zamknij

Wiadomości

Pat w negocjacjach

2006-11-18, Autor: 
Zgodnie z naszymi przewidywaniami nie powstała wczoraj koalicja BSR-PO. Platforma chce współpracy wszystkich klubów w radzie miasta.

Reklama

Przypomnijmy, w ubiegłotygodniowych wyborach samorządowych najwięcej – 11 mandatów w Radzie Miasta Rybnika uzyskał Blok Samorządowy Rybnik. Ugrupowaniu prezydenta Fudalego do większości w Radzie zabrakło jednak 2 głosów.

 

Zaraz po wyborach lider BSR – Adam Fudali rozpoczął rozmowy o zawiązaniu koalicji zarówno z Platformą Obywatelską, która zdobyła 7 mandatów, jak i Prawem i Sprawiedliwością, które do rady wprowadziło 6 radnych.

 

Jeszcze do czwartku wszystko wskazywało na to, że powstanie koalicja BSR z PO. Urzędujący prezydent zaproponował Platformie obsadzenie przez przedstawiciela PO stanowiska zastępcy prezydenta oraz udział w kierowaniu radą miasta.

 

Jednak podczas piątkowego spotkania liderów BSR i PO, lider rybnickiej Platformy – Marek Krząkała nie przyjął oferty złożonej przez Adama Fudalego.  W zamian Platforma proponuje prezydentowi współpracę, ale bez zawierania koalicji. – W świetle ostatnich niejasności związanych z funkcjonowaniem w mieście spółki Hossa, czy związków miasta z Fundacją Ekoterm Silesia, nie mogliśmy zawrzeć porozumienia z BSR, bo to oznaczałoby podpisanie się przez nas pod polityką obecnych władz miasta. Niestety, w pełni z tą polityką się nie identyfikujemy – poinformował Marek Krząkała.

 

- Podczas piątkowego spotkania zaproponowaliśmy prezydentowi porozumienie trójstronne BSR-PO-PiS i rozmowy na temat przyszłości Rybnika. Uważam, że musimy się wznieść ponad polityczne podziały. Zapewniłem prezydenta, że może liczyć na nasze wsparcie w sprawach zbieżnych programowo, a jest ich na pewno wiele – mówi Krząkała.

 

Bezpośrednio po spotkaniu liderów BSR i PO zebrał się klub radnych Bloku Samorządowego Rybnik. W wydanym po zebraniu oświadczeniu napisano m.in.: „Dzisiejsze rozmowy przedstawicieli Bloku Samorządowego Rybnik i rybnickiej Platformy Obywatelskiej, na temat koalicji w radzie miasta, zakończyły się fiaskiem (…) Powodem tego jest chęć porozumienia radnych PO z radnymi Prawa i Sprawiedliwości. W chwili obecnej inicjatywę stworzenia większości w radzie wzięły na siebie PO i PiS.(…) W tej sytuacji, ostateczna decyzja Adama Fudalego o objęciu urzędu prezydenta Rybnika lub pozostaniu radnym, zapadnie po konsultacjach z BSR.”


 

Wacław Wrana

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (29):
  • ~andy 2006-11-18
    20:30:27

    0 0

    Rama Miasta bez opozycji ??? BRAAAAAWO PANIE KRZĄKAŁA i to znów dla naszego dobra ohhh jak wy się o nas troszczycie

  • ~Dawidosss 2006-11-18
    21:15:49

    0 0

    Nie przejmuj sie Fudali juz sie boi mysle ze bedzie w Rybniku opozycja pan Prezydent zacznie sie powoli wycofywac bo wie jakie go czekają konsekwencje jak wreszcie niezalezni eksperci a nie podwałdni prezydenta zaczna grzebac w archiwach pozdrawiam

  • ~andy 2006-11-18
    21:47:08

    0 0

    Pewnie masz rację ale dlaczego jego kontr kandydat który bardzo krytycznie się o nim wypowiadał teraz zamierza się z nim układać ? czyżby wszystko to co mówił było na urzytem wyborów ? Bardzo bardzo mierna jest nasza klasa polityczna na każdym szczeblu. Pozdrawiam

  • ~Rybniker 2006-11-18
    21:54:41

    0 0

    Ja piernicze, ale sciema! Wspolpraca wszystkich ze wszystkimi! Ty, Krzakala, w swoim populizmie, to juz zupelnie na resztki mozgu upadles. Proponujesz zrobic z rady miasta klub dyskusyjny... Tylko ciekawe, kto bedzie podejmowal decyzje, jak tak sie wszyscy zaczniecie przekonywac, ze kochacie Rybnik. To propozycja kompletnego dyletanta, albo idioty! W dodatku jeszcze zaczales mowic pisiorskim glosem: fundacja Ekoterm..., spolka Hossa.... Rzygac sie chce, jak sie czyta te genialne enuncjacje! "Prezydencie Krzakala" opamietaj sie i prestan dawc sobie wyjadac mozg lyzeczka przez Pieche i Kufla! Wstyd do potegi!

