zamknij

Wiadomości

Bez rewolucji

2007-12-11, Autor: 
Od niedzieli obowiązuje nowy rozkład jazdy PKP. Obyło się bez rewolucyjnych zmian. Czy w przyszłości pasażerowie moga liczyć na lepszy rozkład?

Reklama

Nowy rozkład jazdy nie niesie

za sobą rewolucyjnych zmian

w kursach pociągów z Rybnika.

Nowy, szczegółowy rozkład odjazdów pociągów z Rybnika możecie prześledzić na naszej stronie – zobacz rozkład.
 
Na szczęście PKP nie zaskoczyła pasażerów likwidacją kursów pociągów. Niestety, nie można też mówić o poprawie komunikacji kolejowej w naszym regionie. - Być może pasażerów ucieszy poranny pociąg z Rybnika do Olsztyna przez Warszawę (odj. 5.46). Generalnie jednak kolej nie wprowadziła zmian w rozkładzie, a takie są na pewno potrzebne – komentuje Arkadiusz Palla –rybniczanin, pasjonat kolei.
 
Palla jednym tchem wymienia zmiany, jakie PKP powinno wprowadzić w rozkładzie jazdy. - Aż się prosi o wprowadzenie połączeń dalekobieżnych z Rybnika, bo nasz subregion pod tym względem jest totalnie zaniedbany. PKP powinna zlikwidować także absurdalne przerwy w połączeniach między Katowicami, czy Pszczyną, gdzie między godziną 6.00 a 13.00 nie ma żadnego pociągu bo to nie Bieszczady tylko zurbanizowany Śląsk. Poza tym na trasie Rybnik – Katowice powinny być wprowadzone cykliczne godziny odjazdów pociągów kursujące przynajmniejco godzinę od 4.30 do 22.30. W dobie zniesienia granic razi też tylko jedno połączenie dziennie do Ostrawy – mówi Palla.
 
O tym, że współpraca z PKP jest trudna mówi radny wojewódzki Adam Zdziebło, który już kilka razy składał interpelacje do marszałka województwa śląskiego. - Póki co, poprzez urząd marszałkowski, który dotuje przewozy regionalne, udało się zmienić godziny odjazdów 2 pociągów. Czekam na odpowiedź na kolejne interpelacje, bo chciałbym, aby rozkład pociągów bardziej odpowiadał realnym potrzebom pasażerów – mówi Zdziebło.
 
Czy apele pomogą, okaże się już za rok, kiedy PKP wprowadzi rozkład jazdy na 2009 rok. Póki co czekamy na wasze opinie o rozkładzie oraz wiadomości, czy pociągi w według nowego rozkładu kursują punktualnie.

 

ww

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (9):
  • ~danone 2007-12-11
    17:09:31

    0 0

    Kwestia tego kto będzie płacił za połączenie Rybnik - Pszczyna. Najpierw niech ktoś sprawdzi ile ludzi jeździ tym pociągiem, a później niech wypowie się na ten temat.

  • ~Arteks 2007-12-11
    18:01:18

    0 0

    Danone, jest ktoś taki kto ma płacić - Urząd Marszałkowski! W Żorach, Suszcu, Radostowicach czy Pszczynie mieszkają tacy sami podatnicy jak w Gliwicach, Częstochowie czy Rybniku. Jeśli w rozkładach między jednym a drugim pociągiem będą tak duże dziury to efekt będzie odwrotny od zamierzonego gdyż czym mniej pociągów - tym ludzie będą wybierać alternatywne formy przejazdu. Poza tym trasa na Pszczynę ma wybitne walory turystyczne. Sam pamiętam jak jeździłem na wycieczki czy już później ze znajomymi w góry tylko pociągiem. A teraz? Pociąg o 6.20... - chyba dla ludzi mających kłopoty ze snem w weekendy. Dużo się chrzani w Urzędzie Wojewódzkim o rozwoju turystyki na Śląsku itd al ludzie z ROW nie mają ani jednego bezpośredniego pociągu w góry...

  • ~danone 2007-12-12
    06:50:45

    0 0

    Korzystałem z tego połączenia przez 4 lata. Jest tylko kilka kursów, gdzie jedzie dużo ludzi. Ten o 6:20 w tygodniu od Suszca jest całkowicie zapchany. Faktem jest, że tą trasą jedzie dużo wycieczek, bo to najkrótsze połączenie z Rybnika w stronę Żywca czy Bielska-Białej. Nie zmienia to faktu, że dla kilkunastu osób nie potrzebne jest połączenie powiedzmy o godzinie 9, bo pociąg pojedzie po prostu pusty. Jakbyś dobrze pooglądał rozkład jazdy to zauważ, że od dobrych kilku lat (min. 5) istnieje weekendowe połączenie Kędzierzyn Koźle - Bielsko Białą Główna. Odjazd z Rybnika tego pociągu o 9:58

  • ~arczi19882 2007-12-12
    14:39:29

    0 0

    Jedna rzecz mnie zastanawia a jednoczesnie martwi, moze ktos mnie oswieci dalczego jest tak a nie inaczej.. ale do czego zmierzam... nie rozumiem dlaczego przez Rybnik nie przejezdzaja konkretne pociagi miedzynarodowe np. do Wiednia czy Pragi... pociagi te jada przez Katowice i juz nigdzie sie nie zatrzymuja jak dopiero w Zebrzydowicach z wiadomych wzgledow... ale co najciekawsze pociagi te jada przez Bohumin. I moje pytanie brzmi... Dlaczego skoro nigdzie indziej sie juz nie zatrzymoja te pociagi po Katowicach, ale laduja i tak w Bohuminie, nie jada przez Rybnik?????????? Czyzby subregion zachodni bylby dla PKP mniej atrakcyjny? byly by to dwa dodatkowe pociagi w kierunku Katowic jak i Warszawy a juz nie wspominajac o Wiedniu czy Pradze...

