zamknij

Wiadomości

Rowery miejskie wracają na drogi

2020-03-10, Autor: bf

To znak, że żegnamy (wyjątkowo ciepłą) zimę na dobre. Już w najbliższą sobotę (14 marca) w Rybniku pojawią się rowery miejskie.

Reklama

Tak jak zawsze, na spragnionych rowerowych wojaży czekać będzie 80 jednośladów, w 38 rozsianych po całym mieście punktach wypożyczeń.
Dodatkowo, w tym sezonie pojawią się też dwie nowe stacje – przy ul. Zebrzydowickiej oraz przy ul. Konarskiego.

W ubiegłorocznym sezonie rybnicki rower wypożyczony został 3697 razy. Rok wcześniej od 20 lipca do 15 listopada 2018 ilość wypożyczeń zamknęła się na liczbie 3334.

Jak wypożyczyć rower miejski?

Użytkowanie roweru można rozpocząć po zainstalowaniu aplikacji GeoVelo na smartfonie i zasileniu konta opłatą aktywacyjną w wysokości 10 zł. Aplikację można pobrać ze sklepów: Google PlayAppStore. Oto jak zrobić to krok po kroku:

- Pobierz i zainstaluj aplikację na swoim smartfonie.
- Aktywuj aplikację, wnieś opłatę rejestracyjną 10 zł i zasil konto.
- Odblokuj rower za pomocą aplikacji i ruszaj!
- Po zakończeniu jazdy odstaw rower na wyznaczone miejsce parkingowe i zablokuj zamek.
- Pamiętaj, aby zakończyć swoją jazdę w aplikacji.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej: geovelo.pl

Opłata za wypożyczenie roweru wynosi 1,50 za każde rozpoczęte 30 minut, nie więcej jednak niż 9 zł za pełne 24 godziny. System oferuje możliwość wykupienia trzech rodzajów abonamentów: miesięcznego za 49 zł, trzymiesięcznego za 99 zł i rocznego za 199 zł.

Wartościowy artykuł? Cieszymy się! Jesteśmy niezależnym medium, a nasi dziennikarze codziennie starają się przedstawiać Ci rzetelne informacje. Jeśli doceniasz naszą pracę, możesz nas wesprzeć. WSPIERAJ NAS! »

Oceń publikację: + 1 + 13 - 1 - 49

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (33):
  • ~morfeus12 2020-03-10 20:42:16

    Dla rybniczan, których w większości nie stać na ekologiczne ogrzewanie swoich domów, rowery te z pewnością są za drogie. Gdyby im tak miasto dopłacało a pod każdą bramą stało takie żółte cacko, może czasem by skorzystali ;)

    13 32
  • ~extraliga_2 2020-03-10 21:13:16

    Liczby są porażające. Wychodzi średnio 20 rowerów na dzień a jest ich 80. Statystyki dotyczące centrów przesiadkowych zapewne są nie do opublikowania (cenzura)

    48 8
  • ~lukson997 2020-03-10 21:21:59

    W zeszłym roku widziałem te rowery tylko na postojach. Nikt tym nie jeździ. Zmarnowane pieniądze.

    56 13
  • ~rzyt 2020-03-11 08:55:47

    Ja z tym rowerem zawsze miałem problem; tyle ich było w stojakach, że nie wiedziałem który wybrać.

    18 3
  • ~Andrewikos Cojg 2020-03-11 09:04:18

    Pijany i z zakazem jazdy wjechał w rowerzystkę
    Rowery miejskie wracają na drogi

    Ta. Może innym razem.

    12 3
  • ~Maksymilian Popeć 2020-03-11 09:29:14

    Pytanie, kto w Rybniku miałby na nich jeździć? Turystów u nas przecież nie ma... Chyba że ktoś chciałby przejechać szlakiem tysiąca rond, szlakiem tysiąca rybnickich marketów czy zażyć mini rollercoastera na naszych drogach rowerowych. Niestety Pan Jan Fijałkowski nie miał pojęcia co w Rybniku jest istotne dla rozwoju komunikacji rowerowej, gdyż po prostu nie jeździł rowerem, jedynie lubił się polansować na swoim składaku. Nowy oficer rowerowy zupełnie nie istnieje w sensie praktycznym.
    I tak jak w dużych miastach rower miejski traci rację bytu, tak w Rybniku nie miał jej nigdy i należy zwyczajnie podejść do sprawy po męsku i go zlikwidować (tak samo zresztą jak kontrapas na Brudnikoka - uderzyć się w pierś i powiedzieć, że to był błąd w tym przypadku) A pieniądze te przeznaczyć na realne potrzeby dla rowerzystów, choćby przejazd wzdłuż torów do Kozi Górek, choćby zapowiadaną sto lat temu drogę na Wielopolskiej, na Obwiedni Północnej, na Zebrzydowickiej, na Kościuszki, na Powstańców Śląskich. Bo smutna prawda jest taka że 15 lat temu, w wielu wielu miejscach, jeździło się w Rybniku rowerem zdecydowanie lepiej i bezpieczniej! Jest to efektem nieprzemyślanych inwestycji drogowych, które spowodowały zwiększenie prędkości poruszających się samochodów a także ucieczkę z zakorkowanych głównych dróg na boczne, tzw skróty, które po otrzymaniu nowego równego dywanu, robią u nas w tej chwili za ekspresówki.

