zamknij

Wiadomości

Potrącenie pieszej na Górnośląskiej. Ucierpiała 17-latka (komunikat policji)

2023-12-06, Autor: 

Piesi – uważajcie na siebie. Kierowcy, bądźcie ostrożni. Dzisiaj po południu na ul. Górnośląskiej doszło do wypadku drogowego. Na przejściu dla pieszych została potrącona 17-letnia kobieta. Mamy komunikat rybnickiej policji.

Reklama

Jak mówi nam st. sierż. Szymon Muras z KMP w Rybniku, do zdarzenia doszło około godz. 17:20 na ul. Górnośląskiej.

Doszło do potrącenia pieszej. 69-letni kierujący pojazdem marki Hyundai, który jechał w kierunku Radlina potracił 17-letnią mieszkankę Rybnika, która przechodziła z jego prawej na lewą stronę jezdni. Obie osoby były trzeźwe. Kobieta została zabrana do szpitala, a policjanci zakwalifikowali zdarzenie jako wypadek drogowy – dowiadujemy się.

Początkowo występowały utrudnienia w ruchu, natomiast teraz droga jest przejezdna.

Apelujemy o ostrożność ze względu na panujące warunki atmosferyczne. Warto, aby piesi nosili odblaski, a kierowcy zwalniali przed przejściami dla pieszych – dodaje policjant.

Oceń publikację: + 1 + 11 - 1 - 25

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (22):
  • ~Dintojra 2023-12-06
    21:13:22

    59 16

    ...no cóż miała pierwszeństwo, a starszy pan dostanie kilka tysięcy grzywny i ewent. wyrok, bo nie zatrzymał samochodu w miejscu na śliskiej nawierzchni, żeby spełnić swój obywatelski obowiązek ustąpienia pieszemu/ej.
    Takiego idiotyzmu jaki wprowadził rząd pisu nie ma chyba nigdzie na świecie.

  • ~ 2023-12-07
    00:34:42

    20 31

    Niezła próba manipulacji. To nie rząd wprowadził te przepisy tylko parlament.

    1. Już w 2015 roku posłowie Koalicji Obywatelskiej wnioskowali o ten przepis.
    2. "Polska od lat jest w ogonie państw europejskich pod względem bezpieczeństwa na przejściach i jednocześnie jednym z nielicznych, gdzie pieszy nie ma pierwszeństwa, zbliżając się do przejści"a.

    Czytaj więcej na: https://moto.trojmiasto.pl/Piesi-z-pierwszenstwem-podczas-wchodzenia-na-przejscie-Sejm-przeglosowal-zmiany-n152595.html


    3. Policja dziadka nie ruszy, co innego młodego - ten od razu miałby zabrane prawo jazdy. Oczywiście w tym wieku po takim zdarzeniu powinien obowiązkowo przejść badania dopuszczające go do kierowania pojazdem.

  • ~truman20 2023-12-07
    05:35:58

    46 5

    Skoro przechodziła z prawej na lewą a on jechał w stronę Radlina, to w momencie wejścia na przejście w takich warunkach auto musiało być maksymalnie 5m od przejścia... Naprawdę to auto było przezroczyste?

  • ~Arteks 2023-12-07
    09:39:26

    9 41

    @Dintojra - a powiedz mi czy w takich samych warunkach obowiązkiem obywatelskim kierowcy nie jest np. zatrzymanie się przed czerwonym światłem albo ustąpienie pierwszeństwa innemu pojazdowi? !To dlaczego nie można wobec pieszego? Zima, padający śnieg, wieczór, śliska powierzchnia - powinny wymagać bardzo wolnej i jeszcze bardziej ostrożnej jazdy, szczególnie w obszarze zabudowanym. Jeśli jest się słabszym kierowcą, warto pomyśleć o taksówce lub autobusie. Tak samo jak ktoś jest słabszy w kuchni może pomyśleć o kupnie jakieś gotowej potrawy lub gotowym cieście. To mit, że wszyscy kierowcy mają takie same zdolności prowadzenia pojazdu. Są lepsi i gorsi. Ci gorsi stwarzają zagrożenie dla innych.

  • ~stam55 2023-12-07
    09:41:05

    38 5

    Najważniejsze-udowodniła,że ma pierwszeństwo !