  • ~Arteks 2007-12-12
    18:05:37

    0 0

    Danone w gruncie rzeczy myśli tak samo jak kolejowy beton. Pamiętaj, że jeśli pociągów jest mniej jeździ mniej ludzi. Przykład: Odwołajmy 50% pociągów do Katowic czy to spowoduje że o połowe wzrośnie rentowność tej linii??? Nie, gdyż przewiezie się proporcjonalnie mniej ludzi. Kiedy kilka lat temu dodano nowe pociągi z Opola do Nysy i z Opola do Kędzierzyna okazało się, że pociągi w szczycie z trudem zabierały wszystkich chętnych! Ludzie mając do wyboru szybkie i częste pociągi zostawili w garażach auta! Co do pociągu o 9.58 w weekendy do Bielska to wybacz ale przyjechać o 11.30 do Bielska to można co najwyżej połazić po mieście, zjeść pizzę i zobaczyć Sferę. Ale z pewnością nie, żeby pojechać takim pociągiem w góry. Optymalna pora to pociągi ok. 7.00 i 8.00 czyli wtedy kiedy nic nie jedzie...

  • ~danone 2007-12-12
    20:40:04

    0 0

    Na trasie Pszczyna - Rybnik jeździło nie tak dawno więcej pociągów, ale właśnie z powodu frekwencji te połączenia najpiew zawieszono, a później w ogóle zlikwidowano. O wiele lepszą trasą jest ominięcie Suszca, Radostowic i Pszczyny. Linia kolejowa np. do Wisły śmiało może jechać przez Żory, Strumień, Chybie, Skoczów. Liczy się czas przejazdu, a tą trasę napewno by było szybciej i zapewne by to była dobra alternatywa dla połączeń PKS-u do Wisły. Njapierw niech PKP wykorzysta instrumenty marketingu, a później niech myśli nad stworzeniem czegokolwiek...

  • ~Obiektywny 2007-12-13
    10:24:57

    0 0

    arczi19882: Mnie też to kiedyś zastanawiało, tylko popatrz ile jedzie pociąg EC z Katowic do Bohumina przez Zebrzydowice (EC Praha 1:34, EC Sobieski 1:30), a ile jedzie osobowy z Katowic do Bohumina przez Rybnik (2:14). Oczywiście EC jechałby trochę szybciej, ale wg mnie puki nie zostanie całkowicie wyremontowany odcinek KatowiceRybnik to mozemy o tych pociągach zapomnieć! Już nie mówie, że SKANDALEM byłoby wożenie zagranicznych klientow PKP Inter City z szybkościa 30km/h pociągiem EC na odcinku Rybnik TowarowyChałupki ;/ Ale prawdą jest to, ze jeżeli taki pociąg miałby postoje w Rybniku i Chałupkach (jako miejscowości granicznej) na pewno korzystałoby więcej osób z tego pociągu niż obecnie. To samo jeśli chodzi o zwiększenie połączeń do Ostravy, ale nie po takim stanie torów jak obecnie ;/ Jest to okno na europę. Sam kiedyś jechałem z Bohumina do Pragi pociągiem chyba 4h, z tym, że do Bohumina dojechałem oczywiście autem.
    Natomiast jeśli chodzi o połączenia do Pszczyny to naprawdę jest to druga porażka w naszym regionie. Pociągi jeszcze nie tak dawno jeździły tam w ok 40-45, teraz jedzie się tam 1h! A to przecież tylko...36 km! Prędkość jaką rozwija tam pociąg też jest "zawrotna" Kiedyś jeździł w weekendy pociag do Wisły (sam z niego często korzystałem) a teraz?PKP oferuje nam przejazd do Ustronia w 3h!(śmiech) a samochodem jedzie się tam 50 min. 10 min też pojedziemy więcej do Wrocławia, więc obecny rozkład raczej plusów żadnych nie wniósł w życie...:( Pozdrawiam

  • ~arczi19882 2007-12-13
    15:39:36

    0 0

    Obiektywny: nie wiem kto tam siedzi w zarzadzie PKP ale zdaje mi sie ze sami ludzie po zawodowce... gdyby wczesniej spojrzeli na nasz region i wylorzyli by pieniadze na odnowienie odcinka R-k -Katowice, dajac nam te linie o ktorych mowa to po czasie napewno zwrocil by sie caly wklad ... a wezel ten rozkwitl by lepiej jak inny na slasku czy nawet w polsce... ale nikt nie myslal a dobra kasa minela PKP tak jak ich EC...

  • ~HAN 2007-12-14
    20:30:11

    0 0

    Obiektywny: jesli juz PKP mialo by puscic IC EC przez Chalupki, Rybnik to wydaje mi sie ze najprawdopodobniej jechaly by przez Raciborz a nie Wodzislaw- linia dwutorowa, o wiekszej dop predkosci, remontowany wlasnie odcinek Rybnik- Jejkowice do predkosci 120km/h. Mysle ze bylby to najlepszy wybor.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jak zamierzasz spędzić wakacje 2024?





Oddanych głosów: 327