zamknij

Wiadomości

Jest projekt nowego rozkładu jazdy! Wyraź swoją opinię

2019-02-18, Autor: bf

Na stronie Zarządu Transportu Zbiorowego w Rybniku pojawił się projekt nowego rozkładu jazdy. Możecie się z nim zaznajomić i wyrazić swoją opinię.

Reklama

Zmiana rozkładu jazdy to pokłosie głośnej zapowiedzi rybnickiego magistratu co do reformy układu komunikacyjnego w naszym mieście. Przypomnijmy, od maja tego roku niektóre linie zmienią swoje trasy, inne zostaną połączone, część połączeń zostanie zlikwidowana, ale w zamian pojawią się też zupełnie nowe linie >>Zbliża się wielka reforma układu komunikacyjnego! Najpierw konsultacje<<

Konsultacje społeczne rozpoczynają się dzisiaj (18 lutego) i potrwają przez miesiąc.

W nowym rozkładzie jazdy pojawią się nowe linie oraz nowe połączenia. Zmianie ulegną numery niektórych linii. Na stronie ZTZ można zapoznać się z propozycją zmian, które nastąpią od 1 maja 2019 roku.

>>Link do nowego rozkładu jazdy<<

Obecnie pełny rozkład jazdy w formie do konsultacji jest dostępny TUTAJ

- Aby poznać Państwa zdanie i w sposób optymalny wykorzystać je do wprowadzenia ewentualnych poprawek prosimy o wzięcie udziału w krótkiej ankiecie dotyczącej proponowanych zmian. Taki sposób komunikacji pozwoli nam sprawdzić, czy zostały spełnione Państwa oczekiwania lub, czy trzeba coś poprawić. Te informacje są dla nas bardzo ważne – czytamy w komunikacie ZTZ.

Bezpośredni link do ankiety znajduje się TUTAJ.

Oceń publikację: + 1 + 33 - 1 - 167

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (69):
  • ~kasti 2019-02-18 10:21:21

    A gdzie 15?? Jak ja mam z dzieciakami do szkoły jeździć! 15 musi być.

    37 30
  • ~Damian Szala 2019-02-18 10:36:06

    Nic się nie zmieniło autobus lini 45 jeździ co 1h a 42 to sobie darujcie bo to śmiech na sali . W dalszym ciągu pozostaje opcja z buta z Boguszowic do Kłokocina a przecież można było puścić jakąś linię np. 48 albo 46 przez Kłokocin to jest tylko jakieś 2,5 km a sytuacja dla mieszkańców Kłokocina diametralnie się poprawi . Pozdrawiam.

    73 16
  • ~goliat 2019-02-18 10:53:03

    Wielkie halo, a nic się nie zmieniło, dzieci i tak do szkoły się spóźniają, w 8 min muszą pokonać 2 przystanki, i jeszcze kawałek z buta. Nawet jak by przyjechał na czas ( co rzadko się zdarza), są 8:05 w szkole. A , że cenie punktualność , to wybieram samochód :-)

    42 20
  • ~Adaszy122 2019-02-18 10:55:06

    Czemu nikt nie pomyśli żeby puścić 52 Żor o 22:00 żeby szło np ze strefy zajechać na Rybnik i trzeba czekać na autobus aż do 23:10

    49 11
  • ~Przemek22 2019-02-18 11:21:42

    Ooooo 2 z Elektrowni do Marklowic a 3 z elektrowni do Radlina :D zmiany na plus

    23 12
  • ~Bartek Malina 2019-02-18 11:24:00

    1 przed pełną godziną autobus 47 wprowadzić [kierunek boguszowice osiedle]1 po pełnej godzinie 46 do orzepowic i na rudę, i co pół godziny np.6:59 47 w boguszowicach starych kierunek boguszowice osiedle 7:01 46 boguszowice stare kierunek orzepwice szpital ruda

    6 18
  • ~Przemek22 2019-02-18 11:25:00

    48 na elekrtownie :D

    10 11
  • ~Ewelina28 2019-02-18 11:30:22

    Właśnie a gdzie linia nr 15.Szkoda słów po prostu!!

    20 23
  • ~kred 2019-02-18 11:33:26

    Zaplanowanie jazdy autobusem w niedzielę to dalej jest spore wyzwanie :)

    42 5
  • ~polk 2019-02-18 11:34:29

    Tak na szybko spojrzałem na linie, które ewentualnie były by warte przesiadki z samochodu.
    52 nic się nie zmieniło. By dojechać na rano to pracy musiałbym wstawać przed 4. Za to w domu byłbym przed 16. Na drugą zmianę wyjść z domu musiałbym przed 12:30 a w domu byłbym przed północą. Na nockę to już po 20 trzeba wyjść z domu by wrócić przed 8 rano.
    Pytam się gdzie tu rewolucja?! Dziennie mam tracić prawie 4h!!!!!! na dojazd do i z pracy, która jest oddalona od domu o 20km!?
    No paranoja. Wystarczyło skomunikować 52 z żorską linią 6 i wtedy możemy mówić o chęci poprawy rozkładu i jakiejś rewolucji a tak będzie jak było.
    Druga sprawa nadal są linie, które mają całe 5 (słownie: pięć) kursów na dzień w dni robocze a w niedzielę 2!
    Czy naprawdę ktoś myśli, że takimi posunieciami zachęci zmotoryzowanych do korzystania ze zbiorkomu?
    Mam wrażenie, że ten rozkład był robiony na kolanie a autorzy nie znają realnych potrzeb mieszkańców i zapewne sami nigdy nie jechali żadną linią ZTZ.
    Dobrze, że są te konsultacje ale ciekawe na ile pozwolą one zmienić to coś.

