zamknij

Wiadomości

500+ dla każdego dziecka! Prezydent podpisał ustawę

2019-05-16, Autor: 

500+ na każde dziecko i bez kryterium dochodowego stało się faktem! Prezydent RP Andrzej Duda podpisał dziś nowelę ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci. Zmiany wejdą w życie już od lipca.

Reklama

Prezydent Andrzej Duda podpisał w czwartek ustawę rozszerzającą program 500+!

Od lipca świadczenie w ramach programu „Rodzina 500+” będzie przysługiwało również na pierwsze (a także jedyne) dziecko w rodzinie, bez względu na dochód. Ustawa obejmuje wsparciem także dzieci przebywające w domach pomocy społecznej oraz w instytucjonalnych formach pieczy zastępczej.
Wnioski o przyznanie wsparcia na nowych zasadach, czyli bez kryterium dochodowego, będzie można składać w dwóch formach: w wersji papierowej – od 1 sierpnia 2019 r., a w wersji elektronicznej – od 1 lipca 2019 r. (Do tego tematu jeszcze wrócimy).

Znowelizowana ustawa wprowadza także trzymiesięczny termin (liczony od dnia urodzenia dziecka) na złożenie wniosku o świadczenie wychowawcze na nowo narodzone dziecko.

- Złożenie wniosku w tym terminie będzie skutkowało przyznaniem tego świadczenia z wyrównaniem od dnia narodzin dziecka. Obecnie świadczenie 500 plus przysługuje od miesiąca, w którym złożono wniosek – informuje Biuro Prasowe Prezydenta.

Oceń publikację: + 1 + 89 - 1 - 34

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (63):
  • ~Barakuda 2019-05-16
    19:30:47

    Jedyny sposób jaki PiS widzi na wygrane wybory to orzekupstwo. Wiedzą, że inaczej nie mają szans. I tak przegrają wybory bo ludzie już się budzą...

  • ~Barakuda 2019-05-16
    19:32:42

    PiS to neokomunizm.

  • ~Mael 2019-05-16
    19:34:57

    W dobrych czasach w PRL-u nazywało się to dodatek rodzinny i był wypłacany na każde dziecko. Obecnie wypłacany przez wszystkie cywilizowane państwa świata.

  • ~ 2019-05-16
    19:38:39

    Wystarczyło obniżyć podatek za każde dziecko wtedy skutek byłby taki sam. No ale chodzi głównie o efekt propagandowy

  • ~polk 2019-05-16
    20:25:38

    @adiky właśnie nie taki sam efekt.
    Podatki płacą ludzie pracujący, więc lepiej dać 500+ na dziecko, bo wtedy dostanie każdy patol i nierób, co mocno przyczyni się do zwiększenia elektoratu.

  • ~master4k 2019-05-16
    20:38:22

    89 41

    @ adiky

    Nie, skutek nie byłby taki sam. Byłby o niebo lepszy. Ludzie mieliby większą motywację w utrzymywaniu zatrudnienia, a leniwe patusy zamiast wypijać 5 piw dziennie musieliby się zadowolić chlastaniem tylko w weekendy. Albo pomyśleć o znalezieniu pracy, ale wtedy ciężko łączyć konsumpcję z zatrudnieniem. W końcu taką ulgę trzeba od czegoś odliczyć. Rozdawnictwo faktycznie jest spektakularne, ale na dłuższą metę korumpuje i zawsze kończy się nieciekawie.

    @ Mael

    "W dobrych czasach w PRL-u nazywało się to dodatek rodzinny i był wypłacany na każde dziecko. Obecnie wypłacany przez wszystkie cywilizowane państwa świata.".

    Zechciałbyś przypomnieć jak się PRL skończył?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Child_benefit

    Kilku Państw na tej liście nie ma (np. Stanów), a kilka ma jedynie (albo aż) wyłącznie ulgi podatkowe zamiast benefitów.

  • ~rad11 2019-05-16
    20:38:39

    Większość państw członkowskich UE ma taki program dla obywateli więc nie rozumiem komentarzy typu przekupstwo neokomunizm czasy PRL. A może wkoncu wychodzimy na standarty Niemiec,Austrii,Holandi bo w tych państwach również są podobne programy. Czyli że jak? Rozwinięte kraje UE mają a nam się nie należy? W końcu w Polsce zaczyna robić się normalnie oby tak dalej!

  • ~rybnikus 2019-05-16
    20:40:23

    84 59

    ~Barakuda czym PIS przekupił Polaków w 2015 roku, że wygrał wszystko jak chciał?

