zamknij

Wiadomości

Syreny i flagi na rocznicę Powstania Warszawskiego

2011-07-30, Autor: 
Instytut Pamięci Narodowej wspólnie z weteranami i środowiskami żołnierskimi apelują by punktualnie o godzinie "W" uczcić w całym kraju 67 rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego.

Reklama

W związku z tym 1 sierpnia w całym województwie śląskim zostanie emitowany dźwięk syren alarmowych, trwający 3 minuty. Prezydent Rybnika zachęca także do wywieszenia w tym dniu narodowych flag - czytamy na stronie internetowej Urzędu Miasta Rybnika. Władze informują również, że włączenie syren będzie jednocześnie testem sprawności systemu ostrzegania ludności.
Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 11

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (48):
  • ~ 2011-07-30
    09:22:26

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~ 2011-07-30
    09:34:24

    0 0

    niech sobie warszawa flagi wywiesza, jo do goroli nie byda fany wywieszoł

  • ~slmen 2011-07-30
    09:42:08

    0 0

    Ciekawe jak Warszawka będzie świętowała nasze powstania śląskie bo w Rybniku z tej okazji nic nie było widać aby pamiętali

  • ~qdobp 2011-07-30
    09:43:59

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~aa12345zz 2011-07-30
    09:49:53

    0 0

    bogoojczyzniane badziewie, ale przeciez polska jest chrystusem narodow i musi cierpiec... warszawioki niech se same wieszaja fany, jo mom ich gleboko w żici!

  • ~Ksenopita 2011-07-30
    09:50:59

    0 0

    Mamy świętować samobójczą decyzję AK która skutkowała bestialską masakrą 200tysięcy bezbronnych cywilów i zrównaniem z ziemią jednego z najpiękniejszych miast ówczesnej Europy? Martyrologia w całej krasie. No ale jak się żyje w narodzie gdzie za Boga ma się samobójcę i czci się samobójczych męczenników...

  • ~FcRybnik 2011-07-30
    10:37:59

    0 0

    Chodziło o wyzwolenie Warszawy zanim zrobią to Rosjanie aby przed ich przybyciem wystąpić w roli gospodarza i nie dostać się pod okupację Rosyjską czerwonoarmiści doskonale o tym wiedzieli i dlatego pozwolili się warszawiakom wykrwawić sami czekali na przedpolach stolicy.Wszyscy wiemy jak to się skończyło ale z punktu widzenia AK inaczej wyglądała sytuacji niż z waszego jak siedzicie sobie teraz przed klawiaturą

  • ~Ksenopita 2011-07-30
    11:38:34

    0 0

    Jakbym był Stalinem też bym pozwolił wytłuc się powstańcom i Niemcom. Mało ruskich zginęło, żeby się jeszcze pchać w Warszawę? Oni nie szli wyzwalać tylko zdobywać więc tylko idiota by pomyślał, że wplatają się dodatkowo w walki na warszawskich ulicach. Od cudu nad Wisłą minęło tylko dwadzieścia kilka lat więc trudno tu mówić o przypływie jakiejś nagłej miłości do Polaków ze strony ruskich. Zresztą 17 września to już tylko kilka lat wstecz. Tylko Polacy z dumą powtarzają, że walczyli za "waszą i naszą wolność". Z czego tu być dumnym? Że dali się zabijać za cudze interesy? Sprytni są ci co żyją i piją wino, a ci co zgnili w ziemi świata nie zmieniają.

  • ~twojstary 2011-07-30
    11:50:46

    0 0

    Znów świętujemy porażkę, tutaj akurat jedną z najgłupszych decyzji w historii Polski. Posłano na śmierć potężną liczbę ludzi, zniszczono całe miasto. Rozumiem szacunek dla ofiar i bohaterów, ale powstanie jako całość to idiotyzm i samobójstwo. Nie wiem na co liczyli "organizatorzy".
    Jeszcze jedno. Wzruszamy się na widok małego powstańca z bronią w ręku, na starość ich odznaczamy (dzieci, które nie miały pojęcia co się działo), a gdy widzimy zdjęcie małego muzułmanina z karabinem, to odczuwamy zgorszenie i wręcz nienawiść, bo jak można do tego mieszać dzieci... Zresztą mam wrażenie, że dzisiaj powstańców nazywa terrorystami.

