„Stałem wczoraj (środa) w kolejce 4 godziny (od 16.50 do 20.50). Przede mną stało przeszło 40 osób (miałem czas, żeby policzyć dokładnie), z których około 10 zrezygnowało. Kolejka szła tak wolno, bo - jak doniosła poczta pantoflowa - internet się sypie, a doładowanie odbywa się właśnie przez sieć. Za mną, kiedy szczęśliwie wychodziłem, stało jeszcze blisko 20 osób. Wolę nie wiedzieć, co się potem działo, bo kasjerki poradziły osobom z końca kolejki, żeby już sobie poszły - kasa pracuje do 21.00 (...) nie obchodzą mnie tłumaczenia urzędników, że trzeba było wcześniej przyjść po bilet, albo później, bo po pierwsze: to jest kwestia oszczędności (3 zł u kierowcy!), po drugie: czy ten system jest dla ludzi czy ludzie dla systemu?! - napisał do nas jeden z Internautów.
Dyrektor komunikacji miejskiej – Kazimierz Berger zapewnia, że tego typu sytuacja się już nie powtórzy. - Pierwsze doładowanie biletów okresowych wymaga personalizacji e-karty w systemie. Stąd obsługa pasażerów trwała tak długo. Za miesiąc nie powinno już być problemu – wyjaśnia Berger. Dyrektor potwierdza też, że w ostatnich dniach były kłopoty z działaniem systemu. - Awarie mieliśmy w punktach znajdujących się w MOSiRze i Bushido. Teraz wszystko działa już jak trzeba – mówi.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Jest pozwolenie na budowę. Handel przy ul. Żorskiej w końcu ma odżyć (wizualizacje)
+211 / -43Lokalna edycja globalnego konkursu IT!
+13 / -0ZUS: spadła liczba cudzoziemców. Widać to w obszarze obsługiwanym przez Rybnik
+12 / -3"Wzrost we wszystkich kluczowych pozycjach". Digitree Group oszacowała dane finansowe za 2023 rok
+3 / -4Import węgla zablokowany. Normy zapasów przekraczają 200 proc.
+19 / -27Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~Arteks 2007-01-05
10:02:46
Umyślnie czy nieumyślnie ale w tym mieście autentycznie robi się wszystko aby ludzie rezygnowali z usług transportu zbiorowego. Cała ta heca z e-kartami już powinna wyprowadzić z równowagi niejedną osobę. Kwestia placu Wolności: który być może lada tydzień ma być otwarty, a ZTZ nie wie ile i jakie linie tam będą jeździć... Z pewnością zmniejszy się frekwencja w autobusach z powdu tych perturbacji ale to akurat nie ma znaczenia dla naszego ZTZ. Miasto zapłaci nawet jeśli przewiozą np. 5 tys. miesięcznie ludzi mniej... Już mi się czasami nie chce komentować tej żenującej sytuacji. Jakie niesamowite "plecy" musi mieć Berger w Urzędzie Miasta, że bezkarnie może popełniać gafy za gafami i nie wylatuje ze stanowiska które - jako dyrektor dużej instytucji związanej z komunikacją miejską - kompromituje i hańbi. :(
~aktem 2007-01-05
12:29:05
czekał ktoś dłużej na wydanie e-karty?? bo ja czekałem 2 m-ce i 2 tyg. (wniosek złożyłem pod konieć października a karte dostałem na początku stycznia), i jak to się ma do informacji, że na wydanie karty czeka się 2 tyg.??
~ 2007-01-05
16:38:09
Ja chciałbym zwrócić uwagę na Panią obsługującą komputer doładowujący w MOSiRze. Jej obecność tam była co najmniej zastanawiająca. Czytanie z zeszytu poszczególnych kroków podczas doładowywania + liczne błędy owocujące kilkukrotnym, ponownym logowaniu się do serwera + znikoma umiejętność korzystania z (!) myszki komputerowej, wpłynęły znacząco na czas doładowywania karty. O ile ja nie miałem zbyt dużo zajęć tego dnia, o tyle osoby za mną sfrustrowane musiały opuścić kolejkę.
Poza tym incydentem nie mam żadnych zastrzeżeń co do działania systemu. Jeszcze mnie nie zawiódł, chociaż przymus każdorazowego rejestrowania karty w czytniku podczas wchodzenia do autobusu ( korzystam z biletu okresowego), sprawia, że papierowe bilety w moim mniemaniu lepiej spełniały swoją funkcję.
Pomimo wszystko życzę powodzenia.