  • ~MaciejK 2019-05-16
    20:42:56

    74 60

    No i po co taka oczywista informacja? Sensacja to by byla jakby ten Prezydent-Dlugopis NIE podpisal jakiegos rozkazu Szarego Posla

  • ~MaciejK 2019-05-16
    20:43:57

    78 49

    Nie, Barakudo, to nie jest ich jedyny sposob. Zapomniales o klamstwach, manipulacjach i ukladach z Rydzykiem

  • ~rybnikus 2019-05-16
    20:50:12

    63 81

    ~MaciejK Co złego Rydzyk zrobił? Napisz i udowodnij .

  • ~spirit-of-the-town 2019-05-16
    20:55:39

    48 19

    Jeśli ktoś zarabia 30 tysięcy miesięcznie - również dostanie 500zł na dziecko, jeśli komuś dochód przekroczy 20zł - wstrzymany zostanie dodatek rodzinny (kiedyś tak było, nie wiem czy nie uległo zmianie). To chyba taki trochę paradoks:)

  • ~rybnikus 2019-05-16
    21:14:00

    30 30

    spirit-of-the-town, dowiedz się ile by kosztowała biurokracja aby płacić 500+ nisko zarabiającym, wiem, że wielokrotnie więcej.

  • ~ 2019-05-16
    21:14:06

    61 25

    Zerowy VAT na ubrania i akcesoria dziecięce.
    Nic więcej.

  • ~palaczzasypowy 2019-05-16
    21:22:05

    70 58

    w niemczech jest kindergeld ,lewak w pl zawsze będzie pluł na swój kraj,cóż za hipokryzja

  • ~master4k 2019-05-16
    21:31:47

    73 38

    @ rybnikus

    "Co złego Rydzyk zrobił? Napisz i udowodnij".

    Nie szedłbym tą drogą, ale skoro już poszedłeś, to proszę bardzo:
    1) nieoficjalne "subwencje" na prywatną działalność gospodarczą (darowizny od rządu)
    2) zbiórka na ratowanie stoczni z zaskakującym i tragicznym finałem
    3) permanentne przelewy od sędziwych wiernych na wyimaginowane często potrzeby
    4) sowite ugody sądowe w ramach dyskusyjnych sporów
    5) wygrane przetargi za usługi dla państwa na kuriozalne usługi

    O Mercedesach od bezdomnego i innych pomniejszych osobliwościach pisać mi się nie chce. Wszystkie 5 punktów które wymieniłem pochodzą z informacji prasowych lub telewizyjnych, a sprostowań nigdy nie uświadczyłem. Możesz sobie samemu sprawdzić.

    Nawet część episkopatu i spora część duchownych się od niego dystansuje, bo jego obecna działalność mało ma związanego z jakąś misją ewangelizacyjną.

  • ~rybnikus 2019-05-16
    21:33:43

    39 61

    master4k A teraz podaj wyroki sądowe bo za POmówienia się płaci, nie ma wyroku to człowiek jest niewinny.

  • ~hanys z Rybnika 2019-05-16
    21:34:04

    Ku..a Co wy za bzdury tu wypisujecie niektórzy. Co dzieci nie macie to wam du,y rozrywa z zazdrości że oni mają a wy nie .Kiedyś za moich czasów dostawaliśmy rodzinne tylko zeby nie przekroczył zarobek , bo jak przekroczył o jeden grosz to już Ci się nie należało rodzinne bo byłeś wtedy już pogady przez ten jeden zasrany grosz. Dajcie już spokój normalnym ludziom żeby dzieci mieli co im się należy tak jak jest od bardzo dawna w Niemczech . Tam nikt nie gada że im się nie należy Tylko tu w Polsce zazdrośni tak mówią !!

  • ~donia96 2019-05-16
    21:47:28

    55 72

    Hanyś tu Ci daję wielkiego plusa a te minusy co Ci tu wlepiają pod twoim komentarzem nie mart się nimi bo to są sami PO i zazdrośniki co jeszcze nic w życiu nie zrobili prawą ręką tylko lewymi

  • ~Monia2002 2019-05-16
    21:54:29

    84 38

    Wszystko super, ale trzeba brać pod uwagę, że Polska ma spory deficyt budżetowy, coraz bardzie się jako kraj zadłużamy. To jakby brać w rodzinie ciągle nowe kredyty i kupować dzieciom wypasione zabawki. Dzieciom się będzie wydawało, że ma super rodziców, aż trochę podrosną i będą musiały spłacać te długi, wtedy zaczną przeklinać swoich rodziców za tę rozrzutność!

