zamknij

Wiadomości

Dom przyjęć w Ochojcu nadal kopci

2018-12-18, Autor: 

Czytelnicy alarmują: z komina domu przyjęć Biały Dom w Ochojcu nadal unosi się gęsty, ciemny dym. Właściciel budynku broni się, że robi wszystko, by ograniczyć niską emisję.

Reklama

Wracamy do tematu, który wywołał sporą dyskusję wśród Czytelników. Chodzi o dom przyjęć Biały Dom w dzielnicy Ochojec, z którego wydobywały się czarne kłęby dymu. I to wszystko tuż obok pobliskiego zespołu szkolno-przedszkolnego >>Ochojec: dom przyjęć obok przedszkola dymi jak krematorium (wideo)<<

Właściciel budynku tłumaczył, że wtedy rozpalił wychłodzony po świętach piec. Zapewniał, że pali tylko i wyłącznie sprawdzonym węglem. Potwierdziła to Straż Miejska w Rybniku, która przeprowadziła kontrolę.

Problem nie został jednak rozwiązany. Jak informuje nas Czytelnik, zdarzają się dni, gdy z Białego Domu nadal wylatuje gęsty, czarny dym. - Tak dom przyjęć obchodził np. Święto Niepodległości. Wolność rozumiana inaczej – pisze do nas. Wysłał filmik:

Podobnych zdarzeń było więcej.

Wojciech Swoboda, właściciel Białego Domu przyznaje, że dochodzi do sytuacji, na które reaguje ekopatrol. - Mieliśmy mnóstwo kontroli strażników miejskich. Nie pozwolę sobie palić czymś innym niż certyfikowanym węglem z kopalni. Też przecież jestem mieszkańcem Ochojca – mówi. Wyjaśnia też, do przedstawionego powyżej zdarzenia doszło podczas pierwszego w tym sezonie grzewczym rozpalenia pieca.

Jak dalej tłumaczy, Biały Dom jest w trakcie gruntownej modernizacji, która ma pomóc w ograniczeniu niskiej emisji. - Ocieplamy mury, wymieniamy okna na nowe. Pojawi się klimatyzacja, a także ogrzewanie podłogowe. W maju przyszłego roku planujemy zakończenie inwestycji – słyszymy.

Docelowo właściciel chce podłączyć budynek do gazu. - Jesteśmy do tego przygotowani, czekamy tylko na „wpinkę”. Problem w tym, że nitka gazu ma ponoć dotrzeć do Ochojca między 2019 a 2020 r. - zauważa.

Oceń publikację: + 1 + 31 - 1 - 57

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (38):
  • ~rosthost1 2018-12-18
    10:29:19

    77 46

    I to dowód że trzeba umieć palic albo wprowadzić kotły V klasy. Miasto powinno uczyć górnego palenia lub dofinansować kotły V klasy. Wtedy nie byłoby ropzpalnia i gaszenia pieca. 10mln zł z kopalni Ignacy dałoby 2000 zmienionych piecy. Bedziemy mieć zabytek pośrodku martwego miasta!
    A te zdjęcia to dowód że nie tylko zwykli ludzie ale i firmy (łase na kasę?) min jeszcze jedna w Ochojcu i na ul Mikołowskiej kopcą w płuca niemiłośniernie!

  • ~buchu 2018-12-18
    10:31:19

    100 6

    Swoboda co wy tam palicie?
    Ja? Radomskie.
    Ale jak Pan Major woli, to Franz ma Camele.

  • ~norton 2018-12-18
    10:35:08

    154 5

    Dokładać do pieca oponami i będzie git. Nie smrodzą, nie trują a wręcz oczyszczają środowisko - działają jak katalizator.

  • ~ 2018-12-18
    11:06:50

    98 3

    Trzeba było zapalić oponami i będzie git one są przecież nieszkodliwe dla środowiska i ludzi.

  • ~ 2018-12-18
    11:11:37

    89 18

    Kopci bo może. A to wynika z przyjętej ustawy antysmogowej. A skoro miasto twierdzi że nic nie może zrobić w walce ze smogiem to trudno się dziwić że jest jak jest.

    Owszem dużo można zrobić nawet przy kotle klasy 3 poprzez palenie do góry. Tak samo można zrobić w kominku przy paleniu drewnem od góry.
    Problem w tym że odnoszę wrażenie że bycie eko w naszym mieście jest niepożądane. Ci co korzystaja np. z gazu ziemnego do ogrzewania nie mają z tego tytułu żadnych benefitow (nie licząc praktycznie bezobsługowego urządzenia i satysfakcji że oni akurat emitują tylko CO2 i H2O). Więcej - w "nagrodę" płacą za wywóz odpadów w formie popiołu nie mając możliwości ich wytworzenia.
    A skoro nie mają benefitow z tego powodu (satysfakcja się nie liczy - nią się rachunków nie zapłaci) po co mają się spieszyć i robić cokolwiek przed terminem ustalonym w ustawie?

