskiej, Gliwickiej, Rybnickiej, Mikołowskiej i Żorskiej informuję, iż w tym zakresie zostanie przeprowadzona skrupulatna analiza, gdyż wniosek dotyczy terenów silnie zurbanizowanych – wyjaśnia włodarz naszego miasta.

Do tej pory podwyższenie prędkości w Rybniku wprowadzono m.in. na Rybnickiej, Wielopolskiej, Raciborskiej, Jastrzębskiej oraz Obwiedni Północnej. - Warunkiem wprowadzenia zmian jest nie pogorszenie warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego ze szczególnym uwzględnieniem obsługi terenów przylegających do ulic, jak również spełnienie warunków wynikających z przepisów z zakresu ochrony środowiska – dodaje prezydent Fudali w odpowiedzi dla Benedykta Kołodziejczyka.

Dlatego analiza ulic będących przedmiotem sprawy obejmie między innymi takie czynniki jak:
- występujące wypadki drogowe, w tym wypadki z udziałem pieszych,
- konieczność ograniczenia emisji hałasu komunikacyjnego przede wszystkim w sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej i oświatowej,
- występujące poprzeczne natężenie ruchu pojazdów i pieszych w bezpośrednim sąsiedztwie zabudowy i możliwość eliminacji tego ruchu poprzez jego kanalizację za pomocą barier,
- konieczność likwidacji niektórych przejść dla pieszych
- zagospodarowanie otoczenia ulic, między innymi czy zachowane są podstawowe warunki widoczności na zjazdach i skrzyżowaniach dla prędkości miarodajnej rzędu 80-100km/h,
- częstotliwość występowania skrzyżowań i czy posiadają one dodatkowe pasy ruchu,
- konieczność wprowadzenia zmian w oznakowaniu poziomym,
- rodzajową i kierunkową strukturę ruchu kołowego oraz rzeczywiste pomiary prędkości miarodajnych na odcinkach pomiędzy skrzyżowaniami.

- Ze względu na konieczność pozyskania aktualnych danych do przedmiotowej analizy, zagadnienie będące przedmiotem wniosku całościowo zostanie rozpatrzone w terminie późniejszym – kończy prezydent Rybnika.

Jak uważacie, czy podniesienie dopuszczalnej prędkości na wybranych fragmentach dróg poprawi płynność ruchu w naszym mieście?

Oceń publikację: + 1 + 45 - 1 - 7

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (13):
  • ~r1 2014-07-28 08:42:26

    Ooo widzę, że w końcu ktoś ruszył szarymi komórkami. Po co budować drogi z pasami do wyprzedzania skoro praktycznie zgodnie z prawem nie da się na nich wyprzedzać. Na alei Unii w Żorach jakoś obowiązuje 70 a teren moim skromnym zdaniem znacznie bardziej zurbanizowany i światła jedne za drugimi, ao wypadkach w tamtym miejscu często się nie słyszy. Poza tym nasi dzielni stróże prawa znaleźli sobie doskonałe miejsce do kasowania kierowców zaraz za mostem obok lotniska (w stronę Żor), gdzie wyprzedzając kogokolwiek musimy liczyć na łud szczęścia, że akurat w tym momencie patałachy nie będą tam stać. Pozdrawiam.

    39 1
  • ~Marcin74 2014-07-28 08:50:53

    "Ze względu na konieczność pozyskania aktualnych danych do przedmiotowej analizy, zagadnienie będące przedmiotem wniosku całościowo zostanie rozpatrzone w terminie późniejszym – kończy prezydent Rybnika." - tak w urzędniczym slangu brzmi: odpier*ol się! I tak zostanie jak jest (choć to bez sensu), bo przepisy mi na to pozwalają.

    28 1
  • ~pilak34 2014-07-28 09:30:17

    czyżby miał układ z policją ?

    1 13
  • ~Tomek1981 2014-07-28 09:33:26

    Przecież kierowcy jeżdżą z taką prędkością o ile nie większą.