    31 5
  • ~Arteks 2020-03-11 10:19:13

    @MaksymilianPopeć - dzisiaj rower miejski to standard w każdym mieście, a ruch turystyczny jest czymś powszechnym nawet na Śląsku. Ludzie się przemieszczają w przeróżnych celach - niektórzy właśnie tylko po to aby pojeździć na rowerze w innym mieście... Odnośnie bezpieczeństwa. Tak jak mówili eksperci. Tam gdzie powstały kontrapasy i drogi rowerowe - tam nie ma wypadków bo... kierowcy jadą ostrożniej. Najczęściej wypadki z rowerzystami zdarzają się na zwykłych drogach w sytuacji kiedy kierowca nie potrafi obliczyć odległości w czasie wyprzedzania roweru albo jest pijany czy przekracza prędkość. Odnośnie męskich decyzji prezydenta to ja czekam na zapowiadaną likwidację miejsc parkingowych w centrum miasta - których jest za dużo i zamknięcie dla ruchu samochodowego niektórych ulic w centrum. To byłoby pozytywne naśladowanie najlepszych i krok w dobrym kierunku. Odnośnie polityki prorowerowej Rybnik zrobił ogromny skok do przodu, a to pociągnęło za sobą popularyzację roweru. Co raz więcej osób korzysta z roweru przez cały rok oraz w dojazdach do pracy i to bardzo cieszy. Czekam na kolejne drogi rowerowe w mieście. :)

    7 29
  • ~bartezz 2020-03-11 11:19:44

    ~Maksymilian Popeć - mądre słowa i trafione w 100%! kontrapas na Brudnioka i na ul.na Górze jest wybitnie nietrafionym pomysłem bez przemyślenia gdzie na ul. Na Górze jeszcze trzeba slalolem manewrować między zaparkowanymi samochodami i jednocześnie uważać, żeby mnie ktoś nie potrącił z jadących z naprzeciwka. Uderzyć się w pierś i przyznać się do błędu to dla jednych pojęcie obce i wymagające odwagi, na którą nie wszystkich stać.

    22 3
  • ~extraliga_2 2020-03-11 11:57:12

    Panie ~Arteks -"dzisiaj rower miejski to standard w każdym mieście, a ruch turystyczny jest czymś powszechnym nawet na Śląsku" -Pan ~Maksymilian Popeć przedstawił to jasno więc Pana odpowiedź jest do niczego.
    "Odnośnie bezpieczeństwa. Tak jak mówili eksperci. Tam gdzie powstały kontrapasy i drogi rowerowe - tam nie ma wypadków bo... kierowcy jadą ostrożniej" - moje obserwacje są takie, że na 1000 samochodów znajdzie się jeden rowerzysta i to jest to tzw. bezpieczeństwo
    Jeżdżę trochę na rowerze i nie tylko w Rybniku ale wybieram takie trasy gdzie praktycznie nie ma ruchu samochodowego.

    20 1
  • ~Maksymilian Popeć 2020-03-11 12:04:44

    @Arteks
    Dzisiaj rower miejski to standard w DUŻYCH miastach a i tu przechodzi ostatnio duży kryzys. Rybnik ma malutkie śródmieście, a dzielnice gdzie mieszkają ludzie są rozsiane w sporej odległości od centrum a między nimi jest dodatkowo niekorzystne ukształtowanie terenu zwłaszcza pod te malutkie rowerki miejskie. Jedynie ebike miałby u nas sens, ale koszt byłby niewspółmierny do zysków z niego.

    Ruch turystyczny w Rybniku? Raczysz żartować, prawda. Chyba że masz na myśli SWD przyjeżdżających do plazy na wyprzedaże .... lub dziennikarzy TVNu gdy robią reportaż o naszym smogu lub zwałach węgla na hałdach...

    Odnośnie bezpieczeństwa - miałem podczas swojej 20 letniej jazdy na rowerze w w Rybniku 2 kolizje z autami na drodze - jeden na przejeździe Chrobrego podczas jazdy śmieszką na Kościuszki, gdy nie było jeszcze tam świateł. Drugi na przecięciu wyjazdu z dużego parkingu zaraz na początku głównego Zalewu. Obydwa wypadki były spowodowane brakiem wyniesienia ścieżki rowerowej, tak aby auto musiało zwolnić dojeżdżając do niej.