  • ~jose_23 2023-12-07
    12:15:26

    8 19

    @Dintojra skoro jest ślisko i nie da się zatrzymać w miejscu to nie wiem, może kierowca powinien wolniej jechać?

  • ~dr_Moriarty 2023-12-07
    14:12:13

    8 26

    Oczywiście w większości komentarzy pod takimi sytuacjami każdy jest winny, tylko nie "kierowca". Faktycznie będąc pieszym, należy 90 procent "kierowców" traktować jak niebezpiecznych idiotów, którzy nie chcą i nie potrafią wziąć odpowiedzialności za kierowanie dwutonowym pojazdem. Bo ja nie zatrzymam takiego ciężkiego auta, bo miałem zielone, bo nie wchodził tylko stał, a ja nie wiedziałem co będzie robił. A w ogóle to miał kaptur i wszedł mi w martwą strefę. Nie zatrzymałem się, bo pierwszeństwo ma dopiero na pasach. No wszedł już na pasy, ale mi wtargnął. Stał w ciemnym miejscu, nie miał odblasków. Bo to, bo siamto, bo sramto. Ja panisko w aucie nie popełniam błędów. Za kierownicą polaczkowi cwaniaczkowi rosną husarskie skrzydła. A pieszy to taki gorszy człowiek, którego nie stać na samochód. A skoro go nie stać, to znaczy, że jest życiowym nieudacznikiem, to niech se stoi. Na drodze jest oczywiście gościem, więc niech se szanuje życie. A w ogóle nikt, kto się nie szanuje, nie zatrzymuje się jakiemuś pieszemu plebsowi na pasach.

    Bełkot najgorszego sortu ludzi, którzy z jakichś powodów otrzymali prawo jazdy.

  • ~truman20 2023-12-07
    15:38:07

    29 6

    ~dr_Moriarty - niezły tok rozumowania. Jak następnym razem włożysz palce do pracującego blendera, to możesz pozwać ten blender. Albo producenta. W sumie, to lepiej pracowników elektrowni za prąd napędzający ten blender. Albo producentów stali, że ich wyrób obciął ci palce... Lub producenta włącznika do tego blendera, że nie było ostrzeżenia na włączniku, że możesz stracić palce. Chociaż lepiej producentów kabli, bo bez kabla blender by nie działał. Oskarżyć też pośmiertnie możesz Pana Volta, że przez jego wynalazek masz obcięte palce. Możesz ostatecznie oskarżyć wszystkich innych, może skombinują ci z powrotem palce, bo to w sumie ich wina była.

  • ~dr_Moriarty 2023-12-07
    17:07:59

    5 24

    @truman20

    Dawno nie czytałem tutaj tak przygłupkowatego posta, chyba tylko pod tematami o tym jak czysto palić węglem i komu to przeszkadzało (i pamiętam że chyba wtedy też był twój). Myślałem chwilę, czy w ogóle się nad tym wyziewem spod brudnej pachy pochylać, ale w sumie co mi tam.

    Blender to bezmyślna maszyna, której możesz użyć sam, a jeśli zrobisz sobie nim krzywdę, to możesz mieć pretensje tylko do siebie. Samochód to maszyna, którą kieruje człowiek za kółkiem i którą może wyrządzić krzywdę innym, za co bierze odpowiedzialność. Wiedząc, że jedziesz niełatwą do opanowania maszyną, powinieneś wziąć na to odpowiednią poprawkę, szczególnie w ruchu miejskim i przy złych warunkach pogodowych. To się właśnie nazywa wyobraźnia na drodze. Kwestie pretensji do Volta i tak dalej pominę, bo to jakiś bełkot. Choć w sumie przypominają one właśnie pretensje, jakie do całego świata ma właśnie kierowca, który spowodował wypadek na pasach. To nie on źle użył auta, tylko wszystkie inne. Pominę już fakt, że tylko w Polsce i paru innych bantustanach w tej części świata występuje ten problem. Wszędzie tam, gdzie cztery kółka leczą wiejsko-cwaniaczakowate kompleksy.