    81 11
  • ~AlicjaeR 2019-02-18 11:40:01

    ~kasti , linia 28

    11 2
  • ~AlicjaeR 2019-02-18 11:42:38

    Tragedią jest to , ze 46 w soboty i niedziele nie dojeżdża do szpitala :/ . Już teraz tych kursów jest mało , ale żeby całkiem zrezygnować z nich to głupota i krótkowzroczność . No chyba , ze mają w planie szpital w Rybniku zlikwidować :/

    58 11
  • ~jabibe 2019-02-18 11:56:46

    Czyli w skrócie, wprowadzili jakieś małe zmiany, żeby można było powiedzieć, że coś "poprawili" i zamiast wyjść z inicjatywą czekają, aż ludzie sami ułożą ten rozkład. I jak w tym mieście chcą stworzyć jakąś konkretną alternatywę dla samochodów? To już nawet nie jest śmieszne.

    42 12
  • ~Arteks 2019-02-18 12:33:43

    Wreszcie Dworzec KM nie będzie punktem docelowym dla wielu linii! Na wielu liniach przybyło kursów. :D To duży plus bo w obecnym układzie wozokm marnowaliśmy na puste przebiegi autobusów właśnie do DKM. Wreszcie na niektórych najważniejszych ciągach rozkład jest ułożony w cyklu np. 2/3 które pojadą w cyklu 15-20 minut. Kapitalne rozwiązanie to linie okrężne 20/21 które co pół godziny (razem co 15 minut) połączą Chwałowice z Śródmieściem i Nowinami, linia 6 umożliwi stanie się linią wspomagającą 2/3 ale umożliwi dojazd do szpitala mieszkańcom Radziejowa i Popielowa. Podoba mi się postulowane przeze mnie(!) połączenie południa miasta z północą jakąś regularną i częstą linią - co stanie się dzięki zmianie trasy 2/3 do Elektrowni. Poprawi się dojazd do Paruszowca i zdecydowanie do Rybnickiej Kuźni. Ponieważ kursów będzie więcej - łatwiej będzie się przesiadać np. koło dworca kolejowego. Dla osób które chcą szybciej ominąć centrum pojawi się linia 35 z Boguszowic do Rydułtów. @polk - takimi działaniami będzie można wielu kierowców zachęcić do korzystania z komunikacji miejskiej. Szczególnie tych którzy mieszkają w gęściej zaludnionych dzielnicach lub przy głównych drogach - a to już jest wielki plus. Oczywiście ja też nadal widzę pewne niedoszacowanie np. przydałaby się lepsza obsługa rozwijającego się Zamysłowa. Kursów linii 1 jest za mało. :/
    Ale to będzie można poprawić. Raczej nikt nie mówi, że to są ostateczne zmiany. Jeśli Rudy przyłączą się do Rybnika - na pewno łatwiej będzie uruchamiać tam kursy. W przypadku linii międzygminnych - mamy problem z brakiem zrozumienia ważności komunikacji przez wielu naszych sąsiadów. Jeśli masz pretensje do ilości kursów i linii 52 to kieruj je do władz Żor. Jak oczekujesz dogadania się z Żorami, które w dziedzinie komunikacji są na poziomie Bangladeszu? Przecież ich budżet na komunikację to ok. 4 mln, kiedy rybnicki to ok. 36 mln! Gdyby byli rozsądni to likwidowaliby swoją linię busikowego BKM do Rownia i wykorzystywali naszą linię 52 dopłacając do niej. A pasażerowie mieliby w zamian poziom miejski. No ale oni wolą swoje puszeczki. @jabibe - nawet ci się nie chciało do tego zajrzeć i już narzekasz jak forumowy tetryk... A zmiany są generalnie w bardzo dobrym kierunku. W czasach kiedy Rybnikiem rządziło BSR i PiS - na takie zmiany nie mogliśmy liczyć... A reforma rozkładów i układów linii to nie jest łatwa sprawa bo: trzeba zmienić przyzwyczajenia, trzeba wymienić wszystkie rozkłady jazdy na przystankach w internecie, przeprogramować systemy informujące na przystankach, przeprogramować systemu informujące w autobusach, wprowadzić nowe kursówki. @kasti - nie patrz na numery tylko na ciągi. Niektóre linie stały się zbędne bo ich relacje przejęły inne.

    28 93
  • ~Arteks 2019-02-18 12:43:13

    @polk - nie przeglądaj na szybko tylko przeanalizuj i porównaj ze stanem faktycznym. To czym mnie ZTZ zaskoczył na plus to, że przed wprowadzeniem rozkładów - podał je do wiadomości w całości i łącznie z wyszukiwarką! Tego się kompletnie nie spodziewałem. Pierwszy raz na tym portalu muszę pochwalić ZTZ - doganiają Europę. :) To nawet PKP PLK swoje rozkłady przedstawia zazwyczaj na miesiąc przed wprowadzeniem - a tu mamy ponad 9 tygodni. Brawo! Liczę na to, że wraqz z nowym układem - pojawią się w Gazecie Rybnickiej i na przystankach nowe schematy tez mocno zmienionej sieci.