  • ~przykopa 2018-12-18
    11:25:39

    88 8

    Jeśli pali ,,certyfikowanym " opałem. To wniosek z tego że należy teraz przeprowadzić kontrolę u ,, sprzedawców certyfikowanego " opału.

  • ~Łukasz Biegiesz 2018-12-18
    11:44:32

    56 6

    Wy myślicie że jak ktoś pali certyfikowanym weglem to piec nie będzie wściekłe kopcił? Jaki z tego wniosek?

  • ~fryfa 2018-12-18
    11:44:57

    53 6

    O co wam chodzi przecież to jest kopcone eko groszkiem hahahaha

  • ~fryfa 2018-12-18
    11:47:44

    70 10

    Takie mamy władze bez jaj nie zrobili nic z tym i nic nie zrobią jesteście robieni w ci*** i będziecie robieni w ci*** byle są ścieżki rowerowe

  • ~dizers 2018-12-18
    11:50:46

    12 52

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Takja 2018-12-18
    11:53:07

    28 11

    Na miejscu właściciela nieruchomości załatwiłbym sprawę inaczej -skoro pali węglem do którego SM nie ma uwag to po kiego się wszyscy czepiają.
    Jedyna uwaga do właściciela - szanowny panie więcej powietrza i będzie dobrze.

  • ~rodzyn 2018-12-18
    11:54:37

    29 17

    Właścicielowi polecam spróbować rozpalić od góry

  • ~Klucha 2018-12-18
    12:00:19

    60 5

    Tak jak pisali przedmówcy, ludzie nie umieją palić. Czy to będzie muł czy węgiel dobrej jakości, to jak zapalisz od dołu, to zawsze będzie kopcić.

    Na ulicy Floroańskiej 2 naprzeciwko sali Bushido gostek pali meblami. Straż miejska jest u niego min. raz w tygodniu, dostał wyrok z sądu. Zgadnijcie tylko, czy dalej pali meblami - otóż nie dołożył do mebli jeszcze szmaty.

  • ~plomas 2018-12-18
    12:03:38

    43 14

    Zgadzam się z tobą kolego ~owen w 100%, dodam jeszcze że ogrzewający gazem lub innymi źródłami (pompy ciepła itd) ponoszą dodatkowe koszty z zakupem worków na odpady segregowane!(w innych miastach darmowe) niestety opalający domy paliwami stałymi w mojej okolicy jakoś dziwnym trafem mają o 50% mniej odpadów segregowanych przypadek? "Brawo" dla radnych i władz miasta za wspaniałomyślny program wywozu spalonych śmieci raz w tygodniu kosztem wszystkich pro-eko!!! I jeszcze jedno koszt pieca gazowego to 50% ceny pieca węglowego, ogrzewanie gazowe nie jest wcale droższe niż węgiel dobrej klasy.

  • ~fryfa 2018-12-18
    12:05:09

    34 6

    Leon dokładnie ten gość koło bushido to jest ku*** jakieś nieporozumienie mieszkam niedaleko ale ten to kopci lepiej jak na nie jednym stadionie oprawy kibice robią

  • ~imrahil 2018-12-18
    12:13:27

    21 10

    przy takim dymieniu ogrzewanie gazowe na pewno wyjdzie taniej. nawet prąd w taniej taryfie może wyjść taniej, jeśli jest jak zakumulować. pompą ciepła na pewno taniej. dla takich powinien być zakaz ogrzewania węglem. faktycznie jak ktoś grzeje czysto bez paliwa stałego, to jest dyskryminowany przez urzędników.

  • ~ 2018-12-18
    12:22:14

    57 6

    Właściciel ma wszystko przygotowane pod gaz, czeka na wpinke, ale gazownia będzie dopiero prowadzić nitke koło 2019, 2020r. To zamiast Ekopatrol łoić gościa, powinni na.........ć prezydenta aby ten wreszcie coś zrobił dla poprawy powietrza i udał się do gazowni celem przyspieszenia wszystkich prac, musimy go rozliczyć z jego obietnic !!!!! Jak na razie zalicza tylko wpadki .