  • ~master4k 2019-05-16
    21:55:11

    43 20

    @ spirit-of-the-town

    Masz rację, chociaż na sprawę można spojrzeć jeszcze inaczej. Jeśli ktoś zarabia dajmy na to 4.000 brutto (ca. 2.800 netto), to 500 zł upustu w podatku za każde dziecko odczuje znacznie bardziej, niż ktoś kto zarabia przywołane 30.000 zł. Innymi słowy, im mniej zarabiasz, tym bardziej odczujesz ulgę podatkową. Różnice społeczne lepiej się wyrównują i zachowujesz motywację do pracy, bo leżenie brzuchem do góry nikomu się nie opłaca. Proste.

    @ rybnikus

    Co wy macie z tymi klawiaturami? Jakiś wirus, czy jak?

    Ad rem: Chyba zapomniałeś jak trudno jest w Polsce posadzić kogoś ze świecznika. A tego kościelnego, to już zwłaszcza. Ale mam coś tytułem przypomnienia. Źródło: wp.pl

    "Pieniądze na stocznię największym sekretem o. Rydzyka
    Sprawa pieniędzy ze zbiórki na ratowanie Stoczni Gdańskiej, które następnie zniknęły, pozostaje jednym z największych sekretów dyrektora Radia Maryja, ojca Tadeusza Rydzyka - pisze "Gazeta Polska". Tygodnik publikuje trzy listy, które do dyrektora RM i o. prowincjała CSsR Edwarda Nocunia skierował Bolesław Hutyra, przewodniczący komitetu ratowania stoczni oraz kapitan Żeglugi Wielkiej.

    Jak pisze "Gazeta Polska", w publikowanej korespondencji Hutyra domagał się od o. Rydzyka i osób związanych z radiem (m.in. bpa Edwarda Frankowskiego i o. prof. Alberta Krąpca), wyjaśnienia "niejasnej sytuacji funduszy zebranych na ratowanie stoczni". "W odpowiedzi spotkał go brutalny atak, przeprowadzony przez otoczenie ojca dyrektora" - podkreśla gazeta.

    Ojciec, nawet po atakach ze strony ludzi Radia Maryja, usiłował sprawę wyjaśnić wewnątrz środowiska, troszczył się o to radio. Ludzie Rydzyka potraktowali go niesprawiedliwie i brutalnie. To było dla nas piekło - cytuje "Gazeta Polska" syna Bolesława Hutyry, Tomasza.

    Jak piszą dziennikarze "Gazeta Polska", Hutyra 15 września 2000 r. zginął w wypadku samochodowym, którego okoliczności pozostają niejasne. Ojciec wspólnie z dwoma osobami jechał na spotkanie z ministrem skarbu. Spotkanie miało dotyczyć sytuacji Stoczni Gdańskiej. Wszyscy zginęli. Nie chcę nikogo winić, faktem jest jednak, że szczegóły wypadku były bardzo dziwne, a przez śmierć ojca stracona została Stocznia Gdańska, a także szansa na wyjaśnienie tajemnicy zbiórki - uważa Tomasz Hutyra.".

  • ~rybnikus 2019-05-16
    21:59:20

    33 68

    master4k. Przypominam, że wiele rządów w tym SLD i PO kontrolowało Rydzyka i nic nie udowodnili, takie dziady czy Rydzyk uczciwy? Dodam, że Rydzyk zwrócił wszystko wszystkim i nikt mu nic nie zarzucił. To cię tak boli?

  • ~PawelE39 2019-05-16
    22:01:20

    58 13

    Zapraszam nad polskie morze w okresie wakacyjnym, tam zobaczycie jak wyglada 500+

  • ~Barakuda 2019-05-16
    22:12:28

    52 36

    Rybnikus w 2015 PiS Polaków okłamał. A do tego obiecał, że przekupi.

  • ~Barakuda 2019-05-16
    22:17:23

    63 38

    Hanys "wygoogluj" sobie jaki deficyt budżetowy mają Niemcy a jaki Polska. Za te rozdawnictwo przyjdzie nam kiedyś zapłacić. A pierwsi, którzy to odczują będą tacy jak Ty. Zwykli niezbyt zamożni ludzie...