    22 50
  • ~Bartek Malina 2019-02-18 12:51:34

    zwolnienie beszczelnych kierwców a zatrudnienie nowych kulturanych ,wprowadzenie darmowej komunikacji miejskiej ,zniwelowanie opóznień autobusów

    35 28
  • ~Bartek Malina 2019-02-18 12:52:35

    arteks a dlaczego nie wpowadzili linii 47?

    19 10
  • ~pprywatne 2019-02-18 12:53:51

    Może by tak wprowadzić nakaz zatrzymywania się na co drugim albo co trzecim przystanku, bo jak jedzie w nocy taki bus to kilometrami nie ma możliwości go wyprzedzić.

    18 22
  • ~Bartek Malina 2019-02-18 13:00:50

    o pożal się boże zlikwidowali 15 porażka z rozkładem mój przykład był chyba nalepszy to nie jest rewolucja czy kuczera kupi więcej nowoczesnych autobusów?

    10 18
  • ~Bartek Malina 2019-02-18 13:05:23

    czy autobusy będą zatrzymywały się na przystanku boguszowice stare boguszowicka [to jest obok cmentarza w boguszowicach]? bo na spisie przystanków jest taki przystanek a.

    8 6
  • ~Janusz Ilks 2019-02-18 13:28:07

    REWOLUCJA???? Gdzie i kiedy??? Kolejna kpina z pasażerów i mieszkańców !!!!

    47 12
  • ~polk 2019-02-18 13:39:18

    @Arteks przejrzałem na szybko czyli tylko te linie, które najbardziej by mnie interesowały.
    Co do 52 to nie potrzeba zwiększania kursów tylko racjonalnego ich ustawienia.
    Uważam, a wręcz mam pewność, że organizując kursy w tych godzinach, ZTZ nie chce bym korzystał z ich komunikacji. Nikt nie poświęci 4h dziennie tylko dlatego by jechać taniej. Mało tego, powiem Ci szczerze, że nawet gdyby linia ta, w obecnym kształcie była za darmo, to i tak wolałbym jeździć autem i płacić za paliwo.

    27 7
  • ~ran 2019-02-18 13:51:49

    Za to Zamysłów od szpitala niemal odcięty... Kurs linii nr 3 zmieniony mocno, wiele kursów z Zamysłowa w kierunku Nowin i Orzepowic kończy na DA... Jest o wiele gorzej.

    24 8
  • ~totrzebaskomentowac 2019-02-18 14:15:01

    Linia 10 w kierunku Pszowa- brak kursu ok. 8.30( ul. Frontowa), żeby dzieci na 8.50 mogły dojechać do szkoły. Są dwie przy Raciborskiej. Ze szkoły też nie mają czym wrócić. Dzwonki są 14.40, a 10 jedzie na Rybnik o 14.20. Linia 9 często pokrywa linię 10. Jeden jedzie, drugi za 5 minut. Bez sensu. Większość trasy mają wspólną.
    Za każdym razem zostaje odpalić auto.

    14 6
  • ~Arteks 2019-02-18 14:30:44

    @polk - to napisz do ZTZ i... no właśnie nie wiem czego w Żorach bo tam nie ma żadnej instytucji która zajmowałaby się komunikacją. A prezydent Pruchnicki odpowiadający za transport robi sobie żarty z osób które chciałyby lepszej funkcjonalności rozkładów jazdy: https://www.tuzory.pl/wiadomosci,mieszkaniec-ostro-o-urzedniku-jest-pan-blaznem-za-publiczne-pieniadze,wia5-3266-16722.html U nas nikt sobie żartów nie robi i każdy może wziąć udział w konsultacjach - nawet najbardziej rozżalony. Jako osoba interesująca się transportem uważam zmiany za bardzo pozytywne - chociaż nie ostateczne. A reforma układu linii była postulowana chyba przez wszystkich. Jeśli macie jakieś lepsze pomysły - możecie to zrobić w konsultacjach. Ja jak zwykle z nich skorzystam. :) @Ilks - typowa totalna opozycja bez logicznego myślenia i argumentów. @ran - będzie bezpośredni dojazd linią 9. A poza tym będzie można co 15-20 minut linią 2/3 dojechać do innego przystanku i się przesiąść. Jeśli linie jeżdżą często - przesiadka w komunikacji publicznej nie jest niczym utrudniającym dostanie się gdziekolwiek. @totrzebaskomentować - kolejny przykład z linią podmiejską. Ogólnie linia 10 ma za mało kursów by dostosować ją pod potrzeby każdego, ostatni kurs jedzie za wcześnie i brakuje kolejnych po 20 czy po 22. Ale wymuś na Rydułtowach czy Pszowie jakieś zmiany - skoro oni lubią "alibi-komunikację". W naszym regionie poza Rybnikiem żadne miasto nie traktuje komunikacji publicznej jako coś bardzo ważnego. To nie GOP. Tu tylko Rybnik ma jakiś poziom i budżet na komunikację miejską jest poważny.