  • ~Admirał Pieskov 2018-12-18
    12:29:29

    23 19

    Nie wierzę, że "sprawdzony węgiel" to jedyna rzecz spalana z tak dużej restauracji, zwłaszcza w nocy kiedy tak dobrze nie widać... A to, że strażnicy niczego nie wykazują, to inna para kaloszy. ;)

  • ~ 2018-12-18
    12:41:50

    42 6

    ~plomas, zgadzam się z tobą co do ceny ogrzewania gazem, ze jest taniej niż węglem , ale tylko w przypadku nowego budynku , zaprojektowanego właśnie pod gaz, podłącz gaz do starej kostki, z kaloryferami i kapa, a takich domów jest duuuzo więcej niż nowych . Do tego prezydent obciął dofinansowania do modernizacji i mamy syf. Niestety priorytetem w tym mieście są ścieżki rowerowe niż świeże powietrze, bo wystarczy czerwona farba i jesteśmy na czele rankingu .

  • ~Majster Awes 2018-12-18
    12:43:04

    33 5

    rosthost1,
    tu nie ma czego uczyć. ładujesz węgla ile chcesz, drewno, papier, podpalasz, za 20min zamykasz piec. to wszystko co zrobisz danego dnia przy piecu. ludzie róbcie to!
    to co mnie bardziej intryguje to pytanie kto, może redakcja (niewygodne pytanie więc pewnie zablokują post), ma interes w nagonce na właściciela? zastanawiam się, bo jakby to był jedyny budynek to ok, ale takich w mieście jest wiele - także usługowych a o nich ani słowa.

  • ~borok 2018-12-18
    12:43:47

    18 2

    witam dleczego nie mozna skomentowac warunków i oferty pracy na stronie Rybnika dotyczacej DOSANU?

  • ~siarzewski 2018-12-18
    13:00:25

    27 7

    ~Admirał Pieskov i inni

    Piec zasypowy zawsze będzie dymić nawet przy rozpalaniu od góry i najlepszym węglu.

    Druga sprawa to jakość węgla. Chudego, małoenegetycznego węgla wydobywa się bardzo mało. Na sprzedaż idzie zbyt tłusty węgiel, co przy przewymiarowanych kotłach powoduje gigantyczną emisję dymu.

    Drogie kopciuchy. Lepszy jest mały piecyk rozpalony do czerwoności niż kolos w piwnicy, w którym przeprowadzacie tylko suchą destylację węgla, a całą frakcję gazową wypuszczacie przez komin w postaci kłębów czarnego dymu.

    Uwaga - taki dym - a w zasadzie gaz koksowniczy - jest palny ;-)

  • ~sk1113 2018-12-18
    13:27:36

    20 5

    ~owen w sumie masz racje, mnie się podoba. Dużo z Was ma rację. Ale głosowaliście na prezydenta teraz płaczcie i dychejcie. Ja nie głosowałem ale pech niestety mnie też dotyczy, niczego nie poprawimy nawet przez 5-10 lat.

  • ~melemele 2018-12-18
    13:43:23

    9 2

    Taki parowóz robi piec dolno- górnego spalania , jeśli rozpalić w nim od strony drzwiczek zasypowych , zamiast jak przewidział producent od tyłu pieca . Po prostu zapala się w nim nagle cały zasyp , powstaje tyle czarnego dymu , że piec nie jest go w stanie przepalić i wyrzuca górną szczeliną w komin.

  • ~sympatykrybnika 2018-12-18
    14:24:47

    11 8

    Czy Urząd Miasta Rybnik podpisał Deklarację Katowicką do Program SDG-11 - Zrównoważone miasta, które ma pomóc w polepszeniu jakości powietrza w Polsce. Podczas Szczytu Miejskiego „Miasta dla klimatu” w Katowicach Deklarację Katowicką podpisało 20 polskich miast, których w sumie w programie bierze udział już prawie setka. Celem programu SDG 11 – Zrównoważone miasta jest poprawa jakości powietrza w naszym kraju. W ramach szczytu miejskiego, tzw. Urban Summit NAZCA Platform zostało przyjętych 100 polskich miast, które tworzą sieć NAZCA. Wszystkie największe miasta w Polsce zadeklarowały konkretne działania na rzecz poprawy jakości powietrza.
    Piszę to bo piłka jest po stronie włodarzy naszego miasta, a nie Białego Domu w Ochojcu, czy górnego palenia lub kotłów V klasy, czy certyfikacji paliw stałych. Sytuacja wymaga radykalnych rozwiązań, bo to one z Rybnika zrobią miasto zrównoważone.

  • ~bulionek10 2018-12-18
    14:29:31

    24 21

    Skończcie już z tym paleniem od góry. Nie każdy piec nadaje się do palenia od góry. Kopci i będzie kopcił i nic mu nie zrobią.

  • ~moratorek 2018-12-18
    14:49:11

    18 15

    Rozbawiacie mnie z tym paleniem od góry. Może się na tym nie znam bo używam gazu, ale tak na logikę rozumiem, że można rozpalić piec od góry, ale jak kontynuować palenie od góry kiedy trzeba dołożyć np. w kominku?