  • ~Teddy 2006-11-18
    22:25:46

    0 0

    Masz rację Davidoss. Najwyższy czas żeby zaczęto kontrolę przekrętów pana F. Miejmy tylko nadzieję ze ani PO ani PiS nie wymiękną i nie dadzą się przekupić Fudalemu. Dość już nepotyzmu, podejrzanych układów i sprzedawania Rybnika wyłącznie dla własnych korzyści.
    A kto twierdzi że Rybnik jest super zarządzany bo F. dostał Oskarka, zapraszam do topicu "Fudali Prezydentem" z 13 listopada. Tam się więcej dowie o przewałach w Rybniku, choć moi adwersarze bronią Fudala zaciekle. Mam nadzieję że już niedługo :-)

  • ~skalson 2006-11-18
    22:37:08

    0 0

    Wstyd mi, ze partia, na którą zagłosowałem jest reprezentowana przez Takiego osobnika jak sz.p. Krząkała... mam tylko nadzieję, że nie dojdzie do po popisowych rządów m moim mieście.

  • ~Teddy 2006-11-18
    22:45:30

    0 0

    Skalson, wierz mi, lepiej żeby były POPiS-owe niż BSR-owe. To naprawdę mniejsze zło ta koalicja i oby powstała i w końcu coś zaczęło się zmieniać w Rybniku, nie dla dobra partii bo to mnie mało obchodzi ale dla dobra mieszkańców. A jak chcą to niech się żrą w Wawie, mnie Wawa nie obchodzi bo w niej nie mieszkam, nie żyje, nie pracuję.

  • ~Rybniker 2006-11-18
    23:01:43

    0 0

    Krząkała = Piecha , Piecha = Krząkała i pewnie gdzies tu jeszcze wystepuje stajer... To tu, to tam...

  • ~andy 2006-11-19
    08:07:04

    0 0

    Teddy masz nadzieję że PO nie da się złamać ? a czym jest propozycja wspólnych rządów ? miało być twarde bezdyskusyjne NIE postawione Fudalemu ludzie głosujący na PO i Krząkałę chcieli zmian a on teraz wprawdzie pod pewnymi warunkami /na początku zawsze tak się mówi/ wchodzi w układ z BSE-rem i Fudalim więc po jaką cholerę mam chodzić na wybory?????

  • ~ 2006-11-19
    12:34:51

    0 0

    Teddy - a jakie to przekręty masz na mysli..? Może tylko słyszałeś od PiSowców (lub Makoszowców), że przekręty są, jednakże jakie i gdzie - tego nie wie nikt..? Zawsze byłam dumna z faktu, że naszym Rybnikiem nie rządzili ani ci z prawej, ani ci z lewej strony... Nie chciałabym, by teraz się to zmieniło. Panie Krząkała - weź się pan za nauczanie a nie za politykę! Panie Fudali - zaprawdę wielki zawód czynisz Pan swoim wyborcom !!

  • ~Dawidosss 2006-11-19
    12:43:15

    0 0

    Ja naprawde nie rozmumiem frustracji wszystkich zwolenników Fudalego i BSRu przeciez skoro sa tacy dobrzy i swieci to dlaczego tak panicznie boja sie kontroli i sprawdzenia jak rzadzili przez 8 lat. Przeciez o tym mówi pan Krzakała!!! Dla mnie to jest bardzo profesjonalna postawa nie ma sensu pisac sie w koalicje z BSRem jeseli najpierw sie wszystkich spornych rzeczy nie wyjasni. Czy to takie trudne do zrozumienia?? Jezeli Fudali nic nie ma na sumieniu to Ok ale jezeli sa jakiekolwiek nieprawidłowosci to ani PO ani PiS nie ponoszą za nie odpowiedzialnosci. Koalicja w ciemno z BSRem tak zrobili by tylko prymitywini politycy a pan Krzakała to profesjonalista i trzeba przykalsnąc takiej postawie. Z resztą tak paniczna reakcja pana prezydenta swiadczy o tym ze ma cos za uszami inaczej nie krzyczałby na konferencjach prasowych takich dziwnych rzeczy pozdrawiam.