    Czcijmy powstanie wielkopolskie i powstania śląskie!

  • ~FcRybnik 2011-07-30
    12:04:15

    0 0

    Ukraińcy,Polacy,Rosjanie,Niemcy oni sie wszyscy przecież nienawidzili nawzajem nie ufali sobie a każda strona kombinowała tylko jak wytłuc jeden drugiego więc reakcja Rosjan nie dziwi mnie wogóle

  • ~thespectator 2011-07-30
    13:00:56

    0 0

    Polacy? Powstanie śląski, powstanie wielkopolskie... nadumani wiecznie. CO to ma być?! Powstanie Warszawskie owszem było dramatyczne, tragiczne, ale wielkim zrywem i symbolem zniewolonej POLSKI! Pragnienie wolności, gdyby nie rosjanie byłoby drugim wygranym powstaniem historii... Kur... Polacy! Warszafka, wy i wasze kompleksy, wstyd

  • ~thespectator 2011-07-30
    13:35:28

    0 0

    1.08.1944 Żyj swobodo, Polsko żyj!!! Bohaterowie żyją wiecznie.
    Cześć Ich Pamięci!

  • ~ 2011-07-30
    13:59:33

    0 0

    Dajcie spokój. Tyle ludzi zginęło. A ci, którzy mają jakieś obiekcje, mogą zatkać uszy na 3 minuty :)

  • ~ 2011-07-30
    16:05:23

    0 0

    Tak samo jak My zachęcamy pana prezydenta to mądrzejszego zarządzania tym miastem...

  • ~charlie 2011-07-30
    17:29:18

    0 0

    To, że nie świętujemy Powstań Śląskich a Powstanie Warszawskie pokazuje po raz kolejny, że Warszawa po prostu okazała się bardziej skuteczna w propagowaniu własnej historii. Oczywiście niektórzy idioci nie dostrzegą belki we własnym oku. To, że świętujemy takie a nie inne powstanie to nie wina Warszawiaków, ale tępych Ślązaków, którzy zapominają o swojej historii. To czy PW było słuszne czy nie to spór akademicki, właściwie nierozstrzygalny więc ja sam nie mam zamiaru wchodzić w pyskówki. W każdym bądź razie miejcie pretensje do siebie a nie do Warszawiaków zakompleksieni (patrz. warszawka, warszafka itp.) kretyni.

  • ~mariusz64 2011-07-30
    19:43:59

    0 0

    NIE

  • ~eloo 2011-07-30
    23:51:03

    0 0

    co to znaczy tepych slonzokow?? tys je nabruszony gorol czy jako inno rasa co?

  • ~ 2011-07-31
    00:07:07

    0 0

    powstanie warszawskie to byla głupota, a my ja jeszcze mamy czcić

  • ~ 2011-07-31
    01:57:07

    0 0

    Nie czcimy Powstania, tylko upamiętniamy jego ofiary.

  • ~werkk 2011-07-31
    07:28:29

    0 0

    Tak już to jest że wszystkie święta które obchodzimy to nasze porażki. widocznie lubimy użalać się nad sobą. Co do powstań Ślaskich oczywiscie że możemy je obchodzić szczególnie 3 ale niestety dnia wolnego od pracy wtedy nie ma czyli tak jak tu napisano w Warszawie maja głęboko w D Powstania Śląskie a dzięki nim Śląsk jest dziś Polski z pokładami węgla dzięki któremu jakoś funkcjonuje cała Polska. A może nasi pradziadkowie popełnili błąd, czy na pewno walczyli o to co nas po ich zwycięskim powstaniu spotkało do dnia dzisiejszego?

  • ~ 2011-07-31
    09:18:47

    0 0

    ~Vafel kazdy kto przystepowal do powstania warszawieskiego wiedzial ze jest skazane na porazke. A pamiec moze ty czcisz ogolnie w spoleczenstwie bije sie peany na temat powstania.