    11 0
  • ~Arteks 2014-07-28 09:37:59

    Urzędnicy są czasami za bardzo zachowawczy, a oczywiście że można w niektórych miejscach podwyższać prędkość. Mam jeszcze swoje propozycje: nowa ul. Prosta spokojnie można podnieść do 70 km/h. Można podnieść na Obwiedni Płd. czy na drodze przez zwał północny - piękna droga, mały ruch, brak strefy zabudowanej, a prędkość taka jak w centrum. Natomiast w jednym miejscu bym obniżył prędkość do 40 km/h - na ul. Łony między pl. Wolności a Brudnioka. Ulica ta krzyżuje się z naszym deptakiem, jest wąska i jest tam kilka przejść dla pieszych na których były bardzo groźne wypadki.

    13 0
  • ~cezar2009 2014-07-28 09:43:02

    Czy wniosek radnego Kołodziejczyka dotyczy całej ul. Wodzisławskiej? Proponuję wyrażenie zgody na zwiększenie ograniczenia prędkości do 130 km/h na odcinku od ronda Obwiednia Południowa do granicy miasta (Popielów).

    0 35
  • ~bla bla 2014-07-28 16:10:41

    czesc mam pytanie dlaczego na ulicy żorskiej nie ma w żadnym miejscu lewoskrętów a na wodzisławskiej i wszedzie indziej są to jakis banał ja zeby jechac na rybnik musze jechac przez pół żorskiej a to jest głupota

    0 2
  • ~Robin Tell 2014-07-28 16:35:12

    Radny Kołodziejczyk uaktywnił się w dzisiejszych mediach. W dzisiejszym Dzienniku Zachodnim jest jego tekst na temat motocykli do 125 ccm.

    0 0
  • ~Pradom 2014-07-28 18:14:19

    "Rybnicki radny dodał, że odnosi wrażenie by obecna regulacja prędkości, głównie na ulicach Wodzisławskiej i Gliwickiej, umożliwiająca karanie kierowców mandatami dużej wartości, jest formą zwrotu kosztów poniesionych na tę drogę przez Skarb Państwa i nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwem ruchu." - jakie szczere stwierdzenie, po polityku czegoś takiego bym się nie spodziewał :)

    10 0
  • ~arszenik 2014-07-28 20:31:58

    Witam. Pan Kołodziejkczyk powinien jako radny naszego miasta powinien oddać prawo do jazdy domagając się zwiększenia prędkości,gdyż przejeżdżając dwa razy dzienne ulicą Wodzisławską powinien zauważyć błędy w wykonaniu technicznym tej ulicy.Po co analiza za ciężkie pieniądze nas,czyli podatników skoro wiadomo ,że .....gdzie jest przejście dla pieszych na wysokości salonu samochodowego pana Uliarczyka.Po obu stronach są przystanki autobusowe,a jadąc w stronę Wodzisławia nie ma nawet chodnika i drogi alternatywnej dla pieszych,aby dojść do przejścia na skrzyżowaniu z ul. Staffa.Po co rozwijanie szybkości dla wariatów skoro od skrzyżowania z ul. Hetmańską nie ma lewoskrętów poza skrzyżowaniem z ul Konarskiego.Po co te pasy do wyprzedzania skoro na odcinku 14-tu km jadąc 50km jedziemy bezpiecznie a jadąc 70 km na tych małych odcinkach nadrobimy zaledwie około 1min.No ale .

    0 4
  • ~Robin Tell 2014-07-28 21:50:31

    W mediach leci reklama o 10 mniej, od tego czasu jeżdżę 50-10=40 km/godz. A tam gdzie jest więcej nawet o 30 mniej.

    1 5
  • ~Arteks 2014-07-28 22:17:32

    @Robin Tell - ja czasami też, a już na pewno na Budowlanych koło Tesco tam gdzie zginęła w tym roku na pasach ta starsza pani. Autentycznie zwalniam do 40 km/h ale wiesz jak czasami kierowcy za mną krzywo na to patrzą? Nawet jeden próbował kiedyś mnie wyprzedzić mimo że tam pełno pasów i skrętów jest...

    1 5
  • ~Kurz 2014-08-01 22:53:32


    Zwiynkszyć pryndkość dopuszczalno,
    To je szczyt gupoty.
    Bez pojszczodek miasta jeżdżom,
    Tyż choby warioty.

    1 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy Kościół katolicki powinien być opodatkowany?




Oddanych głosów: 30