  • ~rybnikus 2019-05-16
    22:17:48

    42 57

    ~Barakuda. To aż tak Polacy już nie wierzyli kłamcom z PO-PSL, że woleli obiecanki PIS? A obiecali i spełnili, chocby wiek emerytalny, czy dzieci od 7 lat do szkoły itd. A wy złodzieje kiedy oddacie VAT na dziecięce ubranka i zasiłek pogrzebowy itd?

  • ~rybnikus 2019-05-16
    22:19:28

    32 38

    ~Barakuda. Niemcy wojnę przegrały i jeszcze kilkaset lat będą mieli z czego się bogacić.

  • ~Barakuda 2019-05-16
    22:20:29

    57 33

    Rybnikus, Rydzyk nikomu nie zwrócił ze zbiórki na ratowanie stoczni. Przytulił tego kilkadziesiąt milionów. Powinien za to siedzieć...

  • ~rybnikus 2019-05-16
    22:26:27

    38 56

    ~Barakuda. Dlaczego kłamiesz, nikt o nic Rydzyka nie oskarżył a kontrole za SLD i PO tam ciagle siedziały, także z NIK. Jak Rydzyk ciebie oszukał to udowodnij i podaj do sądu. Bo to POmówienia.

  • ~ 2019-05-16
    23:45:25

    46 62

    PiS to jedyna partia europejska i propolska. Wsparcie rodziny przecież to standard na Zachodzie od wielu lat, nie zaczęliśmy ich jeszcze doganiać w tych kwestiach.
    POstKOmuniści natomiast byli zainteresowani wyłącznie dotowaniem tęczowych marszy, Gazet, nieograniczonym dofinansowaniem nielegalnej imigracji, emerytur SBeckich i wątpliwej jakości polonofobicznych filmideł i "spektakli".

  • ~Fischer 2019-05-17
    07:42:14

    18 2

    Jakiś czas tu nie zaglądałem i po powrocie zauważyłem wyraźną zmianę tendencji w głosach +/-.

  • ~Barakuda 2019-05-17
    07:42:52

    23 32

    Tf2 i dlatego ta europejska partia pokłuciła się z całą Europą. Z Komisją Europejską, Komisją Wenecką, przewodniczącym parlamentu europejskiego i Komisji Europejskiej a unijna flaga jest wyprowadzana z budynków rządowych i jest zdaniem posłów PiS szmatą. To naprawdę bardzo europejska partia.

  • ~entropia 2019-05-17
    07:51:33

    19 13

    ~rybnikus
    "dowiedz się ile by kosztowała biurokracja aby płacić 500+ nisko zarabiającym, wiem, że wielokrotnie więcej."

    Te rzekome koszty są mocno przeszacowane, wystarczyłoby by urzędnicy weryfikujący wnioski mieli dostęp do bazy danych ze skarbówki, w cyfrowym obiegu dokumentów to koszty praktycznie zerowe. Naczelną ideą takiego wsparcia powinna być redystrybucja dochodów, a teraz bogaci po prostu będą jeszcze bardziej bogatsi.

  • ~Mnemosyne 2019-05-17
    08:18:03

    27 17

    A może by tak podnieść najniższą krajową, a zabrać 500+? Wtedy kobiety chętniej pójdą do pracy, a i takim ja ją - bezdzietnym też się będzie przyjemniej pracować za większy hajs.

    Jak tak dalej będziecie dawać za darmo to za chwilę nie będzie miał kto pracować.

    Może by tak jakaś pomoc dla młodych w znalezieniu pracy, mieszkania? A nie ; róbcie dzieci, zapłacimy wam za to xD

  • ~Zenek saper 2019-05-17
    10:41:45

    23 21

    Kochani postkomuniści, lewacy i czarne panny oraz przeciwnicy 500+! Otóż inne kraje na zachodzie też mają podobne programy. Tacy jesteście europejscy, lecz nie chcecie tego co mają w Europie? Wstydzę się za was! ;)

  • ~vlad 2019-05-17
    11:01:20

    23 7

    Zabrać ludziom wszystko,obniżyć płace minimalną.Zawsze można jechać dorobić do Reichu na szparagi

  • ~ 2019-05-17
    17:48:43

    13 9

    PiS popełnia błędy , ale coś robi dla rodzin , a PO ? nie dość , że nic nie robiło , to jeszcze przeszkadza tym co próbują robić . Tu prawie sami bezdzietni POwcy piszą :) i tak już pewnie zostanie , bo to wymierająca partia .