    Likwidacja miejsc parkingowych i zamykanie ruchu, w dobie gdy przez 7 miesięcy w roku nie na się po ludzku dojechać rowerem do miasta? Wpierw ludziom trzeba dać odpowiednią alternatywę w dojeździe do centrum, a nie zabierać się do tematu od du.y strony, tak jak byś Ty to chciał. Czyli wpierw powietrze, potem infrastruktura potem wypieprzenie plazy i focusa z centrum :)

    Odnośnie polityki prorowerowej Rybnik zrobił ogromny skok do przodu ale tylko dlatego, że wcześniej byliśmy na poziomie 0 - ZERO. To pociągnęło za sobą popularyzację roweru... do poziomu Pszczyńskiego, bo także startowaliśmy z poziomu Zero.

    Ja też czekam na kolejne drogi rowerowe z prawdziwego zdarzenia budowane zgodne ze Standardami Rowerowymi, bo jak ma to być coś takiego jak na Mikołowskiej czy ostatnio na Żorskiej to uchowaj mnie boże od takiego dziadostwa, bo 100x bardziej wolałem jeździć wspólnie z autami niż teraz tymi pseudo-rowerówkami.

    18 2
  • ~Arteks 2020-03-11 12:40:05

    @MaksymilianPopeć - gdzie rowery miejskie przechodzą kryzys - podaj przykłady? Również wyniki wypożyczeń w Rybniku są zaskakująco pozytywne. Większość rybniczan ma rowery - więc istotnie wypożyczają je osoby których ty nie chcesz nazywać turystami... Jeśli wielkość Śródmieścia lub jego brak miałaby być wyznacznikiem do sensu lub braku wypożyczalni - to po co takie powstają w Jastrzębiu, Rudzie Śląskiej czy Żorach gdzie nie ma Śródmieść? Jeśli nasze Śródmieście jest takie małe i wszędzie da się dojść na nogach - po co w takim razie te kilkadziesiąt parkingów w Śródmieściu i jak to jest w ogóle możliwe, że w tak "małym" Śródmieściu jest ponad 30 parkingów?! Po co instaluje się rowery miejskie w bardzo małych miasteczkach gdzie wszędzie da się dojść pieszo? Ruch turystyczny w Rybniku - nawet bym powiedział na całkiem dobrym poziomie. Zalew Rybnicki, imprezy, zabytki, sport, trasy rowerowe, kąpieliska, giełdy, wystawy, industrialia, biznes, handel, rozrywka - to wszystko wiąże się z ruchem turystycznym. Zgadzam się, że byliśmy w rowerach na poziomie "zero" i sporo miast nawet większych od Rybnika nadal są na takim etapie (np. Bielsko). My już nie, a to czy lubisz jeździć po drogach z innymi autami lub po lasach - to już subiektywny wybór każdego. Focus i Plaza mi nie przeszkadzają, jest z nich dla centrum sporo pożytku tym bardziej, że generują sporo ruchu pieszego - ale po co parking na pl. Wolności, po co ruch obok Urzędu Miasta, po co tranzyt przez Pl. Wolności? W Katowicach też się wydawało, że nie da się usunąć aut z centrum - a udało się z powodzeniem to zrobić. Teraz trwa remont Dworcowej z którego całkowicie będą usunięte auta i 200 miejsc parkingowych. A Kuczera boi się zlikwidować zbędny parking na pl. Wolności dla 20 aut... @bartezz - pierwszym do uderzenia się w pierś i przyznaniu do błędu jesteś ty. Zupełnie nie spełniły się twoje histerie odnośnie wypadków jakie będą powodować kontrapasy. :) @extraliga 2 - Popeć przedstawia swoje opinie niepoparte na niczym. Przypomnę, że bywały takie weekendy odnośnie rowerów miejskich w Rybniku jak ten: https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,rowery-miejskie-rozchwytywane-w-weekend-zarejestrowalo-sie-780-osob,wia5-3266-37628.html Co do wybierania tras - ty wybierasz takie, inni wybierają inne. Najważniejsze jest to, że rowerzyści w Rybniku mają alternatywę i mi się to podoba. Cieszy oko wyraźnie więcej rowerzystów na ulicach Rybnika niż w innych śląskich miastach. :) Jesteśmy miastem gdzie rowerzyści to siła i stąd te przemiany oraz to, że władze miasta się z tą siłą liczą. :)))

    4 22
  • ~ 2020-03-11 12:52:16

    Tymczasem, jak podaje Gazeta Wyborcza opierając się na raporcie branżowego stowarzyszenia Mobilne Miasto, w 2019 r. gwałtownie spadła liczba wypożyczeń rowerów miejskich w polskich miastach - średnio spadek wyniósł 19 proc., ale np. w Poznaniu liczba wypożyczeń zmniejszyła się o jedną trzecią, a wskaźnik wykorzystania jednego roweru - aż o połowę.
    Arteks -"dzisiaj rower miejski to standard w każdym mieście, a ruch turystyczny jest czymś powszechnym nawet na Śląsku"
    szkoda tylko, że nasi decydenci jak zwykle zamiast stosować sprawdzone rozwiązania, na siłę z uporem maniaka stosują swoje, niekompatybilne z przyjętymi na Śląsku rozwiązania- zintegrowany system rowerów miejskich obejmujący m.in. Katowice Chorzów, Sosnowiec i Tychy umożliwia swobodne wypożyczenie i zwrot w dowolnym mieście biorącym udział w projekcie, a wpisujący się w niego Rybnik mógłby stanowić jego rozszerzenie dla użytkowników systemu w kierunku południowym, zachęcając do użytkowania okazjonalnie odwiedzających Rybnik użytkowników systemu

    20 0
  • ~extraliga_2 2020-03-11 12:53:51

    Panie Arteks - w weekend 780 chętnych (?) rowerów a wypożyczonych w całym sezonie 3700 ? Proszę skomentować te 3700 bo w Żorach czy Jastrzębiu liczby są dużo większe

    19 1
  • ~bartezz 2020-03-11 13:42:48

    Arteks - odpowiedź dał ci już extraliga_2 a ja dodam, że procent korzystających rowerzystów z kontrapasów jest pestką w morzu w porównaniu do aut jeżdżących po rybnickich drogach :-)

    18 2
  • ~bartezz 2020-03-11 13:54:21

    Arteks - nawet latem w upały nie uraczyłem na kontrapasach tłumów rowerzystów, o których prawiłeś. Kilkunastu tygodniowo to wszystko co widziałem, więc nie ma z kim nawet aby do tych wypadków miało dojść.

    19 2
  • ~Maksymilian Popeć 2020-03-11 14:07:31

    Co do kontrapasów muszę dodać, że poza Brudnioka i kawałka Chrobrego przed UM w godzinie szczytu, poruszanie się autem nie zostało w Rybniku przez nie w żaden sposób ograniczone. Same zaś kontrapasy - nie dość że nierówne w wielu miejscach, nieoczyszczene nie mogły spowodować zwiększenia ruchu rowerowego, zwłaszcza w przypadku, gdy dojazd do śródmieścia zostaje coraz to bardziej ograniczony. Z mojego kierunku przez ostatnie lata - zamknięta Kowalczyka, zniszczona terenowa ścieżka na Kozie Górki, nieużytkowa Zwycięstwa i Świerklańska. W tej chwili ruch rowerowy odbywa się praktycznie tylko w osi - rynek - Elektrownia lub Stodoły, bo prosto, w miarę równo i bezpiecznie.

    17 1
  • ~Arteks 2020-03-11 19:20:19

    @extraliga2 - czyli brak Śródmieścia jak w Żorach i Jastrzębiu nie jest powodem do tego aby mieszkańcy czy przyjezdni nie korzystali z rowerów miejskich, a więc teza Maksymiliana o tym, że wielkość Śródmieścia przekłada się na sens utrzymywania rowerów miejskich - jest błędna. @ursus - w Poznaniu tłumaczą to tak: "Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu, który skomentował wyniki raportu, stwierdził, że rok 2019 był szczególny z uwagi na rozbudowę systemu Poznańskiego Roweru Miejskiego o rower bezstacyjny. - Była to nowość, która jeszcze nie funkcjonowała tak, jakbyśmy sobie życzyli, jednak mamy nadzieję, że ten rok będzie dużo lepszy - stwierdził". Z kolei w bliskich nam Katowicach popularność roweru miejskiego rośnie z roku na rok. Przy czym w Poznaniu rower miejski to "nowość" od 9 sezonów, a w Katowicach pojawił się chyba rok przed Rybnikiem. @Maksymilian - bo my jesteśmy cały czas w fazie tworzenia się siatki rowerowej dla miasta. Gdyby miasto przeznaczało mniej kasy na auta, więcej na rowery - proces byłby szybszy. Proszę o cierpliwość bo to trochę tak jak przykładowo 100 lat temu zaczęto tworzyć siatkę i wytyczanie nowych dróg dla pojazdów kołowych. To też był proces długotrwały. Zgadzam się z tobą, że wielkim błędem jest brak przepustu pod nową obwodnicą w miejscu dawnego skrótu z Chwałowic w stronę Parkowej. A co do poprzedniej twojej wypowiedzi to chyba nie jesteś świadom jak bardzo w Europie rozwija się turystyka rowerowa i ile osób spędza weekendy jeżdżąc po różnych miejscach - w tym także po Rybniku. Usiądź kiedyś latem na ławce w weekend na Kotwicy, na Pniowcu, w Kamieniu, przy Bulwarach nad Nacyną, na pl. JPII, na Rynku, przy tężni, przy Hoymie, koło dworca kolejowego - a sam się przekonasz, że to nie są już jednostki jak dawniej. Skali nie da się porównać przykładowo sprzed 10 laty bo są ilości nieporównywalne. Niedawno radny Knesz napisał, że na ciągu Rybnik-Rudy pojawia się nawet 60 tys. rowerzystów rocznie. A mi jest obojętne czy ktoś jeździ na swoim czy na miejskim - grunt, żeby jak najmniej korzystał z auta. @bartezz - sam napisałeś w niedawnej dyskusji do mnie "twój Rybnik". Więc widocznie on nie jest twój, a jak nie jest twój to masz prawo do oceny takiej czy innej decyzji władz jak każdy forumowicz ale nie możesz tworzyć jakichś wizji sytuacji na bazie swoich pojedynczych przejazdów przez centrum Rybnika. Z roku na rok przybywa sklepów rowerowych w Rybniku - ostatnio otwarł się koło Plazy. Nikt nie przeczy też, że aut w Rybniku jest dużo więcej - motokult przynosi takie właśnie owoce w postaci bardzo dużej ilości aut. Nie można oczekiwać, że będzie ich mało skoro przez 30 lat ciągle inwestuje się w auta...

    1 21
  • ~Arteks 2020-03-11 19:25:41

    @bartezz - ale to ty straszyłeś ciągle wypadkami czyli zwyczajnie nie miałeś racji... Wiem, że nigdy nie przyznasz się do błędu bo nie należysz do osób honorowych. Wypadków nie ma nawet w miejscach bardzo ruchliwych czyli na przecięciu się drogi rowerowej z ulicą Hallera czy przy końcu Bulwarów nad Nacyną i przy przejeździe na drugą stronę Rudzkiej. Po prostu kierowcy nauczyli się, że tam gdzie są czerwone pasy i tam gdzie mogą spotkać rowerzystę jadą bardziej ostrożnie. Wypełnia się tym samym to o czym pisałem wielokrotnie cytując różnych ekspertów i specjalistów. Rozwiązania prorowerowe - poprawiają bezpieczeństwo ruchu nawet w bardzo ruchliwych miejscach. Tymczasem strach jeździć na zwykłych drogach (nawet wiejskich) tam gdzie nie ma wydzielonych dróg rowerowych. Ileż już mieliśmy w ostatnich latach wypadków z udziałem aut i rowerzystów w takich miejscach? Ostatni kilka dni temu w Czerwionce.

    1 21
  • ~ 2020-03-11 20:06:31

    ~Arteks
    znalazłeś sobie wytłumaczenie do dwóch miast, a co z pozostałymi ? na 15 ocenianych największych systemów rowerów miejskich, w aż 13 zanotowano znaczący spadek, przypadek ? trend ? a może w każdym przypadku na siłę znajdziesz wytłumaczenie (nie ważne, że nie mające związku z rzeczywistością)
    dajesz wiele przykładów wzrostu ruchu rowerowego, ale spójrzmy prawdzie w oczy, bo pomijasz jednak "drobny" ale bardzo znaczący fakt, wszystko to ruch rekreacyjny, a nie użytkowanie na co dzień, co starasz się insynuować i niewiele wpływa on na rezygnację z użytkowania samochodów, widać to chociażby po tłumach wirtualnych rowerzystów widywanych (?) na budzących kontrowersje "malowankach" w centrum, dlatego też są one bardzo bezpieczne, bo ciężko spotkać tam rowerzystę
    "Niedawno radny Knesz napisał, że na ciągu Rybnik-Rudy pojawia się nawet 60 tys. rowerzystów rocznie."
    jaki odsetek z nich to dojeżdżający regularnie do pracy/ szkoly w centrum ? stawiam kasztany przeciwko orzechom, że niewielki, jeżeli jednak rozpatrzymy ten fakt w kategorii wzrostu zainteresowania takim aktywnym sposobem rekreacji i spędzania wolnego czasu, fakt ten cieszy

    17 1
  • ~bartezz 2020-03-11 20:09:38

    Arteks - znowu udziela się w tobie syndrom psychofana. Znowu ty i tylko ty masz prawo do opini i wyrażania swoich racji bo twoja racja jest święta racja! I nie pouczaj mnie kiedy i co ja mogę komentować! Teraz mnie rozłożyłeś na łopatki hehe :-))) widzę, że skleroza cię nie opuszcza... Wytłumaczyłem ci jak pięcio letniemu chłopcu dlaczego napisałem "twój Rybnik" ??? Tylko dlatego, że jesteś nim oczarowany i tak go rekomedujesz gdyby był co najmniej Katowicami tymczasem tysiące mil mu do nich... Powtórzyć? Czy zapamiętasz już dlaczego "twój"? Arteks ty do centrum na rynek musisz iść z twojego osiedla ok. 20min.jak sam pisałeś niejednokrotnie, ja mam pieszo na rynek dosłownie 7min.pieszo słownie ( siedem minut ) zapamiętasz??? Żebyś znowu bzdur nie pisał za jakiś czas? Rybnik jako rybniczaninowi z krwi i kości podobał mi się do czasu aż nie został wycięty z zieleni i zalany betonem a nastąpiło to pod koniec kadencji św.pamięci prezydenta Fudalego. Od tego czasu przestał być "mój" bo czuję się w nim fatalnie jako mieszkaniec tymbardziej, że jak wielu już stwierdziło na tym forum robi się mieszkańcom po górkę w tym mieście co widać i czuć w życiu codziennym. Kontrapasy świecą na ogół pustkami latem bo promil rowerzystów z nich korzystających latem jest znikomy do tego jaki ty byś chciał aby był i tylko innym próbujesz na siłę wmówic jakie to "oblężenie" :-) jest na kontapasach, dlatego nie wypadków. Co ty chcesz mi mówic o honorze jak kilka dni temu oficjalnie napisałeś, że pojechałbyś na wycieczkę do kraju gdzie jest koranawirus gdybyś ją miał wcześniej wykupioną??? Gdzie twoj honor???
    o egoizmie nie wspomnę.

    17 1
  • ~Arteks 2020-03-11 20:34:35

    @ursus - w innej dyskusji napisałeś, że większość dzielnic Rybnika ma autobus w szczycie co godzinę. Jak poprosiłem abyś je wymienił, napisałeś w końcu, że jedna to tam gdzie mieszkasz, a nie napisałeś gdzie mieszkasz bo byś musiał skłamać... Nie wymieniłeś też "większości". A tu ja przynajmniej zadałem sobie trud aby podać ci konkretne przykłady i wypowiedź dlaczego w Poznaniu jest mniej wypożyczeń. Ja zawsze podaję przykłady, niestety nie mogę liczyć na to samo z twojej strony... A przecież jesteś taki gadatliwy (o tym co nie trza jak w maglu). ;) @bartezz - nazwałem cię kiedyś psychofanem bo zawsze koncentrujesz się na MNIE a nie na temacie dyskusji. Tak właśnie postępują osoby... niezrównoważone emocjonalnie. I ty tego nie zauważasz - ale tak samo jest teraz. Ja nie jestem twoim fanem - tylko kulturalnie wypominam ci niekonsekwencje, przesadyzmy, a także nieuzasadnione obawy - które się nie sprawdziły czy sugestie które mogą świadczyć, że nie w ogóle nie mieszkasz w Rybniku. To Wyjazd na zaplanowaną i opłaconą wycieczkę egoizmem jeśli organizator ją nie odwołuje, a władze państwa nie zabraniają wyjazdu? Egoizm to nie liczenie się z potrzebami innych - tak jak w twoim przypadku z rowerzystami czy pieszymi mieszkańcami centrum. Egoizm to palenie w piecu i trucie innych tylko i wyłącznie ze skąpstwa - to masz przykłady egoizmów które w naszym regionie są bardzo rozpowszechnione.

    0 16
  • ~artefaks 2020-03-11 20:41:22

    @Arteks- czyli brak Śródmieścia jak w Żorach i Jastrzębiu
    Drogi przyjacielu. Byłeś kiedyś w Żorach ? Posiadają piękny rynek w otoczeniu budynków na historycznym założeniu jak Garncarska ,czy Murarska. Byłeś kiedyś w Jastrzębiu ?Jest tam piękny zdrój . A poza tym jest tam co według ciebie jest najbardziej miastotwórcze . Czyli , bloki , bloki i jeszcze raz bloki :)

    17 0
  • ~ 2020-03-11 20:44:52

    ~Arteks
    jak nie masz niczego mądrego do napisania, zaczynasz znowu twoje wycieczki personalne w moim kierunku, nie ma jak konkretne "argumenty"