  • ~Rybniker 2006-11-19
    15:04:51

    0 0

    Nie rozumiesz frustracji zwolennikow Fudalego, bo nie rozumiesz mechanizmow samorzadu i rozumiesz takze, jakie sa motywacje inwestorow poszukujacych dobrej lokalizacji. Oni przede weszystkim badaja stabilnosc i przewidywalnosc decyzji wladz. A u nas w Rybniku sie teraz zacznie jazda. Kazdy klub bedzie mial inne zdanie, wszyscy beda podejrzewac wszystkich o wszystko! Ta metoda, po paru miesiacach oczekiwan, inwestor pojdzie sobie do Gliwic, Tychow, czy chocby Jastrzebia lub Zor. I wlasnie ta realna perspektywa mnie frustruje. Do rady miasta przenosi sie nam szambo z Wiejskiej: komisje sledcze, glosowania na sile, spiski i uklady - totalne szambo! Podejrzewam, ze tego szamba nie odprowadzi nawet 500 km budowanej kanalizacji sanitarnej. A jak znam zycie i troche Fudalego, to gosc jest twardziel i nie zrezygnuje, nie odpusci - na to jest zbyt odpowiedzialny. Sam bedzie zachecal popisowa koalicje do doglebnego zbadania plotek i pomowien. I pewien jestem, ze im to bedzie nie na reke, bo beda musieli przyznac, ze niczego nagannego, nieprawidlowego nie znalezli. Skoncza sie plotki, insynuacje, czyli ich glowna bron. Szkoda mi tylko Rybnika, ale coz - widac nie da sie dluzej bronic samorzadu przed upolitycznieniem. To ewidentna zasluga PiS-u, a i PO nie jest tu bez winy.

  • ~Simmonides 2006-11-19
    16:20:55

    0 0

    Rybnikerze - co do tego, że Fudali sie nie podda - to mam taką nadzieję, i chciałbym, żeby tak było. Dla dobra miasta. Natomiast nie wiem czy tak będzie.
    I niestety, ale jestem rozczarowany tym, że nie dało się jednak uniknąć upolitycznienia samorządów. W samorządach powinny działać tylko lokalne struktury, takie jest moje zdanie. Bez ogólnopolskich partii. A jestem ciekawy co takiego PiS i PO "wyciągną", albo czego nie wyciągną - a czym się ośmieszą. Bo że próbować będą, to jest pewne. Ciekawe czy będzie to wyglądało tak nieporadnie jak w Warszawie, kiedy oskarża się w propagandzie o wszystkie błędy wszystkich tylko nie siebie (jak za PRL-u) - chociażby przykład kilka dni temu, kiedy premier mówił, ze to co się stało w Jelfie to "wina III RP". Tego się nawet słuchać nie da i każdy kto ma choćby trochę oleju w głowie, i więcej niż 10 lat to rozumie. Niestety ani Teddy, ani jego poplecznicy się do tej grupy nie zaliczają.

  • ~Tadek 2006-11-19
    17:41:48

    0 0

    Kto to jest "Rybniker" i co przez tą dziwaczną nazwę chce powiedzieć? Ja jestem RYBNICZANINEM i nie podoba się oszpecanie nas, nazwą z obca brzmiącą, i nie dobrze się kojarzącą.

  • ~Simmonides 2006-11-19
    18:02:41

    0 0

    A mnie nie podoba się imię Tadeusz, wolę imiona rdzennie słowiańskie - jak na przykład Sławomir, Bożydar, a nie jakieś łacińskie obce twory. I co? Nie czepiaj się tego jak się inni nazywają, bo każdy ma prawo podpisać się jak mu się tylko podoba.

