zamknij

Wiadomości

Rybnik: mężczyzna zginął pod kołami pociągu

2015-03-25, Autor: 
Dziś po 14:00 doszło do tragedii na torach w Rybniku, na wysokości osiedla Chabrowa. Rozpędzony pociąg śmiertelnie potrącił przechodzącego tam mężczyznę.

Reklama

- Póki co nie znamy dokładniejszych przyczyn i okoliczności wypadku. Nie są również znane personalia mężczyzny, który zginął na miejscu pod kołami pociągu. Wiemy jedynie, że maszynista pociągu był trzeźwy – powiedział nam asp. Ryszard Czepczor z Komendy Miejskiej Policji w Rybniku.

Prokuratura zarządziła sekcję zwłok mężczyzny.

AKTUALIZACJA (godz. 9.30): policjanci ustalili tożsamość mężczyzny. - To 69-letni rybniczanin, który mieszkał w okolicy, gdzie doszło do wypadku. Z relacji maszynisty wynika, że mężczyzna chciał przejść przez torowisko w kierunku działek. Nie zauważył jednak nadjeżdżającego pociągu - wyjasnił asp. Ryszard Czepczor. Policja zabezpiecza monitoring działający w pociągu.
Oceń publikację: + 1 + 5 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (25):
  • ~Jacco 2015-03-24
    18:14:35

    0 37

    Myślałem że pendolino tedy nie jeździ...a jednak. szkoda chłopa

  • ~ 2015-03-24
    18:32:24

    20 0

    Tragedia!! :'(

  • ~lewy_gwint 2015-03-24
    19:41:19

    33 0

    Ciekawe w jakim stopniu trzeźwość, bądź nietrzeźwość maszynisty pociągu można rozpatrywać jako samą przyczynę wypadku.

  • ~kutas 2015-03-24
    20:18:54

    1 0

    To ten pociąg jechał 400km/h, że nie było w stanie słyszeć tego pociągu ? Polskie szyny + pociągi tak trzaskają, że tylko głuchy nie jest w stanie tego usłyszeć, no chyba że ofiara była głucha, to wtedy można zrozumieć. W przeciwnym wypadku to raczej głupota ofiary, bo jak to można inaczej wytłumaczyć ?

  • ~jurempus 2015-03-24
    20:39:53

    0 36

    No maszynista włączył awaryjne chamowanie siadł sobie za sterami i czekał spokojnie az skład sie zatrzymie

  • ~geo 2015-03-24
    20:46:18

    22 0

    Tam jest łuk i widoczność jest ograniczona a od kiedy wyremontowano tory to nie słychać nadjeżdżającego pociągu no a wolno one nie jeżdżą. Dużo ludzi tam przechodzi na ogródki działkowe (skrót). Szkoda człowieka.

  • ~Arteks 2015-03-24
    21:00:15

    53 0

    Dla osób lekceważących naszą kolej informacja - na jednym torze prędkość dopuszczalna jest tam 120 km/h(!) Towarowe raczej taką prędkością nie jeżdżą ale jeśli to była sama lokomotywa lub pociąg pasażerski albo jakiś lekki "podsył" to możliwy jest przejazd taką prędkością. Można dość łatwo paść ofiarą nieostrożności przy tak szybko jadącym pociągu. Drugi tor będzie również remontowany i dostosowywany do prędkości 120 km/h prawdopodobnie w przyszłym roku. Zwróćcie uwagę na jedną ciekawą specyfikę Rybnika na co jako społeczeństwo biernie pozwalamy. Miasto wydaje setki milionów na remonty wiaduktów drogowych i dróg - a nie robi prawie nic dla rowerzystów czy pieszych. Przydałyby się w Rybniku przejścia dla pieszych/rowerzystów pod torami np. na przystanku Paruszowiec, przydałoby się takie przejście na wysokości Kąpieliska Ruda i Carrefur, przydałoby się przedłużenie przejścia podziemnego łączącego Meksyk z dworcem do ul. Wieniawskiego, przydałyby się kładki nad torami dla dzielnicy Smolna i Zamysłów koło ul. Krzyżowej czy w okolicy Chabrowej gdzie miał miejsce ten wypadek. Domagajmy się jakieś bardziej równoważnej polityki miasta. Ja jako kierowca czuję się w Rybniku faworyzowany, jako pieszy zdecydowanie dyskryminowany.

  • ~lewy_gwint 2015-03-24
    21:27:32

    4 0

    Arteks - też jeżdżę samochodem. Może dziwne, ale ja jakoś specjalnie nie czuje się faworyzowany w tym zakresie.