    16 30
  • ~Ewa Karnia 2019-02-18 14:32:15

    Gdzie jest 12? To był jedyny autobus, którym moja córka mogła dojechać do szkoły na 8.00 rano? może ktoś przywróci autobusy szkolne w centrum? Inaczej trzeba będzie zainwestować w skuter - będzie kolejny kopcący pojazd na ulicy... to się nazywa walka ze smogiem

    26 10
  • ~sympatykrybnika 2019-02-18 14:44:22

    ~pprywatne z 12:53 - Prędkości na drogach w Polsce dla samochodów osobowych, motocykli i ciężarowych o DMC

    0 4
  • ~sympatykrybnika 2019-02-18 14:46:31

    ~pprywatne z 12:53 - Prędkości na drogach w Polsce dla samochodów osobowych, motocykli i ciężarowych o DMC

    0 3
  • ~Dawid Barcicki 2019-02-18 15:29:08

    Linia 3 autobus 4:57 z przystanku na wrebowej I tyle bo następny to kurs lubi 6 o 5:20 która jedzie przez Chwałowice na 6 do pracy nie dojedziesz. Z wrebowej poza linią 3 i linią 2 która ma ostatni kurs przed godz. 16 do centrum się będzie ciężko dostać lub wrucic bo są nawet godzinne przerwy w kursowaniu.

    16 4
  • ~ran 2019-02-18 15:30:55

    @Arteks: linia 9 niby pokrywa część kursów "3", ale większość z nich kończy się na dworcu autobusowym. Z DA do szpitala to ładny kawałek drogi pieszo. Tak się składa, że na 8.00 do Orzepowic nie ma jak zdążyć, chyba, że autobusem zaraz po 6.00. 1,5 godziny oszczędności czasu jadąc samochodem. Chyba nie o to chodziło?

    23 5
  • ~Krzysztof8131 2019-02-18 15:56:20

    Patrząc na zmiany rozkładu na trasie Rydułtowy-Rybnik i w drugą stronę to zmiany trzeba ocenić negatywnie(może być,że miastu Rydułtowy za bardzo nie zależy na dobrej komunikacji z Rybnikiem). Mnie zostanie po prostu przerzucić się teraz z komunikacji miejskiej na samochód,bo wg nowego rozkładu trzeba by wyjeżdżać autobusem 1,5 godziny przed pracą(jadąc na nocną zmianę) i czekać po pracy 1 godzinę(po zmianie na rano).

    19 3
  • ~sympatykrybnika 2019-02-18 16:25:21

    ~pprywatne z 12:53 - Prędkości na drogach w Polsce dla samochodów osobowych, motocykli i ciężarowych o DMC

    1 1
  • ~sympatykrybnika 2019-02-18 16:30:02

    ~pprywatne z 12:53 - Prędkości na drogach w Polsce dla samochodów osobowych, motocykli i ciężarowych o DMC do 3,5t w obszarze zabudowanym wynoszą:
    Od godz. 5:00 do 23:00 - 50 km/h;
    Od godz. 23:00 do 5:00 - 60 km/h;
    Strefa zamieszkania - 20 km/h.
    Przy dozwolonych takich prędkościach jazdy, w obszarze zabudowanym nie powinno się wyprzedzać - tylko jechać jeden za drugim. Pozostaje nam tylko do wykorzystania manewr omijania busa, który zatrzymał się na przystanku. (Omijanie - jest to przejeżdżanie (przechodzenie) obok nieporuszającego się uczestnika ruchu lub nieruchomej przeszkody). PS o 14:44 i nie udało mi się wpisać całego tekstu. Przepraszam

    1 9
  • ~Kwinto 2019-02-18 16:42:27

    Fajnie że coś się dzieje. Generalnie jest na plus, jedynie apelowałbym do wszystkich korzystających z przyszłej linii 6 aby w ankiecie prosili o mała zmianę. Z Placu wolności autobus jedzie do szpitala obok cmentarza (po co?) nie lepiej puścić linię prosto w stronę kąpieliska Ruda gdzie mamy basen, boisko, i trzy hipermarkety? Przynajmniej południowe dzielnice Popielów, Radziejów, Chwałowice i Meksyk miałyby bezpośredni dojazd w tygodniu na zakupy a w weekend na basen. Niedobczyce mają linię 2 w tą stronę, reszta dzielnic już nie.

    11 7
  • ~Arteks 2019-02-18 18:20:42

    @kwinto - 6 nie musi jechać tak jak proponujesz bo... Chwałowice będą miały rewelacyjne połączenie ze stadionem, Rudą, Galerią Śląską liniami 20 i 21 które pojadą co pół godziny. :D 6 to bardziej będzie linia uzupełniająca i umożliwi połączenie Chwałowic z Niedobczycami i Radlinem. Wreszcie spełniony będzie postulat wielu ludzi związany z dojazdem na kąpielisko Ruda i do Galerii Śląskiej z tak dużych dzielnic jak Nowiny, Chwałowice czy Boguszowice. @Ewa Karnia - nie patrz na brak jakieś linii ale wbij sobie w wyszukiwarkę relację. Niektóre linie zostały ze sobą połączone i dlatego może się wydawać, że linie zniknęły. Ale nie sądzę aby poznikały jakieś kursy. Co najwyżej trzeba się będzie nauczyć, że jakiś inny numer dowiezie do jakiegoś celu. Jeszcze też wszystkiego "nie ogarniam" ale widzę, że dużo jest dobrych zmian. Rewelacyjna jest linia 20 i 21 która połączy Chwałowice, Śródmieście, Północ, Szpital Wojewódzki, Nowiny i Smolną z sobą wzajemnie i to z rozkładem cyklicznym! @Krzysztof8131 - ale chyba mniej kursów z Rydułtów do Rybnika nie będzie? Linie międzygminne to problem bo nasze miasto nie ma oporów odnośnie finansowania komunikacji. Ale okoliczne gminy są dość skąpe w tej tematyce, wydają na komunikację zbyt mało i niestety same odcinają swoim mieszkańcom mobilność i zmuszają ich do poruszania się autami. A jeszcze wielkimi krokami zbliża się kryzys w MZK. Radni Jastrzębia chcą aby to miasto wyszło z MZK. A jeśli do tego dojdzie - MZK się rozpadnie. Podczas gdy Rybnik ma co raz lepszą ofertę kolejową, co raz lepsze warunki do jeżdżenia autami, politykę prorowerową czy reformę układ linii ZTZ - w okolicznych miastach i gminach jest totalny marazm w tym temacie. Warto doceniać to, że się ma w dowodzie adres Rybnik. :)))