    Jestem pieszym i prawie codziennie mam sytuację, w której mam na pasach pierwszeństwo i czystą sytuację, po czym nagle z winy jakiegoś kierowcy zmienia się ona w niebezpieczną. Do najczęściej występujących należą:
    1) Nagły wypad auta zza rogu bo na skrzyżowaniu miało zieloną strzałkę. A przecież wtedy droga wolna.
    2) Ten sam wypad zza rogu na skrzyżowaniu bez świateł, bo "kierowca" już długo czekał, znalazł lukę między samochodami szybko ruszył w prawo i zapomniał, że tam są jeszcze pasy.
    3) Notoryczna sytuacja, kiedy jeden kierowca się zatrzymuje, a ten z naprzeciwka nie. I często nawet nie jeden, ale kilku. Albo zwalnia, żeby się nie zatrzymać. I wtedy nie wiadomo czy przechodzić, czy nie.
    4) Wczoraj miałem akcję, w której kierowca samochodu nie chciał zatrzymać przed pasami, ale zrobił to samochód z naprzeciwka. Więc hamował na gwałt i oczywiście wpadł w poślizg. Gdybym wtedy wszedł na pasy, toby mnie skasował.

    Tak więc kierowcy w Polsce jeżdżą źle i to jest główne źródło problemu. Nie tylko nie radzą sobie z pasami, ale z ruchem w ogóle. Dlatego Polska jest ciągle w czołówce najgorszych europejskich statystyk. Niepokorni piesi się zdarzają, ale to kierowcy są głównym źródłem problemu. Moje obserwacje i doświadczenia potwierdzają zresztą fakty i statystyki policyjne:

    "W całym ubiegłym roku (2022) w Polsce z winy kierujących pojazdami doszło do 19 373 wypadków, co daje aż 90,9% z łącznej liczby 21 322 wypadków." Źródło: https://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,wypadki-drogowe-raporty-roczne.html

    Jestem też kierowcą i nigdy nie miałem problemu z pieszymi. Podczas zbliżania się do przejścia upewniam się, że 1) nikogo na nim nie ma 2) Ktoś przy nim nie stoi 3) ktoś nie zamierza nim przejść lub się nie zbliża. Ponadto zawsze zwalniam, żeby zareagować w sytuacji, kiedy ktoś się na nim nagle pojawi. Bo wiem, że dwutonową maszyną mogę zrobić komuś krzywdę. 90 procent kierowców tego nie robi bo im się nie chce i liczą na łut szczęścia. Gadka szmatka typu: no wiesz, że jadę ciężką maszyną i nie trzymam jej w miejscu albo pieszy to gość na pasach to mantra egoistycznego, prymitywnego i bezrozumnego motłochu.

  • ~exx 2023-12-07
    18:22:35

    15 3

    ~dr_Moriarty
    A zadałeś sobie trud i zobaczyłeś jak w Europie wygląda oznakowanie dróg i przejść dla pieszych? To u nas przepis o pierwszeństwie pieszych wrzucono do starej gierkowskiej infrastruktury. Naj...ane przejść co 200m. Gdzie tak jest? Nie w Niemczech, nie w UK itd. Zobacz sobie na YT jak wygląda przejazd przez niemieckie miasteczko, albo angielskie. Te miernoty które podpisały ten przepis powinny zamalować osobiście jakieś 80% zebr w tym kraju i dopiero wtedy można coś powiedzieć zmianie przepisów.

  • ~truman20 2023-12-07
    19:00:04

    18 2

    ~dr_Moriarty - zajechało Arteksowym stylem... Chcesz na prawdę zostać drugim bajkopisarzem tego portalu? Nigdy nie napisałem, że kierowcy są święci... Po prostu wytłumacz mi powyższą sytuację. Też jechałem tą drogą w tych warunkach, w podobnym czasie, nawet przy małej prędkości hamowanie wiązało się ze sporym poślizgiem. To według ciebie auta mają stać w miejscu w takich warunkach? A może iść dalej i oskarżyć o całą sytuację miasto, że nie odśnieżyli? Może wiesz dlaczego ta dziewczyna weszła pod auto będące kilka metrów od niej? Auto było przezroczyste? Ona była niewidoma? Nie zatrzymała się i nie upewniła czy może bezpiecznie przejść? Z prawej strony auto się zatrzymało i weszła nie patrząc w lewo? Jaki przypuszczasz scenariusz tego zdarzenia?

    A o statystykach mi nie pisz, bo są głupie. Jakby auto było 1cm od przejścia a ktoś wszedłby stopą na przejście i wpadł pod to auto, to statystycznie winę ponosi kierowca jeśli nie ma ewidentnych świadków lub kamery, dlatego statystyki są prawie zawsze na niekorzyść kierowców. Po prostu prawo w tej kwestii jest głupie.