  • ~auralfloat 2019-05-17
    19:23:09

    10 6

    ~palaczzasypowy i ~Zenek saper : tańczycie jak zagrają: lewak to akurat weźmie benefit i nie zagoni go nic do roboty, ale wolicie postawić się w roli ofiary i tak używać języka, by przeinaczać rzeczywistość. Typowa postawa dla lewaka z PIS.

    ~hanys z Rybnika, nikomu z zazdrości nie rozrywa niczego, że nie ma dzieci, bo woli ciężko pracować niż rozmnażać się, i brać do tego benefity, a więc przykładać się do okradania innych ludzi w imię tzw. prawa (jednej lewicowej, narodowo-socjalistycznej partii).

    ~tf2 rozbawiłeś mnie do łez - pis jest najbardziej antypolską i niszczącą wolną wolę partią. Są antyeuropejscy, narodowo-socjalistyczni, lewicowi.

    Żaden socjalistyczny t u man, nie zrozumie, że partia, rząd, państwo, urzędy nie mają swoich pieniędzy. ZUS i US też nie mają swoich pieniędzy.

  • ~ 2019-05-17
    19:23:15

    9 6

    ~Zenek saper powinieneś wstydzić się swego nieuctwa. Bo właśnie pis to jest książkowa lewica i komunizm. Kopiują takich jak ty za ich własne pieniądze i do tego wmawiają że coś im dali.

  • ~Majster Awes 2019-05-17
    20:19:56

    7 4

    @rybnikus,
    ciole jeden, do twoich słów:

    "~Barakuda. To aż tak Polacy już nie wierzyli kłamcom z PO-PSL, że woleli obiecanki PIS? A obiecali i spełnili, chocby wiek emerytalny, czy dzieci od 7 lat do szkoły itd. A wy złodzieje kiedy oddacie VAT na dziecięce ubranka i zasiłek pogrzebowy itd?"

    poproszę zastosować kolejne twoje słowa:

    "master4k A teraz podaj wyroki sądowe bo za POmówienia się płaci, nie ma wyroku to człowiek jest niewinny."

  • ~Zenek saper 2019-05-17
    21:17:35

    7 7

    ~auralfloat: towarzyszu postkomunisto! PiS jest partią prawicową, konserwatywną. :)

  • ~Zenek saper 2019-05-17
    21:21:03

    6 5

    ~adiky: powinieneś się wstydzić swojego nieuctwa i lekcji pobieranych na zagranicznym "tefałenie". Towarzyszu postkomunisto, chciałbym cię uświadomić iż PiS jest partią prawicową i konserwatywną. :)

  • ~artefaks 2019-05-17
    22:01:45

    8 5

    For a nice god....
    Kazimierz się znów wystroił w te różowiutkie fatałaszki.....
    Słonik gender. Słupki spadają , to panika w oczach i rejterada.....
    Jesteś jednak za tego słonika kochany :)
    Niby jak to teraz mam do Ciebie mówić ? Rybnikusie ?
    Kazimierzu ? Coś tam ble ,ble o tym z Torunia ?
    Barakuda słusznie prawi. Ukradł świadectwa udziałowe NFI i sprzedawane cegiełki. Jak sam powiedział im ( stoczniowcom ) nie da bo by to przeżarli.... Wypowiedź ta jest do dzisiaj dostępna w necie :)
    A więc co ? Paciorek .Jeden za naród , jeden za partię ,jeden za wodza
    I fuk do łóżeczka.Dobranoc weź sobie (jak wódz) kota na noc. Niech ci się przyśni gałązka wiśni....
    Śpij Aniołku
    niebios słoneczko,
    z chmur Ci zrobią
    przytulne łóżeczko.
    Przygasną na chwilę
    gwiazdy na niebie,
    aby przypadkiem
    nie zbudzić Ciebie.
    Skrzydła anielskie
    okryją Cie same,
    a Ty śpij czekając
    na tatę, na wodza
    i na mamę.

  • ~Barakuda 2019-05-17
    22:16:40

    9 8

    Kolego Zenek Saper:
    PiS to partia socjalistyczno-populistyczna. Ewentualnie: populistyczno-socjalistyczna. Możesz sobie wybrać...

  • ~Zenek saper 2019-05-17
    22:32:54

    9 8

    ~Barakuda: twój problem polega na tym, że za PiSu ludziom się lepiej żyje niż za postkomuny. Ja rozumiem że bogatsi tacy jak ty troszkę zbiednieli. A twoja partia tylko kłapie jadaczką, skarży zagranicą i wciąż nie ma programu. ;)

  • ~Barakuda 2019-05-17
    22:52:54

    7 9

    Zenek za PRLu też ludziom żyło się lepiej ale do czasu. A mi, żyje się bardzo dobrze ale żyło by się lepiej bez PiSu...