    13 23
  • ~Kwinto 2019-02-18 19:00:04

    No faktycznie Chwałowice są fajnie połączone z kąpieliskiem, wychodzi na to że Radziejów i Popielów obejdzie się bokiem szkoda. Mogli chociaż zmodyfikować linię 22 lub 5 które jadą tak samo. Już o tym kiedyś pisałem, zamiast wszystko kierować do centrum, jeden mógł jechać jak za czasów objazdu od kamyczka na żorską w stronę tesco.

    6 0
  • ~Karolina# 2019-02-18 20:50:12

    Tragedia dla zachodnich dzielnic. Ochojec, Golejów, Grabownia całkowicie odcięte od szpitala, chyba że faktycznie będzie jego likwidacja. Na Nowiny też nie dojedziemy autobusem a szkoda, z różnych powodów, np. fajne knajpki na spotkania w większym gronie, lepsze płace zabaw. Mieszkanców Rud nie przyciagniemy do Rybnika tymi autobusami, tak jak było z Ochojcem. Nie tędy droga. I po co te 3 dzielnice płaca podatki i opłaty? Nawet śmieci firma nie może odebrać prawidłowo, nie odrzucając worków po drodze i w terminie.

    12 6
  • ~ 2019-02-18 20:55:20

    Dlaczego nikt nie uwzględnia dojazdow np do do KWK Jankowice z Gotartowic czy Boguszowic. Na przystanku pod kopalnią jakby autobus się meldował o 5.20 to na 6.00 było by idealnie doliczając zmianę ubrań na robocze itp. to samo się tyczy innych zakładów pracy. Autobus minimum 30minut pod zakładem pracy.

    14 2
  • ~Arteks 2019-02-18 21:30:02

    @Karolina - jaka tragedia? Grabownia to kilka domów na krzyż i co godzinę autobus miejski do centrum. To bardzo dobry poziom. Ochojec będzie miał więcej autobusów niż obecnie. Liczba wzrośnie z 20 do 23. W porannym szczycie autobusy pojadą o: 6.58, 7.05, 7.18, 7.58, 8.19 - to oferta porównywalna z częstotliwością najlepszej żorskiej linii która wozi ludzi nie osiedla Gwarków do centrum... W przeciwieństwie do Ochojca - to całkiem spore osiedle bloków. No i u nas to obsłuży wielki miejski autobus, a tam ludzie muszą się zmieścić do małego busik a'la Kapena lub nieco większego Maza. Ale jeśli uważasz, że to mało - napisz do swoich radnych lub wspomnij o tym w konsultacjach. Ja uważam, że jak na takie dzielnice to "wypas". @ryhor - z Boguszowic na kopalnię rano autobus masz dosłownie co chwilę więc możesz sobie dowolnie wybierać którym jechać. A z Gotartowic... słabo. Faktycznie pierwszy kurs 48 przyjeżdża o 6.19. Trzeba to zgłosić do poprawienia. Stanowczo za późno. I to nie chodzi tylko o Gotartowice ale także inne przystanki na trasie.

    8 21
  • ~cukierek907 2019-02-18 21:43:19

    Ja widzę , że niektórzy w ogóle nie czytają ze zrozumieniem albo po łebkach przeczytali. Przeczytajcie dokładnie rozkład jazdy . kasti- kurs 15 weźmie inna linia. Co do reszty mogliby dodać więcej kursów 42. Bardzo dużo ludzi dojeżdża z Chwałowic na Ligotę do pracy np: do Tesco czy też do innych sklepów. Również do Starych Boguszowic.

    9 2
  • ~Krzysztof8131 2019-02-18 22:32:26

    @arteks - rozkład może ilościowo się nie zmienił na trasie Rydułtowy Rynek-Rybnik Sąd(sprawdzałem tylko interesujące mnie linie i konkretne godziny nie rozkład przez cały dzień),ale na niekorzyść zmieniły się godziny odjazdu. Chodzi szczególnie o linię 29 i z Rydułtów do Rybnika i w drugą stronę. To decyduje o tym,że będę musiał zmienić środek transportu jak po konsultacjach rozkład pozostanie w tej formie co jest przedstawiony w projekcie zmian rozkładu jazdy.Reformy komunikacji rybnickiej jest potrzebna, bo rozkład pamięta czasy jak jeszcze mieszkałem w Rybniku(chodzi o linie 3 i 6 godziny odjazdu nie zmieniły się od lat). Komunikacja rybnicka do MZK Jastrzębie nie ma co porównywać,bo tu ZTZ Rybnik wygrywa zdecydowanie.

