Na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie trwają testy elektrycznego zespołu trakcyjnego ELF 2. To końcowy etap badań niezbędnych do homologacji pojazdów zamówionych w październiku 2016. Czy jest szansa, że zobaczymy te nowoczesne pociągi w Rybniku?
W ramach zamówienia podstawowego Koleje Śląskie i Województwo Śląskie zamówiły 13 pojazdów. Do tego dochodzi możliwość skorzystania z prawa opcji w zakresie 6 pojazdów.
Nowe Elfy będą się charakteryzować m.in. nowoczesnymi klimatyzowanymi wnętrzami, wyposażonymi w wygodne fotele. W pojazdach przewidziano od 100 do 190 miejsc siedzących, w zależności od ilości członów. O informacje dla podróżnych na pokładzie zadba dynamiczny systemem informacji pasażerskiej, a nad bezpieczeństwem będzie czuwał monitoring wewnętrzny i zewnętrzny.
Pojazdy będą również dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pojazdy zostały wyposażone m.in. w windę elektryczną i rampę składaną. Nie zabraknie również rozwiązań dla matek z małymi dziećmi oraz miejsc do przewożenia rowerów.
Jak wyjaśnia nam Magdalena Iwańska z biura prasowego Kolei Śląskich, nowoczesne pociągi nie zostały przypisane do konretnych linii. - Będziemy je tak tasować, by mieszkańcy województwa mogli je spotkać na wszystkich liniach – wyjaśnia.
Pierwsza dostawa Elfów 2 ma nastapić do 2018 roku.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Eko-Okna przerywają milczenie. Firma wydała oświadczenie
112180Prostytucja i pranie brudnych pieniędzy w Rybniku. Policja zamknęła agencję towarzyską (wideo)
27345Historyczny moment. Adriatic Express przyjechał do Rybnika, zabrał pasażerów i wyruszył do Rijeki (foto, wideo)
21485Czy Sara Stempka z Jejkowic zostanie Miss Polski? Odpowiedź poznamy już dziś
21275Incydent kałowy po raz drugi. Brodzik na Rudzie znowu nieczynny
19316Wakacyjne pociągi z Rybnika nad Bałtyk, Adriatyk lub w góry. Zobaczcie, gdzie dojedziemy po korekcie rozkładu jazdy!
+160 / -6Pijany Ukrainiec deportowany z Polski. Jechał „pod prąd” w centrum Rybnika
+140 / -1Rybnik wydłuży linię 34 aż do Gliwic? Radny: połączenia kolejowe nie są idealne
+141 / -4Koniec z wymówkami po kolejnym incydencie. Na Rudzie będzie można kupić pieluchomajtki
+124 / -8Zamiast scrollować – myje szyby. 15-letni Dawid z Rybnika zbiera na skuter, pracując po szkole
+121 / -5Mieszkańcy prestiżowego Ajnfartu rozważają wyprowadzkę! Radna: hałas i nielegalne wyścigi to nie incydenty. Mamy wideo, które potwierdza te słowa
28Parkowanie przy Pniowcu od tego lata będzie płatne!
23Radni Rybnika apelują o ochronę lekcji religii i etyki. „To fundament wspólnoty”
19Eko-Okna przerywają milczenie. Firma wydała oświadczenie
16Pniowiec: chaos za 5 zł. Problemy piętrzą się już na starcie (zdjęcia)
16Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~browarek127 2017-07-07
11:09:32
Dobrze że jest jeszcze taki przewoźnik jak koleje śląskie który woli inwestować pieniądze w polski produkt niż zagraniczny .Szkoda tylko że to kropla w morzu potrzeb bo niestety na naszych torach dalej jeździ dużo przestarzałych składów typu( EZT)-EN57
~Arteks 2017-07-07
11:49:24
Pani Iwańska - to EN57 można przypisać do konkretnych linii i te pełne grafitti przestarzałe pojazdy mogą planowo jeździć nawet na międzynarodowych pociągach do Bohumina, a nowe elfy nie mogą być przypisane do konkretnych linii? Ciekawa linia wciskania kitu mediom.
~ 2017-07-07
15:17:52
Chwila grzebania w sieci i w/w zamówienie wygląda tak:
- 10 sztuk 4-członowych jednostek oraz 2 sztuki 3-członowe dla Urzędu Marszałkowskiego
- 1 sztukę 1-członową dla KŚ
Idę o zakład, że pójdą głównie na obsługę linii Gliwice-Katowice-Częstochowa (S1) i Tychy - Katowice (S4) oraz Częstochowa-Wisła. W Rybniku zobaczymy je od święta...
~Konrad Klink 2017-07-07
15:45:29
@ Arteks, a nie jest przez przypadek tak, że EN57 jako jedyne mają homologację na poruszanie się po terytorium Czech i dlatego właśnie do Bohumina jeżdzą one, a nie Impulsy, Flirty czy Elfy?
~ 2017-07-07
15:59:14
@ Konrad - dokładnie, żeby jeździć za granicą, polski tabor musi przejść proces dopuszczenia go do ruchu za granicą.
~Arteks 2017-07-07
18:02:00
@Konrad - obecnie tak jest. Ale w KŚ muszą się przygotować do takiego momentu w którym nie będą już mieli EN57 i wtedy będzie potrzebny papier na inny tabor do Bohumina lub likwidacja tych połączeń - na co na pewno władze województwa i samo pasażerowie nie pozwolą. @pääkäyttäjä - padła już zapowiedź w innych artykułach, że Rybnik-Wodzisław będzie na pewno obsługiwany składami Elf II. Poza tym pozostanę wierny poglądowi, że najwygodniejszym dla pasażera taborem jaki jeździ po polskich szynach to Imupls z tzw. Południowej Grupy Zakupowej. Tabor ten jest planowo trasowany na różnych pociągach przyjeżdżających i odjeżdżających z/do Rybnika. Szkoda tylko, że zakupiono wtedy dla Śląska tylko kilka sztuk tych jednostek.
~Arteks 2017-07-07
18:08:10
@Konrad - jeszcze jedno w kontekście mojej pierwszej wypowiedzi. Do Bohumina muszą jeździć EN57 ale do Raciborza nie musiałyby, a też jeżdzą i to stosunkowo często. Więc stąd mój zarzut do KŚ które obecnie nie widzą niczego złego w tym, że 74% pociągów obsługujących ROW jeździ na starych EN57. A jak przyjdą nowe Elfy II to już dają do zrozumienia, że trzeba nimi obsłużyć całe województwo. A poza tym to organizator czyli UMWŚ decyduje ile pociągów gdzie ma jechać i jakim taborem ma to być obsługiwane. KŚ są tylko wykonawcą. Niestety co raz częściej uważam, że słabym. Szczególnie kiedy słyszę że prezes obiecuje likwidację grafitti ze składów, mijają miesiące a bohomazy dalej straszą. To samo było z brudem na taborze... Dopiero jak różne śląskie media rozpętały burzę to łaskawie załatwili mycie składów teraz się już poprawiło. Gdyby nie to - sami by tego nie zrobili.
~Adam Krawczyk 2017-09-12
10:59:03
pääkäyttäjä raczej jeden dwuczłonowy dla KŚ na linię K-ce - Lubliniec. Teraz jeździ 2xEN81 - skład zastępczy od producenta.