  • ~artefaks 2019-05-17
    22:53:55

    7 8

    ~Zenek saper 2019-05-17 22:32:54
    ~Barakuda: twój problem polega na tym, że za PiSu ludziom się lepiej żyje niż za postkomuny. Ja rozumiem że bogatsi tacy jak ty troszkę zbiednieli. A twoja partia tylko kłapie jadaczką, skarży zagranicą i wciąż nie ma programu. ;)

    Zenonie , natomiast Twój problem polega na tym że nie potrafisz zdiagnozować samodzielnie problemu. Myśmy to już przerabiali.Za towarzysza Edwarda , lepiej się żyło niż za towarzysza Wiesława.... Jednakże wszystko się zawaliło bo wpadliśmy w zapaść gospodarczą żyjąc na kredyt. Teraz też. Staneliśmy nad przepaścią , jednakże wielki wódz zamiast się cofnąć jak nakazuje rozsądek . Postanowił zrobić duży krok do przodu. Podobnie jak to zrobiła niedawno Wenezuela

  • ~auralfloat 2019-05-17
    22:54:33

    7 9

    ~Zenek saper, albo spałeś na lekcjach historii, albo masz wyłączony dźwięk w telewizorze, gdy oglądasz jedynie słuszny kanał tvp1. Dla ciebie pewnie nsdap, faszyści i naziści to była prawica. I jak tu z tobą rozmawiać, jak ty nie masz podstawowej wiedzy? I będziesz pod tą swoją niewiedzę tak przeinaczał rzeczywistość językową, żeby postawić na swoim. Żałosne.

  • ~Zenek saper 2019-05-18
    07:38:55

    5 7

    ~Barakuda: cieszę się że dobrze ci się żyje mimo że rządzi PiS. Natomiast ludzie biedni kiedyś, teraz za PiSu już nie są biedni. Najważniejszy jest kompromis i wszyscy będą szczęśliwi. :)

  • ~Zenek saper 2019-05-18
    08:00:15

    5 7

    ~artefaks: skąd wiesz że nie potrafię zdiagnozować problemu? Za towarzysza Gierka była zupełnie inna sytuacja geopolityczna. Polskę na smyczy trzymał towarzysz ZSRRowiec, a światowy Gierek wziął kredyt ze zachodu. To nie mogło się udać. Dzisiaj jest zupełnie inna sytuacja. Po 1989 r. Polskę spierniczyli posttowarzysz Balcerowicz z innymi postkomunistami oraz róznymi TW i wyprzedali Polskę za grosze doprowadzając do bezrobocia. Uratowało nas tylko wejście do UE. 8 lat rządów PO to kolejna polityka proniemiecko-rosyjska. To nie była polityka zgodna z interesem Polski. To PO doprowadziło do bilionowego długu i skutki tego będziemy odczuwać jeszcze bardzo długo. PiS ma inną strategię - najpierw inwestycje i chleb dla ludzi. I póki co Polska jest liderem w UE. Pamiętaj że za PO przez nieszczelny VAT uciekło z Polski 250 mld. Komuś z zagranicy PiS zakręcił kurek z miodem i teraz jest atakowany ze wszystkich stron. Szczególnie przez pseudoamerykańsko-niemiecko-rosyjskie media, np. "tefałen".

  • ~Zenek saper 2019-05-18
    08:20:02

    7 7

    ~auralfloat: witaj załosny kolego bez podstawowej wiedzy. Patriotyzm i konserwatyzm to nie jest faszyzm. :)

  • ~arkussinus 2019-05-18
    08:45:34

    5 1

    iles tam lat temu nazywało się to "becikowe"......nie mylić z Becią Szydło

  • ~rob78 2019-05-18
    09:26:12

    7 6

    (3w1), Zenek saper, rybnikus, Kazo64. Przypadek? Nie sądzę.