    9 1
  • ~Robert Zięba 2019-02-18 22:45:10

    4 i 6 czy ktoś pomyślał albo jest nie normalny jak mają ludzie dojechać do Niedobczyc z Nowin na godz 8 do pracy i do Rybnika z Niedobczyc !!! Kto to wymyślił bo jak na razie to żadne ułatwienie tylko jakąś żenada Niedobczyce zostały pozbawione jakiego kolwiek połączenia z Nowinami dziękuję wam za taka reformę

    15 3
  • ~Arteks 2019-02-18 23:20:36

    @krzysztof8131 - po prostu zgłoś to na konsultacjach. To ważny argument jeśli przez lata miałeś jakiś autobus na określoną porę, a teraz go nie ma. Ale weź też pod uwagę inne linie autobusowe łączące Rydułtowy z Rybnikiem oraz możliwość dojeżdżania pociągiem. Obecnie można kupić wspólny bilet ZTZ + KŚ. Jest droższy ale daje większe możliwości. @Robert - nie ma możliwości aby każda dzielnica z każdą była połączona bo możesz sobie to policzyć matematycznie - ile musielibyśmy mieć wtedy linii. Za to jeśli częstotliwości linii są wyższe - można się całkiem dogodnie przesiadać. Przykładowo jeśli mieszkasz na Budowlanych i dojeżdżasz do pracy np. w IceGroup (przystanek Paryż) gdzie załóżmy, że musisz być na 8.00 to albo podchodzisz na DKM i masz #8 7.14 i na miejscu jesteś 7.31 albo masz z Budowlanych do Sądu #46 7.29 do Sądu gdzie przesiadasz się w #3 i na miejscu jesteś 7.51. Możesz też podjechać #21 7.19 do przystanku Policja gdzie jesteś o 7.32 i podejść na pociąg o 7.41, na Towarowym jesteś 7.45. To tylko przykłady bo nie wiem gdzie mieszkasz. Ale akurat w przypadku takich dzielnic jak Śródmieście, Paruszowiec czy Niedobczyce - warto brać pod uwagę możliwość korzystania zarówno z ZTZ jak i Kolei Śląskich. Jest już przecież wspólny bilet miesięczny. :)

    4 12
  • ~ 2019-02-18 23:33:24

    @arteks, z Boguszowice Osiedla to na kopalnię ludzie chodzą pieszo. Ja miałem na myśli Gotartowice.

    Rozkład powinnien być dostosowany pod zakłady pracy. 30-40minut przed każdą zmianą i 30minut po. A przejedź się pod parkingi kopalń czy tenneco auto na aucie, bo nie ma rozsądnego dojazdu

    11 2
  • ~XDenny 2019-02-19 02:31:39

    Zanim dojdzie do jakichkolwiek radykalnych i skutecznych zmian warto faktycznie skontaktować się z mieszkańcami naszego miasta. Podkreślam FAKTYCZNIE. Niestety do wielu osób nie dociera informacja o zmianie i możliwości wypowiedzenia się na ten temat. Wielu z nich, szkoda, po zobaczeniu proponowanych rozkładów pluje pod nosem zamiast zebrać się na odwagę i się wypowiedzieć. Jeśli jesteśmy podzieleni na dzielnice to można zorganizować badanie ankietowe, które zwiększy miejmy nadzieję zadowolenie klientów ZTZ. Kosztowna i czasochłonna sprawa, jednak gdy ma być reforma to moim zdaniem konkretna i opłacalna. Fajnie że miasto wyszło z tą inicjatywą ale oby nasze uwagi nie poszły w siną dal...
    Warto również spojrzeć na kwestię kierowców. Rozumiem, że praca może nie być łatwa i wymagająca stałego kontaktu z ludźmi a człowiek nie maszyna- ma raz gorsze raz lepsze dni. Mimo wszystko kultura obowiązuję. To temat, który niestety przechodzi bokiem. A szkoda, bo pracownik to przecież wizerunek firmy. Wielu będzie wiedziało o co mi chodzi. Korzystający często z komunikacji mieszkaniec Rybnika zauważył nieciekawą sytuację lub sam był "ofiarą" naszych miłych kierowców. Pragnę tym podkreślić, że to nie praca dla każdego.

    8 3
  • ~XDenny 2019-02-19 02:52:14

    Ciekawi mnie co miasto zrobi z Kłokocinem. Jedna standardowa linia 45 co godzinę. Dodali 42 i co? Szkoda zachodu. Kursuje dwa razy na dzień. Jeśli mają być zmiany to niech kursuje cały dzień.
    Absurdalne zmiany według mnie maja być wprowadzone w 45. Przepraszam ale po co? Szkoły nie są zlokalizowane tylko w ścisłym centrum gdzie ma przejeżdżać 42 o 7:10 jak dawniej 45! Tyczy się to również pozostałych porannych godzin. Zaraz będzie tak że bardziej opłaci się spacer do Boguszowic podobnie będzie z kwestią powrotu.

    3 1
  • ~Katarzyna Piła 2019-02-19 07:53:10

    Witam,przecież dzieci dojeżdżające z Boguszowickiej do szkoły 16 będą notorycznie spóźnione albo będą musiały ponad godzinę czekać na lekcje a i tak już całymi dniami są w szkole.To chyba będzie "dobra zmiana": ( A może miasto szarpnie się na autobus szkolny jak w cywilizowanym kraju.Pozdrawiam

    4 2
  • ~Bartek Malina 2019-02-19 10:53:03

    dlaczego zlikwidują dojazd 46 do rud? jakby ktoś z boguszowic pracował np.w carfoourze castoramie czy Merkury market a niemiałby prawa jazdy to z orzepowic by musiał iść pieszo!