  • ~janko8888 2011-07-31
    09:27:48

    0 0

    Normalni ku*** przesada totalna ja mam świętować to że AK byli samobójcami czy to że wielce wielmożne gorole zgineły. A jak były Powstaninia śląskie to nic ni fiu fiu nawet nikt o tym nie pisnął a teraz wszyscy chcą być patriotami że niby warszawa cierpiała. A na Śląsku były trzy powstania i nikt o tym nie pamięta.
    Słowo warszawa nieprzypadkowo napisałem z małej litery.

  • ~Mario3 2011-07-31
    09:31:09

    0 0

    ZAMIAST DAĆ SIĘ WYTŁUC JAK KACZKI I DAĆ MIASTO ZRÓWNAĆ Z ZIEMIĄ MOGLI DĄŻYĆ DO TEGO ABY SIŁĄ DORÓWNAĆ NP. JAPONII W LATACH MIĘDZYWOJENNYCH WTEDY NIE MUSIAŁOBY BYĆ ŻADNYCH POWSTAŃ BO BYLIBYŚMY NIETYKALNI, A TAK JAK ZWYKLE WEWNĘTRZNE PODZIAŁY SPRAWIŁY ŻE POLACY WALCZYLI DOBRZE ALE NIE MIELI SZANS BO BYLI POZBAWIENI WYPOSAŻENIA I WSPARCIA. SZACUNEK DLA TYCH LUDZI CO WALCZYLI. SZKODA ŻE POLAK ZAWSZE MĄDRY PO SZKODZIE ... OBY TO I PRZYSZŁE POKOLENIA WYCIĄGNEŁY WNIOSKI Z HISTORII A NIE TYLKO JĄ WSPOMINAŁY ...

  • ~ 2011-07-31
    09:37:13

    0 0

    charlie i inni
    Nie zapominaj gdzie mieszkasz, i nie nazywaj nas Ślązaków kretrynami. Ty pisowski kun...... twój ciepły prezesik jaruś i adś fudali macie u nas już bonus.

  • ~ 2011-07-31
    09:43:12

    0 0

    ~andy_1 nie dyskutujz charlim bo on jest teraz zdruzgotany zlapaniem brejvika i pierdzieli glupoty... zaraz zaraz... chociaz w sumie on zawsze piredzieli glupoty...

  • ~ 2011-07-31
    11:41:04

    0 0

    geryPL. Masz rację. Nie dyskutuje się z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem przebije doświadczeniem.

  • ~werkk 2011-07-31
    13:09:04

    0 0

    Fakty są takie że nie byliśmy kompletnie przygotowani do wojny z Niemcami powodem tego było że rządzili idioci nasze uzbrojenie to szabla i koń. Skoro armia była tak wyposażona należało dać sobie spokój bo na koniu z dzidą nie było żadnych szans stawić opór czołgom. walcząc nic nie osiągnęliśmy najlepszy przykład Czechy nie stawiali oporu czy dziś maja gorzej niż my? A co do powstania Warszawskiego Jak Ruskie w niesamowitym tempie zbliżali się do Warszawy to Polski Rząd na uchodźstwie (to Ci co spieprzyli do Anglii i zostawili naród na pastwę hitlerowców) wymyślił sobie że jak warszawa zostanie wyzwolona to szybko wrócą i bieda rządzić a ze Ruski były mądrzejsze i przewidziały to więc zatrzymali front jaki był efekt to już wiemy 50 lat decydowali za nas, ale teraz jak już jesteśmy wolni to jest gorzej )mam na myśli prace, pieniądze, sprawy socjalne) dla przeciętnego Kowalskiego wyciągam z tego jeden wniosek "Jak chcesz Polaka wykończyć daj mu samemu się rządzić" Bismarck miał rację.