  • ~rodzyn 2015-03-24
    21:29:00

    5 0

    powiem ci ~kutas, że tam są szyny bezstykowe (spawane)

  • ~Arteks 2015-03-24
    21:43:55

    12 0

    @lewy_gwint - a to widać na każdym kroku. Właściwie jedyna miejska inwestycja związana z pieszymi to deptak. Chodniki robi się wyłącznie przy okazji remontu dróg, a nie odwrotnie. A i tak niektóre drogi które były budowane czy remontowane nie mają chodników czy ścieżek rowerowych (np. Wielopolska czy Prosta). Miasto nie wybudowało w ostatnich 10 latach ani jednej kładki/tunelu dla pieszych rowerzystów. Porównaj sobie rozmach inwestycyjny jeśli chodzi o drogi i jeśli chodzi... o ścieżki rowerowe. Niestety ale nasze miasto popada w skrajności. To miasto zaprzedane całkowicie moto-kultowi z wszystkimi tego konsekwencjami w postaci korków, smogiem i trudnościami w poruszaniu się po nim.

  • ~Lateks 2015-03-24
    21:59:32

    7 0

    Arteks, nie żyje człowiek a ty wylewasz swoje brednie, kładka nad drogą? a ile osób korzysta z tej obok ekonomika?
    Ścieżki rowerowe w naszym wykonaniu i przy naszych przepisach o ruchu drogowym to jakaś porażka na całym froncie.
    Po co mi "ścieżka rowerowa" skoro jako pełnoprawny uczestnik ruchu mam prawo jechać normalnie po drodze?
    Z całą odpowiedzialnością wolę jechać po drodze niż to żeby jakiś durny urzędnik mnie zmuszał do korzystania z chodnika dla rowerzystów zapełnionym rzeszą pieszych.

    Świeć Panie nad jego duszą...

  • ~Arteks 2015-03-24
    22:04:45

    14 0

    @lateks - to że ktoś nie żyje może być jakimś pretekstem do dyskusji na temat nielegalnych przejść przez tory i tego, że ludzie nie mają za bardzo innej alternatywy, a miasto nie chce zauważać problemu bo zawsze ma ważniejsze, związane z moto. Głupki przykład z kładką koło ekonomika - gdyby tam nie było przejścia i byłyby płotki założone przy drodze - wszyscy korzystaliby z kładki. Czemu np. pod stacją w Rybniku tak chętnie i tak dużo ludzi się przemieszcza? Gdyby go nie było - musieliby chodzić dookoła koło Ronda Chwałowickiego...

  • ~Dintojra 2015-03-25
    01:12:40

    12 0

    @Lateks - nie żyje człowiek ? ok to smutne, ale do jasnej ch...ry ja, czy Ty kazliśmy mu tam leźć ?
    Gdy sie łapie goły kabel pod napięciem 1 kV stojąc po kolana w wodzie trzeba sie liczyć, ze mnie prąd porazi... albo precyzyjniej zabije
    W niedziele w TV był ten temat poruszany i co ? minęły 2 dni i mamy kolejnego martwego - ludzie naprawdę sa aż tak głupi ?

  • ~idasmw 2015-03-25
    08:32:12

    13 0

    Tam by się przydała kładka dla pieszych. Dużo ludzi przechodzi przez te tory. A pielgrzymki się dopiero zaczną jak kościół wybudują.

  • ~paszekonie 2015-03-25
    09:01:41

    0 2

    TORY BYŁY ZŁE I PODWOZIE TEŻ BYŁO ZŁE

  • ~antyfudali 2015-03-25
    10:03:14

    1 0

    Według mnie przesadzacie z tą sprawą. Wiadomo,że korzystając z takiego przejścia trzeba uważać,generalnie jednak jako szczególnie niebezpieczne ich nie uważam. Nawet te 120km/h pociągu mnie nie przeraża,wystarczy odrobina uwagi i przejdzie się bezpiecznie. Według mnie dużo większe szanse ma się na wpadnięcie pod samochód na wielu przejściach dla pieszych. Ale żeby od razu robić tam kładki? Bez przesady. Według mnie aż tyle osób tam nie przechodzi,by było to uzasadnione ekonomicznie. Przy Chabrowej by dojść do tego przejścia trzeba iść byle jaką drogą,po drugiej stronie nic szczególnego nie ma - trochę działek i domków. Czy ludzie będą tamtędy chodzić do kościoła? Jacyś pewnie tak,ale dla mnie to mało sensowna trasa. Naprzeciw Krzyżowej sytuacja podobna,po drugiej stronie jedynie troszkę domków. Jakby się uprzeć przy kładce,to trzeba by jeszcze przez obwiednię ją zrobić,inaczej mija się to z celem. Mimo to trudno mi sobie wyobrazić,by takowe kładki miały szczególną popularność. Przykro mi,ale promocję ruchu pieszego/rowerowego zdecydowanie nie powinno się zaczynać od takich inwestycji.