  • ~Arteks 2023-12-07
    19:45:19

    3 23

    @truman20 - pierdnięcie w czasie obiadu w restauracji może być uznane jako absolutny brak kultury ale bez skutków dla życia innych. Natomiast brak kultury, ogłady lub gapiostwo na drogach niestety może wiązać się ze zrobieniem krzywdy innym. Popierając brak kultury na drogach i brak szacunku dla pieszych - stawia cię w gronie osób o niskim poziomie kultury.

    @exx - a ty zadałeś sobie trud i widziałeś jaki procent centrów miast w Niemczech jest już w ogóle wyłączonych z ruchu? Po co więc tam pasy co kawałek jak auta po wielu drogach tam nie jeżdżą? Czy widziałeś gdzieś jeszcze w centrum miasta taki rodzaj stacji benzynowej jak u nas na Piłsudskiego? To niewiarygodne ale najbardziej samochodowy kraj Europy jakim były od czasów Hitlera Niemcy - tak bardzo odwraca się od tego trendu.

  • ~Arteks 2023-12-07
    20:12:17

    5 24

    @dr_Moriarty - świetny wpis, miażdżący motodyletantów. Ja dodam inne statystyki na styku pociągi - auta w których jeśli ktoś ginie to nie jest to maszynista tylko... kierowca lub pasażerowie auta. 99% to wina kierowców. Tylko 1% to wina np. złego oznakowania lub błędu technicznego urządzeń sygnalizacyjnych lub dróżnika obsługującego rogatki.

  • ~truman20 2023-12-07
    22:08:28

    20 4

    ~Arteks - nigdzie nie napisałem, że popieram brak kultury na drodze i brak szacunku dla pieszych. Imputowanie innym bzdur nie wybieli cię, zwyczajnie jeszcze bardziej będziesz uznawany za osobę piszącą bzdury.

  • ~Arteks 2023-12-07
    22:47:07

    4 22

    @truman20 - zupełnie bym z tobą nie polemizował gdybym widział w tobie osobę która szanuje pieszych bo po co? Piszesz @dr_Moriartemu, że masz problem z poślizgiem. To co w takim razie robisz na dojeździe do ronda albo do świateł czy skrzyżowania z trójkątem? Nie zatrzymujesz się? Dlaczego tylko wobec pieszych pojawia się argument z... "poślizgiem", "drogą hamowania", "słabą widocznością" i innymi motopierdołami? Czemu wprost nie napiszesz, że wkurzają cię przejścia dla pieszych i piesi. Nie oczekuję abyś się przyznał do tego, że zwyczajnie jesteś cienkim kierowcą.

  • ~polk 2023-12-07
    23:26:02

    13 3

    Arteks teraz zabłysnąłeś, nie ma co. Na dojeździe do ronda albo do świateł czy skrzyżowania z trójkątem się zwalnia a nie zatrzymuje. Żaden przepis nie obliguje Cię do zatrzymania, jeśli nie wymusisz pierwszeństwa. Zatrzymać się to trzeba przed znakiem STOP.

  • ~truman20 2023-12-08
    06:49:08

    17 2

    Arteks - osoba, która pluje jadem na kierowców, "dobija" co roku klimę w aucie i jeździ autem od święta może mówić komuś jakim jest kierowcą? Zastanawiam się czy to jeszcze tupet czy już głupota? Zniżę się do twojego poziomu i powtórzę któryś raz - nie mam żadnego problemu z szacunkiem do pieszych i innych kierowców. Z przyjemnością ustępuję pierwszeństwa innym pojazdom oraz pieszym, pod warunkiem, że zachowują się tak, jak mają zachowywać. Pieszy na jezdni jest tylko gościem i ma się zachowywać jak gość. Zachowasz się z szacunkiem do osoby, która z buciorami wpakuje ci się do mieszkania, rozgości i zacznie dyktować swoje warunki? Raczej nie. W przypadku pieszych i innych kierowców działa identycznie. Natomiast ty i twój powyższy koleżka sugerujecie jakby ten kierowca specjalnie chciał wjechać do tej dziewczyny i w ogóle każdy kierowca chciał od razu wszystkich rozjechać... Zadam ci pytanie: chciałbyś żeby w Polsce wprowadzili niemiecki system przechodzenia przez jezdnię?