  • ~charlie 2011-07-31
    13:19:51

    0 0

    Boli, że "gorol" mądrzejszy i lepiej sobie radzi co? Ja nie dzielę ludzi na Ślązaków i pozostałych jak większość z was, która najprawdopodobniej nawet Warszawy w życiu na oczy nie widziała, nie mówiąc o Warszawiaku. Po prostu stwierdzam fakty a fakty są takie, że to, że nie obchodzimy powstań Śląskich a powstanie Warszawskie to nie wina Warszawiaków a kretynów Ślązaków, którzy o swojej historii nie pamiętają. Więc wasze idiotyczne komentarze dotyczące Warszawy potwierdzają wasze zacietrzewienie. Wiem skąd jestem i się tego nie wstydzę chociaż patrząc jak zakompleksieni są niektórzy Ślązacy chyba powinienem. Ja wiem, że dla was wszystko co złe na Śląsku to wina Warszawy bo przecież tak najprościej wszystko zwalić na innych. Tak jak napisałem źdźbło trawy w ich oku widzicie, belki we własnym nie. A wasze odzywki i wypisywanie bzdur o jakimś pisowcu mnie raczej bawią, nie ma co, argumenty najwyższych lotów

  • ~ 2011-07-31
    13:43:48

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania Regulaminu umieszczania wpisów. Redakcja

  • ~aa12345zz 2011-07-31
    13:50:02

    0 0

    charlie01 vel sponsor1 vel student vel UPR - dej se pokoj s tym wynokwianiym :)

  • ~ 2011-07-31
    14:00:04

    0 0

    ~charlie01 napisales ze wiekszosc nie widziala warszawy, a to pseudo inteligencie swiadczy tylko o jednym, ze twoj proces edukacji zatrzymal sie na 7 klasie szkoly podstawowej. Skad taki wniosek? otoz moj drogi w 8 klasie szkoly podstawowej byla obowizkowa wycieczka do warszawy/stolicy, takze kazdy (chyb ze sie bidok rozchorowoł) był w stolicy chociaz raz. Skoro nie wiesz tak podstawowych rzeczy o zyciu polakow, to co ty mozesz wiedziec wogole o czykolwiek? Idz popatrz sobie na wiszacego na twojej scianie brejvika.

  • ~ 2011-07-31
    14:31:59

    0 0

    @geryPL, gówno prawda. Ja nie maiłem takiej wycieczki. A charlie ma rację, to, ze u nas nie potrafi się świętować Powstań Śląskich, to nie wina Warszawy, tak samo jak oni nie kazali zam włączać syren pierwszego sierpnia. I widać jak was to boli, bo zamiast argumentów lecą multiniki, pisuary i brejviki. Już kiedyś pisałem, skończyły się czasy, kiedy Gierek rozdawał jak Św. Mikołaj, przyzwyczajenia jednak zostały.

  • ~ 2011-07-31
    14:59:45

    0 0

    ~Vafel napisał"@geryPL, gówno prawda. Ja nie maiłem takiej wycieczki" >> to tylko dowod na to ze twoja osoba byla juz marginalizowana kiedy miales 13-14 lat xD Widze ze ciagle nie mozesz sie z tym pogodzic.

  • ~Don C. 2011-07-31
    15:09:07

    0 0

    Sprawa jest prosta-NIE DLA WARSZAFKI! Niech flagują i wyją syreny ale nie na Śląsku!

  • ~ 2011-07-31
    19:02:22

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania Regulaminu umieszczania wpisów. Redakcja

  • ~firmaq5 2011-07-31
    21:23:07

    0 0

    Piłeś- POWSTAŃ

  • ~firmaq5 2011-07-31
    21:24:25

    0 0

    Pijemy dalej ....

  • ~Dragons 2011-07-31
    23:17:34

    0 0

    Głosowałem na Pana Fudalego ale teraz wiem że źle zrobiłem czytając to..... Śląsk to Śląsk a Gorolowice Gorolowicami. Hołd zmarłym powstańcom to fakt ( każdy niech ma swoje refleksje i chwile zaciszy dlatego 3min syren wystarczy) ale żeby flagi wywieszać w Rybniku ( jechałem dziś wieczorem i widziałem akcje FLAGI i śmiechem parskłem)....SZOK - to tak jakby wiązać to z Niepodległością 11 listopada a to jak dzień i noc się różni. Ja jako Polak zostałem urażony !!!! Żenada Panie Prezydencie. Niech już będą kolejne wybory!!!!!!