  • ~melemele 2018-12-18
    14:57:26

    15 9

    moratorek
    dokładając paliwa obok żaru a nie na niego - ta zasada dotyczy wszystkich kotłów , pieców i kominków.

  • ~Majster Awes 2018-12-18
    15:26:16

    9 2

    siarzewski,
    dymi ale nie cały dzień lub kilka razy dziennie przy zasypaniu. no i napewno nie tak, za każdym razem sprawdzam jaki dym leci mi z komina. po takim nie wychodziłbym z domu ze wstydu.

    moratorek,
    te źródło, z którego ja czerpałem informację mówi że rozpalamy ponownie. na to się nie nastawiałem, tu kluczowe jest poznanie ile potrzebujesz na cały dzień. ja wiedziałem po kilku razach.

  • ~moratorek 2018-12-18
    18:34:32

    3 8

    melemele. Dokładając paliwo obok żaru (jeśli to w ogóle możliwe) powoduję jego późniejszy zapłon, a co za tym idzie wytwarzanie dymu w dłuższym okresie. Chyba, że masz na myśli aby położyć paliwo obok pieca - to na pewno wyeliminuje zanieczyszczenie powietrza całkowicie.

  • ~pprywatne 2018-12-18
    20:47:16

    11 13

    Dajcie spokój z tym paleniem od góry, już nudne się to staje. Smród jest co raz gorszy mimo tych wszystkich zabiegów...

  • ~rosthost1 2018-12-18
    21:06:29

    3 3

    W domu mam pompę ciepła ale po wypowiedziach ~pprywatne i ~moratorek w zakładzie rozpalę piec od dołu, a co tam więcej sadzy. Węgiel certyfikowany.

  • ~ogarek7 2018-12-18
    22:51:52

    11 1

    W Czerwionce-Leszczynach gaz ma Bialy Dom podlaczony a kopci tak samo.... Wiec wielkich nadzieji nie ma.... Kotly montowal pewno te same wynalazki - sek w tym ze palacz instrukcje obslugi spalil.... Ciekawe czy ow palacz ma uprawnienia palacza bo raczej pan wlasciciel sam nie doklada do pieca.... P. S. Brawo za kolejna publikacje - wstyd silniejszy moze byc niz $ w koncu.

  • ~Chantal Hutchens 2018-12-18
    23:46:17

    15 4

    Wstyd dla takiego biznesmana :/ Sam robi kasę a całe otoczenie na w głębokim poważaniu ... bo przecież On legalny węgiel kupuje... Gdyby ratusz miał jaja to by cofnęli koncesję na tak śmierdzący biznes - i powinni to zrobić. I żadne tłumaczenie, że rury z gazem nie ma, że kiedyś tam zrobi modernizacje ale nie wie kiedy nie usprawiedliwia. Ma przedszkole pod nosem, ma sąsiadów ale najważniejszy jest ON i jego restauracja. Dal mnie żenada.

  • ~melemele 2018-12-19
    08:30:43

    0 0

    Do moratorek
    . Dokładając paliwo obok żaru (jeśli to w ogóle możliwe) powoduję jego późniejszy zapłon, a co za tym idzie wytwarzanie dymu w dłuższym okresie.
    Metoda ta powoduje wolniejsze odgazowanie paliwa co skutkuje mniejszą "produkcją" dymu i piec jest w stanie go w całości spalić , z komina wydobywa się biała smużka ala para wodna.

  • ~Naprawa kominów Frezowanie Przybyła 2018-12-19
    09:53:05

    2 0

    http://minico.pl/2016/03/18/przegonili-belzebuba/


    Już kiedyś mieliśmy podobną akcję dziś jest komin jest jak nówka a najważniejsze że nie kopci !

  • ~kierowca bombowca 2018-12-19
    10:15:05

    4 0

    Kolejny dowód że władze nie mają mózgu, to problem który rozwiązac powinno miasto to w jego kompetencji jest, ale ja dzwoniłem raz do strazy że ktoś kopci a oni ale nas to nie obchodzi możemy tylko sprawdzić czy jest prawidłowy opał, takie mamy ameby umysłowe, druga sprawa wiele domów tak samo kopci i nagonki medialnej nie ma, wlascicielowi albo pasuje taka reklama albo nie wie, że może ten portal ładnie zasądzić to by sie pseudodziennikarzyny ockneli

  • ~ 2018-12-19
    15:17:54

    3 0

    ~kierowca bombowca 2018-12-19 10:15:05
    "Kolejny dowód że władze nie mają mózgu"
    identycznie jak ich wyborcy przed kilkoma miesiącami, głosując na nieodpowiedzialnych amatorów mających parcie "na koryto", ale bez sensownego pomysłu na działanie w kierunku rozwiązania istotnych problemów miasta

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5342