    2 1
  • ~Bartek Malina 2019-02-19 10:57:17

    mogliby wprowadzić linię 44 dodatkową do kłokocina przez gotartowice w kierunku boguszowic osiedla czy na kopalnię

    4 1
  • ~Arteks 2019-02-19 11:55:20

    Zmiany są generalnie na plus ale jest trochę baboli. Np. teraz zauważyłem, że gdyby tak zostało to mieszkańcy Boguszowic byliby pozbawieni dojazdu do dworca kolejowego/Urszulanek. A przecież nie ma problemu aby ten przystanek był obsługiwany przez linię 46.
    @ryhor - a ja ci napisałem, że masz rację. Trzeba w konsultacjach zwrócić uwagę, że dla linii 48 należy dodać wcześniejszy kurs. @Bartek - z Boguszowic na Rudę/do Galerii Śląskiej dojedziesz bezpośrednią linią 20 lub 21. A jeśli dla kogoś jej oferta będzie za słaba można będzie bez problemu przesiąść się na Chrobrego z 46 i 48 na 2/3, a w drugą stronę na przystankach Urszulanki/Dworzec kolejowy. @X.Denny - popieram twój postulat aby uruchomiono więcej kursów do Kłokocina bo mamy tam generatory ruchu poza mieszkańcami - DB Schenker i Urząd Celny oraz parę innych firm. Natomiast nie za bardzo podzielam twojego entuzjazmu ze spotkaniami. Jeśli do kogoś nie docierają informacje tekstowe, nie rozumie sensu tych zmian i przyjdzie walczyć o przesunięcie jakiegoś autobusu o 10 minut, zamiast o kompleksowe zmiany w całym mieście, które mają być kolejnym krokiem do poprawy komfortu życia i mobilności mieszkańców. Pisemne konsultacje są racjonalniejsze.

    3 9
  • ~kasti 2019-02-19 12:07:49

    Cukierek907 właśnie że nie czytam po łapkach bo kursu 15 nie weźmie inny autobus!! Bo gdzie w tych innych busach jest przystanek Wyzwolenia???

    2 1
  • ~Roman Romanowski 2019-02-19 13:13:03

    Ja mam pytanie do Dyrekcji. Dlaczego w Rybniku emeryci 60 lat kobiety i 65 mężczyźni nie mają zniżki na bilet. W innych miastach komunikacja miejska darmowa. Żenada

    6 5
  • ~Mieszkaniec101 2019-02-19 16:17:19

    Jedna uwaga dotycząca ostatniego połączenia 48 w kierunku Boguszowice, który odjeżdża z pod Bazyliki o 22:49 natomiast ostatni bus z Katowic zatrzymuje się na tym przystanku według planu o 22:55.
    Gdzie ma być w przyszłości centrum przesiadkowe? Nowy rozkład nie powinien iść w tym kierunku? Jeśli centrum ma być w okolicach dworca PKP to dlaczego strumień autobusów relacji 20, 30, 49, 29, 27, 26 i pewnie jest ich więcej ale nie szukałem, nie obsługuje dworca PKP a z Kamyczka jedzie prosto pod Sąd. Zamiast zwiększać liczbę połączeń do ów centrum to jest ona zmniejszana – linia 48 padła tego ofiarą.
    Jak już ktoś tu wyżej wspominał absurdem jest brak porozumienia pomiędzy miastami w kwestiach zintegrowanego systemu komunikacyjnego czego ofiarami są głównie użytkownicy mieszkający na obrzeżach miast.
    Linia 29 która będzie łączyć wszystkie największe skupiska miejskie Rydułtowy, Chwałowice, Maroko, Boguszowice oraz Centrum aż się prosi aby była linia 3-cyfrową łączącą Racibórz z Żorami :)

    5 1
  • ~psyche09 2019-02-19 17:50:32

    Nie mogą wszystkie busy z Boguszowic przez Chwałowice jeździć na PKP, bez przesady. Linia 21 jedzie, wystarczy. Pozostałe - z Kamyczka na Sąd jak obecne linie 26, 27, 29, 31, 33.
    Nie pomyślał ktoś - busy po 16. Linie 20 i 21 tyyyle kursów, co z tego jak większość tylko do Chwało Pętla, no wielkie dzięki. Nie można tego 16:20 dać choćby do kamyczka??? Co to za kurs z Boguszowic do Chwało Pętla... A 16:08 jest za wcześnie, by nim jeździć.
    Teraz jeżdżę do pracy 33 6:24, bądź 13 6:25. Dobrze, że zamierzacie dać 29 6:25 ufff...

    I dziwne jest to, że o ile 20 będzie jechać na sąd, to z powrotem już nie...

    0 0
  • ~psyche09 2019-02-20 07:41:34

    Autobusy linii 20 i 21 - co z tego, że co pół godziny jak większość tylko do Chwałowice Pętla.
    A ludzie z Chwałowic co?!!


    Połączenia super, ale niech idą przez Chwałowice do centrum...

    3 0
  • ~Bartek Malina 2019-02-20 16:04:44

    arteks to niech wprowadzą np. linię 44 do kłokocina żeby sytuacja się porpawiła do Damian szala zgadzam się z tobą i tak co 1 h 45 jeżdzi a gdyby wpowadzili 44 to może co 30 minut ludzie by wysiadali przy osiedlu teraz jest tak np.45 na pętli w kłokocinie jest 5 55 a następny o 7 to 1h05 minut czekania!