  • ~Dintojra 2023-12-08
    07:37:46

    12 0

    "Zima, padający śnieg, wieczór, śliska powierzchnia - powinny wymagać bardzo wolnej i jeszcze bardziej ostrożnej jazdy, szczególnie w obszarze zabudowanym.
    Jeśli jest się słabszym kierowcą, warto pomyśleć o taksówce lub autobusie."
    @Arteks, tak masz rację zima i wszystko co z nią związane wymaga ostrożności... pytanie dlaczego twierdzisz, że tylko od kierowców ? piesi są ustawowo zwolnieni z myślenia tak ?
    Fizyki nie oszukasz i nawet jadąc 20km/h nie zatrzymasz auta na śniegu/lodzie na odcinku 2-3m, bo tyle zwykle masz gdy pieszy idąc chodnikiem skręci i wejdzie na przejście na jezdni (ciekawa nazwa prawda ? coś jakby sugerowała do czego przeznaczone są te wyasfaltowane wynalazki).
    W ostatnim zdaniu wyjaśniłeś dlaczego wolisz chodzić pieszo i korzystanie z komunikacji publicznej... co się chwali, ponieważ przyczyniasz się czynnie do wzrostu bezpieczeństwa na drogach :)
    "@Dintojra skoro jest ślisko i nie da się zatrzymać w miejscu to nie wiem, może kierowca powinien wolniej jechać?"
    @jose_23 - w sumie to jeszcze bezpieczniejsze byłoby ciągnięcie samochodu na sznurku lub pchanie prawda ? ...byleby tylko usprawiedliwić idiotyczny przepis, głupotę pieszych i własną ignorancję w kwestii praw fizyki.
    Chłopie, w żadnych warunkach nie zatrzymasz pojazdu w miejscu !
    Zadba o to masa, prędkość, współczynnik tarcia, czas i parę innych czynników, o czym byś wiedział gdybyś uważał na lekcjach fizyki.

  • ~Arteks 2023-12-08
    11:21:58

    1 9

    @polk - też zabłysnąłeś bo kiedy np. w tak ruchliwym mieście jakim jest Rybnik nie trzeba się zatrzymać dojeżdżając do skrzyżowania? Może w Wigilię po 17.00?...
    @Dintojra - nikt nie jest zwolniony z myślenia i ostrożności ale powiedz czy sama myśl o tym, że jako kierowcy możemy kogoś zabić nie powinna stymulować nas do rozsądku? Do ilu wypadków i niepotrzebnego kalectwa i śmierci by nie doszło gdyby nie zbyt szybka jazda, niedostosowanie jazdy do warunków lub alkohol?
    @truman20 - to jest ciekawe, że nie przeszkadzają ci nigdy wpisy nie na temat od innych osób w których jątrzy się jad nastawiony personalnie, a określasz pluciem merytoryczne i przemyślane wpisy wobec tych którzy nie umieją prawidłowo kierować pojazdem. Piesi nie są żadnymi gośćmi na drodze bo pasy to powierzchnia wspólna do korzystania, a drogi są budowane z budżetu państwa/samorządu, a nie przez kierowców. To są motodominacyjne mity. To kierowcy w dużej liczbie są... gośćmi w innej dzielnicy czy innym mieście. Przeważnie potrącają miejscowych.

  • ~ 2023-12-08
    11:36:47

    3 5

    No hipokryci czytając te komentarze dochodzę do wniosku, że gdyby potrącony był piesek, czy kotek, to kierowcę dojechalibyście na maksa, ale że dziewczyna, człowiek??

  • ~truman20 2023-12-08
    12:24:42

    8 1

    ~Arteks - na pytanie odpowiesz, czy standardowo jak zwykle wydygasz i poczekasz aż artykuł zniknie z głównej? Skoro tak wychwalasz te "zachodnie" standardy, to odpowiedź nie powinna być dla ciebie trudna.

  • ~Arteks 2023-12-08
    15:41:34

    1 4

    @truman20 - tak, popieram niemieckie przepisy. To co udało się wprowadzić u nas rok temu to tylko okres przejściowy ale lepsze to niż to co było wcześniej czyli przepisy wzorowane na... rozwiązaniach radzieckich z lat 50. Tam też ważniejsze od pieszego była limuzyna KGBowców czy wojskowa ciężarówka. Wstyd, że w Polsce o pieszych przypomniano sobie ponad 30 lat od zmian ustrojowych.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5346