Pozdrawiam
~karata 2007-01-06
06:38:29
aktem -> wniosek złożyłam w szkole,nie pamietam już dokładnie kiedy to było, ale na pewno na samym początku składania wniosków, bo wtedy odbywalo się to w szkołach Kartę otrzymałam dopiero po nowym roku, w tym tygodniu
~anosik 2007-01-06
09:54:59
aktem -> wsiosek przez szkole.. gdzies pod koniec wrzesnia ... otrzymalam ja 28.12 :/ w kasie ZTZ bo jak powiedziala p.Dyrektor (22.grudnia) mojego gimnazjum " ZTZ nie ma czasu rozwodzic e-kart, za chwile bede tam dzwonik 5 (!) raz w tej sprawie" pozniej przyszla do klasy i powiedziala ze po odbior ekarty w 3 dniach po swietach ale przed sylwesterem ...
Marek -> przez te pania... czekalam tam godzine na doladowanie az zrezygnowalam... jej kwalifikacje sa zenujace... ciagle wstecz-wstecz-dalej-dalej ... :/ w ciagu godziny doladowala karte jednej osoby!! a potem zrezygnowala w ogole.. na klawiaturze pisac nie potrafi:/ dzwonila do innej pani, dzieki ktorej doladowala te jedyna e-karte...
~Arteks 2007-01-06
18:23:35
Tak to jest kiedy jakieś reformy nie są odpowiednio przemyślane i zorganizowane... Chyba najpierw wprowadzono karty, a dopiero później szkolenia i efekt jest taki, że ta osoba o jakiej piszecie zachowuje się tak niekompetentnie za okienkiem. W ogóle uważam, że osoby odpowiedzialne za wprowadzenie tej operacji zarówno w ZTZ jak i w UM nie zachowują się zbyt poważne. Za mało było informacji o działaniu całego systemu, prawie w ogóle żadnych uzasadnień po co są wprowadzane e-karty. Wszystko jest postawione na głowie tak samo jak z pl. Wolności: najpierw remont i projekt nie dostosowany do potrzeb rybnickiej komunikacji, a dopiero potem konsternacja ZTZ, który nie wie jakie linie i ile kursów tam puścić... Osobiście uważam, że e-karta jest perpsektywicznym rozwiązaniem. Można było jednak dużo lepiej przeprowadzić przejście z biletów na karty. I niech nikt z decydentów się nie tłumaczy, że to lub tamto. Miano na to prawie 3 lata!!! TO OGROMNY SZMAT CZASU - prawdopodobnie przespany!!! Należy ubolewać też z powodu tego, że nie dano - szczególnie starszym osobom - możliwości wypróbowania e-karty "na sucho" bez pobierania czegokolwiek. A gdyby ktoś w ZTZ myślał to by ustawił np. dwa takie terminale np. w UM i na dworcu KM które służyłyby tylko i wyłącznie dla prób. Swoją drogą dziwię się, że osoba która ma e-kartę na okaziciela nie może sprawdzić ile jeszcze ma na niej punktów poza autobusem.
~ 2007-01-06
20:47:19
Szanowny p.Dyrektorze .W piątek do godz.21.00 nie było możliwości doładowania karty na MOSiR-e ,a więc Sz.P. w swej wypowiedzi rozmija się z prawdą, kłamie P. ,czy nie nadaje się P. na pełnione stanowisko?
~ 2007-01-06
20:50:48
Szanowny p.Dyrektorze .W piątek do godz.21.00 nie było możliwości doładowania karty na MOSiR-e ,a więc Sz.P. w swej wypowiedzi rozmija się z prawdą, kłamie P. ,czy nie nadaje się P. na pełnione stanowisko?
~Kaj 2007-01-06
22:54:25
Ja tam problemów nie miałem. Korzystam z karty na okaziciela z rynkiem na odwrocie, którą odebrałem pod koniec listopada i doładowuję ją cały czas. Na poczatku tylko wariowały kasowniki w autobusach. Razem z kartą dostałem instrukcję kasowania i wiem jak kasować. Można też doczytać w internecie na stronie ekarty. Znajomi jednak narzekają na kartę z biletem okresowym - na poczatku na jej brak i długie czekanie, a potem na problem z doładowaniem na basenie mosir i w bushido.
~Kaj 2007-01-06
22:58:49
Na basenie MOSiR wisi kartka na drzwiach, że jest awaria systemu i biletów nie można doładować - widziałem dzisiaj.
~pip60 2007-01-07
23:02:46
ta e-karta to niewypał!! wczoraj jadąc z pracy autobusem linii nr 3 z Marcela do Rybnika o godz.6.35 skasowałem e-kartą przejazd za 3 zł a wysiadając na przystanku -Rybnik PKP przyłożyłem kartę i zamiast zwrócić mi 0,80 gr pobrało mi znów 3 zł za przejazd - nie miałem za bardzo czasu żeby zainterweniować ale niech będzie to przestroga dla innych żeby uważali co na wyświetlaczu tego kasownika pisze !!!!! pozdrawiam tych co wymyślili te cuda!!!