Firma, która pragnie odnieść sukces, musi potrafić zdobyć uwagę swoich potencjalnych klientów. Aby to osiągnąć, warto postawić na public relations – działania skierowane na budowanie pozytywnego wizerunku firmy wśród jej otoczenia. Dzięki temu można przyciągnąć nowych klientów oraz podnosić wiarygodność marki. Kiedy już podejmiemy decyzję o inwestycji w nasz wizerunek, co powinniśmy zrobić? Czy sami damy radę? A może wesprze nas w tym doświadczona agencja PR!
Działania PR (public relations) to szeroko pojęte działania mające na celu budowanie i umacnianie pozytywnego wizerunku firmy. Do najczęściej wykorzystywanych narzędzi PR-owych należą:
organizacja eventów,
kreowanie wizerunku szefów firmy,
blogowanie,
publikacje w prasie,
udział w programach telewizyjnych i radiowych,
prowadzenie aktywności na popularnych portalach społecznościowych.
– Najprościej mówiąc, celem działań PR jest zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy, co przekłada się na zwiększenie zainteresowania ofertą i pozyskanie nowych klientów. – wyjaśnia Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu, agencja PR Commplace. (https://commplace.pl/blog/agencja-kreatywna)
Koszty działań PR-owych są bardzo zróżnicowane. Wszystko zależy od wybranej przez nas strategii, celów, zasięgu działań, jakości wykonania kampanii oraz ilości narzędzi wykorzystanych do promocji. Inne będą też koszty, gdy będziemy próbować działać samodzielnie, inne, gdy będzie nas obsługiwać agencja PR. Standardowe ceny za usługi agencji PR w Polsce zaczynają się od około 4 tysięcy złotych miesięcznie, jednak warto pamiętać, że wraz z rosnącym obszarem działań także koszty będą rosły.
Korzyści z działań PR są bardzo duże – pozytywny wizerunek firmy wpływa na zwiększanie zainteresowania ofertą, budowanie relacji z klientami, zwiększenie zaufania do firmy lub jej produktów, a także zyskanie przewagi nad konkurencją i pozyskanie nowych klientów. Wizerunek firmy to wartość trudna do mierzenia, ale da się ją z łatwością odczuć w postaci rosnącej popularności oferty. (https://commplace.pl/blog/agencja-brandingowa/)
Płynne przeprowadzenie kampanii PR-owej wymaga od nas kilku kroków. Po pierwsze, musimy wyznaczyć cele i strategię kampanii, czyli zdecydować, czego chcemy osiągnąć i w jaki sposób będziemy tego dokonywać. Następnie, trzeba wybrać odpowiednie narzędzia do realizacji celów (takie jak blogowanie, organizacja eventów, czy publikacje prasowe). Ważne jest też to, by stworzyć strategię komunikacji z klientami, dzięki której będziemy mogli na bieżąco informować naszych odbiorców o aktualnych wydarzeniach dotyczących firmy.
Nawet jeśli koszt kampanii PR-owej wydaje nam się wysoki, z pewnością warto zainwestować w budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Działania PR to dziś jedno z kluczowych narzędzi pozyskiwania klientów i przyciągania uwagi do firmy. Dzięki nim zbudujemy wizerunek marki, zdobędziemy nowych klientów i oczywiście – zwiększymy naszą sprzedaż.
Tragedia w Lyskach. Nie żyje 15-letnia pasażerka motocykla, kierowca w ciężkim stanie (zdjęcia)
53265Policja i niebieski parawan przy Gliwickiej. Doszło do tragedii
44725Minął miesiąc od tragicznej śmierci znanego biznesmena. Prawie 100 pracowników zostało na lodzie
33669Policyjny radiowóz w rowie. Kierowcy pytają; jak to się stało? (wideo)
29218Obrażenia były zbyt rozległe. 40-letni motocyklista zmarł w szpitalu
25150Zmarł dr Eryk Kwapuliński – najstarszy praktykujący lekarz w Rybniku
+322 / -19Józef Makosz, były prezydent Rybnika - poparł Andrzeja Sączka
+428 / -233Koleje Śląskie uruchomią codzienne połączenia Rybnik-Gliwice - od 9 czerwca!
+190 / -2A. Sączek o hejcie w sieci: „niech 8 gwiazdek nie będzie stanem umysłu w Rybniku”. Zaproponował konsultacje społeczne
+259 / -102Rak wątroby u 12-latka. Filip z Jejkowic potrzebuje pomocy
+154 / -4Mateusz Morawiecki na spotkaniu PiS w Rybniku. "Pełną parą zaczynamy kampanię do Europarlamentu"
37Historyczna chwila. Sejm za śląskim jako językiem regionalnym
34W Czernicy powstało profesjonalne pole do minigolfa. Można tam wypożyczyć sprzęt
31"Nie jestem przeciwnikiem walki o czyste powietrze". A. Sączek twierdzi, że jego piec spełnia normy ustawy
24Minął miesiąc od tragicznej śmierci znanego biznesmena. Prawie 100 pracowników zostało na lodzie
23Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert