zamknij

Wiadomości

Mijanka pociągów na stacji Łaziska Górne Brada. Co to oznacza dla podróżnych?

2019-12-05, Autor: Informacja prasowa

W połowie grudnia mijanka na przystanku Łaziska Górne Brada zacznie funkcjonować pomiędzy Katowicami a Rybnikiem. Na inwestycję PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły 24 mln złotych.

Reklama

Mijanka na przystanku Łaziska Górne Brada, pomiędzy stacjami Mikołów a Orzesze, od 15 grudnia zapewni sprawniejszy ruch pociągów na trasie między Katowicami a Rybnikiem. Zakończenie prac oznacza także zwiększenie przepustowości, a co za tym idzie - linią będzie mogło przejechać więcej pociągów pasażerskich i towarowych.

Efektem zleconych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prac już jest przebudowany przystanek Łaziska Górne Brada. Pasażerowie od połowy listopada korzystają z nowego dwukrawędziowego peronu.

Oceń publikację: + 1 + 33 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (7):
  • ~sympatykrybnika 2019-12-05 17:34:52

    ~Pedzel chciałby „utworzenia nowego toru na tym odcinku (Rybnik-Katowice) przeznaczonego do szybkich prędkości”, a oni czyli PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestuje 24 mln złotych w mijankę pociągów na stacji Łaziska Górne Brada.
    W sumie dobre i to!!

    20 5
  • ~~ursus 2019-12-05 19:51:47

    w połowie lat 90 mądre głowy z PKP wpadły na pomysł likwidacji istniejącej tam stacji, zostawiając tor na przelot, obecnie mądre głowy z PKP wpadły na pomysł, przynajmniej częściowego przywrócenia tamtego stanu, ogłaszając wielki sukces, oczywiście za relizacją obu pomysłów stały niemałe pieniądze, a tak naprawdę sukcesem byłby drugi tor na tej linii

    42 0
  • ~pociagi123 2019-12-05 20:54:48

    Wszyscy by chcieli drugiego toru na tej linii. Wydaje mi się jednak, że dobudowa go jest chyba niemożliwa. PKP musiałoby przebudować wszystkie stacje od Ligoty aż po Leszczyny włącznie. I nie wszędzie jest miejsce na dobudowe tego toru, np. pomiędzy Leszczynami a Dębieńskiem mozliwe że by się dało, pomiędzy Bradą a Łaziskami już nie , tak samo z Łazisk do Mikołowa i z Mikołowa na Jamnę, a w Piotrowicach jest to kompletnie niemożliwe. Nawet gdyby PKP jakoś się udało, byłby sensowny projekt, tam gdzie trzeba to poszerzyć mosty itd. to pasażerowie byliby ugotowani bo taka inwestycja mogłaby trwać nawet 2 lata a wiązałoby się to z tym że przez wiekszość czasu nie jeździłyby pociągi. Na wielu odcinkach musiałyby jeździć ze zmniejszoną prędkością albo kończyłyby bieg na jakiejś stacji i trzeba byłoby się przesiadać na busy.. Tak więc mieszkańcy rejonu rybnickiego maja po prostu pecha

    13 2
  • ~Arteks 2019-12-05 20:56:37

    Przy okazji tej dobrej wiadomości dla organizacji ruchu pociągów między naszą aglomeracją, a Katowicami, warto wspomnąć, że upominały się o to zarówno władze Rybnika jak i ówczesny przewodniczący subregionu - M. Kieca (pismo z marca 2016). To dowód, że warto interweniować i lobbować nawet w sprawach za które nie odpowiadają samorządy. @sympatykrybnika - bardzo dobre! @ursus - ale przynajmniej współczesne "głowy" PKP podejmują decyzje inwestycyjne i uprawniające ruch. Tamte głowy z lat 90. lubiły likwidować i szukać oszczędności przy okazji szkodząc. Wolę te obecne. :)

    13 14
  • ~Arteks 2019-12-05 21:05:51

    @pociagi123 - pecha to mają mieszkańcy Żor czy Jastrzębia. Wolę jechać kilka minut dłużej z powodu mijanki, niż... w ogóle. Budowa drugiego toru niestety wiązałaby się z różnymi uciążliwościami ale docelowo zapewniłaby lepszy transport. Szczególnie drugi tor przydałby się między Jaśkowicami, a Leszczynami. W nowym rozkładzie jazdy tam już przewoźnicy towarowi praktycznie poza nocą nie będą mieli wolnych "slotów". W strategii rozwoju województwa ok. 2011 roku wpisano do realizacji linię szybkich prędkości Katowice - Ostrava która miała przebiegać między Rybnikiem, a Żorami i wpinać się łącznicą do linii 148 w kierunku Rybnika. Byłoby to idealne rozwiązanie myśląc o jakichś szybkich połączeniach z Rybnika/Wodzisławia/Bohumina/Raciborza do Katowic. Ale z tego słyszałem PiS forsuje swoją własną koncepcję ominięcia zarówno Katowic jak i ROW tworząc jakąś dziwną linię biegnącą przez opłotki w postaci Olkusza, Brzeszcz i Czechowic do Ostrawy - pewnie z powodu silnego lobbingu Małopolski.

    17 11
  • ~morfeus12 2019-12-06 08:23:30

    Dlaczego redakcja nie pisze wprost, że dla podróżnych a właściwie mieszkańców regionu oznacza to właściwie nadal tyle, że władze centralne mają nas w głębokim poważaniu i wciąż na linii kolejowej, która łączy dwie wielkie śląskie aglomeracje mamy na długim odcinku TYLKO JEDEN TOR!

    11 3
  • ~Arteks 2019-12-06 09:18:15

    @morfeus12 - ta inwestycja bardzo poprawi organizację ruchu na linii i warto docenić to, że powstała bo z kilku innych na Śląsku PKP się wycofało z braku pieniędzy. Nic nie stoi na przeszkodzie aby walczyć o drugi tor i mogą to robić zarówno samorządowcy, radni wojewódzcy i nasi parlamentarzyści z braćmi Piecha którzy lubią korzystać z pociągów. Linia Katowice-Rybnik uchodzi za najbardziej obciążoną jednotorową linię kolejową w Polsce.

    6 9

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy lekcje religii powinny być finansowane przez Kościół Katolicki?




Oddanych głosów: 1922