  • ~artefaks 2019-05-18
    09:41:26

    6 4

    ~Zenku saperze
    Do bankructwa można doprowadzić albo nadmiernie się zapożyczając , lub nadmiernie wydając ( albo oba czynniki jednocześnie). Skutek jest zawsze opłakanie taki sam. We wczorajszych dziennikach były obszerne materiały z bratniej Kuby. Gdzie akurat mają ,, przejściowe problemy z zaopatrzeniem ( tak to się kiedyś w byłej nomenklaturze nazywało). Chcesz powrotu ?
    Nie będę się merytorycznie nad Tobą znęcał . Bo parę osób to już przede mną powiedziało.Zaś znęcanie nad ułomnością innego człowieka nie jest humanitarne .
    Miłego Dnia

  • ~Zenek saper 2019-05-18
    10:01:12

    7 6

    ~artefaks: no i tak wygląda z wami merytoryczna rozmowa. Przez 8 lat rzadów (PO) nie mieliście programu politycznego, tylko wykonywaliście polecenia pani Merkel. A za totalnej opozycji pokazujecie jeszcze gorszy wizerunek i przytaczacie Kube. Postkomunizm.

  • ~artefaks 2019-05-18
    11:03:31

    4 4

    ~Zenek saper 2019-05-18 10:01:12

    ~artefaks: no i tak wygląda z wami merytoryczna rozmowa. Przez 8 lat rzadów (PO) nie mieliście programu politycznego, tylko wykonywaliście polecenia pani Merkel. A za totalnej opozycji pokazujecie jeszcze gorszy wizerunek i przytaczacie Kube. Postkomunizm.

    Zenonie .Totalna opozycja ? Gdzie ty to widzisz ? Opozycja jest miękka i sflaczała jak organ po erekcji. Tylko ,,Totalni kretyni" tak sądzą.Sami nie potrafią myśleć, Ale dostali przekaz dnia że tak mają się wypowiadać. Zgodnie z teorią Darwina. Organy i narządy nie używane ulegają regresji . Czyli wyznawcy sekty ( bo inaczej tego już nie można nazwać). Mają mózgi tak wyprane. Że mają one już wielkość fistaszka. Jakakolwiek dyskusja z takimi osobami jest z góry skazana na porażkę. Używając wyrażenia ,,Wy" nawiązujesz do wyrażeń wicie , rozumicie ? Czyli do sloganów z czasów komuny.
    Czego szczególny wyraz dał ostatnio wielki wódz. Broniąc pederastów w sutannach powiedział. Kto wyciąga rękę na kościół wyciąga rękę na Polskę. Nawiązując do słów J. Cyrankiewicza ,, kto wyciąga rękę na Polskę , to ta ręka mu zostanie odrąbana "
    Zbieżność poglądów i cytatów nie jest tu przypadkowa.
    Powiedzenia wy rządziliście , wy słuchaliście poleceń itp. Jest równie idiotyczna. Nie należę i nie należałem do żadnej partii. dlatego należy do mnie mówić w liczbie pojedynczej . Ale skąd ,,Totalni" kretyni mają to wiedzieć.Jak tego nie dostali w przekazie dnia.
    Życzę miłego dnia

  • ~artefaks 2019-05-18
    11:15:13

    3 4

    Jeszcze pytanie do ,, znafców " żeby zaś nie było że kłamię i przeinaczam

    Mimo że wódz dzielnie tak dzielnie bronił ,,kościół"
    Arcybiskup z Gdańska zrzucił z ogrodzenia plakat wyborczy PISu ?
    Czyli pies kąsa rękę pana która go karmi ?
    Czy wy się już sami z sobą żrecie ?

  • ~Zenek saper 2019-05-18
    11:41:23

    7 4

    ~artefaks: no proszę i mamy kolejny, epicki argument z twojej jakże pojedynczej strony: "totalni" kretyni. Czyli już wiemy towarzyszu że nie jesteś postkomunistą z totalnej opozycji, tylko jesteś komunistą który wczoraj w dzienniku telewizyjnym oglądał info o Kubie. No dobrze, niech tak będzie. A co do kościoła, to moim zdaniem trzeba osądzić w nim wszystkich pedofilów. Co do partii, to ja też nie mam partii, po prostu jestem przeciwny temu aby w Polsce rządziła partia proniemiecko-rosyjska. Co do Jarka, to z tego co powiedział, to on chętnie powoła komisję przeciw pedofilli, ale oprócz księży będą sądzone też inne środowiska, np. artystów i polityków. Jak wszystkich, to wszystkich. :) Czołem towarzyszu! Miłego dnia.

  • ~artefaks 2019-05-18
    15:27:15

    3 3

    ~Zenek saper 2019-05-18 11:41:23

    ~artefaks: no proszę i mamy kolejny, epicki argument z twojej jakże pojedynczej strony: "totalni" kretyni. Czyli już wiemy towarzyszu że nie jesteś postkomunistą z totalnej opozycji, tylko jesteś komunistą który wczoraj w dzienniku telewizyjnym oglądał info o Kubie....