  • ~Arteks 2015-03-25
    11:50:33

    5 0

    @anty.fudali - zaprezentowałeś swoim wpisem przykład typowego dla ciebie myślenia - "lepiej nie robić nic"... Co ciekawe w czasach kiedy budowano tę linię kolejową ok. 1910 czyli we wspaniałych pod kątem inwestycyjnym czasach pruskich pomyślano o bezkolizyjnych skrzyżowaniach z wszystkimi ówczesnymi arteriami tworząc bezpieczne przejścia głównie dla pieszych bo ileż wtedy było aut w Rybniku? Kilka-kilkanaście??? Zauważcie - Jankowicka, Wodzisławska, Raciborska, Zebrzydowicka, Buhla - wszystko zaprojektowane tak aby kolej nie stanowiła zagrożenia dla ruchu pieszego. Co ciekawe był również wiadukt na wysokości obecnej ul. Krzyżowej (zostały do dzisiaj jego przyczółki). Niestety został zlikwidowany ok. 1970 r. w czasie elektryfikacji bo był zbyt niski. W czasach kiedy nie było osiedla Kilińskiego i było o wiele mniej domów - było przejście nadziemne, teraz go nie ma. Po co? Przecież w Rybniku można wybudować kolejne rondo donikąd, można wybudować kolejną drogę, parking itd. Zawsze jakaś drogowa potrzeba się znajdzie - dla bezpieczeństwa pieszych nie warto robić nic...

  • ~antyfudali 2015-03-25
    12:46:21

    0 2

    Arteks,naucz się czytać. Widziałeś ostatnie zdanie mojej wypowiedzi? Nie mówię,żeby nie robić nic. Oczekuję jedynie tego,żeby podjęte działania były przemyślane. Chcę zobaczyć konkretny plan najpierw. Plan,który faktycznie będzie wspierał ruch pieszy i rowerowy. Plan, który następnie stopniowo będzie realizowany. Sorry,ale za kolejne fuszerki ja dziękuję. Róbmy coś z głową,a nie na zasadzie "a tu sobie walniemy kładeczkę, tam zrobimy ścieżkę rowerową donikąd i jakoś poleci"

  • ~Arteks 2015-03-25
    13:28:15

    0 0

    @anty.fudali - a kto każe budować coś bez planu? Oczywiście że można opracować jakiś kompleksowy plan związany z tworzeniem bezkolizyjnych kładek/tuneli dla pieszych i rowerzystów. Gdyby powstała kładka w rejonie Krzyżowej nad torami i Obwiednią to 1) zwiększyłoby się ogólnie bezpieczeństwo - tym bardziej że auta jeżdżą tam zdecydowanie szybciej niż 50 km/h, a pociągi po modernizacji drugiego toru będą tam jeździć 120 km/h 2) poprawiłoby dostępność atrakcyjnego rekreacyjnie rejonu Okrzeszyńca dla mieszkańców osiedla 3) możnaby poprawić drogę dojścia do szkoły, siłowni pod chmurką, przedszkola i sklepów dla mieszkańców wielu domów znajdujących się za torami.

  • ~lewy_gwint 2015-03-25
    15:28:32

    4 0

    Arteks to że linię budowano w 1910 nie ma znaczenia. Dlaczego powstały wiadukty?. Gdybyś był inżynierem to byś wiedział, że linia kolejowa ma określone maksymalne spadki rzędu 0,5%, w praktyce w naszym obszarze 0,2-0,1% z uwzględnieniem odcinków przejściowych. To jest podstawowy powód dlaczego wybudowano te wiadukty a nie przejazdy kolejowe. Ruch poprzeczny (wtedy furmanek) nie miał większego znaczenia bo Rybnik to było prawdę mówiąc zadupie. Dobrym przykładem jest tu linia kolejowa przez Rybnik-Paruszowiec