  • ~andy 2006-11-19
    18:12:58

    0 0

    A mnie się podobają imiona Gniewosz i Mścisław - też słowiańskie :)

  • ~Simmonides 2006-11-19
    19:04:53

    0 0

    Owszem, też bardzo ładne ;)

  • ~andy 2006-11-19
    19:28:09

    0 0

    ale Simonides jest okropne wcale nie słowieńskie :)))))))))

  • ~Simmonides 2006-11-19
    20:14:14

    0 0

    Zacznijmy od tego, że to nie imię ;) Ale poniekąd ma sporo wspólnego ze słowianami - bo to drugi pseudonim Szymona Szymonowica:)

  • ~Paplok 2006-11-19
    22:00:45

    0 0

    Wracając do komentowania tego co dzieje się w polityce Naszego ukochanego miasta Rybnika, należy zacząć od tego kim są ludzie z "rybnickiego" PiS-u i PO. Tak się składa że są to osoby z ugrupowania "pomakoszowskiego" a tym samym "antyfudalisci" którzy za wszelką cenę chcą zaistnieć na scenie politycznej naszgo miasta. Krząkała - żałosny nauczyciel z "Hanki", Janik - kolejny karierowicz z grona nauczycielskiego, Klan Piecha - nieudolny lekarz z PiSu i jego syn karierowicz z PO,- kim Ci ludzie są?? pytam się ?? co oni chcą poprawiać ?? Może przypomnę tym co nie wiedzą że Rybnik w rankingach ogólnokrajowych zajmuje czołowe miejsca jezeli chodzi o administrację, fundusze i budżet. Mamy wspaniale rozwinięte organy zarządzające środkami unijnymi, wspólpracujemy z wiloma miastami UE. W tym roku Rybnik znalazł sie na pierwszym miejscu w Polsce pod względem funkcjonowania organów władzy. I co ?? czy trzeba coś poprawiać?? Cała spólka PO i PiS tylko gada "żeby żyło się lepiej w Rybniku" a komu jest źle?? no komu ?? Wszystko dlatego że inni (PO PiS)nie moga patrzeć jak A.Fudali wyciągnął to miasto z ujemnego budżetu i wprowadził to miasto na szczyty pod każdym względem. A teraz ... co PiS i PO zmienią ?? nic ?? bo ani Krząkała ani Piecha ani Janik nie maja pojęcia o Rybniku i jego problemach. Tak jak nieudolnie Pis rządzi w kraju tak nieudolnie bedzie to miało miejsce tutaj w naszej Ojczyznie Rybnickiej.

  • ~Paplok 2006-11-19
    22:03:25

    0 0

    Z tą róznicą że wszyscy (Krząkała, Janik i inne Piechy) dorwą się do koryta i rozkradną to co zgromadził Fudali. Mało tego, my jako rybniczanie bedziemy stać i patrzeć tym karierowiczom na ręce i nic juz nie bedziemy mogli zrobić, oni zrobią, Rybnik straci na wszystkim - fundusze UE, współpraca z innymi miastami, i wiele innych. Każdy z nas miał szanse zadbać o losy naszej Ojczyzny jaką jest Rybnik. Niestety ... rózwnież rybniczanie poddali się presji społeczeństwa i nasiąknięci brudem oraz zaślepieni obłudą i kamstwem z ulicy Wiejskiej tak zagłosowali że dopuścili do skarbu naszego miasta własnie te dwie partie na literę P. Jeżeli dojdzie do koalicji Po-PiS w niedalekiej przyszłości wszyscy zobaczymy do czego doprowadzili Ci którzy nieświadmo albo i świadomo wyraźili zgodę, 12 listopada w wyborach, na to żeby kłamstwo i obłuda wkroczyły do naszego ukochanego miasta. To że bylismy tak cudownym i poważanym miastem na Śląsku bedzie miłym wspomnieniem. Juz na zakończenie życze wszystkiego dobrego Panu A. Fudalemu i całemu blokowi BSR, który przez wszystkie lata sprawił iż moje ukochane miasto Rybnik jest tak piekne i przyjazne że za nic w świecie nie chce się stąd ruszac. Dziekuje ...

  • ~andy 2006-11-20
    09:18:11

    0 0

    rychtig z ciebie paplok

  • ~obserwatorka 2006-11-20
    21:00:47

    0 0

    paplo,cóż za przepiekny obraz sielanki przedstawiles... poprostu sie rozmarzylam..ahh ohhh ehhh... czlowieku! zdejmij te klapki z oczu! NIE WIDZISZ CO SIE DZIEJE?! fudali przez 8 lat rzadzil sobie tak jak chcial majac wiekszosc, bedac prezydentem.. a teraz? robi tylko smutne minki (cudowne zdjecie biednego zatroskanego prezydenta przedstawione na pierwszej stronie dziennika zachodniego-nie wiem czy widziales- jesli nie to zaluj.nic tylko boki zrywac) bardzo dobrze sie stalo.. wreszcie AUTOKRATYCZNE RZADY fudalego ustapily.. ojj jak bardzo raduje sie ma dusza! niech zyje popis!