    2 0
  • ~Bartek Malina 2019-02-20 16:07:49

    arteks ale jak ktoś pracuje na kasie od 6 do 14 to tylko z powrotem miałby autobus a tak samochodem a o tej porze na kotucza jest pewnie korek i w domu byłby ok. godz.15 chyba że np.na raszowcu niektóry nie mają prawka i co wtedy ?

    2 0
  • ~Bartek Malina 2019-02-22 12:48:28

    arteks to rewolucja jako -tako niby dobrze a naprawdę jeszcze dużo do zrobienia i tak jak pan prezydent powiedział 1 milionowy krok do przodu

    5 0
  • ~Bartek Malina 2019-02-22 12:57:03

    arteks prezydent mógłby zakupić jakieś autobusy

    2 0
  • ~Damian Józef Świtała 2019-02-23 15:09:43

    No rozwali mnie to co ja specjalnie będę musiał jechać busem p 6 by być punktualnie na chwalowicach przed 8 i stać godzinę jak ciula co Pan 0.49 wpadł na pomysł by się jakoś odwdzięczyć zamiast zrobić 15 w weekend no więcej ścieżek rowerowych Panie prezydencie

    3 3
  • ~Emikooo 2019-02-24 14:44:11

    Przez to, że autobus linii 24 zmieni swoją trasę jazdy, a jego miejsce na zająć autobus numer 13, dzieci nie mają w jaki sposób dostać się do szkoły. Bardzo mądrym rozwiązaniem było dać autobus, który jedzie na sąd, a od razu potem na dworek. Młodzież nie ma jak dostać się przez to do szkoły, bo dojście z Sądu do Frycza, albo Tygla jednak trochę czasu zajmie ;)

    3 1
  • ~Adrian Recław 2019-02-25 07:36:44

    Mam wrażenie ze większość osób tutaj nigdy nie poruszała się komunikacja po większym mieście. Nie jest możliwe żeby linie łączyły każde dwa punkty z którego do którego akurat chce się ktoś dostać.
    W ja żdym większym mieście ludzie przesiadają się czasem po więcej niż jeden raz. Wiec jeżeli ktoś twiedzi ze jego linia kończy na DKM i niema jak dojechać do szpitala to jest śmieszny bo z DKM może pojechać dalej innym autobusem które są dosyć często

    5 1
  • ~hub381 2019-02-25 17:28:32

    Taka Linia Nr.30 oczekiwana jest już od dawna szczególnie dla ludzi starszych ! To dzielnica Północ a do przy stanku daleko. Wreszcie ktoś doszedł do wniosku-że należy taką linię otworzyć-Dzięki !

    3 0
  • ~juliusiekk 2019-03-07 10:28:00

    Zmiany na lepsze :)

    1 3
  • ~Katarzyna.Wu 2019-03-07 11:29:44

    Świetnie :) Chyba będę musiała rzucić pracę, albo chodzić 1,5h w jedną stronę z buta bo nie będzie jak dojechać a tym bardziej wrócić!!!

    2 0
  • ~roger 2019-04-01 21:16:36

    Czy ktoś podpowie jakim cudem z Orzepowic można dostać się na 6 do pracy na obrzeża Rybnika ? Ten co układał ten rozkład chyba nie ma pojęcia o tym co dzieje się w dzielnicach Rybnika. Czy Orzepowice będą gettem ???

    3 0
  • ~Arteks 2019-04-01 21:22:10

    @roger - ja bym chętnie podpowiedział bo temat mnie bardzo interesuje. Ale musiałbyś podać gdzie potrzebujesz się dostać.

    0 1
  • ~Maria Stasiak 2019-06-12 10:15:43

    Zapewniali Państwo wygodny dojazd autobusem linii 48 z Boguszowic w kierunku Szpitala Wojewódzkiego ale nie na Elektrownię który to miał
    kursować zgodnie rozkładem jazdy linią 40 która to umożliwiała dogodny dojazd dla przesiadających pasażerów linii 4 oraz 10 na pierwszą i drugą zmianę w tygodniu w niedzielę do Szpitala Wojewódzkiego oraz na Elektrownię .Dziś tylko na czas do pracy na Elektrownie można dojechać tylko na 6:00 rano ,ale tylko w tygodniu. W sobotę i niedzielę też było można linią 40 dojechać do pracy na 6:00 rano a dziś to tragedia . Paranoja , żeby do pracy z Niewiadomia , Rydułtów czy z Radoszów tracić 2 godziny na sam dojazd do pracy który jest
    oddalony o 7 km od miejsca zamieszkania. W ogóle jeżeli autobus linii 48 ma tez obsługiwać poprzednią linię 40 to czas jest ku temu aby to zmienić na korzyść pasażera aby mógł na czas dojechać do pracy bo pracodawca docenia punktualność pracownika.To już nie jest śmieszne.

    0 0
  • ~Stenia Wojciechowska 2019-09-25 20:55:26

    a gdzie autobusy w sobote i niedziele nie idzie sie dostac nawet do pracy z jejkowic na wojewódzki szpital do orzepowic przerwy co 3 godz przestój a co dopiero jechac na Rybnik

    0 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy to dobrze, że konferencja "Tęczowa zaraza - antychrześcijańska rewolucja w Polsce” nie odbyła się?




Oddanych głosów: 2240