    15 0
  • ~Arteks 2020-03-11 20:57:11

    @artefaks - oczywiście, że byłem. Starówka nie jest tym samym co Śródmieście którego tam najzwyczajniej nie ma. A co według ciebie jest pięknego na żorskim Rynku i okolicy - przecież tam są tylko biedne bezstylowe kamieniczki odbudowane w PRL po zniszczeniach wojennym? W Jastrzębiu piękny zdrój? Takie coś może stwierdzić albo szaleniec albo ktoś kto nigdy nie widział kurortu uzdrowiskowego. Oczywiście, że bloki mogą współgrać ze Śródmieściem ale nie w sytuacji jeśli są porozstawiane tak samo chaotycznie jak... u nas domki w Orzepowicach. Popatrz jak fajnie uzupełniono po wojnie ulicę Kościuszki blokami. Da się po miejsku budować? Jasne że się da. Byłeś kiedyś w Havirzowie? Na pewno nie... A szkoda bo to miasto z podobną historią jak nasze Jastrzębie zbudowane tylko z bloków. Główna aleja miasta - coś pięknego. Bloki z jej obydwu stron - wszystko symetryczne, przemyślane z dobrą obsługą autami, rowerami, pociągami, autobusami...

    0 17
  • ~bartezz 2020-03-11 21:06:54

    Arteks - egoizm to przede wszystkim nieliczenie się ze zdaniem innych na tym portalu i wykazywanie cech typowych dla egoisty przez pouczanie ( niesłuszne ) i narzucanie swoich najmojszych racji. Egoizm to pisanie nie na temat ( przeważnie ) a wymaganie od innych pisania na temat - czy te cechy nie dotyczą książkowo ciebie??? Przypisywanie mi wielokrotnie urojonego w swoich mniemaniu miejsca zamieszkania ( nawet dzis ), nie tak dawno stylu życia nic o mnie nie wiedząc - czy to nie jest coś więcej niż niezrównoważenie...? ale nie emocjonalne, tylko bardziej zaawansowane...?

    15 0
  • ~rzyt 2020-03-11 23:40:01

    @Arteks, zmień awatara; rower wtedy kiedy piszesz o ścieżkach rowerowych, autobus, gdy transport miejski, piec co lub komin, gdy piszesz o "kopciuchach", zdjęcie P. Kuczery, gdy piszesz o samorządzie, a ostatnio w temacie wirusów umieść powiększenie coronowirusa. Zawsze jakąś część awatara niech zajmuje element związany z tym "niedobrym" PIS-em.
    A gdy będziesz się wypowiadał o programie PO to pozostaw "białą flagę". Gdy coś pominąłem to przepraszam.

    12 1
  • ~Arteks 2020-03-12 09:47:35

    @rzyt - "wujku dobra rado" - sam sobie wprowadź avatar chyba, że nie potrafisz tego zrobić... ;) @bartezz - mylisz pojęcia bo jeśli ktoś o określonych poglądach jest egoistą - to każdy wypowiadający się musiałby być egoistą. Chciałbyś uczestniczyć w dyskusjach - a nie potrafisz tego robić bo zawsze wygrywają twoje emocje i histerie. Zawsze kierujesz temat na osobę, a wszystko przez to, że nie potrafisz dyskutować na argumenty tylko atakujesz i koncentrujesz się na rozmówcy zamiast na temacie - jak psychofan.

    1 12
  • ~bartezz 2020-03-12 10:42:08

    Arteks - nie mylę pojęć, bo każdy ma prawo mieć odmienne zdanie w komentarzach zarówno ja i ty możemy się ze sobą nie zgadzać ale ta różnica u ciebie jest taka, że ty nie dopuszczasz odmiennego zdania kogoś kto się z tobą nie zgadza i od razu atakujesz tą osobę personalnie jak np. w tym artykule mnie i ~ursusa tylko tego nie widzisz u siebie. Jesteś ślepo zapatrzony w swoje racje i nimi chciałbyś zmieniać świat na siłę z uporem maniaka - czy to nie egoizm z czymś więcej jeszcze? Wczoraj nawet dyktowałeś mi warunki kiedy i w jakich okolicznościach mogę się wypowiadać oczywiście z kolejnym urojeniem, "że nie mieszkam w centrum Rybnika a zaledwie przez nie przejeżdżam" - to już nawet połączenie egoizmu z zaburzeniami emocjonalnymi i osobowości trzy w jednym. Kila dni temy oficjalnie napisałeś, że pojechałbyś na wcześniej wykupioną wycieczkę do kraju gdzie panuje koronawirus - nie zważając na przywiezienie tego wirusa i zarażenia nim mieszkańców - typowy przykład na to jakim jesteś egoistą.