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2011-08-01
    08:30:16

    0 0

    Mój Boże cóż to było powstanie ślaskie???? Paru gości wyskoczyło z szabelkami- inaczej tego nie można nazwac!!!!
    Nie poróenujmy tego z powstaniem Warszawskiem , zrywem niepodległosciowym , które miało jakiś cel. Ale cóż, teksty przez was pisane są bardzo ambimtne , a wasze iq barszo wysokie- wiec nie jestem w stanie z wami dyskutować! a tak wogóle , ciekawy czy wy niby ślązacy , wiecie o co rozchodziło się w powstaniu ślaskim

  • ~777lok777 2011-08-01
    10:32:32

    0 0

    pewnie Stefan zaraz wyjaśni o co Ślązacy walczyli w swoich powstaniach... taki z Niego hanys, że na pewno zna genezę. Nie ma się co oburzać o flagi i syreny upamiętniające PW. Jesteśmy obywatelami Polski więc w Rybniku też mogą wisieć flagi, jeśli ktoś nie chce to jej po prostu nie wywiesza a jak ktoś ma chęci i się solidaryzuje jego prawo! "Jo je hanyska z krwi kości, z dziada pradziada u mie wszyscy godają gwarom i moji dzieci też byda uczyć gwary. Silesia to je moja mało ojczyzna i chciał bych żeby reszta kraju uznała prawo nasze go godki i tradycji, tak jak na przikład majom kaszuby. My też momy do tego prawo!!!"

  • ~777lok777 2011-08-01
    10:34:05

    0 0

    "Popiyrom akcja "TU PORADZOM" RAŚ-u"!!!

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2011-08-01
    11:00:02

    0 0

    Nie mam zamiaru nikomu przedstawiać genezy Powstań Sląskich. Zgadzam się że kto chce niech wywiesza flagi kto nie...Tylko ,że Ci co teraz wołają gorole a ludzi ktorzy wywieszają flagi itd... sami nie wiedzą że w PW ginęli również Ślązacy...

  • ~777lok777 2011-08-01
    11:14:36

    0 0

    Stefan przeczytaj swoje posty... to hanysy pisać nie mogą, "gorole" bo to nie ładnie ale ty hanysów możesz nazywać mało inteligentnymi i o niskim IQ??? ja to wiem, ze w PW walczyli hanysy tak jak w powstaniach Śląskich nie jeden hanysem nie był ale tu mieszkał i walczył o wolność i więcej praw. szanujmy się wzajemnie. Gorole hanysów a hanysy goroli!!!

  • ~ 2011-08-01
    16:46:10

    0 0

    I na tym powinna się zakończyć ta bezsensowna dyskusja.

  • ~gipsofarb 2011-08-01
    17:01:17

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~ 2011-08-01
    17:05:39

    0 0

    Piękny widok, włączają syreny, a zza chmur wychodzi słońce.

  • ~Mohort 2011-08-01
    22:18:54

    0 0

    sporo tu homo_sovietus a przynajmiej osób z taką mentalnością. Żałosne jak łatwo plujecie na własnych przodków i ich walkę o wolną Polskę. Cieszcie się raczej że wam nie przyszło udowadniać swojej przynależności w określony sposób, przynajmiej narazie...
    Zestawcie wasze żałosne komentarze ze słowami jednego z uczestników http://www.rp.pl/artykul/694572.html?print=tak niestety całość urwana, ja czytałem 2 dni temu w gazecie. Pozdrowienia dla wszystkich wrażliwych, dla tych z Polską Duszą:)

  • ~hub381 2011-08-04
    16:30:12

    0 0

    Tak czytając wszystkie wypowiedzi,to każdy ma swoje zdanie i to jest "objaw"prawidłowy.
    Ale od dłuższego czasu wyczytuję różne wypowiedzi" Internautów Rodzimych".Ale w pamięci pozostał mi taki podpisujący się"ksywą"
    "Vafel",to jakiś"Patriota bożej łaski".Dziękuję.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5403