  • ~Arteks 2015-03-25
    19:26:17

    4 0

    @lewy_gwint - spadki akurat nie mają tu żadnego znaczenia. Dużo taniej byłoby ją wybudować bez tworzenia wielkiego mostu Zamysłowskiego i bez ysypania tego długiego nasypu. Państwo pruskie bardzo perspektywicznie traktowało swoje różne inwestycje, a Śląsk był dla nich "oczkiem w głowie". 20 lat później budowano linię Rybnik-Pszczyna i... mamy na niej kilka przejazdów. Już się polskim władzom nie chciało tak dużo inwestować jak niemieckim. Najwięcej kolizyjnych przejazdów jest w Polsce wschodniej i centralnej, najmniej na dawnych ziemiach poniemieckich. Oni już w czasach kiedy auta należały do zupełnej rzadkości myśleli perspektywicznie. Swoją drogą w Polsce nadal nie myśli się perspektywicznie nawet obecnie. Najlepszym przykładem z Rybnika to wybudowanie "obwodnicy" dwupasmowej zamiast czteropasmowej... Niemcy w 1910 budowali ciekawsze obiekty architektoniczne i rozwiązania bezkolizyjne niż wiele z tych które powstają obecnie.

  • ~antyfudali 2015-03-25
    20:51:46

    1 0

    Wciąż nie mam przekonania,że tych mieszkańców za torami jest na tyle dużo,by potrzebowali przejścia nad torami,ale w sumie niech Ci będzie,że tam to jeszcze miałoby to jakiś sens. W przeciwieństwie do Chabrowej.

  • ~lukrecja50 2015-03-25
    22:45:52

    0 2

    Z tego co wiem to przejście przez tory na wysokości ulicy Niedobczyckiej było od zawsze ( moja matka wspominała że tamtędy chodziła do kościoła jako dziecko) Sama tamtędy też chodziłam i dziś czasem przechodzę, choć teraz po wybudowaniu drogi to bardziej niebezpieczny jest sam nasyp w kierunku obwodnicy niż przejście. Nie wiem czy ta skarpa jest własnością kolei czy miasta,ale skutecznie utrudnia przejście tam tędy osobom starszym. A co do bezpiecznego korzystania z samego przejścia przez tory kolejowe to trzeba zachować szczególna ostrożność, dobrze się porozglądać kilka razy w obie strony czy nie nadjeżdża pociąg i dopiero przejść. Zazwyczaj osoby korzystające z "dzikich" przejść są bardziej ostrożne niż na legalnych przejściach. Jak już wspomniałam to przejście istnieje tam od zawsze i może kolej pomyślała by o postawieniu tam jakiejś sygnalizacji dla przechodzących. Niedaleko są semafory z jednej strony, z drugiej przy Wodzisławskiej jest budynek kolejowy więc dla chcącego nic trudnego można przy takim przejściu postawić sygnalizację dla przechodzących która "paliła " by się na czerwono gdy zbliża się pociąg. (no i do tego złagodzić nasyp od obwodnicy by bezpieczniej zejść do torów) Na pewno tańsze rozwiązanie niż budowa kładki, a wiadomo ludzi którzy tam przechodzą nie tak łatwo odzwyczaić od takich przejść.

  • ~lewy_gwint 2015-03-26
    02:13:02

    0 0

    Arteks dla kolejarzy profil podłużny ma bardzo duże znaczenie. Według Twojego pomysłu nie mającego oczywiście charakteru inżynierskiego linia 173 w centrum Rybnika by mogła mieć nachylenia nawet 3-4%. Pamiętam, to tak jak kolejka PIKO na makiecie, tyle że lokomotywa miała napędowe koła pokryte gumą żeby ruszyła i tylko cztery wagony bo zasilacz był słaby. Ponad 100 lat temu, jak i teraz dąży się do jak najmniejszych pochyleń podłużnych torowisk, to jest chyba oczywiste i jasne jak słońce. To, że w innych rejonach Polski jest więcej skrzyżowań z drogami w poziomie szyn wynika przeważnie z ukształtowania terenu. Poza tym na tej linii kolejowej są jednak przejazdy kolejowe.

  • ~Arteks 2015-03-26
    07:32:08

    1 0

    @lewy_gwint - w tym przypadku żadne nachylenia nie mają ze sprawą nic wspólnego. Po prostu inwestor kolejowy z początku XX wieku myślał perspektywicznie i liczył się z bezpieczeństwem ludzi. Tę linię dałoby się znacznie taniej wybudować bez tych wiaduktów i bez budowy drogiego i kłopotliwego nasypu. Słusznie zauważyłeś, że na linii Rybnik-KK/Racibórz są też przejazdy ale tylko... na wsiach. W Raciborzu i Rybniku zadbano o bezkolizyjne rozwiązania. I my współcześnie powinniśmy do takich dążyć nie tylko w kontekście kolei ale także dróg.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5319