    11 0
  • ~Arteks 2020-03-12 10:54:02

    @bartezz - nie jestem ślepo zapatrzony w swoje racje tylko chcę aby "twój Rybnik" - jak to określiłeś, poprawiał wygodę życia nie tylko kierowców ale także rowerzystów. I cieszy mnie to, że to robi. Ciebie to irytuje, że w Rybniku dzieje się pozytywnie więc wylewasz swój jad zarówno na to miasto jak i na tych z którymi sie nie zgadzasz. A jeśli ktoś mnie atakuje - ty, ursus czy ktokolwiek inny - musicie sobie zdawać sprawę, że nie jestem osobą, która się potrafi bronić. Szkoda tylko, że w swoim hejcie antyrowerowym - nie potraficie nigdy podać żadnych argumentów przeciw tym rozwiązaniom. A wasz jedyny - "niebezpieczeństwo" spalił na panewce... ;) I dlatego jesteście przez decydentów ignorowani...

    0 11
  • ~bartezz 2020-03-12 12:15:17

    Arteks - kto jest ignorowany na tym portalu to widać gołym okiem przez większość tutejszych czytelników dlatego nikt nie traktuje cię poważnie. No właśnie jak sam teraz napisałeś nie jesteś osobą, która potrafi obronic to sam piszesz a twoje widzimisie jest jedynie na zasadzie " bo ja tak uważam ". Wypowiedziało się już tutaj dziesiątki rowerzystów aktywnie jeżdżących na rowerach nie tylko po Rybniku ale i innych miastach i w innych państwach i zdecydowana większość z nich jest przeciwna i niezadowolona z rybnickich rozwiązań dla rowerowów. Swoją drogą kto o zdrowych zmysłach wybiera przejażdżkę rowerem wśród spalin i ruchu miejskiego???... Jest taki jeden....

    11 0
  • ~bartezz 2020-03-12 12:19:14

    Arteks - kto jest ignorowany na tym portalu to widać gołym okiem przez większość tutejszych czytelników dlatego nikt nie traktuje cię poważnie. No właśnie jak sam teraz napisałeś nie jesteś osobą, która potrafi obronic tego to co sam piszesz a twoje widzimisie jest jedynie na zasadzie " bo ja tak uważam ". Wypowiedziało się już tutaj dziesiątki rowerzystów aktywnie jeżdżących na rowerach nie tylko po Rybniku ale i innych miastach i w innych państwach i zdecydowana większość z nich jest przeciwna i niezadowolona z rybnickich rozwiązań dla rowerów. Swoją drogą kto o zdrowych zmysłach wybiera przejażdżkę rowerem wśród spalin i ruchu

    12 0
  • ~Arteks 2020-03-12 12:45:38

    @bartezz - i znowu zaprzeczenie bo po co w ogóle gadasz z kimś "ignorowanym"? Tak, nie zaprzeczam, że kilku mentalnych tetryków jest przeciwnych rowerowym zmianom ale czy mielibyście odwagę wystąpić przeciwko kilkudziesięciu tysięcy rowerzystów? Boicie się - to nie jeździjcie po mieście. Jeśli ktoś się boi jeździć po mieście na rowerze to nie powinien też jeździć autem. Pytasz się kto o zdrowych zmysłach jeździ na rowerze wśród spalin i ruchu - a powiedz, dlaczego tak dużo ludzi na Śląsku mieszka przy ruchliwych ulicach - nie przez kilkanaście minut przejażdżki - ale czasami nawet 24 godziny na dobę... Jak widzisz są chętni i na to i na tamto. Po raz kolejny wypowiedziami sugerujesz, że nie mieszkasz w mieście - i go nie rozumiesz.

    2 12
  • ~bartezz 2020-03-12 15:53:27

    Arteks - ja z tobą nie rozmawiam w tym temacie zauważ! Jak zwykle to ty pierwszy do mnie zapiałeś więc ci odpowiadam bo nie dam sobie kitu wcisnąć. To, że ludzie mieszkają przy ruchliwych drogach na Śląsku to wynika z różnych ich sytuacji rodzinnych, sytuacji ekonomicznych i życiowych. Nie myl pojęć z jazdą na rowerze bo każdy rowerzysta o zdrowych zmysłach wybiera trasę z dala od ruchu aut. Komentator ~Maksymilian i ~extealiga_2 dali ci taki sam dowód jak ja, że rowery miejskie w Rybniku się nie przyjęły i są niewypałem przytaczając nawet dowody w postaci twardych danych za ubiegły rok a te cyt. "pseudo rowerówki" są tylko prowizorką i rowerzyści wolą jechać nawet razem z samochodami ulicą. Arteks ja wszystko rozumiem lecz pojąć nie mogę jak ty jesteś zaślepiony w te kiczowate rozwiązania prorowerowe.

    10 1

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy potrafimy ze sobą rozmawiać mimo różnic w poglądach?




Oddanych głosów: 1181