  • ~ 2006-11-20
    22:54:36

    0 0

    Panie Adamie wierzymy w pana 52% mówi za siebie to my pana popieramy a nie jakiś tam popis :-) Roman Wróbel Rybnik.

  • ~ 2006-11-21
    09:33:17

    0 0

    Pan Fudali robi tylko marną prowokację, a wy już rozpisujecie się o swoich wizjach... PO nie chce koalicji z PISem. Prawda jest taka, że Fudali za podpisanie umowy koalicyjnej chce oddać parę miejsc we władzach, w zamian za pełne poparcie w głosowaniach. Nie dziwcie się więc, że nikt na taki układ nie chce pójść bo było by to samobójstwo... Fudali ma możliwość dalszego sprawowania władzy, ale nie chce aby ktoś patrzył mu na ręce.

  • ~Arteks 2006-11-21
    10:11:04

    0 0

    Do Tadka w kontekście Rybnikera: A co to Ciebie obchodzi jakim nickiem ktoś się określa? Może niektóre nazwiska też Ci się nie podobają? A może ty lubisz faszyzujące ugrupowania typu LPR? ;P To absolutnie prywatna sprawa jak się ktoś określa na forach i tylko jakieś prymitywy które nie mają wielkiego doświadczenia z internetem mogą tego nie wiedzieć.

  • ~Paplok 2006-11-21
    10:43:13

    0 0

    Powiedz mi jakie klapki mam zdjąc z oczu?? widziałem zdjęcie Pana A. Fudalego, a wiesz czemu ma taką minę, bo przed wyborami mówił że nie chce żeby przyszło mu rządzić Rybnikiem kiedy ustawy wypływają od partii z którymi się nie utożsamia. Nie wiem czy byłaś na przedwyborczym spotkaniu z kandydatami na prezydenta miasta Rybnika, tam każdy z nich mógł się wypowiedziec na temat Rybnika i jego problemów. I co się okazuje.. ani żaden Krząkała ani Gruszka czy Bugla nie mają zielonego pojęcia np. jaką kwotą zamknął sie budżet miasta, albo ile rond ma Rybnik albo kto jest najwiekszym inwestorem w Rybniku... wstyd, poprostu wstyd jak tego słuchałem. Tacy ludzie chcą rzadzic Rybnikiem?, a najgorsze ze sami rybniczanie ich wybrali .. Jedynie Fudali potrafił konkretnie odpowidac na pytania i wykazał się nie małą wiedzą z temetyki kultury ziemii rybnickiej. A co do patrzenia na ręce to sami rybniczanie się przekonają ile pieniędzy bedzie w budżecie miasta kiedy dojdzie do władzy PO-PiS. Przez wszystkie lata w Rybniku nie miały miejsa żadne nieprawidłowości związane ze skarbem miasta, a jezeli juz cos sie stało (mam na mysli panią z Zieleni Miejsiej) to w przeciągu 2 miesiecy prokuratura kładała na to łapę. Wybory mówią za siebie - 11 mandatów dla BSR to swiadczy o tym że rybniczanie wybrali blok samorządowy a nie partie polityczne.

  • ~Paplok 2006-11-21
    10:45:04

    0 0

    Niestety Ci którym Fudali od lat pomogał i ufał teraz go zdradzili (Piecha, Janik) spiskując z PO po to aby dorwać sie do władzy bo wiedzą że do polskiego parlamentu juz nikt ich juz nie wybierze - to musża sobie na miejscu poscielic. aha jezeli chcecie kogos oskarżać o nepotyzm to sprawdziec sobie kto jest prezesem rybnickiego NFZ...

  • ~Paplok 2006-11-21
    10:52:56

    0 0

    obserwatorka - skoro Twoja dusza się raduje jak PO-PiS jest przy władzy to chyba sama nie wiesz co te partie soba reperezentują ... to są dwa przeciwne bieguny i dlatego do ich koalicji na scenie politycznej naszego Panstwa nie doszło i nie dojdzie. Tylko w Rybniku może być taka kolaicja bo tylko tutaj są karierowicze którzy nie patrzą z jakiej partii są byle są u władzy (za rok Twoja dusza bedzie sie smucic tak jak dzis smucą się Ci którzy poparli PiS i bliźniaków w wyborach do Sejmu)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jak zamierzasz spędzić wakacje 2024?





Oddanych głosów: 318