Firma, która pragnie odnieść sukces, musi potrafić zdobyć uwagę swoich potencjalnych klientów. Aby to osiągnąć, warto postawić na public relations – działania skierowane na budowanie pozytywnego wizerunku firmy wśród jej otoczenia. Dzięki temu można przyciągnąć nowych klientów oraz podnosić wiarygodność marki. Kiedy już podejmiemy decyzję o inwestycji w nasz wizerunek, co powinniśmy zrobić? Czy sami damy radę? A może wesprze nas w tym doświadczona agencja PR!
Działania PR (public relations) to szeroko pojęte działania mające na celu budowanie i umacnianie pozytywnego wizerunku firmy. Do najczęściej wykorzystywanych narzędzi PR-owych należą:
organizacja eventów,
kreowanie wizerunku szefów firmy,
blogowanie,
publikacje w prasie,
udział w programach telewizyjnych i radiowych,
prowadzenie aktywności na popularnych portalach społecznościowych.
– Najprościej mówiąc, celem działań PR jest zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy, co przekłada się na zwiększenie zainteresowania ofertą i pozyskanie nowych klientów. – wyjaśnia Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu, agencja PR Commplace. (https://commplace.pl/blog/agencja-kreatywna)
Koszty działań PR-owych są bardzo zróżnicowane. Wszystko zależy od wybranej przez nas strategii, celów, zasięgu działań, jakości wykonania kampanii oraz ilości narzędzi wykorzystanych do promocji. Inne będą też koszty, gdy będziemy próbować działać samodzielnie, inne, gdy będzie nas obsługiwać agencja PR. Standardowe ceny za usługi agencji PR w Polsce zaczynają się od około 4 tysięcy złotych miesięcznie, jednak warto pamiętać, że wraz z rosnącym obszarem działań także koszty będą rosły.
Korzyści z działań PR są bardzo duże – pozytywny wizerunek firmy wpływa na zwiększanie zainteresowania ofertą, budowanie relacji z klientami, zwiększenie zaufania do firmy lub jej produktów, a także zyskanie przewagi nad konkurencją i pozyskanie nowych klientów. Wizerunek firmy to wartość trudna do mierzenia, ale da się ją z łatwością odczuć w postaci rosnącej popularności oferty. (https://commplace.pl/blog/agencja-brandingowa/)
Płynne przeprowadzenie kampanii PR-owej wymaga od nas kilku kroków. Po pierwsze, musimy wyznaczyć cele i strategię kampanii, czyli zdecydować, czego chcemy osiągnąć i w jaki sposób będziemy tego dokonywać. Następnie, trzeba wybrać odpowiednie narzędzia do realizacji celów (takie jak blogowanie, organizacja eventów, czy publikacje prasowe). Ważne jest też to, by stworzyć strategię komunikacji z klientami, dzięki której będziemy mogli na bieżąco informować naszych odbiorców o aktualnych wydarzeniach dotyczących firmy.
Nawet jeśli koszt kampanii PR-owej wydaje nam się wysoki, z pewnością warto zainwestować w budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Działania PR to dziś jedno z kluczowych narzędzi pozyskiwania klientów i przyciągania uwagi do firmy. Dzięki nim zbudujemy wizerunek marki, zdobędziemy nowych klientów i oczywiście – zwiększymy naszą sprzedaż.
Eko-Okna przerywają milczenie. Firma wydała oświadczenie
117566Niepełnosprawny syn w centrum rodzicielskiego konfliktu. "Stał się narzędziem do walki"
33253[AKTUALIZACJA] Ewakuowano 250 osób. Sytuacja jest już opanowana
28482„Decyzje trudne, ale konieczne”. Eko-Okna odcinają się od zarzutów o masowych zwolnieniach
24875Została potrącona przez własny samochód. Dramatyczne zdarzenie na parkingu przed szpitalem (wideo)
15928Pijany Ukrainiec deportowany z Polski. Jechał „pod prąd” w centrum Rybnika
+144 / -1Z piekła uciekł na dwóch kółkach. Rower i pomoc innym uratowały życie Sławka (zdjęcia)
+99 / -0Prostytucja i pranie brudnych pieniędzy w Rybniku. Policja zamknęła agencję towarzyską (wideo)
+109 / -10Incydent kałowy po raz drugi. Brodzik na Rudzie znowu nieczynny
+93 / -3Strażnicy miejscy ruszyli do akcji. 13 wraków zniknęło z rybnickich ulic (zdjęcia)
+88 / -3Lokalni działacze PiS przeciwko nielegalnej migracji. "Nie dla paktu migracyjnego, tak dla bezpieczeństwa granic" (wideo)
31Wolność słowa pod lupą. Najjjka uniewinniona, ale apelacja w toku
23Eko-Okna przerywają milczenie. Firma wydała oświadczenie
16Gaz i odpady w służbie transformacji. List intencyjny między Orlen Termika, PGE i Miastem zapowiada nową epokę dla regionu
15Cisza w Gotartowicach tylko wspomnieniem? Mieszkańcy skarżą się na hałas z drogi regionalnej. UM: będą pomiary hałasu
14Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alertObowiązek jazdy w kasku do 16 roku życia dla kierowców hulajnóg i rowerów. Co o tym sądzisz?
Oddanych głosów: 145