    Ty się weź ogarnij. Czytanie ze zrozumieniem to widać jest dla ciebie za trudna sprawa. Dla opornych jeszcze raz.Nie jestem i nigdy nie byłem w żadnej partii. Zatrzymałeś się na etapie kamienia łupanego ?
    Nie dotarłeś nawet do takich telewizji ( które byś z pewnością polubił) jak trwam i republika ?
    Materiały o Kubie pokazują od x dni CNN , a nawet Al Jazeera.
    Zawsze się zastanawiałem jak takie potężne państwo jak Polska straciło kiedyś niepodległość. Teraz to doskonale rozumiem widząc takie ,,mądrości". Widocznie 100 lat niepodległości to już co niektórych uwiera i chętnie by się przytulili do piersi Władymira Władymirowicza. Kura nie ptica , polsza nie zagranica.
    До свидания мой дорогой друг

  • ~Zenek saper 2019-05-19
    00:47:18

    4 3

    ~artefaks: napisałeś cyrylicą, w takim razie nie ma ci już nic do "prikazania", towarzyszu. Czołem towarzyszu komunisto! Balszoje żopu! :P

  • ~artefaks 2019-05-19
    06:50:55

    2 3

    Зенек Сапер
    Bo tak powinienem się do was zwracać bolszewicki towarzyszu ?
    Czy wy wicie i rozumicie. Że uzyliście słowa powszechnie uważanego za obraźliwe wobec Prezydenta RP ?
    Obrażając Prezydenta.W sposób bolszewicki deptacie Polskie symbole narodowe których Prezydent jest strażnikiem.
    Specjalnie dla osób którym ciężej jest przyswoić wiedzę ( dla ciebie i towarzyszy). Jest to Flaga, Godło , Hymn , Konstytucja.
    Wiem że jesteście teraz słabo szkoleni. W cień przed wyborami musiał taktycznie zostać odsunięty wasz dowódca.O twarzy
    i spojrzeniu feliksa dzierżyńskiego.Dla agentów mniej yntelygentnych powiem że on tłumaczy na cyrylicę ( i to nie na bułgarski)
    Dokumenty o takiej wadze jak raport o WSI. Wchodząc swoim mocodawcom ( jak to powiedziałeś - w żopę ?). Żeby im się łatwiej czytało.
    Widać że co niektórych mocno już uwiera 100 lat niepodległości i tęsknym okiem zerkają w stronę włodymira włodymirowicza.
    Pokłócić polaków z UE , pokłócić z Nato .Pokłócić z sąsiadami.Компаньон зенек сапер. Saper myli się podobno raz . A ty pomyliłeś się już 27 razy ? Kot podobno ma 7 wcieleń. A ty reinkarnowałeś się już 27 razy?
    Czy ja muszę przed śniadaniem rozmawiać z takimi imb...lami ?
    Jak to mówi wasz przyjaciel z torunia?
    алелуя и вперед.Oтвяжись (spierd....)Na wschód. Bo tam podobno jest jakaś kultura

  • ~Zenek saper 2019-05-19
    07:30:27

    1 2

    ~artefaks: Hehie, nie wiem co ty bierzesz, ale w ciekawą stronę latasz. :P A o co ci chodzi z Putinem? Chciałbyś jego niewoli? Czołem towarzyszu! ;)

  • ~Barakuda 2019-06-10
    15:31:21

    1 1

    Kazo to, że nowy minister finansów w 1980 r. ukończył studia podyplomowe z zakresu religioznawstwa, studiował też filozofię na Papieskiej Akademii Teologicznej to też nie prawda? Pokaż mi jeden kraj w Europie ( na świecie poza Iranem) gdzie ministrem finansów nie jest ekonomista? Poza tym nikt go nie zna i przeciętny Polak nie wie jak się nazywa minister finansów. Nigdy do tej pory tak nie było i każdy wcześniej wiedział jak się nazywa ów minister bo zawsze zostawał nim znany ekonomista z dorobkiem naukowym. Za rządów PiS to nie ważne i tak nie będzie miał nic do powiedzenia. Jak cały rząd i parlament bo i tak o wszystkim decyduje Jarosław. To jest normalne nowoczesne państwo? Może to ma być tak jak w "Misiu". Po co jest ten Miś? Nikt nie wie i dlatego nie musimy się obawiać, że ktoś zapyta :)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 3581