zamknij

Wiadomości

Koleje Śląskie zmieniają taryfę - część biletów drożeje, część tanieje

2021-05-04, Autor: 

Pierwszy raz od pięciu lat Koleje Śląskie zmieniają cennik. Nie jest to jednak zwykła podwyżka, tylko porządkowanie taryfy. Dlatego bilety na część połączeń zdrożeje średnio o 13 procent, ale na niektórych trasach pojedziemy taniej, niż dotychczas. 

Reklama

Koleje Śląskie - powody zmiany cennika

Szereg czynników wpłynął na decyzję Kolei Śląskich o modyfikacji dotychczasowej taryfy. Spółka chcąc zapewnić najwyższe standardy usług i bezpieczeństwa wprowadziła najnowocześniejsze metody czyszczenia pojazdów. Doszły też kwestie, z którymi borykają się wszyscy organizatorzy transportu publicznego w Polsce. Spadła liczba podróżnych, co przełożyło się na zmniejszenie wpływów z biletów. Wzrosły natomiast koszty. Konieczna stała się częstsza dezynfekcja parku taborowego, podrożały energia elektryczna, koszty napraw i utrzymania taboru. 

Koleje Śląskie podkreślają, że to pierwsza kompleksowa zmiana cenników od pięciu lat i pierwsza istotna przebudowa cenników od początku istnienia spółki.

- Codziennie uruchamiamy około 400 pociągów. To niezwykły potencjał komunikacyjny dla mieszkańców naszego województwa. Kolej jako bezpieczny, ekologiczny i wygodny środek transportu może im zatem służyć nie tylko w czasie dojazdu do pracy, ale także poza godzinami szczytu. Zmiana taryfy Kolei Śląskich przede wszystkim ma na celu wprowadzenie prostej taryfy, a także wdrożenie atrakcyjnych ofert, które zachęcą pasażerów do podróżowania z nami - mówi Aleksander Drzewiecki, prezes zarządu.

Średnia podwyżka cen biletów o 13 procent

W związku ze zmianą cennika, średnia podwyżka cen biletów Kolei Śląskich wyniesie około 13%. Nie wszystkie ceny biletów zostaną jednak podwyższone. Część z nich zostanie również obniżonych.

Po modyfikacji taryfy Koleje Śląskie nadal będą jednym z najtańszych przewoźników kolejowych w Polsce. Możliwość dotarcia do najbardziej atrakcyjnych miejsc na Śląsku połączona z niskimi cenami podróży sprawia, że przewoźnik kolejowy pozostaje najatrakcyjniejszą cenową formą transportu.

- Podążamy za trendami europejskich kolei regionalnych, które bazują na prostych i zrozumiałych taryfach. Naszym celem jest wdrożenie rozwiązań, które zapewnią czytelne i sprawiedliwe zasady podróżowania pociągami Kolei Śląskich dla wszystkich pasażerów. Z uwagi na fakt, że jest to proces długofalowy, modyfikacje będą wprowadzane etapami. Dziś komunikujemy planowane zmiany cen, natomiast już we wrześniu pojawią się nowe atrakcyjne oferty. Ponadto, na części tras wprowadzimy również możliwość korzystania z innowacyjnej taryfy pozaszczytowej ze zniżką do 20% – podkreśla Aleksander Drzewiecki, prezes zarządu.

Pierwsze zmiany w cenniku od 10 maja 2021

Wprowadzanie rozwiązań mających na celu uproszczenie taryfy przewozowej Kolei Śląskich będzie odbywało się w etapach. Pierwsza faza zmian wejdzie w życie w dniu 10 maja 2021 roku, druga we wrześniu 2021 roku, zaś cały proces powinien zakończyć się w 2022 roku. Główną i jednocześnie pierwszą ze zmian jest dążenie do wprowadzenia jednolitej stawki kilometrowej i korekta ofert liniowych. Podczas drugiego etapu we wrześniu nastąpi wprowadzenie najbardziej atrakcyjnych ofert dedykowanych różnorodnym odbiorcom, w tym seniorom, rodzinom czy małym grupom, a także wprowadzenie wysokich rabatów na przejazdy poza szczytem. Należy zaznaczyć, że wszystkie bilety sprzedane przed datą pierwszej fazy zmian pozostaną ważne bez dopłaty.

Zmianę taryfy Kolei Śląskich prezentujemy w dołączonej galerii grafik

Oceń publikację: + 1 + 4 - 1 - 6

Materiał oryginalny: https://www.slaskibiznes.pl/wiadomosci,koleje-slaskie-zmieniaja-taryfe-czesc-biletow-drozeje-czesc-tanieje,wia5-1-4696.html

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~Arteks 2021-05-04
    16:19:44

    7 5

    Dużo gadania o upraszczaniu taryfy, o potencjale kolei czy ekologii - a w ostateczności pasażer zapłaci więcej, niektórzy mając do wyboru drogie auto i drogą kolej, wybiorą to pierwsze. Taryfy drożeją tak jak w przypadku ZTZ tylko, że za Koleje Śląskie odpowiada marszałek PiS, za ZTZ odpowiada prezydent Kuczera z PO. W obu przypadkach (POPiS) zamiast wykorzystywać transport jako narzędzie urbanistyczne i jakos sposób na zmniejszanie korków, hałasu i zanieczyszczeń w centrach miast to robi się z tego zwyczajne źródło przychodu. Gdyby tak poprosić o komentarz prezydenta RP do tej podwyżki jaką otrzymujemy od rządzących województwem PiSowców to pewnie powiedziałby - bilety drożeją ale... olej potaniał. ;)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5324